Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 354 din  5 iulie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3^1 si art. 20 alin. (1) si (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 771 din 24 august 2005


SmartCity3


    Ioan Vida                 - presedinte
    Nicolae Cochinescu        - judecator
    Constantin Doldur         - judecator
    Kozsokar Gabor            - judecator
    Acsinte Gaspar            - judecator
    Petre Ninosu              - judecator
    Ion Predescu              - judecator
    Serban Viorel Stanoiu     - judecator
    Florentina Balta          - procuror
    Madalina Stefania Diaconu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3^1 si art. 20 alin. (1) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, exceptie ridicata de Marius Damian Burueana in Dosarul nr. 6.260/2003 al Judecatoriei Sectorului 2 Bucuresti.
    La apelul nominal se prezinta partea Roxandra Georgeta Maniu, personal si asistata de aparator Vlad Manoliu, cu delegatie la dosar, lipsind autorul exceptiei, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele Curtii dispune sa se faca apelul si in Dosarul nr. 200D/2005. La apelul nominal se constata lipsa autorilor exceptiei, Mircea Calugareanu si Maria Octavia Calugareanu, precum si a partii Ioana Savalas, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, din oficiu, pune in discutie conexarea celor doua dosare.
    Avocatul partii prezente si reprezentantul Ministerului Public sunt de acord cu conexarea cauzelor.
    In temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, Curtea dispune conexarea Dosarului nr. 200D/2005 la Dosarul nr. 57D/2005, care este primul inregistrat.
    Partea Roxandra Georgeta Maniu solicita, prin avocat, respingerea exceptiei de neconstitutionalitate invocate, deoarece dispozitiile legale criticate nu contravin nici unei prevederi din Constitutie.
    Reprezentantul Ministerului Public pune, de asemenea, concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, aratand ca Legea fundamentala nu consacra accesul gratuit la justitie, iar persoanele care se adreseaza autoritatilor judecatoresti trebuie sa contribuie la acoperirea cheltuielilor prilejuite de realizarea actului de justitie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 3 decembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 6.260/2003, Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3^1 si art. 20 alin. (1) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru. Exceptia a fost ridicata de catre Marius Damian Burueana cu prilejul solutionarii unei actiuni civile.
    Prin Incheierea din 23 februarie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 78/2005, Tribunalul Teleorman - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 20 alin. (1) si (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru. Exceptia a fost ridicata de catre Mircea Calugareanu si Maria Octavia Calugareanu cu prilejul solutionarii unui apel impotriva unei sentinte civile.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin, in esenta, ca art. 3^1 si art. 20 alin. (1) si (3) din Legea nr. 146/1997 impiedica liberul acces la justitie. Astfel, art. 3^1, citit impreuna cu art. 20 alin. (1) din acelasi act normativ, prevede ca justitiabilii care au introdus o cerere prin care se solicita pronuntarea unei hotarari judecatoresti care tine loc de act autentic de instrainare a unor bunuri imobile sunt obligati sa plateasca, in mod anticipat, o taxa corespunzatoare taxei de timbru care ar fi trebuit platita notarului pentru autentificarea actului; insa, spre deosebire de plata unei asemenea taxe la notariat, unde exista certitudinea autentificarii actului, in cazul prevazut de art. 3^1 din Legea nr. 146/1997, nu este sigur ca instanta va pronunta respectiva hotarare, dar este cert ca taxa datorata trebuie platita anticipat.
    Cu privire la art. 20 alin. (1) si (3) din Legea nr. 146/1997, se sustine ca textul de lege criticat incalca prevederile constitutionale cuprinse in art. 21, deoarece, prevazandu-se obligativitatea achitarii anticipate a unei taxe de timbru calculate procentual, se restrange accesul liber la justitie al persoanelor lipsite de mijloace banesti si se creeaza prin aceasta o discriminare pe criterii de avere intre cetateni.
    Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata. In acest sens arata ca, potrivit jurisprudentei constante a Curtii Constitutionale, art. 21 din Legea fundamentala nu consacra accesul gratuit la justitie. Pe de alta parte, trimiterea la legislatia notariala din cuprinsul art. 3^1 din Legea nr. 146/1997 este o dispozitie care faciliteaza accesul la justitie, intrucat nivelul taxelor judiciare de timbru este inferior celui care ar rezulta din aplicarea dispozitiilor art. 2 alin. (1) din aceeasi lege.
    Tribunalul Teleorman - Sectia civila apreciaza, de asemenea, ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata. In acest sens arata ca dispozitiile legale criticate au menirea de a asigura acoperirea unei parti din cheltuielile necesare functionarii sistemului judiciar, precum si de a limita exercitarea abuziva a drepturilor procesuale. De asemenea, instanta judecatoreasca poate acorda scutiri, reduceri, esalonari sau amanari pentru plata taxelor judiciare de timbru, inlesnind accesul la justitie al persoanelor aflate in situatii financiare deosebite.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    Guvernul apreciaza ca textele de lege criticate nu contravin dispozitiilor constitutionale invocate. Astfel, art. 3^1 din Legea nr. 146/1997, departe de a ingradi accesul liber la justitie, este o dispozitie favorabila justitiabililor, deoarece cuantumul taxei judiciare de timbru este inferior celui care ar rezulta din aplicarea dispozitiilor art. 2 alin. (1) din aceeasi lege. De asemenea, in temeiul art. 126 alin. (2) din Constitutie, republicata, dispozitiile art. 20 alin. (1) si (3) din Legea nr. 146/1997 stabilesc obligatia de plata anticipata a taxei judiciare de timbru, ca o conditie legala pentru inceperea procedurii de judecata, precum si, in cazul nerespectarii acestei conditii, sanctiunea anularii actiunii sau cererii adresate instantei judecatoresti. Ca atare, dispozitiile legale criticate nu contravin nici unei prevederi din Constitutie, ci, dimpotriva, reglementeaza modul de indeplinire a unei obligatii constitutionale, in aceleasi conditii prevazute pentru toti cei interesati in solutionarea actiunilor si cererilor de competenta instantelor judecatoresti.
    Avocatul Poporului arata ca dispozitiile legale criticate sunt constitutionale, fiind justificat ca persoanele care se adreseaza autoritatilor judecatoresti sa contribuie la acoperirea cheltuielilor prilejuite de realizarea actului de justitie. Regula este cea a timbrarii actiunilor in justitie, exceptiile fiind posibile numai in masura in care sunt stabilite de legiuitor. Cheltuielile ocazionate de realizarea actului de justitie sunt cheltuieli publice, la a caror acoperire, potrivit Constitutiei, cetatenii sunt obligati sa contribuie prin impozite si taxe, stabilite in conditiile legii.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 3^1 si art. 20 alin. (1) si (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 173 din 29 iulie 1997, cu modificarile ulterioare. Art. 3^1 a fost introdus prin art. 1 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 30/1999 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru si a Ordonantei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 29 ianuarie 1999, aprobata prin Legea nr. 169/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 184 din 11 aprilie 2001. Dispozitiile legale criticate au urmatoarea redactare:
    - Art. 3^1: "(1) Cererile introduse la instantele judecatoresti, prin care se solicita pronuntarea unei hotarari judecatoresti care tine loc de act autentic de instrainare a unor bunuri imobile, se taxeaza corespunzator taxei de timbru pentru autentificarea actului, prevazuta la cap. I pct. 1 din anexa la Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala, aprobata si modificata prin Legea nr. 122/1998, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Dispozitiile art. 9 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.";
    - Art. 20 alin. (1) si (3): "(1) Taxele judiciare de timbru se platesc anticipat. [...]
    (3) Neindeplinirea obligatiei de plata pana la termenul stabilit se sanctioneaza cu anularea actiunii sau a cererii."
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestor texte de lege autorii exceptiei invoca incalcarea prevederilor art. 21 din Constitutie, potrivit carora: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
    (3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.
    (4) Jurisdictiile speciale administrative sunt facultative si gratuite."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata urmatoarele:
    I. Asupra obligativitatii platii anticipate a taxelor judiciare de timbru si a conformitatii acesteia cu art. 21 din Constitutie, care prevede liberul acces la justitie, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat prin numeroase decizii, statuand ca prevederile legale mentionate sunt conforme Legii fundamentale. In acest sens sunt, spre exemplu, Decizia nr. 499 din 16 noiembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 99 din 31 ianuarie 2005, Decizia nr. 372 din 28 septembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 936 din 13 octombrie 2004, Decizia nr. 473 din 4 noiembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 27 din 10 ianuarie 2005, Decizia nr. 87 din 27 februarie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 214 din 1 aprilie 2003, Decizia nr. 65 din 11 aprilie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 452 din 13 septembrie 2000 si Decizia nr. 245 din 23 noiembrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 158 din 29 martie 2001.
    In aceste decizii Curtea a retinut ca accesul liber la justitie, consacrat de art. 21 din Constitutie, nu inseamna gratuitate. Nici o dispozitie constitutionala nu interzice stabilirea taxelor de timbru in justitie, fiind justificat ca persoanele care se adreseaza autoritatilor judecatoresti sa contribuie la acoperirea cheltuielilor prilejuite de realizarea actului de justitie.
    Atat obligatia de plata a taxelor judiciare, cat si exceptiile stabilite de lege se aplica deopotriva tuturor cetatenilor aflati in situatii identice, precum si tuturor litigiilor de aceeasi natura, neexistand discriminari sau privilegii contrare prevederilor art. 16 alin. (1) si (2) din Constitutie. Plata taxelor judiciare de timbru fiind o conditie legala pentru inceperea proceselor civile, obligatia la plata anticipata a acestor taxe (in unele cazuri pana la un termen ulterior, stabilit de instanta judecatoreasca) este justificata, ca si sanctiunea anularii actiunii sau cererii, in caz de neplata a acestora.
    De asemenea, la finalul procesului judiciar sarcina suportarii cheltuielilor judiciare, inclusiv a celor constand in plata taxelor de timbru, revine persoanei care a cazut in pretentii sau care, in cauzele nelitigioase, a beneficiat de prestatiile efectuate, in conditiile legii, de organele de justitie.
    Solutia adoptata si considerentele deciziilor citate sunt valabile si in prezenta cauza, intrucat nu au aparut elemente noi, de natura a determina reconsiderarea jurisprudentei Curtii Constitutionale.
    II. Cu privire la art. 3^1 din Legea nr. 146/1997, acesta se refera la cazul cererilor introduse la instantele judecatoresti, prin care se solicita pronuntarea unei hotarari judecatoresti care tine loc de act autentic de instrainare a unor bunuri imobile.
    Aceste actiuni in justitie au fost prevazute initial de Decretul nr. 144/1958 privind reglementarea eliberarii autorizatiilor de construire, reparare si desfiintare a constructiilor, precum si a celor referitoare la instrainarile si impartelile terenurilor cu sau fara constructii, publicat in Buletinul Oficial nr. 15 din 29 martie 1958. Astfel, art. 12 din acest act normativ prevedea ca, in cazul in care s-a incheiat un inscris, din care rezulta ca proprietarul unui teren cu sau fara constructii s-a obligat sa-l instraineze cu titlu oneros si s-au respectat modalitatile de plata a pretului prevazute in inscris, iar una dintre parti sau succesorii acesteia nu se prezinta, din orice motive, la notariat pentru autentificarea actului de instrainare, instanta judecatoreasca va putea da o hotarare care sa tina loc de act autentic de instrainare.
    Decretul nr. 144/1958 a fost insa abrogat prin Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 163 din 7 august 1991. Cu toate acestea, chiar dupa abrogarea decretului citat, in literatura juridica si in practica judiciara s-a adoptat punctul de vedere potrivit caruia partile pot sa incheie antecontracte de vanzare-cumparare imobiliara, iar instantele pot pronunta hotarari care sa tina loc de contract autentic, in temeiul dispozitiilor art. 1073 - 1077 Cod civil.
    Astfel, din interpretarea extensiva a art. 1073 din Codul civil, ce consacra principiul executarii in natura a obligatiilor si a art. 1077 din Codul civil, care prevede ca, in cazul neindeplinirii obligatiei de a face, creditorul poate fi autorizat sa o duca el insusi la indeplinire pe cheltuiala debitorului, s-a dedus ca, pentru a asigura indeplinirea exacta a obligatiei asumate, legiuitorul permite instantei sa suplineasca vointa debitorului si sa pronunte o hotarare care sa tina loc de act autentic de vanzare.
    Modul de stabilire a taxei de timbru pentru aceste actiuni in justitie, reglementat de art. 3^1 din Legea nr. 146/1997, este raportat la taxele care ar trebui platite in cazul autentificarii actului de vanzare-cumparare la notarii publici, in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala. Potrivit art. 20 alin. (1) din Legea nr. 146/1997, aceste taxe se platesc anticipat.
    Posibilitatea justitiabililor de a cere instantelor judecatoresti pronuntarea unei hotarari care sa tina loc de act autentic, fiind o cale exceptionala, impusa de echitate, de validare a unor acte de instrainare altfel nule, este firesc ca ea sa fie supusa aceluiasi regim de taxare ca in procedura notariala, care reprezinta regula. In absenta unei taxari similare, instantele judecatoresti ar prelua partial functia notarilor publici de autentificare a acestei categorii de acte si s-ar deschide calea eludarii prevederilor imperative ale legislatiei notariale.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3^1 si art. 20 alin. (1) si (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, exceptie ridicata de Marius Damian Burueana in Dosarul nr. 6.260/2003 al Judecatoriei Sectorului 2 Bucuresti, respectiv de Mircea Calugareanu si Maria Octavia Calugareanu in Dosarul nr. 78/2005 al Tribunalului Teleorman - Sectia civila.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 5 iulie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Madalina Stefania Diaconu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 354/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 354 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 354/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu