Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 5 din 10 ianuarie 2006

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 alin. (1), art. 20, art. 21 alin. (2), art. 26 lit. b) si c), art. 33, art. 34, art. 40 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 44 si ale art. 45 lit. a) teza finala din Legea concurentei nr. 21/1996

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 135 din 13 februarie 2006



     Ioan Vida           - presedinte

     Nicolae Cochinescu  - judecator

     Aspazia Cojocaru    - judecator

     Constantin Doldur   - judecator

     Acsinte Gaspar      - judecator

     Kozsokar Gabor      - judecator

     Petre Ninosu        - judecator

     Ion Predescu        - judecator

     Florentina Balta    - procuror

     Ingrid Alina Tudora - magistrat-asistent

     Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18 alin. (1), art. 21, art. 22 alin. (2), art. 27 lit. a) si b), art. 39, art. 40, art. 46 alin. (1), art. 48 alin. (1), art. 49 si ale art. 50 lit. a) teza finala din Legea concurentei nr. 21/1996, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Accor Services" - S.A. din Bucuresti in Dosarul nr. 4.425/2004 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal.

     La apelul nominal raspunde, pentru autorul exceptiei, avocat Ana Diculescu Sova, iar pentru Consiliul Concurentei raspunde inspector de concurenta Irina Petho.

     Cauza este in stare de judecata.

     Avocatul autorului exceptiei solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate astfel cum a fost formulata. In acest sens, arata ca Legea nr. 21/1996 este neconstitutionala, intrucat nu instituie o instanta specializata sa solutioneze litigiile de drept in materia concurentei, ci confera unei autoritati administrative prerogative care nu pot apartine decat organelor jurisdictionale. Apreciaza ca aceasta situatie atipica a administratorului judecator nu poate conduce decat la abuzuri din partea unei autoritati administrative care nu poate solutiona conflictele de drept decat prin incalcarea principiilor constitutionale ce reglementeaza desfasurarea procedurii judiciare. In sustinerea admiterii exceptiei, depune note scrise la dosarul cauzei.

     Reprezentantul Consiliului Concurentei arata ca sustinerea autorului exceptiei, potrivit careia Consiliul Concurentei ar exercita anumite atributii care ar atrage calificarea sa drept autoritate jurisdictionala, este eronata. Astfel, arata ca, desi modalitatea de desfasurare si caracteristicile sedintei de audieri releva elemente tipice ale unei activitati jurisdictionale, Consiliul Concurentei nu poate fi asimilat unui organ administrativ-jurisdictional clasic, motiv pentru care solicita respingerea exceptiei ca neintemeiata. In acest sens, depune note scrise la dosar.

     Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, apreciind ca textele legale criticate nu contravin prevederilor constitutionale invocate de autorul exceptiei.

     CURTEA,

avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:

     Prin Incheierea din 29 iunie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 4.425/2004, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 18 alin. (1), art. 21, art. 22 alin. (2), art. 27 lit. a) si b), art. 39, art. 40, art. 46 alin. (1), art. 48 alin. (1), art. 49 si ale art. 50 lit. a) teza finala din Legea concurentei nr. 21/1996.

     Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "Accor Services" - S.A. din Bucuresti cu ocazia solutionarii unei actiuni formulate in contencios administrativ, si anume de anulare a Deciziei nr. 270 din 29 septembrie 2004 a Consiliului Concurentei si exonerarea societatii de la plata unei sanctiuni contraventionale.

     In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia considera ca dispozitiile legale criticate confera Consiliului Concurentei atat atributii specifice unei autoritati administrative, cat si atributii jurisdictionale, ceea ce incalca principiile separatiei puterilor in stat, al prezumtiei de nevinovatie si al impartialitatii si independentei justitiei. Totodata, arata ca sunt incalcate si prevederile art. 126 alin. (1), (2) si (5) din Constitutie, intrucat competentele jurisdictionale se atribuie exclusiv prin lege organica, principiul fiind valabil si pentru instantele specializate, in domenii specializate, asa cum este si concurenta. Asa fiind, apreciaza ca este de neconceput ca astfel de competente sa fie atribuite printr-o lege ordinara unei autoritati, fie ea si autonoma, dar care indeplineste si atributii executive.

     Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens, arata ca ceea ce invoca autorul exceptiei cu privire la neconstitutionalitatea unor texte din Legea nr. 21/1996 "sunt aspecte de interpretare a acesteia".

     Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

     Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece prevederile constitutionale invocate nu sunt incidente in speta. In acest sens, arata ca intreaga activitate a Consiliului Concurentei, inclusiv procedura de examinare prealabila si de investigare, este specifica unei autoritati executive, si nu unei autoritati jurisdictionale.

     Avocatul Poporului considera ca dispozitiile legale criticate sunt constitutionale si nu contravin principiului constitutional al separatiei puterilor in stat sau dreptului partilor la un proces echitabil si la solutionarea cauzei intr-un termen rezonabil. Totodata, apreciaza ca reglementarea criticata nu aduce atingere nici prezumtiei de nevinovatie si nu ingradeste independenta si impartialitatea instantei.

     Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

     CURTEA,

examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit in cauza de judecatorul-raportor, notele scrise depuse la dosar, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

     Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2) si ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

     Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 18 alin. (1), art. 21, art. 22 alin. (2), art. 27 lit. a) si b), art. 39, art. 40, art. 46 alin. (1), art. 48 alin. (1), art. 49 si ale art. 50 lit. a) teza finala din Legea concurentei nr. 21/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 88 din 30 aprilie 1996, modificata si completata prin Legea nr. 184/2004 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 121/2003 pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996.

     Ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, Legea concurentei nr. 21/1996 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 742 din 16 august 2005, modificandu-se numerotarea articolelor, astfel ca textele de lege criticate sunt urmatoarele:

     - Art. 17 alin. (1): "Plenul Consiliului Concurentei este un organ colegial si este format din 7 membri, dupa cum urmeaza: un presedinte, 2 vicepresedinti si 4 consilieri de concurenta. Numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei se realizeaza de catre Presedintele Romaniei, la propunerea Guvernului.";

     - Art. 20: "(1) Consiliul Concurentei isi desfasoara activitatea, delibereaza si ia decizii in plen si in comisii, cu majoritatea voturilor membrilor.

     (2) Fiecare comisie este formata din 2 consilieri de concurenta in componenta stabilita de presedintele Consiliului Concurentei, pentru fiecare caz in parte, si este condusa de catre un vicepresedinte al Consiliului Concurentei.

     (3) Presedintele Consiliului Concurentei ordona efectuarea de investigatii si desemneaza raportorul pentru fiecare investigatie.

     (4) In aplicarea prezentei legi, Consiliul Concurentei examineaza in plen:

     a) rapoartele de investigatie, cu eventualele obiectii formulate la acestea, si decide asupra masurilor de luat;

     b) autorizarea concentrarilor economice;

     c) sesizarea instantelor judecatoresti in aplicarea prevederilor art. 7;

     d) punctele de vedere, recomandarile si avizele de formulat in aplicarea dispozitiilor prezentei legi;

     e) categoriile de intelegeri, decizii luate de asociatiile de agenti economici si practici concertate propuse pentru exceptare;

     f) proiectele de reglementari propuse spre adoptare;

     g) raportul anual asupra situatiei concurentei;

     h) analiza incalcarilor prevederilor art. 9.

     (5) In formatiunile deliberative fiecare membru dispune de un vot; in caz de partaj egal al voturilor, solutia votata de presedinte prevaleaza.

     (6) Deciziile adoptate de Consiliul Concurentei in plen conform prevederilor alin. (4) se semneaza de catre presedinte, in numele Consiliului Concurentei; ele vor putea fi atacate in termen de 30 de zile de la publicare sau, dupa caz, de la comunicare, in procedura de contencios administrativ la Curtea de Apel Bucuresti; sentinta va fi pronuntata fara drept de apel, impotriva ei putand fi declarat recurs la inalta Curte de Casatie si Justitie.";

     - Art. 21 alin. (2): "Ordinele si deciziile Consiliului Concurentei, prin care se dispun masuri si se aplica sanctiuni, se semneaza de catre presedinte, iar reglementarile adoptate de Consiliul Concurentei sunt puse in aplicare, suspendate ori abrogate prin ordin al presedintelui.";

     - Art. 26 lit. b) si c): "Consiliul Concurentei are urmatoarele atributii: [...]

     b) ia deciziile prevazute de prezenta lege pentru cazurile de incalcare a dispozitiilor art. 5, 6, 9, 12 si 15, constatate in urma investigatiilor efectuate de catre inspectorii de concurenta, in baza prevederilor legii si abilitarii cu puteri de inspectie prin ordin al presedintelui; o copie a acestui ordin va fi inmanata de inspectorii de concurenta abilitati agentului economic sau asociatiei de agenti economici supusi investigatiei;

     c) certifica, la cererea agentilor economici sau a asociatiilor de agenti economici si, atunci cand considera necesar, in urma declansarii unei investigatii, pe baza dovezilor prezentate, ca nu exista temei pentru interventia sa in baza art. 5 alin. (1) sau a art. 6;";

     - Art. 33: "(1) Descoperirea si investigarea incalcarilor prevederilor prezentei legi incumba Consiliului Concurentei care actioneaza prin inspectorii de concurenta.

     (2) In cazul infractiunii prevazute la art. 60 alin. (1) din prezenta lege, personalul desemnat in conditiile alin. (1) va putea efectua numai actele stabilite prin art. 214 din Codul de procedura penala.";

     - Art. 34: "Consiliul Concurentei dispune efectuarea de investigatii, potrivit atributiilor sale, in conditiile art. 40:

     a) din oficiu;

     b) la plangerea unei persoane fizice sau juridice afectate in mod real si direct prin incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1), art. 6, 12 si 15;

     c) la cererea agentilor economici sau a asociatiilor de agenti economici interesati, conform prevederilor art. 5 alin. (2) sau ale art. 13 alin. (2);

     d) la cererea oricareia dintre autoritatile, institutiile, organizatiile sau a oricaruia dintre organele mentionate la art. 29 lit. a) - f).";

     - Art. 40 alin. (1): "La primirea unei cereri sau plangeri denuntand, respectiv acuzand o practica anticoncurentiala, Consiliul Concurentei examineaza daca aceasta prezinta suficient temei de fapt si de drept pentru a justifica dispunerea pornirii unei investigatii.";

     - Art. 43 alin. (1): "Cu exceptia situatiei prevazute la art. 42, orice procedura de investigatie necesita audierea agentilor economici participanti la intelegerea, decizia luata de asociatii de agenti economici, practica concertata, abuzul de pozitie dominanta sau la concentrarea economica, obiect al investigatiei. Audierea este dispusa de presedintele Consiliului Concurentei.";

     - Art. 44: "(1) Cu minimum 30 de zile inainte de data fixata pentru audiere, o copie a raportului va fi transmisa, spre luare la cunostinta, persoanelor a caror audiere a fost dispusa conform art. 43 alin. (1). Persoanelor a caror audiere a fost admisa conform art. 43 alin. (2) li se va trimite copia raportului numai la cerere si daca presedintele Consiliului Concurentei apreciaza ca este util in interesul investigatiei.

     (2) Presedintele Consiliului Concurentei poate permite partilor in cauza consultarea dosarului la secretariatul Consiliului Concurentei si obtinerea, contra cost, de copii si extrase ale actelor procedurii de investigatie.

     (3) Documentele, datele si informatiile din dosarul cauzei, care prezinta caracter de secret de stat ori sunt confidentiale, nu sunt accesibile pentru consultare ori obtinere de copii sau extrase decat prin decizie a presedintelui Consiliului Concurentei.

     (4) In cazul unei proceduri de investigatie, avand ca obiect o concentrare economica, dispozitiile prezentului articol referitoare la consultarea dosarului sunt aplicabile asociatilor si directorilor executivi ai entitatilor participante la concentrare, in masura in care ei justifica in cauza un interes legitim.";

     - Art. 45 lit. a) teza finala: "Dupa audierile dispuse si, daca este cazul, admise si dupa examinarea observatiilor partilor asupra raportului de investigatie, Consiliul Concurentei poate decide dupa cum urmeaza:

     a) in cazul unei investigatii, dispusa din oficiu sau la sesizare, privind incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1) sau ale art. 6, dupa caz, sa ordone incetarea practicilor anticoncurentiale constatate, sa formuleze recomandari, sa impuna partilor conditii speciale si alte obligatii, sa aplice agentilor economici amenzi in conditiile prevazute la cap. VI."

     Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale ale art. 1 alin. (4), referitoare la principiul separatiei puterilor in cadrul democratiei constitutionale, art. 21 alin. (3), privind dreptul la un proces echitabil, art. 23 alin. (11), care consacra prezumtia de nevinovatie, art. 124, referitor la infaptuirea justitiei, art. 126 alin. (1), (2) si (5), privind instantele judecatoresti, precum si prevederile art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.

     Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca nici una dintre reglementarile criticate nu indreptatesc sustinerea autorului exceptiei in sensul ca, potrivit acestora, Consiliul Concurentei ar avea atat atributii administrative, cat si jurisdictionale.

     Consiliul Concurentei a fost infiintat ca autoritate administrativa autonoma in domeniul concurentei. Masurile dispuse de Consiliu si sanctiunile aplicate de acesta pe baza dispozitiilor legale atacate sunt de natura administrativa si nu jurisdictionala.

     Procedura prin care Consiliul Concurentei isi indeplineste atributiile stabilite de lege, in principal de a constata si sanctiona practicile anticoncurentiale, prezinta anumite similitudini cu procedurile jurisdictionale, fara a se identifica insa cu acestea. Astfel, imprejurarea ca faptele semnalate Consiliului sunt supuse investigatiei pentru stabilirea adevarului, iar raportul de investigatie este examinat in plen, nu impune caracterizarea activitatii Consiliului ca o activitate jurisdictionala, caci prin aceasta Consiliul nu solutioneaza un litigiu privind existenta, intinderea sau exercitarea drepturilor subiective ale unei persoane - atributii de esenta activitatii jurisdictionale - si nici nu adopta masuri de tragere la raspundere juridica de competenta instantelor judiciare, ci efectueaza operatii tehnico-juridice de cercetare, deliberare si decizie, specifice initierii si adoptarii oricarui act administrativ.

     Curtea constata ca nu se poate retine nici critica privind incalcarea dreptului la un proces echitabil sau a prezumtiei de nevinovatie, atata timp cat deciziile adoptate de Plenul Consiliului Concurentei pot fi atacate in fata unei instante judecatoresti, in procedura de contencios administrativ, la Curtea de Apel Bucuresti. Impotriva sentintei Curtii de Apel Bucuresti, atat Consiliul Concurentei, cat si agentii economici supusi masurilor dispuse de instanta pot introduce recurs la Inalta Curte de Casatie si Justitie.

     Referitor la invocarea principiilor constitutionale care guverneaza activitatea judecatorilor, si anume impartialitatea si independenta, acestea nu sunt incidente in privinta activitatii Plenului Consiliului Concurentei, acesta fiind, asa cum am aratat, un organ deliberativ din sfera autoritatii executive.

     Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d), precum si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

     CURTEA CONSTITUTIONALA

     In numele legii

     DECIDE:

     Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 alin. (1), art. 20, art. 21 alin. (2), art. 26 lit. b) si c), art. 33, art. 34, art. 40 alin. (1), art. 43 alin. (1), art. 44 si ale art. 45 lit. a) teza finala din Legea concurentei nr. 21/1996, exceptie ridicata de S.C. "Accor Services" - S.A. din Bucuresti in Dosarul nr. 4.425/2004 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal.

     Definitiva si general obligatorie.

     Pronuntata in sedinta publica din data de 10 ianuarie 2006.

     PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

     prof. univ. dr. IOAN VIDA

     Magistrat-asistent,

     Ingrid Alina Tudora


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 5/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 5 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 5/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu