Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Regulament Nr.- din 04.10.2011

de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului și Sportului
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 709 din 07 octombrie 2011



SmartCity1

Capitolul IMisiunea, rolul şi atribuţiile Articolul 1(1) Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare, denumit în continuare CCCDI, este un consiliu consultativ de nivel naţional, fără personalitate juridică, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.(2) CCCDI este principalul organ consultativ de specialitate, fără personalitate juridică, al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. Articolul 2CCCDI are misiunea de a asigura suport ştiinţific specializat în elaborarea politicilor şi strategiilor de susţinere a cercetării-dezvoltării şi inovării la nivel naţional, în coordonarea, evaluarea şi finanţarea activităţilor de cercetare ştiinţifică, dezvoltare experimentală şi inovare din România de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MECTS, prin Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, denumită în continuare ANCS. În acest scop CCCDI realizează: a)rapoarte cuprinzând analize şi recomandări privind politicile publice ale sectorului ştiinţei şi tehnologiei din România; b)evaluarea de programe, proiecte şi instituţii de cercetare-dezvoltare şi inovare, cu o focalizare pe evaluarea şi finanţarea instituţională, precum şi pe evaluarea programelor de cercetare-dezvoltare şi de sprijin al inovării, a Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, denumit în continuare Plan naţional, şi a Strategiei naţionale pentru cercetare, dezvoltare şi inovare, denumită în continuare Strategia naţională. Articolul 3CCCDI coordonează ştiinţific evaluarea şi clasificarea unităţilor şi instituţiilor din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare, în conformitate cu prevederile art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu normele metodologice de evaluare şi clasificare adoptate prin hotărâre a Guvernului. Articolul 4În vederea îndeplinirii activităţii prevăzute la art. 3, CCCDI are următoarele atribuţii: a)stabileşte procedurile de selecţie a experţilor care asigură evaluarea şi clasificarea unităţilor sau instituţiilor; b)nominalizează, pentru fiecare sesiune de evaluare şi clasificare, grupuri de lucru pe domenii ştiinţifice însărcinate cu coordonarea procesului de evaluare şi clasificare; c)nominalizează, pentru fiecare unitate sau instituţie evaluată, prin intermediul grupului de lucru, câte un reprezentant cu atribuţii de consultant şi observator pe perioada de desfăşurare a procesului de evaluare şi clasificare; d)propune spre aprobare ANCS componenţa nominală a echipelor de evaluatori, la sugestia grupurilor de lucru; e)analizează rezultatele evaluării, face sugestii şi comentarii în vederea elaborării raportului final de evaluare şi a clasificării şi soluţionează prin vot probleme neprevăzute care apar în cursul procesului de evaluare şi clasificare; f)înaintează ANCS propuneri de decizii privind certificarea, recertificarea, neacordarea certificării sau retragerea certificării, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare; g)verifică respectarea procedurilor şi aprobă rapoartele finale de evaluare. Articolul 5(1) CCCDI coordonează ştiinţific conducerea de către Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării, denumită în continuare UEFISCDI, a programului Susţinerea performanţei instituţionale din cadrul Planului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare II, potrivit art. 68 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi potrivit Hotărârii Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare II, pentru perioada 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare.(2) UEFISCDI asigură implementarea recomandărilor şi deciziilor CCCDI privind coordonarea ştiinţifică a programului prevăzut la alin. (1), precum şi a celorlalte activităţi aferente conducerii programului. Articolul 6Pentru coordonarea programului prevăzut la art. 5, CCCDI are următoarele atribuţii: a)elaborează, cu sprijinul tehnic al UEFISCDI, propuneri de pachete de informaţii pentru program şi pentru subprogramele acestuia; b)în cazul în care se utilizează experţi evaluatori:
(i) stabileşte procedurile de selecţie a experţilor evaluatori care asigură evaluarea şi monitorizarea proiectelor, procedurile de alocare a proiectelor către evaluatori şi procedurile de evaluare a proiectelor, cu respectarea pachetelor de informaţii aprobate;
(ii) supraveghează şi controlează selecţia experţilor evaluatori şi alocarea proiectelor către evaluatori;

c)stabileşte procedurile de evaluare şi monitorizare ştiinţifică a proiectelor, precum şi procedurile de negociere a contractelor de finanţare, cu respectarea pachetelor de informaţii aprobate; d)stabileşte procesele de evaluare şi monitorizare ştiinţifică a proiectelor şi procesul de negociere a contractelor, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare privind conflictul de interese; e)avizează rezultatele evaluării, negocierii şi monitorizării ştiinţifice. Articolul 7CCCDI propune MECTS criteriile şi standardele de calitate care reflectă rezultatele cu relevanţă internaţională ale activităţilor de cercetare-dezvoltare, parte a criteriilor şi standardelor de calitate pe baza cărora se alocă universităţilor finanţarea suplimentară, potrivit art. 197 lit. a) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi art. 671 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 8CCCDI are şi următoarele atribuţii: a)întocmeşte şi prezintă preşedintelui ANCS programul de lucru anual cuprinzând activităţile care urmează a fi desfăşurate în anul respectiv pentru realizarea propriei misiuni; b)întocmeşte anual un raport de activitate pe care îl prezintă conducerii autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare; c)elaborează anual, în colaborare cu Consiliul Naţional pentru Politica Ştiinţei şi Tehnologiei, denumit în continuare CNPST, propuneri şi recomandări privind politica şi strategia naţională în domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării, pe care le înaintează autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare; d)analizează programele de cercetare-dezvoltare şi inovare şi face propuneri de eficientizare şi actualizare a acestora, inclusiv propuneri referitoare la aplicarea modelului investiţional, în concordanţă cu Strategia naţională şi direcţiile prioritare ale României; e)participă la elaborarea Planului naţional şi coordonează evaluarea periodică a rezultatelor acestuia; f)analizează şi face propuneri pentru stabilirea condiţiilor de colaborare cu structuri şi organisme naţionale cu responsabilităţi similare în domeniul derulării programelor de cercetare-dezvoltare şi inovare, precum şi cu beneficiarii rezultatelor cercetării-dezvoltării şi inovării; g)contribuie, în colaborare cu CNPST şi cu sprijinul Consiliului Naţional pentru Dezvoltare şi Inovare, denumit în continuare CNDI, şi al Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice, denumit în continuare CNCS, la întărirea legăturilor dintre unităţile de cercetare-dezvoltare, instituţiile de învăţământ superior şi operatorii economici, în cadrul unui ecosistem al inovării; h)propune ANCS mecanisme şi abordări pentru dezvoltarea infrastructurii de cercetare-dezvoltare şi inovare în România, care să răspundă cererii din mediul academic şi/sau din mediul economic; i)promovează procesul de integrare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi inovare din România în programe de cercetare ştiinţifică, de cercetare industrială sau de inovare bilaterale, europene ori alte programe internaţionale, în colaborare cu organisme omoloage din alte ţări; j)propune autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare elaborarea de acte normative în domeniu, respectiv analizează şi dezbate proiecte de astfel de acte normative; k)propune MECTS şi ANCS priorităţi şi mecanisme de stimulare a achiziţiei publice de cercetare; l)propune ANCS organizarea de competiţii naţionale şi internaţionale de proiecte în domeniile cercetării fundamentale, cercetării aplicate şi inovării în domeniile de interes strategic pentru economia şi societatea românească; m)colaborează, în realizarea atribuţiilor sale, cu CNPST, CNCS, CNDI, Academia Română, academiile de ramură, ministerele, cu reprezentanţi ai mediului academic, ai mediului de afaceri şi ai societăţii civile, inclusiv cu instituţii, organizaţii şi operatori economici din străinătate, în vederea elaborării politicilor şi strategiilor naţionale pentru cercetare-dezvoltare şi stimulare a inovării. Articolul 9La solicitarea MECTS sau a ANCS, CCCDI derulează activităţi de analiză sau evaluare a cercetării ştiinţifice, incluzând evaluarea instituţiilor, a centrelor, a infrastructurii de cercetare sau a cercetătorilor. Articolul 10CCCDI colaborează cu compartimentele din cadrul ANCS sau UEFISCDI cu atribuţii în domeniul analizei scientometrice a cercetării-dezvoltării şi realizează şi publică anual rapoarte privitoare la rezultatele cercetării desfăşurate în România. Articolul 11CCCDI asigură auditarea bazei de date publice cu cercetătorii din România şi rezultatele acestora, aflată în administrarea ANCS. Articolul 12CCCDI sprijină ANCS în administrarea unei baze de date publice cu cercetători români din diasporă şi participă alături de aceasta la organizarea acţiunilor de întărire a colaborării acestora cu cercetătorii şi instituţiile de cercetare din ţară şi de sprijinire a participării cercetătorilor români din diasporă la programele de încurajare a revenirii acestora în ţară. Articolul 13CCCDI poate elabora recomandări către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, denumită în continuare ARACIS, la solicitarea acesteia, în ceea ce priveşte stabilirea criteriilor, procedurilor şi standardelor de evaluare a cercetării ştiinţifice universitare utilizate în evaluarea şi ierarhizarea programelor de studii universitare sau în evaluarea şi clasificarea instituţiilor de învăţământ superior. Articolul 14CCCDI poate coopera cu alte organisme, naţionale, internaţionale sau străine, din domeniul administrării programelor de cercetare sau al evaluării cercetării, potrivit mandatului acordat de MECTS. Articolul 15Pe baza mandatului acordat de MECTS, CCCDI poate desfăşura şi alte activităţi sau acţiuni în domeniul cercetării ştiinţifice, al dezvoltării, inovării şi al transferului tehnologic, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Articolul 16CCCDI reprezintă, pe bază de mandat, MECTS în cadrul structurilor de cercetare ştiinţifică internaţională. Articolul 17Raportul de activitate anual al CCCDI, precum şi rapoartele cuprinzând analize şi recomandări privind politicile publice ale sectorului ştiinţei şi tehnologiei din România se publică pe site-ul web al acestuia. Capitolul IIOrganizarea şi funcţionarea CCCDI Articolul 18(1) CCCDI este format din 19 membri, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.(2) De regulă, preşedinţii şi vicepreşedinţii CNCS şi CNDI sunt membri ai CCCDI. Articolul 19Membrii CCCDI pot fi cadre didactice universitare sau cercetători, din ţară ori din străinătate, cu recunoaştere pe plan internaţional, precum şi specialişti din mediul economic cu rezultate semnificative în domeniul tehnologiei şi inovării sau reprezentanţi ai mediului de afaceri. Articolul 20Mandatul membrilor CCCDI este de 4 ani. Articolul 21(1) Cu minimum 6 luni înainte de expirarea mandatului membrilor CCCDI, noua componenţă a CCCDI va fi stabilită potrivit art. 18, iar noua conducere a CCCDI şi noii preşedinţi ai grupurilor de lucru permanente vor fi stabiliţi potrivit art. 24 alin. (2) şi art. 27 alin. (3).(2) Noul preşedinte al CCCDI, precum şi noii preşedinţi ai grupurilor de lucru pot participa în calitate de observatori la toate activităţile organizate de CCCDI până la expirarea mandatului în vechea componenţă. Articolul 22(1) În cazul existenţei unui loc vacant în componenţa CCCDI sau în situaţia în care un membru este în imposibilitatea de a-şi exercita mandatul, se procedează la numirea altui membru prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.(2) Noul membru este numit conform alin. (1) pentru un mandat parţial, el continuând mandatul membrului pe care îl înlocuieşte până la finalizarea acestui mandat. Articolul 23(1) În cazul în care un membru al CCCDI încalcă normele etice ori de deontologie profesională sau nu se implică, în mod sistematic, în activităţile consiliului, acesta poate fi revocat din calitatea de membru al CCCDI.(2) Se consideră că un membru nu se implică, în mod sistematic, în activităţile consiliului, în următoarele cazuri:a)nu participă la mai mult de 50% din şedinţele din decursul a 6 luni consecutive; b)în cazul votului prin mijloace electronice, nu îşi exprimă opţiunea pentru mai mult de 25% din deciziile supuse votului în decursul a 6 luni consecutive; c)în alte cazuri stabilite prin regulamentul intern de funcţionare. (3) Procedura de revocare se desfăşoară după cum urmează:a)unul sau mai mulţi dintre membrii CCCDI ori ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului sau preşedintele ANCS solicită declanşarea procedurii de revocare; b)revocarea se confirmă prin votul secret al majorităţii absolute a membrilor CCCDI, în cazul în care a fost solicitată de către ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului sau de către preşedintele ANCS, respectiv prin votul secret a cel puţin 13 dintre membrii CCCDI, în caz contrar; c)în cazul în care revocarea nu se confirmă conform prevederilor lit. b), procedura de revocare încetează; d)în cazul în care revocarea nu a fost solicitată de către ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, revocarea se aprobă de către ministru. (4) Pe locul rămas vacant în urma revocării se numeşte un nou membru, conform prevederilor art. 21. Articolul 24(1) CCCDI are un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi, funcţii ce nu se pot cumula cu funcţiile de preşedinte sau vicepreşedinte al CNCS ori CNDI.(2) Odată cu numirea componenţei CCCDI ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului desemnează preşedintele şi vicepreşedinţii.(3) Preşedintele şi vicepreşedinţii CCCDI pot fi înlocuiţi în urma alegerilor desfăşurate conform alin. (4), care pot avea loc după cel puţin un an de activitate a consiliului nou-numit.(4) Ulterior termenului prevăzut la alin. (3), preşedintele şi vicepreşedinţii CCCDI sunt aleşi prin vot secret, cu majoritate simplă, de către membrii CCCDI, pe baza propunerilor făcute de oricare din membrii CCCDI, inclusiv a autopropunerilor.(5) O persoană nu poate ocupa funcţia de preşedinte al CCCDI pentru o perioadă cumulată mai mare de 4 ani, indiferent de perioada în care a fost preşedinte şi de eventualele întreruperi.(6) Ulterior termenului prevăzut la alin. (3), preşedintele şi vicepreşedinţii pot fi revocaţi din respectivele funcţii de conducere prin votul secret a cel puţin 13 dintre membrii CCCDI, la cererea unuia sau mai multor membri ai CCCDI. Articolul 25Preşedintele CCCDI are următoarele atribuţii: a)propune planificarea activităţilor necesare pentru îndeplinirea misiunii atribuite explicit prin prezentul regulament şi o supune aprobării membrilor; b)conduce şi moderează şedinţele de lucru ale CCCDI şi aprobă minuta întâlnirilor; c)stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale CCCDI şi, în acest scop, poate organiza şi întâlniri pregătitoare cu preşedinţii grupurilor de lucru permanente numiţi în baza prezentului regulament; ordinea de zi se transmite prin mijloace electronice tuturor membrilor cu cel puţin 48 de ore înaintea şedinţelor, se aprobă la începutul fiecărei şedinţe şi, la cererea oricărui membru al CCCDI, poate fi modificată prin decizie a membrilor CCCDI; d)asigură legătura operativă a CCCDI cu ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului şi cu preşedintele ANCS, în vederea informării acestora despre activitatea CCCDI; e)reprezintă CCCDI în relaţia cu terţii, conform mandatului acordat explicit prin vot unanim de către membrii acestuia, pe perioade determinate. Articolul 26În cazul indisponibilităţii sale, atribuţiile preşedintelui sunt preluate de vicepreşedinţi, cu alternarea preluării atribuţiilor de către cei 2 vicepreşedinţi. Articolul 27(1) Pentru activităţile de evaluare a cercetării, inclusiv a proiectelor de cercetare depuse pentru finanţare, CCCDI selectează evaluatori, paneluri de evaluatori sau paneluri de selecţie a evaluatorilor, pe durata respectivei acţiuni ori pe durată determinată. Evaluatorii sunt experţi recunoscuţi pe plan internaţional. Procedurile de selecţie a evaluatorilor sau a membrilor panelurilor şi regulamentele aplicabile acestora sunt stabilite prin decizie a CCCDI şi sunt publicate pe site-ul web propriu.(2) În cadrul CCCDI funcţionează cel puţin următoarele grupuri de lucru permanente:a)grupul de lucru pentru resurse umane; b)grupul de lucru pentru infrastructuri; c)grupul de lucru pentru mediul de cercetare; d)grupul de lucru pentru evaluare şi finanţare instituţională; e)grupul de lucru pentru ecosistemul de inovare; f)grupul de lucru pentru relaţii internaţionale; g)grupul de lucru pentru domenii prioritare; h)grupul de lucru pentru comunicare şi vizibilitate. (3) Fiecare din grupurile de lucru permanente prevăzute la alin. (2) este condus de un preşedinte numit prin decizie a preşedintelui ANCS, dintre membrii CCCDI.(4) Pentru elaborarea strategiilor şi politicilor, precum şi pentru îndeplinirea altor atribuţii, CCCDI poate constitui şi alte comisii sau grupuri de lucru decât cele prevăzute la alin. (2), care sunt numite, restructurate, desfiinţate şi coordonate de către CCCDI şi cărora CCCDI le poate delega unele din atribuţiile proprii. Criteriile minimale care trebuie îndeplinite de membrii acestor comisii sau grupuri de lucru, componenţa şi regulamentele acestor comisii sunt stabilite de CCCDI şi publicate pe site-ul web propriu. Articolul 28CCCDI poate adopta un regulament intern de funcţionare. Articolul 29Pentru a adopta o decizie membrii CCCDI votează în cadrul şedinţelor; în situaţia în care o decizie nu poate fi supusă votului pe parcursul şedinţei se poate adopta procedura de vot la distanţă, prin mijloace electronice, cu precizarea subiectului votului şi termenului-limită până la care acesta poate fi exprimat. Articolul 30Cvorumul de lucru al CCCDI este de minimum 11 membri. În cazul voturilor exprimate prin mecanisme online, decizia poate fi adoptată dacă cel puţin 11 membri votează până la termenul-limită stabilit conform prevederilor art. 29. Articolul 31 Şedinţele CCCDI se convoacă de către preşedintele CCCDI, de către ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, de către preşedintele ANCS sau la cererea a cel puţin 6 dintre membrii CCCDI. Articolul 32Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului sau un reprezentant al acestuia şi preşedintele ANCS ori un reprezentant al acestuia pot participa, de drept, la şedinţele CCCDI, în calitate de observatori. Articolul 33Secretariatul CCCDI pune la dispoziţia membrilor, în termen de 48 de ore de la fiecare şedinţă, o minută a şedinţei, în format electronic. Minuta consemnează lista membrilor participanţi, fie fizic, fie prin mijloace electronice, subiectele discutate şi deciziile adoptate, fie prin consens, fie prin vot; în cazul deciziilor adoptate prin vot, minuta va consemna numărul de voturi pentru, împotrivă şi abţineri. Secretariatul asigură transmiterea invitaţiilor şi a documentelor aferente subiectelor de discuţie din ordinea de zi cu cel puţin 48 de ore înaintea fiecărei şedinţe. Articolul 34CCCDI poate invita în cadrul şedinţelor proprii persoane externe CCCDI, în calitate de observatori şi/sau consultanţi. Capitolul IIIFinanţarea CCCDI Articolul 35Sprijinul tehnic, secretariatul şi resursele materiale necesare funcţionării CCCDI sunt asigurate de către ANCS. Cheltuielile salariale ale membrilor CCCDI şi cheltuielile de transport şi cazare necesare funcţionării CCCDI şi grupurilor de lucru ale acestuia şi în vederea îndeplinirii atribuţiilor acestora sunt asigurate prin UEFISCDI. Articolul 36Pentru activitatea desfăşurată, membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia sunt remuneraţi conform art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 37Membrii grupurilor de lucru constituite de către CCCDI pot fi remuneraţi şi le pot fi decontate cheltuielile de transport şi cazare necesare îndeplinirii atribuţiilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare, prin UEFISCDI. Capitolul IVNorme de etică şi deontologie profesională Articolul 38Membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia au obligaţia de a respecta reglementările aplicabile şi normele de etică şi deontologie profesională, conform prevederilor legale. Articolul 39Membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia au obligaţia de a raporta CCCDI, respectiv organelor de lucru orice situaţie în care consideră că se află într-un conflict de interese, imediat după ce constată existenţa conflictului de interese, şi de a se recuza de la luarea deciziilor supuse direct conflictului de interese. Articolul 40Membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia, persoanele nominalizate de către aceştia sau care participă la şedinţe şi evaluări, inclusiv personalul secretariatului tehnic al CCCDI, au obligaţia păstrării confidenţialităţii asupra documentelor supuse dezbaterii şi poziţiilor exprimate pe parcursul acestora, cu excepţia acelor documente care sunt făcute publice. Articolul 41Constituie conflict de interese situaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi următoarele situaţii referitoare la evaluarea şi clasificarea unităţilor sau instituţiilor din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare ori la evaluarea şi finanţarea proiectelor în cadrul programelor coordonate de către CCCDI: a)situaţia în care o persoană evaluează în mod direct sau ia decizii nominale de selecţie directă ori de excludere a evaluatorilor unui proiect, ai unei unităţi sau ai unei instituţii, faţă de care persoana în cauză are un interes financiar direct legat de finanţarea ori nefinanţarea proiectului, unităţii sau instituţiei, inclusiv atunci când persoana în cauză este ori a fost salariat al unităţii sau instituţiei ori face parte din lista de personal a proiectului, unităţii sau instituţiei ori a unor proiecte concurente înscrise în cadrul aceleiaşi competiţii şi linii de finanţare şi când persoana în cauză se află în una din următoarele relaţii cu cel puţin una din persoanele salariate ale unităţii sau instituţiei ori din lista de personal a proiectului evaluat:

(i) sunt soţi, afini şi rude până la gradul al III-lea inclusiv;
(ii) sunt angajate în aceeaşi unitate sau instituţie;
(iii) au colaborat în ultimii 5 ani, având publicaţii sau proiecte de cercetare-dezvoltare realizate în comun;

b)situaţia în care o persoană supraveghează direct sau controlează direct selecţia experţilor evaluatori, alocarea proiectelor, unităţilor ori instituţiilor către evaluatori, procesul de evaluare a proiectelor, unităţilor sau instituţiilor şi procesul de negociere a contractelor de finanţare, pentru proiectele la care persoana în cauză se află pe lista de personal a proiectului ori a unor proiecte concurente depuse spre finanţare în cadrul aceleiaşi competiţii şi linii de finanţare sau pentru unităţi şi instituţii în cadrul cărora este salariată respectiva persoană. Articolul 42(1) În sensul prezentului capitol, lista de personal a proiectului este constituită din persoanele nominalizate în propunerea de proiect supusă evaluării, inclusiv directorul de proiect şi, în cazul proiectelor realizate prin parteneriat între mai multe instituţii sau unităţi, responsabilii de proiect.(2) În sensul prezentului capitol, lista de personal a unei unităţi sau instituţii este constituită din persoanele salariate cu contract de muncă ale unităţii ori instituţiei la momentul evaluării.(3) În sensul prezentului capitol, linia de finanţare este cea mai mică componentă din cadrul unui program, subprogram, domeniu prioritar sau domeniu ştiinţific, după caz, pentru care s-a stabilit un plafon de angajare a fondurilor bugetare în cadrul unei anumite competiţii de finanţare ori pentru care ierarhizarea propunerilor de proiecte în funcţie de punctaj se face independent. Articolul 43Întreaga activitate a CCCDI se va baza pe corectitudine, principialitate şi responsabilitate. Capitolul VSancţiuni Articolul 44Pentru nerespectarea atribuţiilor, competenţelor şi obligaţiilor date prin prezentul regulament, membrii CCCDI, evaluatorii, membrii panelurilor, ai comisiilor sau grupurilor de lucru constituite de CCCDI răspund disciplinar, contravenţional şi penal în condiţiile legii. Articolul 45Membrii CCCDI, evaluatorii, membrii panelurilor, ai comisiilor sau ai grupurilor de lucru constituite de CCCDI se sancţionează în conformitate cu prevederile generale ale legislaţiei în vigoare. Aceştia îşi asumă responsabilitatea pentru corectitudinea, realitatea şi legalitatea operaţiunilor ale căror acte şi/sau documente justificative le-au certificat. Articolul 46Procedura de sancţionare disciplinară a membrilor CCCDI se desfăşoară de către o comisie de disciplină numită prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului. Pentru evaluatori, membrii panelurilor, ai comisiilor sau grupurilor de lucru constituite de CCCDI, sancţionarea disciplinară se desfăşoară de către o comisie numită prin decizia CCCDI, sancţiunea fiind aplicată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.



SmartCity5

COMENTARII la Regulament -/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament - din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu