ORDONANTA Nr. 71 din 25 august 1998
pentru aprobarea prelungirii participarii Guvernului Romaniei la programul de
lucru in perioada 1997 - 2000 si la extensiile ulterioare ale Acordului de
cooperare pentru administrarea fondului Autostrazii Transeuropene Nord-Sud
(TEM), semnat la Geneva la 18 decembrie 1991
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 317 din 28 august 1998
In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1
pct. 12 lit. i) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
Art. 1
Se aproba prelungirea participarii Guvernului Romaniei la programul de
lucru, anexa la Acordul de cooperare pentru administrarea fondului Autostrazii
Transeuropene Nord-Sud (TEM), in perioada 1997 - 2000 si la extensiile
ulterioare ale acestuia.
Art. 2
Ministerul Transporturilor va suporta din alocatiile de la bugetul de stat
plata cotizatiei de participare la Proiectul TEM, in valoare de 7.500 dolari
S.U.A./an, atat pana in anul 2000, cat si pentru extensiile ulterioare ale
programului de lucru, incepand cu anul 1999.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
Ministrul afacerilor externe,
Andrei Plesu
COMISIA ECONOMICA PENTRU EUROPA
ACORD DE COOPERARE*)
pentru administrarea fondului Autostrazii Transeuropene Nord-Sud (TEM)
*) Traducere.
Acord intre Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite
(C.E.E./O.N.U.), pe de o parte, si guvernele participante la administrarea
fondului Autostrazii Transeuropene Nord-Sud (TEM), pe de alta parte, care au
convenit urmatoarele:
Art. 1
Sfera acordului
Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite si
guvernele tarilor TEM, denumite in continuare guverne participante, au convenit
sa coopereze pentru implementarea unui proiect intitulat Autostrada
Transeuropeana Nord-Sud (TEM), denumit in continuare Proiectul, o descriere a
acestuia fiind prezentata pe scurt in anexa A. Comisia Economica pentru Europa
a Organizatiei Natiunilor Unite si guvernele participante au fost de acord ca
pentru acest Proiect Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor
Unite sa fie Agentie executiva.
Art. 2
Guvernele participante vor contribui cu fonduri pentru a se acoperi
costurile Proiectului, dupa cum se va prezenta mai jos.
Art. 3
Agentia executiva va raspunde conform clauzelor prezentului acord si pe
baza deciziilor Comitetului director al TEM cu privire la programul de lucru si
buget, in vederea administrarii fondurilor cu care au contribuit guvernele
participante pentru acoperirea costurilor Proiectului.
Secretarul executiv al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei
Natiunilor Unite va repartiza secretariatului functiile ce i-au fost
incredintate prin prezentul acord si acele functii care vor putea fi
determinate de parti.
Art. 4
1. Fiecare guvern participant, potrivit procedurii mentionate la paragraful
2 de mai jos, va pune la dispozitie Organizatiei Natiunilor Unite suma de 7.500
dolari S.U.A. anual, suplimentata, dupa caz, cu alte contributii din orice alta
sursa, iar Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite va
utiliza aceste fonduri pentru acoperirea costurilor Proiectului prevazut in
anexa A.
2. Fiecare guvern participant va depune fondurile mai sus mentionate in
moneda convertibila, cu utilizare nerestrictionala, intr-un cont stabilit de
Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite la Swiss Bank
Corporation, Case Postale 2770, CH 1211 Geneva 2, cel tarziu pana in luna
ianuarie a fiecarui an.
3. Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite va
stabili un fond comun, potrivit regulilor si reglementarilor financiare ale
Organizatiei Natiunilor Unite, pentru primirea si administrarea fondurilor mai
sus mentionate.
4. Fondul comun si activitatile finantate din acesta vor fi administrate de
Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite, in
conformitate cu reglementarile, regulile si directivele Organizatiei Natiunilor
Unite. In mod corespunzator, se va angaja si administra personalul, se vor
procura echipamente, rechizite si servicii, iar contractele vor intra in
vigoare in conformitate cu prevederile acestor reglementari, reguli si
directive.
5. Toate conturile financiare si bilanturile vor fi exprimate in dolari
S.U.A.
Art. 5
1. Fondul comun va fi utilizat pentru acoperirea cheltuielilor determinate
de realizarea de catre Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei
Natiunilor Unite a activitatilor Proiectului, in temeiul prezentului acord.
2. Din fondul comun se va retine, de asemenea, o cota de treisprezece (13)
procente pentru toate cheltuielile asigurate din fondul comun. Acest procentaj
va reprezenta contributia pentru serviciile de sprijinire a programului,
furnizate de Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite in
implementarea Proiectului finantat prin fondul comun.
3. Din fondul comun se va retine si o cota echivalenta cu un (1) procent
din remuneratia sau salariul net al persoanelor angajate de Agentia executiva,
a caror angajare este finantata prin fondul comun, pentru a asigura o rezerva
destinata acoperirii oricarei pretentii pentru decesul, accidentarea sau
imbolnavirea, survenite in timpul serviciului, conform reglementarilor si
regulilor sau contractelor Organizatiei Natiunilor Unite, aplicabile. Rezerva
nu poate fi restituita guvernelor participante.
Art. 6
1. Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite va
incepe si va continua coordonarea activitatilor potrivit prezentului acord,
dupa primirea contributiilor.
2. Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite nu va
face nici un fel de plati in afara sumelor specificate pentru cheltuieli in
cadrul Proiectului.
3. Daca se ivesc cheltuieli neprevazute sau daca suma contributiei anuale,
determinata conform prevederilor art. IV paragraful 1 de mai sus, se dovedeste
insuficienta pentru acoperirea costului Proiectului, Comisia Economica pentru
Europa a Organizatiei Natiunilor Unite va inainta spre aprobare guvernelor
participante un buget suplimentar, prezentand finantarea suplimentara care va
fi necesara. Daca o astfel de finantare suplimentara nu va fi disponibila,
asistenta asigurata Proiectului potrivit prezentului acord poate fi redusa sau,
daca va fi necesar, incetata de Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei
Natiunilor Unite.
In nici un caz Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor
Unite nu isi va asuma nici o responsabilitate in cazul depasirii fondurilor
asigurate in cadrul fondului comun.
Art. 7
Organizatia Natiunilor Unite este proprietarul echipamentelor, al
stocurilor si al oricaror alte obiecte finantate din acest fond comun. La
incetarea sau la expirarea prezentului acord problema proprietatii va face
obiectul unor consultari intre guvernele participante si Agentia executiva.
Art. 8
Evaluarea activitatilor finantate din acest fond va fi realizata in comun
de Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite si de
guvernele participante, periodic, dupa caz.
Art. 9
Acest fond va face in mod exclusiv obiectul procedurilor de audit interne
si externe, prevazute in reglementarile, regulile si directivele financiare ale
Organizatiei Natiunilor Unite.
Art. 10
Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite va prezenta
guvernelor participante urmatoarele situatii de bilant si rapoarte, elaborate
in conformitate cu procedurile contabile si de raportare ale Organizatiei
Natiunilor Unite:
a) un bilant financiar anual cuprinzand veniturile, cheltuielile, activul
si pasivul la data de 31 decembrie a fiecarui an in legatura cu fondurile
asigurate de guvernele donatoare;
b) un raport final si un bilant financiar final, in termen de 6 luni de la
data expirarii sau incetarii prezentului acord.
Art. 11
Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite, in urma
consultarii Comitetului director TEM, va notifica guvernele participante cand,
dupa opinia sa, scopurile pentru care a fost creat acest fond s-au atins. Data
unei astfel de notificari va fi considerata ca data a expirarii prezentului
acord, ceea ce va constitui obiectul prelungirii valabilitatii, dupa cum se
arata la art. XIV.
Art. 12
Orice stat membru al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei
Natiunilor Unite, orice stat avand statut consultativ in cadrul acesteia,
precum si organizatiile de integrare economica regionala, constituite de catre
statele suverane membre ale Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei
Natiunilor Unite, avand competenta in problemele abordate in prezentul acord,
care doreste/doresc sa participe la Proiect si deci la prezentul acord, va/vor
notifica in acest sens secretarul executiv al Comisiei Economice pentru Europa
a Organizatiei Natiunilor Unite. Acesta va transmite o copie a acestei
notificari guvernelor participante.
Daca secretarul executiv nu primeste nici o obiectie in termen de 90 de
zile de la comunicarea sa adresata partilor privind intentia participarii,
statul sau organizatia respectiva va deveni parte contractanta la acord, cu
conditia de a-si indeplini obligatiile, intre care si cele prevazute la art. I.
Secretarul executiv va informa partile in mod corespunzator.
Art. 13
Prezentul acord isi poate inceta valabilitatea la solicitarea fie a
Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite, fie a
guvernelor participante, cu conditia ca in termen de 30 de zile sa adreseze o
nota scrisa celeilalte parti, art. X continuand sa ramana in vigoare in scopul
prevazut de acesta.
Art. 14
La incetarea sau la expirarea prezentului acord conform art. XI sau XIII,
fondurile vor continua sa fie detinute de Comisia Economica pentru Europa a
Organizatiei Natiunile Unite pana cand toate cheltuielile determinate de
Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite au fost achitate
din aceste fonduri. Dupa aceasta, orice suma ramasa in fondul comun va fi pusa
la dispozitie guvernelor participante.
Art. 15
Prezentul acord va putea fi semnat de toate statele TEM.
Acordul va intra in vigoare dupa semnarea sa de catre Comisia Economica
pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite si de urmatoarele guverne
participante: Ungaria, Italia, Polonia, Romania si Iugoslavia.
Drept pentru care, subsemnatii, fiind autorizati corespunzator pentru
aceasta, au semnat prezentul acord in doua exemplare, la Geneva.
Pentru Guvernul Ungariei: 18 decembrie 1991
Pentru Guvernul Italiei: 19 decembrie 1991
Pentru Guvernul Poloniei: 18 decembrie 1991
Pentru Guvernul Romaniei: 18 decembrie 1991
Pentru Guvernul Iugoslaviei: 18 decembrie 1991
Pentru Comisia Economica pentru
Europa a Organizatiei Natiunilor Unite: 18 decembrie 1991
Pentru Guvernul Bulgariei: 28 februarie 1992
Pentru Guvernul R. F. Cehoslovacia: 5 februarie 1992
Pentru Guvernul Turciei: 2 septembrie 1992
Pentru Guvernul Croatiei: 21 iulie 1993
Pentru Guvernul Lituaniei: 24 octombrie 1994
Pentru Guvernul Georgiei: 17 iulie 1996
Pentru Guvernul Bosniei-Hertegovina: 26 decembrie 1996
COMISIA ECONOMICA PENTRU EUROPA
ANEXA A
ACORD DE ADMINISTRARE A FONDULUI COMUN
Partea 1
PROIECTUL TEM (AUTOSTRADA TRANSEUROPEANA NORD-SUD)
Program de lucru pentru perioada 1997 - 2000
______________________________________________________________________________
Obiectivul Activitatea
______________________________________________________________________________
Nr. Descriere Nr. Descriere
crt. crt.
______________________________________________________________________________
1. Extinderea in continuare a 1.1. Asistenta TEM tarilor membre pentru
retelei TEM si promovarea finantarea constructiei TEM privind:
accelerarii constructiei cadrul legal, taxe si impozite,
acesteia fondul drumurilor, concesiuni etc.
1.2. Elaborarea unui "Master
Plan" pentru
TEM: proiect initial, evaluare
economica, sociala si a elementelor
de mediu, comunicatii, accesibilitat,
prioritizare, program provizoriu de
executie a lucrarilor de constructii
etc.
1.3. Revizuirea si actualizarea prognozei
de trafic TEM: reexaminarea
metodologiilor posibile, date
initiale de intrare, orizont de timp
si scenarii
1.4. Inventarierea trecerilor de frontiera
pe traseul TEM si recomandari de
modernizare.
1.5. Extinderea bazei de date TEM:
proiectare, adaptare, prelucrare,
management si actualizare
2. Activitati de promovare 2.1. Realizarea de noi contacte si
a TEM extinderea legaturilor cu tarile
vecine in scopul aderarii acestora la
Proiect
2.2. Furnizarea de informatii privind TEM
catre publicul general: brosuri cu
informatii, buletine, mass-media etc.
3. Garantarea sigurantei 3.1. Actualizarea si revizuirea
circulatiei, a conditiilor standardelor de proiectare privind
optime de conducere prin caracteristicile geometrice
asistenta in cadrul TEM (TEM - GDS)
privind proiectarea, 3.2. Promovarea si distribuirea TEM - GDS
intretinerea, exploatarea in interiorul si in afara zonei TEM.
si gestionarea 3.3. Reexaminarea metodologiilor de
evaluare a impactului asupra mediului
(EIA), in scopul de a armoniza
experienta practica cu organizarea si
cu metodologiile
3.4. Punerea de acord a semnalizarii TEM
si introducerea metodelor moderne de
telematica pe drumuri
3.5. Masuri si atasamente in scopul
cresterii sigurantei traficului si al
inlaturarii petelor negre (locuri
periculoase, cu frecventa mare a
accidentelor) de pe TEM
3.6. Introducerea si extinderea sistemelor
de management al podurilor si al
drumurilor (BMS, PMS), in scopul
imbunatatirii si optimizarii
intretinerii autostrazilor
3.7. Actualizarea programului de
modernizare a coridoarelor TEM
3.8. Schimb de experienta privind
participarea publica la etapele de
planificare si proiectare a
autostrazilor
3.9. Introducerea metodologiilor de
inginerie a valorii la proiectarea
TEM
3.10. Produse-program pentru TEM: rolul
Biroului central al Proiectului (PCO)
in schimbul de informatii pe probleme
de software
3.11. Introducerea ultimelor informatii
privind tehnologiile pentru
activitatile TEM
3.12. Expertiza privind identificarea
necesitatilor suplimentare ale
tarilor TEM privind asistenta din
partea Proiectului pentru proiectare,
constructie, exploatare si
administrare a Proiectului
3.13. Elaborarea unui plan amanuntit pentru
instruirea personalului din tarile
TEM pe probleme economice si tehnice
4. Asistenta in procesul 4.1. Dezvoltarea si implementarea unei
integrarii in Sistemul strategii de cooperare pe linie TEM
european de transport cu organisme competente ale Uniunii
Europene (U.E.) si cu alte organisme
internationale importante
4.2. Cooperarea cu Comite Europeen de
Normalisation (C.E.N.) pentru
standardizarea drumurilor
4.3. Studierea efectelor introducerii
greutatii pe osie de 11,5 t pe TEM
4.4. Cooperarea cu TER privind transportul
combinat si aspectele intermodale
pentru ambele proiecte
5. Intensificarea activitatii 5.1. Intalniri regulate ale comitetului
de management al director si ale coordonatorilor
Proiectului nationali TEM
5.2. Intalniri ale directorilor de drumuri
si consfatuiri cu grupul
consilierilor experti
5.3. Intarirea rolului si functiilor
Biroului central al Proiectului
5.4. Analiza Proiectului in vederea
sustinerii in fata unor noi
confruntari
5.5. Cooperarea dintre tarile TEM in toate
problemele privind transportul rutier
5.6. Transfer de tehnologie din afara
zonei si in interiorul zonei
5.7. Dezvoltarea unui program pentru
schimbul regulat si sistematic de
experienta privind studiile TEM
5.8. Dezvoltarea unui program pentru
schimbul regulat si sistematic de
experienta pe probleme privind
legislatia in domeniul transportului
rutier
6. Stabilirea de noi obiective
in concordanta cu
necesitatile ce apar
______________________________________________________________________________
Partea a 2-a
AUTOSTRADA TRANSEUROPEANA NORD-SUD - PROIECT DE BUGET
PENTRU PERIOADA 1997 - 2000 (in dolari S.U.A.)
______________________________________________________________________________
Cod Componenta 1997 - 2000 1997 1998 1999 2000
______________________________________________________________________________
10 PERSONAL PROIECT
11.01 Director Proiect 14.400 3.600 3.600 3.600 3.600
11.03 Consultanti 9.600 2.400 2.400 2.400 2.400
______________________________________________________________________________
11.99 Subtotal 24.000 6.000 6.000 6.000 6.000
______________________________________________________________________________
13.00 Sprijin admin. 16.000 4.000 4.000 4.000 4.000
15.00 Calatorii oficiale 60.000 15.000 15.000 15.000 15.000
16.00 Costuri misiuni 36.000 9.000 9.000 9.000 9.000
______________________________________________________________________________
19.00 Total componenta 136.000 34.000 34.000 34.000 34.000
______________________________________________________________________________
20 SUBCONTRACTE
21.00 Subcontracte 8.000 2.000 2.000 2.000 2.000
______________________________________________________________________________
29.00 Total componenta 8.000 2.000 2.000 2.000 2.000
______________________________________________________________________________
30 PREGATIRE
32.00 Pregatire grup 86.000 20.000 23.000 20.000 23.000
______________________________________________________________________________
39.00 Total componenta 86.000 20.000 23.000 20.000 23.000
______________________________________________________________________________
40 ECHIPAMENTE
42.00 Echipamente
non-exp. 14.000 5.000 2.000 5.000 2.000
______________________________________________________________________________
49.00 Total componenta 14.000 5.000 2.000 5.000 2.000
______________________________________________________________________________
50 DIVERSE
51.00 Intretinere si
oper. 4.000 1.000 1.000 1.000 1.000
53.00 Altele 28.000 7.000 7.000 7.000 7.000
______________________________________________________________________________
59.00 Total componenta 32.000 8.000 8.000 8.000 8.000
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
TOTAL 276.000 69.000 69.000 69.000 69.000
______________________________________________________________________________
SPRIJIN PENTRU
PROGRAM 36.000 9.000 9.000 9.000 9.000
______________________________________________________________________________
REZERVE OPERATIONALE 41.600 10.400 10.400 10.400 10.400
______________________________________________________________________________
TOTAL PROIECT: 353.600 88.400 88.400 88.400 88.400
______________________________________________________________________________
Partea a 3-a
CADRUL DE COOPERARE PENTRU PERIOADA 1997 - 2000
ACORD DE COOPERARE
privind Autostrada Transeuropeana Nord-Sud (TEM) in perioada 1997 - 2000
Guvernele Bosniei-Hertegovinei, Bulgariei, Croatiei, Republicii Cehe,
Georgiei, Ungariei, Italiei, Lituaniei, Poloniei, Romaniei, Slovaciei si
Turciei,
dorind sa sporeasca eficienta operatiunilor de transport,
au convenit continuarea cooperarii in scopul realizarii retelei de
autostrazi transeuropene Nord-Sud (TEM), prin respectarea urmatoarelor
prevederi:
I. OBIECTIVE
Principalele obiective ale Proiectului TEM in perioada 1997 - 2000 vor fi:
A. Obiective de perspectiva
1. Proiectul se bazeaza pe intentia ferma a statelor semnatare de a crea o
retea transeuropeana de autostrazi (TEM). Aceasta retea va forma un sistem de
artere rutiere de mare capacitate, capabile sa asigure o calitate
corespunzatoare de servicii pentru trafic, prin garantarea unei sigurante a
circulatiei, a unei viteze de circulatie si a unui confort, acceptate de comun
acord si bazate pe standarde si reglementari practice, recomandate spre
utilizare de catre toate tarile TEM.
2. Aceasta retea va lega zonele situate in nordul, sudul si sud-estul
Europei intre ele si cu vestul Europei, trecand prin tarile participante,
contribuind in acest mod la realizarea unui sistem echilibrat paneuropean de
transport de marfuri si persoane.
3. Autostrada Transeuropeana Nord-Sud: a) va satisface cerintele de
transport pe distante lungi si de trafic international, oferind un mod de
transport eficient si comod, si, in acelasi timp, constituind o importanta
artera de tranzit intre statele participante, conectandu-le pe acestea la
tarile vecine din Europa, nordul Africii si vestul Asiei, precum si b) va
constitui un element esential in indepartarea lipsurilor si nepotrivirilor
existente in infrastructura de transport in aceasta zona si in sustinerea
procesului de integrare europeana a sistemelor infrastructurilor de transport,
promovand astfel dezvoltarea generala a intregii zone.
4. In functie de resursele disponibile, statele pot hotari adaugarea de noi
obiective.
B. Obiective imediate
1. Asistenta in accelerarea constructiei retelei TEM, prin identificarea
necesarului de investitii si a prioritatilor, investigarea resurselor
financiare necesare pentru constructia TEM si determinarea celor mai noi si
potrivite sisteme de recuperare a investitiei de la utilizatorii autostrazii
TEM.
2. Asistenta in proiectarea, construirea, intretinerea, exploatarea si
administrarea retelei de autostrazi TEM pe teritoriile tarilor participante,
astfel incat sa constituie parte integranta a unei infrastructuri rutiere
integrate in Europa, ceea ce va contribui la eliminarea diferentelor existente
in reteaua de autostrazi din vestul, estul, centrul si sud-estul Europei.
3. Asistenta in extinderea TEM, prin includerea unor noi legaturi in
reteaua actuala, orientate pe directia est-vest, intersectand axa nord-sud a
TEM, in scopul asigurarii unui sistem de transport echilibrat pentru traficul
de persoane si marfuri intre estul, centrul si vestul Europei.
4. Asistenta in consolidarea rolului TEM in procesul de integrare europeana
a transporturilor.
5. Promovarea si imbunatatirea cooperarii in toate problemele privind
transportul rutier intre tarile TEM avand diferite niveluri de dezvoltare.
6. Continuarea activitatii de difuzare a informatiilor, experientei
rezultate din expertize, a cunostintelor de know-how care s-au acumulat pana in
prezent in zona TEM, spre alte regiuni ale lumii.
II. RETEAUA TEM
1. TEM va deveni o retea internationala de autostrazi si de drumuri expres,
care va lega partea nordica a Europei cu partile ei sudice si sud-estice si
Marea Baltica, Marea Adriatica, Marea Egee si Marea Neagra, printr-un sistem
rapid, sigur si economic de autostrazi. La vest, terminalele sale se vor lega
cu autostrazile existente. La est si sud, autostrada va deschide puncte de
legatura cu sistemele rutiere din Asia si Africa. Legaturile noi, intersectand
axa TEM nord-sud de la est la vest, vor spori atractivitatea TEM prin
imbogatirea retelei in beneficiul utilizatorilor potentiali. Introducerea
acestor legaturi in Proiect se va realiza numai in baza hotararilor adoptate de
Comitetul director TEM.
2. Itinerarele initiale ale retelei TEM sunt prezentate in appendixul A.
3. Pentru perioada de valabilitate a acestui acord, aria geografica a
Proiectului este limitata la tarile europene, precum si la Armenia, Azerbaidjan
si Georgia. Teritoriul unei noi tari membre trebuie sa se invecineze cu
teritoriul unei tari membre sau al unei tari avand calitatea de observator.
III. CADRUL INSTITUTIONAL
1. Proiectul TEM va fi coordonat de catre un comitet director
interguvernamental, sprijinit de organe aflate in subordine, conform
appendixurilor B si D. Coordonatorii nationali, ai caror termeni de referinta
sunt descrisi in appendixul C, vor avea ca responsabilitati coordonarea la
nivel national a activitatilor legate de Proiect, precum si mentinerea
legaturilor in cadrul Proiectului.
2. De retinut faptul ca, in continuare, C.E.E./O.N.U. (Comisia Economica
pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite, va ramane Agentia executiva a
Proiectului TEM pana la sfarsitul anului 2000; statele participante vor invita
comisia sa continue indeplinirea acestei functii si dupa aceasta data
(organizatii internationale ... Proiect).
Organizatiile internationale IGO si NGO si/sau organismele private si
statele membre vor fi, de asemenea, invitate sa contribuie la Proiectul TEM.
IV. PARTICIPARE
Membri
1. Membrii Proiectului trebuie sa indeplineasca toate obligatiile stipulate
in Acordul de cooperare pentru administrarea fondului TEM, denumit in
continuare acord. Reprezentantii acestora, intr-un numar stabilit pentru
fiecare intalnire si in mod echitabil pentru toate tarile membre, au dreptul sa
ia parte la toate intalnirile expertilor, cheltuielile de cazare si masa fiind
suportate din bugetul TEM.
2. In cazul in care membrii nu isi indeplinesc obligatiile in termenul
stipulat la art. IV/2 al acordului, C.E.E./O.N.U. va lua legatura cu guvernul
respectiv pentru a clarifica motivele si pentru a stabili un nou termen. Daca
si acest nou termen expira fara a fi primit contributia din partea membrului,
guvernului respectiv i se poate solicita sa achite toate cheltuielile legate de
participarea expertilor sai la reuniunile de experti.
3. Daca nu sunt indeplinite toate conditiile impuse de calitatea de membru,
pe o perioada mai lunga de 2 ani, Comitetul director TEM poate recomanda
C.E.E./O.N.U. sa retraga calitatea de membru a guvernului semnatar TEM sau sa
propuna schimbarea statutului de membru cu cel de observator.
4. Statele nemembre, alte organizatii internationale, organizatii
neguvernamentale si/sau organisme private sunt, de asemenea, invitate sa
contribuie la Proiect ca membri asociati, observatori sau donatori.
Membri asociati
5. Contributia pentru Proiect a membrilor asociati este in numerar, la
nivelul stipulat prin acord, neavand semnat acordul. Acestia trebuie sa isi
exprime dorinta de a fi admisi ca membri asociati, in forma scrisa sau printr-o
declaratie in timpul unei sedinte a Comitetului director TEM.
6. Membrii asociati au dreptul de participare la sedintele Comitetului
director TEM si la toate celelalte reuniuni TEM, cu exceptia sedintelor cu
usile inchise, in conditiile in care cheltuielile reprezentantilor sunt
acoperite in acelasi mod ca si cele ale membrilor Proiectului.
Observatori
7. Contributia pentru Proiect a observatorilor este in numerar, in suma mai
mica decat este stipulat in acord, sau numai in servicii ori fara nici o
contributie a acestora. Ei trebuie sa-si exprime dorinta de a fi admisi cu
statut de observator, in forma scrisa sau printr-o declaratie in timpul unei
sedinte a Comitetului director TEM.
8. Observatorii au numai un statut consultativ in cadrul Proiectului.
Reprezentantii acestora la sedinte vor achita toate cheltuielile legate de
participarea la reuniuni.
V. BUGETUL TEM
Acoperirea cheltuielilor determinate de efectuarea activitatilor prezentate
in programul de lucru, bugetele anuale vor fi stabilite de Comitetul director
pe baza urmatoarelor elemente:
1. Resurse:
a) contributii in servicii si in numerar din partea statelor membre;
b) contributii in numerar si/sau in servicii din partea Programului
Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (P.N.U.D.), din partea altor organizatii
internationale, nationale si/sau private si din partea unor state nemembre.
2. Cheltuieli
Principalele capitole ale cheltuielilor sunt pentru coordonarea
Proiectului, subcontracte, instruiri, echipamente si diverse alte costuri.
Statele participante vor continua sa plateasca salariile, contributiile
pentru asigurarile sociale, precum si alte sume destinate personalului
national, atat cand lucreaza pentru Proiectul TEM, cat si atunci cand acest
personal este delegat sa participe la reuniuni, cursuri etc.
Bugetul Proiectului care acopera o perioada de 4 ani este prezentat in
anexa A, partea a 2-a.
VI. AMPLASAREA BIROULUI CENTRAL AL PROIECTULUI
Biroul central TEM are sediul la Varsovia.
Modul de organizare pentru buna functionare a biroului, ca activitate a
guvernului tarii gazda, este prezentat in appendixul G.
VII. NOTIFICAREA ACCEPTARII
Cele de mai sus au fost aprobate in cadrul celei de a douazeci si saptea
sedinte a Comitetului director.
VIII. APPENDIXURI
Appendixurile constituie parte integranta a acestui acord.
Appendix A - Reteaua TEM
Appendix B - Comitetul director
Appendix C - Coordonatorii nationali
Appendix D - Biroul central al Proiectului
Appendix E - Bugetul
Appendix F - Scrisoare de acord semnata de C.E.E. si de guvernul tarii
gazda
Appendix G - Scrisoare-tip de acord, ce urmeaza a fi semnata de C.E.E. si
guvernul tarii coordonatorului de Proiect sau de alt reprezentant al echipei
implicate in Proiect.
APPENDIX A - Reteaua TEM
se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 317 din 28
august 1998, la pagina nr. 9.
APPENDIX B
Comitetul director
1. Comitetul director este organul cu cel mai inalt nivel de decizie al
Proiectului TEM. El este format din reprezentanti nominalizati de guvernele
statelor TEM, de preferinta la nivel ministerial si/sau de director. Acest
comitet stabileste politica generala a Proiectului si masurile generale care
urmeaza a fi intreprinse privind activitatile TEM si adopta deciziile pentru o
actiune comuna.
2. Functiile Comitetului director cuprind:
a) instituirea oricarui organism subsidiar considerat necesar;
b) emiterea de instructiuni catre directorul Proiectului sau catre oricare
organisme suplimentare considerate necesar a fi instituite;
c) aprobarea programelor de lucru;
d) adoptarea bugetului si a rapoartelor financiare privind executarea lui;
e) examinarea oricaror alte probleme referitoare la activitatile TEM;
f) aprobarea retelei TEM.
3. Regulile de procedura ale Comitetului director sunt urmatoarele:
I. Sedintele
Regula 1
Comitetul director tine doua sedinte regulate pe an, datele si locurile de
desfasurare urmand a fi stabilite de catre comitet, intelegandu-se, de
asemenea, ca aceste sedinte sunt convocate in trimestrul al doilea si,
respectiv, al patrulea al fiecarui an.
Regula 2
Sedintele speciale sunt tinute pe baza deciziei adoptate de comitet cu
ocazia unei intruniri sau la cererea:
a) oricarui membru, sustinuta de alti trei membri, sau
b) a Directorului Proiectului, sustinuta de trei membri.
Regula 3
Toate intalnirile comitetului se vor desfasura cu usile inchise, cu
exceptia cazului in care acesta hotaraste altfel.
II. Ordinea de zi
Regula 4
La fiecare sesiune, comitetul elaboreaza, pe baza textului inaintat de
directorul de proiect, o ordine de zi provizorie pentru sesiunea urmatoare.
Comitetul, la inceputul fiecarei sedinte, adopta ordinea de zi. Orice alta
problema care intra in competenta comitetului si care nu a fost inclusa in
ordinea de zi provizorie poate fi prezentata comitetului de catre un membru al
acestuia sau de catre directorul de proiect si inclusa in ordinea de zi prin
decizia comitetului. Comitetul poate revizui ordinea de zi, adaugand,
excluzand, completand sau facand amendamente asupra punctelor.
III. Reprezentare
Regula 5
Fiecare membru, membru asociat sau observator va fi reprezentat in comitet
de catre un reprezentant care poate fi insotit la sedintele comitetului de alti
reprezentanti sau consilieri. C.E.E./O.N.U., in calitatea sa de Agentie
executiva va participa ex officio.
IV. Functionari
Regula 6
Comitetul, la inceputul primei sale sesiuni anuale si aderand deplin la
principiul rotatiei, alege dintre reprezentantii membrilor un presedinte, un
vicepresedinte si un raportor, care vor detine aceste functii in anul
respectiv, pana cand vor fi alesi succesorii lor.
Daca presedintele nu va mai putea sa-si indeplineasca functiile sau va inceta
sa fie reprezentantul unui guvern membru din comitet, atunci el inceteaza sa
mai detina aceasta functie, care va fi preluata de vicepresedinte, acesta
devenind presedinte pentru mandatul neincheiat.
Regula 7
Presedintele va participa la sedintele comitetului in aceasta calitate si
nu ca reprezentant al guvernului membru care l-a acreditat. Un alt reprezentant
al delegatiei guvernului respectiv va trebui sa fie autorizat sa reprezinte
guvernul in cauza la sedintele comitetului.
V. Limba oficiala si evidenta documentelor
Regula 8
Limba engleza constituie limba oficiala de lucru a Proiectului, inclusiv a
Comitetului director. Tarile care organizeaza sedintele Comitetului director
vor asigura traducerea in limba franceza si/sau rusa, cand aceasta este
posibila.
Regula 9
Cu ocazia sesiunilor comitetului se intocmesc rapoarte care se adopta de
catre comitet, fiind distribuite imediat membrilor si oricaror participanti la
lucrari. Rapoartele pot fi facute publice dupa adoptarea lor, la timpul si in
conditiile pe care le va hotari comitetul.
VI. Cvorum
Regula 10
Deciziile comitetului privind toate problemele examinate vor fi adoptate
prin consens de catre membrii prezenti.
VII. Organisme subordonate
Regula 11
Regulile comitetului se aplica, de asemenea, in principiu, organismelor
subordonate.
VIII. Participarea reprezentantilor guvernelor nemembre si a organizatiilor
internationale
Regula 12
a) guvernele nemembre ale Proiectului, in calitate de membru asociat sau de
observator, si
b) organizatiile internationale specializate
pot participa ca observatori la sedintele Comitetului director, cu statut
consultativ, fara a avea drept de vot.
Membrii asociati au drept de vot la sedintele Comitetului director, dar
reprezentantii acestora nu pot fi alesi presedinti sau directori de proiect si
nici asistenti (directori adjuncti). Observatorii nu au drept de vot la
sedintele Comitetului director.
IX. Aplicarea de amendamente sau suspendarea regulilor de procedura
Regula 13
O regula de procedura poate fi amendata sau suspendata printr-o decizie a
Comitetului director, pe baza consensului tuturor tarilor TEM.
APPENDIX C
Coordonatorii nationali
Coordonatorul national este desemnat de guvernul tarii pe care o
reprezinta.
Coordonatorul national are urmatoarele responsabilitati:
1. sa asigure legatura cu Proiectul TEM, in tara sa;
2. sa mentina legatura intre organizatiile nationale implicate in Proiect
si Biroul central al Proiectului, prin intreprinderea de actiuni la nivel
national, cu scopul de a obtine si transmite informatiile cerute privind
executarea activitatilor biroului;
3. sa coordoneze activitatile desfasurate la nivel national;
4. sa planifice activitatile si sa execute sarcinile ce deriva din
programele de lucru ale TEM;
5. sa utilizeze in mod efectiv si eficient rezultatele obtinute in cadrul
Proiectului TEM;
6. sa participe la sedintele Comitetului director TEM si sa isi aduca contributia
la atingerea obiectivelor TEM.
APPENDIX D
Biroul central al Proiectului
Biroul central al Proiectului coordoneaza toate activitatile realizate in
conformitate cu prevederile prezentului document si functioneaza sub directia
Comitetului director si coordonarea C.E.E./O.N.U., ca Agentie executiva.
Sediul Biroului central al Proiectului se afla la Varsovia, Polonia,
conform intelegerilor stipulate in scrisoarea adresata de Guvernul Republicii
Polonia Secretariatului executiv al C.E.E./O.N.U. privind functionarea acestui
birou.
Personalul care lucreaza in cadrul Biroului central al Proiectului este
compus dupa cum urmeaza:
- director de proiect;
- director(i) adjunct(i);
- alt personal.
Personalul angajat are urmatoarele competente:
Director
Directorul Biroului central al Proiectului TEM este ales pe baza
principiului rotatiei de catre Comitetul director. El va servi pe o perioada de
2 ani, cu posibilitatea extinderii pentru inca 2 ani, cu aprobarea Comitetului
director, pe baza acordului guvernului tarii din care provine.
Guvernul care asigura serviciile directorului de proiect va suporta si
remunerarea acestuia. Conditiile de exercitare a serviciilor sale se stabilesc
printr-un schimb de scrisori intre C.E.E./O.N.U. si guvernul respectiv. Cand se
deplaseaza in afara Varsoviei, cheltuielile de transport si diurna se suporta
din bugetul Proiectului TEM.
Directorul de proiect are urmatoarele responsabilitati:
1. sa actioneze ca director al Biroului central al TEM;
2. sa elaboreze versiunea initiala a programelor de lucru ce urmeaza a fi
supuse aprobarii Comitetului director si apoi, dupa ce programele au fost
adoptate, sa organizeze desfasurarea activitatilor inscrise;
3. sa activeze ca secretar al Comitetului director;
4. sa acorde consultanta presedintelui Comitetului director in probleme
care necesita adoptarea deciziilor;
5. sa pregateasca si sa distribuie tarilor membre informatii cu privire la
problemele ce necesita adoptarea de decizii;
6. sa pastreze legatura permanenta cu coordonatorii nationali pentru toate
problemele aferente implementarii activitatilor TEM;
7. sa elaboreze raportul directorului de proiect asupra tuturor
activitatilor desfasurate de Biroul central al Proiectului privind stadiul de
realizare a TEM in perioada analizata, pentru sedintele Comitetului director;
8. sa organizeze si sa elaboreze documentatii de ordin tehnic si
administrativ care vor fi puse in discutie la toate reuniunile TEM;
9. sa controleze activitatea expertilor care asigura servicii de
consultanta in cadrul diverselor activitati si care coopereaza cu guvernele TEM
in cadrul contributiei in servicii pentru Proiectul TEM;
10. sa verifice activitatile administrative si financiare ce intra in
competenta Biroului central al Proiectului;
11. sa acorde asistenta pentru administrarea bugetului, in conformitate cu
deciziile Comitetului director si prevederile regulamentelor financiare si
procedurale ale C.E.E./O.N.U.;
12. sa acorde asistenta la recrutarea de consultanti, sub indrumarea
Comitetului director, oferindu-si sprijinul in executarea activitatilor
specifice in conformitate cu programul de lucru;
13. sa execute si alte sarcini incredintate de Comitetul director;
14. directorul de proiect va raspunde direct directorului Diviziei de
transporturi din cadrul C.E.E./O.N.U. sau reprezentantului acestuia;
15. in calitatea sa de conducator al Biroului central al Proiectului,
directorul de proiect va supraveghea activitatea desfasurata atat de personalul
strain, cat si de cel local pus la dispozitie de Guvernul Poloniei;
16. sediul directorului de proiect se va afla la Varsovia, Polonia, si
orice deplasare in afara acestui sediu va fi efectuata numai dupa consultarea
prealabila si cu aprobarea Diviziei de transporturi a C.E.E./O.N.U.;
17. sa reprezinte proiectul in stransa legatura cu C.E.E./O.N.U.;
18. sa informeze toti membrii comitetului, prin comunicari verbale sau
scrise, despre problemele care pot interesa comitetul, putand participa la
dezbateri.
Directori adjuncti (asistenti)
Pentru realizarea unui volum de munca mai mare, Comitetul director poate
selecta directori adjuncti calificati, care sa lucreze pe o anumita perioada,
avand sarcina de a-l sprijini pe directorul de proiect in probleme tehnice, de
functionare si financiare ale conducerii Proiectului TEM.
Acestia sunt alesi, dintre candidatii propusi de tarile TEM, de catre
Comitetul director, cu participarea directorului de proiect. Disponibilizarea
acestora de catre guvernele tarilor participante se va realiza in aceleasi
conditii ca si in cazul directorului de proiect.
Alt personal
Daca va fi necesar, fata de personalul pus la dispozitie de tara gazda, se
va recruta si un personal suplimentar, care va fi remunerat in cadrul
Proiectului, conform necesitatilor TEM, astfel cum au fost determinate de catre
directorul de proiect si cu aprobarea Comitetului director.
APPENDIX E
Bugetul
Proiectul TEM se realizeaza pe baza unui buget, ale carui principale surse
sunt contributiile in numerar in valuta liber convertibila de la tarile membre.
La acest buget pot contribui de asemenea: state nemembre, organe si organizatii
internationale si/sau organizatii particulare.
Atat organizatiile publice, cat si cele particulare din tarile TEM, cum
sunt universitatile, birourile de proiectare, companiile de constructii,
organizatiile de transport sau alte firme producatoare etc. pot fi cointeresate
in sponsorizarea Proiectului TEM.
Contributiile tarilor membre in moneda convertibila vor fi de acelasi
nivel. Contributiile in servicii vor trebui sa fie pe cat posibil la acelasi
nivel.
Bugetul este planificat sa acopere o perioada de 4 ani.
Acest buget, inclusiv contributiile in servicii ale tarilor, va fi utilizat
sub controlul C.E.E./O.N.U. si sub indrumarea directorului de proiect, in
conformitate cu programul de lucru si cu instructiunile Comitetului director.
Principalele contributii in servicii din partea tarilor membre TEM sunt
cele legate de: functionarea Biroului central, organizarea de reuniuni,
asigurarea de experti nationali, elaborarea de rapoarte tehnice si programe de
perfectionare si realizarea de activitati de coordonare specifice si de
incheiere de subcontracte prin proceduri de implementare guvernamentale.
APPENDIX F
August 1991
REPUBLICA POLONIA
Ministerul Afacerilor Externe
Secretar de stat
Domnule,
Incepand cu anul 1978, Biroul central al Proiectului (PCO) Autostrazii
Transeuropene Nord-Sud (TEM) din Varsovia functioneaza la Varsovia cu succes,
servind statele TEM in implementarea tuturor activitatilor realizate in cadrul
Proiectului, in conformitate cu documentele acestui Proiect pentru faze
succesive. Statele membre TEM, dintre care se disting: Austria, Bulgaria,
Cehia, Slovacia, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Romania, Turcia si
Iugoslavia, au convenit, cu ocazia celei de a XIX-a sesiuni speciale a
Comitetului director TEM, care s-a desfasurat la Praga in noiembrie 1990,
continuarea activitatilor legate de Proiect pentru perioada 1992 - 1996 (intr-o
etapa ulterioara, Albania si-a exprimat interesul de a se alatura Proiectului).
S-a convenit ca mentinerea amplasarii PCO la Varsovia va fi in beneficiul
Proiectului.
PCO va indeplini functiile definite in Acordul de cooperare TEM. Aprobarea
functionarii acestuia de catre guvernele participante va va fi notificata la
timpul cuvenit. PCO va fi condus de catre directorul de proiect, care va fi
asistat de personal calificat, asa cum este descris in appendixul E la Acordul
de cooperare TEM.
Veti gasi in continuare masurile de organizare pentru functionare PCO, pe
care guvernul tarii gazda este pregatit sa le ia in perioada 1992 - 1996.
Ca parte a contributiilor in servicii, indicate in appendixul F la Acordul
de cooperare TEM, guvernul tarii gazda va asigura un spatiu corespunzator
destinat biroului, inclusiv toata intretinerea, personalul auxiliar local si o
masina de transport pasageri pentru scopuri oficiale.
In particular, guvernul tarii gazda va acoperi cheltuielile, asigurand
Biroului central al Proiectului urmatoarele:
a) chiria, inclusiv toate costurile de intretinere (fara costurile pentru
servicii de telecomunicatii) pentru un birou corespunzator avand o suprafata de
pana la 200 mp; salariile, alocatiile si drepturile sociale pentru personalul
local auxiliar, format din patru functionari, si anume: un administrator, un
contabil, o secretara si un sofer;
b) alimentarea si intretinerea unui autoturism de transport pasageri, pus
la dispozitia Biroului central al Proiectului pentru deplasarile oficiale in
tara (inclusiv toate cheltuielile de functionare) si in afara tarii (mai putin
cheltuielile pentru combustibili) pe durata Proiectului.
Cheltuielile pentru echipamentul tehnic al biroului, cu exceptia mobilei,
vor fi acoperite din bugetul Proiectului.
Guvernul tarii gazda va asigura, de asemenea, servicii medicale si servicii
pentru personalul strain care face parte din Biroul central al Proiectului, ca
si pentru functionarii civili nationali si va sprijini personalul strain care
face parte din Biroul central al Proiectului sa obtina cazare in aceleasi
conditii de inchiriere care se aplica diplomatilor apartinand misiunilor
straine acreditate in Polonia.
Conventia privind privilegiile si imunitatile Organizatiei Natiunilor
Unite, la care Guvernul Poloniei este parte, se va aplica in mod corespunzator
in privinta Biroului central al Proiectului, a personalului si a proprietatii.
Sectiunile 18 d, e, f si g din conventie nu se vor aplica totusi
cetatenilor Republicii Polonia, angajati ai Biroului central al Proiectului.
Reprezentantii guvernelor participante la reuniunile convocate sub
auspiciile Proiectului, in timpul exercitarii functiilor lor si pe perioada
deplasarilor spre si dinspre Polonia, se vor bucura de privilegiile si
imunitatile prevazute in conventia mentionata.
Primiti domnule, asigurarea inaltei mele consideratii.
Jerzy Makarczyk
Dlui Gerald Hinteregger
Secretar executiv
Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite
Palais des Nations
1211 Geneva
APPENDIX G
Stimate domnule ambasador,
Am placerea sa va informez ca la ultima sesiune a Comitetului director
pentru Autostrada Transeuropeana Nord-Sud (TEM), dl (dna) ........ din tara
dvs. s-a bucurat de sprijinul unanim in vederea alegerii sale ca director
adjunct de proiect TEM de la data de ....... pana la ............., iar apoi ca
director de proiect de la ........ pana la ............. .
In conformitate cu Acordul de cooperare pentru administrarea fondului
comun, directorul de proiect este "selectat" de catre Comitetul
director dintre reprezentantii statelor membre TEM. Domnul/doamna
.............. va indeplini aceasta functie pe o perioada de 2 ani, avand
posibilitatea prelungirii acestei perioade cu inca cel mult 2 ani, in
conditiile in care Comitetul director va aproba acest lucru, iar guvernul tarii
respective va fi de acord.
Conditiile care reglementeaza indatoririle ce revin dlui/dnei
............., care vor fi incluse intr-un acord de servicii speciale, ce
urmeaza a fi semnat intre dl (dna) .............. si Organizatia Natiunilor
Unite, sunt reproduse mai jos, cu scopul de a fi aduse la cunostinta si a fi
aprobate de autoritatile competente din tara dvs.
Responsabilitatile care le revin directorilor adjuncti
(sau altui tip de personal) de pe langa directorul de proiect
Directorii adjuncti au sarcina de a ajuta directorul de proiect in
activitatile tehnice, operationale, financiare, legate de conducerea TEM.
Responsabilitatile directorului de proiect
Sub conducerea Comitetului director si coordonarea C.E.E./O.N.U.,
directorul de proiect are urmatoarele responsabilitati:
1. sa actioneze ca director al Biroului central al TEM (PCO);
2. sa elaboreze proiectele programelor de lucru ce urmeaza a fi supuse
aprobarii Comitetului director (SC) si sa le administreze, dupa adoptare;
3. sa activeze ca secretar al Comitetului director (SC) si al
coordonatorilor nationali TEM (TEMNC);
4. sa acorde consultanta presedintelui director si TEMNC in probleme care
necesita luarea unei decizii;
5. sa pregateasca si sa distribuie tarilor membre informatii cu privire la
problemele ce necesita adoptarea unei decizii;
6. sa pastreze legatura permanenta cu coordonatorii nationali pentru toate
problemele aferente implementarii activitatilor TEM;
7. sa elaboreze Raportul directorului de proiect asupra tuturor
activitatilor desfasurate de tip PCO si privind stadiul de realizare a TEM in
perioada analizata, in vederea examinarii in cadrul sedintelor SC si TEMNC;
8. sa organizeze si sa elaboreze documentatii de ordin tehnic si administrativ,
care vor fi puse in discutie la toate reuniunile TEM;
9. sa controleze activitatea expertilor care asigura servicii de
consultanta in cadrul diverselor activitati si care coopereaza cu guvernele TEM
in cadrul contributiei in servicii pentru Proiectul TEM;
10. sa verifice activitatile administrative si financiare ce intra in
competenta PCO;
11. sa acorde asistenta pentru administrarea bugetului Proiectului, in
conformitate cu deciziile SC si cu prevederile regulilor si reglementarilor financiare
ale O.N.U.;
12. sa asiste la selectarea consultantilor propusi, sub indrumarea
Comitetului director, in functie de necesitati, pentru a acorda asistenta in
realizarea activitatilor specifice, in conformitate cu programele de lucru;
13. sa execute si alte sarcini incredintate de SC.
Directorul de proiect va raporta direct directorului Diviziei de
transporturi din cadrul C.E.E./O.N.U. sau reprezentantului acestuia.
In calitatea sa de conducator al PCO din Varsovia, Polonia, directorul de
proiect va supraveghea atat activitatea desfasurata de personalul sau strain,
cat si de cel local pus la dispozitie de Guvernul Poloniei.
Sediul directorului de proiect se afla la Varsovia, Polonia, si orice
deplasare in afara acestui sediu va fi efectuata numai dupa consultarea
prealabila si cu aprobarea Diviziei de transporturi a C.E.E./O.N.U.
Pe baza conditiilor impuse mai sus, Organizatia Natiunilor Unite va oferi
dlui (dnei) ............... un contract de la ......... pana la ........ ca director
adjunct de proiect si de la ......... pana la ........ ca director de proiect.
Sunt mentionate in continuare urmatoarele prevederi speciale suplimentare:
1. Directorul de proiect va prelua functia la data ......... pentru o
perioada de doi ani, cu posibilitate de prelungire a acestei perioade, dupa cum
s-a specificat anterior.
2. Guvernul .............. va raspunde de plata salariului si a tuturor
celorlalte alocatii si beneficii, cum ar fi:
a) plata directa catre el/ea a tuturor retributiilor si alocatiilor pe care
el/ea are dreptul sa le primeasca in mod normal;
b) plata tuturor cheltuielilor privind transportul personalului si al
efectelor de stramutare spre si catre sediu;
c) plata calatoriei si cheltuielile aferente dinspre si catre sediu pentru
el/ea si persoanele intretinute de el/ea dupa numirea si separarea de
C.E.E./O.N.U.
3. Guvernul ............. va raspunde de asigurarea medicala si de
accidente aferenta dlui (dnei) .........., acoperind perioada acestui contract
cu C.E.E./O.N.U. si, mai mult, chiar peste ceea ce este stipulat la paragraful
4c).
4. Organizatia Natiunilor Unite va asigura dlui (dnei) ....................
urmatoarele:
a) un document atestand statutul lui/ei ca expert al Organizatiei Natiunilor
Unite in misiune si ca director de proiect C.E.E./O.N.U. - TEM;
b) diurna pe perioada calatoriei lui/ei oficiale in afara sediului;
c) in caz de deces, accident sau boala in timpul exercitarii atributiilor
de serviciu in numele Organizatiei Natiunilor Unite, in timpul calatoriei, in
conditiile prezentului contract, expertul sau persoanele intretinute de el/ea
vor fi indreptatite la compensatii din partea Organizatiei Natiunilor Unite,
echivalente compensatiilor care ar fi platibile unui membru al Organizatiei
Natiunilor Unite, care indeplineste functii similare, in conformitate cu
appendixul D privind Regulile personalului.
V-as ramane recunoscator daca ati comunica conditiile, asa cum sunt
stabilite in aceasta scrisoare, autoritatilor competente din ............. .
Daca aceste conditii sunt acceptabile, va rog returnati-mi aceasta
scrisoare, contrasemnata in mod corespunzator.
Raman, stimate domnule ambasador.
Al dumneavoastra sincer,
Yves Berthelot
secretar executiv
Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite
Sunt de acord cu clauzele acestei scrisori
Nume si titlu: ............. Data ..........
(Ambasadorul ...............
Reprezentantul permanent al .............)