Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 142 din  8 mai 2001

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 23 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 330 din 20 iunie 2001


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Gabriela Ghita         - procuror
    Gabriela Dragomirescu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 23 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, exceptie ridicata de Gheorghe Ciocau in Dosarul nr. 9.781/2000 al Judecatoriei Sectorului 1, municipiul Bucuresti.
    La apelul nominal se prezinta autorul exceptiei si Maria Dumitrescu, prin mandatarul Sorin-Mugur Dumitrescu, constatandu-se lipsa celorlalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Autorul exceptiei solicita admiterea acesteia, aratand ca dispozitiile art. 23 si ale art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, dispozitii care impun schimbul obligatoriu de locuinta, contravin prevederilor constitutionale ale art. 16, 20, 22, 26, 43 si 54, precum si prevederilor Declaratiei Universale a Drepturilor Omului si ale Pactului international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale.
    Mandatarul celeilalte parti prezente solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, in legatura cu care apreciaza ca a fost ridicata pentru tergiversarea solutionarii cauzei.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei ca fiind nefondata, invocand in acest sens jurisprudenta Curtii Constitutionale referitoare la prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 18 octombrie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 9.781/2000, Judecatoria Sectorului 1, municipiul Bucuresti, a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 23 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, exceptie ridicata de Gheorghe Ciocau intr-o cauza avand ca obiect evacuarea acestuia prin schimb obligatoriu de locuinta, in temeiul dispozitiilor de lege criticate.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca prevederile legale criticate contravin dispozitiilor art. 16, 20, 22, 26, 43 si 54 din Constitutia Romaniei, prevederilor art. 25 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, precum si dispozitiilor art. 9, 10, 11 si 12 din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale. In argumentarea exceptiei se sustine ca prin reglementarea in regim de ordonanta de urgenta a raporturilor dintre chiriasi si proprietarii carora le-au fost retrocedate imobilele "au fost create grave tensiuni sociale, fiind aduse atingeri drepturilor constitutionale recunoscute persoanelor". Astfel, se considera ca schimbul fortat de locuinte, stabilit prin dispozitiile art. 23 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, incalca principiul egalitatii cetatenilor in fata legii, aducand atingere si prevederilor unor acte internationale la care Romania este parte si care consfintesc dreptul persoanelor la securitate sociala, la asigurarea stabilitatii locuintei si chiar dreptul la locuinta. Se mai arata ca normele criticate aduc "grave atingeri dreptului la integritate fizica si psihica" al chiriasilor, incalcandu-se in acest fel art. 22 din Constitutie. De asemenea, se sustine si incalcarea prevederilor constitutionale referitoare la obligatia statului de a lua masuri de protectie sociala reala spre a asigura cetatenilor un nivel de trai decent.
    Judecatoria Sectorului 1, municipiul Bucuresti, exprimandu-si opinia, considera ca prevederile ordonantei respecta toate dispozitiile constitutionale ce vizeaza drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate urmeaza sa fie respinsa. In sustinerea acestui punct de vedere se invoca jurisprudenta constanta a Curtii Constitutionale referitoare la constitutionalitatea prevederilor de lege criticate, jurisprudenta care isi mentine valabilitatea si in cauza de fata, deoarece nu au intervenit elemente noi care sa justifice schimbarea acesteia.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor si concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 23 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, dispozitii al caror continut este urmatorul:
    Art. 23
    "(1) Proprietarii au dreptul sa ceara si sa obtina mutarea chiriasilor din spatiile cu destinatia de locuinta pe calea unui schimb obligatoriu.
    (2) Pentru aceasta, proprietarul este obligat sa puna la dispozitie chiriasului, cu contract de inchiriere, un alt spatiu cu destinatia de locuinta in aceeasi localitate, sau intr-o alta localitate cu acordul chiriasului, cu respectarea suprafetei locuibile minime de 15 mp persoana.
    (3) Daca locuinta oferita in schimb este proprietatea altei persoane, contractul de inchiriere se incheie de catre aceasta pentru un termen care nu poate fi mai mic decat cel prevazut in contractul initial.";
    Art. 24
    "(1) Chiriasul nu este obligat sa se mute, daca in locuinta care i se ofera in schimb nu i se asigura suprafata locuibila si numarul de camere la care este indreptatit conform anexelor nr. 1 si 2 la prezenta ordonanta de urgenta, dar nici nu poate pretinde o suprafata locuibila sau un numar de camere mai mare decat cele la care este indreptatit potrivit prezentei ordonante de urgenta sau decat cele pe care le detine cu chirie si nici conditii mai bune de locuit decat cele pe care le are in locuinta din care urmeaza sa se mute.
    (2) Nu i se va putea cere chiriasului sa se mute intr-o locuinta insalubra si nici sa accepte o locuinta lipsita de dependintele strict necesare - bucatarie, baie, WC -, prevazute in contractul de inchiriere a locuintei din care urmeaza sa se mute.
    (3) Chiriasul nu va putea insa sa invoce, ca motiv al refuzului de a se muta, faptul ca locuinta oferita este situata intr-un cartier periferic, ca este mai putin confortabila datorita felului diferit de incalzire, ca nu are scara de serviciu sau ca are dependintele in folosinta comuna, in masura in care ii este asigurata utilizarea lor, ca nu are curte ori datorita etajului la care se afla locuinta oferita in schimb.
    (4) In cazul in care locuinta din care urmeaza sa se mute chiriasul are si garaj, acesta poate fi evacuat si din garaj, chiar daca proprietarul nu ii ofera chiriasului un alt garaj la schimb."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca aceste prevederi de lege contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 16, 20, 22, 26, 43 si 54, dispozitii care prevad:
    Art. 16
    "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.
    (3) Functiile si demnitatile publice, civile sau militare, pot fi ocupate de persoanele care au numai cetatenia romana si domiciliul in tara.";
    Art. 20
    "(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.
    (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale.";
    Art. 22
    "(1) Dreptul la viata, precum si dreptul la integritate fizica si psihica ale persoanei sunt garantate.
    (2) Nimeni nu poate fi supus torturii si nici unui fel de pedeapsa sau de tratament inuman ori degradant.
    (3) Pedeapsa cu moartea este interzisa.";
    Art. 26
    "(1) Autoritatile publice respecta si ocrotesc viata intima, familiala si privata.
    (2) Persoana fizica are dreptul sa dispuna de ea insasi, daca nu incalca drepturile si libertatile altora, ordinea publica sau bunele moravuri.";
    Art. 43
    "(1) Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.
    (2) Cetatenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate platit, la asistenta medicala in unitatile sanitare de stat, la ajutor de somaj si la alte forme de asistenta sociala prevazute de lege.";
    Art. 54
    "Cetatenii romani, cetatenii straini si apatrizii trebuie sa-si exercite drepturile si libertatile constitutionale cu buna-credinta, fara sa incalce drepturile si libertatile celorlalti."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine, de asemenea, ca dispozitiile art. 23 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 incalca si art. 25 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, potrivit caruia: "1. Orice persoana are dreptul la un nivel de viata corespunzator asigurarii sanatatii sale, bunastarii proprii si a familiei, cuprinzand hrana, imbracamintea, locuinta, ingrijirea medicala, precum si serviciile sociale necesare, are dreptul la asigurare in caz de somaj, de boala, de invaliditate, vaduvie, batranete sau in alte cazuri de pierdere a mijloacelor de subzistenta ca urmare a unor imprejurari independente de vointa sa.
    2. Mama si copilul au dreptul la ajutor si ocrotire speciale. Toti copiii, indiferent daca s-au nascut in cadrul sau in afara casatoriei, se bucura de aceeasi ocrotire sociala."
    In sfarsit, se sustine ca prin textele de lege criticate se incalca prevederile art. 9, 10, 11 si 12 din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale, prevederi care stabilesc:
    Art. 9
    "Statele parti la prezentul Pact recunosc dreptul pe care il are orice persoana la securitate sociala, inclusiv asigurari sociale.";
    Art. 10
    "Statele parti la prezentul Pact recunosc ca:
    1. O ocrotire si o asistenta cat mai larga cu putinta trebuie acordate familiei, elementul natural si fundamental al societatii, in special pentru intemeierea sa si in rastimpul cat are responsabilitatea intretinerii si educarii copiilor care sunt in sarcina sa. Casatoria trebuie sa fie liber consimtita de viitorii soti.
    2. O ocrotire speciala trebuie acordata mamelor, intr-o perioada de timp rezonabila, inainte si dupa nasterea copiilor. Mamele salariate trebuie sa beneficieze, in decursul acestei perioade, de un concediu platit sau de un concediu beneficiind de alocatii de securitate sociala adecvate.
    3. Masuri speciale de ocrotire si de asistenta trebuie luate in favoarea tuturor copiilor si adolescentilor, fara nici o discriminare din motive de filiatiune sau din alte motive. Copiii si adolescentii trebuie ocrotiti impotriva exploatarii economice si sociale. Folosirea lor la lucrari de natura a le dauna moralitatii sau sanatatii, de a le pune viata in primejdie sau de a dauna dezvoltarii lor normale trebuie sanctionata prin lege.
    Statele trebuie, de asemenea, sa stabileasca limite de varsta sub care folosirea muncii salariate a copiilor va fi interzisa si sanctionata prin lege.";
    Art. 11
    "1. Statele parti la prezentul Pact recunosc dreptul oricarei persoane la un nivel de trai suficient pentru ea insasi si familia sa, inclusiv hrana, imbracaminte si locuinta suficiente, precum si la o imbunatatire continua a conditiilor sale de existenta. Statele parti vor lua masuri potrivite pentru a asigura realizarea acestui drept si recunosc in acest scop importanta esentiala a unei cooperari internationale liber consimtite.
    2. Statele parti la prezentul Pact, recunoscand dreptul fundamental pe care il are orice persoana de a fi la adapost de foame, vor adopta, individuale si prin cooperare internationala, masurile necesare, inclusiv programe concrete:
    a) pentru a imbunatati metodele de productie, de conservare si de distribuire a produselor alimentare prin deplina utilizare a cunostintelor tehnice si stiintifice, prin difuzarea principiilor de educatie in ce priveste nutritia si prin dezvoltarea sau reforma regimurilor agrare, in asa fel incat sa asigure cat mai bine punerea in valoare si utilizarea resurselor naturale;
    b) pentru a asigura o repartitie echitabila a resurselor alimentare mondiale in raport cu nevoile, tinand seama de problemele care se pun atat tarilor importatoare, cat si tarilor exportatoare de produse alimentare.";
    Art. 12
    "1. Statele parti la prezentul Pact recunosc dreptul pe care il are orice persoana de a se bucura de cea mai buna sanatate fizica si mintala pe care o poate atinge.
    2. Masurile pe care statele parti la prezentul Pact le vor adopta in vederea asigurarii exercitarii depline a acestui drept vor cuprinde masurile necesare pentru a asigura:
    a) scaderea mortalitatii nou-nascutilor si a mortalitatii infantile, precum si dezvoltarea sanatoasa a copilului;
    b) imbunatatirea tuturor aspectelor igienei mediului si ale igienei industriale;
    c) profilaxia si tratamentul maladiilor epidemice, endemice, profesionale si ale altora, precum si lupta impotriva acestor maladii;
    d) crearea de conditii care sa asigure tuturor servicii medicale si un ajutor medical in caz de boala."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate critica dispozitiile art. 23 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, sustinand, in esenta, ca schimbul obligatoriu de locuinta reglementat de aceste texte contravine prevederilor constitutionale si internationale mentionate anterior.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea Constitutionala constata ca aceasta este neintemeiata si, in consecinta, urmeaza sa fie respinsa.
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, in ansamblu, precum si unele dintre articolele ei au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate, iar Curtea, prin mai multe decizii, a statuat in sensul constitutionalitatii lor. Astfel, prin Decizia nr. 88 din 4 mai 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 389 din 21 august 2000, respingand exceptia de neconstitutionalitate in sustinerea careia se invocau, in esenta, aceleasi argumente si incalcarea unora dintre textele constitutionale invocate si in cauza de fata, precum si incalcarea art. 25 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, Curtea a retinut: prevederile ordonantei criticate nu contravin principiului egalitatii in drepturi a cetatenilor, consacrat prin art. 16 alin. (1) din Constitutie, deoarece egalitatea intre cetateni nu impiedica stabilirea unor restrictii sau limitari ale dreptului de proprietate, iar cu privire la incalcarea prevederilor constitutionale ale art. 20, coroborate cu ale art. 25 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, s-a statuat ca "Guvernul a avut in vedere tocmai apararea acestor drepturi fundamentale ale omului, ratiunea adoptarii ordonantei fiind protectia chiriasilor si prelungirea contractelor de inchiriere". De asemenea, pentru aceste din urma argumente "Curtea retine ca nu au fost lezate nici dispozitiile art. 43 alin. (1) din Constitutie, prin care se consacra obligatia statului de a asigura cetatenilor un nivel de trai decent". S-a mai retinut ca referirile la art. 54 din Constitutie sunt irelevante, intrucat nici o dispozitie a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 nu pune in discutie exercitarea cu buna-credinta a unor drepturi sau libertati fundamentale.
    Asa fiind, ca urmare a constatarii prin decizia mentionata a constitutionalitatii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, in ansamblu, prin raportare la unele dintre prevederile constitutionale si internationale despre care si in prezenta cauza se pretinde ca au fost incalcate si intrucat nu au intervenit elemente noi care sa determine reconsiderarea celor anterior statuate, rezulta ca sunt constitutionale si prevederile art. 23 si art. 24 din ordonanta criticata prin prezenta exceptie.
    Sub un alt aspect Curtea Constitutionala constata ca prevederile art. 23 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999, reglementand schimbul obligatoriu de locuinta, nu incalca, asa cum sustine autorul exceptiei de neconstitutionalitate, art. 22 si 26 din Constitutie, deoarece acestea cuprind dispozitii privind "Dreptul la viata si la integritate fizica si psihica" si, respectiv, "Viata intima, familiala si privata". De aceea si aceasta critica urmeaza sa fie respinsa.
    In sfarsit, Curtea constata ca art. 9 - 12 din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale, invocate, de asemenea, in sustinerea neconstitutionalitatii art. 23 si art. 24 din ordonanta, nu contin dispozitii pe baza carora sa se ajunga la interzicerea schimbului obligatoriu de locuinta si, in consecinta, aceasta critica nu poate fi primita.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 23 si art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/1999 privind protectia chiriasilor si stabilirea chiriei pentru spatiile cu destinatia de locuinte, exceptie ridicata de Gheorghe Ciocau in Dosarul nr. 9.781/2000 al Judecatoriei Sectorului 1, municipiul Bucuresti.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 8 mai 2001.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 142/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 142 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 142/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu