Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 194 din 9 iulie 2007

pentru stabilirea unor masuri de imbunatatire a activitatii serviciilor publice

ACT EMIS DE: PRIMUL-MINISTRU

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 465 din 11 iulie 2007



In baza Memorandumului cu tema „Măsuri necesare pentru îmbunătăţirea activităţii serviciilor publice", aprobat în şedinţa Guvernului din data de 9 mai 2007, şi a Notei privind stadiul îndeplinirii măsurilor prevăzute de memorandum, aprobată în şedinţa Guvernului din data de 4 iulie 2007,

în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,

primul-ministru emite prezenta decizie.

Art. 1. - Se aprobă Sistemul unitar de panotaj în serviciile publice şi Regulile privind confecţionarea panourilor, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta decizie.

Art. 2. - Până la data de 18 iulie 2007, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Justiţiei vor comunica serviciilor publice aflate sub autoritatea lor modelele de afişaj prevăzute în anexa nr. 2, pentru punerea în practică a sistemului unitar de panotaj.

Art. 3. - Până la data de 6 august 2007, instituţiile prefectului judeţene şi a municipiului Bucureşti, serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple judeţene şi al municipiului Bucureşti, serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor judeţene şi al municipiului Bucureşti, serviciile cazier judiciar, statistică şi evidenţă operativă din cadrul inspectoratelor de poliţie judeţene, respectiv din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi oficiile registrului comerţului judeţene şi al municipiului Bucureşti vor finaliza panotajul propriu-zis.

Art. 4. -In cazul în care, din motive tehnice, în unele servicii publice se constată întârzieri în aplicarea măsurilor de îmbunătăţire a activităţii serviciilor publice, fiecare minister va analiza cauzele care au determinat întârzierile şi va adopta decizii pentru respectarea termenelor de eliberare a documentelor. Pentru aceste servicii, până în 6 august 2007 se va preciza data de punere în practică a măsurilor.

Art. 5. - Ministerele prevăzute la art. 2 vor efectua o evaluare a spaţiilor de lucru cu publicul şi a condiţiilor în care sunt deserviţi cetăţenii şi vor stabili necesarul de fonduri pentru amenajări. Datele vor fi centralizate până la data de 6 august 2007.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Secretarul general al Guvernului,

Ilie Gavril Bolojan

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,

Ion-Mircea Plângu

ANEXA Nr. 1

SISTEMUL   UNITAR

de panotaj în serviciile publice

Guvernul României are obligaţia să asigure accesul tuturor cetăţenilor la servicii publice echitabile şi transparente. Cetăţenii României au dreptul la o primire de calitate, iar Guvernul susţine o serie de angajamente pentru ca serviciile publice să îi deservească cât mai bine pe cetăţeni.

In acest scop, Guvernul României a aprobat în şedinţa din data de 9 mai 2007 Memorandumul cu tema „Măsuri necesare pentru îmbunătăţirea activităţii serviciilor publice", denumit în continuare Memorandum, stabilindu-se următoarele termene de eliberare a documentelor şi datele propuse pentru punerea în practică a măsurilor de creştere a calităţii serviciilor publice:

Măsura care va fi

pentru implementată

Termenul pentru implementarea măsurii

Instituţia/structura care va implementa măsura

Ministerul responsabil

Eliberarea paşapoartelor în regim de urgenţă - în 2 ore

15 mai 2007

Direcţia generală de paşapoarte

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Eliberarea paşapoartelor în regim de normal -în 7 zile

15 mai 2007

Direcţia generală de paşapoarte

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Eliberarea permiselor de conducere - în 2 ore

1 iunie 2007

Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Eliberarea certificatelor de înmatriculare - în 2 ore

1 iunie 2007

Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Eliberarea numerelor de înmatriculare (exclusiv cele preferenţiale) - în 2 ore

1 iunie 2007

Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Eliberarea numerelor de înmatriculare preferenţiale - în 2 ore în toate judeţele

1 ianuarie 2008

Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Eliberarea cazierelor judiciare - pe loc în municipiul Bucureşti

1 ianuarie 2008

Inspectoratul General de Poliţie

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Eliberarea cazierelor judiciare - pe loc în toată ţar (fără municipiul Bucureşti)

1 iulie 2007 a

Inspectoratul General de Poliţie

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Eliberarea certificatelor constatatoare şi copii din registrul comerţului - pe loc

1 iunie 2007

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului

Ministerul Justiţiei

Eliberarea cazierelor fiscale - în 2 ore

1 septembrie 2007

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Ministerul Economiei şi Finanţelor

Apostilarea documentelor - în 2 ore

1 august 2007

Instituţiile prefecţilor

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Punerea în practică a unei politici generale privind primirea cetăţenilor în serviciile publice se bazează pe:

I. obligaţia de a asigura accesul tuturor cetăţenilor la servicii echitabile şi transparente;

II.  dreptul cetăţenilor la o primire de calitate şi asumarea unor serii de angajamente pentru o servire mai bună:

1.  primire atentă şi politicoasă;

2.  răspuns clar la cereri, într-un interval prestabilit;

3.  răspuns prompt la reclamaţii;

4. servirea publicului fără cozi la ghişee;

5. în serviciile publice nu se primesc „atenţii".

Punerea în practică a acestor angajamente implică şi adoptarea unor măsuri în sfera organizării proprii a fiecărui serviciu public şi a folosirii unor standarde minimale pentru informarea cetăţenilor.

1. Primirea atentă şi politicoasă

Felul în care cetăţenii sunt primiţi în serviciile publice generează în rândul lor o anumită percepţie privind funcţionarea statului. De aceea, starea spaţiilor în care publicul are acces, a ghişeelor de lucru, precum şi atitudinea funcţionarului sunt elementele care trebuie avute în vedere pentru oferirea unor servicii publice de calitate.

Dimensionarea spaţiilor pentru public trebuie să se facă în aşa fel încât şi în orele de vârf să fie evitată aglomeraţia. In unele judeţe însă spaţiile de lucru cu publicul (paşapoarte, înmatriculări, caziere judiciare) sunt subdimensionate, aglomeraţia fiind greu de evitat. In toate spaţiile însă poate fi asigurată o curăţenie şi o îngrijire exemplare.

Vor fi întocmite, pe zile şi ore, grafice cu personalul care va monitoriza asigurarea curăţeniei în spaţiile de lucru cu publicul.

Ghişeele de lucru cu publicul sunt amenajate conform modelelor din anexa nr. 2.

1.  Ghişeul deschis (tip 1) la care cetăţeanul şi funcţionarul stau faţă în faţă. Acest model de ghişeu trebuie avut în vedere la amenajarea noilor spaţii de lucru.

2.  Ghişeul deschis (tip 2 - recepţie) la care cetăţeanul stă pe scaun în faţa funcţionarului (anexa nr. 2).

3.  Ghişeul „în zid" (tip 3) la care funcţionarul şi cetăţeanul sunt în camere diferite, regăsit în serviciile de paşapoarte, caziere judiciare, permise şi înmatriculări. In cazul în care dimensiunile minime prevăzute în anexa nr. 2 nu sunt respectate, în cel mai scurt timp aceste ghişee vor fi reamenajate în aşa fel încât cetăţenii să nu mai fie puşi în situaţii umilitoare. La amenajarea noilor spaţii, se va evita acest tip de ghişee.

Elementele despărţitoare dintre cetăţeni şi funcţionari instalate la unele ghişee (cu excepţia casieriilor), cum ar fi: gratii, geamuri, plăci din PAL etc, care obturează vizibilitatea şi posibilitatea de comunicare a cetăţenilor, trebuie dezafectate (vezi exemplele negative din anexa nr. 2).

Trebuie să oferim cetăţenilor numele interlocutorilor din serviciile publice. De aceea, toţi angajaţii care deservesc publicul trebuie să poarte ecuson.

2.  Răspuns clar la cereri, într-un interval prestabilit

Au fost stabilite termene scurte de eliberare a documentelor care să poată fi respectate de către serviciile publice din toate judeţele. Respectarea termenelor de eliberare prevăzute în Memorandum este obligatorie şi trebuie monitorizată în permanenţă. Pentru informarea cetăţenilor vor fi amplasate în proximitatea ghişeelor de lucru cu publicul într-un loc vizibil, situate la nivelul ochilor, anunţurile privind termenele de eliberare a documentelor, prevăzute la pct. 1 din anexa nr. 2. Anunţurile vor cuprinde, după caz, următoarele texte: „Paşapoartele se emit în 2 ore în regim de urgenţă." „Paşapoartele se emit în 7 zile în regim normal." „Certificatele de înmatriculare se emit în 2 ore." „Permisele de conducere se emit în 2 ore." „Documentele cu apostilă se emit în 2 ore." „Cazierul judiciar se emite pe loc în regim de urgenţă." „Cazierul fiscal se emite pe loc în regim de urgenţă." „Certificatul constatator simplu se emite pe loc în regim de urgenţă."

3.  Răspuns prompt la reclamaţii

Solicitantul trebuie să aibă posibilitatea de a formula reclamaţii despre:

- comportamentul funcţionarului de la ghişeu;

- respectarea procedurilor de lucru;

- eliberarea documentelor în termenele anunţate;

- alte aspecte privind funcţionarea serviciului public.

Prin urmare, în fiecare serviciu public nominalizat în Memorandum trebuie să fie afişat cel puţin un număr de telefon pentru sesizări, la care să se răspundă pe durata programului de lucru cu publicul.

Se va afişa un număr de telefon de la secretariatul:

- prefectului sau subprefectului coordonator;

- directorului sau adjunctului coordonator;

- şefului serviciului.

La sesizarea telefonică, este obligatoriu ca cel sesizat sau un înlocuitor să intervină imediat pentru rezolvarea disfuncţionalităţilor sesizate.

Afişajul cu numărul de telefon pentru reclamaţii va fi pus într-un loc vizibil, la o înălţime situată la nivelul ochilor, pentru a fi sesizat uşor de cetăţeni. Modelul de afişaj este prezentat la pct. 3 din anexa nr. 2.

4. Servirea publicului fără cozi la ghişee

Este un element foarte important care trebuie avut în vedere pentru realizarea unor servicii publice de calitate.

Timpul de aşteptare şi, implicit, formarea cozilor sunt invers proporţionale cu numărul de ghişee şi durata programului de lucru. In cazul în care spaţiile nu permit amenajarea unui număr de ghişee care să facă posibilă servirea cetăţenilor într-un interval de 8 ore fără cozi la ghişee, se va extinde programul de lucru cu publicul cu câteva ore zilnic. In programul extins, în afara orelor de vârf, se va funcţiona cu un număr de ghişee şi cu un personal minim.

Când este posibilă amenajarea unui număr suficient de mare de ghişee care să poată prelua fără probleme solicitările şi în orele de vârf, numărul de ghişee deschise va ţine cont de volumul de solicitări. In aceste cazuri, se vor putea folosi şi afişa proceduri de lucru de tipul celor prevăzute la pct. 4 din anexa nr. 2.

In cazul în care timpul de preluare a documentelor implică perioade de aşteptare (de exemplu la înmatriculări), servirea se va face pe baza numerelor de ordine.

5. In serviciile noastre nu se primesc „atenţii"

In unele servicii publice, cozile la depunerea solicitărilor, procedurile interpretabile, care erau folosite în mod abuziv (vezi „de regulă" sau „temeinic justificate") şi termenele lungi de eliberare a documentelor au generat o corupţie de sistem.

Pentru eliminarea acesteia, Memorandumul stabileşte termene scurte şi proceduri clare care nu mai pun cetăţenii în situaţia de a oferi „atenţii".

Reflexele formate însă de-a lungul unor ani de zile pot genera în interiorul serviciilor publice o rezistenţă la schimbările impuse. Putem avea situaţii în care să se încerce continuarea unor practici de corupţie. De aceea, cetăţenii trebuie să fie informaţi cu privire la atitudinea conducerii instituţiei de a stopa aceste practici.

Se va afişa astfel la loc vizibil anunţul prevăzut la pct. 2 din anexa nr. 2.

Personalul trebuie să fie instruit asupra obligativităţii respectării sarcinilor în mod imparţial şi echitabil. Este necesar ca prin atitudine şi prin măsurile luate să fie evidenţiate urmările comportamentului corupt în serviciile publice:

- corupţia dăunează tuturor şi strică imaginea statului şi a angajaţilor săi;

- corupţia provoacă dependenţă şi conduce la pierderea locului de muncă.

ANEXA Nr. 2

REGULI

privind confecţionarea panourilor

Panourile vor fi realizate din folie autocolantă tipărită aplicată pe suport rigid de tip Komatex, Forexsau similar. Dimensiunile prezentate respectă proporţiile date de multiplicarea unui modul de pagină A4. In funcţie de spaţiul avut la dispoziţie, ele se pot adapta cu respectarea următoarelor reguli:

• vor fi păstrate proporţiile între înălţime şi lăţime;

• sunt acceptate abateri de la dimensiunile recomandate de maximum 15%. Culorile indicate sunt obligatorii.

Fontul folosit este Haettenschweiler, fiind ales pentru faptul că este un caracter de literă înalt şi vizibil. Folosirea lui este, de asemenea, obligatorie.

Zona disponibilă pentru text va păstra o distanţă de 1/7 din înălţimea panoului faţă de marginea acestuia.

Caracterul de literă nu va fi mai mic de 1/8 din înălţimea panoului, iar întreg textul va fi centrat atât pe orizontală, cât şi pe verticală faţă de marginile panoului. Vor fi folosite numai majuscule.

1. Anunţuri privind termenul de eliberare a documentelor

Sunt panouri de mărimea a două sau 3 formate A3.

Vor fi folosite în serviciile de permise şi înmatriculări, serviciul de paşapoarte, serviciul cazier, direcţiile judeţene de finanţe publice - pentru cazierul fiscal, oficiul registrului comerţului - pentru certificatele constatatoare, instituţia prefectului - pentru apostilarea documentelor.

2. Anunţ privind măsurile anticorupţie

Sunt panouri de mărimea a două formate A4. Vor fi folosite în toate serviciile publice.

3. Anunţuri pentru sesizări

Sunt panouri de mărimea a unul sau două formate A3. Vor fi folosite în toate serviciile publice.

Panourile de mai jos sunt cu titlu de exemplu. Afişierul se adaptează cu informaţiile necesare de la caz la caz.

4. Anunţuri privind procedurile de lucru

Sunt panouri de mărimea a 4 formate A3. Vor fi folosite în serviciile publice în care numărul de ghişee în funcţiune poate fi adaptat fluxului de solicitanţi.

Panourile de mai jos sunt cu titlu de exemplu. Afişierul se adaptează cu informaţiile necesare de la caz la caz.

4. Anunţuri privind politica generală a Guvernului

Vor fi folosite în serviciile publice în care standardele de calitate privind amenajarea spaţiilor şi ghişeelor, procedurile de lucru şi timpul stabilit de eliberare a documentelor sunt respectate.

Aceste anunţuri vor fi amplasate după verificarea respectării standardelor de calitate de către Secretariatul General al Guvernului.

Ghişeul tip 1 - faţă în faţă

(relaţie directă cetăţean - funcţionar)

Ghişeul tip 2 - recepţie (cetăţeanul în picioare)

Ghişeul tip 3 - în zid

(cetăţeanul şi funcţionarul în camere diferite)


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 194/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 194 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 194/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu