Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 4 din 18 ianuarie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3, 7, art. 8 alin. (2) si art. 26 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 244 din 23 martie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Aurelia Popa            - procuror
    Cristina Catalina Turcu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3, 6, art. 6^1 alin. (2) si art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Revaplus 2000" - S.R.L. din Constanta in Dosarul nr. 633/CA/2004 al Tribunalului Prahova - Sectia comerciala si de contencios administrativ II.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele constata cauza in stare de judecata si acorda cuvantul pe fond.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, motivand ca din notele scrise depuse la dosar de autorul exceptiei nu rezulta in ce consta incalcarea dispozitiilor constitutionale invocate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 13 august 2004, pronuntata in Dosarul nr. 633/CA/2004, Tribunalul Prahova - Sectia comerciala si de contencios administrativ II a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3, 6, art. 6^1 alin. (2) si art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii. Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "Revaplus 2000" - S.R.L. din Constanta intr-o cauza avand ca obiect recursul impotriva unei sentinte civile prin care s-a admis in parte plangerea formulata impotriva unui proces-verbal de contraventie.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul sustine ca prevederile legale mentionate incalca, in ordinea invocarii lor, dispozitiile art. 41 alin. (2) teza intai si alin. (6), art. 54, art. 134 alin. (1) si alin. (2) lit. a) si ale art. 41^1 din Constitutie.
    Autorul exceptiei considera ca textele de lege criticate nu ocrotesc in mod egal dreptul de proprietate asupra unui bun imobil prin natura sa si dreptul de proprietate asupra unui bun imobil prin destinatie. Dreptul de folosinta al autorului, proprietar al bunului imobil prin destinatie, nu poate fi exercitat, intrucat textele atacate il obliga la obtinerea unei autorizatii de demolare. Faptul ca a fost considerat executant si, in aceasta calitate, a fost sanctionat contraventional in temeiul art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 este o nesocotire a calitatii sale de proprietar si o ingradire a dreptului de folosinta, privit ca un atribut al dreptului de proprietate.
    Autorul exceptiei apreciaza ca art. 57 din Constitutie se aplica si autoritatilor publice, ca subiecte de drept, care au obligatia de a interpreta legea in raport de dispozitiile Constitutiei.
    Textele de lege criticate "restrang libertatea comertului" si aduc atingere accesului liber al persoanei la activitatea economica, intrucat obliga o societate al carei obiect de activitate nu cuprinde constructii sau demolari si care nu are un drept de proprietate asupra terenului, ci numai asupra bunului imobil prin destinatie aflat pe teren, la obtinerea unei autorizatii de demolare.
    Tribunalul Prahova - Sectia comerciala si de contencios administrativ II opineaza in sensul ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece "necesitatea obtinerii autorizatiei cerute de lege si sanctionarea contraventionala a lipsei acesteia stabilesc cadrul legal in care dreptul de proprietate se poate exercita fara incalcarea drepturilor celorlalti si nu reprezinta o incalcare ori o limitare adusa proprietatii", fiind in acord cu art. 1 din Protocolul nr. 1 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, cu urmatoarea motivare:
    Potrivit Legii nr. 50/1991 "constructiile civile, industriale [...], agricole sau de orice alta natura se pot realiza numai cu respectarea autorizatiei de construire" care "reprezinta actul de autoritate al administratiei publice locale pe baza caruia se asigura aplicarea masurilor prevazute de lege, referitoare la amplasarea, proiectarea, executarea si functionarea constructiilor". "Textele de lege criticate sanctioneaza contraventional executarea de lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora, fara autorizatie de construire." Prevederile art. 44 alin. (1) teza a doua din Constitutie statueaza, privitor la dreptul de proprietate, ca limitele si continutul acestuia sunt stabilite de lege, astfel incat sanctiunea contraventionala care se aplica in cazul desfiintarii unei constructii, fara autorizatia necesara, nu aduce atingere art. 44 alin. (1) teza intai si alin. (7) din Constitutie.
    Legiuitorul are competenta, conferita prin Legea fundamentala, de a reglementa cadrul in care titularul unui drept are posibilitatea valorificarii acestuia, cu respectarea drepturilor si intereselor legitime ale celorlalti titulari, astfel incat nu se poate retine incalcarea art. 57 din Constitutie.
    Raportarea art. 3, art. 6, art. 6^1 alin (2) si art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 la art. 135 din Constitutie nu poate fi retinuta, intrucat acesta nu are incidenta in cauza.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, cu urmatoarea motivare:
    Critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3, art. 6, art. 6^1 alin. (2) si art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991, fata de art. 44 alin. (2) teza intai si alin. (7) din Constitutie, "nu poate fi retinuta, intrucat obligatia obtinerii autorizatiei pentru executarea sau desfiintarea unor lucrari de constructii, precum si aplicarea de sanctiuni in cazul nerespectarii acesteia nu au legatura cu garantarea si ocrotirea dreptului de proprietate privata. In acest sens, Curtea Constitutionala a retinut in jurisprudenta sa ca, in masura in care dobandirea dreptului de proprietate are loc fara respectarea conditiilor legale, titularul dreptului de proprietate va suporta sanctiunile stabilite de lege, fara a se putea apara invocand principiul constitutional al ocrotirii proprietatii".
    Scopul masurilor stabilite prin Legea nr. 50/1991 este asigurarea interesului general privind protectia mediului si dezvoltarea durabila, precum si respectarea principiilor de urbanism si amenajarea teritoriului. In consecinta activitatea de edificare sau desfiintare a constructiilor de orice natura trebuie sa se supuna rigorilor legii.
    Raportarea art. 3, 6, art. 6^1 alin. (2) si art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 la art. 57 si 135 din Constitutie nu poate fi retinuta, intrucat acestea nu au relevanta in cauza.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat de autorul acesteia, il constituie dispozitiile art. 3, 6, art. 6^1 alin. (2) si art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 3 din 13 ianuarie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Ulterior datei la care a fost sesizata Curtea Constitutionala, Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 933 din 13 octombrie 2004, dispozitiile acesteia au fost renumerotate, iar textele care formeaza obiectul exceptiei au fost cuprinse in art. 3, 7, art. 8 alin. (2) si art. 26 alin. (1) lit. a), dispozitii asupra carora urmeaza sa se pronunte Curtea prin prezenta decizie.
    Acestea au urmatorul continut:
    - Art. 3: "Autorizatia de construire se elibereaza pentru:
    a) lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora, cu exceptia celor prevazute la art. 11;
    b) lucrari de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum si orice alte lucrari, indiferent de valoarea lor, care urmeaza sa fie efectuate la constructii reprezentand monumente istorice, inclusiv la cele din zonele lor de protectie, stabilite potrivit legii;
    c) lucrari de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, modernizare si reabilitare privind cai de comunicatie, inclusiv lucrari de arta, retele si dotari tehnico-edilitare, lucrari hidrotehnice, amenajari de albii, lucrari de imbunatatiri funciare, lucrari de instalatii de infrastructura, noi capacitati de producere, transport, distributie a energiei electrice si/sau termice, precum si de reabilitare si retehnologizare a celor existente;
    d) imprejmuiri si mobilier urban, amenajari de spatii verzi, parcuri, piete si alte lucrari de amenajare a spatiilor publice;
    e) lucrari de foraje si excavari necesare in vederea efectuarii studiilor geotehnice, prospectiunilor geologice, exploatarilor de cariere, balastiere, sonde de gaze si petrol, precum si alte exploatari de suprafata sau subterane;
    f) lucrari, amenajari si constructii cu caracter provizoriu necesare in vederea organizarii executiei lucrarilor de baza, daca nu au fost autorizate o data cu acestea;
    g) organizarea de tabere de corturi, casute sau de rulote;
    h) lucrari de constructii cu caracter provizoriu: chioscuri, tonete, cabine, spatii de expunere situate pe caile si spatiile publice, corpuri si panouri de afisaj, firme si reclame, precum si anexele gospodaresti ale exploatatiilor agricole situate in extravilan;
    i) cimitire - noi si extinderi."
    - Art. 7: "(1) Autorizatia de construire se emite in cel mult 30 de zile de la data inregistrarii cererii, pe baza documentatiei depuse la autoritatile prevazute la art. 4, care va cuprinde:
    a) certificatul de urbanism;
    b) dovada titlului asupra terenului si/sau constructiilor;
    c) proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii;
    d) avizele si acordurile legale necesare, stabilite prin certificatul de urbanism;
    e) dovada privind achitarea taxelor legale.
    (2) Proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii este extras din proiectul tehnic si se elaboreaza in conformitate cu continutul-cadru prevazut in anexa nr. 1, in concordanta cu cerintele certificatului de urbanism, cu continutul avizelor si al acordurilor cerute prin acesta, si se intocmeste, se semneaza si se verifica, potrivit legii.
    (3) In situatia depunerii unei documentatii tehnice incomplete, aceasta se restituie solicitantului in termen de 5 zile de la data inregistrarii, cu mentionarea in scris a elementelor necesare in vederea completarii acesteia.
    (4) Executarea lucrarilor de constructii se poate face numai pe baza proiectului tehnic si a detaliilor de executie.
    (5) Autoritatea emitenta a autorizatiei de construire stabileste o perioada de valabilitate de cel mult 12 luni de la data emiterii, interval in care solicitantul este obligat sa inceapa lucrarile. In aceasta situatie, valabilitatea autorizatiei se extinde pe toata durata de executie a lucrarilor prevazute prin autorizatie, in conformitate cu proiectul tehnic.
    (6) Neinceperea lucrarilor ori nefinalizarea acestora in termenele stabilite conduce la pierderea valabilitatii autorizatiei, fiind necesara emiterea unei noi autorizatii de construire. In situatia in care caracteristicile nu se schimba fata de autorizatia initiala, se va putea emite o noua autorizatie de construire, fara a fi necesar un nou certificat de urbanism.
    (7) Prin exceptie de la prevederile alin. (6), in cazul justificat in care lucrarile de constructii nu pot fi incepute ori nu pot fi executate integral la termenul stabilit, investitorul poate solicita autoritatii emitente prelungirea valabilitatii autorizatiei cu cel putin 15 zile inaintea expirarii acesteia. Prelungirea valabilitatii autorizatiei se poate acorda o singura data si pentru o perioada nu mai mare de 12 luni.
    (8) Investitorul are obligatia sa instiinteze autoritatea emitenta a autorizatiei de construire, precum si inspectoratul teritorial in constructii asupra datei la care vor incepe lucrarile autorizate. In caz contrar, daca constatarea faptei de incepere a lucrarilor fara instiintare s-a facut in termenul de valabilitate a autorizatiei, data inceperii lucrarilor se considera ca fiind ziua urmatoare datei de emitere a autorizatiei.
    (9) O data cu depunerea cererii de emitere a autorizatiei de construire solicitantul are obligatia sa prezinte o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca imobilul - teren si/sau constructii - nu face obiectul unui litigiu aflat pe rolul unei instante judecatoresti. In caz contrar documentatia se restituie solicitantului, care o va depune spre autorizare numai dupa solutionarea definitiva in instanta a litigiului.
    (10) Prin exceptie de la prevederile alin. (9), lucrarile de consolidare la cladirile multietajate incadrate prin raport de expertiza tehnica in clasa I de risc seismic si care prezinta pericol public se autorizeaza in regim de urgenta, in conditiile prevazute la alin. (16), chiar in situatia existentei unor litigii aflate pe rolul instantelor judecatoresti.
    (11) In conditiile prezentei legi nu se emit autorizatii provizorii.
    (12) Autorizatiile de construire/desfiintare se emit numai pe baza unei documentatii complete, in conformitate cu continutul-cadru prevazut in anexa nr. 1, cu exceptia situatiilor prevazute la alin. (16).
    (13) Autorizatia de construire se semneaza de presedintele consiliului judetean sau de primar, dupa caz, de secretar si de arhitectul-sef sau de persoana cu responsabilitate in domeniul amenajarii teritoriului si urbanismului din aparatul propriu al autoritatii administratiei publice emitente, responsabilitatea emiterii autorizatiilor revenind semnatarilor, potrivit atributiilor stabilite conform legii.
    (14) Valabilitatea autorizatiei se mentine in cazul schimbarii investitorului, inaintea finalizarii lucrarilor, cu conditia respectarii prevederilor acesteia si a transcrierii actelor care confera dreptul de construire.
    (15) In situatia in care in timpul executiei lucrarilor, si numai in perioada de valabilitate a autorizatiei de construire, survin modificari de tema privind constructia autorizata, care conduc la necesitatea modificarii acesteia, titularul are obligatia de a solicita o noua autorizatie, potrivit legii. Pentru obtinerea noii autorizatii de construire solicitantul va depune o documentatie, elaborata cu conditia incadrarii noilor propuneri in prevederile documentatiilor de urbanism aprobate si numai in limitele avizelor si acordurilor obtinute pentru autorizatia initiala. Nu este necesara emiterea unui nou certificat de urbanism.
    (16) Autorizatia de construire pentru lucrarile de interventie de prima necesitate in cazuri de avarii, accidente tehnice, calamitati ori alte evenimente cu caracter exceptional, inclusiv la constructiile prevazute la art. 3 lit. b), se emite imediat de catre autoritatea administratiei publice abilitata, conform legii, urmand ca documentatia legala necesara sa fie definitivata pe parcursul sau la incheierea executarii lucrarilor, cu respectarea avizelor legale.
    (17) Primariile pot dezafecta constructiile, proprietate a unitatii administrativ-teritoriale, aflate in stare avansata de degradare si care pun in pericol siguranta publica, cu exceptia constructiilor monument istoric, pe baza de autorizatie de desfiintare emisa in conditiile alin. (16), cu obligatia de a se intocmi documentatii specifice in conformitate cu prevederile cuprinse in anexa nr. 1.
    (18) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire se calculeaza potrivit legii.
    (19) Taxa pentru prelungirea valabilitatii autorizatiei de construire se calculeaza la 30% din valoarea initiala a taxei de autorizare.
    (20) Institutiile abilitate prin lege sa emita avize si acorduri in vederea autorizarii lucrarilor de constructii, altele decat cele prevazute la art. 5 alin. (1), au obligatia emiterii acestora in termen de maximum 15 zile de la data inregistrarii cererii/documentatiei, dupa caz, direct structurilor organizate de consiliile judetene si locale sau, dupa caz, solicitantului."
    - Art. 8 alin. (2): "Autorizatia de desfiintare se emite in aceleasi conditii ca si autorizatia de construire, in conformitate cu prevederile planurilor urbanistice si ale regulamentelor aferente acestora, potrivit legii, cu exceptiile prevazute la art. 11."
    - Art. 26 alin. (1) lit. a): "Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni:
    a) executarea sau desfiintarea, totala ori partiala, fara autorizatie a lucrarilor prevazute la art. 3, cu exceptia celor de la lit. b), de catre investitor si executant;".
    Autorul exceptiei considera ca aceste texte de lege aduc atingere prevederilor constitutionale ale art. 41 alin. (2) teza intai si alin. (6) [devenit art. 44 alin. (2) teza intai] privitor la garantarea si ocrotirea proprietatii private in mod egal de lege, indiferent de titular [si alin. (7)] referitor la obligatiile impuse de dreptul de proprietate, art. 54 [devenit art. 57] privitor la exercitarea drepturilor si a libertatilor, art. 134 alin. (1) si alin. (2) litera a) [devenit art. 135 alin. (1)] privitor la economia Romaniei [si alin. (2) lit. a)] referitor la asigurarea de catre stat a libertatii comertului, protejarea concurentei loiale si crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie si art. 41^1 [devenit art. 45] privitor la libertatea economica.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, potrivit Legii nr. 50/1991, constructiile civile, industriale, agricole sau de orice alta natura se pot realiza numai cu respectarea autorizatiei de construire, ce reprezinta actul de autoritate al administratiei locale pe baza caruia se asigura aplicarea masurilor prevazute de lege referitoare la amplasarea, proiectarea, executarea si functionarea constructiilor.
    Cu privire la sustinerea autorului exceptiei potrivit careia "textele de lege criticate nu ocrotesc in mod egal dreptul de proprietate asupra unui bun imobil prin natura sa si dreptul de proprietate asupra unui bun imobil prin destinatie", Curtea observa ca aceasta este neintemeiata, intrucat textele de lege criticate nu prevad un regim juridic diferentiat in functie de natura bunului.
    Critica potrivit careia dreptul de folosinta al autorului, proprietar al bunului imobil prin destinatie, nu poate fi exercitat, intrucat textele de lege criticate il obliga la obtinerea unei autorizatii de demolare, nu poate fi retinuta, deoarece s-ar nega "legiuitorului competenta conferita prin Constitutie de a reglementa cadrul in care titularul unui drept are posibilitatea sa si-l valorifice, luand in considerare drepturile si interesele legitime ale celorlalti titulari, pe care este tinut sa le respecte." Acesta este sensul in care s-a pronuntat Curtea Constitutionala prin Decizia nr. 144 din 25 martie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 419 din 11 mai 2004.
    Curtea observa ca art. 57 din Constitutie nu este incident in cauza, deoarece persoanele carora le incumba obligatia pe care acest text o instituie sunt enumerate exhaustiv: "cetatenii romani, cetatenii straini si apatrizii".
    Cu privire la incalcarea art. 45 si 136 din Constitutie, Curtea retine ca prin Decizia nr. 15 din 22 ianuarie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 118 din 10 februarie 2004, s-au statuat urmatoarele: "in considerarea specificului economiei de piata, statul nu mai este detinatorul exclusiv al tuturor parghiilor economice, rolul sau fiind limitat la crearea cadrului general, economic, social si politic, necesar pentru derularea activitatii agentilor economici, ceea ce implica adoptarea unor reglementari restrictive, dar in limitele impuse de asigurarea respectarii drepturilor si intereselor legitime ale tuturor."
    Din aceasta perspectiva critica apare ca neintemeiata, deoarece reglementarea restrictiva prin Legea nr. 50/1991 a autorizarii executarii lucrarilor de constructii este justificata de interesul public in domeniu. Amplasarea, proiectarea, executarea si functionarea constructiilor sunt operatiuni care trebuie sa respecte planurile de urbanism si amenajarea teritoriului, precum si anumite standarde de calitate si siguranta.
    In acest sens, art. 29 din Legea nr. 50/1991 instituie "controlul statului in amenajarea teritoriului, urbanism si autorizarea executarii lucrarilor de constructii", care se realizeaza prin Inspectoratul de Stat in Constructii si inspectoratele teritoriale.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3, 7, art. 8 alin. (2) si art. 26 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Revaplus 2000" - S.R.L. din Constanta in Dosarul nr. 633/CA/2004 al Tribunalului Prahova - Sectia comerciala si de contencios administrativ II.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 18 ianuarie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Cristina Catalina Turcu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 4/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 4 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 4/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu