Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 446 din 15 septembrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 si 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 privind preluarea activitatii jurisdictionale si a personalului instantelor Curtii de Conturi de catre instantele judecatoresti, in special, precum si a ordonantei, in ansamblul sau, sub aspectele criticate

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 871 din 28 septembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ion Tiuca             - procuror
    Valentina Barbateanu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 privind preluarea activitatii jurisdictionale si a personalului instantelor Curtii de Conturi de catre instantele judecatoresti, precum si a ordonantei mentionate, in integralitatea sa, exceptie ridicata de Alexandru Ilinca in Dosarul nr. 111/2005/CCA al Curtii de Apel Targu Mures - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal raspunde partea Societatea Nationala de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A., prin consilier juridic cu delegatie la dosar, dl Dan Claudiu Ilinca, constatandu-se lipsa autorului exceptiei si a celorlalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza aflandu-se in stare de judecata, Curtea acorda cuvantul reprezentantului Societatii Nationale de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A., care solicita admiterea acesteia. Arata ca participarea procurorilor financiari ca procurori de sedinta in cauzele rezultate din activitatea Curtii de Conturi este contrara dispozitiilor art. 131 din Constitutie. Considera ca art. 8 din ordonanta criticata este neconstitutional, intrucat nu prevede un termen pentru preluarea procurorilor financiari de catre Ministerul Public, ceea ce conduce la concluzia lipsei elementului de urgenta necesar pentru reglementarea prin astfel de ordonante. Mai arata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 este neconstitutionala in integralitatea sa, deoarece contravine prevederilor art. 115 alin. (6) din Constitutie, care stabileste ca ordonantele de urgenta nu pot afecta regimul institutiilor fundamentale ale statului.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca inadmisibila a exceptiei de neconstitutionalitate. Apreciaza ca textele de lege ce constituie obiectul exceptiei nu au legatura cu solutionarea cauzei in cadrul careia a fost invocata exceptia, motiv pentru care devin incidente prevederile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 28 aprilie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 111/2005/CCA, Curtea de Apel Targu Mures - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 privind preluarea activitatii jurisdictionale si a personalului instantelor Curtii de Conturi de catre instantele judecatoresti.
    Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicata de contestatorul Alexandru Ilinca intr-o cauza civila avand ca obiect solutionarea unei contestatii in anularea deciziei prin care Curtea de Apel Targu Mures - Sectia comerciala si de contencios administrativ a respins recursul declarat impotriva unor incheieri pronuntate de Colegiul Jurisdictional al Camerei de Conturi a Judetului Mures.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 este contrar art. 131 din Constitutie, intrucat din norma constitutionala rezulta ca "nu pot exista si nu pot sa-si desfasoare activitatea <<procurori financiari>>, ci doar procurori, organizati in parchete, care functioneaza pe langa instantele de judecata". Considera ca art. 8 din ordonanta, "atat in forma initiala, cat si in cea actuala, in urma modificarii prin Legea nr. 49/2004", incalca prevederile art. 115 alin. (5) din Constitutie. Aceasta, deoarece cuprinde dispozitii care urmeaza sa se aplice in viitor, la o data nespecificata, nedeterminata si nedeterminabila, neexistand situatia exceptionala care sa confere Guvernului legitimitatea emiterii de ordonante de urgenta, prin delegare legislativa. In acest sens mentioneaza Decizia nr. 83/1998, prin care Curtea Constitutionala a admis exceptia de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 22/1997 pentru modificarea si completarea Legii administratiei publice locale nr. 69/1991, cu motivarea ca "Nici existenta unei situatii exceptionale, nici necesitatea instituirii de urgenta a masurilor prevazute in ordonanta nu pot fi retinute". De asemenea, autorul exceptiei considera ca "se impune verificarea integrala a constitutionalitatii" Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2003, intrucat la data intrarii sale in vigoare era aplicabila Constitutia Romaniei in forma anterioara revizuirii, ordonanta criticata contravenind prevederilor art. 139 din Constitutia nerevizuita. In plus, apreciaza ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2004, "este neconstitutionala intrucat prin aceasta lege forul legislativ nu se poate substitui instantei de control constitutional prin legea de aprobare a ordonantei".
    Curtea de Apel Targu Mures - Sectia comerciala si de contencios administrativ apreciaza ca dispozitiile art. 3 si 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 sunt constitutionale "fata de prevederile legale tranzitorii, in contextul desfiintarii activitatii jurisdictionale a Curtii de Conturi".
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca, prin Decizia nr. 516/2004, Curtea Constitutionala a respins exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (2) si art. 14 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, referitoare la functionarea procurorilor financiari in cadrul Curtii de Conturi si participarea obligatorie a acestora, ca procurori de sedinta, la procesele rezultate din activitatea acesteia. Precizeaza ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 a fost adoptata in aplicarea prevederilor art. 140 alin. (1) teza a doua din Constitutie. Potrivit dispozitiilor cu caracter tranzitoriu ale art. 8 din ordonanta criticata, procurorii financiari functioneaza pe langa Curtea de Conturi, respectiv pe langa structurile acesteia, care nu desfasoara activitate jurisdictionala, dar fac parte din Ministerul Public. In acelasi sens arata ca art. 3 si 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 stabilesc participarea obligatorie a procurorilor financiari, in calitate de procurori de sedinta, la judecarea de catre instantele judecatoresti a cauzelor rezultate din activitatea Curtii de Conturi, ca o consecinta a desfiintarii activitatii jurisdictionale a acestei institutii. Referitor la sustinerea autorului exceptiei privind existenta unui conflict de legi in timp cu privire la aplicabilitatea ordonantei mentionate, precizeaza ca art. 11 din acelasi act normativ prevede ca "Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se aplica de la data intrarii in vigoare a Legii de revizuire a Constitutiei Romaniei".
    Avocatul Poporului considera ca prevederile art. 3 si 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 sunt constitutionale. Textele de lege criticate stabilesc participarea obligatorie a procurorilor financiari, in calitate de procurori de sedinta, la judecarea de catre instantele judecatoresti a cauzelor rezultate din activitatea Curtii de Conturi, ca o consecinta a desfiintarii activitatii jurisdictionale a acestei institutii. Apreciaza ca exercitarea atributiilor procurorilor financiari este in deplina concordanta cu prevederile art. 131 din Constitutie, privind rolul Ministerului Public. Precizeaza ca in acest sens s-a pronuntat si Curtea Constitutionala prin Decizia nr. 516/2004. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate fata de dispozitiile art. 115 alin. (4) din Legea fundamentala, arata ca preluarea procurorilor financiari de Ministerul Public este justificata de necesitatea solutionarii de catre instantele judecatoresti ordinare a litigiilor rezultate din activitatea Curtii de Conturi, pana la constituirea instantelor judecatoresti specializate.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie, conform incheierii de sesizare, prevederile art. 3 si 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 privind preluarea activitatii jurisdictionale si a personalului instantelor Curtii de Conturi de catre instantele judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 752 din 27 octombrie 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din 25 martie 2004. Continutul normativ al acestor texte este urmatorul:
    - Art. 3: "Procurorul financiar participa in mod obligatoriu la judecarea cauzelor rezultate din activitatea Curtii de Conturi, aparand interesele financiare ale statului in domeniul de competenta stabilit prin legea organica.";
    - Art. 8: "Procurorii financiari vor fi preluati de Ministerul Public potrivit procedurii prevazute la art. 5. Procurorii financiari vor continua sa functioneze in cadrul Curtii de Conturi si sa exercite atributiile prevazute de Legea nr. 94/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in conditiile art. 3 si 4 din prezenta ordonanta de urgenta."
    Autorul exceptiei invoca si neconstitutionalitatea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 in integralitatea sa, intrucat apreciaza ca aceasta contravine prevederilor art. 139 [devenit art. 140] din Constitutie, nerevizuita.
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, textele de lege criticate contravin dispozitiilor art. 115 alin. (4) si ale art. 131 din Constitutie, care au urmatorul cuprins:
    - Art. 115 alin. (4): "Guvernul poate adopta ordonante de urgenta numai in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, avand obligatia de a motiva urgenta in cuprinsul acestora.";
    - Art. 131: "(1) In activitatea judiciara, Ministerul Public reprezinta interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor.
    (2) Ministerul Public isi exercita atributiile prin procurori constituiti in parchete, in conditiile legii.
    (3) Parchetele functioneaza pe langa instantele de judecata, conduc si supravegheaza activitatea de cercetare penala a politiei judiciare, in conditiile legii.";
    - Art. 140: "(1) Curtea de Conturi exercita controlul asupra modului de formare, de administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public. In conditiile legii organice, litigiile rezultate din activitatea Curtii de Conturi se solutioneaza de instantele judecatoresti specializate.
    (2) Curtea de Conturi prezinta anual Parlamentului un raport asupra conturilor de gestiune ale bugetului public national din exercitiul bugetar expirat, cuprinzand si neregulile constatate.
    (3) La cererea Camerei Deputatilor sau a Senatului, Curtea de Conturi controleaza modul de gestionare a resurselor publice si raporteaza despre cele constatate.
    (4) Consilierii de conturi sunt numiti de Parlament pentru un mandat de 9 ani, care nu poate fi prelungit sau innoit. Membrii Curtii de Conturi sunt independenti in exercitarea mandatului lor si inamovibili pe toata durata acestuia. Ei sunt supusi incompatibilitatilor prevazute de lege pentru judecatori.
    (5) Curtea de Conturi se innoieste cu o treime din consilierii de conturi numiti de Parlament, din 3 in 3 ani, in conditiile prevazute de legea organica a Curtii.
    (6) Revocarea membrilor Curtii de Conturi se face de catre Parlament, in cazurile si conditiile prevazute de lege."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata urmatoarele:
    Potrivit Constitutiei revizuite, au fost eliminate din competenta Curtii de Conturi atributiile jurisdictionale pe care aceasta le avea, conform dispozitiilor constitutionale ale art. 139, referitoare la "Curtea de Conturi". Art. 139 [devenit art. 140] din Constitutie prevede la alin. (1) ca "In conditiile legii organice, litigiile rezultate din activitatea Curtii de Conturi se solutioneaza de instantele judecatoresti specializate". In aplicarea acestor dispozitii constitutionale a fost adoptata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 privind preluarea activitatii jurisdictionale si a personalului instantelor Curtii de Conturi de catre instantele judecatoresti, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 49/2004. Art. 1 din ordonanta prevede ca "Pana la constituirea instantelor judecatoresti specializate, litigiile rezultate din activitatea Curtii de Conturi se solutioneaza de instantele judecatoresti ordinare". In consecinta, prin Decretul Presedintelui Romaniei nr. 12/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 36 din 16 ianuarie 2004, judecatorii financiari inspectori si judecatorii financiari au fost numiti in functia de "judecatori" la instantele judecatoresti ordinare, potrivit procedurii prevazute la art. 5 din ordonanta.
    Cu referire la procurorii financiari, art. 8 din ordonanta dispune ca preluarea se face de Ministerul Public, potrivit procedurii aplicabile in cazul judecatorilor financiari. Ca atare, a fost adoptata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2005 pentru preluarea procurorilor financiari ai Curtii de Conturi de Ministerul Public, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 534 din 23 iunie 2005, din cuprinsul careia rezulta ca procurorii financiari, procurorii financiari inspectori si procurorul general financiar au fost preluati de Ministerul Public, prin suplimentarea numarului de posturi pentru Ministerul Public si prin diminuarea corespunzatoare a numarului de posturi al Curtii de Conturi. Aceeasi ordonanta prevede ca dupa preluare procurorii care au indeplinit functiile de procuror general financiar, procuror financiar inspector si procuror financiar urmeaza sa exercite si atributiile prevazute prin Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, pana la reorganizarea, prin lege organica, a acesteia. Procurorii financiari preluati de Ministerul Public au fost numiti, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, prin decrete ale Presedintelui Romaniei (de exemplu, decretele nr. 758 - 760, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 680 din 28 iulie 2005; decretele nr. 714 - 717, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2005; decretele nr. 677 - 680 si 730 si 731, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 682 din 29 iulie 2005; decretele nr. 762 - 767, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 684 din 29 iulie 2005 si altele), in functia de "procuror" la parchetele de pe langa unele instante de judecata.
    Din cele aratate rezulta ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 a avut o aplicare limitata, iar Curtea constata ca, la data pronuntarii prezentei decizii, aceasta si-a incetat aplicabilitatea, ca urmare a realizarii obiectului sau de reglementare privind preluarea activitatii jurisdictionale si a personalului instantelor Curtii de Conturi de catre instantele de judecata. Or, potrivit art. 29 alin. (1) coroborat cu alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, aceasta decide asupra exceptiilor privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau ordonanta "in vigoare", iar exceptia contrara acestor prevederi este inadmisibila. Intrucat ordonanta criticata a iesit din vigoare ulterior sesizarii Curtii Constitutionale prin Incheierea din 28 aprilie 2005, exceptia de neconstitutionalitate a art. 3 si 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 privind preluarea activitatii jurisdictionale si a personalului instantelor Curtii de Conturi de catre instantele judecatoresti, in special, precum si a ordonantei, in ansamblul sau, sub aspectele criticate, urmeaza sa fie respinsa ca devenita inadmisibila.

    Pentru aceleasi motive, si criticile referitoare la neconstitutionalitatea ordonantei, in ansamblul sau, urmeaza a fi respinse.
    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge ca devenita inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 si 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2003 privind preluarea activitatii jurisdictionale si a personalului instantelor Curtii de Conturi de catre instantele judecatoresti, in special, precum si a ordonantei, in ansamblul sau, sub aspectele criticate, exceptie ridicata de Alexandru Ilinca in Dosarul nr. 111/2005/CCA al Curtii de Apel Targu Mures - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 15 septembrie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Valentina Barbateanu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 446/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 446 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 446/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu