
ADOPTAREA AMENDAMENTELORla Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţă a navelor şi pentru prevenirea poluării (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.)Comitetul de Siguranţă Maritimă,amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,ţinând cont de Rezoluţia A.741(18), prin care Adunarea a adoptat Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţă a navelor şi pentru prevenirea poluării (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.), denumit în continuare Codul I.S.M., care a devenit obligatoriu potrivit cap. IX al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), denumită în continuare Convenţia,ţinând cont, de asemenea, de art. VIII(b) şi de Regula IX/1.1 ale Convenţiei referitoare la procedura de amendare a Codului I.S.M.,luând în considerare, la cea de-a 85-a sesiune a sa, amendamentele la Codul I.S.M., propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII(b)(i) din acesta,1. adoptă, în conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul I.S.M., al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, cu excepţia cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;3. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze că, în conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2010, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2;4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexă;5. solicită, în plus, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei la aceasta membrilor Organizaţiei Maritime Internaţionale care nu sunt guverne contractante la Convenţie.ANEXĂla rezoluţie AMENDAMENTE la Codul internaţional de management pentru exploatarea în siguranţă a navelor şi pentru prevenirea poluării (Codul internaţional de management al siguranţei - Codul I.S.M.) 1. DISPOZIŢII GENERALE Secţiunea 1.1 - DEFINIŢII1. La paragraful 1.1.10, cuvintele „şi include“ se înlocuiesc cu cuvântul „sau“. Secţiunea 1.2 - OBIECTIVE2. Textul existent al alineatului 2 din paragraful 1.2.2 se înlocuieşte după cum urmează: .2 evaluarea tuturor riscurilor identificate asupra navelor sale, personalului său şi asupra mediului înconjurător şi stabilirea de măsuri de siguranţă corespunzătoare; şi 5. RESPONSABILITĂŢILE ŞI AUTORITATEA COMANDANTULUI 3. În alin. 5.1.5, după cuvântul „analizarea“ se introduc cuvintele „periodică a“. 7. ELABORAREA PLANURILOR PENTRU OPERAŢIUNILE DE LA BORDUL NAVEI 4. Secţiunea 7 existentă se înlocuieşte după cum urmează: 7. OPERAŢIUNILE DE LA BORDUL NAVEI Compania trebuie să stabilească proceduri, planuri şi instrucţiuni, inclusiv liste de verificare corespunzătoare, pentru operaţiunile principale de la bordul navei privind siguranţa personalului, a navei şi protecţia mediului înconjurător. Diferitele sarcini implicate trebuie definite şi atribuite personalului calificat. 8. PREGĂTIREA PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ 5. Textul existent al paragrafului 8.1 se înlocuieşte după cum urmează: 8.1. Compania va identifica eventualele situaţii de urgenţă de la bordul navei şi va stabili procedurile de răspuns la acestea. 9. RAPORTAREA ŞI ANALIZA NONCONFORMITĂŢILOR, A ACCIDENTELOR ŞI A SITUAŢIILOR POTENŢIAL PERICULOASE 6. Textul existent al paragrafului 9.2 se înlocuieşte după cum urmează: 9.2. Compania va stabili procedurile pentru implementarea acţiunilor corective, inclusiv a măsurilor necesare pentru prevenirea repetării acestor situaţii. 10. ÎNTREŢINEREA NAVEI ŞI A ECHIPAMENTELOR SALE 7. Textul existent al paragrafului 10.3 se înlocuieşte după cum urmează: 10.3. Compania trebuie să identifice echipamentele şi instalaţiile tehnice a căror defectare bruscă în exploatare poate cauza situaţii periculoase. Sistemul de management al siguranţei trebuie să prevadă măsuri specifice, în scopul creşterii fiabilităţii echipamentelor sau a instalaţiilor respective. Aceste măsuri trebuie să includă încercarea, la intervale regulate, a dispozitivelor şi a echipamentelor de rezervă sau a instalaţiilor tehnice care nu sunt folosite în permanenţă. 12. VERIFICAREA, EXAMINAREA ŞI EVALUAREA EFECTUATE DE CĂTRE COMPANIE 8. Textul existent al paragrafului 12.1 se înlocuieşte după cum urmează: 12.1. Compania trebuie să efectueze audituri interne de siguranţă la bord şi la uscat la intervale care să nu depăşească 12 luni, pentru a verifica dacă activităţile legate de siguranţă şi de prevenirea poluării sunt în conformitate cu sistemul de management al siguranţei. În cazuri excepţionale, acest interval poate fi depăşit, dar nu cu mai mult de 3 luni. 9. La paragraful 12.2, cuvintele „şi, dacă este necesar, va revizui sistemul“ se elimină. 13. CERTIFICAREA ŞI VERIFICAREA PERIODICĂ 10. După paragraful 13.11 existent se adaugă următoarele trei paragrafe noi: 13.12. Atunci când verificarea de reînnoire este terminată după expirarea certificatului de management al siguranţei existent, noul certificat de management al siguranţei trebuie să fie valabil de la data încheierii verificării de reînnoire pentru o perioadă care să nu depăşească 5 ani de la data expirării certificatului de management al siguranţei existent. 13.13. Dacă verificarea de reînnoire a fost terminată şi nu a putut fi emis sau plasat la bordul navei un nou certificat de management al siguranţei înainte de data expirării certificatului existent, Administraţia sau organizaţia recunoscută de Administraţie poate andosa certificatul existent şi acesta trebuie să fie acceptat ca valid pentru o perioadă ulterioară care nu va depăşi 5 luni de la data expirării valabilităţii. 13.14. Dacă o navă, la momentul expirării certificatului de management al siguranţei, nu se află într-un port în care urmează să fie verificată, Administraţia poate să extindă perioada de valabilitate a certificatului de management al siguranţei, dar această extindere trebuie să fie acordată doar în scopul de a permite navei să îşi încheie voiajul către portul în care urmează să fie verificată, şi numai în situaţiile în care acest lucru se consideră oportun şi rezonabil. Niciun certificat de management al siguranţei nu poate fi extins pe o perioadă care să depăşească 3 luni, iar nava căreia i-a fost acordată extensia nu trebuie, la sosirea în portul în care urmează să fie verificată, să aibă dreptul în virtutea acestei extensii să părăsească acel port fără să deţină un nou certificat de management al siguranţei. Atunci când verificarea de reînnoire este terminată, noul certificat de management al siguranţei trebuie să fie valabil până la o dată care să nu depăşească 5 luni de la data expirării certificatului de management al siguranţei existent, înainte de acordarea extensiei. 14. CERTIFICAREA INTERIMARĂ 11. În alineatul 14.4.3, după cuvântul „auditul“ se introduc cuvintele „intern al“. MODELELE documentului de conformitate, certificatului de management al siguranţei, documentului de conformitate interimar şi certificatului de management al siguranţei interimar Certificat de management al siguranţei 12. Următorul nou text este adăugat după textul existent „Confirmări pentru verificarea intermediară şi verificarea suplimentară (dacă sunt cerute)“: Certificat nr. ........ ........ ......... Confirmări în cazul în care verificarea de reînnoire a fost încheiată şi se aplică partea B 13.13 a Codului I.S.M. Nava este în conformitate cu prevederile relevante ale părţii B a Codului I.S.M. şi certificatul trebuie acceptat ca valid, în conformitate cu partea B 13.13 a Codului I.S.M. până la data de ........ ................ ................ ................ ......... Semnat ........ ........ .............. (semnătura persoanei oficiale autorizate) Locul ........ ........ ............... Data ........ ................ ........ (sigiliul sau ştampila autorităţii emitente, după caz) Confirmări pentru extinderea valabilităţii certificatului până la sosirea în portul de verificare atunci când se aplică partea B 13.12. a Codului I.S.M. sau pentru o perioadă de graţie atunci când se aplică partea B 13.14 a Codului I.S.M. Acest certificat trebuie să fie acceptat ca valid, în conformitate cu partea B 13.12 sau cu partea B 13.14 a Codului I.S.M., pană la data de ........ ........ ............... Semnat ........ ........ .............. (semnătura persoanei oficiale autorizate) Locul ........ ........ ............... Data ........ ................ ........ (sigiliul sau ştampila autorităţii emitente, după caz)