Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 73 din 26 februarie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 262 din 25 martie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa            - presedinte
    Costica Bulai           - judecator
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Florentina Balta        - procuror
    Ioana Marilena Chiorean - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Onedil" - S.A. din Onesti in Dosarul nr. 5.250/2003 al Tribunalului Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele dispune a se face apelul si in Dosarul nr. 474C/2003, care are ca obiect exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Lactoval" - S.R.L. din Suceava in Dosarul nr. 14/F/2003 al Tribunalului Suceava - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, din oficiu, pune in discutie conexarea dosarelor sus-mentionate, avand in vedere continutul similar al exceptiilor ridicate. Reprezentantul Ministerului Public arata ca este de acord cu conexarea.
    Curtea, in temeiul dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, si ale art. 164 alin. 1 si 2 din Codul de procedura civila, dispune conexarea Dosarului nr. 474C/2003 la Dosarul nr. 445C/2003, care este primul inregistrat.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata, apreciind ca dispozitiile criticate nu contravin prevederilor constitutionale, invocand in acest sens jurisprudenta Curtii Constitutionale, si anume Decizia nr. 202/2000.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 8 septembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 5.250/2003 si prin Incheierea din 30 septembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 14/F/2003, Tribunalul Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ si, respectiv, Tribunalul Suceava - Sectia comerciala si de contencios administrativ au sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv a art. 29 alin. (1) din aceeasi lege. Exceptiile au fost ridicate de Societatea Comerciala "Onedil" - S.A. din Onesti si, respectiv, de Societatea Comerciala "Lactoval" - S.R.L. din Suceava in cadrul unor cauze comerciale avand ca obiect cererile de deschidere a procedurii falimentului acestora.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin ca dispozitiile legale criticate sunt contrare prevederilor art. 41 alin. (1) si (2) teza intai, art. 49, art. 134 alin. (2) lit. a) si ale art. 135 alin. (6) din Constitutie, intrucat creeaza un regim preferential unor categorii de creditori in detrimentul altora si, evident, "cu incalcarea drepturilor debitorului". Procedura speciala de executare silita, prevazuta de Legea nr. 64/1995, incalca dreptul de proprietate al debitorului, in special dreptul de dispozitie. Considera ca prin restrangerea exercitiului dreptului debitorului de a-si conduce activitatea si de a-si administra bunurile "sunt afectate implicit si principiile constitutionale ale libertatii comertului si inviolabilitatii proprietatii, operand o indisponibilizare abuziva a bunurilor, care afecteaza in esenta dreptul de proprietate al debitorului". De asemenea, se arata ca dispozitiile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 64/1995 incalca dreptul de proprietate al debitorului, deoarece orice creditor care are o creanta certa, lichida si exigibila, are posibilitatea de a trece peste vointa debitorului de a utiliza propriul patrimoniu dupa cum considera de cuviinta. Prin omiterea unor situatii de forta majora ce au determinat pieirea bunului sau imposibilitatea utilizarii conform scopului si care ar fi condus la exonerarea obligatiei de plata a debitorului, textul de lege criticat nu asigura garantarea dreptului de proprietate si nesocoteste obligatia statului de a asigura libertatea comertului, creand posibilitatea introducerii fara restrictii a unor cereri de lichidare a comerciantilor, cu consecinta eliminarii acestora din viata economica.
    Tribunalul Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ (judecatorul-sindic) apreciaza ca dispozitiile art. 29 din Legea nr. 64/1995 sunt constitutionale. Valorificarea bunurilor din patrimoniul debitorului, in faza de lichidare, se face in baza unor dispozitii legale, iar nu la intamplare, aceasta forma de executare silita inscriindu-se in sfera limitarilor si restrictiilor prevazute de lege cu privire la exercitiul dreptului de proprietate.
    Tribunalul Suceava - Sectia comerciala si de contencios administrativ (judecatorul-sindic) apreciaza ca dispozitiile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 64/1995 trebuie coroborate cu prevederile introductive ale Legii nr. 64/1995, care consfintesc conditiile necesare privitoare la debitor pentru a putea fi deschisa procedura prevazuta de acest act normativ. Se apreciaza ca este necesar ca persoana sa se afle in "insolventa", stare ce nu trebuie confundata cu simplul refuz al unor plati, in baza unor exceptii pe care debitoarea le socoteste, cu buna-credinta, intemeiate [art. 29 alin. (2) din Legea nr. 64/1995]. Astfel, debitoarea are posibilitatea contestarii atat a pretinsei stari de insolventa invocate de creditor, cat si posibilitatea invocarii exceptiilor pe care se intemeiaza neexecutarea obligatiei de plata. In ceea ce priveste incalcarea dispozitiilor referitoare la libertatea comertului, se apreciaza ca Legea nr. 64/1995, in ansamblul sau, are ca scop asanarea relatiilor de afaceri si pastrarea in acest mediu doar a comerciantilor care dovedesc adaptarea la economia de piata.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata nu este intemeiata, prevederile constitutionale invocate nefiind incalcate. Arata, in acest sens, ca procedura reglementata de Legea nr. 64/1995 "reprezinta un mijloc de constrangere a debitorului care nu si-a executat de bunavoie obligatiile de plata, procedura care inceteaza in cazul in care creantele au fost acoperite in totalitate". Executarea silita a bunurilor debitorului se inscrie in sfera limitarilor si restrictiilor prevazute de lege cu privire la exercitiul dreptului de proprietate, acest drept consacrat de art. 44 si 136 din Constitutia republicata nefiind atins in esenta sa. Totodata arata ca dispozitiile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 64/1995 trebuie coroborate cu prevederile art. 2 din Legea nr. 64/1995, care consfintesc conditiile necesare privitoare la debitor pentru a putea fi deschisa procedura reorganizarii judiciare si a falimentului. Introducerea cererii de deschidere a procedurii prevazute de Legea nr. 64/1995 nu determina in mod automat restrangerea exercitiului unor drepturi ale debitorului sau executarea silita a debitorului, ci este inceputul unei proceduri de reorganizare judiciara administrata de judecatorul-sindic, prin care dreptul de proprietate al debitorului nu este afectat in nici un fel. De asemenea, arata ca dispozitiile constitutionale referitoare la libertatea comertului nu sunt incalcate, deoarece scopul Legii nr. 64/1995 este tocmai instituirea unei proceduri pentru plata pasivului debitorului aflat in incetare de plati, precum si pastrarea in cadrul mediului de afaceri doar a comerciantilor care dovedesc adaptarea la economia de piata. Prin instituirea textului de lege criticat se realizeaza respectarea intocmai a obligatiei statului de a asigura libertatea comertului, protectia concurentei loiale, precum si crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de protectie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat Curtii Constitutionale punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului, rapoartele intocmite de judecatorii-raportori, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutia republicata, precum si celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 29 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 13 decembrie 1999, dispozitii care au fost modificate prin art. I pct. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 2 februarie 2002), aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2003 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 194 din 26 martie 2003), dispozitii care au urmatorul continut:
    - Art. 29: "(1) Orice creditor care are o creanta certa, lichida si exigibila poate introduce la tribunal o cerere impotriva unui debitor care, timp de cel putin 30 de zile, a incetat platile, in urmatoarele conditii:
    a) daca creanta izvoraste din raporturi de munca sau raporturi obligationale civile, creanta trebuie sa aiba un cuantum superior valorii insumate a 6 salarii medii pe economie, stabilite in conditiile legii si calculate la data formularii cererii introductive;
    b) in celelalte cazuri creanta trebuie sa aiba un cuantum superior echivalentului in lei al sumei de 5.000 euro, calculat la data formularii cererii introductive;
    c) in cazul unui creditor care detine creante din ambele categorii mentionate la lit. a) si b), cuantumul total al creantelor trebuie sa fie superior valorii insumate a 6 salarii medii pe economie, stabilite in conditiile legii si calculate la data formularii cererii introductive.
    (2) Simplul refuz al unor plati, in baza unor exceptii pe care debitorul le socoteste, cu buna-credinta, intemeiate, nu constituie o dovada a starii de insolventa.
    (3) Camerele de comert si industrie teritoriale si asociatiile cooperatiste teritoriale, respectiv nationala, vor putea introduce cerere impotriva debitorului care, potrivit datelor de care acestea dispun, se afla intr-o situatie notorie de insolventa."
    In sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia apreciaza ca dispozitiile legale criticate contravin prevederilor constitutionale ale art. 41 alin. (1) si alin. (2) teza intai, art. 49, art. 134 alin. (2) lit. a) si ale art. 135 alin. (6), dispozitii care, in urma revizuirii si republicarii Constitutiei Romaniei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, au devenit art. 44 alin. (1) si alin. (2) teza intai, art. 53, art. 135 alin. (2) lit. a), respectiv art. 136 alin. (5), avand urmatorul continut:
    - Art. 44 alin. (1) si alin. (2) teza intai: "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. [...]";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.";
    - Art. 135 alin. (2) lit. a): "Statul trebuie sa asigure: a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;";
    - Art. 136 alin. (5): "Proprietatea privata este inviolabila, in conditiile legii organice."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine ca dispozitiile art. 29 din Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fac parte din cap. III "Procedura", sectiunea 1 "Cererile introductive", subsectiunea 2 "Cererile creditorilor ori ale camerelor de comert si industrie teritoriale" si prevad conditiile in care un creditor poate introduce la tribunalul in a carui raza teritoriala isi are sediul debitorul o cerere de deschidere a procedurii reorganizarii judiciare sau a falimentului unui debitor persoana juridica.
    Scopul Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului este, potrivit art. 2 din aceeasi lege, republicata, instituirea unei proceduri pentru plata pasivului debitorului in incetare de plati, fie prin reorganizarea intreprinderii si activitatii acestuia sau prin lichidarea unor bunuri din averea lui pana la acoperirea pasivului, fie prin faliment. Procedura reorganizarii judiciare si a falimentului reglementata de Legea nr. 64/1995 este una speciala, prin care nu se urmareste, ca in dreptul comun, stabilirea existentei unui drept de creanta si a obligatiei corelative de plata, ci executarea unor creante certe, lichide si exigibile fata de un debitor care nu numai ca nu-si indeplineste de bunavoie obligatia de plata, ci se afla, timp de cel putin 30 de zile, in incetare de plata, deci in stare de insolventa.
    Astfel, Curtea retine ca dreptul formularii cererii introductive pentru declansarea procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului a fost conditionat de caracterul creantelor si de cuantumul minim al acestora, pentru a impiedica abuzul de drept prin formularea unor cereri, in cadrul procedurii speciale, pentru orice creanta si in orice valoare nesemnificativa. Ca atare, contrar sustinerilor autorilor exceptiei, numai creditorii care indeplinesc toate conditiile prevazute de dispozitiile art. 29 din Legea nr. 64/1995, republicata, pot formula in fata instantei de judecata o cerere de deschidere a procedurii reorganizarii judiciare sau a falimentului unui debitor care, de asemenea, se incadreaza in conditiile prevazute de aceleasi dispozitii legale. Astfel, pentru a se putea cere deschiderea procedurii reorganizarii judiciare sau a falimentului, creditorul trebuie sa aiba o creanta certa, lichida si exigibila, in cuantum superior echivalentului in lei al sumei de 5.000 euro, calculat la data formularii cererii introductive, iar debitorul trebuie sa fi incetat platile timp de cel putin 30 de zile.
    Totodata, Curtea retine ca procedura prevazuta de Legea nr. 64/1995 a fost instituita de legiuitor ca un mijloc de constrangere a debitorului care nu si-a indeplinit obligatiile de plata de bunavoie, iar dreptul de proprietate si prerogativele sale, in special dreptul de dispozitie, trebuie exercitate in conditiile legii, cu respectarea drepturilor creditorilor.
    Avand in vedere acestea, Curtea constata ca dreptul de proprietate privata, prevazut de art. 44 alin. (1) si alin. (2) teza intai si de art. 136 alin. (5), nu este incalcat prin dispozitiile legale criticate.
    Cu privire la pretinsa incalcare a art. 135 alin. (2) lit. a) din Constitutia republicata, Curtea constata ca si aceasta sustinere este nefondata, intrucat scopul Legii nr. 64/1995 fiind tocmai instituirea unei proceduri pentru plata pasivului debitorului aflat in incetare de plati, prin dispozitiile criticate se realizeaza respectarea intocmai a obligatiei statului de a asigura libertatea comertului, protectia concurentei loiale, precum si crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie.
    Tinand cont de toate aceste considerente, nu se poate sustine o incalcare a prevederilor art. 53 din Constitutia republicata, referitoare la restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati.
    De asemenea, Curtea retine ca dispozitiile legale criticate reprezinta norme de procedura, or, potrivit prevederilor art. 126 alin. (2) din Constitutia republicata, "Competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege", legiuitorul fiind in drept sa stabileasca o procedura speciala, derogatorie de la dreptul comun, in considerarea unor situatii speciale.
    Referitor la continutul actual al dispozitiilor legale criticate, Curtea s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 341 din 5 decembrie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 15 din 13 ianuarie 2003, statuand ca acestea sunt constitutionale. Neexistand elemente noi de natura a determina reconsiderarea jurisprudentei Curtii, considerentele si solutia acestei decizii isi pastreaza valabilitatea si in prezenta cauza.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutia republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), art. 23 si al art. 25 alin. (1) si (4) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Onedil" - S.A. din Onesti in Dosarul nr. 5.250/2003 al Tribunalului Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ si de Societatea Comerciala "Lactoval" - S.R.L. din Suceava in Dosarul nr. 14/F/2003 al Tribunalului Suceava - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 26 februarie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Ioana Marilena Chiorean



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 73/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 73 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 73/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu