Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1609 din 9 decembrie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 70 din 27 ianuarie 2011



Augustin Zegrean                  - presedinte

Aspazia Cojocaru                  -judecator

Acsinte Gaspar                      -judecator

Mircea Stefan Minea              -judecator

Iulia Antoanella Motoc           -judecator

Ion Predescu                         -judecator

Puskas Valentin Zoltan          -judecator

Tudorel Toader                      -judecator

Valentina Barbateanu            - magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Catalina Gliga.

Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, exceptie ridicata de Societatea Comerciala „Reutil" -S.A. din Brasov în Dosarul nr. 4.350/1/2009 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal.

Dezbaterile au avut loc în sedinta publica din 7 decembrie 2010, fiind consemnate în încheierea de sedinta de la acea data, când Curtea, având nevoie de timp pentru a delibera, a dispus amânarea pronuntarii pentru data de 9 decembrie 2010.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:

Prin Incheierea din 11 februarie 2010, pronuntata în Dosarul nr. 4.350/1/2009, Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, exceptie ridicata de Societatea Comerciala „Reutil" - S.A. din Brasov într-o cauza având ca obiect solutionarea cererii de revizuire a unei decizii pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine, în esenta, ca textul de lege criticat este neconstitutional, întrucât partile participante la procesele în contencios administrativ nu au o reprezentare exacta a drepturilor si obligatiilor lor în ceea ce priveste momentul în care urmeaza a se face comunicarea hotarârilor care le sunt opozabile, nefiind clar daca motivarea si redactarea hotarârilor sau numai comunicarea acestora urmeaza a se face, prin derogare de la prevederile art. 17 alin. (3) din Legea nr. 554/2004, în termen de 15 zile de la pronuntarea hotarârilor a caror revizuire se solicita. In opinia sa, este nesocotit principiul certitudinii juridice, obligatiile revizuentului nefiind bine precizate, deoarece textul de lege criticat nu arata cu exactitate daca acestuia îi revine obligatia unei cereri temeinic motivate sau este doar o optiune si nici în ce consta temeinicia motivarii cererii. Interpretarea textului conduce la ideea ca instanta ar putea refuza motivarea, redactarea si comunicarea hotarârii în termenul scurt de 15 zile, daca apreciaza ca solicitarea partii nu este „temeinic motivata". Astfel, partii i se poate refuza dreptul de a promova revizuirea, hotarârea urmând a-i fi comunicata dupa redactarea si motivarea în termenul general de 30 de zile, deci dupa expirarea termenului de exercitare a revizuirii. Autorul exceptiei face referire si la Decizia nr. 189 din 2 martie 2006 prin care Curtea Constitutionala a admis exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 20 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, precizând ca prevederile de lege criticate au o redactare ambigua, care permite judecatorilor sa adauge la lege, în detrimentul justitiabililor, prin stabilirea cazurilor, conditiilor si partilor fata de care termenul de recurs curge de la pronuntare, respectiv de la comunicare. Sustine ca, în mod similar, dispozitiile art. 21 alin. (2) din aceeasi lege acorda instantelor facultatea de a interpreta în mod subiectiv textul de lege criticat, partea interesata fiind pusa în situatia de a nu putea cunoaste termenul de la care începe sa curga termenul de revizuire. Astfel, textul nu precizeaza în mod expres care este data la care se comunica hotarârile judecatoresti susceptibile sa fie atacate cu revizuire si nici daca cererea temeinic motivata a partii interesate sa promoveze revizuirea este obligatorie sau facultativa si nici termenul exact în care aceasta trebuie introdusa. Prin urmare, sustine ca partilor le este, practic, îngradit accesul liber la justitie, fiind nevoite sa promoveze calea de atac a revizuirii fara sa cunoasca termenele si conditiile de exercitare a acesteia si nici considerentele hotarârii pronuntate.

Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal considera ca textul de lege criticat este neconstitutional, întrucât, în cazul promovarii unei cereri de revizuire, partile nu au un reper sigur al termenului în care pot ataca cu revizuire hotarârea pronuntata, ceea ce face ca accesul lor la justitie sa fie limitat, deoarece sunt obligate sa promoveze o cale de atac fara sa cunoasca considerentele hotarârii pronuntate pentru a motiva cererea de revizuire. Precizeaza ca, în aceste conditii, ambiguitatea prevederilor art. 21 alin. (2) din Legea nr. 554/2004 obliga judecatorul sa stabileasca el însusi, pe cale jurisprudentiala, în afara legii, adica substituindu-se legiuitorului, regulile necesare pentru a se pronunta asupra revizuirii cu judecarea caruia a fost învestit, încalcându-se astfel prevederile art. 1 alin. (4), raportate la art. 61 alin. (1) din Constitutie.

Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile de lege criticate sunt constitutionale. In argumentarea acestui punct de vedere, reitereaza cele retinute în considerentele Deciziei Curtii Constitutionale nr. 675 din 12 iunie 2008, în sensul ca, prin reglementarea termenului de 15 zile pentru introducerea cererii de revizuire, calculat de la data comunicarii hotarârii definitive si irevocabile pronuntate de instanta de contencios administrativ, norma   criticata   îndeplineste   conditiile   de   accesibilitate, previzibilitate si claritate. Arata ca textul de lege criticat contine norme de procedura, instituind, în mod exceptional, un nou motiv de revizuire si stabileste conditiile si termenele în care aceasta cale extraordinara de atac poate fi exercitata. In acest fel, da expresie prevederilor art. 126 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege. Constata, de asemenea, ca motivele invocate privesc, în esenta, modul de interpretare si aplicare a legii, iar interpretarea unui text legal în procesul de aplicare a legii este atributul instantei de judecata. Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 21 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004, modificata prin Legea nr. 262/2007, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 510 din 30 iulie 2007, care au urmatorul cuprins:

- Art. 21 alin. (2): „Constituie motiv de revizuire, care se adauga la cele prevazute de Codul de procedura civila, pronuntarea hotarârilor ramase definitive si irevocabile prin încalcarea principiului prioritatii dreptului comunitar, reglementat de art. 148 alin. (2), coroborat cu art. 20 alin. (2) din Constitutia României, republicata. Cererea de revizuire se introduce în termen de 15 zile de la comunicare, care se face, prin derogare de la regula consacrata de art. 17 alin. (3), la cererea temeinic motivata a partii interesate, în termen de 15 zile de la pronuntare. Cererea de revizuire se solutioneaza de urgenta si cu precadere, într-un termen maxim de 60 de zile de la înregistrare."

Art.17 alin. (3) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, la care face referire textul de lege criticat, prevede ca „Hotarârile se redacteaza si se motiveaza în cel mult 30 de zile de la pronuntare".

In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, textul de lege criticat contravine urmatoarelor dispozitii din Constitutie: art. 21 care consacra dreptul de acces liber la justitie, art. 24 alin. (1) care garanteaza dreptul la aparare si art. 61 alin. (1) potrivit caruia Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român si unica autoritate legiuitoare a tarii.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine urmatoarele:

I. Prin textul de lege criticat, a fost introdus un nou motiv pentru care partile interesate pot ataca pe calea revizuirii hotarârile ramase definitive si irevocabile pronuntate de instantele de contencios administrativ. Acest nou motiv este reprezentat de încalcarea de catre instanta, cu prilejul pronuntarii hotarârii, a principiului prioritatii dreptului comunitar. Legiuitorul român a considerat necesara sanctionarea unei astfel de ipoteze, tinând cont de prevederile art. 148 alin. (2) din Constitutie care instituie un mecanism eficient de rezolvare a conflictelor dintre legea nationala si legislatia Uniunii Europene, prin acordarea prioritatii de aplicare prevederilor tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celorlalte reglementari europene cu caracter obligatoriu, fata de dispozitiile contrare din legile interne. Prin consacrarea în cuprinsul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 a dreptului de a cere revizuirea unei hotarâri pronuntate cu nesocotirea acestui principiu, s-a conferit eficacitate prevederii constitutionale mentionate, instituindu-se o modalitate concreta de asigurare a aducerii la îndeplinire a obligatiilor pe care statul român si Ie-a asumat prin actul de aderare la Uniunea Europeana, inclusiv în ceea ce priveste mentinerea unitatii si stabilitatii ordinii normative europene.

Curtea observa, totusi, ca teza întâi a alin. (2) al art. 21 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 foloseste o formulare deficitara sub aspectul logicii juridice, stabilind ca noul motiv de revizuire îl reprezinta „pronuntarea hotarârilor ramase definitive si irevocabile prin încalcarea principiului prioritatii dreptului comunitar". într-o interpretare riguroasa din punct de vedere gramatical si semantic, din aceasta redactare s-ar putea întelege ca ramânerea definitiva si irevocabila a hotarârii judecatoresti ar fi consecinta încalcarii principiului prioritatii dreptului comunitar. Desigur ca legiuitorul nu a pornit, în reglementarea acestui nou caz de revizuire, de la o astfel de premisa, dar Curtea observa ca, desi nu este de natura sa intre în contradictie cu vreun text constitutional, redactarea acestei teze este perfectibila.

Totodata, Curtea mai observa ca, spre deosebire de prevederile Codului de procedura civila, redactarea acestui text nu este foarte explicita nici sub aspectul hotarârilor care pot fi atacate pe calea de atac extraordinara a revizuirii în virtutea noului motiv de revizuire aratat mai sus. Astfel, daca la art. 322 din Codul de procedura civila se precizeaza ca sunt supuse revizuirii hotarârile ramase definitive în instanta de apel sau prin neapelare, precum si cele date de o instanta de recurs atunci când evoca fondul, teza întâi a alin. (2) al art. 21 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 se refera în mod generic la hotarârile „ramase definitive si irevocabile", fara niciun fel de detaliere. Cum însa, potrivit art. 28 din Legea nr. 554/2004, dispozitiile cuprinse în aceasta se completeaza cu prevederile Codului de procedura civila, în masura în care nu sunt incompatibile cu specificul raporturilor de putere specifice dreptului administrativ, Curtea observa ca judecatorul si partile interesate dispun, totusi, de reperele necesare încadrarii unei hotarâri judecatoresti în categoria celor susceptibile de a fi supuse revizuirii în conditiile textului de lege criticat, astfel ca nu poate retine încalcarea dreptului de acces liber la justitie si la exercitarea cailor de atac prevazute de lege, consacrat de art. 129 din Constitutie.

II. In ceea ce priveste teza a doua a alin. (2) al art. 21 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, împotriva careia autorul exceptiei îsi îndreapta în mod preponderent criticile, Curtea constata ca are o redactare defectuoasa, generatoare de confuzii si incertitudini care se pot constitui în veritabile obstacole în calea exercitarii efective a dreptului de acces liber la justitie.

Astfel, teza a doua a alin. (2) al art. 21 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 stabileste ca cererea de revizuire împotriva solutiei definitive si irevocabile pronuntate de instanta de contencios administrativ, întemeiata pe un nou motiv de revizuire, prevazut de teza întâi a aceluiasi text normativ, trebuie introdusa în termen de 15 zile de la comunicarea hotarârii a carei revizuire se cere. Confuzia intervine în ceea ce priveste momentul de la care începe sa curga acest termen, întrucât textul continua cu precizarea ca aceasta comunicare se face, „prin derogare de la regula consacrata de art. 17 alin. (3), la cererea temeinic motivata a partii interesate, în termen de 15 zile de la pronuntare". Or, art. 17 alin. (3) la care face trimitere acest text legal nu are în vedere comunicarea hotarârii, ci redactarea si motivarea acesteia, operatiuni care se realizeaza „în cel mult 30 de zile de la pronuntare". Asadar, art. 17 alin. (3) stabileste, - cu caracter de recomandare, de altfel -, termenul în care trebuie redactate si motivate aceste hotarâri, nicidecum termenul în care acestea se comunica partilor. Or, este evident ca operatiunea comunicarii nu este simultana redactarii si motivarii, ci, în mod firesc, ulterioara, între aceste momente scurgându-se un interval de timp a carui durata nu este fixata de niciun text de lege. Prin urmare textul de lege criticat face trimitere la un alt text de lege care reglementeaza o cu totul alta problema decât cea pe care legiuitorul ar fi dorit sa o clarifice prin trimiterea facuta. O astfel de lipsa de rigoare juridica pune partea interesata în situatia de a nu putea cunoaste cu precizie termenul pe care trebuie sa îl respecte pentru ca cererea sa de revizuire sa nu fie respinsa ca tardiv introdusa ori, dimpotriva, ca prematura.

Textul prevede, în continuare, ca, pentru a putea solicita revizuirea hotarârii, partea interesata trebuie sa formuleze o cerere „temeinic motivata", prin care sa ceara comunicarea acestei hotarâri în 15 zile de la pronuntare, „prin derogare de la regula consacrata de art. 17 alin. (3)" care, însa, asa cum s-a aratat, nu se refera la comunicare, ci la motivarea si redactarea hotarârii. Curtea constata ca intentia legiuitorului de a accelera, prin aceasta reglementare, solutionarea cererii de revizuire a fost concretizata printr-o norma legala confuza, întrucât face în mod eronat trimitere la un text legal care nu prevede cu privire la comunicarea hotarârilor judecatoresti, ci reglementeaza alte etape ale activitatii desfasurate de judecator, si anume motivarea si redactarea hotarârilor.

In plus, este evident ca judecatorul, primind cererea prin care se solicita comunicarea hotarârii, va trebui sa o evalueze, pentru a vedea daca este „temeinic motivata", astfel cum impune textul criticat. Aceasta apreciere pe care judecatorul urmeaza sa o faca ar trebui sa aiba loc într-un cadru procesual care însa nu exista, cererea fiind introdusa, în mod logic, ulterior pronuntarii unei hotarâri definitive si irevocabile (care, daca nu este atacata cu o cale extraordinara de atac, reprezinta punctul final al procesului) si anterior eventualei continuari a acestuia prin solutionarea cererii de revizuire. Cu alte cuvinte este vorba despre o etapa exterioara oricarui cadru procesual, fiind ulterioara încheierii procesului - dupa exercitarea cailor ordinare de atac, si premergatoare posibilei sale continuari - provocata de introducerea revizuirii. Or, dreptul de a exercita aceasta cale extraordinara de atac poate fi anulat tocmai prin respingerea unei astfel de cereri al carei unic scop îl constituie urgentarea comunicarii hotarârii a carei revizuire se doreste. Faptul ca analizarea acesteia are loc în afara procesului propriu-zis, asadar fara posibilitatea respectarii unor minime garantii procesuale, este, în conditiile unui stat de drept, inacceptabil, constituind o nesocotire a dreptului la un proces echitabil.

Imprecizia textului creeaza incertitudine si în ceea ce priveste judecatorul competent sa se pronunte asupra temeiniciei cererii prin care se solicita comunicarea hotarârii a carei revizuire se intentioneaza a se cere de catre partea interesata, nefiind clar daca aceasta va fi examinata de aceeasi instanta care a pronuntat hotarârea ce urmeaza sa fie atacata ori de catre alta instanta. Viciul de redactare afecteaza, si din aceasta perspectiva, dreptul de acces liber la justitie prin imposibilitatea partii interesate de a sti carei instante trebuie sa adreseze cererea de comunicare a hotarârii.

De asemenea, expresia „temeinic motivata" reprezinta o sintagma derutanta, atât pentru parte, cât si pentru judecator.

Temeinicia devine o caracteristica ce poate fi relativizata, neexistând criterii de apreciere a acesteia. Astfel, partea nu îsi poate îndeplini obligatia de a motiva cererea conform cerintei cuprinse în textul de lege criticat, ca urmare a faptului ca nu cunoaste masura în care motivele pe care le-ar invoca ar putea fi considerate suficiente pentru caracterizarea ca temeinica a motivarii. Deopotriva, judecatorul este pus în situatia de a aprecia dupa criterii pe care nu le va putea stabili decât în mod discretionar si aleatoriu, în lipsa unor precizari legale în functie de care sa decida daca cererea este sau nu temeinic motivata. In jurisprudenta sa, Curtea Constitutionala a statuat, de exemplu, prin Decizia nr. 189 din 2 martie 2006, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 5 aprilie 2006, ca principiul accesului liber la justitie, consacrat prin art. 21 din Legea fundamentala, implica, între altele, adoptarea de catre legiuitor a unor reguli de procedura clare, în care sa se prescrie cu precizie conditiile si termenele în care justitiabilii îsi pot exercita drepturile lor procesuale, inclusiv cele referitoare la caile de atac împotriva hotarârilor pronuntate de instantele de judecata. In acest sens s-a pronuntat în mod constant si Curtea Europeana a Drepturilor Omului, care, de exemplu, în Hotarârea din 29 martie 2000, pronuntata în Cauza Rotaru împotriva României, a statuat ca „o norma este «previzibila» numai atunci când este redactata cu suficienta precizie, în asa fel încât sa permita oricarei persoane - care, la nevoie, poate apela la consultanta de specialitate - sa îsi corecteze conduita", iar în Hotarârea din 26 aprilie 1979, pronuntata în Cauza Sunday Times contra Regatului Unit, a decis ca „[...] cetateanul trebuie sa dispuna de informatii suficiente asupra normelor juridice aplicabile într-un caz dat si sa fie capabil sa prevada, într-o masura rezonabila, consecintele care pot aparea dintr-un act determinat. Pe scurt, legea trebuie sa fie, în acelasi timp, accesibila si previzibila".

III.  In fine, în ceea ce priveste teza a treia a art. 21 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, Curtea constata ca, stabilind ca cererea de revizuire se solutioneaza de urgenta si cu precadere, textul da expresie caracteristicii generale a procedurii în contencios administrativ, anume cea a celeritatii, trasatura specifica tuturor fazelor procesului desfasurat potrivit normelor procedurale stabilite de Legea nr. 554/2004. Aceste prevederi sunt în deplina concordanta cu dispozitiile constitutionale ale art. 21 care consacra dreptul de acces liber la justitie si dreptul la un proces echitabil, judecat într-un termen rezonabil. De asemenea, nu se poate retine nici încalcarea art. 24 din Legea fundamentala care garanteaza dreptul la aparare.

IV. Curtea observa ca, prin Decizia nr. 675 din 12 iunie 2008, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 474 din 27 iunie 2008, precum si prin Decizia nr. 679 din 5 mai 2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411 din 16 iunie 2009, a respins ca neîntemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, respectiv a art. 21 din aceeasi lege. Cu acele prilejuri, examinarea constitutionalitatii acestora a fost însa realizata de instanta de contencios constitutional din perspectiva unor critici care nu accentuau deficientele semnalate prin prezenta motivare a exceptiei având acelasi obiect. De aceea, reconsiderarea solutiei pronuntate prin deciziile mentionate se justifica prin noutatea argumentelor aduse în sprijinul admiterii exceptiei, care au fost subliniate si îmbogatite si de înalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal în opinia exprimata cu privire la constitutionalitatea textului de lege criticat în prezenta cauza.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit.A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUTIONALA

In numele legii

DECIDE:

I. Admite exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (2) teza a doua din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, ridicata de Societatea Comerciala „Reutil" - S.A. din Brasov în Dosarul nr. 4.350/1/2009 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal.

II. Respinge, ca neîntemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (2) teza întâi si a treia din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, ridicata de acelasi autor în acelasi dosar al aceleiasi instante.

Definitiva si general obligatorie.

Decizia se comunica presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.

Pronuntata în sedinta publica din data de 9 decembrie 2010.

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

AUGUSTIN ZEGREAN

Magistrat-asistent,

Valentina Barbateanu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1609/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1609 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1609/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu