Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 21 din 28 ianuarie 2003

privind publicitatea si teleshoppingul la produse medicamentoase, tratamente medicale si suplimente nutritive

ACT EMIS DE: CONSILIUL NATIONAL AL AUDIOVIZUALULUI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 140 din  4 martie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere dubla calitate a Consiliului National al Audiovizualului, de garant al interesului public si de unica autoritate de reglementare in domeniul programelor audiovizuale,
    tinand cont de necesitatea reglementarii publicitatii si a teleshoppingului la produse medicamentoase, tratamente medicale si suplimente nutritive,
    in vederea armonizarii legislatiei romanesti cu reglementarile si normele Uniunii Europene,
    tinand cont de necesitatea respectarii principiilor liberei concurente, protectiei vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor, precum si a mediului,
    avand in vedere ca publicitatea la produsele medicamentoase trebuie sa se supuna unor conditii stricte si unui control efectiv,
    in temeiul art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002,

    membrii Consiliului National al Audiovizualului adopta urmatoarea decizie:

    Art. 1
    Prin publicitate audiovizuala pentru produse medicamentoase si tratamente medicale se intelege orice forma de promovare efectuata in cadrul serviciilor de programe, destinata sa stimuleze distribuirea, consumul sau vanzarea acestora.
    Art. 2
    Publicitatea si teleshoppingul sunt permise numai in cazul produselor medicamentoase si al tratamentelor medicale care nu necesita prescriptie medicala.
    Art. 3
    Sunt interzise publicitatea si teleshoppingul la produsele medicamentoase care contin substante psihotrope sau narcotice, in sensul conventiilor internationale.
    Art. 4
    Publicitatea pentru produsele medicamentoase trebuie sa incurajeze folosirea rationala a acestora, sa le prezinte in mod obiectiv, fara a le exagera calitatile terapeutice.
    Art. 5
    Promovarea produselor medicamentoase si a tratamentelor medicale in serviciile de programe audiovizuale va include in mod obligatoriu urmatoarele:
    a) numele produsului;
    b) denumirea comuna, daca produsul contine un singur ingredient activ;
    c) indicatia (pentru ce se foloseste produsul sau tratamentul medical respectiv);
    d) avertizarea sonora si scrisa, timp de minimum 6 secunde, prezentata la sfarsitul clipului publicitar a carui durata depaseste 10 secunde: "Acest produs se poate elibera fara prescriptie medicala. Se recomanda citirea cu atentie a prospectului. Daca apar manifestari neplacute, adresati-va medicului sau farmacistului."
    Art. 6
    (1) Este interzisa difuzarea de publicitate sau teleshopping pentru produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive si tratamente medicale prezentate sau recomandate de personalitati ale vietii publice, culturale, stiintifice, sportive sau de alte persoane care, datorita celebritatii lor, pot incuraja consumul acestor produse sau tratamente.
    (2) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping care infatiseaza medici, stomatologi, farmacisti sau asistente medicale care recomanda sau avizeaza medical produse de larg consum, cu exceptia produselor de igiena personala, produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive sau tratamente medicale.
    (3) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping pentru produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive si tratamente medicale, daca prezentarile contin recomandari sau avize ale asociatiilor medicale.
    Art. 7
    (1) Nici un fel de mesaj publicitar pentru produse medicamentoase sau tratamente medicale nu poate fi adresat persoanelor care au varsta mai mica de 16 ani.
    (2) Este interzisa difuzarea de publicitate la produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive si tratamente medicale in emisiuni pentru copii ori in pauzele publicitare care preceda sau urmeaza unor astfel de emisiuni.
    (3) Producatorii si distribuitorii de produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive si tratamente medicale nu pot sponsoriza programele sau emisiunile destinate copiilor.
    Art. 8
    (1) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping:
    a) la produse pentru tratarea alcoolismului;
    b) la tratamente clinice impotriva caderii parului;
    c) pentru hipnoza, terapie prin hipnoza, psihologie, psihanaliza sau psihiatrie;
    d) la acele produse medicamentoase al caror cost este compensat.
    (2) Este interzisa mentionarea in publicitate sau teleshopping a unor indicatii terapeutice pentru:
    a) tuberculoza;
    b) boli cu transmisie sexuala;
    c) alte boli infectioase grave;
    d) cancer si alte boli tumorale;
    e) insomnie cronica;
    f) diabet si alte boli metabolice.
    Art. 9
    Publicitatea la produsele medicamentoase nu trebuie sa contina nici o mentiune care:
    a) sa dea impresia ca o consultatie medicala sau o interventie chirurgicala nu este necesara, in special prin oferirea unor sugestii de diagnostic sau de tratament la distanta;
    b) sa sugereze ca efectul tratamentului cu produsul medicamentos respectiv este garantat, nu este insotit de efecte secundare sau este mai bun decat ori echivalent cu cel al altui tratament sau produs medicamentos;
    c) sa sugereze ca starea de sanatate a publicului ar putea fi imbunatatita prin consumul respectivului produs;
    d) sa sugereze ca starea de sanatate a publicului ar putea fi afectata daca nu consuma produsul respectiv; aceasta interdictie nu se aplica la campaniile de vaccinare sustinute de industria farmaceutica si aprobate de Ministerul Sanatatii si Familiei;
    e) sa sugereze ca respectivul produs medicamentos este un aliment, produs cosmetic sau alt bun de larg consum;
    f) sa sugereze ca siguranta sau eficienta produsului medicamentos se datoreaza faptului ca este natural;
    g) ar putea, prin descrierea sau reprezentarea detaliata a unor simptome ori a unor cazuri clinice, sa duca la un autodiagnostic eronat;
    h) sa se refere, in termeni improprii sau incorecti, la vindecare;
    i) foloseste in termeni improprii, alarmanti sau incorecti imagini, scheme sau fotografii care arata modificari ale organismului uman provocate de boli sau leziuni ori de actiunea produselor medicamentoase asupra organismului uman sau a unor parti ale acestuia;
    j) evidentiaza ca respectivul produs medicamentos este autorizat de Agentia Nationala a Medicamentului.
    Art. 10
    (1) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping la produse si tratamente naturiste, care, dupa caz, nu sunt insotite de avertizarea sonora si scrisa:
    a) "produs neatestat medical";
    b) "metoda neatestata medical".
    (2) In cazul in care produsele si tratamentele naturiste au fost verificate din punct de vedere medical, acest lucru va fi atestat de catre Colegiul Medicilor din Romania.
    (3) Avertizarea prevazuta la alin. (1) se va face la finalul mesajului publicitar.
    Art. 11
    Publicitatea si teleshoppingul pentru produse si tratamente homeopate sunt permise numai pentru produsele si tratamentele avizate de Ministerul Sanatatii si Familiei sau de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 12
    Este interzisa difuzarea de emisiuni sau teleshopping in care sunt prezentate cazuri de vindecare a unor boli grave cu ajutorul tratamentelor conventionale sau neconventionale, daca diagnosticul si actele medicale care il atesta nu au fost certificate de Colegiul Medicilor din Romania sau daca in emisiune ori in teleshopping nu este prezent si un reprezentant al Colegiului Medicilor din Romania care sa certifice din punct de vedere medical rezultatele obtinute.
    Art. 13
    Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping in care se sugereaza ca este necesar ca oricine sa isi suplimenteze dieta cu vitamine si minerale sau ca astfel de suplimente pot sa imbunatateasca functii fizice ori mentale care in mod normal sunt bune.
    Art. 14
    Emisiunile audiovizuale, publicitatea si teleshoppingul, destinate produselor sau tratamentelor pentru slabit si pentru mentinerea greutatii corporale, fara indicatii terapeutice, vor respecta urmatoarele conditii:
    a) sa existe dovezi medicale, de incredere, pentru fiecare afirmatie privind efectele benefice ale produselor sau tratamentelor;
    b) sa indice, cand se afirma ca greutatea unei persoane a scazut cu o anumita valoare, perioada in care s-a realizat aceasta scadere;
    c) greutatea pierduta si perioada in care s-a obtinut trebuie sa fie compatibile cu practicile medicale si de dieta general acceptate si sa nu semnifice calitati nereprezentative ale produsului sau serviciului medical oferit;
    d) in cazul alimentelor si bauturilor cu cantitati calorice scazute, daca sunt prezentate ca o parte a regimului de slabire, se va indica faptul ca produsul respectiv poate conduce la pierderea de greutate numai ca parte a unei diete ce controleaza caloriile/energia;
    e) in cazul produselor special elaborate pentru a fi utilizate in diete cu restrictii calorice, care, conform instructiunilor producatorului, inlocuiesc in totalitate sau in parte aportul alimentar zilnic, acestea nu pot fi promovate sub alt nume decat "substitut alimentar complet pentru slabit" sau "substitut alimentar partial pentru slabit";
    f) in cazul produselor alimentare si al bauturilor cu cantitati calorice scazute nu se vor face referiri la rata ori la marimea scaderii in greutate ca rezultat al utilizarii respectivelor produse sau la reducerea senzatiei de foame ori la cresterea senzatiei de satietate.
    Art. 15
    (1) Promovarea sau prezentarea produselor si tratamentelor pentru slabit ori pentru mentinerea greutatii corporale trebuie sa includa avertizarea sonora si scrisa, cu o durata de minimum 5 secunde: "Consultati medicul inainte de a urma dieta"; dieta trebuie prezentata sau promovata ca o masura pe termen scurt.
    (2) Sunt interzise marturiile sau relatarea unor cazuri particulare care sa justifice urmarea dietei respective.
    Art. 16
    Publicitatea si teleshoppingul pentru orice fel de produs sau tratament pentru slabit ori pentru mentinerea greutatii corporale vor respecta urmatoarele conditii:
    a) nu se vor adresa persoanelor cu varsta sub 18 ani si vor avertiza publicul asupra acestui aspect printr-un insert scris si/sau sonor;
    b) nu pot fi difuzate in emisiunile pentru copii sau in pauzele publicitare care preceda ori urmeaza unor astfel de emisiuni;
    c) nu se vor adresa in mod direct persoanelor obeze, nu vor include exemple cu cazuri in care se vorbeste despre sau apar persoane care ar fi fost obeze inainte de a utiliza produsele sau serviciul caruia i se face publicitate;
    d) nu vor sugera sau nu vor afirma ca a fi subponderal este adecvat sau de dorit.
    Art. 17
    (1) In cazul nerespectarii prevederilor prezentei decizii Consiliul National al Audiovizualului va emite o somatie de intrare in legalitate cu termene precise.
    (2) In cazul nerespectarii somatiei se aplica dispozitiile art. 91 alin. (3) din Legea audiovizualului nr. 504/2002.
    Art. 18
    In cazul publicitatii la vitamine, prevederile art. 6 alin. (1) intra in vigoare in termen de 45 de zile de la data publicarii prezentei decizii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

           Presedintele Consiliului National al Audiovizualului,
                                Ralu Filip



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 21/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 21 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu