Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 326 din 26 noiembrie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii, aprobata cu completari prin Legea nr. 288/2002

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 156 din 11 martie 2003


SmartCity3


    Costica Bulai         - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Aurelia Popa          - procuror
    Ioana Marilena Chiva  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii, exceptie ridicata de Irina Pop in Dosarul nr. 3.119/2002 al Judecatoriei Sectorului 4 Bucuresti.
    La apelul nominal se prezinta, pentru autoarea exceptiei, avocat Stan Tarnoveanu cu delegatia depusa in sedinta, lipsind partea Consiliul General al Municipiului Bucuresti, prin primarul general, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele dispune a se face apelul si in dosarele nr. 308C/2002, nr. 350C/2002 si nr. 353C/2002, care au ca obiect aceeasi exceptie de neconstitutionalitate, ridicata de Societatea Comerciala "V-Tabac Romania" - S.A. in Dosarul nr. 5.139/2002 al Judecatoriei Arad, de instanta de judecata, din oficiu, in Dosarul nr. 3.259/2002 al Judecatoriei Arad, respectiv de Societatea Comerciala "V-Tabac Romania" - S.A. in Dosarul nr. 1.351/2002 al Judecatoriei Arad.
    La apelul nominal se prezinta partea Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala a Finantelor Publice Arad, prin consilier juridic Nicoleta Negut, lipsa fiind autorii exceptiilor si celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, din oficiu, pune in discutie chestiunea conexarii dosarelor, avand in vedere continutul identic al exceptiilor ridicate. Aparatorul autoarei exceptiei Irina Pop, reprezentantul Ministerului Finantelor Publice - Directia Generala a Finantelor Publice Arad, precum si reprezentantul Ministerului Public nu se opun conexarii.
    Curtea, in temeiul dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, si ale art. 164 alin. 1 si 2 din Codul de procedura civila, dispune conexarea dosarelor nr. 308C/2002, nr. 350C/2002 si nr. 353C/2002 la Dosarul nr. 280C/2002, care este primul inregistrat.
    Cauza fiind in stare de judecata, aparatorul autoarei exceptiei Irina Pop solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, sustinand ca dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 22/2002 incalca prevederile constitutionale ale art. 41 alin. (1) si (2), precum si pe cele ale art. 135, deoarece, conform dispozitiilor legale criticate, executarea silita a creantelor impotriva statului se poate face numai dupa manifestarea prealabila a ordonatorului principal de credite al institutiei respective. De asemenea, sustine si incalcarea principiului separatiei puterilor in stat, datorita imixtiunii puterii executive si a celei legislative in atributiile puterii judecatoresti, prin faptul ca o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila devenita titlu executoriu nu se poate executa decat cu acordul ordonatorului principal de credite si din sume special prevazute in buget. Invoca, totodata, jurisprudenta Curtii Constitutionale, pe cea a Curtii de Justitie a Uniunii Europene referitoare la principiul efectivitatii drepturilor, precum si pe cea a Curtii Europene a Drepturilor Omului (cazul "Hornsby impotriva Greciei"), referitoare la principiul separatiei puterilor in stat.
    Reprezentantul Ministerului Finantelor Publice - Directia Generala a Finantelor Publice Arad solicita respingerea exceptiei ca neintemeiata, apreciind ca dispozitiile criticate nu incalca prevederile constitutionale invocate si ca, totodata, sunt in concordanta cu dispozitiile legii bugetului de stat pe anul 2002, precum si cu cele ale legii finantelor publice.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, apreciind ca dispozitiile criticate contravin prevederilor constitutionale referitoare la protectia proprietatii private, deoarece se limiteaza posibilitatea valorificarii unei creante asupra statului, ceea ce contravine si art. 1 din Protocolul nr. 1 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Totodata, reprezentantul Ministerului Public sustine ca Ordonanta Guvernului nr. 22/2002 a fost emisa cu incalcarea domeniului prevazut de legea de abilitare, contravenind astfel dispozitiilor constitutionale ale art. 114 alin. (2) si ale art. 107 alin. (3).

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 19 aprilie 2002, pronuntata in Dosarul nr. 3.119/2002 al Judecatoriei Sectorului 4 Bucuresti, respectiv prin Incheierea din 11 iunie 2002, pronuntata in Dosarul nr. 5.139/2002 al Judecatoriei Arad, prin Incheierea din 18 iunie 2002, pronuntata in Dosarul nr. 3.259/2002 al Judecatoriei Arad, si prin Incheierea din 7 mai 2002, pronuntata in Dosarul nr. 1.351/2002 al Judecatoriei Arad, Curtea Constitutionala a fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii, exceptie ridicata de Irina Pop, de Societatea Comerciala "V-Tabac Romania" - S.A. si de instanta de judecata, din oficiu, in cauze aflate pe rolul acestor instante.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii sustin, pe de-o parte, ca Ordonanta Guvernului nr. 22/2002 depaseste limitele domeniului cuprins in legea speciala de abilitare. Pe de alta parte, arata ca dispozitiile legale criticate infrang principiul separatiei puterilor in stat, precum si dispozitiile art. 125 din Constitutie, prin "imixtiunea unui organ al executivului in activitatea instantelor judecatoresti, in infaptuirea actului de justitie". De asemenea, mentioneaza ca prin dispozitiile criticate se incalca prevederile constitutionale ale art. 41 alin. (1) si (2), prin faptul ca s-a instituit o procedura executionala speciala, care favorizeaza institutiile bugetare si nesocoteste "dreptul de proprietate asupra sumelor, pentru care Guvernul, in mod nelegal, refuza executarea". Totodata, sustin si infrangerea dispozitiilor art. 135 din Constitutie, referitoare la proprietatea publica, deoarece, in lipsa dispozitiei ordonatorilor de credite, "bunurile apartinand domeniului privat al statului capata, fara nici un temei legal, caracterul de insesizabilitate specific bunurilor proprietate publica a statului".
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate ridicate de instanta de judecata, din oficiu, se sustine ca prevederile Ordonantei Guvernului nr. 22/2002 sunt neconstitutionale, deoarece "art. 3 din aceasta ordonanta poate constitui un impediment legal in executarea obligatiilor de plata ale unor institutii bugetare, obligatii stabilite in temeiul unei hotarari judecatoresti". Apreciaza, de asemenea, ca prin dispozitiile legale criticate se instituie "o conditie suspensiva, constand in vointa debitorului", iar prin impiedicarea punerii in executare a unei hotarari judecatoresti se aduce atingere principiului independentei justitiei, prevazut de art. 123 alin. (2) din Constitutie, precum si principiului separatiei puterilor in stat.
    Judecatoria Sectorului 4 Bucuresti, exprimandu-si opinia, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, apreciind ca, prin dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 22/2002, "institutiile publice debitoare sunt puse intr-o situatie privilegiata fata de oricare creditor persoana fizica sau juridica, rezultand o imixtiune a executivului in activitatea de judecata". Ca atare, apreciaza ca dispozitiile criticate infrang principiul separatiei puterilor in stat si incalca prevederile constitutionale ale art. 41 alin. (2) din Constitutie, prin care se consacra, in materia proprietatii, egalitatea de tratament in fata legii, indiferent de titular.
    Judecatoria Arad, exprimandu-si opinia, apreciaza ca dispozitiile legale criticate contravin principiului separatiei puterilor in stat si incalca dispozitiile art. 41 din Constitutie, prin neplata si executarea la timp a unor debite din partea statului catre societatea privata debitoare.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, s-a solicitat si punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul arata ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, cu urmatoarea motivare: "In acord cu dispozitiile art. 51 din Legea nr. 743/2001 a bugetului de stat pe anul 2002, prin Ordonanta Guvernului nr. 22/2002 s-au stabilit modalitatile de plata a unor sume datorate de institutiile publice in baza unor titluri executorii. [...] Din lectura textului ordonantei rezulta in mod clar ca prin aceasta reglementare nu s-a urmarit decat instituirea unei discipline financiare pentru a preveni blocarea activitatii institutiilor publice prin blocarea conturilor bugetare ale acestora fara a se tine seama de destinatia sumelor stabilite prin buget." In continuare, Guvernul arata ca dispozitiile legale criticate nu contin nici o referire la interdictia executarii asupra bunurilor din inventarul institutiilor publice apartinand domeniului privat, care raman in continuare supuse dispozitiilor de drept comun privind executarea silita si, ca atare, nu se poate retine o incalcare a dispozitiilor art. 41 si nici ale art. 135 din Constitutie, astfel cum sustin autorii exceptiei. "Singura derogare pe care o instituie ordonanta de la dreptul comun privind executarea silita se refera numai la executarea silita prin poprire, iar in cadrul acesteia nu face decat sa impuna obligatia respectarii destinatiei creditelor bugetare, stabilind ca regula posibilitatea satisfacerii creantelor numai de la titlul de cheltuieli la care se incadreaza obligatia de plata respectiva. In rest, intreaga procedura de drept comun a executarii silite, inclusiv caile de atac si termenele prevazute in Codul de procedura civila raman aplicabile."
    Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, deoarece, pe de-o parte, ordonanta a fost emisa cu depasirea conditiilor prevazute de legea de abilitare, "care este foarte clara, precisa si limitativa", iar pe de alta parte, dispozitiile legale criticate incalca principiul constitutional al ocrotirii proprietatii private, "prin lasarea la latitudinea ordonatorului de credite a posibilitatii de executare a platilor la care sunt obligate institutiile publice, in baza unor titluri executorii". De asemenea, arata ca dispozitiile criticate pot intarzia sau impiedica punerea in executare a unui titlu executoriu, ceea ce este contrar principiilor si prevederilor constitutionale referitoare la dreptul de proprietate, asa cum a aratat si Curtea Constitutionala in deciziile sale.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorii-raportori, sustinerile partilor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 22 din 30 ianuarie 2002 privind executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 81 din 1 februarie 2002. Ulterior sesizarii, Ordonanta Guvernului nr. 22/2002 a fost aprobata cu completari prin Legea nr. 288 din 15 mai 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 344 din 23 mai 2002. Ca urmare a acestor completari, dispozitiile criticate de autor ca fiind neconstitutionale au urmatorul continut:
    "Art. 1. - Executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice in temeiul titlurilor executorii se realizeaza din sumele aprobate prin bugetele acestora la titlul de cheltuieli la care se incadreaza obligatia de plata respectiva.
    Art. 2. - Ordonatorii principali de credite bugetare au obligatia sa dispuna toate masurile ce se impun, inclusiv virari de credite bugetare, in conditiile legii, pentru asigurarea in bugetele proprii si ale institutiilor din subordine a creditelor bugetare necesare pentru efectuarea platii sumelor stabilite prin titluri executorii.
    Art. 3. - In procesul executarii silite a sumelor datorate de catre institutiile publice in baza unor titluri executorii trezoreria statului poate efectua numai operatiuni privind plati dispuse de catre ordonatorii de credite, in limita creditelor bugetare si a destinatiilor aprobate potrivit legii.
    Art. 4. - Persoanele care efectueaza operatiuni de plati prin trezoreria statului, cu incalcarea prevederilor prezentei ordonante, sunt pedepsite potrivit legii."
    In sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia apreciaza ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate urmatoarele prevederi constitutionale:
    - Art. 41 alin. (1) si alin. (2) teza intai: "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular.";
    - Art. 114 alin. (2): "Legea de abilitare va stabili, in mod obligatoriu, domeniul si data pana la care se pot emite ordonante.";
    - Art. 123 alin. (2): "Judecatorii sunt independenti si se supun numai legii.";
    - Art. 125: "(1) Justitia se realizeaza prin Curtea Suprema de Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege.
    (2) Este interzisa infiintarea de instante extraordinare.
    (3) Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege.";
    - Art. 135: "(1) Statul ocroteste proprietatea.
    (2) Proprietatea este publica sau privata.
    (3) Proprietatea publica apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale.
    (4) Bogatiile de orice natura ale subsolului, caile de comunicatie, spatiul aerian, apele cu potential energetic valorificabil si acelea ce pot fi folosite in interes public, plajele, marea teritoriala, resursele naturale ale zonei economice si ale platoului continental, precum si alte bunuri stabilite de lege, fac obiectul exclusiv al proprietatii publice.
    (5) Bunurile proprietate publica sunt inalienabile. In conditiile legii, ele pot fi date in administrare regiilor autonome ori institutiilor publice sau pot fi concesionate ori inchiriate.
    (6) Proprietatea privata este, in conditiile legii, inviolabila."
    I. Analizand critica de neconstitutionalitate referitoare la emiterea Ordonantei Guvernului nr. 22/2002 cu depasirea domeniului stabilit de legea speciala de abilitare, Curtea retine ca Ordonanta Guvernului nr. 22/2002 a fost emisa in temeiul dispozitiilor art. 1 pct. III.3 din Legea nr. 751 din 27 decembrie 2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 840 din 27 decembrie 2001), dispozitii care au urmatorul continut: "In temeiul art. 114 alin. (1) din Constitutia Romaniei Guvernul este abilitat [...] sa emita ordonante in domenii care nu fac obiectul legilor organice, dupa cum urmeaza: [...] III. Puterea judecatoreasca: [...] 3. reglementari privind executarea prin poprire a conturilor institutiilor publice deschise la Trezoreria statului." Pe de alta parte, ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, Ordonanta Guvernului nr. 22/2002 a fost aprobata de catre Parlament prin Legea nr. 288/2002 si, ca urmare a acestei aprobari, nu mai este posibila criticarea ordonantei sub acest aspect, deoarece continutul sau a devenit lege, reglementarea initiala instituita prin ordonanta devenind exclusiv actul legiuitorului, expresia vointei sale. Pentru aceste motive, Curtea constata ca aceasta critica de neconstitutionalitate nu poate fi primita.
    II. Examinand celelalte critici de neconstitutionalitate, Curtea retine ca prin dispozitiile legale criticate s-au reglementat conditiile in care se realizeaza executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu respectarea principiilor prevazute in Constitutie si in legea finantelor publice.
    Astfel, conform art. 136 alin. (1) din Constitutie, "Formarea, administrarea, intrebuintarea si controlul resurselor financiare ale [...] institutiilor publice sunt reglementate prin lege". In deplina concordanta cu aceasta prevedere constitutionala, Legea nr. 72/1996 privind finantele publice instituie reguli cu caracter general privind utilizarea de catre institutiile publice a sumelor alocate de la bugetul de stat, in vederea acoperirii cheltuielilor impuse de functionarea acestora, cum ar fi: prevederea unei destinatii precise si limitative a cheltuielilor, angajarea cheltuielilor numai in limita creditelor bugetare anuale aprobate, obligatia ordonatorilor de credite de a angaja si utiliza creditele bugetare numai in limita destinatiilor aprobate.
    Dispozitiile legale criticate nu impiedica executarea silita a obligatiilor de plata ale institutiilor publice, asa cum, fara temei, se sustine in motivarea exceptiilor, ci, dimpotriva, fac posibila aceasta executare, prin obligarea ordonatorilor de credite de a lua "toate masurile ce se impun [...] pentru asigurarea in bugetele proprii a creditelor bugetare necesare pentru efectuarea platii sumelor stabilite prin titluri executorii". Ca atare, Curtea constata ca dispozitiile legale criticate nu contravin principiului separatiei puterilor in stat, nerealizandu-se o ingerinta a puterii executive in procesul de realizare a justitiei, deoarece hotararea judecatoreasca investita cu titlu executoriu are putere de lege, tertul poprit neputandu-se opune executarii acesteia.
    Fara indoiala, dispozitiile legale criticate instituie anumite limite ale executarii silite, in sensul ca aceasta nu se poate face asupra oricaror resurse financiare ale institutiilor publice, ci numai asupra acelora alocate special de la buget cu aceasta destinatie, dar aceste limite nu contravin dispozitiilor art. 41 si ale art. 135 ale Legii fundamentale, referitoare la protectia proprietatii private. Ratiunea reglementarii acestor dispozitii o constituie instituirea unei discipline financiare, care nu poate fi socotita o infrangere a dispozitiilor constitutionale referitoare la protectia proprietatii private si garantarea creantelor asupra statului.
    Interzicerea executarii silite asupra altor fonduri banesti decat cele alocate de la bugetul de stat in acest scop reprezinta o norma de protectie de interes general, fiind de neconceput ca pe calea executarii silite a unui titlu executoriu sa se ajunga la lipsirea unei institutii publice de resursele sale financiare destinate acoperirii altor cheltuieli decat cele stabilite prin titlul executoriu. Asemenea masura de protectie a debitorului nu este singulara in legislatia executionala, fiind de amintit in acest sens prevederile art. 34 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, precum si cele ale art. 406 din Codul de procedura civila, prin care se prevede exceptarea de la urmarirea silita a unor bunuri ale debitorului si ale familiei sale.
    Referitor la sustinerea autorilor exceptiei, conform careia dispozitiile legale criticate constituie o ingerinta a puterii legislative in atributiile puterii judecatoresti, incalcandu-se astfel principiul separatiei puterilor in stat, Curtea retine ca normele legale criticate contin reguli de procedura, poprirea fiind o modalitate de executare silita la care nu participa doar instanta de judecata, ci si creditorul, debitorul si tertul poprit, iar potrivit art. 125 alin. (3) din Legea fundamentala, stabilirea procedurii de judecata este de competenta legiuitorului. Astfel, nu se poate retine ca stabilirea de catre legiuitor a unor conditii in care isi exercita atributiile institutiile publice debitoare si tertul poprit ar constitui o imixtiune in sfera atributiilor puterii judecatoresti.
    In ceea ce priveste pretinsa incalcare a principiului independentei justitiei, Curtea retine ca nici aceasta nu poate fi primita, deoarece art. 123 alin. (2) din Legea fundamentala nu are incidenta in cauza, dispozitiile legale criticate nereferindu-se la independenta judecatorilor.
    Ca atare, Curtea constata ca dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 22/2002 nu incalca prevederile Legii fundamentale si, in consecinta, exceptia de neconstitutionalitate invocata urmeaza a fi respinsa.
    In acelasi sens, Curtea s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 202 din 4 iulie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 805 din 6 noiembrie 2002, prin care a statuat ca dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 22/2002 sunt in concordanta cu prevederile si principiile constitutionale. Neintervenind elemente noi de natura a reconsidera jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie, atat solutia, cat si considerentele acestei decizii isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza.

    Fata de cele mai sus aratate, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 22/2002, aprobata cu completari prin Legea nr. 288/2002, exceptie ridicata de Irina Pop in Dosarul nr. 3.119/2002 al Judecatoriei Sectorului 4 Bucuresti, de Societatea Comerciala "V-Tabac Romania" - S.A. in dosarele nr. 5.139/2002 si nr. 1.351/2002 ale Judecatoriei Arad si de instanta de judecata, din oficiu, in Dosarul nr. 3.259/2002 al Judecatoriei Arad.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 26 noiembrie 2002.

                       PRESEDINTE,
              prof. univ. dr. COSTICA BULAI

                              Magistrat asistent,
                              Ioana Marilena Chiva



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 326/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 326 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 326/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu