DECIZIE Nr. 26 din 20 ianuarie 2005
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin.
(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri
referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de
personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe
anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe
anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe
anul 2004 nr. 507/2003, precum si ale art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de
stat pe anul 2005 nr. 511/2004
ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 216 din 15 martie 2005
Ion Predescu - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecator
Aspazia Cojocaru - judecator
Constantin Doldur - judecator
Acsinte Gaspar - judecator
Kozsokar Gabor - judecator
Petre Ninosu - judecator
Serban Viorel Stanoiu - judecator
Aurelia Popa - procuror
Cristina Toma - magistrat-asistent
Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici
si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului
din organele autoritatii judecatoresti si ale art. 12 alin. (4) din Legea
bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, exceptie ridicata de Licu Dimitrie
Bogdan, Nita Laurentia Camelia, Stoichitescu Daniela Mihaela, Carp Marilena,
Dabu Valerica, Balasescu Maximilian Ion, Rusu Simona Cristina, Cimpoeru Camelia
Viviana, Cojoaca Andreea Corina, Voinescu Petre Dragos, Aldea Cristina, Marcu
Ioana, Lucan Florina, Blaj Maria Luiza, Nica Andreea Ruxandra, Mocanu Mihai,
Ilie Ana Maria, Buruiana Daniela, Cretu Codruta Mariana, Albu Alina, Bulgaru
Nicoleta, Oancea Nicoleta Rozalia, Visan Alin Valentin, Serbanoiu Eusebiu
Octavian, Neagoe Nicolae, Mihai Alexandra, Cojoaca Florin, Puntaru Costel
Danut, Lazar Andrei, Raileanu Ruxandra, Tintea Oana Camelia, Alexandrescu Ioana
Nicoleta, Nan Florica, Ciolca Iuliana Marilena, Vraciu Mariean, Oprea Steluta
Lili, Bucur Elena, Savescu Carmen, Udroiu Mihai, Ghidersa Ana Maria, Damian
Carmen, Costea Gratiela Camelia, Anton Eugen, Anghel Cristian, Petrianu
Florentina, Bartha Ioana, Scarlat Madalina, Grancea Mihail Cosmin, Crivat
Marius Marian, Burcea Mihaela, Udangiu Viorel Razvan, Nuta Alexa Caterina,
Craescu Doina, Pavel Ioana, Nestor Dragos, Iacob Marius Constantin, Budai Remus
Damian, Gavadia Emiliea Elena, Bobe Claudia, Stan Gheorghe, Mihailiuc Alexandru,
Neagu Tomita Ionut, Francu Constantin, Serbanoiu Nadin Andreea, Bulcu Aurel,
Ifrim Nicoleta, Chiujdea Dan Nicolae, Gulii Mihaela, Dabija Eugen, Gherman
Ionel Marian, Delcea Marian, Georgescu Alexandru Bogdan, Tomescu Remus Emilian,
Burduja Dana Cristina, Roman Mihai Radu, Mustareata Petruta, Chiriazi Ioan
Sorin Daniel, Badea Viorel, Iordache Sandu Gabriel, procurori in cadrul
Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti, si Petcu Elena, Iordache Sorica,
Constantin Ioana, Condret Cristina, Stefan Gheorghita, Birsu Nicoleta Mirela,
Dragomir Ecaterina, Serbanescu Lucian, Stan Camelia Mirela, Cernat Ioana, Dudu
Mariana, Cirjaliu Ioana, Irimia Valerica, Rotaru Lucia, Mirea Georgeta, Mica
Elena, Munteanu Daniela Pusa, Nechita Elisaveta, Simtea Elena Otilia, Gheondea
Liliana Roxana, Puica Maria, Ene Lavinia Daniela, Silter Marinela Cristina,
Manescu Sorina, Matache Ana, Ivan Steluta, Marin Nina, Andreescu Sorina, Frincu
Cornelia, Famfir Teodora, Olteanu Gheorghe, Popescu Doina, Pavelescu Bogdan
Romica, Ghergut Irina, Ion Ionela, personal auxiliar in cadrul Parchetului de
pe langa Tribunalul Bucuresti, in Dosarul nr. 6.254/LM/2004 al Tribunalului
Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si litigii de munca.
La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este
legal indeplinita.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei
de neconstitutionalitate ca fiind inadmisibila. In acest sens arata ca
dispozitiile de lege criticate nu mai sunt in vigoare, ca urmare a aplicarii pe
o perioada determinata a acestora, asa cum se mentioneaza in insusi textul
criticat.
CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
Prin Incheierea din 18 noiembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr.
6.254/LM/2004, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si
litigii de munca a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la
salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din
sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii
judecatoresti si celor ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe
anul 2002 nr. 743/2001, exceptie ridicata de Licu Dimitrie Bogdan, Nita
Laurentia Camelia, Stoichitescu Daniela Mihaela, Carp Marilena, Dabu Valerica,
Balasescu Maximilian Ion, Rusu Simona Cristina, Cimpoeru Camelia Viviana,
Cojoaca Andreea Corina, Voinescu Petre Dragos, Aldea Cristina, Marcu Ioana,
Lucan Florina, Blaj Maria Luiza, Nica Andreea Ruxandra, Mocanu Mihai, Ilie Ana
Maria, Buruiana Daniela, Cretu Codruta Mariana, Albu Alina, Bulgaru Nicoleta,
Oancea Nicoleta Rozalia, Visan Alin Valentin, Serbanoiu Eusebiu Octavian,
Neagoe Nicolae, Mihai Alexandra, Cojoaca Florin, Puntaru Costel Danut, Lazar
Andrei, Raileanu Ruxandra, Tintea Oana Camelia, Alexandrescu Ioana Nicoleta,
Nan Florica, Ciolca Iuliana Marilena, Vraciu Mariean, Oprea Steluta Lili, Bucur
Elena, Savescu Carmen, Udroiu Mihai, Ghidersa Ana Maria, Damian Carmen, Costea
Gratiela Camelia, Anton Eugen, Anghel Cristian, Petrianu Florentina, Bartha
Ioana, Scarlat Madalina, Grancea Mihail Cosmin, Crivat Marius Marian, Burcea
Mihaela, Udangiu Viorel Razvan, Nuta Alexa Caterina, Craescu Doina, Pavel
Ioana, Nestor Dragos, Iacob Marius Constantin, Budai Remus Damian, Gavadia
Emiliea Elena, Bobe Claudia, Stan Gheorghe, Mihailiuc Alexandru, Neagu Tomita
Ionut, Francu Constantin, Serbanoiu Nadin Andreea, Bulcu Aurel, Ifrim Nicoleta,
Chiujdea Dan Nicolae, Gulii Mihaela, Dabija Eugen, Gherman Ionel Marian, Delcea
Marian, Georgescu Alexandru Bogdan, Tomescu Remus Emilian, Burduja Dana
Cristina, Roman Mihai Radu, Mustareata Petruta, Chiriazi Ioan Sorin Daniel,
Badea Viorel, Iordache Sandu Gabriel, procurori in cadrul Parchetului de pe
langa Tribunalul Bucuresti, si Petcu Elena, Iordache Sorica, Constantin Ioana,
Condret Cristina, Stefan Gheorghita, Birsu Nicoleta Mirela, Dragomir Ecaterina,
Serbanescu Lucian, Stan Camelia Mirela, Cernat Ioana, Dudu Mariana, Cirjaliu
Ioana, Irimia Valerica, Rotaru Lucia, Mirea Georgeta, Mica Elena, Munteanu
Daniela Pusa, Nechita Elisaveta, Simtea Elena Otilia, Gheondea Liliana Roxana,
Puica Maria, Ene Lavinia Daniela, Silter Marinela Cristina, Manescu Sorina,
Matache Ana, Ivan Steluta, Marin Nina, Andreescu Sorina, Frincu Cornelia,
Famfir Teodora, Olteanu Gheorghe, Popescu Doina, Pavelescu Bogdan Romica,
Ghergut Irina, Ion Ionela, personal auxiliar in cadrul Parchetului de pe langa
Tribunalul Bucuresti, intr-o cauza avand ca obiect plata unei prime de
concediu.
In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca
dispozitiile de lege criticate sunt neconstitutionale, deoarece suspendarea
aplicarii unei legi prin care se recunoaste un drept echivaleaza cu
restrangerea exercitiului acelui drept, fara a exista vreuna dintre situatiile
in care art. 53 din Constitutie permite restrangerea exercitiului unor
drepturi.
Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si litigii de
munca considera ca dispozitiile legale criticate sunt conforme prevederilor
art. 53 din Constitutie. Astfel, arata ca dreptul de a beneficia de plata unei
prime de concediu nu reprezinta unul dintre drepturile fundamentale
reglementate si garantate de Legea fundamentala.
In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale
Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele
de vedere cu privire la exceptia ridicata.
Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
In acest sens arata ca este atributia legiuitorului sa dispuna suspendarea
aplicarii unui act normativ, acest eveniment legislativ fiind expres
reglementat de lege, tocmai pentru a nu aduce atingere drepturilor sau
libertatilor persoanelor. Dispozitiile criticate nu privesc drepturi
fundamentale ale cetatenilor statuate de Constitutie. Prima de concediu este un
drept salarial suplimentar, care nu este prevazut de Constitutie, ci a fost
reglementat cu scopul imbunatatirii calitatii vietii salariatilor, in masura in
care resursele financiare ale bugetului permit aceasta, dispozitiile art. 53
din Constitutie nefiind relevante in cauza dedusa judecatii.
Avocatul Poporului, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
33/2001 fata de art. 53 din Constitutie, arata ca aceasta este neintemeiata. Astfel,
suspendarea aplicarii unor dispozitii legale in baza carora se acorda
magistratilor prima pentru concediul de odihna nu pune in discutie restrangerea
exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale.
In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.
12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 fata de cele ale art. 53 din Constitutie,
arata ca, potrivit principiului anualitatii bugetului de stat, care este de
natura constitutionala, Legea nr. 743/2001 a fost in vigoare in cursul anului
2002, perioada pentru care s-a aprobat bugetul de stat. Actul normativ care
contine textul criticat nu mai este in vigoare, fiind incidente prevederile
art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, astfel incat exceptia dispozitiilor
art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 este inadmisibila.
Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele
lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si
Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2),
ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate ridicata.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art.
III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele
masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii
de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 108 din 2 martie 2001, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 390 din 17 iulie
2001, dispozitii potrivit carora: "De asemenea, se suspenda pana la data
de 1 ianuarie 2002 aplicarea prevederilor art. 41^1 alin. (1) care cuprind
dispozitii referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihna si ale
art. 45 alin. (1) referitoare la cuantumul sporului cu care se platesc orele
lucrate peste durata normala a timpului de munca din Legea nr. 50/1996 privind
salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii
judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563
din 18 noiembrie 1999, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr.
83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea
si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie
2000, precum si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei
cu ocazia plecarii in concediul de odihna din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si
sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 614 din 29 noiembrie 2000."
De asemenea, autorii exceptiei critica si dispozitiile art. 12 alin. (4) din
Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, dispozitii
potrivit carora "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea
functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar,
precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata si
modificata prin Legea nr. 386/2001, se prelungesc pana la data de 31 decembrie
2002".
In sustinerea neconstitutionalitatii acestor texte de lege, autorii
exceptiei invoca incalcarea prevederilor art. 53 din Constitutie, care au
urmatorul continut:
- Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate
fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea
securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a
drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale;
prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale
unui sinistru deosebit de grav.
(2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate
democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a
determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere
existentei dreptului sau a libertatii."
Examinand exceptia de neconstitutionalitate si dispozitiile legale
criticate, Curtea constata ca termenul de suspendare prevazut de art. III alin.
(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 a fost prelungit in
continuare si prin dispozitiile art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat
pe anul 2003 nr. 631/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 863 din 29 noiembrie 2002, si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului
de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 853 din 2 decembrie 2003, pana la data de 31 decembrie 2003,
respectiv pana la 31 decembrie 2004. Dispozitia referitoare la suspendarea
acordarii primei pentru concediul de odihna a fost preluata si in Legea
bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 1.121 din 29 noiembrie 2004, in art. 8 alin. (7)
conform caruia: "Aplicarea prevederilor din actele normative in vigoare
referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna,
precum si a celor ale art. 32 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul
functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare, se suspenda
pana la data de 31 decembrie 2005."
Curtea observa ca textele de lege supuse controlului de constitutionalitate
au avut caracter temporar, iar efectele lor au incetat la data prevazuta pentru
aplicare. Astfel, dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 33/2001 si-au incetat aplicarea la data de 1 ianuarie 2002, cele
ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, la 31 decembrie 2002, ale art. 10
alin. (3) din Legea nr. 631/2002 si art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, la
31 decembrie 2003, respectiv la 31 decembrie 2004.
Asa fiind, in virtutea prevederilor art. 29 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, potrivit carora Curtea Constitutionala nu se poate pronunta decat
asupra constitutionalitatii unui text de lege in vigoare, exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 33/2001, art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 si
ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 urmeaza a fi respinsa ca
inadmisibila.
In ceea ce priveste dispozitiile art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003,
avand in vedere ca la data sesizarii Curtii acestea mai erau inca in vigoare,
exceptia de neconstitutionalitate a acestui text de lege urmeaza a fi respinsa
ca devenita inadmisibila.
In ceea ce priveste dispozitiile art. 8 alin. (7) din Legea nr. 511/2004,
Curtea observa ca acestea sunt in vigoare si, in consecinta, urmeaza a analiza
constitutionalitatea acestora in raport cu prevederile constitutionale
invocate.
Astfel, autorii exceptiei sustin ca prin dispozitiile legale criticate a
fost restrans exercitiul dreptului legal la prima de concediu, fara a exista
vreuna dintre situatiile prevazute de art. 53 din Constitutie, care
reglementeaza posibilitatea restrangerii prin lege a exercitiului unor drepturi
sau libertati.
Curtea constata ca premisele de la care pleaca autorii exceptiei sunt
gresite. Beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de
concediu, nu constituie un drept constitutional fundamental, iar prevederile
art. 53 din Constitutie nu sunt incidente in privinta reglementarii lor. In
consecinta, legiuitorul este in drept sa le acorde, sa le modifice ori sa
inceteze acordarea lor, precum si sa stabileasca perioada in care le acorda. De
altfel, aplicand acest principiu, legiuitorul a inteles ca prin prevederile
art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sa abroge
toate dispozitiile Legii nr. 50/1996 referitoare la salarizarea si alte drepturi
ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, astfel ca
prevederile art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 si-au incetat aplicarea
cu privire la aceste categorii de persoane inca de la data intrarii in vigoare
a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 177/2002.
Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147
alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al
art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALA
In numele legii
DECIDE:
1. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici
si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului
din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea
bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si ale art. 10 alin. (3) din Legea
bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, exceptie ridicata de Licu Dimitrie
Bogdan, Nita Laurentia Camelia, Stoichitescu Daniela Mihaela, Carp Marilena,
Dabu Valerica, Balasescu Maximilian Ion, Rusu Simona Cristina, Cimpoeru Camelia
Viviana, Cojoaca Andreea Corina, Voinescu Petre Dragos, Aldea Cristina, Marcu
Ioana, Lucan Florina, Blaj Maria Luiza, Nica Andreea Ruxandra, Mocanu Mihai,
Ilie Ana Maria, Buruiana Daniela, Cretu Codruta Mariana, Albu Alina, Bulgaru
Nicoleta, Oancea Nicoleta Rozalia, Visan Alin Valentin, Serbanoiu Eusebiu
Octavian, Neagoe Nicolae, Mihai Alexandra, Cojoaca Florin, Puntaru Costel
Danut, Lazar Andrei, Raileanu Ruxandra, Tintea Oana Camelia, Alexandrescu Ioana
Nicoleta, Nan Florica, Ciolca Iuliana Marilena, Vraciu Mariean, Oprea Steluta
Lili, Bucur Elena, Savescu Carmen, Udroiu Mihai, Ghidersa Ana Maria, Damian
Carmen, Costea Gratiela Camelia, Anton Eugen, Anghel Cristian, Petrianu
Florentina, Bartha Ioana, Scarlat Madalina, Grancea Mihail Cosmin, Crivat
Marius Marian, Burcea Mihaela, Udangiu Viorel Razvan, Nuta Alexa Caterina,
Craescu Doina, Pavel Ioana, Nestor Dragos, Iacob Marius Constantin, Budai Remus
Damian, Gavadia Emiliea Elena, Bobe Claudia, Stan Gheorghe, Mihailiuc
Alexandru, Neagu Tomita Ionut, Francu Constantin, Serbanoiu Nadin Andreea, Bulcu
Aurel, Ifrim Nicoleta, Chiujdea Dan Nicolae, Gulii Mihaela, Dabija Eugen,
Gherman Ionel Marian, Delcea Marian, Georgescu Alexandru Bogdan, Tomescu Remus
Emilian, Burduja Dana Cristina, Roman Mihai Radu, Mustareata Petruta, Chiriazi
Ioan Sorin Daniel, Badea Viorel, Iordache Sandu Gabriel, procurori in cadrul
Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti, si Petcu Elena, Iordache Sorica,
Constantin Ioana, Condret Cristina, Stefan Gheorghita, Birsu Nicoleta Mirela,
Dragomir Ecaterina, Serbanescu Lucian, Stan Camelia Mirela, Cernat Ioana, Dudu
Mariana, Cirjaliu Ioana, Irimia Valerica, Rotaru Lucia, Mirea Georgeta, Mica
Elena, Munteanu Daniela Pusa, Nechita Elisaveta, Simtea Elena Otilia, Gheondea
Liliana Roxana, Puica Maria, Ene Lavinia Daniela, Silter Marinela Cristina,
Manescu Sorina, Matache Ana, Ivan Steluta, Marin Nina, Andreescu Sorina, Frincu
Cornelia, Famfir Teodora, Olteanu Gheorghe, Popescu Doina, Pavelescu Bogdan
Romica, Ghergut Irina, Ion Ionela, personal auxiliar in cadrul Parchetului de
pe langa Tribunalul Bucuresti, in Dosarul nr. 6.254/LM/2004 al Tribunalului
Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca si litigii de munca.
2. Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003, exceptie ridicata de aceiasi autori in acelasi dosar.
3. Respinge, ca fiind neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004, exceptie ridicata de aceiasi autori in acelasi dosar.
Definitiva si general obligatorie.
Pronuntata in sedinta publica din data de 20 ianuarie 2005.
PRESEDINTE,
ION PREDESCU
Magistrat asistent,
Cristina Toma