Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Decizia Nr.377 din 29.05.2013

privind utilizarea numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala Pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 329 din 06 iunie 2013



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 3 lit. b) pct. 3 şi 4, art. 10 alin. (2) pct. 5, 9 şi 10, art. 11 alin. (1), precum şi ale art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 40 şi 43 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Prezenta decizie stabileşte regulile generale de utilizare a numerelor naţionale scurte interne, prevăzute în Planul naţional de numerotaţie adoptat prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 375/2013, precum şi a codurilor scurte SMS/MMS, definite prin prezenta decizie.(2) Numerele naţionale scurte interne sunt prevăzute în anexă, iar codurile scurte SMS/MMS vor fi stabilite în Codul de conduită prevăzut la art. 12. Articolul 2(1) În înţelesul prezentei decizii, următorii termeni se definesc astfel:a)serviciu de mesaje scurte (SMS) - serviciu de comunicaţii electronice care asigură transmiterea unor mesaje sub formă de text, între terminale conectate la o reţea de comunicaţii electronice, utilizând protocoale standardizate de reţea; b)serviciu de mesaje multimedia (MMS) - serviciu de comunicaţii electronice care asigură transmiterea unor mesaje constând în text, imagini, conţinut audio, conţinut video sau o combinaţie a acestora, între terminale conectate la o reţea de comunicaţii electronice, utilizând protocoale standardizate de reţea; c)cod scurt SMS/MMS - secvenţă de 3-5 cifre prin intermediul căreia se furnizează servicii de mesaje scurte şi/sau servicii de mesaje multimedia. (2) În cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile definiţiile relevante prevăzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, la art. 2 alin. (1) din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 375/2013 privind Planul naţional de numerotaţie, precum şi la art. 2 alin. (1) din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 376/2013 privind procedura de solicitare şi emitere a licenţelor de utilizare a resurselor de numerotaţie. Capitolul IIReguli de utilizare a numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS Articolul 3(1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice care sunt şi furnizori de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau care asigură furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice prin intermediul unor terţi autorizaţi în acest sens, ce au dobândit prin licenţa de utilizare a resurselor de numerotaţie, denumită în continuare LURN, dreptul de utilizare a unor resurse de numerotaţie din domeniile 0Z=02, 0Z=03, 0Z=06 sau 0Z=07 ale Planului naţional de numerotaţie, denumit în continuare PNN, au dreptul de utilizare a numerelor naţionale scurte interne prevăzute în anexă şi/sau a codurilor scurte SMS/MMS, în condiţiile prevăzute de prezenta decizie, pentru furnizarea unor servicii specifice de reţea sau a unor servicii cu valoare adăugată.(2) Numerele naţionale scurte interne şi codurile scurte SMS/MMS se utilizează de către furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la alin. (1), în vederea asigurării unor servicii specifice de reţea sau a unor servicii cu valoare adăugată ori se asignează de către aceştia unor terţi, în vederea asigurării unor servicii cu valoare adăugată.(3) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la alin. (1) au obligaţia de a se asigura că terţii cărora le-au asignat numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS respectă condiţiile de utilizare a acestor resurse de numerotaţie.(4) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la alin. (1) vor urmări utilizarea numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS pentru servicii cu valoare adăugată în mod armonizat, în sensul utilizării aceluiaşi număr naţional scurt intern sau a aceluiaşi cod scurt SMS/MMS pentru acelaşi serviciu cu valoare adăugată în reţele diferite, în condiţiile Codului de conduită prevăzut la art. 12.(5) Numerele scurte din subdomeniile 1t=13, 1t=17 şi 1t=18 vor putea fi utilizate ca numere naţionale scurte interne pentru furnizarea unor servicii specifice de reţea sau pentru furnizarea unor servicii cu valoare adăugată, numai dacă această utilizare nu contravine folosirii acestora ca resurse tehnice, conform PNN. Articolul 4(1) Cu titlu de excepţie, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) pot utiliza şi alte numere scurte interne decât cele prevăzute în anexă pentru furnizarea unor servicii specifice de reţea, cu condiţia de a se asigura că utilizarea acestor numere scurte interne se realizează în conformitate cu prezenta decizie şi nu limitează sau nu împiedică utilizarea resurselor de numerotaţie prevăzute în PNN şi nici dezvoltările ulterioare ale PNN.(2) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) pot utiliza numere scurte interne care au în componenţa lor, alături de cifre, şi alte tipuri de caractere, cu respectarea următoarelor condiţii cumulative:a)nu împiedică utilizarea acestora în conformitate cu standardele ETSI şi recomandările Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor; b)nu limitează sau nu împiedică utilizarea resurselor de numerotaţie din PNN; c)utilizarea lor se face cu respectarea principiilor transparenţei şi nediscriminării; d)tariful cu amănuntul pentru apelurile, mesajele scurte şi mesajele multimedia către aceste numere nu va depăşi tariful naţional în propria reţea, asociat planului tarifar aplicat fiecărui utilizator final. (3) Numerele scurte interne prevăzute la alin. (1), care împiedică sau limitează utilizarea resurselor de numerotaţie prevăzute în PNN sau dezvoltările ulterioare ale PNN, precum şi numerele scurte interne prevăzute la alin. (2) care nu respectă condiţiile prevăzute la alin. (2) lit. a)-d) vor fi eliberate de furnizorul care le utilizează, în termenul stabilit de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM. Articolul 5(1) Accesarea şi furnizarea serviciilor prin intermediul numerelor naţionale scurte interne se pot realiza atât vocal, cât şi prin intermediul serviciilor SMS/MMS.(2) Accesarea şi furnizarea serviciilor prin intermediul codurilor scurte SMS/MMS se pot realiza numai prin intermediul serviciilor SMS/MMS.(3) Codurile scurte SMS/MMS pot fi utilizate pentru furnizarea unor servicii specifice tehnologiei SMS/MMS, servicii care prin natura lor tehnică sau comercială constau în trimiterea sau primirea de către utilizatori a unor mesaje text sau multimedia. Articolul 6Numerele naţionale scurte interne prevăzute în anexă şi codurile scurte SMS/MMS utilizate pentru furnizarea unor servicii cu valoare adăugată sau a unor servicii specifice de reţea, precum şi alte numere scurte interne, indiferent de tipul caracterelor din cuprinsul acestora, nu pot fi utilizate pentru: a)furnizarea serviciilor de urgenţă; b)furnizarea serviciilor armonizate cu caracter social; c)furnizarea serviciilor de informaţii privind abonaţii; d)reoriginarea unor apeluri naţionale sau internaţionale. Articolul 7Furnizarea unor servicii cu valoare adăugată destinate adulţilor este permisă numai prin intermediul numerelor naţionale scurte interne din subdomeniul 1t = 15. Articolul 8(1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează sau asignează numere naţionale scurte interne, coduri scurte SMS/MMS sau alte numere scurte interne au obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor finali şi de a publica un mecanism de soluţionare a reclamaţiilor în legătură cu modul de utilizare şi tarifare a serviciilor furnizate prin intermediul acestora.(2) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează sau asignează numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS pentru furnizarea de servicii cu valoare adăugată au obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor finali, la cerere, dacă este posibil din punct de vedere tehnic, un mecanism de blocare a accesului la serviciile furnizate prin intermediul numerelor naţionale scurte interne, al codurilor scurte SMS/MMS, în condiţiile stabilite prin Codul de conduită prevăzut la art. 12. Articolul 9(1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează sau asignează numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS pentru furnizarea de servicii cu valoare adăugată au obligaţia de a publica pe pagina proprie de internet, într-un format şi cu caractere uşor de citit, următoarele informaţii:a)numerele naţionale scurte interne sau codurile scurte SMS/MMS pe care le utilizează sau le asignează unor terţi, precum şi tipurile serviciilor cu valoare adăugată care se furnizează prin intermediul acestora; b)tariful aplicabil utilizatorilor finali în cazul apelării numerelor naţionale scurte interne utilizate sau asignate sau al transmiterii de SMS/MMS la numerele naţionale scurte interne, respectiv la codurile scurte SMS/MMS utilizate sau asignate, corespunzător fiecăruia dintre numerele sau codurile prevăzute la lit. a); c)datele de contact (adresă de contact/număr de telefon/număr de fax/adresă de poştă electronică) la care utilizatorii finali pot solicita informaţii sau pot depune reclamaţii în legătură cu serviciul furnizat prin intermediul numerelor naţionale scurte interne şi al codurilor scurte SMS/MMS. (2) În cazul în care anumite subdomenii sau tranşe de numere naţionale scurte interne ori coduri scurte SMS/MMS sunt utilizate pentru furnizarea aceloraşi tipuri de servicii, informaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) vor putea fi furnizate pentru subdomeniul sau tranşa respectivă, precizându-se tariful maxim aplicat şi tipurile de servicii furnizate.(3) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează alte numere scurte interne au obligaţia de a publica pe pagina proprie de internet, într-un format şi cu caractere uşor de citit, informaţiile corespunzătoare prevederilor alin. (1) lit. a) şi c). Articolul 10(1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează sau asignează numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS au obligaţia de a transmite la ANCOM:a)o informare cu privire la activarea primului număr naţional scurt intern din fiecare dintre subdomeniile prevăzute în anexă, respectiv a primului cod scurt SMS/MMS dintr-un anumit subdomeniu, în termen de 10 zile de la activarea acestuia; b)datele de contact (nume, prenume, număr de telefon, număr de fax, adresă de poştă electronică) ale persoanei responsabile, în relaţia cu ANCOM, cu utilizarea sau asignarea numerelor naţionale scurte interne sau a codurilor scurte SMS/MMS, odată cu transmiterea primei informări transmise în condiţiile prevăzute la lit. a), precum şi ori de câte ori intervin modificări ale acestor date de contact; c)lista numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS utilizate, precum şi, dacă este cazul, terţii cărora le-au fost asignate aceste numere, respectiv coduri scurte SMS/MMS, odată cu raportul anual de utilizare a resurselor de numerotaţie prevăzut la art. 13 alin. (2) din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 376/2013, precum şi la solicitarea ANCOM. (2) Se consideră activate numerele naţionale scurte interne sau codurile scurte SMS/MMS pentru care a fost lansată o ofertă publică de acces la serviciul specific de reţea sau la serviciul cu valoare adăugată.(3) Prevederile alin. (1) lit. c) sunt aplicabile în mod corespunzător şi furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care utilizează alte numere scurte interne. Articolul 11Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) au obligaţia de a transmite la ANCOM o informare în cazul în care nu se mai furnizează servicii pe niciun număr naţional scurt intern dintr-unul din subdomeniile prevăzute în anexă sau pe niciun cod scurt SMS/MMS dintr-un anumit subdomeniu, în termen de 10 zile lucrătoare de la încetarea furnizării serviciilor. Articolul 12(1) În termen de o lună de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, se înfiinţează un grup de lucru care va elabora un cod de conduită ce va cuprinde cel puţin următoarele elemente:a)tabelul codurilor scurte SMS/MMS care va include subdomeniile de coduri scurte SMS/MMS, identificate prin primele două cifre şi numărul de cifre, precum şi destinaţia fiecărui subdomeniu şi o informaţie cu privire la tariful asociat fiecărui subdomeniu, având în vedere prevederile art. 5 alin. (3); b)modalitatea de gestionare a numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS, în vederea unei utilizări armonizate a acestora; c)modalităţile de informare a abonaţilor cu privire la tarifele aplicate, la iniţierea furnizării serviciului şi/sau pe durata furnizării serviciului; d)măsuri referitoare la protecţia minorilor în ceea ce priveşte utilizarea numerelor naţionale scurte interne pentru furnizarea de servicii cu valoare adăugată destinate adulţilor; e)condiţiile în care se va asigura blocarea accesului la numerele naţionale scurte interne sau la codurile scurte SMS/MMS utilizate pentru furnizarea serviciilor cu valoare adăugată; f)o procedură transparentă şi nediscriminatorie de asignare a numerelor naţionale scurte interne şi a codurilor scurte SMS/MMS către terţi; g)graficul de migrare a serviciilor cu valoare adăugată furnizate pe alte numere scurte interne decât cele prevăzute în anexă sau pe alte coduri scurte SMS/MMS decât cele prevăzute în Codul de conduită, în cazurile prevăzute la art. 14 alin. (3). (2) Grupul de lucru va fi format din reprezentanţi ai ANCOM şi ai furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) care au informat ANCOM cu privire la activarea resurselor de numerotaţie din domeniile 0Z=02, 0Z=03, 0Z=06 sau 0Z=07 ale PNN. Grupul de lucru va fi coordonat de un specialist desemnat de preşedintele ANCOM.(3) În termen de 7 luni de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, grupul de lucru va propune spre adoptare preşedintelui ANCOM Codul de conduită prevăzut la alin. (1).(4) În cazul în care grupul de lucru nu propune Codul de conduită în termenul prevăzut la alin. (3), acesta va fi stabilit de ANCOM. Articolul 13(1) Titularul LURN care utilizează numere naţionale scurte interne sau coduri scurte SMS/MMS prevăzute în anexă, respectiv în Codul de conduită prevăzut la art. 12 datorează anual ANCOM un tarif de utilizare a resurselor de numerotaţie în cuantum de:a)1.800 lei pentru fiecare dintre subdomeniile 1t = 12, 1t = 13, 1t = 14, 1t = 15, 1t = 83, 1t = 84, 1t = 96, 1t = 97 şi 1t = 99; b)900 lei pentru fiecare din subdomeniile 1t = 17 şi 1t = 18; c)900 lei pentru fiecare subdomeniu de coduri scurte SMS/MMS, dacă tariful este mai mic sau egal decât tariful în reţea; d)1.800 lei pentru fiecare subdomeniu de coduri scurte SMS/MMS, dacă tariful este mai mare decât tariful în reţea. (2) Pentru subdomeniile destinate serviciilor caritabile şi pentru subdomeniile utilizate exclusiv pentru furnizarea serviciilor specifice de reţea, nu se percepe tarif de utilizare a resurselor de numerotaţie.(3) Data de la care se aplică tariful de utilizare a resurselor de numerotaţie se consideră data de la care furnizorul a activat primul număr naţional scurt intern dintr-un anumit subdomeniu, respectiv primul cod scurt SMS/MMS dintr-un anumit subdomeniu.(4) Obligaţia de plată a tarifului încetează la data transmiterii informării prevăzute la art. 11 sau la o dată ulterioară comunicată în respectiva informare, corespunzătoare încetării furnizării serviciului, ori la data încetării LURN.(5) La calculul tarifului de utilizare a resurselor de numerotaţie sunt aplicabile prevederile Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.897/2007 privind stabilirea şi încasarea tarifelor de utilizare a resurselor de numerotaţie. Capitolul IIIDispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 14 (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, titularii LURN vor transmite ANCOM lista tuturor codurilor scurte SMS/MMS şi a numerelor scurte utilizate ca numere interne de reţea, terţii cărora le-au fost asignate numerele şi codurile SMS/MMS respective, precum şi datele de contact ale persoanei responsabile cu utilizarea/asignarea acestora.(2) Serviciile menţionate la art. 6 lit. c) furnizate la data intrării în vigoare a prezentei decizii prin intermediul numerelor scurte interne vor mai putea fi furnizate în condiţiile existente o perioadă de cel mult 3 luni de la această dată.(3) Fără a aduce atingere dispoziţiilor art. 6, serviciile furnizate la data intrării în vigoare a prezentei decizii pe alte numere scurte interne decât cele prevăzute în anexă sau pe alte coduri scurte SMS/MMS decât cele prevăzute în Codul de conduită, cu excepţia celor prevăzute la art. (4), vor mai putea fi asigurate până la încetarea contractelor în vigoare, dar nu mai mult de 3 ani de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, în conformitate cu graficul de migrare stabilit prin Codul de conduită, şi numai în măsura în care utilizarea acestor resurse nu împiedică utilizarea resurselor de numerotaţie din PNN şi a resurselor tehnice, conform PNN.(4) În scopul aplicării art. 13 alin. (3), dacă este cazul, informarea prevăzută la alin. (1) este asimilată activării primului număr naţional scurt intern dintr-un anumit subdomeniu, respectiv a primului cod scurt SMS/MMS dintr-un anumit subdomeniu. Articolul 15În termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice prevăzuţi la art. 3 alin. (1) au obligaţia de a publica informaţiile prevăzute la art. 8 alin. (1) şi art. 9 pentru numerele naţionale scurte interne, alte numere scurte interne şi codurile scurte SMS/MMS utilizate la data intrării în vigoare a prezentei decizii. Articolul 16Anexa face parte integrantă din prezenta decizie. Articolul 17Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 3 zile de la data publicării, cu excepţia art. 13, care se va aplica începând cu data expirării termenului-limită prevăzut la art. 14 alin. (3). Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Marius Cătălin Marinescu
ANEXĂNUMERELE NAŢIONALE SCURTE INTERNE care pot fi utilizate pentru furnizarea de servicii specifice de reţea sau servicii cu valoare adăugată

Subdomeniu (Zt) Format Destinaţia (serviciul furnizat)
12 12vx (y) Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea
13 13vx (y) * Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea
14 14vx (y) Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea
15 15vx (y) Servicii cu valoare adăugată destinate adulţilor
17 17vx (y) * Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea cu tarif ≤ tarif în reţea
18 18vx (y) * Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea cu tarif ≤ tarif în reţea
83 83vx (y) Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea
84 84vx (y) Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea
88 88v (x) Servicii caritabile
96 96vx (y) Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea
97 97vx (y) Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea
98 98vx (y) Servicii caritabile
99 99vx (y) Servicii cu valoare adăugată şi servicii specifice de reţea

* Utilizarea se realizează în condiţiile art. 3 alin. (5).


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 377/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 377 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 377/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu