Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Regulament Nr.4 din 20.12.2016

privind organizarea exerciţiilor de simulare de criză de către Fondul de garantare a depozitelor bancare
ACT EMIS DE: Fondul de Garantare a Depozitelor in Sistemul Bancar
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 1050 din 27 decembrie 2016



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 42 alin. (2)-(4) şi art. 119 din Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, denumită în continuare Lege,în temeiul art. 98 alin. (2) lit. x) şi art. 129 din Lege,Fondul de garantare a depozitelor bancare, denumit în continuare Fondul, emite prezentul regulament. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Prezentul regulament se aplică instituţiilor de credit participante la Fond, în calitatea sa de schemă statutară de garantare a depozitelor oficial recunoscută pe teritoriul României.(2) În pregătirea şi derularea exerciţiilor de simulare de criză, în temeiul art. 129 din Lege, Fondul va solicita implicarea următorilor participanţi-instituţionali:Banca Naţională a României, denumită în continuare BNR, în calitatea sa de autoritate administrativă competentă cu încadrarea depozitelor ca indisponibile, în condiţiile prevăzute de Lege, sau în calitate de autoritate de rezoluţie abilitată prin lege să dispună aplicarea unor măsuri de rezoluţie bancară la instituţiile de credit pe care le supraveghează;

Ministerul Finanţelor Publice, denumit în continuare MFP, abilitat prin lege să acorde împrumuturi Fondului în cazul insuficienţei resurselor financiare ale acestuia pentru efectuarea plăţilor de compensaţii sau pentru finanţarea măsurilor de rezoluţie;

una sau mai multe instituţii de credit pentru care se simulează situaţia de indisponibilizare a depozitelor sau aplicarea unor măsuri de rezoluţie, în funcţie de scenariul aferent fiecărui exerciţiu de simulare a crizei;

instituţia sau instituţiile de credit mandatate să efectueze plata compensaţiilor, în funcţie de scenariul selectat;

observatori externi, cum sunt alte autorităţi publice, firme de consultanţă, alte scheme de garantare a depozitelor. Articolul 2Termenii şi expresiile utilizate în cuprinsul prezentului regulament au semnificaţia prevăzută în Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, denumită în continuare Lege, în Legea nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar şi în Ghidul Autorităţii Bancare Europene privind simulările de criză ale schemelor de garantare a depozitelor în temeiul Directivei 2014/49/UE, denumit în continuare Ghidul ABE. Articolul 3Orice instituţie de credit participantă la Fond este obligată să participe, la solicitarea Fondului, la pregătirea şi desfăşurarea exerciţiilor de simulare de criză. Capitolul IIProgramul exerciţiilor de simulare de criză Articolul 4(1) Fondul elaborează un program multianual de exerciţii de simulare de criză, denumit în continuare Programul, luând în considerare prevederile Ghidului ABE.(2) Programul acoperă un orizont de timp de 2-5 ani.(3) Pentru fiecare exerciţiu de simulare de criză prevăzut în Program se precizează sfera de cuprindere a acestuia şi tipurile de intervenţii vizate de scenariul exerciţiului.(4) Instituţiile de credit implicate în exerciţiile de simulare de criză nu sunt nominalizate în Program. Articolul 5(1) Scenariile exerciţiilor de simulare de criză sunt selectate astfel încât Programul, în ansamblul său, să acopere testarea funcţiilor prevăzute în Ghidul ABE pe care le îndeplineşte Fondul:a)plata compensaţiilor către deponenţi în cazul indisponibilizării depozitelor la o instituţie de credit; b)finanţarea măsurilor de rezoluţie a căror aplicare asigură continuitatea accesului deponenţilor la propriile depozite, în cazul în care BNR iniţiază un exerciţiu de simulare de criză care vizează aplicarea de măsuri de rezoluţie bancară. (2) Testarea capacităţii Fondului de a efectua plăţi de compensaţii este obligatorie în cadrul Programului. În vederea testării disponibilităţii resurselor financiare necesare îndeplinirii obligaţiilor Fondului în termenul prevăzut de lege, scenariul trebuie să prevadă indisponibilizarea depozitelor la una sau mai multe instituţii de credit. (3) Testele privind capacitatea Fondului de a efectua plăţi de compensaţii acoperă:a)capacitatea operaţională, care se referă la aspecte cum sunt accesul la date, personalul şi resursele implicate, comunicarea cu deponenţii şi cu publicul, instrumentele de plată utilizate, plata propriu-zisă a compensaţiilor şi perioada de derulare; b)capacitatea de finanţare, care vizează adecvarea resurselor financiare disponibile ale Fondului faţă de cele necesare îndeplinirii obligaţiilor sale de plată stabilite conform scenariilor. (4) Instituţiile de credit selectate pentru elaborarea scenariilor trebuie să aibă un profil care să asigure concordanţa între obiectivele exerciţiului de simulare, funcţia Fondului supusă testării, severitatea şi complexitatea scenariului şi acoperirea geografică.(5) Scenariile utilizate în cadrul Programului trebuie să aibă niveluri de severitate şi complexitate care să crească progresiv. Articolul 6(1) Fondul revizuieşte Programul ori de câte ori este necesar.(2) Revizuirile au la bază rezultatele exerciţiilor de simulare derulate, eventualele intervenţii ale Fondului sub forma plăţilor de compensaţii sau finanţării unor măsuri de rezoluţie, precum şi eventualele modificări legislative. Articolul 7Fondul transmite BNR şi ABE Programul, precum şi orice revizuire adusă acestuia. Capitolul IIIPregătirea şi derularea exerciţiilor de simulare de criză Articolul 8Fondul este responsabil cu pregătirea şi derularea fiecărui exerciţiu de simulare de criză din cadrul Programului adoptat. Articolul 9(1) Fondul constituie o echipă de coordonare a exerciţiului şi o echipă de testare. Componenţa echipei de coordonare a exerciţiului trebuie să fie diferită de cea de testare.(2) Fondul poate solicita unuia sau mai multor participanţi instituţionali dintre cei menţionaţi la art. 1 alin. (2) să desemneze reprezentanţi în cadrul celor două echipe, în funcţie de complexitatea scenariului pentru testare.(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) şi (2) testele privind lista compensaţiilor de plătit, pe care Fondul le realizează exclusiv cu personalul propriu.(4) În scopul asigurării obiectivităţii în stabilirea ipotezelor pentru simularea de criză, în derularea simulării şi în elaborarea unor concluzii imparţiale, la propunerea Fondului, la exerciţiile de simulare de criză pot participa observatori externi. Articolul 10Cu cel puţin două luni înainte de testare, Fondul stabileşte şi comunică participanţilor instituţionali implicaţi data şi intervalul orar în care aceasta va avea loc. Articolul 11(1) În termenul menţionat la art. 10, Fondul elaborează scenariul pe baza căruia se va derula exerciţiul, stabilind următoarele elemente:a)obiectivul(ele) exerciţiului; b)ariile testate, respectiv capacitatea operaţională şi/sau capacitatea de finanţare, prevăzute la art. 5 alin. (3); c)indicatorii cantitativi şi calitativi ce vor fi determinaţi; d)ipotezele de lucru (de exemplu, suma compensaţiilor de plată, suma cu care Fondul trebuie să finanţeze măsura de rezoluţie etc.); e)instituţia sau instituţiile de credit supuse testării. (2) Indicatorii cantitativi şi calitativi sunt stabiliţi potrivit anexei la prezentul regulament. Aspectele metodologice pentru parametrizarea indicatorilor cantitativi şi/sau calitativi utilizaţi în derularea exerciţiului de simulare a crizei, cum sunt valorile acestora, intervalele de variaţie, criteriile luate în considerare, se stabilesc de către Fond în funcţie de scenariul care stă la baza derulării fiecărui exerciţiu.(3) Fondul transmite BNR scenariul propus şi îl definitivează luând în considerare opinia acesteia. Articolul 12Cu 10 zile înainte de derularea exerciţiului, Fondul furnizează un pachet standard de informaţii persoanelor desemnate de participanţii instituţionali potrivit art. 9 alin. (2). Pachetul conţine informaţii generale despre instituţia sau instituţiile de credit supuse testării şi informaţii necesare derulării exerciţiului, cum ar fi: (i) structura depozitelor, volumul resurselor schemei de garantare a depozitelor, volumul resurselor fondului de rezoluţie bancară etc., pentru testele privind funcţia de plăţi de compensaţii; (ii) volumul resurselor fondului de rezoluţie, măsura de rezoluţie dispusă de BNR, necesarul de finanţare a măsurii de rezoluţie etc., pentru testele privind finanţarea măsurilor de rezoluţie. Articolul 13Fiecare persoană desemnată de participanţii instituţionali trebuie să cunoască atribuţiile specifice ale instituţiei pe care o reprezintă şi modalitatea în care interacţionează cu Fondul în cazul în care acesta trebuie să efectueze plăţi de compensaţii către deponenţii garantaţi ai unei instituţii de credit la care depozitele au devenit indisponibile sau, după caz, să finanţeze măsuri de rezoluţie dispuse de BNR. Articolul 14Fondul îşi desemnează un reprezentant care va conduce exerciţiul. Articolul 15(1) Fondul pune la dispoziţia participanţilor un formular standardizat pentru aprecieri, comentarii, propuneri etc., imediat după încheierea exerciţiului.(2) Fiecare persoană participantă are obligaţia de a completa şi de a transmite Fondului acest formular completat, cel târziu a doua zi după derularea exerciţiului. Articolul 16(1) Fondul întocmeşte un raport privind exerciţiul de simulare, care cuprinde cel puţin următoarele elemente:a)aspectele semnificative şi problemele identificate sau discutate pe parcursul exerciţiului; b)măsurile ce trebuie întreprinse pentru remedierea deficienţelor constatate, responsabilitatea pentru punerea lor în aplicare, termenele de implementare şi raportare. (2) Măsurile prevăzute la alin. (1) lit. b) vor fi discutate şi stabilite de comun acord cu participanţii instituţionali responsabili cu implementarea lor.(3) Fondul transmite raportul către BNR pentru informare. Articolul 17Fiecare participant instituţional va informa Fondul cu privire la modalitatea de implementare a măsurilor pentru care este responsabil, potrivit prevederilor art. 16 alin. (1) lit. b). Capitolul IVDispoziţii tranzitorii Articolul 18Primul Program este transmis către BNR şi ABE în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a Ghidului ABE. Articolul 19(1) În cadrul Programului prevăzut la art. 18, Fondul efectuează, până la 3 iulie 2019, exerciţii de simulare de criză în cadrul cărora vor fi testate următoarele:a)capacitatea de întocmire şi transmitere a listei compensaţiilor de plătit pentru toate instituţiile de credit participante; b)capacitatea operaţională în scenariul unei plăţi de compensaţii, cu respectarea criteriilor prevăzute în Ghidul ABE cu privire la dimensiunea instituţiei de credit testate şi la procesele şi resursele critice din cadrul Fondului; c)capacitatea de finanţare, cu respectarea criteriilor cantitative prevăzute în Ghidul ABE. (2) Fondul va raporta către BNR cu privire la fiecare din testările prevăzute la alin. (1).(3) La finalizarea Programului prevăzut la alin. (1), Fondul va raporta asupra rezultatelor exerciţiilor de simulare către BNR şi ABE, potrivit art. 8 pct. 98 din Ghidul ABE. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 20Fondul gestionează informaţiile primite pentru derularea exerciţiilor de simulare de criză potrivit prevederilor Legii în ceea ce priveşte scopul şi durata păstrării lor. Articolul 21Fondul va emite proceduri proprii privind derularea simulărilor de criză, potrivit art. 98 alin. (3) pct. j) din Lege. Articolul 22Anexa cuprinzând ariile testate şi indicatorii aferenţi face parte integrantă din prezentul regulament. Articolul 23 Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării. Preşedintele Consiliului de supraveghere al Fondului de garantare a depozitelor bancare, Lucian Croitoru ANEXĂAriile testate1 şi indicatorii aferenţi

I. Aria testată: capacitatea operaţională Indicatori
1. Accesul la date
1.1. Date despre IC, deponenţi şi depozite: - aranjamentele în vigoare pentru ca Fondul să poată solicita şi obţine lista compensaţiilor de plătit de la IC (fişier SCV2), calitatea datelor din această listă şi respectarea termenelor de transmitere; - modul de întocmire a listei compensaţiilor de plătit se poate testa fie pe baza unui anumit scenariu, fie prin derularea unui exerciţiu de rutină pentru toate IC sau pentru anumite IC; - calitatea datelor din lista compensaţiilor de plătit poate fi testată pentru toate înregistrările din listă sau pe un eşantion cuprinzând anumite categorii de deponenţi, cu condiţia ca eşantionul să fie ales de Fond şi să fie suficient de mare şi diversificat pentru a fi reprezentativ pentru totalitatea depozitelor eligibile din evidenţele IC; - calitatea datelor din lista compensaţiilor de plătit este evaluată prin prisma completitudinii datelor necesare Fondului pentru a plăti compensaţii (identitate deponenţi, detalii de contact, sume etc.), iar Fondul va stabili care sunt standardele pentru o înregistrare validă pe deponent (CNP/CUI corect, adresa corectă etc.) şi va determina numărul înregistrărilor care nu respectă standardele şi ponderea acestora în total înregistrări din lista compensaţiilor de plătit sau din eşantionul selectat; - în cazul IC la care s-a constatat o calitate necorespunzătoare a listei compensaţiilor de plătit, testarea se va relua, de preferat în cel mult 2 ani, pentru a se verifica dacă deficienţele constatate au fost remediate; - Fondul va testa şi calitatea datelor privind soldurile temporar ridicate [sumele care se încadrează în prevederile art. 62 alin. (1) din Lege]. I1 - calitatea listei compensaţiilor de plătit, deficienţele principale, cauzele acestor deficienţe, remedierile necesare (indicator calitativ) I2 - funcţionalitatea aranjamentelor în vigoare pentru ca Fondul să poată solicita şi obţine lista compensaţiilor de plătit de la IC (indicator calitativ) I3 - timpul în care se primeşte lista compensaţiilor de plătit de la data solicitării (indicator cantitativ) I4 - ponderea înregistrărilor din listă care nu respectă standardele de completare (date lipsa, date incorecte, lipsa datelor necesare pentru efectuarea plăţii) (indicator cantitativ)
1.2. Informaţii privind probleme detectate la o IC care ar putea atrage intervenţia Fondului - aranjamentele în vigoare (prevederi legale sau administrative, acorduri de cooperare etc.) pentru ca Fondul să obţină informaţii despre problemele detectate la o IC care ar putea atrage intervenţia sa; - evaluarea trebuie să determine dacă BNR, în calitate de autoritate de supraveghere sau în calitate de autoritate de rezoluţie, pune la dispoziţia Fondului informaţiile necesare, suficient de devreme pentru ca acesta să poată pregăti intervenţia. I5 - calitatea aranjamentelor în vigoare pentru ca Fondul să obţină informaţii în legătură cu o posibilă intervenţie a sa, de la BNR, în legătură cu problemele detectate la o IC, inclusiv dacă Fondul primeşte la timp informaţii despre o posibilă deteriorare a situaţiei financiare a unei IC (indicator calitativ)
2. Personalul şi alte resurse operaţionale - Fondul testează dacă dispune de resursele necesare pentru a face faţă unei creşteri bruşte de activitate cauzate de o intervenţie (buget, personal, spaţiu, resurse IT, call center etc.), inclusiv în cazul realocării resurselor existente sau externalizării temporare a unor servicii; - evaluarea trebuie să ia în calcul nu numai o suplimentare de buget, ci şi o activare a aranjamentelor pregătite pentru situaţii de criză (de exemplu, angajare de personal pe durată determinată) I6 - adecvarea resurselor de personal, buget şi a altor resurse care ar fi disponibile într-un scenariu de intervenţie (indicator cantitativ şi calitativ) I7 - adecvarea resurselor de personal, buget şi a altor resurse suplimentare care ar putea fi atrase în timp scurt în caz de necesitate (indicator cantitativ şi calitativ)
3. Comunicarea cu deponenţii şi cu publicul - Fondul evaluează procesele care ţin de comunicare ce urmează să se deruleze în cazul unei plăţi de compensaţii, analizând inclusiv strategia de comunicare şi resursele disponibile. I8 - timpul necesar pentru a crea un call center şi site-uri sau pagini de internet ad-hoc (indicator cantitativ) I9 - capacitatea site-ului sau a call center-ului din punct de vedere al numărului de conectări sau de apeluri (indicator cantitativ)
4. Instrumente de plată - Fondul testează capacitatea sa de a efectua plăţile către deponenţi. - Fondul evaluează calitatea proceselor existente de colectare a datelor pentru efectuarea plăţilor, a proceselor care ţin de plata prin instituţia de credit mandatată, precum şi instrumentele de plată disponibile. - Fondul utilizează şi scenarii de stres care implică un număr mare de plăţi. I10 - analiza instrumentelor de plată disponibile (indicator calitativ) I11 - adecvarea instrumentelor de plată disponibile în cazul unui număr mare de plăţi (indicator calitativ)

1 Ariile testate reprezintă capacitatea operaţională şi, respectiv, capacitatea de finanţare. 2 Fişierul SCV (Single Customer View) este fişierul care conţine datele necesare efectuării plăţii compensaţiilor - abreviere consacrată, preluată din traducerea oficială a Ghidului ABE.

I. Aria testată: capacitatea operaţională Indicatori
5. Plata compensaţiilor şi perioada de derulare a acesteia - Fondul determină perioada de timp de la data indisponibilizări depozitelor până la data la care fondurile sunt puse la dispoziţia deponenţilor şi stabileşte diferenţa faţă de perioada prevăzută de legislaţie. În cazul finanţării unor măsuri de rezoluţie, Fondul determină perioada de timp de la data primirii solicitării din partea autorităţii de rezoluţie până la data punerii la dispoziţie a contribuţiei Fondului la finanţarea măsurilor de rezoluţie. I12 - pentru scenariile de plată de compensaţii - perioada de timp de la declararea indisponibilităţii depozitelor până la data la care fondurile sunt puse la dispoziţia deponenţilor (indicator cantitativ) I13 - în cazul soldurilor temporar ridicate prevăzute la art. 62 alin. (1) din Lege - perioada de timp de la data la care depozitele au devenit indisponibile până la data la care sumele sunt puse la dispoziţia deponenţilor (indicator cantitativ) I14 - pentru scenariile de rezoluţie - perioada de timp cuprinsă între data primirii solicitării autorităţii de rezoluţie şi data punerii la dispoziţie a contribuţiei Fondului la finanţarea măsurilor de rezoluţie (indicator cantitativ)
6. Cooperarea dintre Fond şi SGD din ţara gazdă3 - Fondul testează sistemele existente pentru plata deponenţilor de la sucursalele din UE ale băncilor participante. - Fondul verifică dacă poate obţine lista compensaţiilor de plată în formatul solicitat pentru deponenţii sucursalelor din UE ale IC participante. - Fondul determină timpul necesar pregătirii fişierelor cu instrucţiuni de plată pentru a fi transmise SGD din ţara gazdă şi stabileşte eventualele întârzieri faţă de termenele legale/faţă de termenele stabilite în acordul de cooperare bilateral. - Fondul transmite un fişier de test către SGD din ţara gazdă pentru a testa canalele de transmitere şi pentru a obţine confirmarea acesteia că fişierul conţine toate datele necesare pentru efectuarea plăţilor. I15 - capacitatea de a extrage datele necesare despre deponenţii sucursalelor din alte ţări UE (indicator calitativ) I16 - timpul necesar pregătirii şi transmiterii către SGD din ţara gazdă a fişierelor cu instrucţiunile de plată de la momentul transmiterii de către IC a listei compensaţiilor de plătit (indicator cantitativ) I17 - calitatea canalelor de transmitere a fişierelor cu instrucţiunile de plată (indicator calitativ) I18 - confirmarea de la SGD-ul din ţara gazdă că fişierele transmise sunt corespunzătoare pentru efectuarea plăţilor (indicator cantitativ şi/sau calitativ) I19 - capacitatea de a respecta termenele legale/prevăzute în acordurile bilaterale (indicator cantitativ)
II. Aria testată: capacitatea de finanţare Indicatori
- Fondul testează adecvarea resurselor sale financiare necesare îndeplinirii obligaţiilor de plată stabilite conform scenariilor utilizate. - Fondul testează adecvarea resurselor sale financiare ex-ante existente la momentul la care se derulează exerciţiul de simulare de criză, luând în considerare sumele efectiv disponibile la data la care trebuie plătite compensaţiile; aceasta presupune o testare a lichidităţii plasamentelor efectuate şi a angajamentelor de plată, inclusiv în condiţii de stres. - Dacă resursele colectate ex-ante sunt insuficiente, Fondul testează adecvarea contribuţiilor extraordinare ex-post şi a mecanismelor de finanţare alternative pentru a acoperi deficitul în termenul legal de plată a compensaţiilor; utilizarea contribuţiilor extraordinare trebuie să ia în considerare şi posibilele constrângeri (solicitarea de către unele IC, potrivit legii, a amânării totale sau parţiale a plăţii sumelor respective, precum şi respectarea plafonului anual de 0,5% din depozitele acoperite la 31 decembrie a anului anterior celui de plată). - Pentru utilizarea mecanismelor de finanţare alternative, Fondul trebuie să facă o evaluare obiectivă a acestora, pe baza elementelor cunoscute la data efectuării exerciţiului de simulare. I20 - adecvarea resurselor ex-ante pentru acoperirea necesarului - deficitul se va exprima în valoare absolută şi ca procent din total I21 - evaluarea calitativă a capacităţii Fondului de a-şi lichidiza plasamentele în termenul stabilit I22 - adecvarea resurselor ex-post şi a mecanismelor de finanţare alternative pentru acoperirea deficitului de resurse ex-ante - Fondul determină deficitul rămas după utilizarea contribuţiilor ex-post şi a mecanismelor de finanţare alternative (indicator cantitativ) I23 - evaluarea calitativă a aranjamentelor în vigoare pentru utilizarea mecanismelor de finanţare alternative - disponibilitate, cantitate - (indicator calitativ)

3 Se aplică doar în măsura în care FGDB identifică situaţii în care bănci participante deţin sucursale în ţări UE, iar aceste bănci nu sunt identificate de BNR ca fiind bănci de importanţă sistemică. Legendă: IC - instituţia de credit; SGD - Schema de garantare a depozitelor; In - Indicatorul nr. „n", unde „n" ia valori de la 1-23.



SmartCity5

COMENTARII la Regulament 4/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 4 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Regulament 4/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu