Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

CONTRACT MUNCA Nr

CONTRACT MUNCA   Nr. 468/02 din 20 februarie 2004

Contract colectiv de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pe perioada 2004 - 2005, inregistrat la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei cu nr. 468/02/20.02.2004, cu valabilitate 24 luni

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL, Partea a V-a, Nr. 3 din 11 martie 2005


SmartCity3


    In temeiul Legii nr. 130/1996, republicata, intre:
    1. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in calitate de ordonator principal de credite bugetare, si
    2. salariatii reprezentati, in conformitate cu art. 2 din Legea nr. 54/2003 privind sindicatele; art. 14 litera b), art. 17 alin. (1) litera b) si alin. (2) litera a), art. 19 din Legea nr. 130/1996 privind Contractul colectiv de munca, republicata, si Hotararea Guvernului nr. 314/2001, privind infiintarea, organizarea si functionarea comisiilor de dialog social in cadrul unor ministere si al prefecturilor, cu modificarile si completarile ulterioare, de Federatia Sanitas din Romania, prin Uniunea Sindicatelor din Reteaua Medicala a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
    a intervenit urmatorul Contract de colectiv de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pe perioada 2004 - 2005.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Partile contractante, pe deplin egale si libere in negocierea acestui Contract colectiv de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a MTCT, se obliga sa respecte prevederile acestuia si il considera izvor de drept, conform principiului pacta sunt servanda.
    (2) Prezentul contract colectiv de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a MTCT este negociat in spiritul prevederilor legislatiei in vigoare.
    (3) In sensul prezentului contract:
    - termenul "patron" desemneaza reprezentantii Ministerului Transportului, Constructiilor si Turismului (MTCT) si ai angajatorilor numiti prin ordin al ministrului
    - termenul de "unitate" desemneaza:
    - spitale, nuclee de cercetare;
    - alte institutii care angajeaza personal medico-sanitar si de asistenta sociala.
    (4) Patronul recunoaste libera exercitare a dreptului sindical conform legislatiei nationale in domeniu si conventiilor internationale pe care Romania le-a ratificat, precum si libertatea de opinie a fiecarui salariat.
    Art. 2
    Negocierea Contractului colectiv de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a MTCT se face de Federatia Sanitas, semnatara a Contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara si de asistenta sociala, si de reprezentantii MTCT numiti prin ordin al ministrului.
    Art. 3
    (1) In vederea negocierii contractelor colective de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a MTCT, conform anexei nr. 1, Federatia Sanitas va imputernici, potrivit legii, sindicatele din componenta Uniunii Sindicatelor din Reteaua Medicala a MTCT.
    (1) Prezentul contract colectiv de munca are ca scop, in principal, stabilirea drepturilor minime garantate salariatilor si a obligatiilor corelative cu privire la:
    - incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca;
    - conditiile de munca si protectia muncii;
    - salarizarea si alte drepturi salariale;
    - timpul de munca si de odihna;
    - unele masuri de protectie a salariatilor membri ai sindicatelor afiliate si acordarea de facilitati acestora;
    - formarea si perfectionarea profesionala;
    - drepturile sindicatelor afiliate Federatiei Sanitas, semnatara a prezentului contract colectiv de munca;
    - obligatiile salariatilor.
    Art. 4
    (1) Orice cerere de modificare a prezentului contract colectiv de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a MTCT va face obiectul unei noi negocieri.
    (2) Cererea se comunica in scris celeilalte parti si va cuprinde obiectul modificarilor.
    (3) Negocierile cu privire la modificare vor putea incepe dupa cel mult 15 zile lucratoare de la data comunicarii, dar nu mai devreme de 48 de ore de la data solicitarii acestei modificari.
    (4) Cererile de modificare vor fi depuse de catre reprezentantul patronatului la Federatia Sanitas, iar cele ale Federatiei Sanitas la conducerea MTCT.
    (5) Dupa depunerea cererii de modificare si pe toata perioada negocierilor, potrivit alin. (3), patronatul se obliga sa nu procedeze la desfaceri de contracte individuale de munca pentru motive ce nu sunt imputabile salariatilor, legate de modificarea propusa a prezentului contract, iar sindicatele sa nu declanseze conflicte colective de munca.
    Art. 5
    Modificarile negociate si aduse contractului colectiv de munca produc aceleasi efecte ca si contractul de la data inregistrarii lor la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 6
    Suspendarea sau incetarea contractului colectiv de munca are loc potrivit legii.
    Art. 7
    (1) Interpretarea clauzelor contractului colectiv de munca se face prin consens.
    (2) Daca nu se realizeaza consensul, clauza se interpreteaza potrivit legislatiei in vigoare.
    Art. 8
    (1) Pe baza prevederilor prezentului contract colectiv de munca se vor incheia contractele colective de munca la nivel de unitati din reteaua proprie a MTCT.
    (2) Clauzele Contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara si de asistenta sociala sunt considerate drepturi sub limitele carora nu se poate negocia.
    (3) Pentru negocierea si garantarea aplicarii CCM partile semnatare vor conveni, printr-o clauza expresa in CCM la nivel de unitate, plata unei contributii lunare de 1% din salariul de baza, de catre salariati, cu consimtamantul acestora. Pentru salariatii membri de sindicat reprezentati la negocierea prezentului CCM aceasta contributie este inclusa in cuantumul in valoare de 1% din venitul brut al cotizatiei de sindicat lunare.
    Fondul constituit din contributia salariatilor, altii decat membrii de sindicat, va fi gestionat in comun de catre comisia paritara constituita la nivelul fiecarei unitati.
    Art. 9
    Patronatul este obligat sa asigure afisarea contractului colectiv de munca si a oricaror alte comunicari la locurile convenite cu reprezentantii Federatiei Sanitas, astfel incat salariatii sa ia cunostinta de continutul sau.
    Art. 10
    La incheierea contractelor individuale de munca, salariatii nesindicalisti pot solicita sprijinul organizatiei sindicale privind aplicarea si respectarea clauzelor contractelor colective de munca incheiate la toate nivelurile intre reprezentantii patronatului si cei ai sindicatelor, in conditiile stabilite de contractul colectiv de munca la nivel de grup de unitati daca in acest sens fac o cerere, potrivit anexei nr. 2, ce va fi depusa si inregistrata la sindicatele afiliate Federatiei Sanitas.
    Art. 11
    (1) Pentru solutionarea pe cale amiabila a litigiilor intervenite cu ocazia executarii, modificarii, suspendarii sau incetarii contractelor colective de munca, partile convin sa constituie comisii paritare.
    (2) Componenta, organizarea si functionarea comisiei paritare se stabilesc conform anexei nr. 3.
    Art. 12
    Litigiile si conflictele nesolutionate in comisia paritara dau dreptul partilor sa se adreseze organelor administrative ierarhic superioare si/sau instantelor judecatoresti.
    Art. 13
    (1) Reprezentantii imputerniciti ai patronatului si cei ai organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract colectiv de munca vor urmari modul in care sunt respectate drepturile si obligatiile salariatilor prevazute in contractele colective de munca.
    (2) In cazul unor sesizari si al constatarii unor nereguli, partile vor sesiza MTCT si Federatia Sanitas.
    Art. 14
    (1) Drepturile salariatilor prevazute in prezentul contract colectiv de munca nu pot sa reprezinte cauza reducerii altor drepturi recunoscute anterior, prin negocieri sau prin reglementari legale.
    (2) Daca prin reglementari sau acorduri anterioare au fost prevazute drepturi mai mari pentru salariati se vor aplica acele reglementari sau acorduri, cu exceptia cazului in care prin lege se dispune expres altfel.
    (3) In situatiile in care, in privinta drepturilor ce decurg din prezentul contract colectiv de munca, intervin reglementari legale mai favorabile, acestea vor face parte de drept din contract.
    Art. 15
    (1) Partile se obliga, sub sanctiunea nulitatii absolute, ca in perioada de executare a prezentului contract colectiv de munca sa nu promoveze si sa nu sustina acte normative a caror adoptare ar conduce la diminuarea drepturilor ce decurg din acesta, cu incalcarea procedurilor cuprinse la art. 4.
    (2) Partile garanteaza respectarea prevederilor art. 29 alin. (2) din Legea nr. 54/2003 si consultarea organizatiei sindicale semnatare, in toate cazurile in care se initiaza acte normative ce privesc relatiile de munca si potrivit art. 1 din Legea nr. 54/2003.
    Art. 16
    Prezentul contract colectiv de munca a fost incheiat in baza Contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara si de asistenta sociala.
    Art. 17
    (1) Prezentul contract colectiv de munca se incheie pe o perioada de 1 an de la data inregistrarii lui la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    (2) In cazul aparitiei unor modificari legislative, partile vor proceda la modificarea prezentului contract colectiv de munca.
    (3) Prezentul contract colectiv de munca va fi pus in concordanta cu modificarile survenite in Contractul colectiv de munca la nivel de ramura sanitara.
    (4) Cu cel mult 60 de zile inainte de expirarea termenului pentru care a fost incheiat, partile vor conveni asupra prelungirii valabilitatii Contractului colectiv de munca la nivel de grup de unitati, asupra completarii sau renegocierii clauzelor sale.
    (5) Prezentul contract colectiv de munca va fi renegociat si adaptat corespunzator, in cazul modificarii prevederilor legale referitoare la organizarea si functionarea sindicatelor sau a patronatelor reprezentative.

    CAP. 2
    Incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca

    Art. 18
    In vederea stabilirii concrete a drepturilor si obligatiilor salariatilor membri ai sindicatelor afiliate Federatiei Sanitas, semnatara a prezentului contract, evidentierea acestora si angajarea se fac prin incheierea contractului individual de munca.
    Art. 19
    (1) In vederea stabilirii drepturilor ce decurg din contractul individual de munca, personalul este incadrat conform nomenclatoarelor de functii aprobate prin acte normative elaborate, cu avizul organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract colectiv de munca, in functie de gradul profesional, nivelul de studii si alte criterii profesionale, dupa caz.
    (2) Cerintele postului, normativele de personal si conditiile de incadrare se elaboreaza de catre patroni cu acordul organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract colectiv de munca.
    Art. 20
    (1) Incheierea contractului individual de munca se face pe baza conditiilor stabilite de lege si cu respectarea drepturilor constitutionale ale salariatului, potrivit prevederilor contractelor colective de munca incheiate la toate nivelurile.
    (2) La angajare si la stabilirea drepturilor individuale, angajatorul va asigura egalitatea de sanse si tratament pentru toti salariatii, fara discriminari, directe sau indirecte, pe baza de rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, categorie sociala, convingeri, sex, orientare sexuala sau orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrangerea sau inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii drepturilor decurgand din contractul colectiv de munca. In acest sens, din comisia de angajare si sustinere a concursurilor va face parte un reprezentant al sindicatului reprezentativ din unitate cu statut de observator.
    (3) Patronatul va comunica reprezentantului sindicatului afiliat organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract colectiv de munca posturile disponibile si conditiile de ocupare a lor cu 30 de zile inaintea scoaterii lor la concurs, cu exceptia cazurilor de forta majora definite prin lege.
    (4) In cazul aparitiei unor posturi vacante, salariatii au dreptul sa solicite conducerii unitatii redistribuirea lor pe acele posturi, in concordanta cu interesele unitatii, cu cele proprii si in conditiile legii.
    Art. 21
    (1) Incheierea contractului individual de munca se face pe perioada nedeterminata. La incheierea contractului individual de munca, salariatul poate solicita asistenta din partea organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract colectiv de munca.
    (2) Contractele individuale de munca se pot incheia si pe o perioada determinata in cazurile si prin modalitatile prevazute expres de lege.
    (3) Contractul individual de munca va cuprinde cel putin clauzele prevazute in Codul muncii.
    (4) Contractul individual de munca se va incheia potrivit legii, in scris, respectiv cate un exemplar pentru fiecare parte semnatara, in baza prezentului contract colectiv de munca si va fi reactualizat anual prin act aditional.
    Art. 22
    (1) Continutul contractului individual de munca se poate modifica, cu acordul partilor. Salariatul poate solicita asistenta din partea sindicatului reprezentativ afiliat organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract colectiv de munca.
    (2) Refuzul salariatului de a accepta o modificare a clauzelor referitoare la felul muncii si/sau drepturile salariale nu da dreptul celui care angajeaza la desfacerea contractului individual de munca sau la aplicarea unei sanctiuni administrative pentru acest motiv, cu exceptia cazurilor prevazute de lege.
    Art. 23
    (1) Delegarea sau detasarea salariatilor se face in conditiile stabilite de lege.
    (2) In cazurile concrete rezultate din aplicarea reformei in domeniul sanatatii, redistribuirea salariatilor se face cu consultarea reprezentantului sindicatului semnatar al prezentului contract.
    Art. 24
    (1) Contractul individual de munca se poate suspenda, in ceea ce priveste efectele sale, numai cu acordul partilor sau in cazurile prevazute expres de lege.
    (2) In cazuri deosebite, cand din motive independente de vointa salariatului, activitatea a fost intrerupta, dar nu mai mult de 60 de zile, acesta va primi salariul de baza pe perioada respectiva. Personalul va fi redistribuit temporar la solicitarea conducerii, in functie de necesitati si posibilitati la nivel teritorial.
    (3) In cazurile prevazute la alin. (2) salariatii beneficiaza de toate celelalte drepturi prevazute de lege pentru astfel de situatii.
    Art. 25
    (1) Incetarea contractului individual de munca poate avea loc in conditiile prevazute de lege in unul din urmatoarele moduri:
    a) cu acordul partilor;
    b) din initiativa uneia dintre parti, in conditiile prevazute de lege.
    (2) In cazurile in care se procedeaza la desfacerea contractului individual de munca din initiativa unitatii, aceasta este obligata sa acorde preaviz de 20 de zile lucratoare pentru functiile de executie si de 30 de zile lucratoare in cazul functiilor de conducere.
    (3) In perioada de preaviz, salariatii vor fi invoiti, la cerere, 4 ore pe zi sau prin cumul, pentru a-si cauta un loc de munca, fara ca aceasta sa afecteze drepturile salariale.
    Art. 26
    (1) Contractul individual de munca nu poate fi desfacut din initiativa celui care angajeaza in cazurile in care prin lege sau prin contractul colectiv de munca sunt prevazute asemenea interdictii.
    (2) Nu poate fi desfacut din initiativa unitatii contractul persoanelor aflate in incapacitate temporara de munca sau in concediu de maternitate.
    (3) Desfasurarea activitatii sindicale nu poate constitui motiv pentru desfacerea contractului individual de munca.
    Art. 27
    (1) Contractul individual de munca nu poate fi desfacut din initiativa celui care angajeaza daca exista posibilitatea redistribuirii personalului medical de catre Directia Medicala din cadrul MTCT.
    (2) In cazul aparitiei uneia dintre situatiile la care se refera alin. (1), organul ierarhic superior celui care angajeaza este obligat sa asigure continuarea raporturilor juridice de munca prin redistribuire, cu mentinerea salariului cel putin la nivelul celui negociat.
    (3) In situatia in care din motive justificate nu este posibila aplicarea prevederilor alin. (2) din prezentul articol, desfacerea contractului individual de munca se va face tinand cont de criteriile stabilite prin articolul 76 din prezentul contract.
    Art. 28
    (1) a) In cazul modificarii sursei si a modului de finantare, potrivit legii, patronul semnatar al contractului individual de munca va prevedea in actele de predare-primire ca persoana juridica sau fizica sa asigure continuitatea contractului individual de munca al personalului preluat si care este reprezentat de forul superior semnatar al prezentului contract colectiv de munca pe durata contractului de munca incheiat, fie prin mentinerea locului de munca, fie prin redistribuire in alte unitati situate in aceeasi localitatea sau judet, in temeiul legilor in vigoare.
    b) In situatia prevazuta mai sus MTCT sprijina, conform CCM la nivel de grup de unitati din reteaua proprie, rezolvarea cazurilor ivite prin consultarea reprezentantului organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract colectiv de munca.
    (2) Schimbarea persoanei juridice care angajeaza nu da dreptul la o salarizare sub nivelul prevazut de legislatia in vigoare pentru functia si gradul profesional respectiv, indiferent de sursa de finantare.
    (3) In toate cazurile in care se procedeaza in mod justificat la o reducere de personal, MTCT va asigura cadrul legal pentru consultarea reprezentantului organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract de munca in ceea ce priveste posturile reduse si salariatii care urmeaza sa fie disponibilizati.
    (4) Membrii sindicatelor afiliate Federatiei Sanitas, semnatara a prezentului contract colectiv de munca, care isi exercita profesia in conditiile legii, in temeiul prevederilor art. 4 din Legea nr. 54/2003 cu privire la sindicate, vor fi reprezentati la negocierea contractului individual de munca de organizatiile sindicale semnatare, in conditiile legii.

    CAP. 3
    Conditii de munca si protectia muncii

    Art. 29
    (1) Partile se obliga sa depuna eforturile necesare pentru institutionalizarea unui sistem adecvat, avand drept scop ameliorarea continua a conditiilor de munca.
    (2) Pentru a se asigura participarea salariatilor la elaborarea si aplicarea deciziei in domeniul protectiei muncii, potrivit Legii nr. 90/1996 la nivelul unitatilor sanitare functioneaza comitetele de securitate si sanatate in munca.
    (3) Comitetul de securitate si sanatate in munca va fi constituit in fiecare unitate sanitara potrivit normelor generale de protectia muncii.
    (4) In stabilirea masurilor privind conditiile de munca, partile implicate vor tine seama de urmatoarele principii de baza:
    a) masurile preconizate trebuie sa vizeze in primul rand gasirea de solutii pentru ameliorarea conditiilor de munca si, numai daca acest lucru nu este posibil la un moment dat, sa se procedeze la compensari de alta natura;
    b) masurile preconizate pentru ameliorarea conditiilor de munca trebuie sa fie realizate cu consultarea reprezentantilor organizatiilor sindicale si patronale semnatare ale prezentului contract la nivelul respectiv;
    c) partile sunt de acord ca in sistemul sanitar al MTCT, conditii corespunzatoare de lucru se realizeaza si cu asigurarea medicamentelor, materialelor sanitare, instrumentarului, aparaturii, reactivilor, documentelor specifice muncii, necesare, potrivit legii.
    Art. 30
    (1) Organizarea activitatii, stabilirea structurilor organizatorice adecvate, repartizarea salariatilor pe locurile de munca, precizarea atributiilor si raspunderilor, se realizeaza exclusiv de catre cel care angajeaza consultarea reprezentantului sindicatului din unitate afiliat uneia dintre organizatiile semnatare ale prezentului contract colectiv de munca si prezentarea de catre acesta, in scris, a punctului de vedere.
    (2) Exercitarea controlului asupra modului de indeplinire a obligatiilor de serviciu de catre salariati este atribuit exclusiv in competenta celor care angajeaza.
    Art. 31
    (1) Normativele de personal si fisa postului se intocmesc potrivit prevederilor legale si fac parte integranta din prezentul contract colectiv de munca.
    (2) In cazul in care normativele de personal nu corespund conditiilor concrete de desfasurare a activitatii, la cererea uneia dintre partile semnatare ale contractului colectiv de munca, acestea vor fi modificate printr-un demers comun.
    (3) Partile convin ca aplicarea corecta si in interesul asiguratilor a O.U.G. nr. 150/2002 nu se poate realiza, de regula, printr-o politica de reducere a numarului de personal angajat in reteaua sanitara proprie a MTCT.
    Art. 32
    (1) Sarcinile de serviciu trebuie stabilite in conformitate cu cerintele postului si obligatiile asumate de fiecare salariat la incheierea contractului individual de munca.
    (2) In cazul unor calamitati sau in cazurile de forta majora, fiecare salariat are obligatia sa participe la actiunile ce vizeaza inlaturarea efectelor acestora.
    Art. 33
    (1) Partile semnatare ale prezentului contract colectiv de munca au dreptul de a prezenta, solicita, negocia si sprijini, dupa caz, modificarea normativelor de personal si a atributiilor de serviciu in conditiile legale.
    (2) Normativele de personal din reteaua sanitara proprie a MTCT se aplica cu avizul scris al reprezentantilor Federatiei Sanitas, semnatara a prezentului contract colectiv de munca.
    Art. 34
    In cazul aparitiei unor divergente legate de structura de personal si normative, partile, de comun acord, pot solicita efectuarea unei expertize tehnice. Concluziile expertizei tehnice sunt obligatorii pentru ambele parti, urmand a fi puse in aplicare prin demersuri comune. Cheltuielile ocazionate de solutionarea divergentelor cu privire la modificarea normelor de munca vor fi suportate de angajatori pentru prima solicitare a sindicatelor.
    Art. 35
    (1) Locurile de munca sunt clasificate potrivit anexei nr. 5 la prezentul Contract colectiv de munca la nivel de grup de unitati.
    (2) In vederea pensionarii pentru limita de varsta, locurile de munca in conditii deosebite sunt prevazute in reglementarile legale in vigoare, negociate intre reprezentatii sindicatelor si patronatelor semnatare ale Contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara si de asistenta sociala.
    Art. 36
    (1) Reducerea timpului de lucru normal (40 ore/saptamana) si alimentatia compensatorie de protectie se acorda obligatoriu de catre patronat in conformitate cu prevederile anexei nr. 6.
    (2) Echipamentul de protectie, precum si materialele igienico-sanitare sunt asigurate obligatoriu de catre patronat, in cantitatea si calitatea necesare asigurarii unei asistente medicale corespunzatoare, potrivit anexei nr. 11.
    (3) Concediile suplimentare de odihna, stabilite de comun acord intre reprezentantii MTCT si cei ai organizatiilor sindicale semnatare ale Contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara si de asistenta sociala se acorda potrivit prevederilor anexei nr. 7.
    Art. 37
    (1) Patronatul se obliga sa asigure, o data pe an, examinarea medicala gratuita si completa a salariatilor la cererea acestora, potrivit O.U.G. nr. 150/2002 a asigurarilor de sanatate.
    (2) Patronatul la cererea salariatilor va asigura gratuitate pentru efectuarea testelor HIV, HVB, HVC si pentru vaccinarea impotriva hepatitei de tip B si C.
    (3) Controalele medicale periodice impuse de prevederile legale vor fi asigurate gratuit de patronat.
    (4) In contractele colective de munca la nivel de unitate pot fi incluse clauze suplimentare referitoare la asigurarea unor prestatii medico-sanitare, pentru salariatii membri ai sindicatelor afiliate Federatiei Sanitas, semnatara a prezentului contract colectiv de munca. MTCT va sprijini adoptarea unor reglementari legale privind conditiile de acordare, in mod gratuit, a asistentei medicale, medicamentelor si protezelor pentru personalul din unitatile sanitare.
    (5) La cererea uneia din parti, medicii de medicina muncii si inspectorii de protectia muncii vor fi consultati cu privire la reducerea timpului de lucru si acordarea unor zile de concediu suplimentar de odihna.
    Art. 38
    (1) In cazul in care conditiile de munca se normalizeaza, pentru refacerea capacitatii de munca, salariatii vor beneficia inca doua luni de sporurile avute.
    (2) De drepturile prevazute la alin. (1) beneficiaza si salariatii care au lucrat cel putin 6 luni in conditiile alin. (1) si care isi schimba locul de munca din motive ce nu le sunt imputabile, daca drepturile de aceeasi natura sunt mai mici la noul loc de munca.
    Art. 39
    (1) In toate cazurile in care conditiile de munca s-au modificat, determinand reclasificarea locurilor de munca, salariatii vor beneficia de drepturile aferente noii clasificari incepand cu data schimbarii conditiilor de munca, certificate potrivit legii.
    (2) Reclasificarea locurilor de munca se face de catre aceleasi parti care au facut clasificarea initiala printr-un act aditional la contractul colectiv de munca.
    (3) Normele generale si cele specifice de protectie a muncii sunt considerate de parti a fi minime si obligatorii; in functie de conditiile specifice de munca pot fi incluse si clauze suplimentare de protectia muncii ce vor face obiectul unui act aditional.
    Art. 40
    (1) Contravaloarea si intretinerea echipamentului de protectie se suporta integral de catre patronat. Conditiile concrete, locurile de munca si criteriile de acordare a acestor echipamente de protectie sunt stabilite de comitetul de securitate si sanatate in munca si evidentiate in contractele colective de munca la nivel de unitati potrivit anexei nr. 11.
    (2) Comitetul de securitate si sanatate in munca va stabili parametrii de microclimat necesari fiecarui loc de munca in vederea adoptarii de masuri de protectia muncii specifice, programul de control si urmarirea realizarii masurilor convenite.
    Art. 41
    (1) Partile sunt de acord ca nici o masura de protectia muncii nu este suficienta daca nu este cunoscuta si insusita de catre salariati.
    (2) Patronatul este obligat sa asigure pe cheltuiala sa cadrul organizatoric pentru instruirea, testarea si perfectionarea profesionala a salariatilor, cu privire la normele si instructiunile de protectia muncii.
    Art. 42
    (1) In vederea mentinerii si imbunatatirii conditiilor de desfasurare a activitatii la locurile de munca, patronatul va lua cel putin urmatoarele masuri:
    a) amenajarea ergonomica a locurilor de munca;
    b) asigurarea conditiilor de mediu, umiditate, temperatura si altele, in conformitate cu prevederile legale si cu cele ale CCM la nivel de ramura sanitara.
    (2) Neasigurarea conditiilor normale de lucru la locul de munca exonereaza de raspundere personalul medico-sanitar privind consecintele ce decurg din neindeplinirea corespunzatoare a sarcinilor de serviciu in aceasta situatie, in acest sens evitandu-se pe cat posibil sa se puna in pericol viata si sanatatea pacientilor.
    (3) Patronatul asigura amenajarea anexelor sociale la locul de munca, dotate in limita posibilitatilor locale cu apa calda si rece.
    (4) La cererea sindicatelor, patronatul asigura, in masura posibilitatilor, conditiile necesare pentru servirea mesei in incinta unitatii.
    (5) Patronatul va asigura diminuarea treptata, pana la eliminarea totala, a emisiilor poluante din unitate.
    Art. 43
    Partile se obliga sa asigure un regim de protectie speciala a muncii femeilor si tinerilor, conform prevederilor legale.
    Art. 44
    (1) Patronatul se obliga sa nu refuze angajarea sau, dupa caz, mentinerea in munca a persoanelor cu handicap, in cazurile in care acestea sunt apte pentru indeplinirea obligatiilor minime de serviciu, aferente posturilor respective.
    (2) In cazurile prevazute la alin. (1) se va proceda la consultarea reprezentantului sindicatului semnatar al prezentului contract colectiv de munca.

    CAP. 4
    Salarizarea si alte drepturi salariale

    Art. 45
    (1) In scopul salarizarii si acordarii celorlalte drepturi prevazute in prezentul contract colectiv de munca personalului din institutiile finantate de la bugetul de stat, de la fondurile casei de asigurari de sanatate, partile contractante vor purta negocieri pentru stabilirea fondurilor aferente acestei categorii de salariati din unitatile spitalicesti, ambulatorii si din activitatea de siguranta a circulatiei si a surselor de constituire, inainte de adoptarea Legii bugetului de stat consolidat, cu respectarea legislatiei in vigoare (potrivit anexei nr. 12 la prezentul contract).
    (2) Sistemul de salarizare si modalitatea de aplicare a acestuia pentru salariatii reprezentati de sindicatele semnatare ale prezentului contract fac obiectul negocierilor si al consultarilor cu MTCT si cu patronatul dupa caz.
    Art. 46
    (1) Pentru munca prestata, fiecare salariat are dreptul la un salariu, in bani, stabilit la incheierea contractului individual de munca in concordanta cu prevederile prezentului contract colectiv de munca si cele ale legislatiei in vigoare.
    (2) Principiile de salarizare a personalului angajat in unitatile sanitare ale MTCT sunt preluate din Contractul colectiv de munca la nivel de ramura sanitara.
    (3) Criteriile de incadrare salariala si evaluare sunt stabilite de comun acord de catre reprezentantii patronatului si sindicatului semnatar al CCM la nivel de ramura sanitara.
    Art. 47
    (1) Se stabilesc urmatorii coeficienti minimi de ierarhizare, pentru urmatoarele categorii de personal:
    a) muncitori
    1. necalificati = 1;
    2. calificati = 1,2;
    b) personal administrativ incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este:
    1. liceala = 1,1;
    3. postliceala = 1,15;
    c) personal administrativ incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este:
    1. liceala = 1,2;
    2. postliceala = 1,25;
    3. scoala de maistri = 1,3;
    4. studii superioare de scurta durata = 1,4;
    d) personal administrativ incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este:
    1. studii superioare = 1,5.
    (2) Coeficientii de ierarhizare de la alin. (1) se aplica la salariul de baza minim negociat la nivel national, pentru un program complet de 170 de ore.
    Art. 48
    La nivel de unitate sumele aferente cheltuielilor de personal vor fi negociate de administratie si sindicatele reprezentate de Federatia Sanitas inainte de negocierea contractelor de prestari servicii, semnate cu Casa de Asigurari de Sanatate a MTCT, pentru a acoperi integral si la timp cheltuielile cu personalul angajat in unitate conform prevederilor legale.
    Art. 49
    Salariul personalului sanitar se compune din:
    a) salariul de baza;
    b) sporuri la salariul de baza;
    c) adaosuri si alte drepturi salariale suplimentare.
    Art. 50
    Adaosurile si drepturile salariale cuprind in mod obligatoriu acordarea celui de-al 13-lea salariu, anual, premierile de 2%, precum si alte drepturi negociate conform legii, intre administratie si sindicate.
    Art. 51
    Pentru locurile de munca cu conditii grele, deosebit de periculoase si periculoase, conditii vatamatoare, conditii de incordare psihica, in mediul rural, din zonele izolate sau unde atragerea personalului se face cu greutate etc., sporurile se stabilesc potrivit anexei nr. 5.
    Art. 52
    (1) Se acorda urmatoarele sporuri si adaosuri la salariul de baza:
    a) pentru orele prestate in zilele de sambata, duminica, sarbatori legale si in alte zile in care, potrivit legii, nu se lucreaza, se acorda un spor de 100%;
    b) pentru orele prestate peste durata normala a timpului de lucru, potrivit prevederilor legale, dar nu mai putin decat cuantumul prevazut in Codul muncii;
    c) sporul de vechime se acorda potrivit prevederilor anexei nr. 8 si in conformitate cu Codul muncii;
    d) pentru activitatea desfasurata in timpul noptii se acorda un spor de 25% la salariul de baza;
    e) pentru activitatea desfasurata in 3 ture, in locul sporului prevazut la pct. d) se acorda un spor de 15% la salariul de baza;
    f) indemnizatia de conducere se stabileste conform legii.
    (2) Garantia in bani retinuta salariatilor care au gestiune in primire va fi depusa conform prevederilor in vigoare (Legea nr. 22/1969).
    Art. 53
    (1) Alte drepturi salariale:
    a) conform Codului muncii si H.G. nr. 281/1991;
    b) plata cheltuielilor de transport in cazul deplasarii, in interesul serviciului, pentru functiile stabilite de MTCT, potrivit legii.
    (2) Conditiile de diferentiere si criteriile de acordare se stabilesc de comun acord cu sindicatele semnatare ale prezentului contract.
    Art. 54
    (1) Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale unitatii si nu pot fi urmarite sau retinute decat in cazurile prevazute de lege.
    (2) In caz de desfiintare a unitatii, salariatii au calitatea de creditori privilegiati si drepturile lor banesti constituie creante privilegiate si vor fi platite integral inainte de a-si revendica cota-parte ceilalti creditori.
    (3) In raport cu activitatea prestata, salariatii pot primi anual un salariu de merit, potrivit reglementarilor legale. Persoanele indreptatite sa primeasca salariul de merit se stabilesc cu consultarea sindicatelor semnatare ale prezentului contract. Salariul de merit se acorda pe o perioada de 12 luni calendaristice de la data acordarii lui.
    (4) In cazul in care fondurile alocate salariilor de merit nu au putut fi folosite in acest scop, patronul, de comun acord cu sindicatele semnatare ale prezentului contract, poate utiliza economiile realizate ca premii acordabile tuturor salariatilor la sfarsitul fiecarui an calendaristic.
    Art. 55
    (1) Formele de organizare a muncii in reteaua sanitara sunt urmatoarele:
    a) in regie si/sau dupa timp;
    b) alte forme de organizare a muncii pentru unitatile sanitare din reteaua MTCT se vor stabili, de comun acord, de reprezentantii patronatului si sindicatului la nivelul respectiv, semnatare ale prezentului CCM.
    (2) Forma de organizare a muncii si drepturile salariale ce ar urma sa se aplice fiecarei activitati si fiecarui loc de munca se stabilesc cu acordul scris al reprezentantilor sindicatelor semnatare ale prezentului contract, in functie de nivelul de reprezentare.
    Art. 56
    (1) Patronul se obliga sa asigure conditiile minime necesare realizarii de catre fiecare salariat a sarcinilor ce-i revin.
    (2) In cazul neindeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1) din prezentul articol, salariatul va primi drepturile integrale pentru timpul cat lucrul a fost intrerupt.
    Art. 57
    (1) Indexarea salariilor se face potrivit legii.
    (2) Nivelurile drepturilor salariale se calculeaza corelativ cu valoarea indexarii.
    Art. 58
    Plata salariilor se face chenzinal, la datele care se stabilesc prin contractele colective de munca la nivel de unitate.
    Art. 59
    Patronii sunt obligati sa tina evidenta in care se mentioneaza activitatea desfasurata in baza contractului individual de munca si drepturile de care salariatii au beneficiat si sa le elibereze dovezi despre aceasta, la cerere.

    CAP. 5
    Timpul de munca si timpul de odihna

    Art. 60
    (1) Durata normala a timpului de lucru este de 8 ore/zi si nu mai mult de 40 ore/saptamana, respectiv 170 de ore/luna. Pentru medici si alt personal de specialitate, durata normala a timpului de lucru este de 7 ore/zi si nu mai mult de 35 ore/saptamana.
    (2) Durata normala a timpului de lucru prevazuta la alin. (1) se realizeaza prin saptamana de lucru de 5 zile.
    (3) La locurile de munca cu activitate specifica se pot stabili forme speciale de organizare a activitatii, dupa caz, in ture, 12/24 ore, garzi, contravizite, program fractionat etc., cu acordul sindicatelor semnatare ale prezentului CCM.
    (4) Conditiile concrete stabilite prin aplicarea prevederilor alin. (3) vor fi evidentiate prin contractele colective de munca la nivel de unitate.
    (5) Partile semnatare ale prezentului contract colectiv de munca recunosc de comun acord ca activitatea prestata sambata, duminica si in alte zile in care, potrivit legii, nu se lucreaza, contribuie la asigurarea continuitatii asistentei medicale si a asistentei medicale de urgenta.
    Art. 61
    (1) Pentru unele activitati sau locuri de munca, prin contractele colective de munca la nivel de unitati, se pot stabili programe de lucru in fractiuni de norma, plata salariala efectuandu-se corespunzator.
    (2) Salariatii care beneficiaza de reducerea timpului de lucru, potrivit legii, beneficiaza de vechime integrala in munca.
    Art. 62
    (1) Salariatii care lucreaza in conditii de munca deosebite beneficiaza de reducerea programului normal de lucru, potrivit legii si contractului colectiv de munca.
    (2) Reducerea timpului normal de lucru, potrivit legii si contractului colectiv de munca, nu afecteaza nivelul veniturilor salariale si vechimea in munca.
    (3) Salariatii care beneficiaza de prevederile alin. (1) si (2) din prezentul articol vor fi nominalizati de comun acord de comisia paritara la nivel de unitate.
    Art. 63
    (1) Regulamentul de ordine interioara se stabileste de catre administratie impreuna cu sindicatele semnatare ale prezentului CCM.
    (2) Programul zilnic de munca se stabileste de administratie si patronate cu consultarea sindicatelor semnatare ale prezentului CCM.
    (3) In toate cazurile in care este posibil, cei care angajeaza vor purta negocieri cu reprezentantii organizatiilor sindicale semnatare ale prezentului contract pentru practicarea orarelor flexibile de lucru, precum si pentru modalitatile de aplicare.
    (4) Stabilirea orarelor flexibile nu poate duce la sporirea sarcinilor de serviciu si la deteriorarea conditiilor de munca sau la diminuarea veniturilor salariale.
    (5) Femeile care alapteaza beneficiaza, la cerere, de fractionarea programului de munca.
    Art. 64
    Prelungirea programului normal de lucru se poate face numai cu acordul salariatului.
    Art. 65
    Ziua Mondiala a Sanatatii, 7 aprilie, care este si Ziua Nationala a Sanatatii, este zi libera, cu regim de plata normal.
    Art. 66
    (1) Compensarea orelor efectuate peste programul normal de lucru se face prin acordarea de timp liber corespunzator sau prin plata drepturilor salariale potrivit reglementarilor in vigoare si continutului art. 52 alin. (1) pct. b) din prezentul contract.
    (2) Unitatea este obligata sa plateasca drepturile salariale cuvenite angajatului pentru efectuarea orelor suplimentare cel tarziu in luna urmatoare celei in care s-a implinit termenul de maximum 30 de zile.
    (3) Refuzul salariatului de a efectua ore suplimentare nu atrage sub nici o forma sanctiuni materiale sau prejudicii morale din partea patronatului.
    (4) Pentru prevenirea sau inlaturarea efectelor unor calamitati naturale ori ale altor cazuri de forta majora, salariatii au obligatia de a presta munca suplimentara ceruta de cel care angajeaza.
    Art. 67
    (1) La unitatile unde programul se desfasoara neintrerupt, programul de lucru din timpul zilei poate fi egal cu programul de lucru din timpul noptii.
    (2) Se considera munca prestata in timpul noptii munca prestata in intervalul cuprins intre orele 22.00 - 6.00, cu posibilitatea abaterii cu o ora in plus sau in minus fata de aceste limite, in cazuri exceptionale.
    (3) Este considerat program in 3 ture sistemul 8 cu 16, 12 cu 24 ore, salariatul avand obligatia efectuarii serviciului de dimineata, dupa-amiaza si de noapte in decursul unei luni, si se stabileste de comun acord de administratie si sindicatele semnatare ale prezentului CCM.
    Art. 68
    (1) In fiecare saptamana salariatul are dreptul la 2 zile consecutive de repaus.
    (2) Repausul saptamanal se acorda de regula sambata si duminica.
    (3) In cazul in care activitatea la locul de munca nu poate fi intrerupta sambata si duminica, prin contractul colectiv de munca la nivel de unitate se asigura zilele de repaus in alte perioade, fragmentat sau cumulat, dar cel putin intr-o sambata si o duminica pe luna.
    Art. 69
    Concediul anual de odihna in reteaua medicala proprie a MTCT, care este de 21 de zile minim, si concediile suplimentare se acorda potrivit prevederilor legale.
    Art. 70
    (1) Salariatii nevazatori, precum si cei cu disabilitati au dreptul la un concediu de odihna suplimentar, conform legii.
    (2) Concediul suplimentar de odihna cuvenit salariatilor reprezentati de sindicatele semnatare ale prezentului contract se acorda potrivit prevederilor anexei nr. 7 la prezentul contract de munca.
    Art. 71
    (1) La nivelul unitatilor, prin contractele colective de munca, pot fi stabilite cuantumuri mai mari ale zilelor de concedii suplimentare de odihna, care vor fi propuse MTCT spre adoptare.
    (2) Concediul anual de odihna se poate fractiona, la cererea salariatului, una din transe neputand fi mai mica de 15 zile lucratoare.
    Art. 72
    (1) Drepturile salariale curente cuvenite salariatilor care efectueaza concediul anual de odihna se acorda potrivit legii si contractelor colective de munca.
    (2) Drepturile salariale cuvenite pentru perioada de efectuare a concediului de odihna se acorda, la cererea salariatului, cu minimum 5 zile lucratoare inainte de plecare.
    (3) Concediul de odihna poate fi reprogramat, prin acordul partilor, in anul respectiv.
    Art. 73
    (1) Salariatii au dreptul la zile libere platite pentru evenimente deosebite in familie, dupa cum urmeaza:
    a) casatoria salariatului - 5 zile;
    b) nasterea sau casatoria unui copil - 3 zile;
    c) decesul sotului, sotiei, copilului, parintilor, socrilor salariatului - 3 zile;
    d) decesul bunicilor, fratilor, surorilor - 1 zi;
    e) ziua de nastere a salariatului, la cerere, urmand a se efectua recuperarea zilei libere acordate sau compensarea din C.O., dupa caz.
    (2) Concediul platit prevazut la alin. (1) se acorda la cererea solicitantului de catre conducerea unitatii.
    (3) Pentru rezolvarea unor situatii personale, salariatii au dreptul la concediu fara plata de 90 de zile pe an, fara sa fie afectata vechimea in munca si fara pierderea locului de munca, conform legii.
    (4) La nivel de unitate comisia paritara poate stabili si alte situatii in care se acorda durata mai mare de C.F.S. in vederea rezolvarii unor situatii personale, locul de munca al salariatului pastrandu-se, conform legii.

    CAP. 6
    Alte masuri de protectie sociala a salariatilor membri ai sindicatelor afiliate organizatiilor sindicale semnatare ale prezentului contract colectiv de munca si acordarea de facilitati acestora

    Art. 74
    (1) In situatia in care organele competente au aprobat masuri de reducere a activitatii ori de reorganizare a structurii de functionare, in cadrul masurilor impuse de reforma sistemului de sanatate, ce ar determina desfacerea contractului individual de munca, administratia este obligata sa puna la dispozitia reprezentantilor sindicatelor semnatare ale prezentului contract numarul total de posturi ce ar urma sa fie reduse cu cel putin 30 de zile inainte de inceperea timpului de preaviz, precum si motivatia acestei actiuni.
    (2) In perioada prevazuta la alin. (1), partile vor purta negocieri, iar administratia este obligata sa intreprinda simultan urmatoarele actiuni:
    a) sa identifice si sa valorifice posibilitatea de redistribuire a salariatilor in cadrul unitatii sau retelei teritoriale;
    b) sa includa cu prioritate la cursurile de recalificare personalul salariat caruia ar urma sa i se desfaca contractul individual de munca.
    Nerespectarea prevederilor de la pct. b atrage raspunderea potrivit prevederilor legale.
    Art. 75
    Daca desfacerea contractului individual de munca nu poate fi evitata, patronul are obligatia de a comunica in scris celor in cauza:
    a) termenul de preaviz, conform Codului muncii;
    b) daca le ofera sau nu un alt loc de munca, ori cuprinderea intr-o forma de calificare sau reprofilare profesionala;
    c) numarul adresei inaintate la Agentia Judeteana de Ocupare si Formare Profesionala.
    Art. 76
    (1) La aplicarea efectiva a reducerii de personal, dupa reducerea posturilor vacante masurile vor afecta in ordine:
    a) persoanele care cumuleaza doua sau mai multe venituri, precum si cele care cumuleaza pensia cu salariul;
    b) persoanele care indeplinesc conditiile de pensionare pentru limita de varsta;
    c) persoanele care implinesc varsta de pensionare, la cerere;
    d) persoanele care au avut abateri disciplinare;
    e) persoanele care desfasoara si activitate privata, sub contract cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate.
    (2) Pentru luarea masurilor de desfacere a contractului individual de munca vor fi avute in vedere urmatoarele criterii:
    a) daca masura afecteaza doi soti care lucreaza in aceeasi unitate se desface contractul individual de munca numai unuia dintre soti;
    b) masura sa afecteze in ultimul rand familiile monoparentale, precum si salariatii care mai au 3 ani pana la pensionare la cererea lor.
    (3) In cazul in care masura desfacerii contractului individual de munca ar afecta un salariat care urmeaza un curs de calificare, reprofilare, specializare sau de perfectionare a pregatirii profesionale, acesta avand incheiat un contract cu unitatea, de prestare a activitatii pe o anumita perioada de timp, administratia nu-i va putea solicita despagubiri pentru perioada ramasa nelucrata pana la implinirea termenului.
    Art. 77
    Patronatul are obligatia de a pune la dispozitia sindicatelor semnatare ale prezentului contract toate datele referitoare la punerea in aplicare a prevederilor art. 74, 75 si 76.
    Art. 78
    (1) Unitatea care isi reia sau extinde activitatea intr-o perioada de 12 luni de la luarea masurilor de desfacere a contractului individual de munca al categoriilor de salariati mentionate in art. 77, are obligatia sa anunte in scris despre aceasta organizatiile sindicale semnatare ale prezentului contract si sa faca publica masura prin mass-media, salariatii avand obligatia prezentarii pentru reincadrare in termen de 15 zile de la data anuntului.
    (2) Patronii raspund pentru prejudiciile aduse persoanelor, potrivit legii, ca urmare a nerespectarii prevederilor alin. (1).
    (3) In caz de modificare a profilului unitatii, salariatii membri ai sindicatelor semnatare ale prezentului contract au dreptul de a ramane la acelasi loc de munca, dupa caz, compatibil cu specificul unitatii.
    Art. 79
    In afara ajutoarelor acordate in caz de deces al salariatului, potrivit reglementarilor in vigoare, prin contractele colective de munca la nivel de unitate pot fi incluse si alte ajutoare suplimentare.
    Art. 80
    (1) In cazul accidentelor survenite in procesul muncii sau in legatura cu munca, patronul este obligat sa respecte prevederile legale in vigoare.
    (2) In cazul bolilor profesionale survenite ca urmare a factorilor nocivi, fizici, chimici sau biologici caracteristici locului de munca, precum si ca urmare a suprasolicitarii diferitelor organe sau sisteme in procesul de munca, patronul este obligat sa comunice Inspectoratelor Teritoriale de Munca si Directiilor de Sanatate Publica Judetene si a Municipiului Bucuresti aparitia acestor boli.
    (3) Reprezentantii organizatiilor sindicale vor urmari respectarea prevederilor alin. (1) si (2); in cazul nerespectarii acestora vor fi sesizate organele abilitate sa aplice sanctiunile prevazute de lege.
    Art. 81
    Compensarea biletelor de odihna, tratament si recuperare acordate tuturor salariatilor din ramura sanitara este suportata din bugetul destinat acestui scop de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei potrivit legii. Gestionarea biletelor se face cu consultarea sindicatelor (anexa 10).
    Art. 82
    Repartizarea spatiilor de locuit se face in concordanta cu prevederile legale prin comisiile paritare de la nivelul unitatii.
    Art. 83
    Salariatii unitatilor bugetare si ai celor finantate de la bugetul asigurarilor sociale de sanatate trimisi in delegatie sau dirijati, beneficiaza de drepturile salariale cuvenite potrivit reglementarilor in vigoare.
    Art. 84
    (1) Patronatul va acorda tichete de masa, potrivit Legii nr. 142/1998, in conformitate cu prevederile legale, pentru unitati sanitare finantate de la bugetul de stat si de la bugetul asigurarilor sociale de sanatate.
    (2) Salariatii unitatilor sanitare din reteaua MTCT, precum si membrii de familie ai acestora - reprezentati de sindicatele afiliate organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract colectiv de munca vor beneficia de permise de calatorie pe calea ferata gratuite.
    Art. 85
    Persoanele detasate beneficiaza pe perioada detasarii de toate drepturile care sunt mai favorabile.
    Art. 86
    (1) Pentru salariatii trimisi in strainatate se vor acorda drepturile salariale cuvenite potrivit legii.
    (2) Posturile temporar vacante pot fi ocupate pe o perioada determinata numai cu avizul organizatiei sindicale semnatare a prezentului CCM.
    Art. 87
    In perioada concediului de maternitate, salariatele primesc indemnizatiile cuvenite, in concordanta cu prevederile legale.
    Art. 88
    (1) In afara concediului legal acordat pentru ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani si, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani, salariatul poate beneficia si de un C.F.S. de inca un an, postul ramanand temporar vacant si neputand fi desfiintat pe timpul cat acesta se afla in asemenea situatie.
    (2) La intoarcerea din C.F.S., salariatul va fi incadrat pe postul avut initial, beneficiind de toate drepturile aferente locului de munca.
    Art. 89
    In cazul decesului unuia dintre parinti, parintele celalalt va beneficia de toate drepturile cuvenite, in concordanta cu reglementarile legale.
    Art. 90
    Salariatul care intrerupe concediul legal pentru ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani si, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani, beneficiaza de reducerea programului normal de lucru cu 2 ore/zi, fara a-i afecta salariul si vechimea in munca.
    Art. 91
    Salariatele gravide, reprezentate de organizatiile sindicale semnatare ale prezentului contract, incepand cu luna a V-a de sarcina beneficiaza de scutire in ceea ce priveste obligativitatea efectuarii turei de noapte sau a garzilor - la cerere - si de posibilitatea schimbarii locului de munca.
    Art. 92
    Pentru asigurarea respectarii demnitatii tuturor salariatilor, prin contractele colective de munca la nivel de unitate se stabilesc prevederi exprese de prevenire si combatere a situatiilor de violenta si hartuire sexuala la locul de munca, conform anexei nr. 13.
    Art. 93
    (1) Serviciile si prestatiile medicale pentru care MTCT si/sau unitatea sanitara a hotarat perceperea unor taxe sunt asigurate gratuit pentru salariatii unitatilor sanitare si membrii de familie ai acestora (sot, sotie, copil) - reprezentati de sindicatele semnatare ale prezentului contract.
    (2) MTCT si MSF vor intreprinde demersurile necesare in vederea obtinerii de gratuitati pentru acte medicale, medicatie, tratamente de recuperare, confectionare de proteze, altele decat cele prevazute la alin. (1) din prezentul articol.

    CAP. 7
    Formarea profesionala

    Art. 94
    (1) Prin termenul de formare profesionala se intelege orice procedura prin care un salariat dobandeste o calificare, se specializeaza sau se perfectioneaza si pentru care obtine un certificat sau o diploma care atesta aceste situatii.
    (2) Dobandirea unei specialitati si/sau largirea domeniului de competenta a personalului de specialitate se fac potrivit reglementarilor in vigoare.
    (3) Activitatea de formare si perfectionare profesionala cuprinde si domeniul relatiilor de munca, management, dreptul la asociere si libertatile sindicale.
    (4) Posturile vacante ale medicilor, asistentilor, biologilor si chimistilor etc. pot fi ocupate numai de persoane cu pregatire de specialitate in acest sens.
    (5) Cheltuielile personalului de specialitate, precum si ale altor categorii de personal, facute pentru ridicarea nivelului profesional si dovedite cu acte justificative, se suporta de catre unitate, cand salariatul a fost delegat in acest sens.
    (6) Pentru bursele in strainatate, nominalizate, conducerea unitatii se obliga sa faca publica modalitatea de acordare.
    (7) Partile convin asupra necesitatii si obligativitatii perfectionarii profesionale a tuturor categoriilor de salariati, inclusiv a liderilor scosi din productie.
    Art. 95
    (1) Planul anual de pregatire si perfectionare profesionala este elaborat de administratie si de reprezentantul organizatiei sindicale semnatare a prezentului CCM in functie de nevoile unitatii sanitare.
    (2) Reprezentantul organizatiei sindicale semnatare a prezentului CCM participa, in calitate de observator, la toate nivelurile, la examenele care certifica pregatirea si perfectionarea profesionala si manageriala si la concursurile de ocupare a posturilor.
    (3) Salariatii pot participa la cursuri de formare si perfectionare profesionala avizate de institutiile abilitate, potrivit legii, identificate in nume propriu, cu acordul patronului in ceea ce priveste suportarea cheltuielilor.
    (4) Participarea la manifestarile stiintifice de specialitate pentru personalul de specialitate medico-sanitara crediteaza pe cei in cauza cu punctajul necesar evaluarii profesionale.

    CAP. 8
    Drepturile sindicatelor afiliate organizatiilor sindicale semnatare ale prezentului contract colectiv de munca

    Art. 96
    Partile contractante recunosc pentru fiecare dintre ele libertatea de opinie.
    Art. 97
    (1) a) Prin prezentul contract colectiv de munca la nivel de grup de unitati se stabileste participarea reprezentantului organizatiei sindicale semnatare a prezentului CCM la sedintele consiliului de administratie ale CAS-MTCT si la toate sedintele de interes general, ce privesc activitatea sociala, profesionala si economica la toate nivelurile retelei sanitare organizate de Directia Medicala din MTCT.
    b) La nivelul unitatilor sanitare din reteaua proprie a MTCT reprezentantul organizatiei sindicale semnatare a prezentului CCM va participa la sedintele Comitetului de conducere.
    (2) Partile garanteaza aplicarea prevederilor legislatiei muncii, precum si a dispozitiilor legale in materie.
    (3) La cererea expresa a membrilor sindicatelor semnatare ale prezentului contract, acestia pot fi asistati de reprezentantii uniunii, federatiei si confederatiei in sustinerea unor drepturi si cereri, la toate nivelurile.
    Art. 98
    (1) Anuntarea sedintelor mentionate in art. 96 alin. (1) si a celor ale consiliilor de conducere se face in scris, inainte cu minimum 72 ore, dupa caz.
    (2) Patronatul se obliga sa puna la dispozitie, la solicitare, toate documentele necesare sustinerii activitatii sindicale si negocierii contractelor colective de munca la toate nivelurile.
    (3) Reprezentantii organizatiilor sindicale semnatare ale prezentului contract vor face parte, ca membri cu drepturi depline sau ca observatori, dupa caz, din toate comisiile de acreditare si din oricare alte comisii implicate in reforma sistemului sanitar la toate nivelurile.
    Art. 99
    (1) Patronatul va permite membrilor sindicatelor semnatare ale prezentului contract sa urmeze cursurile educational-profesionale organizate de sindicate, cursantul beneficiind in perioada respectiva de toate drepturile aferente locului de munca, pentru o perioada de pana la 15 zile/an.
    MTCT va sprijini constituirea unui fond destinat activitatilor educational-profesionale prin atragerea unor surse de la bugetul de stat si din veniturile proprii ale unitatii, fond ce urmeaza a fi administrat prin acordul partenerilor sociali.
    (2) Persoanele alese in structura de conducere a sindicatelor semnatare ale prezentului contract beneficiaza de reducerea programului normal lunar de lucru cu 5 zile, cumulat sau fragmentat.
    (3) In cazurile prevazute la alin. (1) si (2) din prezentul articol, drepturile salariale cuvenite se pastreaza integral.
    Art. 100
    (1) In vederea stabilirii unor servicii si dotari comune, prin acordul partilor, administratia si sindicatele pot stabili cote procentuale de participare la actiunea respectiva.
    (2) Veniturile obtinute din alte surse decat cele rezultate in urma serviciilor medicale, vor fi administrate de catre patronat cu consultarea reprezentantului organizatiei sindicale semnatare a prezentului CCM.
    Art. 101
    Unitatile se obliga sa asigure in incinta lor, gratuit pentru activitatea sindicatelor, spatiul, mijloacele si mobilierul necesar, precum si accesul la echipamentul de birotica al unitatii.
    Art. 102
    Incasarea cotizatiei se face prin statele de plata ale unitatilor, in baza acordului salariatilor, membri ai sindicatelor afiliate organizatiilor sindicale semnatare ale prezentului contract colectiv de munca. Retinerea cotizatiei, virarea acesteia in conturile sindicatului, afiliat Federatiei Sanitas semnatara a contractului colectiv de munca la nivel de grup de unitati si instiintarea privind persoanele carora li s-a efectuat operatiunea se constituie in sarcina curenta de serviciu - potrivit avizului favorabil emis de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Sanatatii si Familiei.
    Art. 103
    (1) Patronatul recunoaste drepturile salariatilor reprezentati de sindicatele semnatare ale prezentului contract de a sustine si de a participa neingradit la declansarea conflictelor colective de munca, potrivit prevederilor legale, in aceasta perioada obligandu-se sa nu procedeze la angajari temporare in locul celor aflati in greva.
    (2) Patronatul se obliga sa ia masuri disciplinare impotriva celor care incearca sau impiedica exercitarea dreptului de participare a salariatilor la actiuni sindicale sustinute in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 104
    In scopul protejarii muncii autohtone, patronatul este obligat sa nu procedeze la angajarea personalului de specialitate strain care nu are cetatenie romana si domiciliul in tara, cu exceptia cazurilor prevazute de lege si de conventiile internationale ratificate de Romania.
    Art. 105
    Zilele libere platite acordate pentru sarbatorile legale, inclusiv a celor de sambata si duminica, sunt cele prevazute prin lege si prin prezentul contract colectiv de munca.

    CAP. 9
    Obligatiile salariatilor

    Art. 106
    (1) Patronatul are obligatia de a stabili, in conditiile legii, raspunderea disciplinara sau patrimoniala a salariatilor care se fac vinovati de incalcarea regulamentului de ordine interioara al unitatii.
    (2) Fisa postului nu va cuprinde activitati sub sau peste nivelul pregatirii profesionale.
    (3) In cazul nerespectarii prevederilor alin. (2) din prezentul articol, MTCT, prin Directia medicala, va proceda la sanctionarea disciplinara a celor vinovati.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 107
    (1) In baza prezentului contract colectiv de munca la nivel de grup de unitati se vor incheia contracte colective de munca la nivelul unitatilor cuprinse in anexa nr. 1.
    (2) Unitatile sanitare vor incheia contracte colective de munca potrivit prevederilor prezentului contract.
    (4) La nivelul unitatii, potrivit prevederilor Legii nr. 130/1996, republicata, va fi incheiat un singur contract colectiv de munca.
    Art. 108
    Prevederile contractelor individuale de munca vor fi puse de acord cu prevederile prezentului contract si cu cele incheiate la nivel de unitate.
    Art. 109
    Organizatiile patronale si sindicatele semnatare ale acestui contract colectiv de munca asigura aplicarea prezentului contract la toate nivelurile, si se vor intreprinde demersurile necesare pentru acordarea unui spor specific.
    Art. 110
    In toate situatiile de reorganizare, de restructurare sau de privatizare a unitatii sanitare, patronul este obligat sa transmita prin caietul de sarcini contractele colective de munca la toate nivelurile.
    Art. 111
    Prevederile prezentului contract colectiv de munca se aplica de drept salariatilor reprezentati de sindicatele semnatare ale acestui contract, pentru alte categorii de salariati fiind suficiente prevederile legii.
    Art. 112
    Prevederile prezentului CCM produc efecte asupra tuturor salariatilor, Federatia Sanitas garantand drepturile membrilor din sindicatele afiliate.
    Art. 113
    Salariatii membri ai sindicatelor semnatare ale prezentului CCM au dreptul sa poarte la echipamentul de lucru si protectie insemnele organizatiilor sindicale specifice.
    Art. 114
    Partile semnatare sunt raspunzatoare de aplicarea si garantarea prevederilor prezentului contract.
    Art. 115
    Aplicarea prevederilor contractelor colective de munca incheiate la toate nivelurile este obligatorie. Nerespectarea clauzelor atrage raspunderea potrivit prevederilor legale.
    Art. 116
    Prezentul contract colectiv de munca preia si prevederile Contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara si de asistenta sociala incheiat ulterior, urmand a fi sustinute, de comun acord, drepturile pentru care sunt necesare reglementari legale suplimentare.
    Art. 117
    Toate documentele incheiate de reprezentantii Ministerului Sanatatii, MTCT si de cei ai organizatiilor sindicale semnatare ale prezentului contract sunt de drept anexe la prezentul CCM.
    Art. 118
    MTCT se obliga sa nu sustina si sa nu promoveze acte normative contrare clauzelor Contractului colectiv de munca la nivel de grup de unitati.
    Art. 119
    Cadrul relatiilor de munca si contractuale ale medicilor, asistentilor medicali si celuilalt personal - membrii ai sindicatelor semnatare ale prezentului CCM - cu CAS-MTCT si alte institutii va fi elaborat si sustinut cu acordul scris al organizatiilor sindicale semnatare ale prezentului contract.
    Art. 120
    Federatia Sanitas va intreprinde demersurile necesare pe langa Ministerul Sanatatii si CAS-MTCT in vederea sustinerii si aplicarii prevederilor cuprinse in prezentul CCM.
    Art. 121
    Prezentul contract colectiv de munca isi produce efectele o data cu inregistrarea lui la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.

    Din partea Federatiei Sanitas

    Presedinte:
    Adrian Birea
    Vicepresedinte Federatia Sanitas
    Membri:
    Florin Muscanu
    Secretar Federal Federatia Sanitas
    Denisa Popovici
    Presedinte Uniunea Sind. - MTCT
    Valer Pop
    Vicepresedinte Uniunea Sind. - MTCT
    Raluca Olaru
    Secretar Uniunea Sind. - MTCT
    Natalia Scaiceanu
    Membru Uniunea Sind. - MTCT
    Elena Cambesteanu
    Membru Uniunea Sind. - MTCT
    Gheorghe Ionescu
    Membru Uniunea Sind. - MTCT
    Liviu Stefan
    Membru Uniunea Sind. - MTCT
    Secretar:

    Din partea MTCT

    Gabriela Ionescu
    Dir. Gen. Sp. CF Galati
    Radu Barbos
    Dir. Gen. Sp. CF Timisoara
    Eugen Tanase
    Dir. Gen. Sp. CF2 Bucuresti
    Daniela Dradoescu
    Dir. Gen. Adj. Sp. CF1 Bucuresti
    Eugen Magla
    Dir. Gen. Sp. CF Craiova
    Ion Cijevschi
    Dir. Gen. Sp. CF Iasi
    Camelia Tabarcea
    Dir. Financiar-Cont. Sp. CF Iasi
    Marioara Tuleiu
    Cons. Juridic Sp. CF2 Bucuresti
    Simona Neagra
    Consilier Juridic Sp. CF Galati
    Crenguta Rachitovan
    Economist Sp. CF Timisoara

    ANEXA 1

    Negocierea contractului colectiv de munca la nivelul unitatii/institutiei

    1. In termen de 10 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a CCM la nivel de grup de unitati, Uniunea sindicatelor din reteaua medicala a MTCT va nominaliza in scris sindicatele din unitatile sanitare imputernicite de Federatia Sanitas, potrivit legii, pentru negocierea Contractului colectiv de munca la nivel de unitate.
    2. In termen de 5 zile de la primirea comunicarii, unitatea sanitara isi va desemna reprezentantii in vederea negocierii CCM.
    3. Prevederile contractelor individuale de munca vor fi puse de acord cu prevederile CCM la nivelul unitatii/institutiei, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a acestuia.
    4. a) Divergentele privind incheierea CCM la nivelul unitatii/institutiei vor fi solutionate potrivit prevederilor legale.
    b) In cazul mentinerii unor divergente, sindicatele pot continua, in conditiile respectarii legii, derularea actiunilor sindicale din programul de revendicari.

    ANEXA 2

                      Cerere de asistenta sindicala

    Subsemnatul(a) .........................................................., domiciliat(a) in municipiul/orasul .........................................., str. ..................... nr. ......., sectorul/judetul ...................., posesor(oare) al/a C.I./B.I. seria .............. nr. ........, eliberat(a) de ........................... la data de ..................., solicit asistenta de specialitate din partea sindicatului semnatar al contractului de munca la nivel de unitate, pentru punerea in aplicare si garantarea drepturilor ce deriva din Contractul colectiv de munca la nivel de unitate.
    In acest sens, consimt sa platesc o taxa pentru asistenta de specialitate, reprezentand o contributie lunara egala cu 1% din salariul de baza.

                                          Semnatura ..........................
                                          Data ...............................

    ANEXA 3

                                  REGULAMENTUL
privind organizarea si functionarea comisiei paritare la nivelul unitatii

    1. Comisia paritara la nivelul unitatii va fi compusa din 5 (cinci) reprezentanti ai angajatorului si 5 (cinci) reprezentanti ai organizatiei sindicale semnatare a prezentului contract si va functiona pe perioada aplicarii prezentului contract colectiv de munca.
    2. Comisia paritara se va intruni la cererea oricareia dintre parti, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la formularea cererii, si va adopta hotarari prin consens.
    3. Comisia paritara va functiona la nivelul unitatii cu personalitate juridica.
    4. Secretariatul comisiei este asigurat de catre patronat.

    ANEXA 4

                       Contractul individual de munca

    Partile convin ca modelul Contractului individual de munca sa fie preluat din Ordinul ministrului sanatatii si solidaritatii sociale nr. 64/28.02.2003 si 76/11.03.2003.

    ANEXA 5

    Locurile de munca, categoriile de personal si marimea sporului pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in conditiile deosebit de periculoase, conditii periculoase, conditii vatamatoare, conditii nedorite sau dificile, conditii grele, pentru activitati ce solicita o incordare psihica foarte ridicata, unde atragerea personalului se face cu greutate

    1. Sporurile din prezenta anexa se platesc in cadrul alocatiilor bugetare stabilite cu aceasta destinatie.
    2. Nominalizarea personalului care beneficiaza de spor pe locuri de munca se face de catre Comitetul Director, cu consultarea sindicatului.
    3. In toate cazurile in care se mentioneaza "personalul din unitati, sectii, compartimente etc." se va intelege intreg personalul unitatilor, sectiilor, compartimentelor etc. respective. In celelalte cazuri, cand se mentioneaza "personalul sanitar, personalul superior sanitar, personalul mediu sanitar, personalul de cercetare, personalul de specialitate etc." se intelege numai personalul cuprins in categoria respectiva, conform nomenclatorului de functii in vigoare.
    4. Beneficiaza de spor, conform anexelor, toate categoriile de personal care lucreaza in sectiile si compartimentele exterioare (care au sediul separat de unitatea cu personalitate juridica), in profil TBC, SIDA, boli infectioase, psihiatrie, neuropsihiatrie infantila, sanatorii, preventorii etc.
    5. Personalul altor unitati, precum si personalul din alte compartimente din aceeasi unitate, care isi desfasoara activitatea la unul din locurile de munca prevazute in anexe, beneficiaza de sporul prevazut la locurile de munca respective, conform Regulamentului de acordare a sporurilor.
    6. Personalul didactic medical sau farmaceutic care asigura activitate integrata in invatamantul medico-farmaceutic si lucreaza in locurile de munca prevazute in anexe, beneficiaza de spor la salariul de baza al functiei didactice care se acorda de catre unitatea de invatamant, conform Regulamentului de acordare a sporurilor. Cadrele medicale didactice nu beneficiaza de spor si de la unitatea care acorda indemnizatie clinica.
    7. Personalul sanitar care isi desfasoara activitatea in unitati sanitare (ambulatoriul de specialitate, cabinete medicale de practica individuala, puncte sanitare etc.) cu sediul in incinta regiilor autonome sau a societatilor comerciale beneficiaza de spor pentru conditii periculoase sau pentru conditii vatamatoare in aceleasi conditii ca si personalul din activitatea de administratie a acestor unitati economice, dar nu mai mult de 15% din salariul de baza, conform Regulamentului de acordare a sporurilor.
    8. Personalul care in cadrul programul normal isi desfasoara activitatea fractionat, la mai multe locuri de munca prevazute in regulament, cu sporuri diferite, va beneficia de sporul prevazut pentru fiecare loc de munca, in functie de timpul efectiv prestat in aceste locuri.
    9. Sporul pentru munca in conditii deosebit de periculoase, conditii periculoase, conditii vatamatoare si conditii nedorite sau dificile se acorda proportional cu timpul cat personalul respectiv a lucrat in astfel de conditii, la locurile de munca prevazute in anexe. Cuantumul sporului se stabileste prin aplicarea cotei procentuale asupra salariului de baza in luna respectiva, corespunzator timpului efectiv lucrat la locurile de munca prevazute in anexe.
    10. Prevederile prezentei anexe se aplica potrivit actelor normative si prevederilor prezentului contract colectiv de munca.
    11. Diminuarea cotelor maxime de sporuri prevazute in prezentul contract colectiv de munca se poate face numai cu acordul sindicatelor semnatare ale acestuia.

    ANEXA 5.1

    Locurile de munca, activitatile, categoriile de personal, marimea sporului pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in conditii deosebit de periculoase

    A. Spor de 100% din salariul de baza:
    1. Personalul care lucreaza in laboratoare de anatomie patologica, morgi si prosecturi din unitati sanitare si din laboratoarele de medicina legala.
    2. Personalul care participa efectiv in campaniile de prevenire si combatere de epidemii deosebit de grave si la alte asemenea actiuni stabilite de Ministerul Sanatatii si declarate prin ordin, ca: pesta, holera, poliomielita, variola, zoonoze, tetanosul, leptospiroza etc.
    3. Personalul care lucreaza in unitati de pneumoftiziologie (spitale si sanatorii), in laboratoarele de cercetare care manipuleaza culturi vii de BK.

    B. Spor de 50% din salariul de baza
    1. Personalul care lucreaza la histopatologie, toxicologie medico-legala, tanatologie si genetica medico-legala, precum si in cabinete, compartimente si laboratoare de medicina legala.
    2. Celelalte compartimente din laboratoarele de anatomie patologica, inclusiv personalul care transporta cadavre pentru aceste compartimente si pentru cele de medicina legala.

    C. Spor de 25% din salariul de baza
    1. Personalul care lucreaza cu tulpini virulente sau culturi vii in laboratoarele si compartimentele de diagnostic sanitar uman.

    ANEXA 5.2

    Locurile de munca, activitatile, categoriile de personal, marimea sporului pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in conditii periculoase

    A. Spor de 30% din salariul de baza
    1. Personalul care isi desfasoara activitatea cu surse de radiatii sau generator de radiatii, diferentiat pe categorii de risc radiologic, astfel:
    a) 10% la categoria I;
    b) 15% la categoria a II-a;
    c) 20% la categoria a III-a;
    d) 30% la categoria a IV-a.

    B. Spor de 15% din salariul de baza
    1. Personalul sanitar din sectii si compartimente de boli infectioase.
    2. Personalul din unitati de boli infectioase.
    3. Personalul din laboratoarele si sectiile de cercetare care executa cercetari chimice, fizico-chimice, sinteze chimice, analize instrumentale in statiile pilot si micropilot, in vederea obtinerii unor noi substante.
    4. Personalul din laboratoarele si compartimentele de cercetari biologice, inframicrobiologice, microbiologice, virusologie, biochimice.
    5. Personalul din sectii, laboratoare si compartimente pentru cercetarea, producerea si controlul serurilor si vaccinurilor.
    6. Personalul din laboratoare si compartimente de analize medicale din unitati sanitare.
    7. Personalul din laboratoare si compartimente de colectare a sangelui, precum si personalul din laboratoare si compartimente de preparare a produselor sanguine.
    8. Personalul care lucreaza cu laser de mare putere, neprotejat.

    C. Spor de 10% din salariul de baza
    1. Personalul din unitati de psihiatrie, neuropsihiatrie infantila, neuropsihomotori si neuromotori.
    2. Personalul sanitar din sectii si compartimente de psihiatrie, neuropsihiatrie infantila, neuropsihomotori, neurologie, laboratoare de sanatate mintala, cabinete de consultatii de psihiatrie si neuropsihiatrie.
    3. Personalul care lucreaza in laboratoarele si compartimentele de tehnica dentara.
    4. Personalul de cercetare din sectii, laboratoare, compartimente de psihiatrie, neuropsihiatrie infantila, neuropsihomotori, neuromotori.
    5. Personalul din serviciile de ambulanta care isi desfasoara activitatea pe autosanitare, in echipe de interventie, pe teren.
    6. Personalul care lucreaza cu radiatii electromagnetice (ultraviolet vizibil si infrarosu).

    D. Spor de 7% din salariul de baza
    1. Personalul sanitar care lucreaza permanent la dezinfectie, dezinsectie si deratizare si personalul mediu sanitar de igiena din cabinete medicale de practica individuala, ambulatoriul de specialitate, spitale, sanatorii si preventorii.
    2. Personalul din spalatorii-calcatorii, sterilizare, crematorii.
    3. Personalul care lucreaza in laboratoarele si compartimentele de prevenire si combatere a bolilor transmisibile.
    4. Personalul sanitar din blocul operator si sala de operatii, unde exista risc de contaminare, executand interventii chirurgicale de urgenta.
    5. Personalul din sectiile, compartimentele si cabinetele de dermato-venerologie unde se trateaza boli transmisibile.

    ANEXA 5.3

    Locurile de munca, activitatile, categoriile de personal, marimea sporului pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in conditii vatamatoare

    A. Spor de 10% din salariul de baza
    1. Personalul care lucreaza cu namol sau hidrogen sulfurat.
    2. Personalul care efectueaza activitate continua de ascutire prin polizare si slefuire.

    B. Spor de 7% din salariul de baza
    1. Personalul superior si mediu sanitar din laboratoare si compartimente de medicina a muncii, care lucreaza peste 50% din timpul normal de lucru in unitati sau sectoare industriale cu conditii deosebite.
    2. Personalul cu activitate continua de sudura electrica si autogena (cu exceptia sudurii electrice prin puncte), daca aceste lucrari se efectueaza in spatii inchise.
    3. Muncitorii care lucreaza la repararea, intretinerea si incarcarea acumulatorilor electrici din plumb.

    C. Spor de 5% din salariul de baza
    1. Personalul mediu sanitar care lucreaza cu aparate de electroterapie si fototerapie.
    A. Personalul care lucreaza in laboratoarele sau compartimentele de microproductie de medicamente (pulberi, chimicale etc.).
    B. Personalul care lucreaza la aparate de multiplicat: orming, gestetner, rotaprint, xerox, piloris, heliograf.
    C. Personalul care lucreaza la instalatii si echipamente producatoare de zgomot si trepidatii (pompe, compresoare, motoare, turbine etc.).
    D. Personalul muncitor care lucreaza la centrale termice cu carbune sau pacura.
    E. Personalul care vulcanizeaza cauciucul la cald.
    F. Tinichigii manuali care lucreaza la fasonarea si spanuirea la cald a tablelor pentru invelisuri, caroserii, capotaje, aripi etc.

    ANEXA 5.4

    Locurile de munca, categoriile de personal, marimea si conditiile de acordare a sporului pentru activitati ce solicita o incordare psihica foarte ridicata

    A. Spor de 5% din salariul de baza
    1. Personalul superior, mediu si auxiliar din unitatile si subunitatile sanitare ambulatorii, care lucreaza in specialitatile neurochirurgie, chirurgie cardiovasculara, inclusiv cardiologie interventionala si chirurgie toracica, ortopedie-traumatologie, chirurgie plastica si reparatorie.
    C. Personalul superior, mediu si auxiliar din unitatile si subunitatile sanitare ambulatorii care lucreaza in specialitatile pediatrie, obstetrica-ginecologie si ocrotire.

    B. Spor de 10% din salariul de baza
    1. Personalul superior, mediu si auxiliar din unitati, sectii si compartimente cu paturi de pediatrie, obstetrica-ginecologie.
    2. Personalul numit si autorizat sa indeplineasca atributii de sef unitate nucleara, responsabil cu radioprotectia si responsabil cu gestiunea surselor nucleare, pe timpul cat executa aceste atributii.
    3. Personalul superior medical, mediu si auxiliar sanitar din centrele universitare care asigura urgentele medico-chirurgicale de gradul 0 si 1 pana la restabilirea functiilor vitale ale pacientilor.

    C. Spor de 15% din salariul de baza
    1. Personalul superior, mediu si auxiliar sanitar din unitati, sectii si compartimente cu paturi, din specialitatile neurochirurgie, traumatologie vertebro-medulara, chirurgie cardiovasculara, inclusiv cardiologie interventionala si chirurgie toracica, ortopedie-traumatologie, arsi, chirurgie plastica si reparatorie, anestezie si terapie intensiva, hemodializa.
    2. Personalul medico-sanitar de interventie din statiile de salvare, precum si soferii de pe autosalvari, personalul navigant de pe salupele sanitare, precum si personalul medico-sanitar care asigura asistenta medicala in timpul transporturilor de urgenta cu elicopterul sau avionul sanitar.
    3. Personalul sanitar din institutele si centrele de sanatate publica si personalul sanitar din Directia de Sanatate Publica Bucuresti, care lucreaza la Inspectia Sanitara de Stat, laboratoare si supravegherea starii de sanatate.
    4. Personalul din cadrul compartimentelor de anatomie patologica (morgi, prosecturi si histopatologie).

    ANEXA 5.5

    Locurile de munca, categoriile de personal, marimea si conditiile de acordare a sporului pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in conditii grele de munca, in unitatile sanitare

    A. Spor de 15% din salariul de baza
    1. Personalul sanitar care acorda asistenta medicala in subteran (mine, metrou), pe platforme marine si nave de pescuit oceanic.

    ANEXA 5.6

    Locurile de munca, activitatea, categoriile de personal, marimea sporului pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in conditii deosebite

    Spor de 30% din salariul de baza
    1. Personalul care efectueaza lucrarile de colectare, incarcare, descarcare si transport al reziduurilor menajere si stradale, inclusiv cel care efectueaza sortarea si depozitarea reziduurilor in rampa de gunoi.
    2. Personalul care efectueaza lucrarile de vidanjare si cel care efectueaza lucrari de curatire a canalelor de ape uzate.

    Spor de 10% din salariul de baza
    1. Personalul care efectueaza lucrari de intretinere a spatiilor verzi si a serelor.

    ANEXA 6

    Locurile de munca si categoriile de personal care beneficiaza de reducerea duratei timpului normal de lucru si de alimentatie suplimentara

    Reducerea timpului normal de lucru
    1. Personalul care lucreaza in prosecturi,                      - 6 ore/zi
       sali de disectie, morgi si anatomie patologica
    2. Personalul care lucreaza in activitatile de                  - 6 ore/zi
       radiologie si roentgenterapie, medicina nucleara,
       igiena radiatiilor nucleare, terapie cu energii inalte,
       precum si personalul care asigura intretinerea si
       repararea aparaturii din aceste activitati
    3. Personalul superior si mediu din unitatile si                - 7 ore/zi
       compartimentele de cercetare stiintifica
       medico-farmaceutica
    4. Medicii din unitatile sanitare                               - 7 ore/zi
    5. Personalul sanitar cu pregatire superioara din               - 7 ore/zi
       unitatile sanitare, precum si personalul sanitar
       mediu din laboratoarele sau compartimentele de
       analize medicale
    6. Personalul sanitar care lucreaza in activitatea de           - 7 ore/zi
       hidroterapie
    7. Personalul sanitar care lucreaza in statiile de              - 7 ore/zi
       sterilizare si in spatiile de preparare a solutiilor
       sterile

    Alimentatia de protectie se acorda in mod obligatoriu conform Legii nr. 90/1996:
    1. Laboratoarele de analize medicale si de cercetare         - 1/2 l
       in toate specialitatile                               lapte/zi/persoana
    2. Laboratoarele de anatomie patologica, morgi,              - 1/2 l
       prosecturi, laboratoare de medicina legala,           lapte/zi/persoana
       de citologie, de tehnica dentara, de radiologie
    3. Statii de sterilizare                                     - 1/2 l apa
                                                           minerala/zi/persoana.

    ANEXA 7

    Numarul de zile de concediu de odihna suplimentar, pe locuri de munca si in functie de conditiile de desfasurare a activitatii

    CAP. 1

    Se acorda 3 zile de concediu de odihna suplimentar pentru:
    1. Personalul care lucreaza la:
    a) dezinfectie, dezinsectie, deratizare;
    b) crematorii din unitati sanitare;
    c) ergoterapie din unitati, sectii si compartimente de psihiatrie, neuropsihiatrie si copii debili mintali;
    d) spalarea manuala, calcatul manual al confectiilor si echipamentelor, precum si calcatul cu presa;
    e) soferii care lucreaza pe autovehicule intre 2,1 - 4,0 tone;
    f) sala de calcul electronic;
    g) personalul care lucreaza in centrale telefonice cu 100 - 250 posturi - activitate permanenta;
    h) statiile de sterile si farmaciile din spital.
    1. Personalul sanitar, mediu si auxiliar care lucreaza in cabinete de consultatii de neurochirurgie, ortopedie-traumatologie si arsi.
    2. Personalul sanitar din unitati farmaceutice care au sediul in unitati, sectii, compartimente.
    3. Muncitorii de intretinere si deservire a utilajelor cu zgomot ce depaseste 90 dB.
    4. Personalul care utilizeaza materiale dentare (alte substante preparate cu solventi aromatici).
    5. Personalul care lucreaza in bucatariile unitatilor sanitare.
    6. Personalul care lucreaza cu aparatura de multiplicat - activitate permanenta (xerox, heliograf etc.).
    7. Personalul care exploateaza aparatele telex - activitate permanenta.

    CAP. 2

    Se acorda 4 zile de concediu de odihna suplimentare pentru:
    1. Personalul care lucreaza in laboratoare sau compartimente de microproductie.
    2. Personalul care lucreaza in:
    a) activitatea de prevenire si combatere a bolilor transmisibile;
    b) ergoterapie din unitati, sectii si compartimente cu bolnavi cronici irecuperabili.
    3. Muncitorii si personalul de administratie din unitati si sectii exterioare, cu paturi, de tuberculoza activa si de boli infectioase.
    4. Personalul care lucreaza pe video, calculatoare, activitate permanenta.
    5. Personalul care executa lucrari de dactilografie si stenodactilografie, care lucreaza in birouri cu cel mult doua masini de dactilografiat, activitate permanenta.
    6. Personalul care lucreaza in laboratoare sau compartimente de cercetari si analize chimice, toxicologice, biologice, biochimice, microbiologice, virusologice, inframicrobiologice, parazitologice.

    CAP. 3

    Se acorda 5 zile de concediu de odihna suplimentar pentru:
    1. Personalul care lucreaza la repararea si intretinerea aparaturii de radiologie si roentgenterapie, medicina nucleara, igiena radiatiilor nucleare, terapie cu energii inalte si de fizioterapie.
    2. Personalul care efectueaza analize chimice, toxicologice, biologice si biochimice din laboratoarele si compartimentele de medicina legala.
    3. Exploatarea centralelor telefonice cu peste 250 de posturi, activitate permanenta.
    4. Soferii care lucreaza pe autovehicule intre 7,1 - 12 tone.
    5. Personalul care presteaza activitati in centrale termice pe baza de combustibil solid si lichid.
    6. Personalul care lucreaza la fizioterapie, electroterapie, masoterapie termoterapie, kinetoterapie, balneoterapie.
    7. Personalul sanitar care lucreaza in statiile centrale de sterilizare.
    8. Personalul care executa lucrari de dactilografie si stenodactilografie, care lucreaza in birouri cu peste 3 masini de dactilografiat, activitate permanenta.
    9. Personalul care lucreaza in sali de calcul electronic, perforari cartele, activitate permanenta.

    CAP. 4

    Se acorda 6 zile de concediu de odihna suplimentar pentru:
    1. Personalul sanitar care lucreaza in sectii si compartimente cu paturi de oncopediatrie.
    2. Personalul care confectioneaza prin suflare aparatura de laborator din sticla de cuart si sticla de plumb.
    3. Personalul care lucreaza in laboratoare nediferentiate de analize medicale.
    4. Personalul care lucreaza in spalatorii din unitati sanitare.
    5. Personalul sanitar din cabinetele de consultatii de psihiatrie si neuropsihiatrie.
    6. Personalul sanitar care lucreaza pe autosanitare pentru asigurarea asistentei medicale de urgenta in teren.

    CAP. 5

    Se acorda 8 zile de concediu de odihna suplimentar pentru:
    1. Personalul sanitar din unitati, sectii si compartimente, cu paturi, de tuberculoza activa si de boli infectioase.
    2. Personalul sanitar mediu si auxiliar care lucreaza in unitati, sectii si compartimente cu paturi de neurochirurgie si arsi.
    3. Personalul sanitar din unitati, sectii si compartimente cu paturi de psihiatrie, neuropsihiatrie, copii debili mintali si de recuperare neuropsihomotorie.
    4. Personalul care lucreaza in activitatea de anestezie terapie intensiva si dializa.

    CAP. 6

    Se acorda 9 zile de concediu de odihna suplimentar pentru:
    1. Personalul care isi desfasoara activitatea in:
    a) unitati nucleare de categoria I de risc radiologic;
    b) unitati nucleare de categoria a II-a de risc radiologic.

    CAP. 7

    Se acorda 10 zile de concediu de odihna suplimentar pentru:
    1. Personalul care lucreaza la autopsie, prosecturi, in sali de disectie si in laboratoare sau compartimente de anatomie patologica si medicina legala.
    2. Personalul care isi desfasoara activitatea in:
    a) unitati nucleare de categoria a III-a de risc radiologic;
    b) unitati nucleare de categoria a IV-a de risc radiologic.

    NOTA:
    Salariatii care lucreaza la unul din locurile de munca prevazute in prezenta anexa si care au dreptul la mai multe concedii de odihna suplimentare vor primi un singur concediu suplimentar, si anume pe cel mai mare.

    ANEXA 8

                 Sporuri pentru vechimea in munca

______________________________________________________
Transele de vechime       Cotele din salariul de baza
______________________________________________________
Intre 3 ani si 5 ani               5%
Intre 5 ani si 10 ani             10%
Intre 10 ani si 15 ani            15%
Intre 15 ani si 20 ani            20%
Peste 20 de ani                   25%
______________________________________________________

    ANEXA 9

                Fisa de atributii si normativele de personal

    Fisa postului pe grupe de specialitati si normativele de personal vor fi conforme cu regulamentele emise de Ministerul Sanatatii si Familiei si puse in aplicare de MTCT. Normativele de personal sunt cele cuprinse in Ordinul M.S.F. nr. 208/2003 privind criteriile de normare a personalului din unitatile sanitare.
    Pentru activitatea specifica de Siguranta Circulatiei normativele de personal vor fi elaborate de MTCT cu consultarea partilor semnatare ale prezentului CCM.
    Atributiile concrete privind activitatea salariatilor din unitate vor fi stabilite la nivelul unitatii, potrivit fisei postului, tinand cont de actele normative in vigoare, cu avizul reprezentantilor organizatiilor sindicale semnatare ale prezentului contract colectiv de munca, in functie de specificul locului de munca.

    ANEXA 10

    Prezenta anexa va cuprinde procentele privind reducerile costurilor biletelor de odihna sau tratament, emise de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, prin act aditional. Anexa va fi reactualizata periodic in functie de modificarile ulterioare aduse legislatiei in vigoare.

    ANEXA 11

                         Echipamentul de protectie

    - pantaloni                  5 buc./an
    - incaltaminte               4 buc./an
    - fuste si bluze             5 buc./an
    - halate de molton           1 buc./2 ani
    - calote                     3 buc./an
    - manusi, masti, sorturi,
      cizme de cauciuc           - dupa necesitati.

    ANEXA 12

                     Actele normative privind salarizarea

    Prezenta anexa va cuprinde:
    - H.G.R. nr. 281/1993, cu completarile si modificarile ulterioare;
    - Legea nr. 154/1998;
    - O.U.G. nr. 24/2000;
    - H.G.R. nr. 150/1999;
    - H.G.R. nr. 414/2000;
    - O.U.G. nr. 123/2003.

    ANEXA 13

                             Hartuirea sexuala

    1. Hartuirea sexuala reprezinta orice forma de comportament nedorit, constand in contact fizic, cuvinte, gesturi sau alte mijloace indecente, materiale vizuale ofensatoare, invitatii compromitatoare, cereri de favoruri sexuale sau orice alta conduita cu conotatii sexuale, care afecteaza demnitatea, integritatea fizica si psihica a persoanelor la locul de munca.
    2.a) Angajatorul nu va permite si nu va tolera hartuirea sexuala la locul de munca si va face public faptul ca incurajeaza raportarea tuturor cazurilor de hartuire sexuala, indiferent cine este ofensatorul.
    b) Angajatorul va informa toti salariatii de regulile de conduita ce trebuie respectate si de sanctiunile aplicabile, in cazul incalcarii acestora.
    c) Angajatorul va include hartuirea sexuala pe agenda sesiunii de instruire a personalului.
    3. Angajatorul, impreuna cu reprezentantul sindicatului va oferi consiliere si asistenta victimelor actelor de hartuire sexuala, va conduce investigatia in mod strict confidential si, in cazul confirmarii actului de hartuire sexuala, va propune masuri disciplinare corespunzatoare. Acestea pot merge de la avertisment pana la transferul hartuitorului.
    4. Persoana care se considera hartuita sexual va raporta incidentul printr-o plangere in scris, care va contine relatarea detaliata a incidentului reclamat.
    5. Comisia va comunica reclamantului, in termen de 2 saptamani, daca sesizarea este intemeiata, si va fi insotita de cercetari.
    6. Investigatorii vor cerceta faptele cu atentie, iar la terminarea investigatiei vor comunica partilor implicate rezultatul anchetei si ceea ce se intentioneaza sa se faca, intr-un termen ce nu va depasi 8 saptamani de la depunerea plangerii. Pe parcursul anchetei nu vor fi admise referiri cu privire la stilul de viata al reclamantului.
    7. Daca se stabileste ca a avut loc un act de hartuire sexuala, hartuitorului i se vor aplica sanctiuni disciplinare corespunzatoare in termen de 2 saptamani de la terminarea anchetei.
    Victima nu poate fi transferata impotriva vointei sale.
    Masurile vor fi comunicate in scris, si reclamantului si reclamatului, paratului, intimatului.
    8. Daca se stabileste ca nu a avut loc hartuirea sexuala, se va comunica reclamantului care, daca doreste, se poate adresa justitiei.
    9. Daca actul de hartuire sexuala la locul de munca vine din partea unei persoane care nu este angajata in unitatea respectiva, victima se va adresa sefului ierarhic.
    10. Dosarele cu plangerile de hartuire sexuala vor fi pastrate confidential cel putin 3 ani de la data rezolvarii lor.
    11. Orice fel de represalii, in urma unei plangeri de hartuire sexuala, atat impotriva reclamantului, cat si impotriva oricarei persoane care ajuta la investigarea cazului vor fi considerate acte discriminatoare si vor fi sanctionate conform legii in vigoare.
    12. In cazul in care ancheta stabileste ca reclamantul/reclamanta a adus acuzatii false, cu rea-credinta, acesta va raspunde potrivit legii.
    13. Unitatea si/sau sindicatul au dreptul sa initieze o investigatie si in urma absentei unei plangeri scrise, daca are motive sa considere ca are loc un act de hartuire sexuala.
    14. Comisia va informa conducerea anual despre numarul de sesizari primite, despre natura acestora si despre avizul dat.

                               ACT ADITIONAL
la contractul colectiv de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, inregistrat la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei cu nr. 468/02/20.02.2004, cu valabilitate 24 luni

    Partile:
    1. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in calitate de ordonator principal de credite, si
    2. salariatii, reprezentati, in conformitate cu art. 2 din Legea nr. 54/2003 privind sindicatele; art. 14 lit. b), art. 17 alin. 1 lit. b) si alin. 2 lit. a), art. 19 din Legea nr. 130/1996 privind contractul colectiv de munca, republicata, si Hotararea Guvernului nr. 314/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea comisiilor de dialog social in cadrul unor ministere si al prefecturilor, cu modificarile si completarile ulterioare, de Federatia Sanitas din Romania prin Uniunea Sindicatelor din Reteaua Medicala a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,

    convin urmatoarele:

    Art. 1
    Se prelungeste Contractul colectiv de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului inregistrat la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei cu nr. 468/02/20.02.2004 pe o perioada de 24 luni.
    Art. 2
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in calitate de ordonator principal de credite, este de acord cu aplicarea, la termenele prevazute in actele normative, a majorarilor salariale, cu incadrarea in limita bugetului aprobat, potrivit legii.
    Art. 3
    Partile semnatare ale prezentului act aditional se angajeaza sa modifice si sa completeze prevederile Contractului colectiv de munca la nivel de grup de unitati sanitare din reteaua proprie a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului in masura aparitiei unei noi legislatii in domeniul sanitar.

                  Din partea Federatiei Sanitas
                  Presedinte: Adrian Barea
                  Prim-vicepresedinte Federatia Sanitas

                  Din partea Ministerului Transporturilor,
                  Constructiilor si Turismului
                  Dr. Gabriela Ionescu
                  Dir. Gen. Sp. CF Galati



SmartCity5

COMENTARII la Contract munca 468/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Contract munca 468 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Contract munca 468/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu