Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 52 din 21 martie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 privind privatizarea societatilor comerciale din turism

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 332 din 17 iulie 2000


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Gabriela Dragomirescu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 privind privatizarea societatilor comerciale din turism, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Valahia" - S.A. din Targoviste in Dosarul nr. 6.441/1999 al Curtii de Apel Ploiesti - Sectia de contencios administrativ si comercial.
    Dezbaterile au avut loc la data de 7 martie 2000, in prezenta reprezentantului Ministerului Public si a reprezentantului Societatii Comerciale "Valahia" - S.A. din Targoviste, si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea la data de 14 martie 2000 si apoi la data de 21 martie 2000.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 26 noiembrie 1999, pronuntata in Dosarul nr. 6.441/1999, Curtea de Apel Ploiesti - Sectia de contencios administrativ si comercial a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 privind privatizarea societatilor comerciale din turism, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Valahia" - S.A. din Targoviste intr-o cauza avand ca obiect obligarea acestei societati la incheierea contractului de leasing imobiliar.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1998, in ansamblul ei, cat si dispozitiile art. 5, 6 si 11 ale acesteia incalca prevederile art. 41, 49, ale art. 114 alin. (4), ale art. 134 si 135 din Constitutie. Astfel se arata ca emiterea acestei ordonante de urgenta nu este justificata de o stare exceptionala si, in consecinta, sunt incalcate prevederile art. 114 alin. (4) din Constitutie, iar limitarea drepturilor actionarilor de a detine un anumit procent din capitalul unei societati comerciale incalca prevederile constitutionale ale art. 49. De asemenea, prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 contravin principiului libertatii de vointa a partilor, in sensul ca acestea nu pot stabili conditiile de fond si de forma ale contractului de leasing imobiliar, precum si art. 134 din Constitutie, potrivit caruia, in conditiile economiei de piata, rolul statului este limitat la problemele esentiale ce privesc apararea si promovarea interesului public in cadrul economiei nationale. Se mai considera ca si art. 5 din ordonanta, care prevede obligatia societatilor comerciale din turism de a incheia contracte de leasing imobiliar cu clauza ferma de vanzare-cumparare, aduce atingere principiului autonomiei de vointa, prin corolarul acestuia "libertatea de a contracta", precum si principiului consensualismului. Acelasi articol incalca si principiul ocrotirii egale a proprietatii private prevazut la art. 41 din Constitutie, prin aceea ca societatile comerciale din turism sunt obligate sa instraineze, sub forma contractelor de leasing imobiliar, activele din proprietate, iar societatile de investitii financiare sunt obligate sa instraineze in termen de trei luni de la data intrarii in vigoare a ordonantei criticate actiunile pe care le detin la societatile comerciale de turism peste limita de 10% din totalul actiunilor emise de fiecare dintre aceste din urma societati.
    Curtea de Apel Ploiesti - Sectia de contencios administrativ si comercial, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia este neintemeiata, intrucat Guvernul are competenta sa emita ordonante in domenii ce necesita o reglementare urgenta, pentru a stabili conditiile privatizarii.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, considera ca exceptia de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 privind privatizarea societatilor comerciale din turism, in ansamblu, cat si a dispozitiilor art. 5, 6 si 11 ale acesteia este neintemeiata. Se arata ca, in sensul art. 41 alin. (1), teza a doua din Constitutie, care prevede ca limitele si continutul dreptului de proprietate se stabilesc prin lege, art. 5 si 11 din ordonanta, criticate ca fiind neconstitutionale, nu fac altceva decat sa stabileasca continutul si limitele dreptului de proprietate al celor doua categorii de societati comerciale asupra actiunilor pe care le detin. Cu referire la sustinerea incalcarii art. 49 din Constitutie, se arata ca dispozitiile acestui text constitutional, care reglementeaza restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, nu sunt incidente in cauza. Se considera ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1998, in intregul sau, nu incalca nici art. 114 alin. (4) din Constitutie, deoarece acest text nu stabileste situatiile exceptionale care justifica adoptarea ordonantelor de urgenta si, in consecinta, singura autoritate care apreciaza asupra unor astfel de cazuri este Guvernul. In speta, Guvernul a socotit ca privatizarea societatilor comerciale din turism, ca unica solutie pentru redresarea acestui sector de activitate economico-sociala, constituie o situatie exceptionala. In ceea ce priveste sustinerea potrivit careia Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1998, in general, si prevederile art. 5 si 11, in special, incalca dispozitiile art. 134 din Constitutie, prin aceea ca nu asigura libertatea comertului, se apreciaza, de asemenea, ca este nefondata, vanzarea actiunilor de catre cele doua categorii de societati comerciale urmand a se face in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a ordonantei, dar in conditiile economiei de piata, ale legii cererii si ofertei.
    In sfarsit, in legatura cu sustinerile privind incalcarea dispozitiilor art. 135 din Constitutie, referitoare la proprietate, se apreciaza, de asemenea, ca acestea sunt nefondate, intrucat prin art. 5 si 11 din ordonanta se stabilesc doar continutul si limitele dreptului de proprietate asupra actiunilor detinute de cele doua categorii de societati comerciale, astfel ca principiul inviolabilitatii proprietatii nu este infrant.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor si concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Exceptia de neconstitutionalitate are ca obiect dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 privind privatizarea societatilor comerciale din turism, in ansamblul ei, cat si prevederile art. 5, 6 si 11 din aceasta, care au urmatorul cuprins:
    Art. 5
    "Societatile comerciale din turism la care statul este actionar si care au in derulare contracte de locatie a gestiunii, de inchiriere sau de asociere in participatiune vor vinde sau vor incheia contracte de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare prin negociere directa cu locatarii sau cu asociatii in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.";
    Art. 6
    "(1) Initiativa transformarii contractelor de locatie a gestiunii, de inchiriere sau de asociere in participatiune in contracte de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare apartine persoanei fizice sau juridice care are in folosinta activul si care va depune in acest sens o solicitare scrisa la sediul societatii comerciale in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (2) Nerespectarea prevederilor cu privire la termenul prevazut la alin. (1) atrage decaderea locatarului sau a asociatului din dreptul de a solicita transformarea contractului de locatie a gestiunii, de inchiriere sau de asociere in participatiune in contract de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare cu consecinta rezilierii de drept a contractului de locatie a gestiunii, de inchiriere sau de asociere in participatiune, activele respective urmand a fi vandute potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta cu despagubirea locatarului sau a asociatului, corespunzator investitiilor efectuate si neamortizate.
    (3) Societatea comerciala are obligatia ca in termen de 30 de zile de la data primirii cererii sa comunice decizia consiliului de administratie cu privire la solutionarea cererii prevazute la alin. (1).";
    Art. 11
    "In termen de maximum 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, societatile de investitii financiare sunt obligate sa vanda actiunile pe care le detin la societatile comerciale din turism peste limita de 10% din totalul actiunilor emise de fiecare dintre societatile comerciale din turism, potrivit dispozitiilor legale."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca aceasta este neintemeiata si urmeaza sa fie respinsa.
    I. O prima critica priveste Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1998, in ansamblul ei, apreciata de autorul exceptiei ca fiind neconstitutionala sub aspectul incalcarii dispozitiilor art. 114 alin. (4) din Constitutie, prin aceea ca nu exista o stare exceptionala care sa justifice adoptarea unei ordonante de urgenta in domeniul privatizarii societatilor comerciale din turism.
    Art. 114 alin. (4) din Constitutie prevede: "In cazuri exceptionale, Guvernul poate adopta ordonante de urgenta. Acestea intra in vigoare numai dupa depunerea lor spre aprobare la Parlament. Daca Parlamentul nu se afla in sesiune, el se convoaca in mod obligatoriu."
    Din redactarea acestui text rezulta ca in Constitutie nu se precizeaza continutul notiunii de "cazuri exceptionale", astfel incat ea trebuie interpretata sistematic, atat in logica institutiei delegarii legislative, consacrata la art. 114, cat si a edificiului constitutional in ansamblul sau. In acest sens, prin Decizia nr. 65 din 20 iunie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 129 din 28 iunie 1995, Curtea Constitutionala a statuat ca "prin cazuri exceptionale, in sensul art. 114 alin. (4) din Constitutie, se intelege acele situatii care nu se pot incadra in cele avute in vedere expres de lege. In consecinta, daca legiuitorul nu a instituit o norma specifica unei circumstante exceptionale, ar fi contrar insesi vointei acestuia ca regulile existente sa fie aplicate cazurilor exceptionale la care se refera art. 114 alin. (4) din Constitutie". Prin aceeasi decizie s-a mai aratat ca, in considerarea unor asemenea situatii extreme, interventia Guvernului, pe calea ordonantei de urgenta, in temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie, este justificata de interesul public lezat de caracterul anormal si excesiv al cazurilor exceptionale si de aceea "o astfel de masura se poate fundamenta numai pe necesitatea si urgenta reglementarii unei situatii care, datorita circumstantelor sale exceptionale, impune adoptarea de solutii imediate in vederea evitarii unei grave atingeri aduse interesului public". Tot astfel, in Decizia nr. 83 din 19 mai 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 211 din 8 iunie 1998, Curtea Constitutionala a subliniat caracterul obiectiv al cazului exceptional, "in sensul ca existenta sa nu depinde de vointa Guvernului, care, in asemenea imprejurari, este constrans sa reactioneze prompt pentru apararea unui interes public, pe calea ordonantei de urgenta", ci depinde de necesitatea sau de existenta unor imprejurari care sa justifice cazul exceptional, iar urgenta reglementarii sa rezulte din nota de fundamentare a ordonantei de urgenta ori din justificarile prezentate de Guvern la dezbaterile parlamentare privind proiectul de lege pentru aprobarea ordonantei de urgenta. In consecinta, ordonanta de urgenta a Guvernului nu este conditionata de posibilitatea utilizarii altor mijloace constitutionale, cum ar fi adoptarea initiativei legislative in procedura legislativa obisnuita.
    Examinand Nota de fundamentare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/1998, Curtea Constitutionala constata ca obiectul de reglementare al acestei ordonante il constituie instituirea cadrului juridic necesar pentru accelerarea procesului de privatizare a societatilor comerciale din turism, prin vanzarea de catre stat a actiunilor pe care acesta le detine la societatile comerciale din turism, precum si prin vanzarea activelor apartinand acestor societati, la care statul este actionar, in scopul cresterii eficientei economice a activitatii in aceasta importanta ramura a economiei nationale.
    Adoptand Ordonanta de urgenta nr. 32/1998, Guvernul a avut in vedere imbunatatirea activitatii societatilor din turism, obiectiv ce se poate realiza numai printr-o procedura rapida de accelerare a privatizarii acestor societati, privatizare care sa isi atinga scopul chiar incepand din anul 1999.
    Acest ansamblu de motive este suficient pentru a retine ca imprejurarile concrete avute in vedere de Guvern reprezinta un "caz exceptional" ce impunea masuri cu caracter de urgenta pentru privatizarea societatilor comerciale din turism, dupa o procedura accelerata, astfel incat acest motiv de neconstitutionalitate nu poate fi retinut. Prin urmare, sub acest aspect, exceptia de neconstitutionalitate urmeaza sa fie respinsa.
    De altfel, la aceeasi solutie de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate se ajunge si pe baza argumentelor infatisate in opinia separata formulata la Decizia Curtii Constitutionale nr. 15 din 25 ianuarie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 14 iunie 2000, opinie pe care autorii acesteia o mentin si in cauza de fata.
    II. Cea de a doua critica de neconstitutionalitate priveste dispozitiile art. 5, 6 si 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1998. Potrivit acestor texte, societatile comerciale din turism la care statul este actionar sunt obligate sa isi vanda actiunile ori sa incheie pentru active contracte de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, iar societatile de investitii financiare sunt obligate sa instraineze actiunile ce le detin la societatile comerciale din turism peste limita de 10% din totalul actiunilor emise de fiecare dintre aceste din urma societati. Se sustine de catre autorul exceptiei de neconstitutionalitate ca aceste dispozitii incalca art. 41 alin. (1) din Constitutie, care garanteaza dreptul de proprietate.
    Art. 41 alin. (1) din Constitutie prevede: "Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege." Curtea Constitutionala constata ca, in sensul acestor dispozitii constitutionale, art. 5, 6 si 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 nu fac decat sa stabileasca continutul si limitele dreptului de proprietate al societatilor comerciale din turism si al societatilor de investitii financiare asupra actiunilor pe care le detin. Textele mentionate din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 prevad modalitatile de privatizare a societatilor comerciale din turism la care statul este actionar, iar nu si a actiunilor sau a activelor care ar apartine unor persoane private.
    Curtea Constitutionala constata, de asemenea, ca stabilirea cotei de 10% din totalul actiunilor emise de fiecare dintre societatile comerciale din turism, care poate fi detinuta la acestea de catre societatile de investitii financiare, nu constituie o incalcare a art. 41 alin. (2) din Constitutie, potrivit caruia "Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. [...]", ci reprezinta o optiune a politicii statului in domeniul reformei economice si a strategiei de privatizare, stiut fiind ca, potrivit prevederilor constitutionale ale art. 134 alin. (2) lit. b), "Statul trebuie sa asigure: [...] b) protejarea intereselor nationale in activitatea economica, financiara si valutara;". De altfel, cota de 10% a fost stabilita inca de la infiintarea societatilor de investitii financiare, prin Ordonanta Guvernului nr. 24/1993 privind reglementarea constituirii si functionarii fondurilor deschise de investitii si a societatilor de investitii ca institutii de intermediere financiara, textul criticat fixand doar termenul de 3 luni in care aceasta obligatie trebuie realizata.
    III. Un alt motiv de neconstitutionalitate priveste obligatia prevazuta de textele criticate de transformare a contractelor de locatie a gestiunii, de inchiriere sau de asociere in participatiune in contracte de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare de catre societatile comerciale din turism la care statul este actionar, in legatura cu care se afirma ca incalca principiul autonomiei de vointa si al libertatii de a contracta.
    Curtea Constitutionala constata ca, dimpotriva, daca s-ar interzice statului vanzarea actiunilor si activelor pe care le detine in scopul accelerarii privatizarii, s-ar incalca libertatea de a contracta si s-ar infrange prevederile art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie, potrivit carora "(2) Statul trebuie sa asigure: a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;".
    Aceasta optiune legislativa este confirmata prin Legea nr. 99/1999 privind unele masuri pentru accelerarea reformei economice, lege care, la art. 24 si urmatoarele din art. I al titlului 1, prevede posibilitatea pentru societatile comerciale care au in derulare contracte de locatie in gestiune, de inchiriere sau de asociere de a vinde ori de a incheia contracte de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, prin negociere directa cu locatarii sau asociatii, in situatiile in care ei au efectuat investitii in activele pe care le utilizeaza, reprezentand mai mult de 15% din valoarea acestor active. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 este o reglementare speciala cu privire la actiunile si activele societatilor comerciale din turism la care statul este actionar, iar vanzarea acestor actiuni si active se face in conditiile imperative cerute de aceasta ordonanta, fara ca prin aceasta masura sa se incalce dreptul de proprietate al unor persoane private.
    IV. In sfarsit, Curtea Constitutionala nu poate retine nici sustinerile potrivit carora art. 5 si 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 contravin dispozitiilor art. 49 din Constitutie, prin aceea ca restrang exercitiul dreptului de proprietate prevazut la art. 41 din Constitutie, intrucat, asa cum s-a aratat deja, textele criticate stabilesc continutul si limitele dreptului de proprietate, in sensul dispozitiilor constitutionale mentionate. Pentru aceleasi considerente nu se poate retine nici incalcarea dispozitiilor art. 135 din Constitutie, referitoare la inviolabilitatea proprietatii private. In speta, nu este vorba de actiuni sau active proprietate privata, ci de actiuni detinute de stat prin Fondul Proprietatii de Stat si de active ale societatilor comerciale din turism la care statul este actionar.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi cat priveste solutia de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/1998 privind privatizarea societatilor comerciale din turism, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Valahia" - S.A. din Targoviste in Dosarul nr. 6.441/1999 al Curtii de Apel Ploiesti - Sectia de contencios administrativ si comercial.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 21 martie 2000.

            PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 52/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 52 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 52/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu