Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 101 din 11 martie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar, aprobata prin Legea nr. 130/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 214 din  1 aprilie 2003


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Aurelia Popa          - procuror
    Doina Suliman         - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar, aprobata prin Legea nr. 130/2001, exceptie ridicata de Neculaiu Enache, Dumitru Gheorghe si Florinel Maciuca in dosarele nr. 397/2002, nr. 400/2002 si nr. 402/2002 ale Curtii de Apel Galati - Sectia civila.
    La apelul nominal lipsesc toate partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, avand in vedere ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata in dosarele nr. 271C/2002, nr. 272C/2002 si nr. 274C/2002 are un continut identic, pune in discutie, din oficiu, problema conexarii cauzelor.
    Reprezentantul Ministerului Public, avand in vedere art. 164 din Codul de procedura civila, nu se opune conexarii dosarelor.
    Curtea, in temeiul dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, coroborate cu cele ale art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea dosarelor nr. 272C/2002 si nr. 274C/2002 la Dosarul nr. 271C/2002, care este primul inregistrat.
    Reprezentantul Ministerului Public, invocand jurisprudenta in materie a Curtii Constitutionale, pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 13 mai 2002, pronuntate in dosarele nr. 397/2002, nr. 400/2002 si nr. 402/2002, Curtea de Apel Galati - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar, aprobata prin Legea nr. 130/2001. Exceptia a fost ridicata de Neculaiu Enache, Dumitru Gheorghe si Forinel Maciuca cu ocazia solutionarii recursurilor declarate impotriva sentintelor civile nr. 47, nr. 50 si nr. 54 din 6 februarie 2002, pronuntate de Tribunalul Braila - Sectia civila.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca dispozitiile legale criticate contravin prevederilor constitutionale ale art. 15, art. 16 alin. (1) si (2), art. 38 alin. (2), art. 43 alin. (1), art. 49 alin. (1) si ale art. 50. In esenta, acestia arata ca art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 incalca principiul neretroactivitatii legilor, intrucat reglementeaza modul de stabilire a platilor compensatorii si ajutoarelor care se acorda personalului militar disponibilizat, incepand cu data de 1 ianuarie 2000, data anterioara intrarii in vigoare a textului normativ atacat. In acest context, considera ca sunt incalcate si prevederile Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, aflata in vigoare la data de 1 ianuarie 2000. In continuare, autorii exceptiilor sustin ca textele legale criticate creeaza inegalitati in ceea ce priveste modul de impozitare atat intre diferitele cadre militare, cat si intre acestea si restul cetatenilor. De asemenea, considera ca sunt incalcate si prevederile constitutionale ale art. 38 alin. (2), art. 43 alin. (1), art. 49 alin. (1) si ale art. 50, deoarece in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 nu mai sunt prevazute o serie de masuri de protectie sociala instituite prin Ordonanta Guvernului nr. 7/1998, aprobata si modificata prin Legea nr. 37/2001.
    Curtea de Apel Galati - Sectia civila, observand ca textele legale criticate nu sunt aplicabile autorilor exceptiei, deoarece acestia au fost trecuti in rezerva la data de 2 iulie 2001, data ulterioara aparitiei Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2000, isi exprima totusi opinia fata de textele legale criticate in sensul ca acestea nu contravin prevederilor constitutionale invocate. Astfel, arata ca art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 prevede doar scutirea de la calculul venitului global a platilor compensatorii si ajutoarelor, care se acorda personalului militar disponibilizat, si nu scutirea de la impozitare potrivit baremelor de impozitare prevazute de art. 24 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999. In acest sens, retine ca statul este in drept sa-si stabileasca politica fiscala, fara ca prin aceasta sa se considere ca sunt incalcate dispozitiile constitutionale. De asemenea, considera ca art. 38 alin. (2), art. 43 alin. (1), art. 49 alin. (1) si art. 50 din Constitutie nu sunt incidente in cauza.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, iar in conformitate cu art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, Curtea Constitutionala a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul, apreciind ca neintemeiata exceptia de neconstitutionalitate, arata ca prevederile legale criticate nu aduc atingere principiului neretroactivitatii legii, deoarece impozitul pe venit are un caracter global si anual, modalitatea de calcul pe veniturile periodice putand fi modificata de-a lungul intregului an fiscal, urmand ca, dupa expirarea acestuia, sa se faca regularizarea impozitului platit, in raport cu impozitul datorat, tinandu-se seama si de eventualele venituri realizate din alte surse. De asemenea, considera ca nici principiul egalitatii consacrat de art. 16 alin. (1) din Constitutie nu este incalcat, deoarece prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 urmaresc doar o punere de acord a modului de impozitare a veniturilor la care se refera cu cel aplicabil veniturilor de natura salariala. In sprijinul acestei opinii este invocata si jurisprudenta Curtii Constitutionale, prin Decizia nr. 27/2002. In sfarsit, considera ca prevederile art. 38 alin. (2), art. 43 alin. (1) si ale art. 50 din Constitutie nu sunt incidente in cauza.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens, invoca solutia Deciziei nr. 27/2002 a Curtii Constitutionale, in care se arata ca "trecerea in rezerva anterior, respectiv ulterior, datei de 22 septembrie 2000, genereaza situatii juridice diferite, fapt care justifica reglementarea unor tratamente diferite", iar "aceasta problema nu poate fi privita decat ca o problema de oportunitate si de optiune a legiuitorului, a carei rezolvare intra in competenta exclusiva a acestuia". De asemenea, arata ca prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 nu incalca principiul egalitatii in drepturi dintre cetateni deoarece prin aceasta reglementare nu se urmareste decat o punere de acord a modului de impozitare a platilor compensatorii si ajutoarelor care se acorda personalului militar disponibilizat cu cel aplicabil veniturilor de natura salariala, iar art. 16 din Constitutie permite aplicarea unui tratament juridic diferentiat la situatii diferite. In continuare, arata ca nu poate fi retinuta nici sustinerea autorului exceptiei referitoare la incalcarea art. 38 alin. (2) si a art. 43 alin. (1) din Constitutie intrucat textele legale criticate garanteaza, prin masurile stabilite, tocmai aceste drepturi. In ceea ce priveste art. 49 alin. (1) si art. 50 din Constitutie, apreciaza ca acestea nu sunt incidente in cauza.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite in cauze de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 462 din 22 septembrie 2000, ordonanta aprobata prin Legea nr. 130/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 170 din 4 aprilie 2001.
    Dispozitiile legale criticate au urmatoarea redactare:
    - Art. 1: "Sumele reprezentand platile compensatorii prevazute la art. 7, 8 si 11 din Ordonanta Guvernului nr. 7/1998, la art. 6 si 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 100/1999, precum si ajutoarele prevazute la art. 31 si la art. 32 alin. (1) din Legea nr. 138/1999 se stabilesc in raport cu solda lunara neta.";
    - Art. 2: "Baza de calcul a soldei lunare nete o constituie solda lunara bruta din ultima luna de activitate, din care se scade o suma calculata prin aplicarea asupra acesteia a baremului lunar de impozitare, in vigoare la data stabilirii soldei lunare nete.
    Baremul lunar de impozitare este cel prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit.";
    - Art. 3: "Platile compensatorii si ajutoarele prevazute la art. 1, platite incepand de la data de 1 ianuarie 2000, nu sunt supuse globalizarii."
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestor texte de lege, autorii exceptiei invoca incalcarea urmatoarelor prevederi constitutionale:
    - Art. 15: "(1) Cetatenii beneficiaza de drepturile si de libertatile consacrate prin Constitutie si prin alte legi si au obligatiile prevazute de acestea.
    (2) Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile.";
    - Art. 16 alin. (1) si (2): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.";
    - Art. 38 alin. (2): "Salariatii au dreptul la protectia sociala a muncii. Masurile de protectie privesc securitatea si igiena muncii, regimul de munca al femeilor si al tinerilor, instituirea unui salariu minim pe economie, repausul saptamanal, concediul de odihna platit, prestarea muncii in conditii grele, precum si alte situatii specifice.";
    - Art. 43 alin. (1): "Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.";
    - Art. 49 alin. (1): "Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.";
    - Art. 50: "(1) Fidelitatea fata de tara este sacra.
    (2) Cetatenii carora le sunt incredintate functii publice, precum si militarii, raspund de indeplinirea cu credinta a obligatiilor ce le revin si, in acest scop, vor depune juramantul cerut de lege."
    Examinand exceptia, Curtea constata ca dispozitiile legale criticate au mai fost supuse controlului Curtii, care a decis ca acestea nu contravin prevederilor constitutionale invocate. Astfel, prin Decizia nr. 258 din 24 septembrie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 758 din 17 octombrie 2002, Curtea a retinut ca platile compensatorii si ajutoarele ce se acorda de stat cadrelor militare trecute in rezerva sau direct in retragere au fost reglementate prin acte normative succesive. Aplicarea acestor acte normative se face pe baza regulilor generale ale actiunii in timp a normelor juridice, iar aceasta nu constituie o problema de constitutionalitate, ci una de aplicare a legii, care este de competenta exclusiva a instantelor judecatoresti. Eventualele neconcordante dintre reglementarile juridice cuprinse in mai multe acte normative in vigoare nu pot fi considerate probleme de constitutionalitate, problema corelarii normative urmand a fi rezolvata de legiuitor.
    Actele normative anterioare au reglementat in mod diferit cuantumul platilor compensatorii si al ajutoarelor acordate, precum si baza de calcul a acestora, prevazand si scutirea de la plata impozitului pe venit a acestor drepturi. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 prevede, in mod unitar, pentru toate platile compensatorii si ajutoarele acordate cadrelor militare, stabilirea lor in raport cu solda lunara neta, calculata pe baza soldei brute din ultima luna de activitate, din care se deduce impozitul datorat potrivit baremului de impozitare in vigoare la data stabilirii soldei lunare nete.
    Stabilirea in cuantum diferit, in perioade diferite si prin acte normative diferite a drepturilor materiale si a altor ajutoare de aceeasi natura, acordate acelorasi categorii de cetateni, nu este de natura sa creeze nici privilegii si nici discriminari. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 se aplica deopotriva tuturor cetatenilor care se afla intr-o situatie identica si care urmeaza sa beneficieze de drepturile respective dupa intrarea in vigoare a acelui act normativ.
    Legiuitorul este in drept sa reglementeze in mod diferit, in perioade diferite si in functie de posibilitatile existente in privinta masurilor de protectie sociala drepturile ce se acorda unor categorii de cetateni, fara sa aduca atingere drepturilor anterior stabilite, precum si sa determine veniturile supuse impozitarii, cu conditia sa nu contravina dispozitiilor art. 53 alin. (2) din Constitutie, referitoare la asezarea justa a sarcinilor fiscale, ceea ce nu este cazul si nici nu se sustine in cauza de fata.
    Nu se poate retine caracterul retroactiv al nici uneia dintre dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2000, intrucat acestea se aplica exclusiv in privinta platilor compensatorii si a ajutoarelor ce se acorda dupa data intrarii in vigoare a ordonantei. Nici dispozitiile art. 3 din ordonanta, care prevad neglobalizarea platilor compensatorii si a ajutoarelor platite incepand cu data de 1 ianuarie 2000, nu au efecte retroactive. Aceasta reglementare a fost necesara, deoarece de la data de 1 ianuarie 2000 se aplicau dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venitul global. Globalizarea priveste totalitatea veniturilor dintr-un an, or, dispozitia legala referitoare la neglobalizarea platilor compensatorii si a ajutoarelor platite militarilor disponibilizati incepand cu data de 1 ianuarie 2000 a intrat in vigoare inainte de expirarea anului fiscal. De altfel, reglementarea neglobalizarii este in avantajul evident al beneficiarilor platilor compensatorii si ai ajutoarelor.
    Prevederile art. 38 alin. (2), art. 43 alin. (1), art. 49 alin. (1) si ale art. 50 din Constitutie nu au nici o legatura cu dispozitiile legale supuse controlului de constitutionalitate.
    In cauzele de fata nu au fost invocate elemente noi de natura sa determine modificarea jurisprudentei in materie a Curtii Constitutionale.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (6) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2000 privind modul de stabilire a platilor compensatorii si a ajutoarelor care se acorda personalului militar, aprobata prin Legea nr. 130/2001, exceptie ridicata de Neculaiu Enache, Dumitru Gheorghe si Florinel Maciuca in dosarele nr. 397/2002, nr. 400/2002 si nr. 402/2002 ale Curtii de Apel Galati - Sectia civila.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 11 martie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent sef,
                              Doina Suliman



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 101/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 101 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 101/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu