Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 7 din 10 ianuarie 2006

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 85, art. 93 si art. 94 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 135 din 13 februarie 2006



     Ioan Vida               - presedinte

     Nicolae Cochinescu      - judecator

     Aspazia Cojocaru        - judecator

     Constantin Doldur       - judecator

     Kozsokar Gabor          - judecator

     Acsinte Gaspar          - judecator

     Petre Ninosu            - judecator

     Ion Predescu            - judecator

     Florentina Balta        - procuror

     Ioana Marilena Chiorean - magistrat-asistent

     Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 85, art. 93 si art. 94 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, exceptie ridicata de Clubul Sportiv Municipal Brasov in Dosarul nr. 1.375/COM/2005 al Tribunalului Brasov - Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal.

     La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.

     Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata, intrucat dispozitiile legale criticate nu contravin principiului libertatii comertului si nici nu ingradesc accesul la libera concurenta.

     CURTEA,

avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:

     Prin Incheierea din 30 august 2005, pronuntata in Dosarul nr. 1.375/COM/2005, Tribunalul Brasov - Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 85, art. 93 si art. 94 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice. Exceptia a fost ridicata de Clubul Sportiv Municipal Brasov intr-o cauza avand ca obiect anularea hotararii Agentiei Nationale pentru Sport de atribuire a unui contract de achizitie publica pentru modernizarea Salii Sporturilor din Brasov altei societati comerciale.

     In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile legale criticate incalca dreptul de proprietate si accesul la exercitarea activitatilor economice, deoarece ii prejudiciaza pe beneficiarii aflati in situatiile instituite de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001, facand posibila stoparea investitiilor.

     Tribunalul Brasov - Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal si-a exprimat opinia in sensul ca dispozitiile legale criticate sunt constitutionale, intrucat procedura de atribuire a contractelor de achizitie publica se face pe baza principiilor liberei concurente, eficientei utilizarii fondurilor publice, transparentei, egalitatii tratamentului si confidentialitatii, in deplina concordanta cu dispozitiile art. 44 alin. (1) si ale art. 45 din Constitutie.

     Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost transmisa presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a comunica punctul lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

     Guvernul considera ca exceptia este neintemeiata intrucat priveste o problema de aplicare a legii, iar autorul exceptiei nu precizeaza in ce constau incalcarile aduse Constitutiei.

     Avocatul Poporului considera ca exceptia este neintemeiata, intrucat dispozitiile legale criticate prevad suficiente garantii, prin reglementarea in detaliu a procedurii de atribuire a contractelor de achizitie publica, precum si a cailor de atac in domeniu, nefiind contrare libertatii economice si posibilitatii oricarei persoane de a initia si intreprinde o activitate cu scop lucrativ.

     Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

     CURTEA,

examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

     Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

     Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 85, art. 93 si art. 94 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 241 din 11 mai 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 331 din 17 mai 2002, dispozitii care au, in prezent, urmatorul continut:

     - Art. 85: "(1) Ori de cate ori primeste o contestatie autoritatea contractanta suspenda procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica in cauza.

     (2) Perioada de suspendare atrage prelungirea, in mod corespunzator, a oricarei perioade afectate prin suspendare, cu exceptia perioadelor prevazute pentru exercitarea cailor de atac.

     (3) Decizia de suspendare se comunica de indata de catre autoritatea contractanta contestatorului, precum si tuturor participantilor inca implicati in procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica la data inaintarii contestatiei.

     (4) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), autoritatea contractanta are dreptul de a nu suspenda procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica in cauza, in oricare dintre urmatoarele situatii:

     a) contestatia este in mod evident nejustificata sau continutul acesteia este in mod evident neserios;

     b) prin suspendarea aplicarii procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica exista pericolul iminent de a afecta grav un interes public major pe care autoritatea contractanta trebuie sa fie in masura sa il argumenteze.

     (5) Prevederile alin. (1) se aplica fara a ingradi in vreun fel capacitatea instantelor de judecata competente de a decide suspendarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica.";

     - Art. 93: "Sub sanctiunea decaderii, actiunea in justitie trebuie introdusa in cel mult 30 de zile de la data primirii rezolutiei motivate privind contestatia sau, in cazul in care nu primeste raspuns, de la data expirarii perioadei de solutionare a contestatiilor.";

     - Art. 94 alin. (1): "In cel mult 10 zile de la introducerea unei actiuni in justitie instanta de judecata poate hotari, cu citarea partilor, dar numai daca cel care a introdus actiunea solicita in mod expres acest lucru invocand un prejudiciu grav si iminent, in scopul de a elimina prejudiciul sau de a preveni afectarea intereselor persoanei care introduce actiune in justitie, masuri cu caracter provizoriu pana la solutionarea pe fond a cauzei, dupa cum urmeaza:

     a) suspendarea aplicarii procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica;

     b) masuri care sa asigure suspendarea aplicarii procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica;

     c) masuri care sa asigure oprirea implementarii oricarei decizii a autoritatii contractante."

     Autorul exceptiei considera ca dispozitiile legale atacate contravin prevederilor constitutionale ale art. 44 alin. (1), privind dreptul de proprietate privata, si ale art. 45, referitoare la libertatea economica.

     Analizand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile legale atacate nu contravin prevederilor din Legea fundamentala, referitoare la garantarea dreptului de proprietate si libertatea economica, ci, dimpotriva, constituie expresia aplicarii in plan legislativ a acestora.

     Achizitiile publice intereseaza atat mediul comercial, de afaceri, cat si intreaga societate, interesata ca aceste achizitii sa se desfasoare in mod corect. Este firesc ca achizitiile publice contractate cu incalcarea legii sa poata fi contestate, iar pe perioada solutionarii - pe cale administrativa sau judiciara - a contestatiilor, procedura pentru atribuirea contractului de achizitie in cauza sa fie suspendata, impiedicandu-se in acest fel producerea unor consecinte inacceptabile.

     Pe de alta parte, Curtea retine ca procedura de solutionare a contestatiilor are, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001, un regim de urgenta, de natura sa inlature nerealizarea de catre partile interesate a proiectelor si asteptarilor lor legate de incheierea contractelor de achizitii publice.

     Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

     CURTEA CONSTITUTIONALA

     In numele legii

     DECIDE:

     Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 85, art. 93 si art. 94 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, exceptie ridicata de Clubul Sportiv Municipal Brasov in Dosarul nr. 1.375/COM/2005 al Tribunalului Brasov - Sectia comerciala si de contencios administrativ si fiscal.

     Definitiva si general obligatorie.

     Pronuntata in sedinta publica din data de 10 ianuarie 2006.

     PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

     prof. univ. dr. IOAN VIDA

     Magistrat-asistent,

     Ioana Marilena Chiorean


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 7/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 7 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 7/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu