REGULAMENT Nr.
0 din 22 iunie 2007
pentru organizarea si
functionarea filialelor teritoriale ale Ordinului Geodezilor din România
ACT EMIS DE:
ORDINUL GEODEZILOR DIN ROMANIA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 601 din 31 august 2007
ARTICOLUL 1
Filialele teritoriale ale Ordinului Geodezilor din
România
(1) Filialele teritoriale ale Ordinului Geodezilor din
România, denumit în continuare Ordin, se
înfiinţează în condiţiile Legii nr. 16/2007 privind organizarea şi exercitarea
profesiei de geodez, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 19 ianuarie 2007, denumită în
continuare Lege, a
Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ordinului
Geodezilor din România şi de exercitare a profesiei de geodez, denumit în
continuare Regulament, şi
a prezentului regulament-cadru pentru organizarea şi funcţionarea filialelor
teritoriale ale Ordinului Geodezilor din România,
denumit în continuare Regulament-cadru.
(2) Filialele Ordinului sunt structuri teritoriale cu
personalitate juridică de drept privat, nonprofit, cu buget şi patrimoniu
proprii.
ARTICOLUL 2
Constituirea filialelor teritoriale ale Ordinului
(1) La nivelul judeţelor cu cel
puţin 25 de geodezi cu drept de semnătură, denumiţi în continuare geodezi, precum şi în municipiul
Bucureşti se vor înfiinţa filiale teritoriale ale Ordinului, reunindu-i pe
geodezii domiciliaţi în raza teritorială a judeţului.
(2) Dacă într-un judeţ există un număr mai mic de 25
de geodezi cu drept de semnătură, se va putea înfiinţa o filială teritorială a
geodezilor cu drept de semnătură cu domiciliile în judeţe limitrofe, până când
numărul acestora va ajunge la minimum 25 de membri.
(3) In cadrul unui judeţ sau într-o zonă formată din
judeţe limitrofe, precum şi în municipiul Bucureşti se poate înfiinţa o singură
filială a Ordinului.
(4) In cadrul filialelor teritoriale constituite din
geodezi cu drept de semnătură cu domiciliul în judeţe limitrofe, precum şi în
cadrul filialei municipiului Bucureşti se pot constitui secţiuni ale filialelor
organizate pe judeţele componente, respectiv pe sectoarele municipiului
Bucureşti.
(5) Secţiunile filialelor constituite conform alin.
(4) nu dobândesc personalitate juridică.
(6) Hotărârea de înfiinţare a unei filiale teritoriale,
în condiţiile legii, aparţine majorităţii geodezilor cu drept de semnătură
dintr-un judeţ sau din judeţe limitrofe.
(7) Filialele teritoriale dobândesc personalitate juridică de drept privat de la data adunării generale
constitutive a membrilor, conform legii. In cadrul adunării generale
constitutive se vor stabili:
a) oraşul de reşedinţă a filialei teritoriale şi sediul
acesteia;
b) forurile de conducere ale
filialei şi componenţa Comisiei de disciplină;
c) propriile regulamente, potrivit prezentului
regulament-cadru pentru organizarea şi funcţionarea filialelor teritoriale ale
Ordinului Geodezilor din România aprobat de Conferinţa naţională a Ordinului.
ARTICOLUL 3
Sediile filialelor teritoriale ale Ordinului
(1) Sediile filialelor
teritoriale constituite într-un singur judeţ, respectiv în municipiul
Bucureşti, se stabilesc în oraşul de reşedinţă al judeţului, respectiv în
municipiul Bucureşti.
(2) Sediile filialelor
teritoriale constituite din geodezi cu drept de semnătură din judeţe limitrofe
se stabilesc prin hotărârile conferinţelor teritoriale, de regulă, în oraşul de
reşedinţă al judeţului cu cel mai mare număr de membri.
ARTICOLUL 4
Comunicarea înfiinţării
filialelor
La constituire filialele teritoriale vor transmite la
Ordin procesul-verbal al şedinţei de constituire, regulamentul propriu de
funcţionare, forurile de conducere şi sediul filialei.
ARTICOLUL 5
Organizarea filialelor teritoriale ale Ordinului
(1) Filiala teritorială are
patrimoniu propriu constituit şi finanţat din bugetul
filialei.
(2) Secţiunile filialelor teritoriale constituite
conform art. 2 alin. (4) nu au patrimoniu propriu.
(3) In funcţie de creşterea sau de reducerea numărului
geodezilor dintr-un judeţ, filialele teritoriale se pot reorganiza în
condiţiile prevăzute de Lege şi de prezentul regulament-cadru.
(4) In condiţiile în care o filială teritorială se
dizolvă, patrimoniul respectivei filiale teritoriale se transmite patrimoniului
filialei la care geodezii cu drept de semnătură se afiliază. Retragerea unor
membri din filiala teritorială nu dă dreptul la retragerea niciunei părţi din
patrimoniu.
(5) In toate cazurile reorganizarea filialelor
teritoriale (absorbţie, fuziune, divizare) se face prin hotărâre a
conferinţelor teritoriale ale filialelor în cauză.
(6) Orice modificare în structura filialelor
teritoriale trebuie adusă la cunoştinţă Ordinului în cel mult 7 zile de la
apariţia acesteia.
ARTICOLUL 6
Atribuţiile filialelor
teritoriale ale Ordinului
(1) Filialele teritoriale ale
Ordinului au următoarele atribuţii:
a) protejează şi promovează calitatea lucrărilor din
domeniul geodeziei în raza sa teritorială;
b) urmăreşte exercitarea competentă şi calificată a profesiei de geodez în respectul codului deontologic;
c) reprezintă interesele membrilor lor în faţa
autorităţilor publice şi administrative locale;
d) gestionează evidenţa teritorială a geodezilor cu
drept de semnătură.
(2) Filialele teritoriale exercită şi alte atribuţii stabilite de Ordin sau de conferinţele
teritoriale, în condiţiile Legii şi ale Regulamentului.
ARTICOLUL 7
Veniturile filialelor teritoriale ale Ordinului
Activitatea filialelor teritoriale se finanţează din
cota-parte din cotizaţiile anuale ale membrilor, stabilită de Conferinţa
naţională a Ordinului, din sponsorizări, donaţii, sau din alte venituri
dobândite în condiţiile legii.
ARTICOLUL 8
Drepturile membrilor filialelor teritoriale ale
Ordinului
(1) Membrii filialelor teritoriale ale Ordinului au
drepturile conferite în Regulament.
(2) In completarea acestora, membrii filialelor
teritoriale au următoarele drepturi:
a) să participe la toate activităţile şi manifestările
care constituie obiectul de activitate al filialelor teritoriale;
b) să aleagă şi să fie aleşi în comisiile şi forurile
de conducere ale filialelor teritoriale;
c) să fie informaţi asupra activităţii desfăşurate de
filialele teritoriale şi să facă propuneri pentru sporirea eficacităţii şi
îmbunătăţirea activităţii acestora;
d) să poată consulta baza de date a membrilor,
lucrările, publicaţiile şi materialele documentare de care dispun filialele
teritoriale şi să beneficieze de toate condiţiile puse la dispoziţie pentru
ridicarea nivelului de pregătire profesională;
e) să facă propuneri de amendamente la toate
documentele supuse aprobării în conferinţele teritoriale şi naţionale.
ARTICOLUL 9
Obligaţiile membrilor filialelor teritoriale ale
Ordinului
Membrii filialelor teritoriale au obligaţiile ce le
revin conform Regulamentului.
ARTICOLUL 10
Forurile de conducere ale filialelor teritoriale ale
Ordinului
(1) Organizarea şi
funcţionarea filialelor teritoriale se fac, potrivit prevederilor Legii,
Regulamentului şi prezentului regulament-cadru, de către forurile de conducere
alese ale acestora, care au funcţie reprezentativă, de conducere, decizie şi
control în raza lor teritorială.
(2) Forurile de conducere ale filialelor teritoriale
sunt:
a) Conferinţa filialei teritoriale;
b) Colegiul director al filialei teritoriale;
c) preşedintele filialei teritoriale.
(3) Persoanele alese în Colegiul director şi
preşedintele filialei teritoriale au mandat de 4 ani. Ele nu pot exercita mai
mult de două mandate consecutive în aceeaşi funcţie.
ARTICOLUL 11
Conferinţa filialei
teritoriale
(1) Conferinţa filialei
teritoriale este alcătuită din membrii filialei teritoriale.
(2) Conferinţa teritorială se organizează o dată pe
an, de regulă în primul trimestru, de Colegiul director al filialei
teritoriale, care va stabili data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum
şi ordinea de zi şi documentele care vor fi supuse dezbaterii şi aprobării
conferinţei filialei teritoriale.
(3) Conferinţa extraordinară a filialei teritoriale
se organizează în mod obligatoriu în condiţiile demisiei sau imposibilităţii de
exercitare a funcţiilor de Colegiul director al filialei teritoriale, de
preşedinte, de Comisia de disciplină sau de comisia de cenzori, ocazie cu care
se vor organiza alegeri doar pentru acele funcţii sau comisii, după caz.
(4) Conferinţa extraordinară a filialei teritoriale
se organizează în mod obligatoriu de Colegiul director al filialei teritoriale
şi, în cazul solicitării scrise, motivată şi semnată de majoritatea membrilor
Colegiului director al filialei teritoriale sau de cel puţin o treime din
numărul membrilor filialei teritoriale, în termen de cel mult 30 de zile de la
primirea solicitării, ocazie cu care conferinţa extraordinară a filialei
teritoriale va hotărî asupra problemelor care au constituit motivul convocării.
(5) Convocarea Conferinţei filialei teritoriale se
face prin afişarea anunţului scris la sediul filialei teritoriale şi telefonic.
In comunicare se vor menţiona ordinea de zi, locul, data şi ora desfăşurării
conferinţei.
ARTICOLUL 12
Condiţiile de desfăşurare a conferinţei filialei
teritoriale
(1) Conferinţa filialei
teritoriale este constituită la prima convocare în prezenţa majorităţii
membrilor.
(2) In cazul în care nu se întruneşte prezenţa
majorităţii membrilor, se procedează la a doua convocare
în termen de 7 zile.
(3) La a doua convocare Conferinţa filialei
teritoriale este constituită în prezenţa a cel puţin unei treimi din numărul
membrilor filialei.
(4) Colegiul director al filialei teritoriale se va
preocupa de participarea la conferinţă a cel puţin
unui reprezentant al fiecărui judeţ cuprins în filiala teritorială.
(5) Sunt consideraţi participanţi cu drept de vot toţi
membrii filialei cu cotizaţia plătită pentru anul în curs sau pentru anul
precedent, în cazul în care conferinţa se desfăşoară în primul semestru al
anului.
(6) La conferinţa de constituire a filialei va fi ales
un prezidiu condus de reprezentantul Consiliului naţional al Ordinului.
(7) Conferinţa naţională a filialei teritoriale va fi
condusă de preşedintele filialei teritoriale, iar
prezidiul va fi format din membrii Colegiului director al filialei teritoriale.
ARTICOLUL 13
Atribuţiile Conferinţei filialei teritoriale
Conferinţa filialei teritoriale are următoarele
atribuţii:
a) alege şi revocă preşedintele filialei teritoriale;
b) alege şi revocă membrii Colegiului director al
filialei teritoriale;
c) alege membrii Comisiei de disciplină şi ai comisiei
de cenzori ale filialei teritoriale;
d) desemnează delegaţii la Conferinţa naţională a
Ordinului, conform dreptului de reprezentare stabilit
prin decizia Colegiului director al Ordinului;
e) stabileşte prin hotărâre proprie candidaţii propuşi
pentru Consiliul naţional al Ordinului;
f) adoptă şi modifică regulamentul filialei, după
avizul prealabil al Colegiului director al Ordinului;
g) propune Ordinului amendamente şi modificări la
Regulament, la Codul deontologic al profesiei de geodez şi la
Regulamentul-cadru;
h) aprobă regulamentele de funcţionare ale comisiilor
filialei, stabilind numărul membrilor şi competenţele lor;
i) adoptă hotărâri cu privire la toate problemele
aflate pe ordinea de zi stabilită în convocare;
j) numeşte un secretariat pentru redactarea
procesului-verbal al conferinţei.
ARTICOLUL 14
Procesul-verbal al Conferinţei filialei teritoriale
(1) Secretariatul Conferinţei
filialei teritoriale va redacta procesul-verbal al conferinţei, care va
cuprinde:
a) caracterul ordinar sau extraordinar al conferinţei;
b) data, ora şi locul unde se desfăşoară conferinţa;
c) numărul total al participanţilor cu drept de vot
prezenţi;
d) componenţa prezidiului conferinţei;
e) ordinea de zi votată de conferinţă;
f) luările de cuvânt;
g) hotărârile adoptate;
h) componenţa forurilor de conducere şi a comisiilor
alese.
(2) Procesul-verbal va fi semnat de membrii prezidiului Conferinţei filialei teritoriale.
(3) Procesul-verbal va fi înregistrat şi depus la
sediul filialei teritoriale, consultarea acestuia fiind permisă membrilor
filialelor teritoriale şi forurilor de conducere ale Ordinului.
(4) Procesul-verbal va fi transmis Ordinului în termen
de 5 zile.
ARTICOLUL 15
Comisia de verificare şi numărare a voturilor
(1) In cazul în care, conform ordinii de zi adoptate,
se desfăşoară alegeri, conferinţa va desemna o comisie de verificare şi
numărare a voturilor.
(2) Numărul membrilor comisiei prevăzute la alin. (1)
va fi stabilit de conferinţă, după caz, şi va fi format dintre participanţii
care nu sunt propuşi candidaţi pentru forurile de conducere sau comisiile ce vor
fi alese.
(3) Comisia de verificare şi numărare a voturilor
alege un preşedinte dintre membrii săi, care are rolul de a coordona etapele
procesului de votare şi de a supune votului comisiei problemele de procedură
apărute pe parcursul procesului de votare şi de a comunica rezultatele.
(4) Urnele de votare vor fi sigilate în faţa
conferinţei, vor fi supravegheate pe tot parcursul votării, până la deschiderea
lor, de către membrii comisiei de verificare şi numărare a voturilor.
(5) Buletinele de vot pentru primul şi al doilea tur
de scrutin vor avea înscrise pe ele numele tuturor candidaţilor, în aceeaşi
ordine.
(6) Alegerea forurilor de conducere ale filialei
teritoriale, la prima sau la a doua convocare, se adoptă cu votul majorităţii
membrilor prezenţi.
ARTICOLUL 16
Procesul-verbal al
comisiei de verificare şi numărare a voturilor
(1) Comisia de verificare şi numărare a voturilor va
întocmi un proces-verbal semnat de toţi membrii ei, care va fi prezentat
participanţilor la conferinţă.
(2) Procesul-verbal trebuie să conţină:
- numărul total al membrilor
filialei teritoriale;
- numărul total al membrilor prezenţi;
- numărul total al voturilor exprimate;
- numărul total al voturilor valide;
- numărul candidaţilor şi funcţiile care au fost
eligibile, inclusiv comisiile;
- numărul de voturi obţinut de fiecare candidat, în
ordinea descrescătoare a acestora;
- numele şi prenumele persoanelor declarate alese.
ARTICOLUL 17
Alegerea Colegiului director al filialei teritoriale
(1) Numărul membrilor în
Colegiul director al filialei teritoriale va fi
stabilit de conferinţă în funcţie de numărul membrilor
filialei teritoriale, după cum urmează:
- 5 membri pentru filialele cu 25 până la 75 de membri;
- 7 membri pentru filialele cu 76 până la 150 de membri;
- 9 membri pentru filialele cu 151 până la 300 de membri;
- 11 membri pentru filialele cu peste 300 de membri.
(2) In cazul filialelor teritoriale constituite din mai
multe judeţe, componenţa Colegiului director al filialei teritoriale va asigura
reprezentativitatea proporţională a membrilor din fiecare judeţ component al
filialei teritoriale.
(3) Stagiul profesional minim pentru candidaţii de
membri ai Colegiului director al filialei teritoriale este 7 ani.
ARTICOLUL 18
Buletinele de vot
(1) Buletinele de vot vor fi
puse la dispoziţia participanţilor cu drept de vot în ziua conferinţei.
(2) Buletinele de vot se ridică de fiecare participant
numai personal.
(3) Pierderea sau distrugerea buletinului de vot nu dă
dreptul la obţinerea unui duplicat.
ARTICOLUL 19
Votul
(1) Buletinul de vot nu
trebuie să aibă niciun semn distinctiv sau de recunoaştere ascuns, în caz
contrar urmând a fi anulat.
(2) Votarea se face prin tăierea cu o linie a numelui
şi prenumelui candidaţilor nealeşi.
(3) Buletinele de vot pe care vor rămâne mai multe
nume de candidaţi decât numărul locurilor în structura pentru care se
desfăşoară votul vor fi anulate.
ARTICOLUL 20
Alegerea preşedintelui filialei teritoriale
(1) Candidaţii pentru funcţia
de preşedinte al filialei teritoriale trebuie să aibă
un stagiu profesional de cel puţin 10 ani.
(2) Preşedintele filialei teritoriale se alege cu
majoritatea voturilor membrilor prezenţi.
(3) Dacă niciun candidat nu a întrunit majoritatea
voturilor la primul tur de scrutin, se va organiza al doilea tur de scrutin, la
care participă numai primii 2 candidaţi care au obţinut cele mai multe voturi
în primul tur.
(4) In al doilea tur de scrutin este considerat ales
candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi.
ARTICOLUL 21
Alegerea Colegiului director al filialei teritoriale
(1) Scrutinul are loc într-un singur tur.
(2) Votarea se face direct şi secret, prin
introducerea buletinelor în urnă.
(3) Sunt aleşi candidaţii care au obţinut numărul cel
mai mare de voturi, în ordinea descrescătoare a numărului acestora. In caz de
egalitate pentru ultimele locuri, vor fi consideraţi aleşi candidaţii cei mai
vârstnici.
ARTICOLUL 22
Colegiul director al filialei teritoriale
(1) Intre reuniunile Conferinţei filalei teritoriale
activitatea filialei teritoriale este coordonată de
Colegiul director al filialei teritoriale.
(2) Prima şedinţă a Colegiului director al filialei
teritoriale se va ţine în cel mult 5 zile de la data Conferinţei filialei
teritoriale.
ARTICOLUL 23
Atribuţiile Colegiului director al filialei
teritoriale
Colegiul director al filialei teritoriale are
următoarele atribuţii:
a) pune în aplicare hotărârile şi deciziile Ordinului,
ordinele preşedintelui Ordinului şi hotărârile Conferinţei filialei
teritoriale;
b) pregăteşte Conferinţa filialei teritoriale şi
întocmeşte documentele ce vor fi supuse aprobării acesteia;
c) întocmeşte proiectul de buget pe care îl supune
aprobării Conferinţei filialei teritoriale;
d) decide asupra procedurii de preluare a
prerogativelor preşedintelui filialei teritoriale, în caz de indisponibilitate
temporară sau de lipsă a acestuia;
e) aprobă şi aplică sancţiunile prevăzute de Lege şi
de Regulament, la propunerea comisiei teritoriale de disciplină;
f) asigură informarea membrilor filialei teritoriale
asupra problemelor specifice şi hotărârilor adoptate;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii hotărâte de
Conferinţa filialei teritoriale, cu respectarea prevederilor Legii şi Regulamentului.
ARTICOLUL 24
Şedinţele Colegiului director al filialei
teritoriale
(1) Colegiul director al
filialei teritoriale se întruneşte o dată la 3 luni sau de câte ori este cazul,
la convocarea preşedintelui filialei teritoriale.
(2) Preşedintele filialei teritoriale va convoca
Colegiul director al filialei teritoriale şi la cererea scrisă, motivată şi
semnată de majoritatea membrilor acestuia.
(3) Ordinea de zi este fixată de preşedinte.
(4) Şedinţele Colegiului director al filialei
teritoriale se convoacă cu cel puţin 7 zile înainte. Convocarea va cuprinde
locul, data, ora de desfăşurare şi ordinea de zi. Materialele supuse discuţiei
vor fi puse la dispoziţia membrilor cu cel puţin 3 zile înainte.
(5) Colegiul director al filialei teritoriale poate lucra
dacă este prezentă majoritatea membrilor acestuia.
(6) Hotărârile se adoptă prin vot deschis, cu
majoritatea voturilor celor prezenţi. In caz de egalitate de voturi, votul
preşedintelui este decisiv.
(7) Şedinţele Colegiului director al filialei teritoriale
vor fi consemnate într-un proces-verbal de şedinţă ţinut într-un registru
special, cu filele numerotate şi parafate.
(8) Copii ale procesului-verbal al fiecărei şedinţe,
semnat de preşedintele filialei teritoriale şi de secretarul de şedinţă, însoţite
de documentele adoptate prin vot, în forma lor definitivă, vor fi transmise la
Ordin în termen de 7 zile.
ARTICOLUL 25
Preşedintele filialei teritoriale
(1) Preşedintele filialei teritoriale reprezintă
filiala în relaţiile ei cu persoane fizice şi juridice de drept public sau
privat.
(2) Preşedintele filialei teritoriale conduce
lucrările Conferinţei filialei teritoriale.
(3) Preşedintele filialei teritoriale poate convoca
Colegiul director al filialei teritoriale din proprie iniţiativă.
(4) Preşedintele filialei teritoriale ordonanţează
cheltuielile bugetare ale filialei teritoriale.
(5) In caz de
indisponibilitate temporară sau de lipsă pentru o perioadă mai mare de 10 zile,
prerogativele preşedintelui vor fi preluate de un vicepreşedinte ales.
Procedura preluării prerogativelor va fi stabilită prin hotărârea Colegiului
director al filialei teritoriale.
ARTICOLUL 26
Vicepreşedintele/Vicepreşedinţii filialei
teritoriale
(1) Filialele teritoriale vor
avea un vicepreşedinte pentru filialele cu până la 150 de membri, respectiv 2
vicepreşedinţi pentru filialele cu peste 150 de membri.
(2) Vicepreşedintele/vicepreşedinţii
filialei teritoriale este/sunt înlocuitor/înlocuitori de drept al/ai
preşedintelui, în ordinea stabilită de Conferinţa fililalei teritoriale.
(3) Vicepreşedinţii asistă preşedintele în
activitatea de coordonare, informare şi reprezentare a filialei şi cu atribuţii
specifice legate de:
a) profesie, educaţie şi pregătirea profesională;
b) organizare, relaţia cu membrii filialei şi cu
structurile Ordinului.
ARTICOLUL 27
Trezorierul
(1) Trezorierul este ales de Conferinţa filialei
teritoriale şi este însărcinat cu controlul şi execuţia bugetului filialei.
(2) Proiectul de buget, pregătit de trezorier, se
supune aprobării Colegiului director al filialei teritoriale.
(3) In fiecare an, cel mai târziu la 31 martie, trezorierul va prezenta Consiliului naţional al Ordinului un raport privind
execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul financiar anterior.
ARTICOLUL 28
Comisia de disciplină a filialei
Constituirea şi funcţionarea comisiei de disciplină a
filialei teritoriale se va face cu respectarea
prevederilor Legii, ale Regulamentului şi ale
regulamentului comisiei de disciplină, adoptate de Ordin.
ARTICOLUL 29
Comisia de cenzori a filialei teritoriale
(1) Comisia de cenzori a
filialei este formată din 3 membri aleşi de Conferinţa
filialei teritoriale pentru un mandat de 4 ani.
(2) Comisia de cenzori alege un preşedinte dintre
membrii săi.
(3) Comisia de cenzori se întruneşte în şedinţe
extraordinare ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui filialei
teritoriale sau a preşedintelui comisiei de cenzori, în condiţiile în care este
sesizată existenţa unor nereguli financiare legate de gestiunea bugetului şi a
patrimoniului.
(4) Şedinţele comisiei de cenzori se pot desfăşura dacă
sunt prezenţi cel puţin 2 dintre membrii săi.
(5) Pentru întocmirea raportului privind gestiunea
fondurilor şi a patrimoniului, comisia de cenzori poate apela la un expert
contabil autorizat.
ARTICOLUL 30
Atribuţiile comisiei de cenzori
(1) Comisia de cenzori
analizează execuţia bugetară pe anul precedent şi la sfârşitul mandatului
forurilor alese ale filialei teritoriale, înainte de Conferinţa filialei
teritoriale.
(2) Comisia de cenzori a filialei teritoriale asigură
controlul financiar intern al filialei şi are următoarele atribuţii:
a) verifică execuţia bugetară şi gestiunea
patrimoniului filialei teritoriale pe anul precedent şi la sfârşitul mandatului
forurilor alese ale filialei teritoriale, înainte de Conferinţa filialei
teritoriale;
b) întocmeşte raportul de descărcare de gestiune a
forurilor alese ale filialei teritoriale şi îl prezintă Conferinţei filialei
teritoriale;
c) verifică şi certifică bilanţul anual al filialei
teritoriale;
d) verifică dacă operaţiunile financiare ale filialei
sunt conforme cu hotărârile Colegiului director al
filialei teritoriale;
e) ţine legătura cu comisia de cenzori a Ordinului.
ARTICOLUL 31
Raporturile filialelor cu Ordinul
(1) Filialele teritoriale se
află într-un raport de subordonare ierarhică faţă de Ordin, conform Legii şi Regulamentului.
(2) Intre Ordin şi filialele teritoriale există relaţii
de autoritate şi de coordonare de la Ordin către filialele teritoriale, precum
şi de colaborare reciprocă.
(3) Hotărârile, deciziile şi ordinele forurilor de
conducere ale Ordinului care privesc activitatea şi atribuţiile filialelor
teritoriale sunt obligatorii pentru forurile de conducere ale filialelor
teritoriale.
(4) Filialele teritoriale, sub sancţiunea nulităţii
absolute, nu pot emite hotărâri şi decizii contrare prevederilor Legii,
Regulamentului şi hotărârilor, deciziilor, ordinelor şi actelor administrative
ale forurilor de conducere ale Ordinului.
(5) Filialele teritoriale sunt obligate să aducă la
cunoştinţa Ordinului următoarele:
a) modul în care au fost aduse la îndeplinire hotărârile, deciziile şi ordinele forurilor de conducere ale
Ordinului;
b) hotărârile şi deciziile emise de forurile de
conducere ale filialelor teritoriale;
c) modul în care a fost constituit bugetul filialelor
şi execuţia acestuia, precum şi modul în care s-au colectat cotizaţiile anuale.
ARTICOLUL 32
Raporturile patrimoniale
(1) Filialele teritoriale ale Ordinului pot încheia în
nume propriu acte juridice de administrare şi
conservare.
(2) Filialele teritoriale ale Ordinului pot încheia
acte de dispoziţie numai în numele şi pe seama
Ordinului, în baza hotărârii Consiliului naţional al Ordinului.
ARTICOLUL 33
Relaţia cu membrii filialei teritoriale
(1) Colegiul director al
filialei teritoriale are obligaţia de a menţine şi a dezvolta la nivelul teritoriului filialei legătura
între Ordin şi membrii săi.
(2) In scopul realizării prevederilor alin. (1),
Colegiul director al filialei teritoriale va lua toate măsurile pe care le
consideră adecvate.
ARTICOLUL 34
Evidenţe şi baze de date
(1) In aplicarea prevederilor Regulamentului,
filialele teritoriale întocmesc evidenţe şi baze de
date proprii.
(2) Persoanele care operează bazele de date vor semna
un angajament de confidenţialitate ai cărui termeni vor fi stabiliţi de
Colegiul director al filialei teritoriale.
ARTICOLUL 35
Dispoziţii finale
Prezentul regulament-cadru se aplică conform cu
prevederile Legii şi ale Regulamentului.
p. Preşedintele Ordinului Geodezilor din România,
Cornel Păunescu