Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 334 din 16 septembrie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2002 privind unele masuri pentru stimularea cererii de atribuire a folosintei gratuite si a investitiilor in imobilele ce fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 78/2003

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 763 din 30 octombrie 2003


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Paula C. Pantea       - procuror
    Mihai Paul Cotta      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 78/2003, exceptie ridicata de Renasterea Creditului Romanesc - S.A. - CREDIT BANK in Dosarul nr. 2.224/2000 al Tribunalului Brasov - Sectia civila - judecatorul sindic.
    La apelul nominal raspund consilier juridic Florin Cristica pentru autorul exceptiei, consilier juridic Bogdan Oancea pentru Societatea Nationala de Transport Feroviar Marfa C.F.R. - S.A. - Sucursala Brasov si consilier juridic Adrian Morar pentru Directia Regionala Vamala Brasov, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul autorului exceptiei solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2002. Se arata ca, asupra dispozitiilor art. 1, 3 si 4 din ordonanta de urgenta, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 259/2003, admitand exceptia. Art. 2 si 5 nu au fost insa supuse controlului de constitutionalitate, urmand sa se constate si neconstitutionalitatea acestora.
    Reprezentantul Societatii Nationale de Transport Feroviar Marfa C.F.R. - S.A. - Sucursala Brasov solicita respingerea exceptiei, considerand ca dispozitiile criticate nu aduc atingere prevederilor art. 21, 41 si 49 din Constitutie.
    Reprezentantul Directiei Regionale Vamale Brasov pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, ca fiind inadmisibila, deoarece Curtea s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 259/2003 si a admis exceptia privind dispozitiile art. 1, 3 si 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002. In legatura cu celelalte prevederi din ordonanta de urgenta, se arata ca acestea sunt constitutionale.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, ca devenita inadmisibila, a exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1, 3 si 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002 si, ca fiind neintemeiata, referitor la celelalte dispozitii legale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 10 februarie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 2.224/2000, Tribunalul Brasov - Sectia civila - judecatorul sindic a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002, exceptie ridicata de Renasterea Creditului Romanesc S.A. - CREDIT BANK.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine ca dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2002 "incalca in mod flagrant prevederile Constitutiei Romaniei in ceea ce priveste restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, prevazute de art. 49, protectia proprietatii private, prevazuta de art. 41, accesul liber la justitie prevazut de art. 21".
    Conform sustinerilor autorului exceptiei, ordonanta criticata suspenda orice procedura de executie silita asupra imobilelor, precum si procedurile de faliment asupra debitorilor care detin imobile pentru care exista cerere de atribuire in folosinta gratuita. De asemenea, la art. 5 se prevede abrogarea alin. (5) al art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 168/2001, in sensul ca nu mai este nevoie de acordul prealabil al bancilor care au garantii asupra imobilelor pentru ca acestea sa fie atribuite in folosinta gratuita.
    In sustinerea exceptiei, se arata ca, in speta, "in cadrul procedurii de faliment se ajunsese in faza de vanzare la licitatie a imobilelor debitoarei S.C. Avicola Codlea - S.A., ca exista persoane interesate sa achizitioneze aceste active in vederea repunerii lor in circuitul economic, creditorii si in special CREDIT BANK sunt privati de dreptul de a-si mai recupera creantele din pretul care se va obtine din cauza atribuirii acestor imobile in folosinta gratuita pe perioada foarte mare de timp (5 ani)". Se mai arata ca CREDIT BANK, "in calitate de creditor ipotecar, are un drept garantat prin lege si, totodata, un interes legitim, respectiv acela de a-si recupera creanta. In acelasi timp, procedura in care se realizeaza recuperarea creantei este reglementata de lege (Legea nr. 64/1995, republicata)". In argumentarea exceptiei, autorul acesteia arata, de asemenea, ca "se incalca, astfel, si drepturile creditorilor subsecventi, adica ale creditorilor CREDIT BANK, care se afla, de asemenea, in procedura de faliment, acesti creditori asteptand sa isi recupereze sumele de bani. Sunt privati de acest drept creditori importanti, printre ei fiind si Banca Nationala a Romaniei, care a acordat CREDIT BANK, conform O.U.G. nr. 26/2000, aprobata prin Legea nr. 240/2001, un credit in valoare de 363 miliarde lei in vederea despagubirii deponentilor persoane fizice".
    Prin suspendarea procedurilor de executare silita si de faliment, aflate sub controlul justitiei, se arata in concluzia motivarii exceptiei, "este infrant principiul protectiei proprietatii private care se realizeaza prin garantarea creantelor statului", precum si "principiul constitutional al accesului liber la justitie, consacrat de art. 21, in sensul ca [creditorii sunt] impiedicati sa se apere si sa-si realizeze drepturile si interesele legitime pe calea justitiei".
    Tribunalul Brasov - Sectia civila - judecatorul sindic "apreciaza ca intemeiata exceptia de neconstitutionalitate invocata". In motivarea acestei opinii, se retine ca, "prin dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2002, este restrans exercitiul dreptului creditoarei CREDIT BANK, creditor garantat, de a recupera pe calea executarii silite colective creantele pe care le detine asupra acestui debitor la care statul este actionar majoritar, fiind incalcate dispozitiile art. 49 din Constitutia Romaniei, nefiind intrunite conditiile prevazute la art. 49 alin. (1)". Prin aceleasi dispozitii ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2002, considera instanta, "este infrant principiul garantarii recuperarii creantelor, intrucat suspendarea dureaza pe o perioada determinata de 5 ani, valoarea reala a tuturor creantelor depreciindu-se pe aceasta perioada de timp, in contextul in care Legea nr. 64/1995, republicata, nu permite modificarea creantelor, ulterior afisarii tabelului definitiv prevazut de art. 98". In consecinta, se apreciaza ca "sunt incalcate dispozitiile art. 41 din Constitutia Romaniei privitoare la protectia proprietatii private, care se realizeaza prin garantarea creantelor asupra statului".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul considera ca exceptia este neintemeiata. In argumentarea acestui punct de vedere, se sustine ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002 instituie unele masuri de suspendare a procedurilor executionale pornite de creditori asupra obiectivelor sus-mentionate, in vederea stimularii unei cereri reale de atribuire a folosintei (gratuite) si pentru investitii.
    In punctul de vedere al Guvernului se mai arata ca solutiile prevazute in actul normativ criticat nu sunt in contradictie cu dispozitiile art. 21 (accesul liber la justitie) si ale art. 49 (restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati) din Constitutie, atata timp cat prin masura suspendarii nu se ingradeste, in drept, accesul liber la justitie si nici nu se aduce vreo atingere existentei dreptului sau a libertatii. Mai mult, sustine Guvernul, "din ordonanta de urgenta se desprinde cu claritate temporalitatea masurii, care nu este menita sa aduca atingere substantei unor drepturi, inclusiv dreptului de proprietate".
    Pe de alta parte, se arata ca la art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului sunt prevazute cazurile de incetare a executarii silite, ceea ce contrazice si maniera exclusivista pe care o abordeaza creditoarea in motivarea exceptiei de neconstitutionalitate.
    Avocatul Poporului considera ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002 este constitutionala. In sustinerea acestui punct de vedere, Avocatul Poporului invoca faptul ca in cauza este vorba "de o actiune de interes national de punere in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate pentru care exista cereri de atribuire in folosinta gratuita", iar, pe de alta parte, "creditorii nu au un drept de proprietate asupra imobilelor debitorului, ci, cel mult, pot avea constituite garantii reale asupra acestor imobile, ceea ce nu confera un drept de proprietate". De asemenea, apreciaza Avocatul Poporului, "faptul ca statul este actionar majoritar la societatea comerciala in cauza nu poate fi invocat de creditori pentru recuperarea creantelor, intrucat acestea nu au fost garantate de catre stat, prin organele abilitate, ci de catre o persoana juridica ce a garantat cu propriul patrimoniu".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere al Guvernului si al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile partilor prezente si ale procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2002 privind unele masuri pentru stimularea cererii de atribuire a folosintei gratuite si a investitiilor in imobilele ce fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 673 din 11 septembrie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 78 din 12 martie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 194 din 26 martie 2003, texte care au urmatorul cuprins:
    "- Art. 1: (1) In vederea stimularii cererii de atribuire a folosintei gratuite si a investitiilor in imobilele ce fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate, aprobata cu modificari prin Legea nr. 387/2002, la data incheierii contractului prevazut la art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 168/2001, cu modificarile ulterioare, se suspenda orice procedura de executare silita pornita de creditori si orice oferta de vanzare asupra imobilelor a caror folosinta gratuita a fost acordata sau urmeaza sa fie acordata prin contract.
    (2) In cazul imobilelor ce fac obiectul unor contracte deja incheiate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001, cu modificarile ulterioare, masura suspendarii procedurilor de executare silita pornite de creditori se aplica de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (3) Termenul de prescriptie a dreptului creditorilor de a cere executarea silita a creantelor fata de debitorii care au in patrimoniu imobile a caror folosinta gratuita a fost acordata prin contract se suspenda pe durata in care procedurile de executare silita asupra acestor imobile au fost suspendate conform alin. (1) si (2).
    - Art. 2: (1) Masura suspendarii procedurilor de executare silita pornite de creditori inceteaza in urmatoarele cazuri:
    a) la data introducerii unor cereri de executare silita de catre creditorii persoane fizice sau juridice asupra imobilelor a caror folosinta gratuita a fost atribuita in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001, cu modificarile ulterioare;
    b) la data incheierii contractelor de vanzare-cumparare, potrivit dispozitiilor art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 168/2001, cu modificarile ulterioare; valoarea creantelor creditorilor se diminueaza in acest caz proportional cu partea care se distribuie acestora din pretul obtinut din vanzarea imobilelor, conform ordinii de preferinta stabilite prin lege, activul in cauza ramanand liber de sarcina;
    c) in cazul in care, la expirarea contractului pentru atribuirea folosintei gratuite a imobilelor, acestea nu au fost vandute, iar drepturile de creanta ale creditorilor nu au fost valorificate din alte bunuri apartinand debitorilor.
    (2) In cazul prevazut la alin. (1) lit. c), la data reluarii procedurilor de executare se reiau totodata si calculul majorarilor, penalitatilor si/sau dobanzilor aferente debitelor ramase de plata, precum si cursul prescriptiei drepturilor de creanta.
    - Art. 3: (1) Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se aplica si in cazul imobilelor apartinand debitorilor aflati in procedura prevazuta de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in procedura de dizolvare si lichidare prevazuta de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru imobilele la care exista cerere de atribuire si care indeplinesc conditiile prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 168/2001, cu modificarile ulterioare.
    (2) Documentatia aferenta imobilelor mentionate la alin. (1) va fi predata comisiei constituite in baza prevederilor art. 1 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 216/2002, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonantei.
    - Art. 4: De la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se suspenda dreptul creditorilor de a introduce cereri pentru declansarea procedurilor prevazute de Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva debitorilor ale caror bunuri au fost atribuite in folosinta gratuita, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001, cu modificarile ulterioare, pe toata perioada de valabilitate a contractelor de atribuire a folosintei gratuite.
    - Art. 5: La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga alin. (5) al art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 823 din 20 decembrie 2001, cu modificarile ulterioare."
    Dispozitiile alin. (5) al art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate, abrogate prin art. 5 al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2002, aveau urmatorul cuprins: "(5) Atribuirea imobilelor prevazute la alin. (1), (2) si (3), care au fost ipotecate la obtinerea unor imprumuturi de la bancile comerciale, se face la cererea persoanelor prevazute la art. 2 lit. c), cu acordul prealabil al bancilor finantatoare respective".
    Critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor ordonantei de urgenta a Guvernului se bazeaza pe sustinerea ca, prin masurile de suspendare a procedurii executarii silite si a procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului, acest act normativ incalca dispozitiile constitutionale ale art. 21 privind accesul liber la justitie, ale art. 41 privind protectia proprietatii private, precum si pe cele ale art. 49 privind restrangerea exercitiului unor drepturi.
    Analizand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata urmatoarele:
    Dispozitiile art. 1, 3 si 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002 au mai fost supuse controlului de constitutionalitate pe cale de exceptie. Astfel, prin Decizia nr. 259 din 24 iunie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 540 din 28 iulie 2003, Curtea Constitutionala a admis exceptia, declarandu-le neconstitutionale. In consecinta, intrucat decizia de constatare a neconstitutionalitatii a intervenit dupa data sesizarii Curtii (prin Incheierea din 10 februarie 2003), potrivit dispozitiilor art. 23 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata, coroborate cu cele ale art. 23 alin. (6) din aceeasi lege, Curtea retine ca exceptia de neconstitutionalitate a devenit inadmisibila.
    Analizand exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002, Curtea constata ca aceasta este neintemeiata. Obiectul reglementarii acestui text il constituie cazurile de incetare a masurii de suspendare a procedurilor de executare silita pornite de creditori (masura stabilita in partea finala a art. 1 al aceleiasi ordonante, care a fost declarata neconstitutionala). De altfel, acest text a devenit inaplicabil ca urmare a constatarii neconstitutionalitatii dispozitiilor art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002. Cat priveste exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 2 alin. (1) lit. a), abrogarea acestor dispozitii a intervenit ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, exceptia devenind inadmisibila.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2002, prin care se abroga un alineat al art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 168/2001, Curtea constata ca acest text nu are relevanta pentru solutionarea cauzei in care a fost ridicata exceptia de neconstitutionalitate. In consecinta, sub acest aspect, in conformitate cu dispozitiile art. 23 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, exceptia este inadmisibila.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1, ale art. 2 alin. (1) lit. a), ale art. 3 si 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002 privind unele masuri pentru stimularea cererii de atribuire a folosintei gratuite si a investitiilor in imobilele ce fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 78/2003, exceptie ridicata de Renasterea Creditului Romanesc S.A. - CREDIT BANK in Dosarul nr. 2.224/2000 al Tribunalului Brasov - Sectia civila - judecatorul sindic.
    2. Respinge, ca neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a celorlalte dispozitii ale art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002, exceptie ridicata de acelasi autor, in acelasi dosar.
    3. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2002, exceptie ridicata de acelasi autor, in acelasi dosar.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 16 septembrie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Mihai Paul Cotta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 334/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 334 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 334/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu