Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 245 din 27 mai 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 716 din  9 august 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa              - presedinte
    Costica Bulai             - judecator
    Nicolae Cochinescu        - judecator
    Kozsokar Gabor            - judecator
    Petre Ninosu              - judecator
    Serban Viorel Stanoiu     - judecator
    Lucian Stangu             - judecator
    Ioan Vida                 - judecator
    Florentina Balta          - procuror
    Daniela Ramona Chitulescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Marius Sorin Marin, Emil Ionut Slavu si Ilie Cristea in Dosarul nr. 692/2004 al Tribunalului Teleorman - Sectia civila.
    La apelul nominal sunt prezenti autorii exceptiei, personal si asistati de avocat Alexandru Pantea, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, avocatul autorilor exceptiei solicita admiterea exceptiei, aratand ca, prin dispozitiile art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002, este restrans exercitiul unor drepturi si libertati in lipsa situatiilor prevazute de art. 53 din Constitutie, republicata. Textul legal criticat prevede suspendarea din functie fara a arata ce se intampla cu contractul de munca al persoanelor aflate in aceasta situatie, fiindu-le afectat si dreptul la sanatate, deoarece cei suspendati din functie nu mai contribuie la asigurarile sociale. Dispozitiile art. 65 alin. (3) contravin si art. 23 alin. (11) din Constitutie, republicata, deoarece inlatura prezumtia de nevinovatie.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, deoarece suspendarea din functie nu inlatura prezumtia de nevinovatie si nici nu ingradeste dreptul la munca al autorilor exceptiei. Aceasta nu se constituie intr-o sanctiune, ci, din contra, reprezinta o masura de protejare a institutiei in care este incadrat cel suspendat din functie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 15 martie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 692/2004, Tribunalul Teleorman - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Exceptia a fost ridicata de Marius Sorin Marin, Emil Ionut Slavu si Ilie Cristea in dosarul sus-mentionat, avand drept obiect o contestatie la decizia de suspendare din functie.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca prevederile legale criticate vin in contradictie cu dispozitiile art. 23 alin. (8), precum si cu dispozitiile art. 5 alin. (2) din Codul de procedura penala. De asemenea, dispozitiile legale criticate infrang si prevederile art. 6 pct. 2 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si pe cele ale art. 11 pct. 1 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului. Prevederile art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 incalca si dispozitiile art. 38 din Constitutie, precum si pe cele ale art. 23 pct. 1 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, deoarece dreptul la munca al autorilor exceptiei este restrans prin intermediul masurii de suspendare din functie. Suspendarea din functie are drept consecinta restrangerea exercitiului unor drepturi fundamentale, fara existenta conditiilor si a motivelor prevazute de art. 49 din Constitutie, republicata.
    Tribunalul Teleorman - Sectia civila nu si-a exprimat opinia in legatura cu exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul apreciaza ca nu poate fi retinuta critica potrivit careia textul de lege criticat aduce atingere dispozitiilor constitutionale referitoare la prezumtia de nevinovatie si nici existentei dreptului la munca, garantat de art. 41 din Constitutie, republicata, ori dispozitiilor art. 53 din Constitutie, republicata, deoarece masura suspendarii din functie este justificata de interesul prezervarii increderii populatiei in organele statului, proportionalitatea acestei masuri decurgand atat din natura si gravitatea faptelor care fac obiectul invinuirii sau determina luarea masurii preventive, cat si din caracterul sau esentialmente provizoriu.
    Avocatul Poporului arata ca din actul de sesizare a Curtii Constitutionale nu rezulta textele constitutionale presupus incalcate de art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002, motiv pentru care, avand in vedere dispozitiile imperative ale art. 12 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, republicata, numai Curtea Constitutionala poate decide cadrul constitutional in care urmeaza sa fie examinata exceptia de neconstitutionalitate. Apreciaza ca dispozitiile legale criticate nu contravin nici unui text din Constitutie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand Incheierea de sesizare, punctele de vedere al Guvernului si al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, republicata, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 440 din 24 iunie 2002, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89 din 2 octombrie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 715 din 14 octombrie 2003.
    Acest text de lege are urmatorul continut:
    - Art. 65 alin. (3): "In cazul in care s-a pus in miscare actiunea penala pentru savarsirea unei infractiuni contra pacii sau omenirii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a oricarei alte infractiuni savarsite cu intentie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea functiei de politist, precum si pe timpul arestarii preventive, politistul este suspendat din functie. In perioada suspendarii politistul nu beneficiaza de nici un drept dintre cele prevazute in prezenta lege si este obligat sa predea armamentul, legitimatia si insigna."
    Ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului a fost modificat prin art. I pct. 37 din Legea nr. 101 din 7 aprilie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 346 din 20 aprilie 2004, dispozitiile criticate fiind preluate, in esenta, cu urmatorul continut:
    - Art. 65 alin. (3): "Pe timpul urmaririi penale pentru savarsirea unei infractiuni contra pacii si omenirii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a oricarei alte infractiuni savarsite cu intentie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea functiei de politist, acesta este pus la dispozitie conform alin. (2). In cazul in care s-a pus in miscare actiunea penala si pe durata judecarii pana la pronuntarea unei hotarari definitive, precum si pe durata arestarii politistul este suspendat din functie. In perioada suspendarii politistul nu beneficiaza de nici un drept dintre cele prevazute in prezenta lege si este obligat sa predea armamentul, legitimatia si insigna."
    Autorii exceptiei de neconstitutionalitate sustin ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate prevederile art. 23 alin. (8), art. 38 si art. 49 din Constitutia Romaniei, precum si prevederile art. 6 pct. 2 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si cele ale art. 11 pct. 1 si ale art. 23 pct. 1 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului. Dupa aprobarea Legii de revizuire si republicarea Constitutiei Romaniei, dispozitiile constitutionale invocate sunt cuprinse in art. 23 alin. (11), art. 41 alin. (1) si art. 53 alin. (1), ce au urmatorul continut:
    - Art. 23 alin. (11): "Pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de condamnare, persoana este considerata nevinovata."
    - Art. 41 alin. (1): "Dreptul la munca nu poate fi ingradit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca este libera."
    - Art. 53 alin. (1): "Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav."
    - Art. 6 pct. 2 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "Orice persoana acuzata de o infractiune este prezumata nevinovata pana ce vinovatia sa va fi legal stabilita."
    - Art. 11 pct. 1 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului: "Orice persoana acuzata de un delict este prezumata nevinovata pana cand vinovatia sa va fi dovedita in mod legal in cursul unui proces public in cadrul caruia i s-au asigurat toate garantiile necesare apararii sale."
    - Art. 23 pct. 1 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului: "Orice persoana are dreptul la munca, la libera alegere a muncii, la conditii echitabile si satisfacatoare de munca, precum si la ocrotire impotriva somajului."
    Curtea constata ca, desi prin adresa nr. 1.781 din 5 aprilie 2004 s-a cerut completarea incheierii de sesizare cu opinia instantei, aceasta nu a trimis opinia instantei cu privire la exceptia de neconstitutionalitate. Prin Decizia nr. 47 din 5 martie 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 146 din 10 aprilie 1998, Curtea a statuat ca lipsa opiniei instantei judecatoresti din incheierile de sesizare nu poate opri Curtea sa judece cauzele ce i-au fost deduse, deoarece incalcarea de catre instanta a obligatiei de a-si exprima opinia nu poate paraliza exercitarea dreptului conferit de Constitutie autorilor exceptiei de a o invoca si, in mod corelativ, de a primi solutia rezultata din controlul legii de catre Curtea Constitutionala.
    Astfel, Curtea Constitutionala va proceda la judecarea exceptiei de neconstitutionalitate asa cum a fost ridicata de autor.
    In ceea ce priveste critica potrivit careia dispozitiile art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 vin in contradictie cu prevederile art. 5 alin. (2) din Codul de procedura penala, Curtea constata ca aceasta nu poate fi retinuta. Astfel, prin Decizia nr. 81 din 25 mai 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 325 din 8 iulie 1999, Curtea a statuat ca examinarea constitutionalitatii unui text de lege are in vedere compatibilitatea acestui text cu dispozitiile constitutionale pretins violate, iar nu compararea prevederilor mai multor legi intre ele si raportarea concluziei ce ar rezulta din aceasta comparatie la dispozitii ori principii ale Constitutiei, republicata.
    De asemenea, nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia dispozitiile criticate inlatura prezumtia de nevinovatie. Curtea constata ca, potrivit dispozitiilor art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002, se suspenda din functie politistul fata de care s-a pus in miscare actiunea penala pentru savarsirea cu intentie a unei infractiuni care il face incompatibil cu exercitarea functiei de politist. Suspendarea din functie intervine de la data in care s-a pus in miscare actiunea penala si opereaza pe durata arestarii, in cazul savarsirii unei infractiuni cu un grad de pericol foarte ridicat, cum ar fi infractiuni contra pacii si omenirii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie. Intre momentul inceperii urmaririi penale si momentul in care s-a pus in miscare actiunea penala, daca acestea nu coincid, intervine masura punerii la dispozitie, iar nu cea a suspendarii din functie.
    Masura suspendarii se dispune ca urmare a punerii in miscare a actiunii penale, iar nu ca urmare a inlaturarii prezumtiei de nevinovatie, care opereaza pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de condamnare sau pana la scoaterea de sub urmarire penala, achitarea, incetarea urmaririi penale ori a procesului penal.
    Mai mult, in aceasta faza a procesului penal in care organul de urmarire penala dispune de suficiente date cu privire la savarsirea unei infractiuni, precum si cu privire la identitatea faptuitorului, poate dispune si alte masuri ce au un caracter preventiv si mult mai severe decat suspendarea din functie, cum ar fi, de exemplu, masurile de siguranta, retinerea sau arestarea preventiva.
    Curtea retine ca masurile de siguranta, retinerea sau arestarea preventiva, precum si suspendarea din functie, desi restrang exercitarea unor drepturi sau a unor libertati, nu pot fi considerate ca fiind contrare prezumtiei de nevinovatie. Toate aceste masuri, deci si suspendarea din functie, sunt necesare pentru apararea ordinii publice si pentru desfasurarea instructiei penale.
    Suspendarea din functie a politistului se dispune atunci cand savarsirea de catre acesta a unei infractiuni intentionate l-ar face incompatibil cu exercitarea functiei, aceasta fiind o masura de protejare a intereselor institutiei in care este incadrat fata de pericolul continuarii activitatii ilicite si al extinderii consecintelor periculoase ale faptei penale, prin prevenirea savarsirii de noi fapte similare, si, pe cale de consecinta, pentru pastrarea prestigiului institutiei.
    In acest context nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia textul ar incalca dispozitiile constitutionale referitoare la restrangerea exercitiului unor drepturi sau libertati, intrucat, asa cum s-a aratat, masura suspendarii din functie se impune, printre altele, pentru apararea ordinii publice si pentru desfasurarea instructiei penale. Restrangerea unor drepturi constitutionale este admisa, ea raspunzand nevoii de a asigura securitatea juridica a drepturilor si libertatilor celorlalti, atat in perspectiva intereselor individuale, cat si a celor nationale sau de grup si a binelui public, fiind si o modalitate de salvgardare a unor drepturi in situatiile in care exercitiul lor are un caracter antisocial.
    De asemenea, Curtea constata ca nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia suspendarea din functie, prevazuta de textul de lege criticat, ar aduce atingere dreptului la munca garantat de art. 41 din Constitutie, republicata. Suspendarea se dispune numai in ceea ce priveste exercitarea functiei de politist, cu care politistul a devenit incompatibil datorita savarsirii infractiunii retinute in sarcina sa prin actul de punere in miscare a actiunii penale. El se poate incadra in alta munca fara nici o ingradire.
    De altfel, Legea nr. 360/2002, in alin. (4) al art. 65, prevede si garantii in apararea intereselor politistului impotriva unor erori judiciare, in sensul ca "in cazul in care s-a dispus scoaterea de sub urmarire penala ori achitarea, precum si in cazul incetarii urmaririi penale ori a procesului penal, politistul va fi repus in toate drepturile anterioare, inclusiv compensarea celor de care a fost privat pe perioada punerii la dispozitie, respectiv a suspendarii din functie, potrivit competentelor stabilite prin ordin al ministrului de interne."
    Pe de alta parte, Curtea observa ca dispozitii similare cu cele criticate de autorul exceptiei se gasesc si in alte acte normative, cum ar fi Codul muncii, la art. 52 alin. (1) lit. c), sau Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, la art. 74 alin. (2).

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si al art. 25 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 65 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Marius Sorin Marin, Emil Ionut Slavu si Ilie Cristea in Dosarul nr. 692/2004 al Tribunalului Teleorman - Sectia civila.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 27 mai 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Daniela Ramona Chitulescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 245/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 245 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 245/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu