E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 77 din 24 august 2000

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (B.I.R.D.) pentru finantarea Proiectului "Facilitarea comertului si transportului in Sud-Estul Europei", semnat la Bucuresti la 7 iulie 2000

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 415 din 31 august 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. A pct. 12 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului "Facilitarea comertului si transportului in Sud-Estul Europei", in valoare de 17,1 milioane dolari S.U.A., semnat la Bucuresti la 7 iulie 2000.
    Art. 2
    Implementarea acordului de imprumut se va realiza de Unitatea de management al Proiectului (UMP), constituita in cadrul Directiei Generale a Vamilor, aceasta avand intreaga autoritate si responsabilitate in realizarea Proiectului si in utilizarea sumelor din imprumut, sub directa responsabilitate si coordonare a directorului general.
    Art. 3
    Contributia Romaniei la realizarea Proiectului (inclusiv taxele si impozitele datorate pe teritoriul Romaniei) se suporta de Directia Generala a Vamilor din Fondul special pentru dezvoltarea si modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum si a celorlalte unitati vamale.
    Art. 4
    Rambursarea imprumutului, plata dobanzii, a comisionului initial, a comisionului de angajament si a altor costuri aferente avansului vor fi suportate din bugetul Fondului special pentru dezvoltarea si modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum si a celorlalte unitati vamale.
    Art. 5
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor, ca, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile de derulare a acordului de imprumut mentionat la art. 1, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe componente, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.
    Guvernul va raporta periodic Parlamentului asupra amendamentelor introduse in cadrul Raportului privind datoria publica externa a Romaniei.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       p. Ministru de stat,
                       ministrul afacerilor externe,
                       Stelian Oancea,
                       secretar de stat

    Imprumut nr. 4560 RO

                          ACORD DE IMPRUMUT*)
    (Proiectul "Facilitarea comertului si transportului in Sud-Estul Europei") intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare

    *) Traducere.

    Acord din data de 7 iulie 2000 intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)

    Avand in vedere ca:
    (A) Imprumutatul a incheiat un Memorandum de intelegere (MI) in data de 10 februarie 2000 cu alte tari participante (dupa cum sunt definite in continuare), confirmand angajamentul tarilor participante intr-un program regional de facilitare a comertului si transportului (Programul regional);
    (B) Imprumutatul, fiind convins in ceea ce priveste fezabilitatea si prioritatea Proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord, a solicitat Bancii asistenta in finantarea Proiectului care reprezinta parte a activitatilor Imprumutatului in cadrul Programului regional; si
    (C) Pentru asistenta in finantarea Proiectului si alte masuri incluse in Programul regional Imprumutatul intentioneaza sa obtina alta asistenta din alta sursa externa de finantare in valoare de aproximativ 1.400.000 USD in echivalent,
    avand in vedere ca Banca a fost de acord, intre altele cu cele expuse mai sus, sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si in conditiile stipulate in acest acord,
    partile la prezentul acord convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale; definitii

    Sectiunea 1.01
    Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si de garantie pentru imprumuturi intr-o singura valuta ale Bancii, datate 30 mai 1995 (cu modificarile din 2 decembrie 1997), (Conditiile generale), constituie parte integranta a acestui acord.

    Sectiunea 1.02
    In cazul in care contextul nu impune altfel, diferitii termeni definiti in Conditiile generale si in Preambulul la acest acord au intelesul stabilit in acestea si, in plus, urmatorii termeni au urmatoarele semnificatii:
    a) strategia de reforma vamala inseamna strategia satisfacatoare pentru Banca, adoptata de Imprumutat, care descrie masurile ce trebuie luate pe perioada implementarii Proiectului in vederea intaririi DGV;
    b) planul de management al mediului inseamna planul, satisfacator pentru Banca, elaborat si adoptat de Imprumutat, care descrie atenuarea mediului, masurile de monitorizare si institutionale pentru Proiect;
    c) DGV inseamna Directia Generala a Vamilor din cadrul MF;
    d) SIVI inseamna sistemul informational vamal integrat al DGV care urmeaza sa fie sprijinit in cadrul partii C a Proiectului;
    e) MF inseamna Ministerul Finantelor al Imprumutatului;
    f) tara participanta inseamna fiecare tara participanta la Programul regional;
    g) puncte-pilot inseamna terminalul vamal interior Bacau si statiile vamale Giurgiu si Constanta;
    h) PIP inseamna planul de implementare a Proiectului, care include strategia de reforma vamala si un plan de management al mediului, adoptat de Imprumutat, care specifica masurile cerute pentru implementarea Proiectului;
    i) UMP inseamna Unitatea de management al Proiectului, infiintata in cadrul DGV, care functioneaza sub conducerea managerului de proiect;
    j) coordonatorul Proiectului inseamna coordonatorul Proiectului, desemnat de Imprumutat sa fie responsabil cu coordonarea activitatilor tuturor agentiilor Imprumutatului in cadrul Proiectului si sa reprezinte Imprumutatul in CRC;
    k) managerul Proiectului inseamna seful UMP;
    l) raportul de management al Proiectului inseamna fiecare raport pregatit in concordanta cu sectiunea 4.02 a acestui acord;
    m) avansul pentru pregatirea Proiectului inseamna avansul pentru pregatirea Proiectului acordat de Banca Imprumutatului in urma unui schimb de scrisori datate 25 februarie 2000 si 10 martie 2000;
    n) CRC inseamna Comitetul Regional de Coordonare infiintat de tarile participante la MI pentru a superviza implementarea Programului regional;
    o) contul special inseamna contul la care se face referire in partea B a anexei nr. 1 la acest acord; si
    p) coordonatorul de pagina web inseamna coordonatorul care urmeaza sa fie desemnat pentru scopurile partii B a Proiectului de catre Ministerul Industriei si Comertului al Imprumutatului.

    Art. 2
    Imprumutul

    Sectiunea 2.01
    Banca accepta sa imprumute Imprumutatului, in termenii si in conditiile prevazute sau la care se face referire in acordul de imprumut, o suma egala cu saptesprezece milioane una suta mii USD (17.100.000 USD).

    Sectiunea 2.02
    a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, daca Banca va fi de acord astfel, care urmeaza sa fie efectuate) privind costul rezonabil al bunurilor, lucrarilor si serviciilor necesare pentru Proiect si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului.
    b) Imediat dupa data intrarii in efectivitate Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si isi va recupera suma necesara pentru rambursarea capitalului avansului pentru pregatirea Proiectului tras si datorat de la data respectiva si pentru a plati toate comisioanele neachitate legate de acesta. Suma netrasa din valoarea autorizata a avansului pentru pregatirea Proiectului va fi anulata din acel moment.

    Sectiunea 2.03
    Data limita pentru efectuarea tragerilor va fi 31 decembrie 2003 sau o alta data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va notifica cu promptitudine Imprumutatului despre aceasta data ulterioara.

    Sectiunea 2.04
    Imprumutul va plati Bancii un comision egal cu unu la suta (1%) din valoarea imprumutului. La data sau imediat dupa data intrarii in efectivitate Imprumutatul va plati suma reprezentand comisionul mentionat mai sus.

    Sectiunea 2.05
    Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la o rata de trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an din valoarea imprumutului, netrasa de la o perioada la alta.

    Sectiunea 2.06
    a) Imprumutatul va plati dobanda aferenta imprumutului tras si nerambursat de la o perioada la alta, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobanda, cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR.
    b) In scopul acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la si incluzand data semnarii acestui acord pana la, dar excluzand prima data de plata a dobanzii care are loc dupa aceea si dupa perioada initiala, fiecare perioada de la si incluzand data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand urmatoarea data de plata a dobanzii;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna orice data specificata in sectiunea 2.07 a acestui acord;
    (iii) rata de baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata interbancara oferita de piata Londrei pentru depozite la 6 luni in USD pentru valoarea primei zile a acelei perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei initiale de dobanda, pentru valoarea de la data de plata a dobanzii care are loc sau urmeaza imediat primei zile a unei astfel de perioade de dobanda), asa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca un procent anual;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata, pentru acea perioada de dobanda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta, pentru depozite la 6 luni, pentru imprumuturile nerambursate ale Bancii sau pentru parti ale acestora alocate de Banca pentru finantarea imprumuturilor intr-o singura valuta sau pentru parti ale acestora acordate de ea, care includ imprumutul, asa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata ca un procent anual.
    c) Banca va notifica Imprumutatului in legatura cu rata de baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, imediat dupa determinarea acestora.
    d) Ori de cate ori, in functie de schimbarile practicilor pietei, care afecteaza determinarea ratelor de dobanda la care se face referire in aceasta sectiune, Banca constata ca este in interesul imprumutatilor sai, luati in totalitate, si al Bancii sa aplice o baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in aceasta sectiune, Banca poate modifica baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului, cu conditia notificarii Imprumutatului in legatura cu noua baza cu cel putin sase (6) luni inainte. Noua baza va deveni efectiva la expirarea perioadei de notificare daca Imprumutatul nu notifica Bancii, in perioada mentionata, obiectiile lui in legatura cu aceasta, caz in care modificarea respectiva nu va fi aplicabila imprumutului.

    Sectiunea 2.07
    Dobanda si alte comisioane vor fi platibile in rate semestriale, la 15 aprilie si la 15 octombrie in fiecare an.

    Sectiunea 2.08
    Imprumutatul va restitui imprumutul in conformitate cu graficul de amortizare prevazut in anexa nr. 3 la acest acord.

    Art. 3
    Executia Proiectului

    Sectiunea 3.01
    a) Imprumutatul declara ca se angajeaza sa indeplineasca obiectivele Proiectului, astfel cum sunt specificate in anexa nr. 2 la acest acord, si in acest scop va realiza Proiectul prin DGV si coordonatorul Proiectului, sub supervizarea MF, cu diligenta si cu eficienta necesare si in conformitate cu practicile financiare, administrative, de mediu si tehnice corespunzatoare, si va asigura cu promptitudine, pe masura ce sunt necesare, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
    b) Fara a se limita la prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Imprumutatul si Banca vor conveni altfel, Imprumutatul, prin intermediul DGV, va realiza Proiectul in concordanta cu PIP si cu programul de implementare stabilit in anexa nr. 5 la acest acord.

    Sectiunea 3.02
    Cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, achizitionarea bunurilor, lucrarilor si serviciilor de consultanta necesare Proiectului, care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului, va fi guvernata de prevederile anexei nr. 4 la acest acord.

    Sectiunea 3.03
    Pentru scopurile sectiunii 9.07 din Conditiile generale si fara a se limita la acestea, Imprumutatul:
    a) va pregati, pe baza liniilor directoare acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de 6 (sase) luni dupa data limita de tragere sau la o alta data ulterioara, dupa cum poate fi convenita in acest scop intre Imprumutat si Banca, un plan menit sa asigure atingerea continua a obiectivelor Proiectului; si
    b) va acorda Bancii o posibilitate rezonabila de a se consulta cu Imprumutatul in legatura cu planul respectiv.

    Art. 4
    Clauze financiare

    Sectiunea 4.01
    a) Imprumutatul, prin DGV, va stabili si va mentine permanent un sistem de management financiar, care include evidente si conturi, si va pregati situatii financiare adecvate, intr-un format acceptabil Bancii, pentru a reflecta operatiunile, resursele si cheltuielile in legatura cu Proiectul.
    b) Imprumutatul, prin DGV:
    (i) va tine evidentele, conturile si situatiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni si evidentele si conturile pentru contul special pentru fiecare an fiscal auditat, in conformitate cu standardele de audit acceptabile Bancii, aplicate in mod consecvent de auditori independenti acceptabili Bancii, care vor fi numiti in termen de 6 luni de la data intrarii in efectivitate a acestui acord;
    (ii) va transmite Bancii, imediat ce este posibil, dar in orice caz nu mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui asemenea an: (A) copii certificate de pe situatiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni, pentru fiecare astfel de an auditat; si (B) un punct de vedere privind astfel de situatii, evidente si conturi si raportul unui astfel de audit efectuat de auditorii respectivi, in acel scop si cu acele detalii pe care Banca le va fi cerut in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii alte asemenea informatii privind astfel de evidente si conturi si auditul acestora si privind respectivii auditori, dupa cum le va cere periodic Banca, in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care tragerile au fost efectuate din contul imprumutului, pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul, prin DGV:
    (i) va tine sau va face sa fie tinute, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, evidente si conturi, care sa reflecte astfel de cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul imprumutului, toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de evidente; si
    (iv) va asigura ca astfel de evidente si conturi la care se refera paragraful b) al acestei sectiuni sunt incluse in auditarea anuala si ca raportul unei astfel de auditari contine opinia separata a respectivilor auditori, potrivit careia declaratiile de cheltuieli prezentate in cursul unui astfel de an fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor pot constitui o baza pentru a justifica tragerile respective.

    Sectiunea 4.02
    a) Fara a se limita la prevederile sectiunii 4.01 a acestui acord, Imprumutatul va realiza un plan de actiune limitat in timp, acceptabil Bancii, pentru intarirea sistemului de management financiar la care se face referire in paragraful a) al sectiunii 4.01, pentru a face posibil ca Imprumutatul, nu mai tarziu de 30 noiembrie 2000 sau la o data ulterioara pe care Banca o va agrea, sa pregateasca trimestrial rapoarte de management al Proiectului, acceptabile Bancii, fiecare dintre acestea:
    (i) (A) stabileste sursele reale si cererile de fonduri pentru Proiect atat cumulat, cat si pentru perioada la care se refera raportul respectiv, precum si sursele estimate si cererile de fonduri pentru Proiect pentru perioada de 6 luni urmatoare perioadei la care se refera raportul respectiv, si
    (B) indica separat cheltuielile finantate din sumele imprumutului pe perioada la care se refera raportul respectiv si cheltuielile propuse sa fie finantate din sumele imprumutului pe perioada de 6 luni urmatoare perioadei la care se refera raportul respectiv;
    (ii) (A) descrie progresul fizic inregistrat in implementarea Proiectului atat cumulat, cat si pentru perioada la care se refera raportul respectiv, si (B) explica diferentele dintre tintele actuale si cele prevazute anterior ale implementarii; si
    (iii) evidentiaza stadiul achizitiilor in cadrul Proiectului si cheltuielile in cadrul contractelor finantate din sumele imprumutului, la sfarsitul perioadei la care se refera raportul respectiv.
    b) Dupa finalizarea planului de actiune la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni Imprumutatul, prin intermediul DGV, va pregati, in concordanta cu liniile directoare acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de 45 de zile dupa sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic, un raport de management al Proiectului pentru o astfel de perioada.

    Art. 5
    Clauze asiguratorii pentru Banca

    Sectiunea 5.01
    Conform sectiunii 6.02 (p) din Conditiile generale, urmatoarea situatie suplimentara este specificata, si anume faptul ca MI va fi fost amendat, suspendat, abrogat, terminat, derogat sau modificat, astfel incat sa afecteze material si negativ abilitatea Imprumutatului de a-si indeplini obligatiile din acest acord.

    Sectiunea 5.02
    Conform sectiunii 7.01 (k) din Conditiile generale, se specifica urmatoarea situatie suplimentara, si anume ca situatia specificata in sectiunea 5.01 din acest acord va interveni si va continua pentru o perioada de 60 de zile dupa ce Banca va fi transmis o astfel de notificare Imprumutatului.

    Art. 6
    Data intrarii in efectivitate; terminare

    Sectiunea 6.01
    Urmatoarele situatii sunt specificate drept conditii suplimentare pentru intrarea in efectivitate a acordului de imprumut in intelesul sectiunii 12.01 (c) din Conditiile generale:
    a) UMP a fost infiintata si s-a asigurat personalul (incluzand un responsabil de achizitii, contabil, personal administrativ si alt personal) cu functiuni si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca si cu resurse si un sistem de management financiar satisfacatoare Bancii;
    b) Imprumutatul a selectat, pentru scopurile sectiunii 4.01 din acest acord, auditori satisfacatori Bancii.

    Sectiunea 6.02
    Perioada de 120 (o suta douazeci) de zile de la data semnarii acestui acord este specificata prin prezentul acord pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.

    Art. 7
    Reprezentantul Imprumutatului; adrese

    Sectiunea 7.01
    Ministerul Finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.

    Sectiunea 7.02
    Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:
    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor
    Str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti
    Romania
    Telex: 11239

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
    1818, H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii
    Adresa telegrafica:
    INTBAFRAD
    Washington, D.C.
    Telex: 248423 (MCI) sau 64145 (MCI)

    Drept urmare, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor legal autorizati, au dispus ca acest acord sa fie semnat in numele lor la Bucuresti, Romania, in ziua si in anul mentionate la inceput.

                               ROMANIA
                              de catre
                        Decebal Traian Remes,
                        ministrul finantelor,
                       reprezentant autorizat

     BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
                              de catre
                          Andrew Vorkink,
                         director de tara
                Unitatea de tara Bulgaria si Romania
                  Regiunea Europa si Asia Centrala

    ANEXA 1

                  TRAGEREA SUMELOR DIN IMPRUMUT

    A. General
    1. Tabelul de mai jos precizeaza categoriile de pozitii care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor din imprumut pe fiecare categorie si procentul cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate din fiecare categorie:
_____________________________________________________________________________
    Categoria                   Suma alocata      % din cheltuielile care
                                din imprumut      urmeaza sa fie finantate
                              (exprimata in USD)
_____________________________________________________________________________
(1) Lucrari                      1.300.000         30%
(2) Bunuri                      13.700.000        100% din cheltuielile
                                                  externe,
                                                  100% din cheltuielile
                                                  locale (costuri ex-factory)
                                                  si 84% din cheltuielile
                                                  pentru alte pozitii
                                                  achizitionate pe plan local
(3) Servicii de consultanta
    si instruire                   400.000        100%
(4) Costuri operationale
    aditionale                     100.000        100%
(5) Refinantarea APP               100.000        Suma datorata conform
                                                  sectiunii 2.02 din acest
                                                  acord
(6) Nealocate                    1.500.000
_____________________________________________________________________________
 TOTAL:                         17.100.000
_____________________________________________________________________________

    2. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei alte tari, alta decat cea a Imprumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului;
    b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri si servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului;
    c) termenul costuri operationale aditionale inseamna costuri operationale aditionale ale UMP aparute in legatura cu implementarea Proiectului, managementul, monitorizarea, incluzand salariile personalului si costul sistemului de management financiar pentru Proiect; si
    d) termenul instruire inseamna activitatile de instruire (altele decat serviciile de consultanta) care urmeaza sa fie realizate in cadrul Proiectului, incluzand costul atelierelor de lucru, costurile de transport si diurna celor instruiti.
    3. Fara a se limita la prevederile paragrafului 1 de mai sus, nu se vor face trageri in legatura cu platile efectuate in cadrul categoriilor (1), (2), (3), (4) si (6) expuse in tabelul din paragraful 1 al acestei anexe pana cand comisionul la care se face referire in sectiunea 2.04 din acest acord nu va fi platit.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru: (i) lucrari in cadrul contractelor in valoare de pana la 500.000 USD in echivalent fiecare; (ii) bunuri in cadrul unor contracte in valoare de pana la 100.000 USD in echivalent fiecare; si (iii) contracte pentru firme de consultanta in valoare de pana la 100.000 USD in echivalent fiecare; (iv) contracte pentru consultanti individuali, in valoare de pana la 50.000 USD in echivalent fiecare; si (v) costuri operationale si de instruire, in astfel de termeni si conditii dupa cum Banca va specifica prin notificare catre Imprumutat.

    B. Contul special
    1. Imprumutatul, prin DGV, va deschide si va mentine, in USD, un cont special de depozit la o banca comerciala, in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, incluzand protectia corespunzatoare impotriva compensarii, popririi si sechestrului.
    2. Dupa ce Banca a primit dovada satisfacatoare pentru ea, potrivit careia contul special a fost deschis, tragerile de sume din contul imprumutului care urmeaza sa fie depozitate in contul special vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei la aceasta anexa.
    3. Platile din contul special vor fi efectuate in exclusivitate pentru cheltuieli eligibile. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat din contul special Imprumutatul, la momentul in care Banca va solicita in mod rezonabil, va furniza Bancii astfel de documente si alte evidente care sa indice ca o astfel de plata a fost facuta exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    4. Fara a se limita la prevederile partii B2 a acestei anexe, Bancii nu i se va solicita sa faca depozite ulterioare in contul special:
    a) daca Banca considera in orice moment ca toate tragerile viitoare trebuie sa fie efectuate de Imprumutat direct din contul imprumutului; sau
    b) daca Imprumutatul nu va furniza Bancii, in cadrul perioadei specificate in sectiunea 4.01 b) (ii) din acest acord, oricare dintre rapoartele de audit cerute sa fie transmise Bancii conform sectiunii respective, in legatura cu auditul (A) rapoartelor si conturilor pentru contul special sau (B) evidentelor si conturilor care reflecta cheltuielile in legatura cu care tragerile au fost facute pe baza declaratiilor de cheltuieli.
    5. Bancii nu i se va solicita sa faca depozite ulterioare in contul special, in conformitate cu prevederile partii B2 a acestei anexe, daca in orice moment Banca va fi notificat Imprumutatului in legatura cu intentia sa de a suspenda in intregime sau in parte dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din contul imprumutului conform sectiunii 6.02 din Conditiile generale. Dupa o asemenea notificare Banca va stabili unilateral daca depozitele ulterioare in contul special pot fi efectuate si ce proceduri trebuie urmate pentru efectuarea unor astfel de depozite si va notifica Imprumutatului asupra hotararii sale.
    6. a) Daca Banca stabileste in orice moment ca orice plata din contul special a fost facuta pentru o cheltuiala care nu este o cheltuiala eligibila sau nu a fost justificata prin dovezile furnizate Bancii, Imprumutatul, imediat dupa notificarea Bancii, va furniza evidente suplimentare, dupa cum Banca poate solicita, sau va depozita in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu suma unei astfel de plati. Daca Banca nu va conveni in alt mod, nici un depozit ulterior in contul special nu va fi facut pana ce Imprumutatul nu a furnizat dovezile sau nu a facut un asemenea depozit ori nu a restituit, dupa caz.
    b) Daca Banca hotaraste in orice moment ca orice suma ramasa in contul special nu va fi solicitata pentru a acoperi plati pentru cheltuieli eligibile, in urmatoarea perioada de 6 luni care urmeaza unei astfel de hotarari, Imprumutatul, imediat dupa notificarea Bancii, va restitui Bancii suma neutilizata.
    c) Imprumutatul, dupa notificarea Bancii, poate restitui Bancii, in totalitate sau in parte, fondurile depozitate in contul special.
    d) Restituirile catre Banca, efectuate conform subparagrafelor a), b) sau c) ale acestui paragraf, vor fi creditate din contul imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in concordanta cu prevederile acordului de imprumut.

    ANEXA 1
    la anexa nr. 1

                      Functionarea contului special

    1. Pentru scopurile acestei anexe:
    - termenul alocatie autorizata inseamna o suma egala cu 1.000.000 USD care va fi trasa din contul imprumutului si depozitata in contul special, conform paragrafului 2 al acestei anexe; cu conditia ca totusi, in cazul in care Banca nu va conveni altfel, alocatia autorizata sa fie limitata la o suma egala cu 500.000 USD pana cand suma totala a tragerilor din contul imprumutului plus sumele tuturor angajamentelor speciale neachitate asumate de Banca, in conformitate cu prevederile sectiunii 5.02 din Conditiile generale, va fi egala sau va depasi echivalentul a 2.000.000 USD.
    2. Tragerile alocatiei autorizate si cele urmatoare pentru realimentarea contului special se vor efectua dupa cum urmeaza:
    a) Pentru tragerile alocatiei autorizate Imprumutatul va transmite Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea in contul special a unei sume sau a unor sume care nu vor depasi suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza fiecarei astfel de cereri Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special o astfel de suma pe care Imprumutatul o va fi solicitat.
    b) Pentru realimentarea contului special Imprumutatul va transmite Bancii cereri pentru depozite in contul special la intervalele precizate de Banca. Inainte sau in momentul transmiterii fiecarei astfel de cereri Imprumutatul va furniza Bancii documentele sau alte evidente necesare, conform partii B3 din anexa nr. 1 la acest acord, pentru plata sau platile pentru care realimentarea este ceruta. Pe baza fiecarei astfel de cereri Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special acea suma pe care Imprumutatul o va fi cerut si va fi fost dovedita prin documentele mentionate si prin alte evidente ca a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Fiecare dintre aceste depozite in contul special va fi tras de Banca din contul imprumutului pentru una sau mai multe dintre categoriile eligibile.
    3. Bancii nu i se va cere sa faca noi depozite in contul special atunci cand suma totala netrasa din imprumut minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale neachitate asumate de Banca, conform sectiunii 5.02 din Conditiile generale, va fi egala cu echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate. Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului a sumei ramase netrase din imprumut va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica prin notificarea Imprumutatului. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa si in masura in care Banca se va fi asigurat ca toate sumele ramase ca depozit in contul special, de la data acelei notificari, vor fi folosite la efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.

    ANEXA 2

                         DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivele Proiectului sunt: a) reducerea costurilor netarifare ale comertului si transportului la granitele Imprumutatului; b) reducerea contrabandei si coruptiei la trecerile de frontiera ale Imprumutatului.
    Proiectul cuprinde urmatoarele parti, sub rezerva unor astfel de modificari ale acestuia asupra carora Imprumutatul si Banca pot conveni periodic in vederea realizarii unor astfel de obiective:
    Partea A: Reforma institutionala a administratiei vamale
    Implementarea unor masuri pentru realizarea reformei administratiei vamale, incluzand: a) intarirea sistemului legislativ; b) imbunatatirea sistemului informational vamal; c) infiintarea unei organizatii de instruire vamala; d) elaborarea unui set de indicatori ai productivitatii si ai volumului de munca, pentru fiecare functie vamala, si a unui sistem de monitorizare corespunzator acestora; e) formularea si aplicarea unor noi metode de operare in cadrul centrelor-pilot; si f) instruirea personalului vamal si a personalului altor agentii relevante in legatura cu diferite aspecte ale functiilor vamale.
    Partea B: Dezvoltarea facilitatilor comerciale
    Implementarea prin asigurarea asistentei tehnice, instruirii si echipamentului pentru masurile de facilitare a comertului, incluzand: a) implementarea unei pagini web la nivel regional, inclusiv a unui mecanism de actualizare a acesteia, in vederea sprijinirii Programului regional; si b) asigurarea asistentei tehnice si a instruirii personalului din domeniul comertului si a altor categorii de personal din domeniul facilitatilor comerciale si transporturilor.
    Partea C: SIVI
    Implementarea unor masuri in sprijinul SIVI, inclusiv: a) imbunatatirea si actualizarea de software si hardware, incluzand controlul sistemului de miscare a traficului: si b) instruirea personalului SIVI.
    Partea D: Facilitati de trecere a frontierei
    Realizarea unor imbunatatiri ale facilitatilor de trecere a frontierei, incluzand: a) extinderea statiei de frontiera Siret; b) modernizarea punctului vamal Constanta; c) imbunatatirea capacitatii de procesare la punctele vamale, inclusiv asigurarea echipamentului necesar, a asistentei tehnice si instruirii; si d) imbunatatirea si actualizarea sistemelor de securitate si de monitorizare la punctele vamale.
    Partea E: Sprijinul pentru Proiect si Programul regional
    Asigurarea asistentei tehnice si materiale, inclusiv a serviciilor de audit, in vederea sprijinirii activitatilor UMP si CRC, si instruirea personalului UMP.

                                   * * *

    Se prevede ca Proiectul sa fie finalizat pana la data de 30 iunie 2003.

    ANEXA 3

                  GRAFICUL DE AMORTIZARE

    ____________________________________________________
     Data scadenta             Ratele de capital*)
                           (exprimate in dolari S.U.A.)
    ____________________________________________________
     15 octombrie 2005               345.000
     15 aprilie 2006                 355.000
     15 octombrie 2006               365.000
     15 aprilie 2007                 380.000
     15 octombrie 2007               390.000
     15 aprilie 2008                 405.000
     15 octombrie 2008               415.000
     15 aprilie 2009                 430.000
     15 octombrie 2009               445.000
     15 aprilie 2010                 460.000
     15 octombrie 2010               475.000
     15 aprilie 2011                 490.000
     15 octombrie 2011               505.000
     15 aprilie 2012                 520.000
     15 octombrie 2012               540.000
     15 aprilie 2013                 555.000
     15 octombrie 2013               575.000
     15 aprilie 2014                 595.000
     15 octombrie 2014               615.000
     15 aprilie 2015                 635.000
     15 octombrie 2015               655.000
     15 aprilie 2016                 675.000
     15 octombrie 2016               700.000
     15 aprilie 2017                 720.000
     15 octombrie 2017               745.000
     15 aprilie 2018                 770.000
     15 octombrie 2018               795.000
     15 aprilie 2019                 820.000
     15 octombrie 2019               850.000
     15 aprilie 2020                 875.000
    ____________________________________________________
    *) Cifrele din aceasta coloana reprezinta sumele in dolari S.U.A. care urmeaza sa fie rambursate, cu exceptia cazului prevazut in sectiunea 4.04 (d) din Conditiile generale.

    ANEXA 4

                  ACHIZITII SI SERVICII DE CONSULTANTA

    SECTIUNEA I
    ACHIZITII DE BUNURI SI LUCRARI
    Partea A: Generalitati
    Bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din Liniile directoare pentru achizitii in cadrul imprumuturilor BIRD si creditelor IDA, publicate de Banca in ianuarie 1995 si revizuite in ianuarie si august 1996, septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Liniile directoare), si cu urmatoarele prevederi ale acestei sectiuni I.
    Partea B: Licitatia internationala competitiva
    1. Cu exceptia cazului in care partea C a acestei sectiuni prevede altfel, bunurile si lucrarile vor fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Liniile directoare si ale paragrafului 5 din anexa nr. 1 la acestea.
    2. Urmatoarele prevederi se vor aplica bunurilor care urmeaza sa fie achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al acestei parti B.
    Preferinta pentru bunurile produse intern
    Prevederile paragrafelor 2.54 si 2.55 din Liniile directoare si ale anexei nr. 2 la acestea se vor aplica pentru bunuri produse pe teritoriul Imprumutatului.
    Partea C: Analiza Bancii privind deciziile de achizitie
    1. Planificarea achizitiilor
    Anterior transmiterii oricarei invitatii de precalificare la licitatie sau la licitatie pentru contracte, se va transmite Bancii spre analiza si aprobare planul de achizitii propus pentru Proiect, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din anexa nr. 1 la Liniile directoare. Achizitia tuturor bunurilor si lucrarilor va fi efectuata in conformitate cu un astfel de plan de achizitii, dupa cum a fost aprobat de Banca, si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat.
    2. Analiza anterioara
    Referitor la fiecare contract care urmeaza sa fie adjudecat in conformitate cu procedurile la care se face referire in partea B a acestei sectiuni, se vor aplica procedurile expuse in paragrafele 2 si 3 din anexa nr. 1 la Liniile directoare.
    3. Analiza ulterioara
    In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 din aceasta parte, se vor aplica procedurile stabilite in paragraful 4 din anexa nr. 1 la Liniile directoare.

    SECTIUNEA II
    ANGAJAREA CONSULTANTILOR
    Partea A: Generalitati
    Serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile introducerii si ale sectiunii IV din Liniile directoare: Selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale, publicata de Banca in ianuarie 1997 si revizuita in septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Liniile directoare pentru servicii de consultanta) si cu urmatoarele prevederi ale acestei sectiuni.
    Partea B: Selectia pe baza calitatii si a costului
    Cu exceptia cazului in care partea C a acestei sectiuni prevede altfel, serviciile de consultanta vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Liniile directoare pentru servicii de consultanta, ale paragrafului 3 din anexa nr. 1 la acestea, ale anexei nr. 2 la acestea si cu prevederile paragrafelor 3.13 - 3.18 din aceasta, aplicabile selectiei consultantilor pe baza calitatii si a costului.
    Partea C: Alte proceduri de selectie a consultantilor
    1. Selectia pe baza costului minim
    Serviciile pentru realizarea de audituri in cadrul Proiectului pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in concordanta cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta.
    2. Selectia pe baza calificarilor consultantilor
    Serviciile pentru instruirea personalului SIVI, estimate sa coste mai putin de 100.000 USD in echivalent per contract, pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate conform prevederilor paragrafelor 3.1 si 3.7 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta.
    3. Selectia consultantilor individuali
    Serviciile pentru activitati in concordanta cu cerintele expuse in paragraful 5.1 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta vor fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate unor consultanti individuali in concordanta cu prevederile paragrafelor 5.1 - 5.3 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta.
    Partea D: Analiza Bancii privind selectia consultantilor
    1. Planificarea selectiei
    Anterior transmiterii catre consultanti a oricarei cereri de oferta planul propus pentru selectia consultantilor in cadrul Proiectului va fi furnizat Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din anexa nr. 1 la Liniile directoare pentru servicii de consultanta. Selectia tuturor serviciilor de consultanta va fi efectuata in conformitate cu un astfel de plan de selectie care a fost aprobat de Banca si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat.
    2. Analiza prealabila
    a) In ceea ce priveste fiecare contract de angajare a unor firme, estimat sa coste, in echivalent, 100.000 USD sau mai mult, se vor aplica procedurile expuse in paragrafele 1, 2 [altele decat al doilea subparagraf al paragrafului 2(a)] si 5 din anexa nr. 1 la Liniile directoare pentru servicii de consultanta.
    b) In ceea ce priveste fiecare contract pentru angajarea consultantilor individuali, estimat sa coste, in echivalent, 50.000 USD sau mai mult, calificarea, experienta, termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor vor fi furnizati Bancii pentru analiza prealabila si aprobare. Contractul va fi adjudecat numai dupa ce aprobarea mentionata a fost data.
    3. Analiza ulterioara
    In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 din aceasta parte, se vor aplica procedurile stabilite in paragraful 4 din anexa nr. 1 la Liniile directoare pentru servicii de consultanta.

    ANEXA 5

                       PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

    A. Responsabilitati in implementare
    1. UMP, functionand sub conducerea managerului de Proiect, va indeplini responsabilitatile in legatura cu implementarea Proiectului, inclusiv: a) pregatirea unui plan anual pentru implementarea Proiectului; b) pregatirea, cu asistenta consultantilor, a documentelor de licitatii si a contractelor in cadrul Proiectului; c) mentinerea evidentelor financiare si conturilor Proiectului si organizarea auditului acestora; d) pregatirea rapoartelor trimestriale referitoare la progresul Proiectului, la care se face referire in partea B a acestei anexe; si e) supervizarea progresului implementarii Proiectului.
    2. Imprumutatul, prin DGV, va asigura ca UMP va fi mentinut, pana la finalizarea Proiectului, in termenii de referinta si cu personal si alte masuri satisfacatoare pentru Banca.
    3. Imprumutatul, prin DGV, va asigura: a) ca fiecare plan anual de implementare a Proiectului la care se face referire in paragraful 1 de mai sus va fi pregatit dupa o analiza a Imprumutatului si Bancii in legatura cu progresul inregistrat in indeplinirea tintelor indicate in PIP, inclusiv tintele expuse in anexa la aceasta anexa; si b) ca includerea investitiilor si a altor activitati ale Proiectului in planul mentionat, precum si achizitionarea acestora vor fi facute cu acordul Imprumutatului si al Bancii, luandu-se in considerare cerintele expuse in Planul de management al mediului.
    4. Imprumutatul: a) va mentine participarea sa in CRC; si b) va informa Banca in legatura cu masurile luate la nivelul CRC, care pot afecta implementarea Programului regional, sau in legatura cu masuri incluse in PIP.
    5. Imprumutatul va asigura stabilirea de catre coordonatorul Proiectului, pana la 31 martie 2001 a unor mecanisme la toate agentiile de frontiera, care sa furnizeze coordonatorului paginii web informatii actuale care sa fie puse la dispozitie utilizatorilor vamii, in legatura cu timpii de asteptare si orele de program la trecerile de frontiera si cu reglementarile vamale si procedurile agentiilor de frontiera.
    B. Raportarea
    Imprumutatul, prin DGV: a) va asigura pregatirea de catre UMP, in vederea remiterii Bancii, a unui raport trimestrial in legatura cu progresul implementarii Proiectului; si b) va asigura consolidarea rapoartelor mentionate in rapoarte semestriale de progres care vor fi remise Bancii si CRC.
    C. Monitorizarea
    Imprumutatul, prin DGV:
    a) va mentine politici si proceduri adecvate pentru a permite permanent monitorizarea si evaluarea, in concordanta cu indicatorii inclusi in PIP, inclusiv cu cei expusi in anexa la aceasta anexa;
    b) va pregati, potrivit termenilor de referinta satisfacatori pentru Banca, si va furniza Bancii, pana la data de 15 octombrie a fiecarui an, un raport care integreaza rezultatele monitorizarii si evaluarii activitatilor desfasurate potrivit paragrafului a) al acestei sectiuni, in legatura cu progresul inregistrat in derularea Proiectului pe perioada anterioara datei raportului mentionat si care stabileste masurile recomandate sa asigure derularea eficienta a Proiectului si atingerea obiectivelor acestuia pe perioada urmatoare unei astfel de date;
    c) va analiza impreuna cu Banca, pana la data de 15 noiembrie a fiecarui an sau pana la o alta data ulterioara, dupa cum va cere Banca, raportul la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni, iar dupa aceea va lua toate masurile necesare pentru asigurarea finalizarii eficiente a Proiectului si atingerea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului mentionat si pe baza parerii Bancii in legatura cu problema respectiva.

    ANEXA 1
    la anexa nr. 5

    Cu exceptia cazului in care Banca va agrea altfel, Imprumutatul, prin DGV, va lua toate masurile necesare in vederea atingerii urmatoarelor tinte:
    a) numarul total de declaratii vamale care rezulta intr-o inspectie fizica efectuata de DGV la terminalul sau pilot interior sa nu depaseasca lunar: (i) 85% pana la 30 septembrie 2000; (ii) 50% pana la 30 septembrie 2001; si (iii) 45% pana la 30 septembrie 2002;
    b) numarul lunar de camioane care completeaza formulare de import in mai putin de 15 minute la terminalul-pilot interior va depasi: (i) 10% pana la 30 septembrie 2000; (ii) 20% pana la 30 septembrie 2001; si (iii) 35% pana la 30 septembrie 2002;
    c) numarul camioanelor deschise lunar la trecerea de frontiera pilot Giurgiu nu va depasi: (i) 40% pana la 30 septembrie 2000; (ii) 35% pana la 30 septembrie 2001; si (iii) 30% pana la 30 septembrie 2002; si
    d) numarul containerelor deschise lunar la trecerea de frontiera pilot Constanta nu va depasi: (i) 65% pana la 30 septembrie 2000; (ii) 50% pana la 30 septembrie 2001; si (iii) 40% pana la 30 septembrie 2002.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 77/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 77 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 77/2000
Hotărârea 1002 2004
privind aprobarea amendamentelor convenite prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 4 iulie si 29 septembrie 2003 si la Zagreb la 31 iulie si 14 octombrie 2003, intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) pentru finantarea Proiectului "Facilitarea comertului si transportului in sud-estul Europei", semnat la Bucuresti la 7 iulie 2000
Hotărârea 220 2003
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori, semnate la Zagreb la 20 august 2002 si la Bucuresti la 25 octombrie 2002, intre Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (B.I.R.D.) pentru finantarea Proiectului "Facilitarea comertului si transportului in Sud-Estul Europei", semnat la Bucuresti la 7 iulie 2000
Legea 165 2001
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 77/2000 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (B.I.R.D.) pentru finantarea Proiectului "Facilitarea comertului si transportului in Sud-Estul Europei", semnat la Bucuresti la 7 iulie 2000
Rectificare 77 2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu