Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 419 din 18 iulie 2005

asupra modului in care Parlamentul Romaniei a pus de acord prevederile Legii privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente cu Decizia Curtii Constitutionale nr. 375 din 6 iulie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 591 din 8 iulie 2005

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 653 din 22 iulie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 146 lit. a) din Constitutia Romaniei si al art. 15 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, Presedintele Romaniei a solicitat Curtii Constitutionale sa se pronunte cu privire la felul in care Parlamentul Romaniei a pus de acord prevederile Legii privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente cu Decizia Curtii Constitutionale nr. 375 din 6 iulie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 591 din 8 iulie 2005.
    Sesizarea a fost inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr. 4.688 din 15 iulie 2005 si formeaza obiectul Dosarului nr. 607 A/2005.

    CURTEA,
examinand sesizarea formulata de Presedintele Romaniei, retine urmatoarele:
    Prin Decizia nr. 375 din 6 iulie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 591 din 8 iulie 2005, Curtea Constitutionala a constatat ca sunt neconstitutionale urmatoarele dispozitii din Legea privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente:
    1. Titlul XV art. I pct. 26, prin care se modifica dispozitiile art. 24 alin. (2) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, si pct. 27, prin care se introduce la acelasi articol alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
    - Art. 24 alin. (2): "In perioada mandatului, judecatorii si procurorii alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii nu pot desfasura activitatea de judecator sau procuror. La incetarea mandatului, membrii Consiliului Superior al Magistraturii revin in functia de judecator sau procuror detinuta anterior alegerii.";
    - Art. 24 alin. (4): "Functiile de conducere detinute de judecatorii sau procurorii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii inceteaza de drept la data publicarii hotararii Senatului in Monitorul Oficial, Partea I.";
    2. Titlul XV art. II alin. (1) si alin. (2), cu urmatorul cuprins:
    - Alin. (1): "In termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, membrii Consiliului Superior al Magistraturii care exercita o functie de conducere sunt obligati sa opteze intre functia de conducere la instantele judecatoresti sau parchete si calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii.";
    - Alin. (2): "In cazul in care judecatorii si procurorii prevazuti in alin. (1) nu isi exercita dreptul de optiune in termenul stabilit sau nu mai functioneaza la o instanta sau parchet de acelasi grad cu instanta sau parchetul unde erau numiti la momentul alegerii isi pierd calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii.";
    3. Titlul XVII art. I pct. 93, prin care la art. 81 din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor se introduce alineatul (8), sintagma "alta decat cea de judecator sau procuror";
    4. Titlul XVII art. I pct. 93, prin care art. 82 din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor se modifica, stabilindu-se urmatorul cuprins:
    - "Judecatorii, procurorii, magistratii asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie si personalul de specialitate juridica prevazut la art. 86 alin. (1) nu pot fi mentinuti in functie dupa implinirea varstei de pensionare prevazuta de Legea nr. 19/2000 privind sistemul de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.";
    5. Titlul XVII art. IV alin. (1), alin. (6) si alin. (7), cu urmatorul cuprins:
    - Alin. (1): "La data intrarii in vigoare a acestei legi, inceteaza mandatele de conducere ale judecatorilor si procurorilor de la curtile de apel, tribunale, tribunale specializate si judecatorii, precum si ale procurorilor de la parchetele de pe langa acestea.";
    - Alin. (6): "Durata mandatelor judecatorilor si procurorilor care exercita, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, alte functii de conducere decat cele prevazute la alin. (1) este de 3 ani, de la data investirii.";
    - Alin. (7): "Mandatele judecatorilor si procurorilor care ocupa alte functii de conducere decat cele prevazute la alin. (1) inceteaza, daca la data intrarii in vigoare a prezentei legi durata acestora a depasit 3 ani de la investire."
    In conformitate cu prevederile art. 147 alin. (2) din Constitutia Romaniei si ale art. 18 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, "In cazurile de neconstitutionalitate care privesc legile, inainte de promulgarea acestora, Parlamentul este obligat sa reexamineze dispozitiile respective pentru punerea lor de acord cu decizia Curtii Constitutionale".
    Avand in vedere aceste prevederi din Constitutie si din legea organica a Curtii Constitutionale, Curtea va examina, in cadrul controlului declansat prin sesizarea Presedintelui Romaniei, modul in care Parlamentul Romaniei a pus de acord prevederile Legii privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente cu Decizia Curtii Constitutionale nr. 375 din 6 iulie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 591 din 8 iulie 2005.
    In acest sens, Curtea constata ca Parlamentul, in sedinta Camerelor reunite din sesiunea extraordinara din 13 iulie 2005, a eliminat din cuprinsul legii titlul XV art. II alin. (1) si alin. (2), titlul XVII art. IV alin. (1), alin. (6) si alin. (7), punand astfel de acord dispozitiile legii cu decizia Curtii Constitutionale.
    In ceea ce priveste art. 24 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, Camerele reunite ale Parlamentului au reformulat acest text dupa cum urmeaza:
    La articolul 24, alineatul (2) s-a modificat, iar dupa alineatul (2) s-au introdus doua alineate noi, alineatele (3) si (4), cu urmatorul cuprins:
    - Art. 24 alin. (2), (3) si (4): "(2) Presedintele si vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii nu exercita activitatea de judecator sau procuror. Judecatorii si procurorii alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii isi suspenda activitatea de judecator, respectiv de procuror referitoare la prezenta judecatorilor in complete de judecata, respectiv efectuarea actelor de urmarire penala de catre procurori. La incetarea mandatului, cei care au optat pentru suspendarea activitatii isi reiau activitatea de judecator sau procuror.
    (3) Membrii alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii aflati in functie la data intrarii in vigoare a prezentei legi pot opta pentru suspendarea activitatii de judecator sau procuror pentru perioada ramasa pana la terminarea mandatului. Optiunea se exprima in scris, la presedintele Consiliului Superior al Magistraturii in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
    (4) Functiile de conducere detinute de judecatorii sau procurorii alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii se suspenda de drept la data publicarii hotararii Senatului in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Membrii alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii ce detin o functie de conducere la instante sau la parchete, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, pot opta pentru suspendarea din functia de conducere respectiva in conditiile alin. (2)."
    Curtea Constitutionala constata ca reformularea textelor de lege mentionate a fost facuta in sensul considerentelor Deciziei nr. 375 din 7 iulie 2005, legea fiind astfel pusa de acord cu decizia Curtii.
    De asemenea, Camerele reunite ale Parlamentului au eliminat din cuprinsul alin. (8) al art. 81 din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor sintagma "alta decat cea de judecator sau procuror", punand astfel textul de acord cu decizia Curtii.
    Camerele reunite ale Parlamentului au reformulat art. 82 din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, stabilindu-i urmatorul cuprins:
    - Art. 82: "Judecatorii si procurorii de la toate instantele, precum si magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si personalul de specialitate juridica prevazut la art. 86 alin. (1) nu pot fi mentinuti in functie dupa implinirea varstei de pensionare prevazuta de lege."
    Curtea Constitutionala retine ca, prin inlaturarea referirii la Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, Parlamentul si-a insusit decizia Curtii, in sensul ca textul de lege mentionat, prin care se dispunea eliberarea magistratilor din functie la data implinirii varstei de pensionare prevazute de Legea nr. 19/2000, este neconstitutional.
    Noul text al art. 82 din Legea nr. 303/2004, adoptat in sedinta comuna a Camerelor Parlamentului, are in vedere competenta legiuitorului de a stabili o limita maxima de varsta pana la care poate fi exercitata activitatea de magistrat, asa cum in legislatiile din cele mai multe state democratice se prevede aceasta si cum se prevedea si in legislatia romaneasca. Astfel, Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca prevedea o limita de varsta de 70 de ani, iar Legea nr. 303/2004, in vigoare la data deciziei Curtii, prevede o limita de varsta de 68 de ani.
    Referindu-se in mod generic la "lege", art. 82 din Legea nr. 303/2004, in noua redactare, are in vedere, fara indoiala, o reglementare viitoare, dat fiind ca, in afara Legii nr. 19/2000 - pe care, asa cum s-a aratat, Parlamentul nu a mai evocat-o ca reglementare de referinta -, nici un alt act normativ nu mai prevede varsta de pensionare a magistratilor. De asemenea, in absenta altei reglementari care sa stabileasca limita de varsta pana la care pot fi mentinuti in functie magistratii, rezulta ca art. 82 din Legea nr. 303/2004 face trimitere, in aceasta privinta, la reglementarea inca in vigoare, si anume art. 64 din aceeasi lege.
    Curtea Constitutionala constata asadar ca art. 82 din Legea nr. 303/2004, in noua redactare, a fost pus de acord cu decizia Curtii, in sensul ca magistratii in functie la data deciziei isi continua activitatea in conditiile prevazute de art. 64 din Legea nr. 303/2004.

    Avand in vedere considerentele expuse mai sus, dispozitiile art. 146 lit. a) si ale art. 147 alin. (2) din Constitutia Romaniei,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Constata ca dispozitiile din Legea privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, declarate neconstitutionale prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 375 din 6 iulie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 591 din 8 iulie 2005, au fost puse de acord cu decizia Curtii prin textele adoptate in sedinta comuna a Camerelor Parlamentului din 13 iulie 2005.
    2. Constata ca dispozitiile art. 82 din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, in redactarea adoptata in sedinta comuna a Camerelor Parlamentului din 13 iulie 2005, sunt constitutionale in sensul ca sintagma "varsta de pensionare prevazuta de lege" se refera la o viitoare reglementare si ca magistratii aflati in functie la data publicarii deciziei Curtii Constitutionale pot fi mentinuti in activitate, in conditiile prevazute de art. 64 din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, in vigoare la aceasta data.
    Definitiva si general obligatorie.
    Decizia se comunica Presedintelui Romaniei, presedintelui Camerei Deputatilor, presedintelui Senatului, primului-ministru si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Dezbaterea a avut loc la data de 18 iulie 2005 si la aceasta au participat: Ioan Vida, presedinte, Nicolae Cochinescu, Constantin Doldur, Acsinte Gaspar, Kozsokar Gabor, Petre Ninosu si Ion Predescu, judecatori.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Prim magistrat asistent,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 419/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 419 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 419/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu