Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 586 din  8 noiembrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1122 din 13 decembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Florentina Balta       - procuror
    Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, exceptie ridicata de Mariana Keskin, prin mandatar Stefania Stoica, in Dosarul nr. 242/AS/2005 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal.
    La apelul nominal raspund Mariana Keskin, personal si prin mandatar Stefania Stoica, precum si consilierul juridic al Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti. Procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, mandatarul autoarei exceptiei solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate. In acest sens arata ca punctajul mediu anual realizat de autoarea exceptiei este mai mare decat cel prevazut de art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000, limitarea acestuia, prin textul de lege criticat, la 5 puncte intr-un an calendaristic determinand plafonarea venitului lunar brut. Se incalca astfel dreptul la munca, alegerea locului de munca nemaifiind libera, dreptul persoanei la un trai decent, precum si dreptul persoanei de a dispune de ea insasi. De asemenea, arata ca, in cazul in care persoana are un salariu mai mare, vireaza catre bugetul asigurarilor sociale de stat o contributie calculata la valoarea salariului brut, iar prin textul de lege criticat, desi persoana a cotizat mai mult, se limiteaza punctajul mediu anual realizat, incalcandu-se astfel prevederile art. 1 alin. (3), art. 26 alin. (2), art. 41 alin. (1) si ale art. 47 din Constitutie.
    Consilierul juridic al Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, aratand ca dispozitiile art. 78 alin. (4) nu incalca prevederile din Constitutie invocate de autorul exceptiei. De asemenea, arata ca, in cazul in care angajatorul plateste un salariu al carui cuantum este mai mare decat suma a cinci salarii medii pe economie, la stabilirea plafonului maxim al bazei de calcul al contributiei de asigurari sociale se are in vedere valoarea corespunzatoare sumei a cinci salarii medii brute lunare pe economie, fara a se depasi acest plafon.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca dispozitia de lege criticata este in acord cu prevederea art. 47 din Constitutie. In acest sens arata ca legiuitorul are competenta exclusiva pentru stabilirea modalitatii de determinare a punctajului anual al asiguratului, a punctajului mediu anual realizat de asigurat in perioada de cotizare, a modului de majorare a punctajului realizat dupa indeplinirea conditiilor de pensionare pentru limita de varsta, precum si a modului de determinare a cuantumului drepturilor de asigurari sociale. In ceea ce priveste invocarea dispozitiilor constitutionale ale art. 1 alin. (3) referitoare la statul roman, art. 26 alin. (2) privind dreptul persoanei de a dispune de ea insasi si ale art. 41 alin. (1) privind libera alegere a profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca, arata ca acestea nu au incidenta in cauza.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 20 aprilie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 242/AS/2005, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale. Exceptia a fost ridicata intr-o cauza civila de Mariana Keskin, prin mandatar Stefania Stoica.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile de lege criticate incalca prevederile art. 1 alin. (3), art. 26 alin. (2), art. 41 alin. (1) si ale art. 47 din Constitutie, prevederile art. 8 si 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, precum si prevederile art. 1 din Protocolul nr. 12 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Se arata ca limitarea valorii punctajului anual potrivit art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000 determina, pe de-o parte, limitarea cuantumului pensiei, desi dreptul la pensie se exercita corelativ cu indeplinirea obligatiilor si se cuvine in temeiul contributiilor lunare platite, iar pe de alta parte, limitarea valorii punctului realizat in fiecare luna. Ca urmare a acestei limitari cuantumul salariului brut lunar prevazut in carnetul de munca, precum si cuantumul contributiei lunare sunt afectate, valoarea lor schimbandu-se.
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca limitarea la 5 puncte a punctajului mediu anual realizat reprezinta o restrangere a drepturilor facuta in conformitate cu dispozitiile art. 53 si art. 139 alin. (1) din Constitutie. De asemenea, se arata ca nu este intemeiata nici critica potrivit careia dispozitiile de lege criticate infrang prevederile art. 26 alin. (2) din Constitutie, deoarece prin stabilirea unui plafon maxim pentru punctajul mediu anual nu se aduce atingere dispozitiei constitutionale invocate, care se refera la viata intima, familiala si privata. In continuare, arata ca prin limitarea numarului de puncte nu se aduce atingere dispozitiilor art. 41 alin. (1) din Constitutie.
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate invocata este neintemeiata. In acest sens arata ca stabilirea modalitatii de determinare a punctajului anual al asiguratului, respectiv a limitei maxime a acestui punctaj, utilizat pentru calculul cuantumului pensiei, in raport cu resursele fondurilor de asigurari sociale disponibile, conform cerintelor prevazute de art. 138 alin. (5) din Constitutie, precum si toate conditiile si procedurile pentru acordarea drepturilor de pensie sunt in competenta libera si exclusiva a legiuitorului, in temeiul prevederilor constitutionale ale art. 47 alin. (2), ce consacra dreptul cetatenilor la pensie, potrivit legii, corelativ obligatiei constitutionale a statului, prevazuta la alin. (1) al art. 47, de a lua masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent. Astfel, se arata ca nu poate fi retinuta critica autoarei exceptiei potrivit careia prin plafonarea punctajului prevazut de textul de lege criticat s-ar aduce atingere exercitiului dreptului la pensie, in cazul asiguratilor care realizeaza punctaje mai mari decat cel plafonat, ori ca statul nu si-ar indeplini obligatia constitutionala instituita de prevederile alin. (1) al art. 47. In ceea ce priveste critica potrivit careia dispozitiile de lege criticate incalca prevederile art. 1 alin. (3), art. 26 alin. (2) si art. 41 alin. (1) din Constitutie, ale art. 8 si 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, precum si ale art. 1 din Protocolul nr. 12 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, se arata ca aceasta nu poate fi retinuta, prevederile constitutionale si internationale invocate neavand incidenta asupra textului legal criticat.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate invocata este neintemeiata. In ceea ce priveste critica potrivit careia dispozitiile de lege criticate incalca prevederile art. 47 din Constitutie, arata ca aceasta nu poate fi retinuta, deoarece plafonarea punctajului de pensie, precum si a cuantumului pensiei se aplica tuturor categoriilor de cetateni inscrisi in sistemul public de pensii, fiind impusa de limitele fondurilor financiare existente pentru plata pensiilor si a altor drepturi de asigurari sociale. Prin Legea nr. 19/2000, dreptul la asigurari sociale este garantat de stat si se exercita prin sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, dispozitiile de lege criticate dand astfel expresie prevederilor constitutionale mentionate. De asemenea, se arata ca nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia dispozitiile de lege criticate incalca prevederile art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, intrucat dispozitiile criticate reprezinta norme cu caracter tehnic, referitoare la determinarea punctajului mediu anual, iar reglementarea acestei proceduri constituie dreptul exclusiv al legiuitorului. Textul de lege criticat nu contine nici o reglementare care sa creeze o inegalitate pe criterii de rasa, de nationalitate, de origine etnica, de limba, de religie, de sex, de opinie, de apartenenta politica, de avere sau de origine sociala, aplicandu-se fara nici o discriminare tuturor persoanelor aflate in situatie identica. In acest sens s-a pronuntat si Curtea Constitutionala prin Decizia nr. 500 din 16 noiembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 64 din 19 ianuarie 2005. Cat priveste critica de neconstitutionalitate a art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000 fata de prevederile art. 1 alin. (3) din Constitutie, se arata ca aceasta nu este intemeiata, deoarece un stat de drept, democratic si social are obligatia de a asigura cetatenilor conditiile necesare pentru un trai decent si de a lua masurile necesare in vederea crearii unui cadru corespunzator pentru cresterea calitatii vietii, aspecte ce se realizeaza, printre altele, si prin garantarea dreptului la pensie. In ceea ce priveste invocarea prevederilor art. 26 alin. (2) si art. 41 alin. (1) din Constitutie, precum si ale art. 8 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, se arata ca aceste prevederi nu au incidenta in cauza dedusa controlului.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000. Dispozitiile art. 78 alin. (4) au fost modificate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 167 din 17 martie 2003, ordonanta aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 577/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 5 ianuarie 2004. Textul de lege criticat are urmatorul cuprins:
    - Art. 78 alin. (4): "Punctajul asiguratului, stabilit conform alin. (1) si (2), nu poate fi mai mare de 5 puncte intr-un an calendaristic."
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestor dispozitii legale autorul exceptiei invoca incalcarea prevederilor art. 1 alin. (3), art. 26 alin. (2), art. 41 alin. (1), art. 47 din Constitutie, ale art. 8 si 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, precum si ale art. 1 din Protocolul nr. 12 aditional la conventie, care au urmatorul continut:
    - Art. 1 alin. (3) din Constitutie: "Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate.";
    - Art. 26 alin. (2) din Constitutie: "Persoana fizica are dreptul sa dispuna de ea insasi, daca nu incalca drepturile si libertatile altora, ordinea publica sau bunele moravuri.";
    - Art. 41 alin. (1) din Constitutie: "Dreptul la munca nu poate fi ingradit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca este libera.";
    - Art. 47 din Constitutie: "(1) Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.
    (2) Cetatenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate platit, la asistenta medicala in unitatile sanitare de stat, la ajutor de somaj si la alte forme de asigurari sociale publice sau private, prevazute de lege. Cetatenii au dreptul si la masuri de asistenta sociala, potrivit legii.";
    - Art. 8 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "1. Orice persoana are dreptul la respectarea vietii sale private si de familie, a domiciliului sau si a corespondentei sale.
    2. Nu este admis amestecul unei autoritati publice in exercitarea acestui drept decat in masura in care acest amestec este prevazut de lege si daca constituie o masura care, intr-o societate democratica, este necesara pentru securitatea nationala, siguranta publica, bunastarea economica a tarii, apararea ordinii si prevenirea faptelor penale, protejarea sanatatii sau a moralei, ori protejarea drepturilor si libertatilor altora.";
    - Art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "Exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de prezenta conventie trebuie sa fie asigurata fara nici o deosebire bazata, in special, pe sex, rasa, culoare, limba, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine nationala sau sociala, apartenenta la o minoritate nationala, avere, nastere sau orice alta situatie.";
    - Art. 1 din Protocolul nr. 12 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "1. Exercitarea oricarui drept prevazut de lege trebuie sa fie asigurata fara nici o discriminare bazata, in special, pe sex, pe rasa, culoare, limba, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine nationala sau sociala, apartenenta la o minoritate nationala, avere, nastere sau oricare alta situatie.
    2. Nimeni nu va fi discriminat de o autoritate publica pe baza oricaruia dintre motivele mentionate in paragraful 1."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile art. 78 din Legea nr. 19/2000 reprezinta norme cu caracter tehnic, referitoare la determinarea punctajului mediu anual ca baza de calcul al cuantumului pensiei ce se acorda, respectiv la acordarea unor sporuri la punctajul stabilit, reglementarea acestei proceduri fiind dreptul exclusiv al legiuitorului, fara ca prin aceasta sa se aduca atingere vreunei dispozitii sau vreunui principiu constitutional. De asemenea, se constata ca nu poate fi retinuta critica potrivit careia dispozitiile de lege criticate infrang prevederile constitutionale ale art. 47 alin. (2). Se observa ca dispozitiile constitutionale ale art. 47 alin. (2) consacra, printre altele, dreptul la pensie, pentru toti cetatenii, in conditiile prevazute de lege. Astfel, criteriile si conditiile ce trebuie indeplinite pentru beneficiul efectiv al dreptului la pensie, criteriile de acordare a pensiei si modul de calcul al cuantumului acesteia, ca si toate celelalte norme de drept substantial ori de procedura privind functionarea sistemului public de asigurari sociale trebuie reglementate prin lege. Legiuitorul are, in consecinta, competenta exclusiva si optiunea libera pentru stabilirea modalitatii de determinare a punctajului anual al asiguratului, a punctajului mediu anual realizat de asigurat in perioada de cotizare, a modului de majorare a punctajului realizat dupa indeplinirea conditiilor de pensionare pentru limita de varsta, precum si a modului de determinare a cuantumului drepturilor de asigurari sociale.
    In ceea ce priveste invocarea dispozitiilor constitutionale ale art. 1 alin. (3) referitoare la statul roman, art. 26 alin. (2) privind dreptul persoanei de a dispune de ea insasi si ale art. 41 alin. (1) privind libera alegere a profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca, se constata ca acestea nu au incidenta in cauza.
    Cu privire la raportarea de catre autorul exceptiei a prevederilor atacate la dispozitiile internationale din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, se retine ca acestea se refera la respectarea vietii private si de familie, a domiciliului si a corespondentei, respectiv la interzicerea discriminarii. Astfel, se constata ca nici aceste prevederi internationale nu au incidenta in cauza.
    In ceea ce priveste invocarea prevederilor din Protocolul nr. 12 aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, Curtea constata ca la 26 iunie 2000 Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei a adoptat Protocolul nr. 12 aditional la Conventia europeana a drepturilor omului, deschis spre semnare statelor membre ale Consiliului Europei, la 4 noiembrie 2000, la Roma. Documentul a fost semnat de Romania cu aceeasi ocazie, fara insa a fi ratificat de aceasta. De asemenea, Curtea retine ca potrivit art. 11 alin. (2) din Constitutie fac parte din dreptul intern tratatele care sunt ratificate de Parlament, potrivit legii. Astfel, dispozitiile din Protocolul nr. 12 aditional la Conventie nu fac parte din dreptul intern, Curtea constatand ca acestea nu pot fi retinute ca argument in sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate.
    De altfel, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat asupra constitutionalitatii dispozitiilor art. 78 din Legea nr. 19/2000, statuand prin Decizia nr. 301 din 6 iulie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 785 din 26 august 2004, ca acestea sunt constitutionale.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, exceptie ridicata de Mariana Keskin, prin mandatar Stefania Stoica, in Dosarul nr. 242/AS/2005 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal:
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 8 noiembrie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat-asistent,
                              Daniela Ramona Maritiu

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 586/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 586 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 586/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu