Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 273 din 22 octombrie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 891 din 10 decembrie 2002


SmartCity3


    Costica Bulai         - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Paula C. Pantea       - procuror
    Mihai Paul Cotta      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Columbia Impex" - S.R.L. Craiova in Dosarul nr. 57/F/89/2000 al Tribunalului Dolj - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal raspund partile Petre Racuteanu si Constantin Popescu, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Petre Racuteanu solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, considerand ca societatea debitoare nu trebuia sa ajunga in stare de faliment.
    Constantin Popescu arata ca prin punerea in miscare a procedurii falimentului si reorganizarii societatii debitoare a fost pagubit, impunandu-se admiterea exceptiei.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind nefondata. Se arata ca art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 permite judecatorului-sindic sa suspende procedura judiciara a falimentului. Aceasta masura este temporara, fiind luata pana la privatizarea societatii sau pentru o perioada de cel mult un an, cu posibilitatea de a fi prelungita cu inca un an numai in cazuri temeinic justificate. In consecinta, nu sunt incalcate prevederile constitutionale invocate de autorul exceptiei.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 10 aprilie 2002, Tribunalul Dolj - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Columbia Impex" - S.R.L. Craiova in Dosarul nr. 57/F/89/2000.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca, potrivit art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, "exercitiul actiunilor sau, dupa caz, efectuarea procedurilor prevazute de Legea nr. 64/1995 se suspenda, la cererea institutiei publice implicate, fata de societatile comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale detine cel putin 50% + 1 din capitalul social, ce inregistreaza obligatii bugetare de peste 50% din totalul datoriilor inscrise in evidenta contabila, aflate in proces de privatizare, cuprinse in programe speciale care sa conduca la cresterea atractivitatii acestora pentru privatizare ori pentru care s-au inregistrat scrisori de intentie pentru achizitionarea pachetului de actiuni". Autorul exceptiei considera ca aceste dispozitii legale sunt in contradictie cu scopul Legii nr. 64/1995 si afecteaza interesele societatilor private creditoare in cadrul procedurii falimentului, prin amanarea sine die a recuperarii de catre acestea a creantelor. In felul acesta, posibilitatea prevazuta pentru institutiile publice de a solicita suspendarea procedurii falimentului constituie, practic, pentru ceilalti creditori "o ingradire a accesului la justitie pentru apararea unui drept", fiind incalcate dispozitiile art. 21 din Constitutie.
    O alta critica formulata de autorul exceptiei priveste neconstitutionalitatea prevederilor legale criticate cu raportare la dispozitiile art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie privind garantarea dreptului de proprietate si a creantelor asupra statului, precum si ocrotirea egala a proprietatii private indiferent de titular. In realitate, arata autorul exceptiei, a fost instituita o protectie speciala a asa-zisei "proprietati de stat".
    Autorul exceptiei considera, totodata, ca restrangerea dreptului creditorilor de a-si realiza creantele in cadrul procedurii falimentului este neconstitutionala, fiind in contradictie cu dispozitiile art. 49 din Constitutie, intrucat cazurile privind restrangerea exercitiului unor drepturi sau libertati, prevazute in acest text, nu sunt intrunite in situatia reglementata de textul ordonantei criticate.
    In finalul motivarii exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca "redactarea art. III este confuza, nu prevede solutii concrete de redresare, in schimb se refera la scrisori de intentie care se pot concretiza sau nu in maximizarea atractivitatii activitatii societatii. Despre modalitatea in care alti creditori, cu exceptia statului, isi pot acoperi creantele nu se face nici o referire".
    Tribunalul Dolj - Sectia comerciala si de contencios administrativ apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece "dispozitiile art. III ale Ordonantei Guvernului nu vin in contradictie cu nici unul din articolele invocate [...], respectiv art. 21, art. 41 alin. (1) si (2) si art. 49 din Constitutie".
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Conform punctului sau de vedere, masura prevazuta de textul criticat pentru neconstitutionalitate este "temporara, fiind luata pana la privatizarea societatii sau pentru o perioada de cel mult un an, cu posibilitatea de a fi prelungita cu inca un an numai in cazuri temeinic justificate". In felul acesta, "restrangerea drepturilor creditorilor se face pentru o perioada limitata si nu poate duce la stingerea dreptului insusi". De asemenea, Guvernul precizeaza ca, "in cazul in care societatea comerciala este privatizata, prin vanzarea pachetului majoritar de actiuni, judecatorul-sindic va dispune inchiderea procedurii care are ca efect descarcarea debitorului de obligatiile pe care le avea inainte de deschiderea acesteia". Potrivit punctului de vedere al Guvernului, textul alin. (4) al art. III prevede ca judecatorul-sindic "va dispune inchiderea procedurii in temeiul prevederilor contractului de vanzare a actiunilor", ceea ce presupune ca "judecatorul va pronunta inchiderea procedurii, dar este conditionat de prevederile contractului de privatizare care cuprinde de regula clauze cu privire la modul de satisfacere a creditorilor societatii comerciale privatizate, mai ales a creditorilor privati, deoarece societatea in cauza poate fi scutita de la plata obligatiilor bugetare". Ca atare, "nu se poate vorbi de ingradirea accesului la justitie, iar exceptia de neconstitutionalitate a art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, fata de art. 21, raportat la art. 49 din Constitutia Romaniei, apare ca neintemeiata".
    Referitor la pretinsa incalcare a dispozitiilor art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie, Guvernul considera ca "art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 nu aduce atingere dreptului de proprietate al creditorilor si nici nu face o discriminare intre titularii dreptului de proprietate in ceea ce priveste protectia juridica a acestui drept real. Creditorii se pot adresa instantei judecatoresti pentru satisfacerea creantelor lor imediat ce suspendarea procedurii a incetat".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38 din 30 ianuarie 2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 2 februarie 2002, dispozitii avand urmatorul continut:
    "(1) Exercitiul actiunilor sau, dupa caz, efectuarea procedurilor prevazute de Legea nr. 64/1995 se suspenda, la cererea institutiei publice implicate, fata de societatile comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale detine cel putin 50% + 1 din capitalul social, ce inregistreaza obligatii bugetare de peste 50% din totalul datoriilor inscrise in evidenta contabila, aflate in proces de privatizare, cuprinse in programe speciale care sa conduca la cresterea atractivitatii acestora pentru privatizare ori pentru care s-au inregistrat scrisori de intentie pentru achizitionarea pachetului de actiuni.
    (2) Suspendarea va fi pronuntata de instanta competenta pentru o perioada de un an, care va putea fi prelungita, in cazuri temeinic justificate, cu maximum un an.
    (3) In termen de 15 zile de la pronuntarea hotararii de suspendare, administratorul sau, dupa caz, lichidatorul va fi obligat sa prezinte institutiei publice implicate un raport cu privire la ansamblul operatiunilor efectuate in cursul procedurii de lichidare judiciara.
    (4) In urma privatizarii societatii prin vanzarea pachetului majoritar de actiuni, judecatorul-sindic va pronunta, la cererea institutiei publice implicate, o incheiere prin care va dispune inchiderea procedurii in temeiul prevederilor contractului de vanzare a actiunilor."
    Critica de neconstitutionalitate a textelor de lege mentionate se bazeaza, in esenta, pe sustinerea potrivit careia instituirea acestui motiv de suspendare a procedurilor prevazute de Legea nr. 64/1995 incalca dreptul de acces liber la justitie, consacrat de art. 21 al Constitutiei, protectia proprietatii private si principiul ocrotirii egale a proprietatii, indiferent de titular, prevazute de art. 41 alin. (1) si (2) teza intai din Constitutie, precum si dispozitiile art. 49 din Constitutie, privind restrangerea exercitiului unor drepturi (cu referire la dreptul de acces liber la justitie).
    Textele constitutionale invocate in sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate au urmatoarea redactare:
    - Art. 21: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - Art. 41 alin. (1) si (2) teza intai: "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege indiferent de titular.";
    - Art. 49: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertatii."
    Analizand prevederile legale criticate, Curtea retine ca prin aceste dispozitii a fost instituita o cauza de suspendare a exercitarii actiunilor sau a efectuarii procedurilor prevazute de Legea nr. 64/1995, la cererea "institutiei publice implicate", fata de societatile comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale detine cel putin 50% + 1 din capitalul social. Textul prevede pentru aceasta indeplinirea cumulativa si a celorlalte conditii - existenta unor obligatii bugetare de peste 50% din totalul datoriilor inscrise in evidenta contabila, societatile comerciale respective sa se afle in proces de privatizare, sa fie cuprinse in programe speciale care sa conduca la cresterea atractivitatii acestora pentru privatizare ori pentru care s-au inregistrat scrisori de intentie pentru achizitionarea pachetului de actiuni. Suspendarea va fi dispusa de instanta competenta pentru o perioada de un an, care va putea fi prelungita, in cazuri temeinic justificate, cu maximum un an.
    Ratiunea introducerii acestui caz de suspendare o constituie, in mod evident, favorizarea accelerarii procesului de privatizare a societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, care, in acelasi timp, au si mari datorii fata de bugetul statului.
    Aplicarea masurii prevazute de textul de lege criticat poate sa duca, totodata, la intarzieri in realizarea creantelor de catre ceilalti eventuali creditori, urmarite prin declansarea procedurii de reorganizare judiciara si faliment, prevazuta de Legea nr. 64/1995, cu modificarile ulterioare. In aceasta privinta, Curtea constata ca aceste posibile intarzieri in realizarea creantelor, datorate suspendarii procedurilor prevazute de Legea nr. 64/1995, eventual declansate de alti creditori decat "institutia publica implicata", nu au valoarea unei ingradiri a exercitarii dreptului de a se adresa justitiei pentru apararea intereselor sale legitime. Art. 21 din Constitutie, fara sa instituie vreo interdictie cu privire la suspendarea legala sau judiciara a unor cauze, prevede posibilitatea sesizarii justitiei, reglementare pe care art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 nu o incalca.
    In ceea ce priveste incompatibilitatea textului legal criticat cu dispozitiile art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie, Curtea constata ca, in cauza, textele constitutionale invocate nu au incidenta, dispozitiile art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 vizand exclusiv procedurile prevazute de Legea nr. 64/1995 in caz de insolventa a debitorilor comercianti aflati in incapacitate vadita de plata a datoriilor exigibile cu sumele disponibile.
    In consecinta, suspendarea acestor proceduri nu aduce vreo atingere dreptului de proprietate al titularilor de creante. Asa cum s-a aratat mai sus, cel mult se poate discuta despre o anumita intarziere a realizarii drepturilor de creanta ale acestora. De asemenea, pentru considerentele aratate, nu poate fi retinuta incalcarea principiului ocrotirii egale a proprietatii private, indiferent de titular.
    Sustinerile autorului exceptiei potrivit carora sunt incalcate dispozitiile art. 49 din Constitutie, privind restrangerea exercitiului unor drepturi, prin raportare la dreptul prevazut de art. 21 din Constitutie, sunt, de asemenea, neintemeiate intrucat, asa cum s-a aratat, accesul la justitie nu este incalcat prin instituirea unui caz de suspendare legala a exercitiului actiunilor sau a procedurilor prevazute de Legea nr. 64/1995. De altfel, Codul de procedura civila prevede, la art. 243, si situatii cand judecarea cauzelor se suspenda de drept.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca nu pot fi primite sustinerile autorului exceptiei in legatura cu modalitatea de redactare a dispozitiilor art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, intrucat in atributiile sale intra doar examinarea prevederilor legale criticate in raport cu dispozitiile si principiile constitutionale.
    In jurisprudenta sa, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat asupra exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, prin raportare la art. 21 si 49 din Constitutie. Prin Decizia nr. 211 din 10 iulie 2002, Curtea, respingand exceptia de neconstitutionalitate, a constatat ca "Suspendarea exercitarii actiunilor sau, dupa caz, a procedurilor prevazute de Legea nr. 64/1995 nu incalca principiul liberului acces la justitie dat fiind ca, prin insasi natura ei, aceasta masura constituie un act judiciar de decizie, adoptat de instanta competenta, pe o perioada limitata, potrivit art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, dupa constatarea de catre judecator a indeplinirii conditiilor prevazute in alin. (1) al aceluiasi articol [...]". Totodata, s-a aratat ca "procedura suspendata pe cale judiciara urmeaza a se inchide tot pe cale judiciara fie in conditiile prevazute de art. 117 si urmatoarele din Legea nr. 64/1995 - daca nu s-a realizat privatizarea -, fie in conditiile prevazute de art. III alin. (4) din ordonanta criticata, in urma privatizarii prin vanzarea pachetului majoritar de actiuni". De asemenea, Curtea a retinut in decizia sa ca "titularii drepturilor de creanta care au solicitat deschiderea procedurii fata de societatea comerciala ajunsa in stare de incapacitate de plata au posibilitatea ca, la inchiderea procedurii speciale prevazute de art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002, sa-si recupereze creantele pe baza prevederilor contractului de privatizare sau, in conditiile dreptului comun, de la succesorii societatii privatizate".
    In legatura cu invocarea art. 49 din Constitutie, prin decizia pronuntata Curtea a retinut ca "Textul criticat este un text de procedura - deci fara efect cu privire la dreptul substantial al creditorilor -, iar potrivit art. 125 alin. (3) din Constitutie, reglementarea procedurilor judiciare este de competenta legiuitorului".
    Intrucat nu au fost aduse in dezbatere elemente noi, de natura sa justifice schimbarea solutiei anterior pronuntate, cele statuate prin Decizia nr. 211/2002 isi mentin valabilitatea si in aceasta cauza.

    In consecinta, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 12, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Columbia Impex" - S.R.L. Craiova in Dosarul nr. 57/F/89/2000 al Tribunalului Dolj - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 22 octombrie 2002.

                      PRESEDINTE,
              prof. univ. dr. COSTICA BULAI

                              Magistrat-asistent,
                              Mihai Paul Cotta

                              OPINIE SEPARATA

    Pentru considerentele aratate in opinia separata la Decizia nr. 211 din 10 iulie 2002 apreciez, in continuare, ca dispozitiile art. III din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 incalca prevederile art. 21, art. 41 alin. (1) si alin. (2) teza intai si ale art. 49 alin. (1) din Constitutie, motiv pentru care se impunea admiterea exceptiei si constatarea neconstitutionalitatii textului de lege examinat.

                              Judecator,
                              Kozsokar Gabor



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 273/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 273 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 273/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu