Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 74 din 25 august 1998

pentru ratificarea Protocolului la Acordul european din anul 1991 privind marile linii de transport international combinat si instalatii conexe (AGTC), privind transportul combinat pe cai navigabile interioare, adoptat la Geneva la 17 ianuarie 1997

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 318 din 28 august 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 pct. 12 lit. i) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Protocolul la Acordul european din 1991 privind marile linii de transport international combinat si instalatii conexe (AGTC), privind transportul combinat pe cai navigabile interioare, adoptat la Geneva la 17 ianuarie 1997.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       Traian Basescu

                       Ministrul afacerilor externe,
                       Andrei Plesu

                             PROTOCOL*)
la Acordul european din 1991 privind marile linii de transport international combinat si instalatii conexe (AGTC), privind transportul combinat pe cai navigabile interioare

    *) Traducere.

    Partile contractante,
    dorind sa faciliteze transportul international de marfuri,
    constiente de cresterea previzibila a transportului international de marfuri, ca o consecinta a cresterii volumului comertului international,
    constiente de consecintele ecologice adverse pe care o asemenea evolutie ar putea sa le aiba,
    subliniind importanta rolului tuturor tehnicilor de transport combinat pentru descongestionarea retelei de transport pe cai interioare europene si pentru a limita efectele ecologice adverse,
    recunoscand ca transportul combinat pe caile navigabile interioare si pe anumite rute costiere poate constitui un element important pentru anumite coridoare de transport europene,
    convinse ca, pentru a face transportul international combinat pe caile navigabile interioare si pe unele rute costiere din Europa mai eficace si mai atractiv pentru clienti, este esentiala elaborarea unui cadru juridic care sa stabileasca un plan coordonat de dezvoltare a serviciilor de transport combinat pe caile navigabile interioare si pe unele rute costiere si a infrastructurii necesare pentru operarea acestor servicii, in concordanta cu parametrii si normele de performanta convenite pe plan international,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    CAP. 1
    Generalitati

    Art. 1
    Definitii
    In sensul prezentului protocol:
    a) termenul transport combinat inseamna transportul de marfuri intr-o singura unitate de transport, utilizand mai mult de un mod de transport;
    b) termenul retea de cai navigabile interioare de importanta pentru transportul international combinat desemneaza toate caile navigabile si rutele costiere care sunt conforme cu prescriptiile minimale continute in anexa nr. III la prezentul protocol, daca:
    (i) sunt utilizate in mod curent in cadrul transportului combinat international regulat;
    (ii) servesc ca un important furnizor de linii pentru transportul combinat international;
    (iii) este prevazut ca acestea sa devina importante pentru transportul combinat international intr-un viitor apropiat - conform definitiilor date la paragrafele (i) si (ii).
    Aceste rute costiere vor trebui sa respecte prevederile anexei nr. III, sectiunea a), paragraful (xi);
    c) termenul instalatii conexe desemneaza terminalele din porturi care sunt importante pentru transportul combinat international, asigurand transbordarea containerelor si a altor unitati de transport intermodal (lazi mobile, semiremorci, vehicule rutiere de transport de marfuri etc.), utilizate in transportul combinat intre navele de navigatie interioara si in transportul maritim, rutier si feroviar.
    Art. 2
    Destinatia retelei
    1. Partile contractante, fiind si parti la Acordul european din anul 1991 privind marile linii de transport international combinat si instalatii conexe (AGTC), adopta dispozitiile prezentului protocol sub forma unui plan international coordonat pentru dezvoltarea si operarea unei retele de cai navigabile interioare importante pentru transportul combinat international, precum si pentru terminalele de port, denumita in continuare retea internationala de cai navigabile interioare pentru transport combinat, pe care intentioneaza sa o aplice in cadrul programelor nationale.
    2. Reteaua internationala de cai navigabile interioare pentru transport combinat este constituita din caile navigabile interioare prezentate in anexa nr. I la prezentul protocol si din terminalele portuare prezentate in anexa nr. II la prezentul protocol.
    Art. 3
    Cerinte tehnice si operationale minimale
    In scopul facilitarii serviciilor de transport combinat pe reteaua internationala de cai navigabile interioare, partile contractante vor lua masurile corespunzatoare pentru a fi respectate cerintele tehnice si operationale minimale prezentate in anexa nr. III la prezentul protocol.
    Art. 4
    Anexe
    Anexele la prezentul protocol fac parte integranta din acesta.

    CAP. 2
    Dispozitii finale

    Art. 5
    Desemnarea depozitarului
    Secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite va fi depozitarul protocolului.
    Art. 6
    Semnaturi
    1. Prezentul protocol va fi deschis pentru semnare statelor care sunt parti contractante la Acordul european din anul 1991 privind marile linii de transport international combinat si instalatii conexe (AGTC) la Oficiul Natiunilor Unite din Geneva, in perioada 1 noiembrie 1997 - 31 octombrie 1998.
    2. Aceste semnaturi vor fi subiectul ratificarii, acceptarii sau al aprobarii.
    Art. 7
    Ratificare, acceptare sau aprobare
    1. Prezentul protocol este supus ratificarii, acceptarii sau aprobarii conform paragrafului 2 de la articolul 6.
    2. Ratificarea, acceptarea sau aprobarea se va efectua prin depunerea unui instrument la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    Art. 8
    Aderare
    1. Prezentul protocol va fi deschis pentru aderare tuturor statelor vizate la paragraful 1 de la art. 6, incepand cu 1 noiembrie 1997.
    2. Aderarea se va efectua prin depunerea unui instrument la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    Art. 9
    Intrarea in vigoare
    1. Prezentul protocol va intra in vigoare la 90 de zile de la data la care guvernele a cinci state au depus un instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, cu conditia ca una sau mai multe cai navigabile din reteaua internationala de cai navigabile sa lege in mod continuu teritoriile a cel putin trei din statele care au depus un astfel de instrument.
    2. Daca aceasta conditie nu este indeplinita, protocolul va intra in vigoare la 90 de zile de la data depunerii unui instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, care va permite sa fie satisfacuta aceasta conditie.
    3. Pentru fiecare stat care va depune un instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare dupa inceputul perioadei de 90 de zile, specificata la paragrafele 1 si 2 din prezentul articol, protocolul va intra in vigoare la 90 de zile de la data depunerii instrumentului respectiv.
    Art. 10
    Limitele aplicarii protocolului
    1. Nici o dispozitie din prezentul protocol nu va fi interpretata ca interzicand unei parti contractante sa ia masurile compatibile cu dispozitiile Cartei Natiunilor Unite si limitate la cerintele situatiei, pe care le considera necesare pentru securitatea sa interna si externa.
    2. Aceste masuri, care ar trebui sa fie temporare, vor fi imediat notificate depozitarului si natura lor va fi precizata.
    Art. 11
    Reglementarea litigiilor
    1. Orice litigiu intre doua sau mai multe parti contractante, legat de interpretarea sau aplicarea prezentului protocol, pe care partile in litigiu nu l-au putut regla prin negocieri sau in alt mod, va fi supus arbitrajului, daca oricare din partile contractante in litigiu o cere si va fi transmis in acest scop unuia sau mai multor arbitri alesi de comun acord de catre partile in litigiu. Daca, in termen de trei luni de la data solicitarii arbitrajului, partile in litigiu nu au ajuns sa se inteleaga asupra alegerii unuia sau mai multor arbitri, oricare dintre aceste parti va putea sa solicite secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite sa desemneze un arbitru unic, caruia sa-i fie transmis diferendul pentru decizie.
    2. Sentinta arbitrului sau arbitrilor desemnati conform paragrafului 1 de mai sus va fi obligatorie pentru partile contractante in litigiu.
    Art. 12
    Rezerve
    Orice stat va putea, din momentul in care va semna prezentul protocol sau va depune instrumentul sau de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, sa notifice depozitarului ca nu se considera legat prin art. 11 din prezentul protocol.
    Art. 13
    Procedura de amendare a protocolului
    1. Prezentul protocol va putea fi amendat conform procedurii definite in prezentul articol, exceptie facand cazurile prezentate la art. 14 si 15.
    2. La solicitarea unei parti contractante, orice amendament la prezentul protocol propus de aceasta parte va fi examinat de grupul de lucru pentru transport combinat al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.
    3. Daca este adoptat cu majoritate de doua treimi dintre partile contractante prezente si cu drept de vot, amendamentul va fi comunicat pentru acceptare tuturor partilor contractante de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    4. Orice propunere de amendament care va fi comunicata conform dispozitiilor paragrafului 3 din prezentul articol va intra in vigoare pentru toate partile contractante la 3 luni dupa expirarea unei perioade de 12 luni de la data comunicarii, cu conditia ca in cursul acestei perioade de 12 luni nici o obiectie la propunerea de amendament sa nu fi fost notificata la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite de catre un stat care este parte contractanta.
    5. Daca, in conformitate cu dispozitiile paragrafului 4 din prezentul articol, a fost notificata o obiectie la propunerea de amendament, se va considera ca amendamentul nu a fost acceptat si nu va avea absolut nici un efect.
    Art. 14
    Procedura de amendare a anexelor nr. I si II
    1. Anexele nr. I si II la prezentul protocol vor putea fi amendate conform procedurii definite in prezentul articol.
    2. La solicitarea unei parti contractante, orice amendament la anexele nr. I si II propus de aceasta parte va fi examinat de grupul de lucru pentru transport combinat al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.
    3. Daca este adoptata de majoritatea partilor contractante prezente si cu drept de vot, propunerea de amendament va fi comunicata pentru acceptare partilor contractante direct interesate de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite. In sensul prezentului articol, o parte contractanta va fi considerata ca fiind direct interesata, daca, in cazul includerii unui nou tronson de cale navigabila interioara sau a unui terminal ori in cazul modificarii acestui tronson sau terminal, teritoriul sau este traversat de acest tronson de cale navigabila interioara sau este direct racordata la acest terminal ori daca acest terminal este situat pe teritoriul sau.
    4. Orice propunere de amendament, comunicata conform dispozitiilor paragrafelor 2 si 3 din prezentul articol, va fi considerata acceptata, daca, in termen de 6 luni de la data comunicarii sale de catre depozitar, nici o parte contractanta direct interesata nu a notificat obiectia sa la amendamentul propus la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    5. Orice amendament astfel acceptat va fi comunicat de secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite tuturor partilor contractante si va intra in vigoare la 3 luni de la data comunicarii de catre depozitar.
    6. Daca, in conformitate cu dispozitiile paragrafului 4 din prezentul articol, a fost notificata o obiectie la amendamentul propus, se va considera ca amendamentul nu a fost acceptat si nu va avea absolut nici un efect.
    7. Depozitarul va fi informat rapid de catre Secretariatul Comisiei Economice pentru Europa asupra partilor contractante care sunt direct interesate de o propunere de amendament.
    Art. 15
    Procedura de amendare a anexei nr. III
    1. Anexa nr. III la prezentul protocol va putea fi amendata conform procedurii definite in prezentul articol.
    2. La solicitarea unei parti contractante, orice amendament la anexa nr. III propus de aceasta parte va fi examinat de grupul de lucru pentru transport combinat al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite.
    3. Daca este adoptat cu majoritate de doua treimi dintre partile contractante prezente si cu drept de vot, amendamentul propus va fi comunicat pentru acceptare tuturor partilor contractante de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    4. Orice amendament propus, comunicat in conformitate cu paragraful 3 al prezentului articol, va fi considerat acceptat numai daca, in termen de 6 luni de la data comunicarii, o cincime sau mai mult din partile contractante nu a notificat la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite obiectiile lor la amendamentul propus.
    5. Orice amendament acceptat conform paragrafului 4 din prezentul articol va fi comunicat de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite tuturor partilor contractante si va intra in vigoare la 3 luni de la data comunicarii pentru toate partile contractante, cu exceptia celor care au notificat la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite obiectiile lor la amendamentul propus in cele 6 luni care au urmat de la data comunicarii, conform paragrafului 4 din prezentul articol.
    6. Daca o cincime sau mai mult din partile contractante a notificat o obiectie la amendamentul propus conform paragrafului 4 din prezentul articol, se va considera ca amendamentul nu a fost acceptat si nu va avea absolut nici un efect.
    Art. 16
    Denuntare
    1. Orice parte contractanta va putea sa denunte prezentul protocol prin notificare scrisa adresata secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    2. Denuntarea va intra in vigoare la un an de la data primirii acestei notificari de catre secretarul general.
    3. Orice parte contractanta care inceteaza sa fie parte la Acordul European din anul 1991 privind marile linii de transport combinat international si instalatiile conexe (AGTC) inceteaza la aceeasi data sa fie parte la prezentul protocol.
    Art. 17
    Terminare
    Daca, dupa intrarea in vigoare a prezentului protocol, numarul statelor care sunt parti contractante se reduce la mai putin de cinci in timpul unei perioade oarecare de 12 luni consecutiv, prezentul protocol isi va inceta valabilitatea 12 luni, incepand cu data la care al cincilea stat a incetat sa mai fie parte contractanta.
    Art. 18
    Notificari si alte comunicari ale depozitarului
    In plus fata de notificarile si comunicarile care sunt specificate in prezentul protocol, functiile de depozitar ale secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite vor fi cele specificate in partea a VII-a a Conventiei de la Viena asupra dreptului tratatelor, incheiata la Viena la 23 mai 1969.
    Art. 19
    Texte autentice
    Originalul prezentului protocol, ale carui texte in limbile engleza, franceza si rusa sunt in mod egal autentice, va fi depus la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    Pentru care, subsemnatii, deplin autorizati in acest scop, au semnat prezentul protocol.
    Incheiat la Geneva la 17 ianuarie 1997.

    ANEXA 1

                    CAI NAVIGABILE IMPORTANTE
            pentru transportul international combinat*)

    *) Sunt considerate ca importante pentru transportul international combinat caile navigabile interioare care sunt utilizate in mod curent in cadrul transportului international combinat regulat, care servesc ca furnizor de linii pentru transportul international sau daca se prevede ca acestea sa devina intr-un viitor apropiat importante pentru transportul combinat international (vezi art. 1 lit. b).

    Numerotarea cailor navigabile de importanta internationala
    1. Toate caile navigabile interioare importante pentru transportul international combinat sunt identificate prin literele C-E, urmate de un numar compus din doua, patru sau sase cifre*).
------------
    *) Caile navigabile interioare C-E sunt indicate in Acordul european privind marile cai navigabile de importanta internationala (AGN) si in prezentul protocol.

    2. Principalele elemente ale retelei de cai navigabile interioare C-E vor purta numere compuse din doua cifre, iar bratele lor principale si secundare ("bratele bratelor") vor purta, respectiv, numere compuse din patru si sase cifre.
    3. Arterele navigabile interioare principale orientate sensibil spre directia nord - sud, care deservesc porturi maritime si leaga bazine maritime, poarta numerele 10, 20, 30, 40 si 50, in ordine crescatoare de la vest la est.
    4. Arterele navigabile interioare principale orientate, in principal, spre directia vest - est, care taie trei sau mai multe artere principale mentionate la paragraful 3 de mai sus, poarta numerele 60, 70, 80 si 90, in ordine crescatoare de la nord la sud.
    5. Celelalte cai navigabile interioare principale vor purta numere formate din doua cifre cuprinse intre numerele celor doua artere navigabile interioare principale, asa cum sunt mentionate, in functie de caz, la paragrafele 3 sau 4 de mai sus, intre care sunt situate.
    6. In cazul bratelor principale si secundare, primele doua sau patru cifre corespund arterelor de rang mai ridicat din reteaua cailor navigabile interioare; ultimele doua corespund bratelor individuale, numerotate in ordine crescatoare de la inceputul catre sfarsitul arterei de rangul cel mai ridicat, conform tabelului de mai jos. Numerele pare sunt utilizate pentru bratele situate pe partea dreapta, iar numerele impare, pentru cele situate pe partea stanga.

                   CAI NAVIGABILE DE IMPORTANTA
         pentru transportul international combinat regulat

 Sectiunea de cale navigabila                    Numarul caii C-E

 (1) Franta
 Dunqerque - Arleux - Conde sur Escaut               C-E 01
 Deule
  Bauvin - Lille - (Zeebrugge)                       C-E 02
 Sena - Conexiunea de Nord (Compiegne - Arleux)
 (planificat)                                        C-E 05
 Rhone
  Marseille - Fos - Lyon                             C-E 10
  Canalul Rhone la Sete                              C-E 10-011
  Lyon - St. Jean de Losne                           C-E 10
  (St. Jean de Losne - Mulhouse) (planificat)        C-E 10
 Rin
  (Bale-) Strasbourg                                 C-E 10
 Sena
  Le Havre - Rouen - Conflans                        C-E 80
  Conflans - Compiegne                               C-E 80
  (Compiegne - Toul) (planificat)                    C-E 80
  Conflans - Gennevilliers                           C-E 80-04
  Gennevilliers - Bray sur Seine                     C-E 80-04
 Moselle
  Toul - Nancy - Thionville (-Trier)                 C-E 80

 (2) Belgia
 Haute Meuse                                         C-E 01
 Marea Nordului - Leie                               C-E 02, C-E 07
 Canalul Gent - Terneuzen                            C-E 03
 Legatura Schelde - Rin                              C-E 03, C-E 06
 Canalul Bruxelles - Rupel                           C-E 04
 Bovenschelde                                        C-E 05
 Canalul Albert                                      C-E 05

 (3) Olanda
 Canalul Juliana                                     C-E 01
 Dordtsche Kil                                       C-E 01
 Canalul Sud Beveland                                C-E 03
 Hollands Diep                                       C-E 06
 Legatura Schelde - Rin                              C-E 06
 Waal                                                C-E 10
 Rin                                                 C-E 10
 Canalul Amsterdam - Rin                             C-E 11
 Canalul Maas - Waal                                 C-E 12
 Canalul Twenthe                                     C-E 70
 Lek                                                 C-E 70

 (4) Germania
 Rin
 (Strasbourg) - Karlsruhe - Granita
 Olanda - Germania                                   C-E 10
 Canalul Wesel - Datteln                             C-E 10-01
 Canalul Datteln - Hamm (partea de vest)             C-E 10-01
 Canalul Rin - Herne                                 C-E 10-03
 Neckar                                              C-E 10-07
 Canalul Dortmund - Ems
 (sudul canalului Mittelland, inclusiv
 Dortmunder Haltung)                                 C-E 13
 Mittelweser                                         C-E 14
 Elba                                                C-E 20
 Elba - Seitenkanal                                  C-E 20 - 02
 Calea navigabila Hohensaaten - Fridrichsthaler,     C-E 31
 Oderul de Vest
 Canalul Mitteland (inclusiv legatura Madeburg)      C-E 70
 Calea navigabila Elba - Havel                       C-E 70
 Calea navigabila Havel - Oder                       C-E 70
 Calea navigabila Untere Havel (inclusiv cateva
 canale din cadrul Berlinului)                       C-E 70 (C-E 70-05,
                                                     C-E 71, C-E 70-12,
                                                     C-E 70-10, C-E 71-04,
                                                     C-E 71-06)
 Mosel                                               C-E 80
 Main                                                C-E 80
 Canalul Main - Dunare                               C-E 80
 Dunare                                              C-E 80
 Saar                                                C-E 80-06

 (5) Elvetia
 Rin Basel (-Strasbourg)                             C-E 10-09

 (6) Republica Ceha
 Elba                                                C-E 20
 Vltava                                              C-E 20-06
 [Morava] (planificat)                               C-E 20
                                                     C-E 30

 (7) Slovacia
 Dunarea                                             C-E 80
 Vah                                                 C-E 81
 [Morava] (planificat)                               C-E 20
                                                     C-E 30

 (8) Austria
 Dunarea                                             C-E 80

 (9) Polonia
 Odra                                                C-E 30
 (de la gura canalului Gliwice)
 Wisla                                               C-E 40
 (de la Gdansk la Varsovia)

 (10) Ungaria
 Dunarea                                             C-E 80

 (11) Croatia
 Dunarea                                             C-E 80
 [Canalul Dunare - Sava] (planificat)                C-E 80-10
 Drava                                               C-E 80-08
 (de la gura lui Osijek)
 Sava                                                C-E 80-12
 (de la gura lui Sisak)

 (12) Iugoslavia
 Dunarea                                             C-E 80

 (13) Bulgaria
 Dunarea                                             C-E 80

 (14) Romania
 Dunarea                                             C-E 80
 Canalul Dunare - Marea Neagra                       C-E 80-14

 (15) Federatia Rusa
 Sankt-Petersburg - ecluza Ribinsk                   C-E 50
 (calea navigabila Volga - Baltica, rezervorul
 Ribinsk)
 Ecluza Ribinsk - Astrahan (raul Volga)              C-E 50
 Ribinsk - Moscova (raul Volga, canalul Moscova,
 raul Moscova)                                       C-E 50-02
 Vitegra - Petrozavodsk (Lacul Onega)                C-E 60
 Gura de varsare a raului Kama - Perm (raul Kama)    C-E 50-01
 Azov - Krasnoarmeisk (raul Don, Volga -
 canalul Don)                                        C-E 90

 (16) Ucraina
 Dunarea                                             C-E 80
 Dunare - Bratul Chilia                              C-E 80-09
 Nipru                                               C-E 40
 (de la gura la Kiev)

 Rute costiere
 Ruta costiera de la Gibraltar catre nord,
 de-a lungul coastei Portugaliei, Spaniei,
 Frantei, Belgiei, Olandei si Germaniei, via
 Canalul Kiel, de-a lungul coastei Germaniei,
 Poloniei, Lituaniei, Estoniei si Rusiei, pana
 la calea navigabila Sankt-Petersburg - Volgo-
 Baltijskiy, canalul Belomrsko-Baltijskiy, de-a
 lungul coastei Marii Albe, pana la Arhangelsk,
 impreuna cu caile navigabile interioare care
 sunt accesibile doar de la aceasta ruta             C-E 60
 Ruta costiera de la Gibraltar catre sud, de-a
 lungul coastelor Spaniei, Frantei, Italiei,
 Greciei, Turciei, Bulgariei, Romaniei si
 Ucrainei, de-a lungul coastei sudice a Crimeii
 pana la Azov, via raul Don pana la Rostov -
 Kalaci - Volgograd - Astrahan, impreuna cu
 caile navigabile interioare care sunt
 accesibile doar de la aceasta ruta.                 C-E 90

    ANEXA 2

                  TERMINALE IN PORTURI DE IMPORTANTA
              PENTRU TRANSPORTUL INTERNATIONAL COMBINAT*)

    *) Terminalele sunt considerate de importanta pentru transportul international combinat, daca ele formeaza impreuna cu respectivele cai navigabile si rutele costiere o retea coerenta pentru transportul combinat si daca ele sunt deja utilizate pentru transportul combinat.

    Numerotarea terminalelor din porturile cailor navigabile interioare
    Toate terminalele porturilor de pe caile navigabile interioare de importanta pentru transportul combinat international vor avea numere constand din numarul caii navigabile careia ii apartin, urmat de o liniuta de unire si de doua cifre corespunzatoare unui port pe o anumita cale navigabila, numerotate in ordine de la vest la est si de la nord spre sud.
    Terminalele din porturile cailor navigabile, continute in Acordul european pe principalele cai navigabile interioare de importanta internationala (AGN) si in prezentul protocol, vor fi precedate de literele C-P, terminalele importante doar pentru transportul combinat international si deci continute numai in prezentul protocol vor fi precedate de litera C.

                    Lista terminalelor din porturi

 (1) Franta
 C-P 01-01             Dunquerque (Canalul Dunquerque - Valenciennes, 20,5 km)
 C-P 02-03             Lille (Deule, 42,0 km)
 C-P 10-36             Strasbourg (Rin, 296,0 km)
 C-P 10-39             Mulhouse-Ottmarsheim (Grand Canal d'Alsace, 21,0 km)
 C-P 10-43             Aproport (Chalon, Macon, Villenfranche-sur-Saone)
                       (Saone, respectiv 230,0 km, 296,0 km si 335,0 km)
 C-P 10-44             Lyon (Saone, 375,0 km)
 C-P 80-04-01          Portul Autonom Paris:
                       Gennevilliers (Sena, 194,7 km)
                       Bonneuil - Vigneux (Sena, 169,7 km)
                       Evry (Sena, 137,8 km)
                       Melun (Sena, 110,0 km)
                       Limay - Porcheville (Sena, 109,0 km)
                       Montereau (Sena, 67,4 km)
                       Nanterre (Sena, 39,4 km)
                       Bruyeres-sur-Oise (Oise, 96,9 km)
                       St. Ouen - l'Aumone (Oise, 119,2 km)
                       Lagny (Marne, 149,8 km).

 (2) Belgia
 C-P 01-02             Charleroi (Sambre, 38,8 km)
 C-P 01-04             Liege (Meuse, 113,7 km)
 C-P 02-01             Zeebrugge (Marea Nordului);
 C-P 03-04             Gent (Canalul Terneuzen - Gent, 4,6 km)
 C-P 04-05             Bruxelles (Canalul Bruxelles - Rupel, 62,0 km)
 C-P 04-05-02          Willebroek (Canalul Bruxelles - Rupel, 34,0 km)
 C-P 05-01             Avelgem (Boven Schelde, 35,7 km)
 C-P 05-03             Meerhout (Canalul Albert, 80,7 km)
 C-P 06-01             Antwerpen (Schelde, 102,9 km).

 (3) Olanda
 C-P 10-01             Rotterdam (Nieuwe Maas, 1002,5 km)
 C-P 11-03             Amsterdam (Noordzeekanaal, 20,6 km)
 C-P 12-01             Nijmegen (Waal, 884,6 km).

 (4) Germania
 C-P 10-04             Emmerich (Rin, 852,0 km)
 C-P 10-12             Duisburg-Ruhrort Hafen (Rin, 774,0 km)
 C-P 10-14             Dusseldorf (Rin, 743,0 km)
 C-P 10-15             Neuss (Rin, 740,0 km)
 C-P 10-18             Koln (Rin, 688,0 km)
 C-P 10-24             Koblenz (Rin, 596,0 km)
 C-P 10-29             Mannheim (Rin, 424,0 km)
 C-P 10-32             Germersheim (Rin, 385,0 km)
 C-P 10-33             Worth (Rin, 366,0 km)
 C-P 10-34             Karlsruhe (Rin, 360,0 km)
 C-P 14-01             Bremerhaven (Weser, 66,0-68,0 km)
 C-P 14-04             Bremen (Weser, 4,8-8,0 km)
 C-P 20-04             Hamburg (Elba, 618,0-639,0 km)*1)
 C-P 20-08             Magdeburger Hafen (Elba, 330,0 si 333,0 km)*1)
 C-P 80-12             Mainz (Rin, 500,0 km)
 C-P 80-31             Regenburg (Dunare, 2370,0-2378,0 km)
 C-P 80-32             Deggendorf (Dunare, 2281,0-2284,0 km)
 C 80-01               Passau (Dunare, 2228,0 km)

 (5) Elvetia
 C-P 10-09-02          Rheinhafen beider Basel (Rin, 159,38-169,95 km)

 (6) Republica Ceha
 C-P 20-15             Decin (Elba, 92,2 si 94,2 km)*1)
 C-P 20-16             Usti nad Labem (Elba, 75,3 si 72,5 km)*1)
 C-P 20-17             Melnik (Elba, 3,0 km)*1)
 C 20-01               Pardubice (Elba, 330,0 si 333,0 km); (planificat)
 C-P 20-06-01          Praga (Vltava, 46,5 si 55,5 km)

 (7) Slovacia
 C-P 80-38             Bratislava (Dunare, 1865,4 km)
 C-P 80-40             Komarno (Dunare, 1767,1 km)
 C-P 80-41             Sturovo-JCP (Dunare, 1721,4 km)
 C 81-01               Sered (Vah, 74,3 km)
 C 81-02               Sala (Vah, 54,5 km)
 C 20/30-01            Devinska Nova Ves (Morava, 4,0 km)

 (8) Austria
 C-P 80-33             Linz (Dunare, 2128,2-2130,6 km)
 C-P 80-34             Linz-Voest (Dunare, 2127,2 km)
 C-P 80-35             Enns-Ennsdorf (Dunare, 2111,8 km)
 C-P 80-36             Krems (Dunare, 2001,5 km)
 C-P 80-37             Viena (Dunare, 1916,8-1920,2 km)

 (9) Polonia
 C-P 30                Gliwice Labedy (Canal Gliwice)
 C-P 30                Opole (Odra)
 C-P 30                Wroclaw (Odra)
 C-P 40                Plock (Wisla)

 (10) Ungaria
 C-P 80-42             Budapesta (Dunare, 1640,0 km)

 (11) Croatia
 C-P 80-47             Vukovar (Dunare, 1333,1 km)
 C-P 80-08-01          Osijek (Drava, 14,0 km)
 C-P 80-12-01          Slavonski Brod (Sava, 335,0 km)
 C-P 80-12-02          Sisak (Sava, 577,0 km)

 (12) Iugoslavia

 (13) Bulgaria
 C 80-01              Vidin (Dunare, 790,2 km)
 C-P 80-56            Ruse (Dunare, 495,0 km)

 (14) Romania
 C-P 80-51            Turnu Severin (Dunare, 931,0 km)
 C-P 80-57            Giurgiu (Dunare, 493,0 km)
 C-P 80-58            Oltenita (Dunare, 430,0 km)
 C-P 80-60            Braila (Dunare, 172,0-168,5 km)
 C-P 80-61            Galati (Dunare, 157,0-145,4 km)
 C-P 80-14-03         Constanta (Canalul Dunare - Marea Neagra, 64,0 km)

 (15) Federatia Rusa
 C-P 50-01            Portul maritim Sankt-Petersburg (Neva, 1397,0 km)*2)
 C-P 50-02            Portul fluvial Sankt-Petersburg (Neva, 1385,0 km)*2)
 C-P 50-03            Podporojie (Calea navigabila Volga - Baltica,
                      1045,0 km)*2)
 C-P 50-04            Cerepovet (Calea navigabila Volga - Baltica, 540,0 km)*2)
 C-P 50-05            Iaroslavl (Volga, 520,0 km)*2)
 C-P 50-06            Nijni Novgorod (Volga, 907,0 km)*2)
 C-P 50-07            Kazan (Volga, 1313,0 km)*2)
 C-P 50-08            Ulianovsk (Volga, 1541,0 km)*2)
 C-P 50-09            Samara (Volga, 1746,0 km)*2)
 C-P 50-10            Saratov (Volga, 2175,0 km)*2)
 C-P 50-11            Volgograd (Volga, 2560,0 km)*2)
 C-P 50-12            Astrahan (Volga, 3051,0 km)*2)
 C 50-01              Ribinsk (Volga, 433,0 km)*2)
 C 50-02              Kinesma (Volga, 708,0 km)*2)
 C 50-03              Toliati (Volga, 1675,0 km)*2)
 C-P 50-02-01         Moscova, Portul de Nord (Canalul Moscova, 42,0 km)*2)
 C-P 50-02-02         Moscova, Portul de Vest (Canalul Moscova, 32,0 km)*2)
 C-P 50-02-03         Moscova, Portul de Sud (Canalul Moscova 0,0 km)*2)
 C-P 50-01-01         Perm (Kama, 2269,0 km)*2)
 C 50-01-01           Ceaikovski (Kama, 1933,0 km)*2)
 C-P 90-03            Azov (Don, 3168,0 km)*2)
 C-P 90-04            Rostov (Don, 3134,0 km)*2)
 C-P 90-05            Bratul Donetk (Don, 2997,0 km)*2)
 C 90-01              Volgodonsk (Don, 1868,0 km)*2)

 (16) Ucraina
 C-P 80-09-02         Chilia (Dunare - Bratul Chilia, 47,0 km)
 C-P 80-09-03         Ust-Dunaisk (Dunare - Bratul Chilia, 1,0 km)
 C-P 40-05            Kiev (Nipru, 856,0 km)
 C-P 40-09            Dnepropetrovsk (Nipru, 393,0 km)
 C-P 40-12            Kerson (Nipru, 28,0 km)

------------
    *1) Distantele la porturi pe fluviul Elba sunt masurate: in Germania - de la granita ceho-germana; in Cehia - de la confluenta fluviilor Elba si Vltava la Melnik.
    *2) Distanta de la Moscova, Portul de Sud.

    ANEXA 3

                CERINTE TEHNICE SI OPERATIONALE MINIMALE
ale cailor navigabile interioare europene de importanta pentru transportul international combinat

    a) Caracteristici tehnice ale cailor navigabile C-E
    Principalele caracteristici tehnice ale cailor navigabile C-E vor fi, in general, in conformitate cu clasificarea cailor navigabile europene, precizata in tabel.
    Pentru evaluarea diferitelor cai navigabile C-E, caracteristicile claselor Vb - VII vor fi utilizate, luand in considerare urmatoarele principii:
    (i) clasa caii navigabile va fi determinata de dimensiunile orizontale ale navelor, barjelor si convoaielor impinse si, in primul rand, de dimensiunea standardizata principala, si anume, latimea lor;
    (ii) Valorile pentru clasa Vb in tabel sunt considerate ca obiective minimale de atins in cadrul programelor relevante de dezvoltare a infrastructurii. Pentru noile cai navigabile interioare care vor fi utilizate pentru transportul combinat, un pescaj minim de 280 cm ar trebui sa fie asigurat;
    (iii) urmatoarele cerinte minimale sunt considerate necesare in scopul de a face calea navigabila apta pentru transportul containerelor:
    - navele pentru navigatia interioara, care au latimea de 11,4 m si o lungime de aproximativ 110 m, trebuie sa fie apte sa opereze cu trei sau mai multe randuri de containere; pe de alta parte, o lungime permisibila de 185 m trebuie asigurata convoaielor impinse, caz in care ele vor putea opera cu doua randuri de containere;
    (iv) cand se vor moderniza caile navigabile existente si/sau se vor construi altele noi, navele si convoaiele de dimensiuni mai mari vor trebui intotdeauna sa fie luate in considerare;
    (v) in scopul asigurarii unui transport de containere mai eficient, cea mai ridicata valoare a inaltimii libere minimale sub poduri va trebui asigurata in concordanta cu nota 4 din tabel*1);
    (vi) pe caile navigabile cu niveluri fluctuante ale apei, valoarea pescajului recomandat va trebui sa corespunda aceleia a pescajului atins sau care a depasit 240 de zile in medie pe an (sau pentru 60% din perioada navigabila). Valoarea recomandata a inaltimii sub poduri (5,25; 7,00 sau 9,10 m) va trebui asigurata peste nivelul navigabil cel mai inalt, acolo unde este posibil si rezonabil economic;
    (vii) o clasa uniforma, pescajul si inaltimea sub poduri trebuie sa fie asigurate pentru intreaga cale navigabila sau cel putin pentru sectiunea substantiala a acesteia;
    (viii) acolo unde este posibil, parametrii cailor navigabile interioare adiacente vor trebui sa fie aceiasi sau similari;
    (ix) cea mai ridicata valoare a pescajului (4,50 m) si inaltimea libera minima (9,10 m) vor trebui sa fie asigurate pe toate sectiunile retelei care sunt direct conectate cu rutele costiere;
    (x) o inaltime libera sub poduri de minimum 7,00 m trebuie sa fie asigurata pe caile navigabile care conecteaza porturi maritime importante cu zonele adiacente porturilor si care sunt adecvate transportului eficient de containere si traficului fluvio-maritim;
    (xi) rutele costiere prezentate in anexa nr. I de mai sus sunt date in scopul de a asigura integritatea retelei cailor navigabile C-E in toata Europa si sunt destinate a fi utilizate, in sensul celor mentionate in prezentul protocol, de nave fluvio-maritime, ale caror dimensiuni trebuie, acolo unde este posibil si viabil economic, sa indeplineasca cerintele pentru unitati autopropulsate adecvate pentru navigatia pe caile navigabile interioare de clasa Vb si mai sus.
------------
    *1) Daca, cu toate acestea, proportia containerelor goale depaseste 50%, trebuie luata in considerare o valoare pentru inaltimea minima sub poduri care este mai mare decat cea indicata in nota 4 din tabel.

    b) Cerinte operationale minimale pentru caile navigabile C-E
    Caile navigabile C-E vor trebui sa indeplineasca urmatoarele criterii operationale de baza, in scopul de a fi apte sa asigure un trafic international sigur:
    (i) un trafic corespunzator trebuie sa fie asigurat pe toata perioada de navigatie, cu exceptia intreruperilor mentionate mai jos;
    (ii) perioada de navigatie poate fi mai scurta de 365 de zile numai in regiunile cu conditii climatice severe, unde mentinerea senalelor libere de gheata in anotimpul rece nu este posibila si deci o intrerupere de iarna este necesara. In aceste cazuri, trebuie fixate date pentru deschiderea si inchiderea navigatiei. Durata intreruperii perioadei de navigatie, cauzata de fenomene naturale, cum sunt gheata, inundatiile etc., trebuie redusa la minimum prin masuri tehnice si organizatorice adecvate;
    (iii) durata intreruperilor perioadei de navigatie pentru intretinerea normala a ecluzelor si a altor lucrari hidrotehnice ar trebui redusa la minimum. Utilizatorii caii navigabile vor fi informati, daca se intentioneaza efectuarea unor lucrari de intretinere, asupra datelor si duratei intreruperii navigatiei. In cazul unei defectari neprevazute a ecluzelor sau a altor facilitati hidrotehnice ori in cazul altor evenimente de forta majora, durata intreruperilor trebuie limitata pe cat posibil, luandu-se toate masurile adecvate pentru remedierea situatiei;
    (iv) nu se vor admite intreruperi in timpul perioadelor de ape mici. O limitare rezonabila a pescajului admis poate fi totusi permisa pe caile navigabile cu niveluri fluctuante ale apei. Oricum, un pescaj minim de 1,20 m trebuie asigurat in toate perioadele, cu pescajul recomandat sau caracteristic asigurat sau depasit pentru 240 de zile pe an. In regiunile la care se face referire in subparagraful (ii) de mai sus, pescajul minim de 1,20 m trebuie sa fie asigurat pentru 60% din perioada de navigatie medie;
    (v) orele de operare a ecluzelor, a podurilor rulante sau a altor lucrari de infrastructura vor fi astfel incat tot timpul navigatia sa poata fi asigurata in zilele lucratoare (24 de ore), daca este fezabil economic. In cazuri specifice, exceptiile pot fi permise din motive organizatorice si/sau tehnice. Orele de navigatie rezonabile vor trebui, de asemenea, sa fie asigurate in timpul sarbatorilor si la sfarsit de saptamana.
    c) Cerinte tehnice si operationale minimale pentru terminalele din porturi
    Reteaua C-E de cai navigabile va fi completata cu un sistem de terminale in porturile caii navigabile interioare. Fiecare terminal va indeplini urmatoarele cerinte tehnice si operationale minimale:
    (i) va fi situat pe calea navigabila C-E;
    (ii) va fi capabil sa primeasca nave sau convoaie impinse, utilizate pe caile navigabile C-E relevante, in conformitate cu clasa lor;
    (iii) va fi conectat cu principalele drumuri si cai ferate (apartinand, de preferinta, retelei internationale a drumurilor si cailor ferate stabilite prin Acordul european asupra arterelor internationale principale de trafic (AGR), prin Acordul european asupra liniilor ferate internationale principale (AGC) si prin Acordul european asupra liniilor internationale importante de transport combinat si instalatii conexe (AGTC);
    (iv) capacitatea lor de manipulare instalata va trebui sa fie in jur de 30.000 - 40.000 TEU/an;
    (v) va trebui sa ofere conditii adecvate pentru dezvoltarea unei zone industriale portuare;
    (vi) toate facilitatile necesare pentru operatiunile uzuale in traficul international trebuie sa fie disponibile;
    (vii) in scopul asigurarii protectiei mediului, facilitatile de receptie a deseurilor si a gunoiului generat la bordul navelor trebuie sa fie disponibile in porturile de importanta internationala;
    (viii) transbordarea eficienta a containerelor si a altor unitati intermodale (lazi mobile, semitrailere, vehicule rutiere de marfa etc.) trebuie asigurata si o capacitate suficienta pentru depozitarea intermediara a containerelor si echipamentul adecvat de manipulare a containerelor sa fie disponibile;
    (ix) manipularea normala a containerelor trebuie sa fie facuta economic, cu terminale specifice si adecvate transportului combinat;
    (x) in afara transbordarii propriu-zise de containere (in principal cu macarale tip container avand o capacitate de 15 - 20 unitati pe ora), un mare numar de alte servicii trebuie oferite de aceste terminale. Aceste servicii pot include organizarea de transporturi de containere mai departe, stocarea unitatilor goale, ca si intretinerea si repararea containerelor avariate;
    (xi) pentru serviciile Ro - Ro trebuie sa fie disponibile facilitati speciale, cum sunt rampe de incarcare, dane speciale si zone de parcare;
    (xii) danele pentru navele fluviale utilizate in transportul combinat vor trebui sa asigure o adancime garantata de cel putin 2,80 m, fiind de dorit ca aceasta sa fie de 3,50 m, o lungime adecvata pentru primirea navelor cu lungime mai mare, de cel putin 110 m, si o inaltime libera sub poduri egala cu aceea a cailor navigabile cu care se conecteaza;
    (xiii) manipularea eficienta a incarcaturilor in terminale poate contribui substantial la atingerea eficientei serviciilor de transport combinat international, in special daca urmatoarele cerinte sunt indeplinite:
    - perioada de la ultimul timp de acceptare a marfurilor pana la plecarea navelor si de la sosirea navelor pana la inceperea descarcarii containerelor nu trebuie sa depaseasca o ora, doar daca dorinta clientilor in ceea ce priveste timpul de acceptare sau dispunerea bunurilor poate fi realizata cu alte mijloace;
    - perioadele de asteptare pentru vehiculele rutiere care livreaza sau colecteaza unitati de incarcare trebuie sa fie cat mai scurte posibil (20 de minute maximum).
    Aceste cerinte pot fi indeplinite prin aranjament adecvat si prin dimensionarea diferitelor elemente ale terminalului de transbordare (vezi (viii));
    (xiv) zonele functionale individuale ale terminalului sunt compuse dintr-un numar de componente de sistem. In scopul obtinerii unui terminal de transbordare optim din toate punctele de vedere, este necesar sa se asigure dimensiuni echilibrate pentru componentele sistemelor individuale, din moment ce eficienta terminalului este determinata de componentele cele mai slabe.

                              TABEL
PRIVIND CLASIFICAREA CAILOR NAVIGABILE EUROPENE DE IMPORTANTA INTERNATIONALA PENTRU TRANSPORTUL COMBINAT*)

    *) Clasele I - Va nu sunt mentionate, fiind de importanta regionala sau nefiind relevante pentru transportul combinat.
 ____________________________________________________________________________
|     |Clasele   |           Nave cu motor si barje          |               |
|     |cailor    |___________________________________________|_______________|
|  A  |navigabile|   Tipul navei: Caracteristici generale    |               |
|     |          |___________________________________________|_______________|
|     |          |Destinatie|Lungime|Latime|Pescaj*5)|Tonaj  |               |
|     |          |          |maxima |maxima|         |       |               |
|_____|__________|__________|_______|______|_________|_______|_______________|
|     |          |          |  L(m) | B(m) |   d(m)  | T(t)  |               |
|_____|__________|__________|_______|______|_________|_______|_______________|
|  1  |    2     |     3    |   4   |   5  |    6    |   7   |       8       |
|_____|__________|__________|_______|______|_________|_______|_______________|
|     |          | Vasele   | 95 -  | 11,4 |  2,50 - |1.500 -|               |
|     |    Vb    | pentru   | 110   |      |  2,80   |3.000  |    ___ ___    |
|     |          | Rin      |       |      |         |       | --|___|___|   |
|     |__________|__________|_______|______|_________|_______|_______________|
|     |          |          |       |      |         |       |       ___     |
|     |   VIa    |          |       |      |         |       |    __|___|    |
|     |          |          |       |      |         |       |      |___|    |
|     |__________|__________|_______|______|_________|_______|_______________|
|     |          |          |       |      |         |       |     ___ ___   |
|  B  |   VIb    |   *3)    |  140  | 15,0 |  3,90   |       |  __|___|___|  |
|     |          |          |       |      |         |       |    |___|___|  |
|     |__________|__________|_______|______|_________|_______|_______________|
|     |          |          |       |      |         |       |   ___ ___ ___ |
|     |          |          |       |      |         |       |__|___|___|___||
|     |          |          |       |      |         |       |  |___|___|___||
|     |   VIc    |          |       |      |         |       |     ___ ___   |
|     |          |          |       |      |         |       |    |___|___|  |
|     |          |          |       |      |         |       |  --|___|___|  |
|     |          |          |       |      |         |       |    |___|___|  |
|     |__________|__________|_______|______|_________|_______|_______________|
|     |          |          |       |      |         |       |               |
|     |          |          |       |      |         |       |   ___ ___ ___ |
|     |          |          |       |      |         |       |  |___|___|___||
|     |   VII    |          |       |      |         |       |--|___|___|___||
|     |          |          |       |      |         |       |  |___|___|___||
|     |          |          |       |      |         |       |*6)            |
|_____|__________|__________|_______|______|_________|_______|_______________|
 _____________________________________________________________________________
| Clasele    |             Convoaie impinse              |Inaltimea |Simboluri|
| cailor     |___________________________________________|minima sub|grafice  |
| navigabile | Tipul convoiului: Caracteristici generale |poduri*2) |pe harta |
|            |___________________________________________|          |         |
|            | Lungime | Latime | Pescaj*5) |   Tonaj    |          |         |
|            |         |        |           |            |          |         |
|____________|_________|________|___________|____________|__________|_________|
|            |   L(m)  |   B(m) |    d(m)   |    T(t)    |   H(m)   |         |
|____________|_________|________|___________|____________|__________|_________|
|     2      |     9   |   10   |    11     |     12     |    13    |    14   |
|____________|_________|________|___________|____________|__________|_________|
|            |         |        |           |            | 5,25 sau |         |
|     Vb     |  172 -  |  11,4  |   2,50 -  |  3.200 -   | 7,00 sau |         |
|            |  185*1) |        |   4,50    |  6.000     | 9,10*4)  |         |
|____________|_________|________|___________|____________|__________|_________|
|            |  95 -   |        |   2,50 -  |  3.200 -   | 7,00 sau |         |
|    VIa     |  110*1) |  22,8  |   4,50    |  6.000     | 9,10*4)  |         |
|____________|_________|________|___________|____________|__________|_________|
|            |  185 -  |        |   2,50 -  |  6.400 -   | 7,00 sau |         |
|    VIb     |  195*1) |  22,8  |   4,50    | 12.000     | 9,10*4)  |         |
|____________|_________|________|___________|____________|__________|_________|
|            | 270 -   |        |   2,50 -  |  9.600 -   |          |         |
|            | 280*1)  | 22,8   |   4,50    | 18.000     | 9,10*4)  |         |
|    VIc     | 195 -   | 33,0 - |   2,50 -  |  9.600 -   |          |         |
|            | 200*1)  | 34,2*1)|   4,50    | 18.000     |          |         |
|____________|_________|________|___________|____________|__________|_________|
|            |  275 -  | 33,0 - |   2,50 -  | 14.500 -   |          |         |
|    VII     |  285    | 34,2*1)|   4,50    | 27.000     | 9,10*4)  |         |
|____________|_________|________|___________|____________|__________|_________|

    Semnificatia coloanelor din tabel este urmatoarea:
    A - Tipul caii navigabile interioare
    B - DE IMPORTANTA INTERNATIONALA

    Aceasta clasificare este conforma cu clasificarea din anexa nr. III la Acordul european pe principalele cai navigabile de importanta internationala (AGN) din 19 ianuarie 1996.

    Note la tabel:
    *1) Prima cifra ia in considerare situatiile existente, in timp ce a doua reprezinta atat dezvoltarile ulterioare, cat si, in unele cazuri, situatiile existente.
    *2) Permite o distanta minima libera de 0,30 m intre cel mai inalt punct al structurii navei sau incarcaturii acesteia si un pod.
    *3) Permite dezvoltarile viitoare prevazute in navigatia Ro-Ro, containerizata si fluvio-maritima.
    *4) Verificat pentru transportul containerizat:
    - 5,25 m pentru navele care transporta 2 randuri de containere;
    - 7,00 m pentru navele care transporta 3 randuri de containere;
    - 9,10 m pentru navele care transporta 4 randuri de containere;
      50% din containere pot fi goale sau se utilizeaza balastul.
    *5) Valoarea pescajului pentru o anumita cale navigabila interioara va fi determinata in conformitate cu conditiile locale.
    *6) Convoaiele compuse dintr un numar mare de barje pot, de asemenea, sa fie utilizate pe cateva sectiuni ale cailor navigabile de clasa VII. In acest caz, dimensiunile orizontale pot depasi valorile redate in tabel.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 74/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 74 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu