DECIZIE Nr. 46 din 20 septembrie 1999
privind acordarea Licentei pentru furnizarea de energie electrica Societatii
Comerciale "Electrica" - S.A.
ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL
ENERGIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 572 din 24 noiembrie 1999
Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei,
in temeiul art. 5 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998
privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de
Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, al art. 70 lit. b) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica, al
Hotararii Guvernului nr. 567/1999 privind aprobarea Regulamentului pentru
acordarea licentelor si autorizatiilor in sectorul energiei electrice si
termice, ca urmare a solicitarii Societatii Comerciale "Electrica" -
S.A. inregistrate sub nr. 282 din 13 august 1999,
avand in vedere Raportul prezentat de Departamentul licente, autorizari si
reglementari tehnice in sedinta Consiliului de reglementare al ANRE din data de
23 august 1999,
emite urmatoarea decizie:
Art. 1
Se acorda Societatii Comerciale "Electrica" - S.A. Licenta pentru
furnizarea de energie electrica nr. 1 din 20 septembrie 1999.
Art. 2
Departamentul licente, autorizari si reglementari tehnice va asigura
aducerea la indeplinire a prevederilor prezentei decizii si va urmari
respectarea de catre titular a conditiilor din licenta.
Presedintele
Autoritatii Nationale de Reglementare
in Domeniul Energiei,
Jean Constantinescu
ANEXA 1
la Licenta nr. 1 din 20 septembrie 1999
AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE
IN DOMENIUL ENERGIEI
CONDITIILE
Licentei pentru furnizarea de energie electrica
Conditii generale
1. Prezentul document precizeaza conditiile in care este valabila Licenta de
furnizare a energiei electrice nr. 1, denumita in continuare licenta, emisa de
autoritatea competenta Societatii Comerciale "Electrica" - S.A.,
denumita in continuare titularul licentei, si constituie, impreuna cu anexele A
si B, parte integranta din aceasta.
2. Termenii evidentiati prin caractere italice in textul conditiilor
licentei sunt explicitati in anexa A.
3. Licenta se acorda in conformitate cu prevederile art. 44 alin. (2) din
lege si cu cerintele regulamentului.
Obiectul si valabilitatea licentei
4. Licenta are ca obiect autorizarea de a desfasura furnizarea energiei
electrice la tarife reglementate consumatorilor (finali) de energie electrica,
amplasati in zona definita in anexa B.
5. Licenta este emisa si intra in vigoare la 20 septembrie 1999 si este
valabila pentru o perioada de 8 ani, daca nu se hotaraste retragerea ei pentru
vreuna dintre cauzele prevazute la capitolul "Suspendarea/retragerea
licentei".
La expirarea ei licenta nu poate fi confirmata pentru o noua perioada de
valabilitate si nici prelungita. In eventualitatea ca titularul licentei
doreste continuarea activitatii, acesta va actiona in sensul obtinerii unei noi
licente. Autoritatea competenta poate emite sau refuza solicitantului o noua
licenta, tinand seama de situatia pietei de energie electrica in acel moment si
de performantele anterioare, inregistrate de titularul licentei.
7. Activitatile titularului licentei privind informarea generala,
consultanta, finantarea si executarea unor anumite lucrari la consumatori nu
fac obiectul licentei si se vor desfasura in conformitate cu conditiile
convenite prin alte contracte decat cel de furnizare a energiei electrice.
Drepturi ale titularului licentei
8. Titularul licentei are dreptul, pe durata de valabilitate a licentei, sa
intermedieze furnizarea energiei electrice, scop in care poate efectua
operatiuni pe piata angro a energiei electrice, si anume:
a) cumparare de energie electrica in scopul vanzarii, prin:
- incheierea de contracte reglementate sau negociate de vanzare-cumparare
de pe piata cu producatori de energie electrica, inclusiv cu producatori
independenti si cu autoproducatori;
- tranzactii pe piata spot si/sau
b) vanzare de energie electrica catre consumatorii (finali) de energie
electrica.
Asigurarea alimentarii cu energie electrica a consumatorilor (finali) de
energie electrica atrage, pe langa drepturile conferite de conditiile 8 a) si 8
b), si dreptul de a incheia contracte de transport al energiei electrice cu operatorul
de transport si/sau contracte de distributie a energiei electrice cu operatorul
de distributie, dupa caz.
9. Titularul licentei poate cesiona, in intregime sau in parte, unei alte
persoane juridice drepturile si obligatiile ce ii revin conform licentei, cu
respectarea prevederilor art. 30 din regulament si ale conditiei 29 din
licenta.
10. Titularul licentei poate ataca in justitie in conformitate cu
dispozitiile legale orice act sau actiune a autoritatii competente, in masura
in care considera ca vreuna dintre acestea este inechitabila, afecteaza sau ar
putea afecta negativ activitatea de furnizor a titularului licentei.
Obligatii ale titularului licentei
11. Obligatia de contractare
11.1. Titularul licentei are obligatia sa asigure consumatorilor care
solicita furnizarea energiei accesul la reteaua electrica de distributie sau,
dupa caz, la reteaua electrica de transport. Conditia 11 a licentei precizeaza,
in conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. j) din regulament,
sarcinile titularului licentei in realizarea acestei obligatii.
11.2. In afara cazurilor descrise la pct. 11.5, la primirea unei cereri
scrise din partea unui consumator, titularul licentei este obligat sa faca o
oferta de racordare a consumatorului la reteaua electrica de distributie sau la
reteaua electrica de transport, dupa caz. Oferta facuta trebuie sa aiba, in
functie de reteaua la care urmeaza sa se faca racordarea, un acord din partea
operatorului de distributie sau a operatorului de transport, cu privire la
solutiile propuse.
11.3. In cazul in care un consumator este situat in apropierea limitei de
demarcatie dintre zona descrisa in anexa B si zonele in care isi desfasoara
activitatea de furnizare alti titulari de licenta, autoritatea competenta
poate, la cererea acestui consumator, sa solicite fiecarui titular de licenta
sa elaboreze oferte de racordare. Autoritatea competenta va putea autoriza, in
aceste cazuri, ca furnizarea energiei electrice sa fie facuta de titularul care
prezinta solutia de racordare cu cele mai mici costuri, chiar daca consumatorul
nu este situat in zona in care acel titular este autorizat sa opereze.
11.4. Oferta de racordare a consumatorului trebuie sa contina prevederi
detaliate referitoare la:
a) executarea lucrarilor, cand este cazul, de realizare sau de modificare a
punctului de racord la reteaua electrica de transport sau la reteaua electrica
de distributie si a punctului (punctelor) de intrare in reteaua proprie a
consumatorului, precum si la obtinerea acordurilor necesare;
b) executarea lucrarilor, cand este cazul, de extindere sau de crestere a
capacitatii retelei electrice de distributie, in zona destinata racordarii
si/sau utilizarii acesteia de catre consumator, precum si la obtinerea
acordurilor necesare;
c) instalarea unor echipamente de masura corespunzatoare, necesare pentru
masurarea cantitatii de energie electrica furnizate consumatorului la punctul
(punctele) de intrare, conform tipului de tarif ales de consumator;
d) data finalizarii lucrarilor (inclusiv a celor de extindere sau de
crestere a capacitatii) in urma carora consumatorul sa aiba acces la reteaua
electrica de distributie sau la reteaua electrica de transport, dupa caz;
e) pretul lucrarilor pe care consumatorul trebuie sa il plateasca, precum
si conditiile de plata pentru instalatiile electrice si lucrarile prevazute la
pct. 11.4 lit. a) - c).
11.5. Titularul licentei nu va fi obligat sa faca o oferta de racordare a
unui consumator la reteaua electrica de distributie sau la reteaua electrica de
transport, daca:
a) cererea consumatorului, adaugata la nivelul existent al consumului,
depaseste substantial capacitatea existenta a retelelor, iar termenele
solicitate nu permit angajarea unor lucrari de anvergura;
b) satisfacerea cererii ar conduce la incalcarea conditiei 26 a licentei
si, in particular, a codurilor retelelor;
c) consumatorul care a solicitat furnizarea energiei electrice nu accepta
aprioric sa respecte prevederile ce ii sunt aplicabile din codurile retelelor.
Titularul licentei se va asigura ca aceste prevederi sunt aduse la cunostinta
consumatorului inainte de a intocmi oferta;
d) consumatorul face parte din categoria consumatorilor casnici. In acest
caz se va proceda in conformitate cu prevederile pct. 11.7.
11.6. La primirea unei cereri scrise din partea unui subconsumator care
solicita furnizarea neintermediata a energiei electrice, direct din reteaua
electrica de distributie, titularul licentei este obligat sa faca o analiza si
propuneri rezonabile de solutionare, in conditiile legii. In propunere
titularul licentei va lua in considerare reteaua existenta pe amplasamentul
subconsumatorului si care nu apartine operatorului de distributie. Prevederile
pct. 11.3, cu referire la consumatori, se aplica si in cazul subconsumatorilor.
11.7. Titularul licentei este obligat sa ofere consumatorului (respectiv
subconsumatorului pentru cazurile de la pct. 11.6.) care a solicitat furnizarea
de energie electrica incheierea unui contract de furnizare a energiei
electrice, in conditiile legii. Contractele incheiate vor respecta
contractele-cadru aprobate prin decizii ale autoritatii competente si publicate
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Realizarea unui acord de racordare,
ca urmare a ofertei facute conform pct. 11.2, constituie conditia prealabila
pentru elaborarea propunerii de contract de catre titularul licentei.
11.8. Titularul licentei va utiliza in contractele de furnizare incheiate
cu consumatorii numai tarifele reglementate prin decizii ale autoritatii
competente, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
11.9. Titularul licentei va incheia cu operatorul de distributie (in cazul
in care acesta este o societate comerciala distincta de titularul licentei)
si/sau, dupa caz, cu operatorul de transport contracte de
distributie/transport.
Tarifele de distributie/transport, vor fi cele reglementate prin decizie a
autoritatii competente.
11.10. Neintelegerile precontractuale in care este angajat titularul licentei
se solutioneaza de catre autoritatea competenta in conditiile legii.
11.11. Titularul licentei nu va face propuneri si nici nu va incheia
contracte cu vreun consumator, care sa contina prevederi neconforme cu
obligatiile din licenta.
12. Asigurarea energiei electrice in regim de completare
12.1. La primirea unei cereri scrise din partea unui producator
independent, unui autoproducator sau a unui consumator (final) de energie
electrica, titularul licentei este obligat sa faca o oferta de furnizare a
energiei electrice in regim de completare, pentru a acoperi, dupa caz:
a) un supliment de energie electrica ce trebuie furnizat in regim continuu,
pe perioade determinate de timp, pentru acoperirea integrala a unei cantitati
de energie electrica contractate de solicitant cu un tert sau a necesarului
serviciilor proprii ale solicitantului;
b) intreaga cantitatea de energie electrica contractata de solicitant cu un
tert, pe care acesta nu o poate asigura din cauza nefunctionarii instalatiilor
sale.
12.2. Titularul licentei poate fi absolvit de aceasta obligatie daca
satisfacerea cererii ar conduce la incalcarea conditiei 26 a licentei si, in
particular, a codurilor retelelor sau daca solicitantul nu accepta aprioric sa
respecte prevederile ce ii sunt aplicabile din codurile retelelor.
12.3. Acceptarea ofertei facute atrage dupa sine obligatia titularului
licentei de a propune incheierea unui contract pentru asigurarea energiei
electrice in regim de completare.
12.4. Titularul licentei va stabili metodologia de calcul al tarifelor
pentru asigurarea energiei in regim de completare si o va supune autoritatii
competente spre aprobare.
12.5. Titularul licentei nu va face discriminari in satisfacerea cererilor
privind asigurarea energiei electrice in regim de completare si nici intre
tarifele aplicate diferitilor solicitanti pentru acest serviciu.
13. Respectarea standardului de performanta (calitate a serviciilor)
13.1. In desfasurarea activitatilor ce fac obiectul licentei, titularul
licentei va respecta cerintele si indicatorii de performanta din Standardul de
performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice, denumit in
continuare standard de performanta, aprobat prin decizie a autoritatii
competente. Conditia 13 a licentei precizeaza, in conformitate cu prevederile
art. 17 alin. (3) lit. l) din regulament, sarcinile titularului licentei in
realizarea acestei obligatii.
13.2. Titularul licentei va urmari si va inregistra, prin compartimente
specializate, modul de incadrare in parametrii prescrisi in standardul de
performanta si va elabora proceduri de raportare catre autoritatea competenta.
Aceste proceduri vor fi in concordanta cu indicatiile cuprinse in standardul de
performanta si/sau in ghidurile de raportare emise de autoritatea competenta.
Anual titularul licentei va contracta cu un auditor independent verificarea
faptului ca procedurile elaborate au incorporat corect cerintele privind modul
de raportare si ca procedurile sunt respectate.
13.3. La cererea scrisa a autoritatii competente titularul licentei trebuie
sa participe, in conditiile specificate in cerere, la revizuirea standardului
de performanta.
14. Asigurarea masurarii cantitatii de energie electrica furnizate
consumatorilor
14.1. Titularul licentei nu va furniza unui nou consumator energie
electrica fara sa prevada la locul de consum un echipament de masurare realizat
in conformitate cu prevederile legilor si normelor in vigoare si adecvat
tipului de tarif ales de consumator.
14.2. In urma solicitarii facute de consumator pentru modificarea tipului
de tarif, titularul licentei este obligat sa inlocuiasca instalatia de masurare
existenta cu un alt echipament corespunzator, daca acest lucru este necesar.
14.3. Echipamentele de masurare se afla, de regula, in proprietatea
titularului licentei. Daca unele dintre aceste echipamente sunt puse la
dispozitie de consumator ele trebuie preluate de titularul licentei, valoarea
lor fiind scazuta din pretul serviciului de furnizare.
14.4. Titularul licentei va sigila toate elementele echipamentului de
masurare a energiei electrice prin care se poate influenta masurarea corecta a
puterii si a energiei electrice consumate.
14.5. Titularul licentei va verifica si va intretine periodic echipamentele
de masurare, la termenele stabilite prin reglementarile metrologice in vigoare
sau ori de cate ori este necesar. Titularul licentei va suporta toate
cheltuielile de inlocuire, in afara situatiilor in care deteriorarea constatata
se datoreaza consumatorului.
14.6. La sesizarea scrisa a consumatorului cu privire la un echipament de
masura defect sau suspect de inregistrari eronate, titularul licentei va
asigura verificarea acestuia prin intermediul unui laborator de metrologie
autorizat sau, cu acceptul si in prezenta consumatorului, va face verificarea
la locul de instalare. Titularul licentei este obligat sa inlocuiasca pe
cheltuiala sa echipamentul de masura gasit defect, in termen de cel mult 10
zile calendaristice de la data inregistrarii sesizarii facute de consumator.
15. Colectarea, prelucrarea si transmiterea inregistrarilor privind
consumul de energie electrica
15.1. Titularul licentei va transmite lunar operatorului de distributie
si/sau operatorului de transport, conform reglementarilor, date privind marimea
consumului de energie electrica.
Datele transmise vor proveni din:
a) citirea (sau, cand este necesar, estimarea), procesarea (inclusiv
agregarea pe nodurile retelei) si validarea inregistrarilor indecsilor contoarelor
instalate la consumatori; sau
b) formarea, procesarea (inclusiv agregarea pe nodurile retelei) si
validarea marimii consumului in cazul consumatorilor la care nu sunt instalate
contoare la data emiterii licentei.
15.2. Titularul licentei va transmite operatorului comercial, la intervale,
in modul si forma stabilite prin Regulamentul de programare si dispecerizare a
sistemului electroenergetic national, datele privind consumul de energie
electrica realizat si prognozat.
16. Facturarea corecta a energiei electrice vandute consumatorilor
16.1. Factura emisa consumatorului de catre titularul licentei, in vederea
incasarii contravalorii energiei electrice furnizate, va contine suficiente
date pentru identificarea locului de consum si pentru justificarea valorii
totale, respectand orice instructiune/cerinta aplicabila, emisa de autoritatile
competente.
16.2. In mod obligatoriu, factura emisa de titularul licentei unui
consumator, in vederea incasarii energiei electrice furnizate, va evidentia
separat sumele corespunzatoare elementelor tarifului utilizat.
17. Informarea consumatorilor
17.1. Titularul licentei va institui si va aplica un sistem de comunicare
cu consumatorii cu privire la reglementarile noi ce privesc piata energiei electrice
si modificarile survenite la actele normative din domeniu, in conformitate cu
prevederile art. 12 alin. (9) lit. b) din regulament. In termen de maximum 45
de zile calendaristice de la data acordarii licentei, titularul licentei va
prezenta autoritatii competente modul de organizare a acestui sistem. La
cererea autoritatii competente titularul licentei va obtine si acordul
Oficiului pentru Protectia Consumatorilor cu privire la sistemul propus.
17.2. Sistemul instituit conform pct. 17.1 va stabili structura
organizatorica, adresa si dotarea necesara prin care sa aiba loc comunicarea si
care sa permita titularului licentei:
a) sa aduca la cunostinta consumatorilor obligatiile sale ce decurg din
licenta, standardul de performanta si sa le puna la dispozitie informatii
complete cu privire la tarifele oferite;
b) sa notifice in scris oricarui consumator aparitia unor modificari cu
privire la drepturile, obligatiile sau alte sarcini din contractul de
furnizare, determinate de noi reglementari. Notificarea va contine datele
necesare cu privire la modificari si va fi transmisa cel mai tarziu o data cu
prima factura emisa dupa data luarii deciziei de modificare;
c) sa informeze imediat consumatorul cu privire la eventualele defectiuni
constatate intr-o instalatie de masurare a cantitatii de energie electrica
furnizate, care nu se afla montata in instalatia consumatorului, si sa
recalculeze consumul de energie in cauza;
d) sa ofere sau sa primeasca informatii cu privire la orice probleme sau incidente
aparute si care afecteaza sau pot afecta siguranta, disponibilitatea si
calitatea serviciilor de furnizare/distributie.
18. Raspunsuri la reclamatiile adresate titularului licentei
18.1. Titularul licentei trebuie sa instituie un sistem de inregistrare,
investigare, solutionare si raportare privind reclamatiile facute la adresa sa
de consumatori in legatura cu calitatea serviciilor, calcularea si/sau
facturarea consumului, conform prevederilor art. 12 alin. (9) lit. b) din
regulament. Acest sistem va fi supus spre aprobare autoritatii competente nu
mai tarziu de 45 de zile lucratoare de la data acordarii licentei.
18.2. Sistemul de colectare a reclamatiilor de la consumatori va prelua si
orice reclamatie la adresa titularului licentei, facuta de orice agent economic
sau persoana fizica lezata de practicile titularului licentei in sectorul
energiei electrice.
18.3. Titularul licentei se va intalni cu reprezentantii principalelor
asociatii/organizatii ale consumatorilor la datele la care este convocat de
catre autoritatea competenta sau, daca este cazul, de catre un comitet
reprezentativ al acestora. Numarul de convocari nu poate fi mai mare de 6 in
fiecare an. In lipsa unor astfel de convocari titularul licentei va organiza o
intalnire cu reprezentantii principalelor asociatii/organizatii ale
consumatorilor, cel putin o data pe an. La cel putin una dintre intalniri
titularul licentei va fi reprezentat de unul sau de mai multi directori ai sai.
19. Constatarea si prevenirea furturilor, deteriorarilor si interventiilor
la echipamentele de masura
19.1. Titularul licentei este obligat sa intreprinda, intr-o masura
rational posibila, actiuni pentru prevenirea si detectarea:
a) furtului de energie electrica la consumatorii pe care ii alimenteaza;
b) deteriorarilor la instalatiile electrice sau la echipamentele de masura
folosite la furnizarea energiei electrice consumatorilor;
c) interventiilor la echipamentele ce masoara energia electrica furnizata
consumatorilor.
19.2. In cel mult 24 de ore de la constatare titularul licentei va informa
operatorul de distributie afectat despre orice incident care, in opinia sa, a
putut produce o stricaciune la instalatiile electrice.
19.3. Daca, in opinia sa, un incident a fost cauzat cu intentie de catre
orice persoana sau daca constata executarea ori folosirea de instalatii
clandestine in scopul racordarii la retea, titularul licentei va furniza
operatorului de distributie informatiile detinute pentru a permite investigarea
incidentului si rezolvarea problemelor de securitate legate de acesta.
19.4. Titularul licentei va informa operatorul de distributie despre
programul/actiunile sale privind prevenirea infractiunilor mentionate la pct.
19.3 si va preciza circumstantele in care ii poate cere intreruperea
alimentarii consumatorilor gasiti vinovati.
20. Asigurarea mediului concurential normal si a egalitatii de tratament a
consumatorilor
20.1. Pentru asigurarea unui mediu concurential normal, evitarea
dezechilibrelor pe piata si a practicilor anticoncurentiale, titularul licentei
va respecta cerintele conditiei 20 a licentei, stabilite in conformitate cu
prevederile art. 17 alin. (3) lit. g) si h) din regulament.
20.2. Titularul licentei nu poate detine simultan mai mult de o licenta de
furnizare a energiei electrice.
20.3. Titularul licentei nu se va angaja in nici un fel de practici abuzive
pe piata energiei electrice si nu va impiedica sau nu va incerca sa impiedice,
in mod ilicit, alti titulari de licente sau potentiali competitori sa se
angajeze in activitatea de furnizare a energiei electrice.
20.4. Titularul licentei nu va face discriminari atunci cand furnizeaza
energia electrica sau cand face oferte de racordare/furnizare consumatorilor.
21. Separarea evidentelor financiar-contabile
21.1. Pentru activitatile ce fac obiectul licentei titularul licentei va
tine o evidenta contabila separata de cea asociata altor activitati comerciale
din obiectul sau de activitate. Conditia 21 a licentei precizeaza, in
conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. m) din regulament, sarcinile
titularului licentei in realizarea acestei obligatii.
21.2. Contabilitatea activitatilor ce fac obiectul licentei va fi tinuta de
titularul licentei folosind registre, inregistrari si conturi aflate in
concordanta cu procedeele contabile stabilite prin lege. Titularul licentei va
respecta, de asemenea, orice alte cerinte emise de autoritatea competenta cu
privire la practicile contabile si la raportarile necesare, menite sa ii
permita acesteia exercitarea atributiilor conform legii.
21.3. In cazul in care exista cheltuieli comune intre activitatile ce fac
obiectul licentei si alte activitati ale titularului licentei, acesta va
prezenta, la cererea autoritatii competente, documentele ce stabilesc baza lor
de repartizare si rezultatele obtinute dupa aceasta repartizare.
22. Mentinerea activelor
22.1. Fara avizul conform al autoritatii competente, titularul licentei nu
va efectua si nici nu va consimti sa se efectueze operatiuni in urma carora:
a) prin vanzare, asociere sau prin orice alt mod (de exemplu: donatie,
inchiriere, imprumut, retragere, ipotecare, dare in gaj), catre sau cu persoane
fizice ori juridice, se dispune de activele alocate de societatea comerciala
pentru indeplinirea activitatilor ce fac obiectul licentei;
b) un tert devine actionar majoritar in cadrul societatii comerciale;
c) valoarea capitalului social existent se reduce intr-o transa sau pe
ansamblu cu 25% ori mai mult.
In cadrul licentei, prin capital social existent se intelege:
- capitalul social initial al titularului licentei la data emiterii
licentei; sau
- capitalul existent la un moment dat, obtinut prin cresteri sau scaderi
ale capitalului initial, in concordanta cu prevederile acestui paragraf,
ulterioare emiterii licentei.
22.2. La primirea unei notificari privind intentia de efectuare a unei
tranzactii din categoria celor enumerate la pct. 22.1, autoritatea competenta
va analiza daca in urma efectuarii modificarii cerute titularul licentei are in
continuare posibilitatea sa isi indeplineasca obligatiile si va comunica in
scris titularului licentei, in termen de 30 de zile calendaristice, acordul sau
motivele refuzului.
22.3. Mentinerea activelor constituie o conditie esentiala a licentei, iar
efectuarea operatiunilor mentionate la pct. 22.1 fara acordul scris al
autoritatii competente poate conduce la suspendarea sau la retragerea licentei.
23. Eliminarea subventiilor incrucisate
23.1. Titularul licentei se va asigura ca nu se dau la si nici nu se
primesc de la societati comerciale la care el este proprietar sau detine
actiuni/parti sociale subventii incrucisate.
24. Limitarea activitatilor de producere/distributie a energiei electrice
Desfasurarea activitatii de furnizare in zona definita in anexa B nu
exclude posibilitatea titularului licentei de a desfasura si activitati de
distributie sau de producere in aceasta zona, cu respectarea urmatoarelor
conditii:
a) nu va putea desfasura activitati de distributie a energiei electrice
care sa necesite acordarea unei licente de distributie a energiei electrice,
daca detine si o licenta de producere a energiei electrice. In aceste cazuri
autoritatea competenta va preciza in cadrul licentei de producere a energiei
electrice acele activitati de distributie pe care titularul licentei este
autorizat sa le desfasoare;
b) nu va putea desfasura activitati de producere a energiei electrice care
sa necesite acordarea unei licente de producere a energiei electrice, daca
detine si o licenta de distributie a energiei electrice. In aceste cazuri
autoritatea competenta va preciza in cadrul licentei de distributie a energiei
electrice acele activitati de producere pe care titularul licentei este
autorizat sa le desfasoare;
c) va ceda, intr-un interval de 12 luni de la data acordarii licentei, unei
alte societati comerciale la care nu detine nici un fel de participare, dupa
caz, toate capacitatile de producere care nu se incadreaza in prevederile
licentei de distributie a energiei electrice sau toate capacitatile de
distributie care nu se incadreaza in prevederile licentei de producere a
energiei electrice.
25. Constituirea si mentinerea garantiilor financiare
25.1. Conform cerintelor art. 13 alin. (1) din regulament, titularul
licentei va constitui, in interval de 2 ani de la data emiterii licentei, o
garantie financiara prin care sa asigure desfasurarea continua a activitatii
pentru cel putin 30 de zile calendaristice si sa acopere plata eventualelor
daune solicitate de consumatori, conform prevederilor contractuale.
25.2. Garantia financiara poate fi disponibila in urmatoarele forme:
a) polita/polite de asigurare contra daunelor produse unor terti,
emisa/emise de o societate de asigurari autorizata;
b) un fond de rezerva constituit de titularul licentei, singur sau prin
asociere cu alti titulari de licenta;
c) orice alta forma.
25.3. Autoritatea competenta poate sa solicite titularului licentei
revederea formei si valorii garantiilor financiare, daca se modifica conditiile
avute in vedere la emiterea licentei.
25.4. Mentinerea garantiei financiare prevazute la pct. 25.1 constituie o
conditie esentiala a licentei, iar incalcarea acestei prevederi poate conduce
la suspendarea sau la retragerea licentei.
26. Respectarea legilor si a reglementarilor
26.1. Pe toata durata de valabilitate a licentei, titularul licentei va
respecta in totalitate prevederile:
a) licentei;
b) legii si modificarilor aduse ulterior acesteia;
c) tuturor legilor aplicabile;
d) tuturor reglementarilor aplicabile, emise de autoritatea competenta si
publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I: Codul comercial al pietei
angro de energie electrica, codurile retelelor, metodologiile de tarifare si
tarifele reglementate, Regulamentul de masurare a cantitatilor de energie
electrica tranzactionate pe piata angro, standardul de performanta,
contractele-cadru de furnizare a energiei electrice etc.
26.2. Respectarea de catre titularul licentei a legilor si a celorlalte
prevederi mentionate la pct. 26.1 constituie o conditie esentiala a licentei si
incalcarea ei indreptateste autoritatea competenta sa aplice sanctiuni mergand
pana la suspendarea sau retragerea licentei.
27. Furnizarea de informatii autoritatii competente
27.1. Titularul licentei va furniza autoritatii competente datele si
informatiile care ii sunt necesare in exercitarea atributiilor sale. Conditia
27 a licentei precizeaza, in conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit.
m), n) si l) din regulament, sarcinile titularului licentei in realizarea
acestei obligatii.
27.2. Titularul licentei va supune autoritatii competente o situatie
financiara anuala in care va evidentia distinct activitatile autorizate prin
licenta. In absenta unor precizari prealabile ale autoritatii competente,
formatul si continutul situatiei vor fi in concordanta cu regulile contabile
legale.
27.3. Titularul licentei va intocmi si va supune autoritatii competente un
raport anual cu privire la activitatile desfasurate in anul precedent, care va
include:
a) un rezumat si o analiza a:
- activitatilor de furnizare a energiei electrice, din care nu va lipsi
precizarea cantitatii totale de energie electrica vanduta si a numarului de
consumatori deserviti;
- respectarii standardului de performanta si a masurilor luate pentru
imbunatatirea calitatii energiei electrice vandute;
- plangerilor ce i-au fost adresate si care nu au fost solutionate la
nivelul sau;
- modificarilor survenite in activele societatii;
- modificarilor survenite in structura pe specialitati a personalului;
b) o prognoza a consumului pe termen mediu (3 ani) si pe anul curent, cu
detalii privind intentiile de furnizare a energiei electrice catre noi
consumatori, de transferare partiala, totala sau de incetare a activitatii.
27.4. Documentele intocmite conform cerintelor pct. 27.2 si 27.3 se
transmit autoritatii competente pana la o data ce nu va fi ulterioara datei
incheierii bilantului contabil si a contului de profit si pierderi si trebuie
sa cumuleze datele provenind din activitatea de furnizare desfasurata de
titularul licentei cu cele provenind din activitatea de furnizare desfasurata
de orice alta societate comerciala aflata in una dintre situatiile precizate la
pct. 27.8 lit. a), b) sau c).
27.5. Informatiile continute in documentele mentionate la pct. 27.2 si 27.3
sunt considerate publice in temeiul art. 27 din regulament si, la cererea
autoritatii competente, titularul licentei va trebui sa le publice. Fac
exceptie informatiile care, printr-o decizie a autoritatii competente, sunt
incadrate in prevederile art. 28 din regulament si care nu vor fi facute
publice.
27.6. Titularul licentei este obligat sa informeze autoritatea competenta
despre orice incalcare a conditiilor licentei in termen de 7 zile lucratoare de
la depistarea acesteia de catre titularul licentei.
27.7. Titularul licentei va informa autoritatea competenta in termen de 10
zile lucratoare despre schimbarea:
a) sediului/sediilor secundar/secundare;
b) statutului juridic;
c) structurii capitalului social;
d) conducatorului societatii comerciale.
27.8. Cu minimum 90 de zile calendaristice inainte de inceperea procedurii
legale de constituire titularul licentei este obligat sa informeze autoritatea
competenta despre intentia de infiintare a unei noi societati
comerciale/sucursale avand ca obiect desfasurarea de activitati in cadrul
sectorului energiei electrice:
a) care apartine in totalitate titularului licentei;
b) la care titularul licentei detine actiuni sau parti sociale;
c) care apartine in parte sau in totalitate unei alte societati comerciale
al carei asociat este titularul licentei.
Obligatia revine si in situatia in care, prin modificarea obiectului de
activitate, o societate comerciala al carei asociat este titularul licentei
urmeaza sa desfasoare activitati in sectorul energiei electrice.
Daca in urma analizei autoritatea competenta considera ca prin infiintarea
acestei societati comerciale pot fi afectate interesele consumatorilor sau se
creeaza premise ce pot conduce la obtinerea unei pozitii dominante pe piata,
titularul licentei se va putea angaja in aceasta actiune numai in urma unei
permisiuni scrise, emisa de autoritatea competenta in termen de 90 de zile
calendaristice de la primirea informarii.
27.9. Pentru a se asigura de indeplinirea conditiilor licentei si a tuturor
legilor aplicabile, autoritatea competenta poate sa ceara, sa examineze si sa
copieze orice informatii, inregistrari si documente ale titularului licentei pe
care le considera legate in vreun fel de afacerile si de activitatile acestuia
in sectorul energiei electrice. Informatiile solicitate pot contine secrete de
stat, de serviciu sau de afaceri.
Autoritatea competenta va utiliza aceste informatii numai in scopul pentru
care au fost furnizate si nu va dezvalui nici unei alte persoane neautorizate
continutul acestora.
28. Asigurarea confidentialitatii
28.1. Titularul licentei se va asigura ca datele confidentiale obtinute de
el in cursul operatiunilor comerciale nu pot fi transmise unor persoane
neautorizate sa primeasca astfel de informatii, fapta constituind contraventie
conform art. 79 alin. (1) lit. p) din lege.
Fac exceptie cazurile in care:
a) se dispune de consimtamantul scris al persoanei ale carei interese pot
fi afectate de diseminarea informatiei;
b) informatia este deja publica;
c) titularul licentei este obligat sau are permisiunea de a divulga
informatia in scopul respectarii conditiilor licentei, a unui ordin al
autoritatii competente sau a unei legi in vigoare;
d) informatia trebuie transmisa in cursul indeplinirii normale a
activitatilor autorizate prin licenta.
28.2. Prevederile pct. 28.1 se aplica si in raport cu societatile
comerciale care apartin titularului licentei, in parte sau in totalitate, si
care ar putea dobandi, prin utilizarea acestor informatii, avantaje
nejustificate pe piata energiei electrice sau care ar putea crea avantaje comerciale
nejustificate unor terti prin divulgarea informatiilor catre acestia.
29. Respectarea conditiilor de transferare a licentei
29.1. Transferul (cesiunea) drepturilor titularului licentei de furnizare a
energiei electrice se poate face numai prin contract, cu respectarea
conditiilor legale si cu aprobarea scrisa, prealabila, a autoritatii
competente.
29.2. In contractul de cesiune titularul licentei va preciza si obligatiile
pe care le preia cesionarul; dintre acestea nu va lipsi obligatia stipulata la
conditia 26. Titularul licentei raspunde solidar cu cesionarul pentru
obligatiile ce decurg din licenta.
29.3. Orice transfer realizat fara aprobarea autoritatii competente este
considerat nul, constituie o incalcare a unei conditii a licentei si se
sanctioneaza contraventional.
30. Asigurarea calitatii
Titularul licentei va intocmi, va aplica si va actualiza, in functie de
rezultate, un plan de conducere a calitatii serviciilor de furnizare ce fac
obiectul licentei. Planul se va transmite autoritatii competente in termen de
90 de zile de la data emiterii licentei si va preciza, fara a se limita insa
la, urmatoarele:
a) obiectivele propuse in domeniul calitatii serviciului de furnizare;
b) activitatile incluse in cadrul serviciului de furnizare, stabilite in
concordanta cu cerintele licentei;
c) alocarea responsabilitatilor si a autoritatii de decizie in desfasurarea
activitatilor;
d) metoda de urmarire a realizarii obiectivelor calitatii si de actualizare
a planului de conducere a calitatii.
31. Asigurarea personalului calificat
31.1. Titularul licentei se va asigura ca dispune de personal calificat si
in numar suficient pentru indeplinirea tuturor activitatilor legate de
furnizarea energiei electrice, in conformitate cu cerintele licentei.
31.2. Titularul licentei se va asigura ca dispune de personal pentru
activitati de montaj, intretinere, reparatii, inlocuire, citire, efectuate la
instalatiile de masurare; cerinta se refera la instalatiile de masurare amplasate
la consumatori si, dupa caz, la cele amplasate in instalatiile aflate in
proprietatea/administrarea operatorului de distributie.
Controlul executarii activitatilor ce fac obiectul licentei
32. Autoritatea competenta va urmari indeplinirea conditiilor din licenta
de catre titularul licentei. In acest scop:
a) va analiza rapoartele/situatiile remise de titularul licentei;
b) va putea inspecta in orice moment documentele contabile ale titularului
licentei si/sau va putea solicita efectuarea unui audit contabil al activitatii
acestuia;
c) va investiga, la solicitarea argumentata a unei terte persoane sau din
proprie initiativa, practicile titularului licentei pe piata energiei electrice
care fac obiectul licentei.
33. In exercitarea atributiilor de control reprezentantii autorizati ai
autoritatii competente au, in temeiul art. 81 alin. (1) din lege, dreptul de
acces pe teritoriul si la documentele titularului licentei. Titularul licentei
va acorda autoritatii competente orice asistenta necesara pe parcursul
efectuarii inspectiei in cauza.
Sanctiuni
34. Daca in urma investigatiilor facute de autoritatea competenta se
stabileste ca titularul licentei nu a respectat una sau mai multe dintre
conditiile licentei sau ale legii, autoritatea competenta poate aplica, in
temeiul art. 79 alin. (4) din lege amenzi contraventionale.
Aplicarea si/sau plata oricarei amenzi contraventionale nu limiteaza in
nici un fel dreptul autoritatii competente de a suspenda/a retrage licenta in
cazul incalcarii repetate a prevederilor legii sau conditiilor licentei.
Suspendarea/retragerea licentei
35. La cererea scrisa a titularului licentei autoritatea competenta poate
retrage licenta, luand in considerare siguranta si continuitatea alimentarii
consumatorilor.
36. In cazurile in care titularul licentei:
a) nu isi poate indeplini obligatiile prevazute in lege sau in alte legi in
vigoare;
b) nu respecta o conditie identificata ca fiind esentiala in cadrul
licentei;
c) incalca in mod repetat una sau mai multe conditii ale licentei,
prin decizie a autoritatii competente se va suspenda/se va retrage licenta,
procedand conform art. 20 alin. (1) din regulament.
37. Autoritatea competenta va comunica in scris titularului licentei, cu
cel putin 30 de zile inainte, data la care urmeaza sa suspende/sa retraga
licenta. Comunicarea scrisa din partea autoritatii competente nu este necesara,
daca suspendarea/retragerea licentei se face ca urmare a inceperii procedurii
de reorganizare judiciara sau de faliment, respectiv in cazul dizolvarii
titularului licentei.
38. In perioada procedurii de reorganizare judiciara sau de faliment, pana
la finalizarea acesteia, titularul licentei sau un alt titular de licenta,
numit prin decizie de autoritatea competenta, va indeplini fara intrerupere
obligatiile ce decurg din licenta, precum si celelalte activitati economice ale
titularului licentei.
39. Daca, in situatiile descrise in cadrul conditiei 36 sau 38, autoritatea
competenta numeste un alt titular de licenta, titularul licentei va fi obligat,
in urma unei decizii emise de autoritatea competenta, sa puna la dispozitie
noului titular de licenta toate registrele, inregistrarile, informatiile si
activele aflate in posesia sa, necesare indeplinirii neintrerupte a
obligatiilor din licenta si a celorlalte activitati economice specifice.
Drepturile si obligatiile titularului licentei din contractele de furnizare
a energiei electrice, suspendate ca urmare a situatiilor mentionate la conditia
36 sau 38, vor fi preluate de noul titular de licenta de la data la care intra
in vigoare decizia de numire emisa de autoritatea competenta.
40. Titularul licentei va respecta dispozitia autoritatii competente
privind preluarea consumatorilor de la un alt titular de licenta caruia i s-a
retras licenta sau se afla in procedura de reorganizare judiciara sau de
faliment si va informa consumatorii despre aceasta schimbare.
Modificarea licentei
41. La cererea scrisa a titularului licentei, in cazurile care se
incadreaza in prevederile art. 56 din lege, autoritatea competenta poate
modifica licenta, procedand conform art. 19 alin. (3) din regulament.
42. Modificarile licentei, initiate de autoritatea competenta ca urmare a
schimbarii circumstantelor existente la data acordarii licentei (cadrul
legislativ si de reglementare, hotarari ale instantelor judecatoresti) sau a
unor evenimente ce afecteaza substantial piata energiei, se comunica in scris
titularului licentei cu 30 de zile calendaristice inainte de intrarea lor in
vigoare. Titularul licentei va confirma posibilitatea de respectare a noilor
conditii, caz in care va primi o noua licenta cu continut modificat, sau va
solicita retragerea licentei.
43. In cazul in care nu survin schimbari ale circumstantelor existente la
data acordarii licentei, reglementarile adoptate sau modificate de autoritatea
competenta ulterior acestei date nu pot aduce schimbari ale conditiilor
licentei, care sa afecteze negativ drepturile titularului licentei.
44. Pe parcursul primului an de la data acordarii licentei, autoritatea
competenta si titularul licentei pot conveni modificari ale conditiilor
licentei, in cazuri justificate de practica aplicarii acestora.
45. Schimbarea sediului nu constituie motiv de modificare a licentei.
Cai de comunicare
46. Orice comunicare, accept, confirmare, aprobare sau alta informatie
ceruta sau a carei transmitere este permisa in conditiile licentei se va face
in scris si se va putea transmite prin telefax cu conditia ca, in toate
cazurile, originalul sa se depuna, prin curier sau serviciile postale, la
urmatoarele adrese:
- pentru autoritatea competenta:
- str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 3, Bucuresti;
- pentru titularul licentei:
- str. Grigore Alexandrescu nr. 9, bl. H2, sectorul 1, Bucuresti.
Tarife si contributii
47. Pe toata durata de valabilitate a licentei titularul licentei va plati
anual autoritatii competente o contributie pentru emiterea reglementarilor,
altele decat licentele si autorizatiile. Valoarea contributiei se stabileste in
fiecare an, conform prevederilor cuprinse in anexa nr. 2 la regulament, prin
decizie a autoritatii competente, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
48. Pe toata durata de valabilitate a licentei titularul licentei va plati
anual autoritatii competente un tarif aferent costurilor asociate controlului
executarii activitatilor ce fac obiectul licentei, modificarii licentei sau
altor activitati legate de mentinerea licentei. Tariful aplicat de autoritatea
competenta se calculeaza:
a) pe baza tarifului unitar pentru furnizarea energiei electrice, precizat
in tabelul nr. 1 din anexa nr. 2 la regulament actualizat anual prin decizie a
autoritatii competente, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I;
b) considerand puterea maxima de contract pe anul anterior, comunicata
autoritatii competente de catre titularul licentei pana la 15 ianuarie a anului
de plata, calculata prin insumarea puterilor maxime precizate in contractele de
furnizare a energiei electrice pe care titularul licentei le-a incheiat cu
consumatorii.
49. Neplata contributiilor/tarifelor anuale, pana la termenele stabilite
prin regulament, poate atrage suspendarea licentei.
Cai de apel
50. Deciziile autoritatii competente cu privire la modificarea, suspendarea
sau retragerea licentei, precum si cele cu privire la aplicarea amenzilor
contraventionale, generate de incalcarea prevederilor licentei sau ale legii
pot fi atacate de titularul licentei la instanta judecatoreasca competenta, in
virtutea dreptului mentionat la conditia 10 din licenta.
ANEXA A
GLOSAR DE TERMENI
Termenii marcati cu litere italice in textul conditiilor licentei se
definesc dupa cum urmeaza:
- Autoproducator de energie electrica - agent economic care, in afara
activitatilor sale de baza, isi produce (1) singur sau, (2) cu un alt
producator din apropiere, in intregime sau in parte, energia electrica necesara
consumului sau. In cazul (2), agentul economic consumator detine o cota de
minim 10% din capitalul social al agentului economic producator si trebuie sa
consume cel putin 50% din productia anuala de energie electrica a agentului
economic producator. Autoproducatorul poate sa livreze surplusul de energie
electrica in retelele publice de transport/distributie si sa primeasca energie
electrica in cazuri de necesitate.
- Autoritatea competenta - Autoritatea Nationala de Reglementare in
Domeniul Energiei - ANRE sau orice succesor al acesteia avand autoritate asupra
titularului licentei.
- Codul comercial al pietei angro de energie electrica - colectie de
reglementari referitoare la relatiile comerciale pe piata angro a energiei
electrice (definirea participantilor si a regulilor pietei: inregistrare,
ofertare, efectuare de plati, incheiere de tranzactii, constituire de garantii,
regularizari, penalitati financiare etc.).
- Codurile retelelor - colectie de reglementari cu caracter tehnic, prin
care se stabilesc reguli si proceduri obligatorii pentru agentii economici din
sectorul energiei electrice pentru exploatarea, administrarea si intretinerea
retelelor de transport si distributie.
- Consumator (final) de energie electrica - persoana fizica sau juridica
romana sau straina care cumpara si consuma energie electrica pentru uzul
propriu si eventual pentru un alt consumator (denumit
"subconsumator").
- Furnizor - persoana juridica, titular al unei licentei de furnizare, care
asigura alimentarea cu energie electrica a unuia sau mai multor consumatori, pe
baza unui contract de furnizare.
- Furnizare - activitatea de comercializare a energiei electrice si
serviciile de masurare a energiei electrice vandute.
- Lege - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia
electrica si termica.
- Loc de consum - amplasamentul instalatiilor de utilizare ale unui
consumator, inclusiv subconsumatorii sai, unde se consuma energie electrica
furnizata prin una sau mai multe instalatii de alimentare. Un consumator poate
avea mai multe locuri de consum.
- Operator comercial - entitate operationala a Companiei Nationale de
Electricitate - S.A., care asigura (mijloceste), pe piata energiei, incheierea
aranjamentelor comerciale cu energie electrica, referitoare la cantitatile
tranzactionate si la pret.
- Operator de transport - entitate operationala a Companiei Nationale de
Electricitate - S.A. care detine, exploateaza, intretine, modernizeaza si
dezvolta reteaua electrica de transport.
- Operator de distributie - entitate operationala care detine, exploateaza,
intretine, modernizeaza si dezvolta reteaua electrica de distributie.
- Piata angro a energiei electrice - piata pe care se tranzactioneaza
energie electrica in scopul revinderii in detaliu catre consumatorii (finali)
de energie electrica.
- Piata de detaliu a energiei electrice - piata prin care se asigura
alimentarea cu energie electrica a consumatorilor (finali) de energie
electrica, de regula prin reteaua de distributie.
- Piata energiei electrice - piata pe care se tranzactioneaza angro si in
detaliu energie electrica.
- Piata spot - componenta a pietei concurentiale pe care energia electrica
este tranzactionata prin licitatie.
- Producator de energie electrica - persoana juridica, titular al unei
licente de producere a energiei electrice, avand ca specific activitatea de
producere a energiei electrice in scopul vanzarii.
- Producator independent de energie electrica - producator de energie
electrica, care participa, in nume propriu, distinct de alti producatori
preexistenti, la acoperirea consumului de energie electrica.
- Racord "adanc" de transport - orice linii electrice, instalatii
electrice sau de masura care deservesc unul sau mai multi consumatori, aflate
in administrarea operatorului de transport si care:
a) sunt integrate functional in reteaua electrica de distributie si,
b) prin acord intre operatorul de transport si operatorul de distributie
sunt exploatate de catre operatorul de distributie.
- Regulament de masurare a cantitatilor de energie electrica tranzactionate
pe piata angro - document normativ care stabileste modul in care se realizeaza
masurarea cantitatilor de energie electrica activa si reactiva tranzactionate
angro intre agentii economici din sectorul energiei electrice.
- Regulament - Regulament pentru acordarea licentelor si autorizatiilor in
sectorul energiei electrice si termice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr.
567/1999 prin care se stabileste modul in care se acorda autorizatiile si licentele
operatorilor din sectorul energiei electrice si termice.
- Retea electrica de distributie - retea electrica prin care energia
electrica se transporta in zonele de consum, distribuind-o la consumatori.
NOTA:
Reteaua include linii electrice cu tensiunea de cel mult 110 kV, instalatii
electrice si de masurare si:
1. este detinuta sau exploatata de un titular de licenta din sectorul
energiei electrice;
2. poate fi racordata la reteaua electrica de transport, la producatori de
energie electrica, sau la alte retele de distributie si la retelele
consumatorilor;
3. poate include racorduri "adanci" de transport, exploatate de
un operator de distributie, dar nu si alte parti din reteaua electrica de
transport.
- Retea electrica de transport - retea electrica buclata de inalta tensiune
de 220 kV si mai mult, prin care se transporta la distanta puteri electrice
importante.
NOTA:
1. Reteaua este compusa din linii electrice aflate in administrarea
operatorului de transport.
2. Reteaua include orice instalatii electrice si de masurare aflate in
administrarea sau exploatarea operatorului de transport, cu exceptia
racordurilor "adanci" de transport.
- Sectorul energiei electrice - ansamblul agentilor economici si
activitatilor de planificare, dezvoltare, construire, exploatare si de
intretinere a instalatiilor de producere, transport, distributie si de
furnizare a energiei electrice, inclusiv importul si exportul energiei
electrice, precum si schimburile de energie electrica cu sistemele
electroenergetice ale tarilor vecine.
- Standard de performanta - Standard de performanta pentru serviciul de
furnizare a energiei electrice, prin care se reglementeaza indicatorii de
performanta in asigurarea serviciului de furnizare a energiei electrice.
- Subconsumator - consumatorul de energie electrica alimentat de la un
consumator (final) de energie electrica, aflat in apropierea sa.
- Titularul licentei - Societatea Comerciala "Electrica" - S.A.,
cu sediul in Bucuresti, str. Grigore Alexandrescu nr. 9, bloc H2, sectorul 1,
inmatriculata in registrul comertului cu nr. J 40/7541/1998 din 30 iulie 1998,
cod SIRUES 40/6100709.
ANEXA B
ZONA
in care Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. este autorizata sa
furnizeze energie electrica consumatorilor finali la tarife reglementate
Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. este autorizata sa
furnizeze energie electrica la tarife reglementate, in conditiile licentei,
consumatorilor care au locuri de consum amplasate oriunde pe teritoriul
Romaniei, cu exceptia consumatorilor carora li se furnizeaza energie electrica:
a) direct din barele centralelor sau direct din serviciile interne ale
acestora, de catre producatorii (independenti sau apartinand filialelor
Companiei Nationale de Electricitate), autoproducatorii de energie electrica
enumerati in anexa B1;
b) de catre furnizorii enumerati in anexa B2, care detin licenta de
furnizare la tarife reglementate.
2. Lista furnizorilor din anexa B2 se stabileste de catre autoritatea
competenta, pe masura acordarii de licente de furnizare la tarife reglementate,
cu respectarea reglementarilor in vigoare.
3. La cererea oricarui consumator dintre cei inclusi in anexa B1,
Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. va trebui sa faca o oferta
de racordare si, in cazul realizarii unui acord, sa ii furnizeze acestuia
energie electrica in regim continuu, solicitand autoritatii competente
modificarea anexei B1.
4. Dreptul de a furniza energie electrica la tarife reglementate, in zona
definita in aceasta anexa, este acordat in exclusivitate Societatii Comerciale
"Electrica" - S.A.
5. Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. poate furniza energie
electrica si consumatorilor cuprinsi in anexele B1 si B2, in regim de
completare, cu respectarea conditiei 12.
ANEXA B1
LISTA
cuprinzand producatorii/autoproducatorii care furnizeaza energie electrica
consumatorilor finali exclusi din zona in care Societatea Comerciala
"Electrica" - S.A. este autorizata sa furnizeze energie electrica la
tarife reglementate
Consumatorii la care furnizarea energiei electrice in regim continuu se
face de catre producatorii (independenti sau apartinand filialelor Companiei
Nationale de Electricitate - S.A.), autoproducatorii de energie electrica
enumerati mai jos, direct din barele centralelor sau direct din serviciile
interne ale acestora, sunt exclusi din zona in care Societatea Comerciala
"Electrica" - S.A. este autorizata sa furnizeze energie electrica la
tarife reglementate.
Societatea Comerciala "Electrica" - S.A., prin sucursalele sale
precizate mai jos, furnizeaza energie electrica acestor
producatori/autoproducatori numai in regim de completare.
Producator/autoproducator Sucursala de
distributie
- Societatea Comerciala "Upsom" - S.A. Ocna-Mures
Alba-Iulia
- Societatea Comerciala "Stratusmob" - S.A. Blaj
- Societatea Comerciala "Turnu" - S.A. Turnu Magurele
Alexandria
- Societatea Comerciala "Sofert" - S.A. Bacau Bacau
- Societatea Comerciala "Rafinaria Darmanesti" - S.A.
- Societatea Comerciala "Hidroelectrica" - S.A. -
Sucursala Hidrocentrale Bistrita - Piatra-Neamt
- Compania Nationala "Apele Romane" S.A. - CHE STRIMTORI
Firiza Baia Mare
- Societatea Comerciala "Elerex" - S.A. Maieru (MHC) Aries
Bistrita
- CET Botosani Botosani
- Societatea Comerciala "Siretul" - S.A. Bucecea
- RAAN - Filiala Iasi (MHC Stanca)
- Societatea Comerciala "CET" - S.A. Braila
Braila
- Societatea Comerciala "Colorom" - S.A. Codlea
Brasov
- Societatea Comerciala "Nitramonia" - S.A. Fagaras
- Societatea Comerciala "Viromet" - S.A. Victoria
- Societatea Comerciala "Celohart" - S.A. Zarnesti
- Societatea Comerciala "Fabrica de zahar" - S.A. Bod
- Societatea Comerciala "Hidral Invest - Carpatex"
- Societatea Comerciala "Hidral Invest" - Tohan
- Societatea Comerciala "Griro" - S.A. Bucuresti
Bucuresti
- Societatea Comerciala "Pipera" - S.A. Bucuresti
- Societatea Comerciala "Vest Energo" - S.A. Bucuresti
- Societatea Comerciala "Danubiana" - S.A. Bucuresti
- Universitatea "Politehnica" Bucuresti
- Societatea Comerciala "Zaharul" - S.A. Buzau Buzau
- CET Buzau
- Societatea Comerciala "Siderca" - S.A. Calarasi
Calarasi
- Societatea Comerciala "Comceh" - S.A. Calarasi
- Societatea Comerciala "Clujana" - S.A. Cluj-Napoca
Cluj-Napoca
- Societatea Comerciala "Sortilemn" - S.A. Gherla
- Societatea Comerciala "Somes" - S.A. Dej
- Societatea Comerciala "Cesom" - S.A. Dej
- Societatea Comerciala "Colonia Cluj-Napoca Energie" - S.R.L.
- CET Midia Constanta
- CHE Agigea
- Societatea Comerciala "Reloc" - S.A.
Craiova
- Societatea Comerciala "Termoelectrica" - S.A. - Sucursala
Electrocentrale Isalnita
- RAAN - CET Romag Termo Drobeta-Turnu
Severin
- Societatea Comerciala "Hidroelectrica" - S.A. - Sucursala
Hidrocentrale Portile de Fier (Hidrocentrala Portile de
Fier II)
- Societatea Comerciala "Enet" - S.A. Focsani
Focsani
- Societatea Comerciala "Sidex" - S.A. Galati
Galati
- Societatea Comerciala "Recet" - S.A. Galati
- Societatea Comerciala "Nuclearmontaj" - S.A.
- Societatea Comerciala "Valceana" - S.A. -
Reparatii - Constructii Galati
- Societatea Comerciala "Energomontaj" - S.A. Galati
- Societatea Comerciala "Termoelectrica" - S.A. - Sucursala
Electrocentrale Oradea - CET I Oradea
- Societatea Comerciala "Fibrex" - S.A. Savinesti
Piatra-Neamt
- Societatea Comerciala "Azochim" - S.A. Piatra-Neamt
- Societatea Comerciala "Petrocart" - S.A. Piatra-Neamt
- Societatea Comerciala "Danubiana" - S.A. Roman
- Societatea Comerciala "Hidroelectrica" - S.A - Sucursala
Pitesti
Hidrocentrale Curtea de Arges (CHE Pitesti, CHE Bascov,
CHE Budeasa, CHE Valcele, CHE Golesti)
- Societatea Comerciala "Marc Favre" - S.R.L.
Ploiesti
- Societatea Comerciala "Steaua Romana" - S.A.
- Societatea Comerciala "Petrotel Lukoil" - S.A.
- Societatea Comerciala "Hartie Busteni" - S.A.
- Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. (MHC Voila)
- FE Ploiesti
- CET Govora Ramnicu Valcea
- Societatea Comerciala "Combinatul Siderurgic Resita" - S.A.
Resita
- Societatea Comerciala "Semag" - S.A. Toplet
- Societatea Comerciala "Gavazzi Steel" - S.A. Otelu Rosu
- Societatea Comerciala "Nuonsib" - S.R.L. Sibiu Sibiu
- Societatea Comerciala "Zahar" - S.A. Corabia
Slatina
- Societatea Comerciala "Amonil" - S.A. Slobozia
Slobozia
- Societatea Comerciala "Cristal" - S.A. Urziceni
- Societatea Comerciala "Ambro" - S.A. Suceava
Suceava
- Directia apelor Siret - Bacau (Pompe SGA Mihoveni)
- Societatea Comerciala "Azomures" - S.A. Targu Mures Targu
Mures
- Societatea Comerciala "Bicapa" - S.A. Tarnaveni
- Societatea Comerciala "Zamur" - S.A. Targu Mures
- Societatea Comerciala "Zaharul" - S.A. Ludus
- Societatea Comerciala "Hidral Invest" - S.A. Brasov
Timisoara
- CHEMP Topolovat
- B.B.G. ALUM - S.A. Tulcea Tulcea
ANEXA B2
LISTA
cuprinzand furnizorii care furnizeaza energie electrica consumatorilor finali
exclusi din zona in care Societatea Comerciala "Electrica" - S.A.
este autorizata sa furnizeze energie electrica la tarife reglementate
Consumatorii la care furnizarea energiei electrice in regim continuu se
face de catre furnizorii enumerati mai jos sunt exclusi din zona in care
Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. este autorizata sa furnizeze
energie electrica la tarife reglementate. Furnizorii de energie electrica
enumerati detin licenta de furnizare la tarife reglementate.
Societatea Comerciala "Electrica" - S.A., prin sucursalele sale
precizate mai jos, furnizeaza energie electrica acestor consumatori, numai in
regim de completare.
Furnizor, Sucursala de distributie