Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 293 din 17 aprilie 2009

privind desemnarea furnizorului de serviciu universal în domeniul serviciilor postale

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE IN COMUNICATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 268 din 24 aprilie 2009



Având în vedere prevederile Ordinului ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 225/2003 pentru aprobarea Documentului de politică şi strategie privind implementarea serviciului universal în sectorul serviciilor poştale şi propunerile Comisiei de evaluare a cererilor de desemnare ca furnizor de serviciu universal,

în temeiul prevederilor art. 10 alin. (2) pct. 30, art. 11 alin. (1)şi art. 12 alin. (1)şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, ale art. 6 alin. (2) şi (3), art. 7, 8, art. 9 alin. (1), art. 11,' 12,22,23, art. 24 alin. (1), art. 27, 30 şi ale art. 32 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 10 lit. c), art. 11 alin. (1) şi art. 12 din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 3.442/2007 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale,

preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prin prezenta decizie, Compania Naţională „Poşta Română" - S.A., cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Dacia nr. 140, sectorul 2, înregistrată în Registrul Comerţului al Municipiului Bucureşti, cod unic de înregistrare 427410, denumită în continuare CNPR, este desemnată, de la data de 26 aprilie 2009 până la data de 31 decembrie 2012, ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, astfel cum acesta este definit la art. 2 lit. q) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa privind serviciile poştale, pentru serviciile din sfera serviciului universal prevăzute la alin. (2).

(2) CNPR are obligaţia să furnizeze, pe întregul teritoriu al României, în condiţiile stabilite de legislaţia din domeniul serviciilor poştale şi de prezenta decizie, următoarele servicii poştale din sfera serviciului universal:

a) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea următoarelor categorii de trimiteri poştale, în greutate de până la 2 kg inclusiv:

1. trimiteri de corespondenţă, interne şi internaţionale;

2. imprimate, interne şi internaţionale;

3. trimiteri interne de publicitate prin poştă;

b) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale, interne şi internaţionale, în greutate de până la 10 kg inclusiv;

c) distribuirea coletelor poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg inclusiv expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia;

d) serviciul de trimitere recomandată având ca obiect:

1. trimiterile poştale prevăzute la lit. a), în greutate de până la 2 kg inclusiv;

2. colete poştale interne şi internaţionale, în greutate de până la 10 kg inclusiv;

3. colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg inclusiv expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia;

e) serviciul de trimitere cu valoare declarată având ca obiect:

1. trimiterile poştale prevăzute la lit. a), în greutate de până la 2 kg inclusiv;

2. colete poştale interne şi internaţionale, în greutate de până la 10 kg inclusiv;

3. colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 20 kg inclusiv expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia.

Art. 2. - In cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile definiţiile prevăzute la art. 2 din Ordonanţa privind serviciile poştale şi la pct. 1.1 din anexa nr. 1 la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 2.858/2007 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale.

Art. 3. -In vederea furnizării serviciului universal pe întregul teritoriu al României, CNPR beneficiază de drepturile şi are obligaţiile specifice prevăzute de prezenta decizie, suplimentare faţă de cele stabilite prin regimul de autorizare generală.

CAPITOLUL II

Drepturile CNPR

Art. 4. -In vederea asigurării dreptului utilizatorilor de acces la serviciul universal, CNPR beneficiază de următoarele drepturi:

a) dreptul de acces cu prioritate la punctele de frontieră şi la organele vamale;

b) dreptul de a instala, a întreţine, a înlocui şi a muta, cu titlu gratuit, cutii poştale pe imobilele, inclusiv căile de comunicaţie, aflate în proprietatea publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale;

c) dreptul de a acţiona în relaţiile internaţionale în calitate de furnizor de serviciu universal şi de a încheia acorduri operaţionale în această calitate;

d) dreptul de a utiliza formularele internaţionale specifice, prevăzute în acordurile internaţionale la care România este parte;

e) dreptul de a beneficia de sumele sau de avantajele de orice altă natură care i se cuvin în temeiul unui mecanism de compensare a costurilor implicate de prestarea serviciilor poştale din sfera serviciului universal, în condiţiile stabilite de lege şi de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM;

f) dreptul exclusiv de a presta serviciile rezervate stabilite de ANCOM.

Art. 5. - (1) CNPR beneficiază, până la data de 31 decembrie 2012, de dreptul exclusiv de a presta servicii poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţă, indiferent dacă livrarea acestora este accelerată sau nu, a căror greutate este mai mică de 50 g şi al căror tarif este mai mic de 2 lei, constând în:

a) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor de corespondenţă interne;

b) distribuirea trimiterilor de corespondenţă expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia.

(2) In cazul modificării tarifelor practicate de CNPR, în condiţiile art. 17 alin. (3), ANCOM poate actualiza limita de tarif prevăzută la alin. (1), însă valoarea actualizată nu va depăşi de 2,5 ori tariful public corespunzător unei trimiteri de corespondenţă din prima treaptă de greutate a celei mai rapide categorii standard din oferta de servicii poştale a CNPR.

(3) Serviciul de publicitate prin poştă nu face obiectul drepturilor rezervate stabilite de prezentul articol.

(4) Furnizorii de servicii poştale pot presta serviciile prevăzute la alin. (1), în limitele de greutate stabilite potrivit alin. (1), cu condiţia practicării unui tarif cel puţin egal cu cel stabilit de ANCOM în conformitate cu dispoziţiile alin. (1) sau (2), după caz.

(5) Actualizarea prevăzută la alin. (2) se realizează în cazul în care, în lipsa acesteia, obligaţiile de asigurare a serviciului universal prevăzute la cap. III nu ar mai putea fi îndeplinite în mod corespunzător. Decizia preşedintelui ANCOM privind actualizarea limitei de tarif care determină întinderea dreptului exclusiv al CNPR va stabili şi data de la care furnizorii de servicii poştale sunt obligaţi să practice tarife cel puţin egale cu această limită.

CAPITOLUL III

Obligaţiile CNPR

Art. 6. - (1) CNPR are obligaţia de a asigura, în fiecare localitate de pe teritoriul României, cel puţin o colectare de la fiecare punct de acces şi cel puţin o livrare la locuinţa fiecărei persoane fizice şi la sediul fiecărei persoane juridice, în fiecare zi lucrătoare, dar nu mai puţin de 5 zile pe săptămână.

(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), CNPR are obligaţia de a asigura cel puţin două colectări de la fiecare punct de acces şi cel puţin două livrări la locuinţa fiecărei persoane fizice şi la sediul fiecărei persoane juridice, situate în intravilanul localităţii, în fiecare săptămână, în cazuri sau în condiţii geografice excepţionale.

(3) In cazullocuinţelor sau al sediilor situate în extravilanul localităţilor, CNPR face livrarea la punctele sale de contact situate în localităţile respective sau poate stabili metode speciale de livrare a trimiterilor poştale, cu acordul ANCOM.

(4) ANCOM va stabili, pe baza propunerilor CNPR, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, localităţile considerate ca aflate în cazuri excepţionale sau situate în condiţii geografice excepţionale, prevăzute la alin. (2).

(5) Lista localităţilor prevăzute la alin. (4) poate fi revizuită de ANCOM la propunerea CNPR sau din oficiu.

Art. 7. - (1) CNPR are obligaţia de a respecta în mod cumulativ următoarele condiţii generale în îndeplinirea obligaţiilor de furnizare a serviciilor prevăzute la art. 1 alin. (2):

a) să garanteze respectarea cerinţelor esenţiale, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. v) din Ordonanţa privind serviciile poştale;

b) să ofere serviciile în condiţii identice utilizatorilor care se află în condiţii comparabile;

c) serviciile să fie disponibile în mod nediscriminatoriu tuturor utilizatorilor;

d) să ofere serviciile în mod neîntrerupt, cu excepţia cazurilor de forţă majoră;

e) să asigure evoluţia continuă a serviciilor, în funcţie de cerinţele tehnice, economice şi sociale, precum şi adaptarea acestora la cerinţele utilizatorilor.

(2) CNPR are obligaţia de a lua toate măsurile pentru asigurarea securităţii poştale, în special în ceea ce priveşte:

a) securitatea reţelei poştale publice;

b) securitatea instalaţiilor poştale;

c) securitatea personalului;

d) securitatea şi integritatea trimiterilor poştale.

Art. 8. - CNPR are obligaţia de a accepta şi de a livra la destinatari trimiterile poştale generate de către expeditori cu respectarea prevederilor legale, chiar dacă acestea nu poartă inscripţionat codul poştal.

Art. 9. - (1) In vederea indeplinirii obligaţiilor prevăzute la art. 6 alin. (1)-(3), CNPR va livra la locuinţa sau la sediul destinatarului ori, după caz, la punctele sale de contact toate trimiterile poştale care au o greutate cel mult egală cu 500 g, în unul dintre următoarele moduri:

a) la orice recipient în care destinatarul este de acord să îi fie depuse trimiterile poştale care îi sunt adresate;

b) către persoana considerată autorizată să primească trimiterea poştală.

(2) Trimiterile poştale cu o greutate mai mare de 500 g, precum şi trimiterile poştale înregistrate care nu au putut fi livrate către persoana considerată autorizată să le primească vor fi livrate la punctele de contact ale CNPR, dar numai după ce destinatarul a fost avizat, în condiţiile alin. (1), cu privire la sosirea acestor trimiteri poştale.

Art. 10. - CNPR are obligaţia de a lua toate măsurile pentru a asigura confidenţialitatea operaţiunilor desfăşurate la punctele de acces deservite de personal.

Art. 11. - (1) CNPR stabileşte şi supune spre aprobare ANCOM regulile aplicabile serviciilor poştale prevăzute la art. 1 alin. (2), cu respectarea regulilor minime obligatorii prevăzute la art. 8-10.

(2) In cazul în care apreciază că regulile propuse sunt nesatisfăcătoare din punct de vedere tehnic ori al protecţiei utilizatorilor sau contravin prevederilor legale, acordurilor internaţionale la care România este parte ori regulilor minime obligatorii prevăzute la art. 8-10, ANCOM poate solicita modificarea corespunzătoare a acestor reguli, CNPR fiind obligată să opereze modificările cerute.

(3) CNPR transmite ANCOM, în vederea avizării, contractul-cadru de furnizare a serviciilor din sfera serviciului universal pentru care a fost desemnată.

(4) Orice modificare a regulilor aplicabile serviciilor poştale prevăzute la art. 1 alin. (2) sau a clauzelor contractului-cadru de furnizare a acestor servicii se transmite ANCOM, dispoziţiile alin. (2) sau (3) fiind aplicabile în mod corespunzător.

Art. 12. - (1) CNPR are obligaţia de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor de corespondenţă interne în greutate de până la 2 kg din cea mai rapidă categorie standard, cu respectarea următoarelor obiective de calitate:

a) 85% din numărul total al acestor trimiteri poştale vor fi livrate în cel mult o zi lucrătoare de la data depunerii la punctele de acces;

b) 97% din numărul total al acestor trimiteri poştale vor fi livrate în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii la punctele de acces.

(2) CNPR are obligaţia de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor de corespondenţă intracomunitare în greutate de până la 2 kg din cea mai rapidă categorie standard, cu respectarea următoarelor obiective de calitate:

a) 85% din numărul total al acestor trimiteri poştale vor fi livrate în cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;

b) 97% din numărul total al acestor trimiteri poştale vor fi livrate în cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.

(3) Obiectivele de calitate prevăzute la alin. (2) trebuie îndeplinite cu fiecare stat membru al Uniunii Europene.

(4) In vederea evaluării gradului de îndeplinire a obiectivelor de calitate prevăzute la alin. (1), CNPR are obligaţia de a respecta condiţiile şi procedura stabilite de autoritatea de reglementare.

(5) Standardele de calitate prevăzute la alin. (1) şi (2) se publică pe paginile de internet ale furnizorului de serviciu universal şi autorităţii de reglementare.

(6) In sensul prezentului articol, se consideră dată a depunerii trimiterii poştale data la care trimiterea poştală a fost depusă la punctul de acces în reţeaua poştală publică, dacă aceasta a fost depusă înainte de ultima colectare stabilită pentru respectivul punct de acces. Dacă depunerea are loc după acest moment-limită, se consideră dată a depunerii trimiterii poştale data următoarei date la care trimiterea poştală este depusă la punctul de acces în reţeaua poştală publică.

(7) CNPR are obligaţia de a indica la fiecare punct de acces, inclusiv pe fiecare cutie poştală, zilele şi orele la care se realizează colectarea.

Art. 13. - (1) Respectarea de către CNPR a standardelor de calitate impuse va face anual obiectul unei evaluări de către un organism independent, în condiţiile şi conform procedurii stabilite prin decizie a preşedintelui ANCOM.

(2) Raportul rezultat în urma evaluării prevăzute la alin. (1) se publică anual pe pagina de internet a CNPR, precum şi pe pagina de internet a ANCOM, în termen de 10 zile de la aprobarea sa.

(3) Odată cu publicarea raportului prevăzut la alin. (2), CNPR va publica pe pagina sa de internet informaţii privind statistica reclamaţiilor primite, detaliată în funcţie de serviciul poştal la care se referă, de obiectul reclamaţiilor, de modul în care acestea au fost soluţionate, precum şi în funcţie de acordarea unor despăgubiri.

Art. 14. - (1) CNPR are obligaţia de a asigura un program cu publicul de 8 ore zilnic la fiecare punct de acces deservit de personal.

(2) Prin derogare de la dispoziţiile alin. (1), CNPR poate să asigure un program de lucru cu publicul zilnic redus la unele puncte de acces deservite de personal, în cazurile în care traficul poştal nu justifică un program de lucru cu publicul de 8 ore zilnic.

Art. 15. - (1) CNPR are obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor cel puţin o cutie poştală sau un alt punct de acces permanent, precum şi cel puţin un punct de contact propriu în fiecare localitate de pe teritoriul României.

(2) CNPR are obligaţia de a menţine un număr minim de cutii poştale amplasate astfel încât să existe:

a) minimum o cutie poştală la 1.500 de locuitori în mediul rural;

b) minimum o cutie poştală la 3.000 de locuitori în mediul urban; şi

c) minimum o cutie poştală la 20.000 de locuitori în municipiul Bucureşti.

(3) CNPR are obligaţia de a asigura puncte de acces deservite de personal în care se pot prezenta colete poştale, imprimate şi trimiteri de corespondenţă cu dimensiuni nestandardizate, precum şi trimiteri poştale înregistrate, în toate unităţile administrativ-teritoriale de bază (comune sau oraşe) având minimum 1.500 de locuitori.

Art. 16. - (1) CNPR are obligaţia de a asigura accesul utilizatorilor la reţeaua poştală publică pe care o operează, în condiţii de transparenţă, obiectivitate şi nediscriminare.

(2) CNPR are obligaţia să ia toate măsurile de amenajare a clădirilor în care desfăşoară activităţi care au program cu publicul, astfel încât să permită accesul neîngrădit al persoanelor cu handicap.

Art. 17. - (1) Tarifele practicate de CNPR pentru prestarea serviciilor poştale prevăzute la art. 1 alin. (2) trebuie să fie accesibile, transparente, nediscriminatorii şi fundamentate pe costuri.

(2) Tarifele practicate de CNPR pentru prestarea fiecăruia dintre serviciile poştale prevăzute la art. 1 alin. (2) vor fi uniforme pe întreg teritoriul României.

(3) Modificarea tarifelor prevăzute la alin. (1) poate fi realizată la propunerea CNPR, cu aprobarea ANCOM.

(4) Tarifele stabilite conform prevederilor alin. (3) vor fi aduse la cunoştinţa publicului prin afişare la toate punctele de acces deservite de personal ale CNPR, prin publicarea pe pagina de internet a CNPR, precum şi în două cotidiane naţionale de mare tiraj.

(5) Tarifele stabilite conform prevederilor alin. (3) pot fi percepute de CNPR numai după 30 de zile de la aducerea acestora la cunoştinţa publicului, în condiţiile alin. (4).

Art. 18. - (1) CNPR poate acorda tarife speciale fundamentate pe costuri în cazul unui volum mare de trimiteri care fac obiectul serviciilor poştale prevăzute la art. 1 alin. (2).

(2) Stabilirea şi practicarea tarifelor speciale prevăzute la alin. (1) trebuie să respecte următoarele condiţii cumulative:

a) stabilirea tarifelor speciale va ţine seama de costurile ce sunt evitate, datorită volumului mare de trimiteri poştale, faţă de situaţia în care serviciul, incluzând întreaga gamă de prestaţii aferente colectării, sortării, transportului şi livrării, s-ar referi la o singură trimitere poştală;

b) tarifele speciale şi condiţiile asociate acestora se aplică în acelaşi mod atât în raport cu furnizori de servicii poştale diferiţi, cât şi în raport cu serviciile echivalente prestate de furnizorii de serviciu universal;

c) tarifele speciale sunt practicate în mod nediscriminatoriu faţă de toţi utilizatorii care folosesc serviciile poştale în condiţii similare.

(3) CNPR are obligaţia de a transmite ANCOM, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, în vederea aprobării, criteriile şi condiţiile pe baza cărora acordă tarife speciale, astfel încât să se asigure respectarea dispoziţiilor alin. (2).

(4) Orice modificare a criteriilor şi condiţiilor prevăzute la alin. (3) se transmite ANCOM, în vederea aprobării, în mod corespunzător.

(5) CNPR va publica pe pagina sa de internet şi va afişa la punctele de acces deservite de personal informaţii referitoare la tarifele speciale, serviciul poştal pentru care se acordă, numărul şi categoria de trimiteri poştale pentru care se acordă, modul de prezentare a trimiterilor şi aria în care urmează să fie efectuată livrarea la destinatari, precum şi orice alte aspecte relevante pentru acordarea tarifelor speciale.

(6) Orice modificare a informaţiilor prevăzute la alin. (5) va fi adusă la cunoştinţa publicului, în modalităţile prevăzute la alin. (5), şi va fi notificată în scris tuturor persoanelor cu care CNPR a încheiat contracte în vederea acordării de tarife speciale, cu cel puţin 30 de zile înainte de data aplicării modificării.

(7) CNPR are obligaţia de a aplica principiile transparenţei şi nediscriminării atât cu privire la tarife, cât şi cu privire la condiţiile asociate acestora.

Art. 19. - (1) CNPR are obligaţia de a respecta la încheierea acordurilor privind cheltuielile terminale pentru trimiterile poştale intracomunitare expediate de pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene către o adresă aflată pe teritoriul României următoarele principii:

a) cheltuielile terminale să fie fixate în funcţie de costurile prelucrării şi livrării trimiterilor poştale internaţionale;

b) nivelul tarifelor să fie corespunzător calităţii serviciului;

c) cheltuielile terminale să fie transparente şi nediscriminatorii.

(2) In cazul în care nu are încheiate asemenea acorduri, CNPR are obligaţia de a aplica prevederile acordurilor internaţionale în domeniu, la care România este parte.

Art. 20. - (1) CNPR are obligaţia să implementeze şi să dezvolte un sistem de evidenţă internă a costurilor suficient de detaliat, astfel încât să fie capabil să identifice costul furnizării individuale a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal.

(2) Pe baza sistemului prevăzut la alin. (1), CNPR are obligaţia de a realiza, în cadrul contabilităţii interne de gestiune, separarea activităţilor din afara sferei serviciului universal de cele aflate în sfera serviciului universal, precum şi separarea serviciilor rezervate de cele nerezervate.

(3) La implementarea sistemului de evidenţă contabilă separată şi la elaborarea evidenţelor contabile separate pe baza acestui sistem vor fi respectate următoarele principii:

a) principiul cauzalităţii, conform căruia veniturile şi costurile, activele şi datoriile vor fi alocate pe componente de cost, servicii şi segmente de afaceri (categorii de servicii), în funcţie de activităţile sau serviciile care generează respectivele venituri ori costuri, achiziţia activelor sau apariţia datoriilor;

b) principiul obiectivitătii, conform căruia alocarea costurilor pe servicii şi segmente de afaceri (categorii de servicii) va fi obiectivă şi nu va urmări obţinerea de beneficii pentru CNPR sau pentru un terţ, pentru un produs ori serviciu sau pentru o categorie de produse ori servicii;

c) principiul consistenţei tratamentului contabil, conform căruia, în măsura în care apar modificări ale principiilor contabile, ale metodologiei de alocare a costurilor sau ale politicilor contabile, de natură să genereze un efect semnificativ asupra informaţiilor raportate în evidenţele contabile curente elaborate pe baza sistemului de evidenţă contabilă separată, evidenţele contabile separate ale anului precedent vor fi retratate în conformitate cu modificările respective. Efectul modificărilor menţionate asupra informaţiilor raportate în evidenţele contabile separate este considerat a fi semnificativ, dacă omisiunea prezentării sau prezentarea eronată a acestor modificări ar putea să influenţeze deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza evidenţelor contabile elaborate pe baza sistemului de evidenţă contabilă separată;

d) principiul transparenţei, conform căruia principiile, politicile contabile şi metodologia de alocare a costurilor vor permite o înţelegere clară a acestora şi a efectelor acestor principii, politici şi metodologii asupra evidenţelor contabile separate.

Art. 21. - (1) In scopul implementării sistemului de evidenţă contabilă separată prevăzut la art. 20 alin. (1), CNPR are obligaţia de a utiliza o metodologie care să descrie în detaliu principiile, ipotezele şi metodele folosite în dezvoltarea sistemului de evidenţă contabilă separată şi elaborarea evidenţelor contabile pe baza acestui sistem, metodologie ce va respecta principiile mai sus menţionate.

(2) Metodologia prevăzută la alin. (1) va fi întocmită anual şi va fi transmisă ANCOM cu cel puţin 3 luni înainte de data transmiterii evidenţelor contabile separate.

(3) In cazul în care constată că metodologia prevăzută la alin. (1) încalcă prevederile legale sau principiile enunţate la art. 20 alin. (3), ANCOM poate impune modificarea acesteia.

(4) CNPR are obligaţia de a furniza evidenţele contabile pe baza sistemului de evidenţă contabilă separată prevăzut la art. 20 alin. (1) până la data de 30 noiembrie a fiecărui an pentru anul anterior, cu respectarea condiţiilor de auditare şi întocmire a evidenţelor contabile separate stabilite de autoritatea de reglementare.

(5) Intocmirea evidenţelor contabile separate de către CNPR, în conformitate cu prevederile legale şi metodologia prevăzută la alin. (1), va face anual obiectul evaluării de către un organism independent, în condiţiile şi conform procedurii stabilite prin decizie a preşedintelui ANCOM.

Art. 22. - (1) CNPR are obligaţia să pună la dispoziţia utilizatorilor, în mod regulat, informaţii precise, detaliate şi actualizate cu privire la caracteristicile serviciilor poştale prevăzute la art. 1 alin. (2), în special informaţii referitoare la condiţiile generale de acces la aceste servicii, precum şi la tarifele şi nivelul standardelor de calitate ale acestor servicii.

(2) CNPR are obligaţia de a aduce la cunoştinţa publicului numărul de colectări, respectiv de livrări determinat în condiţiile art. 6, pe care are obligaţia să îl efectueze de la fiecare punct de acces, respectiv la fiecare punct de contact.

(3) CNPR va publica informaţiile prevăzute la alin. (1)şi (2), precum şi clauzele contractului-cadru prevăzut la art. 11 alin. (3) pe pagina sa de internet şi le va pune la dispoziţia publicului la toate punctele de acces deservite de personal, prin afişare sau prin alte mijloace.

(4) Orice modificare a informaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) ori a clauzelor contractului-cadru va fi adusă la cunoştinţa publicului, în modalităţile prevăzute la alin. (3), anterior aplicării acesteia.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 23. - Calitatea de furnizor de serviciu universal a CNPR încetează în cazurile prevăzute la art. 14 din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 3.442/2007 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale.

Art. 24. - Pe lângă drepturile şi obligaţiile prevăzute de prezenta decizie, CNPR are drepturile şi obligaţiile rezultate din calitatea sa de furnizor de serviciu universal prevăzute de Convenţia Uniunii Poştale Universale, de regulamentele sale de aplicare, precum şi de alte acorduri internaţionale la care România este parte.

Art. 25. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,

Marius Cătălin Marinescu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 293/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 293 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 293/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu