Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 5 din 20 ianuarie 1998

privind participarea Romaniei la initiativa europeana EUREKA, in conditiile


SmartCity3

Declaratiei de la Hanovra si ale Memorandumului de intelegere dintre membrii EUREKA, din 6 noiembrie 1985
ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 37 din 29 ianuarie 1998

    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. a) din Legea nr. 221/1997 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se aproba participarea Romaniei la initiativa europeana EUREKA, in conditiile Declaratiei de la Hanovra si ale Memorandumului de intelegere dintre membrii EUREKA, din 6 noiembrie 1985.
    Art. 2
    Ministerul Cercetarii si Tehnologiei asigura din bugetul anual aprobat cheltuielile pentru:
    - plata contributiei anuale a Romaniei, in calitate de tara membra, la bugetul Secretariatului EUREKA de la Bruxelles;
    - sprijinirea participarii Romaniei la proiectele si actiunile organizate in cadrul initiativei europene EUREKA.

                       PRIM-MINISTRU
                       VICTOR CIORBEA

                              Contrasemneaza:
                              Ministrul cercetarii
                              si tehnologiei,
                              Bujor Bogdan Teodoriu

                              Ministrul afacerilor
                              externe,
                              Andrei Plesu

                              Ministrul finantelor,
                              Daniel Daianu


                             CONFIRMAREA
            statutului Romaniei de tara membra a EUREKA*)

    *) Traducere.

    Cu ocazia celei de-a XV-a sesiuni a Conferintei ministeriale EUREKA de la Londra, din data de 19 iunie 1997, ministrul cercetarii si tehnologiei din guvernul roman, dl. Bujor Bogdan Teodoriu, a confirmat, in numele Guvernului Romaniei, ca Romania este de acord, de azi inainte, cu prevederile si obligatiile incluse in cadrul Memorandumului de intelegere asupra Secretariatului EUREKA.
    Mai mult, ministrul a fost de acord, in conformitate cu practica EUREKA, ca Romania va contribui la bugetul Secretariatului EUREKA de la Bruxelles, incepand cu anul 1998, la nivelul determinat de Grupul Inaltilor Reprezentanti EUREKA, in timp util si in conformitate cu prevederile Memorandumului de intelegere si cu anexele sale.
    In urma primirii acestor asigurari si ca urmare a schimbului de scrisori dintre cei doi ministri, datate 6 si 11 iunie 1997, ministrul de stat pentru stiinta, energie si industrie al Marii Britanii si presedinte al celei de-a XV-a sesiuni a Conferintei ministeriale EUREKA, dl. John Battle, confirma statutul Romaniei de tara membra a EUREKA si, in numele tuturor membrilor, ureaza bun venit Romaniei in cadrul initiativei.
    Londra, 19 iunie 1997

                            Bujor Bogdan Teodoriu,
                            ministrul roman al
                            cercetarii si tehnologiei

                            John Battle,
                            ministru pentru stiinta,
                            energie si industrie
                            al Marii Britanii,
                            presedinte al celei
                            de-a XV-a sesiuni a
                            Conferintei ministeriale
                            EUREKA


                         DECLARATIA DE LA HANOVRA*)

    *) Traducere.

    Acest document a fost aprobat la Conferinta ministeriala de la Hanovra la data de 6 noiembrie 1985.
    EUREKA a fost instituita de catre o conferinta a ministrilor din 17 tari si de catre membrii Comisiei Comunitatii Europene, intruniti la Paris la 17 iulie 1985.
    Reunindu-se la Hanovra in zilele de 5 si 6 noiembrie 1985, ministrii din 18 tari si un membru al Comisiei Comunitatii Europene au convenit urmatoarele:

    Obiectiv

    Obiectivul EUREKA este de a spori, printr-o stransa cooperare intre intreprinderi si institute de cercetare din domeniul tehnologiilor avansate, productivitatea si competitivitatea pe piata mondiala a industriilor si economiilor nationale ale Europei si, prin aceasta, de a intari bazele unei prosperitati de durata si ale bunei folosiri a fortei de munca. EUREKA va permite Europei sa stapaneasca si sa exploateze tehnologiile importante pentru viitorul ei si sa-si dezvolte capacitatile in domenii considerate de insemnatate cruciala.
    Acest obiectiv va fi realizat prin incurajarea si facilitarea unei sporite cooperari industriale, tehnologice si stiintifice, in proiecte orientate spre elaborarea de produse, procese si servicii de mare potential la nivelul pietei mondiale si bazate pe tehnologii avansate.
    Proiectele EUREKA vor servi unor scopuri civile si se vor adresa atat sectoarelor de piata, cat si sectoarelor controlate de stat ale economiei.

    Principalele orientari si criterii

    1. Proiectele EUREKA se vor referi, in primul rand, la produse, procese si servicii din urmatoarele domenii ale tehnologiilor avansate: informatica si telecomunicatii, robotica, noi materiale, noi tehnologii de productie, biotehnologii, tehnologie marina, laseri, protectia mediului inconjurator, tehnologii de transport.
    EUREKA va incorpora, de asemenea, importante proiecte de cercetare si dezvoltare tehnologica, urmarind crearea premiselor tehnice atat pentru realizarea de structuri productive tot mai moderne, cat si pentru solutionarea unor probleme internationale.
    2. EUREKA este deschisa oricaror capacitati de cercetare, dezvoltare si productie care se dovedesc eficiente, inclusiv celor existente in intreprinderile mici si mijlocii, precum si in institutele mici de cercetare, in care se initiaza, de altfel, o buna parte din produsele, tehnologiile si procesele inovative.
    3. Schimbul de tehnologii intre intreprinderi si institute europene constituie o conditie preliminara a asigurarii unui inalt standard tehnologic al industriei europene. Proiectele EUREKA vor incuraja si vor largi acest domeniu.
    4. Proiectele EUREKA vor satisface urmatoarele criterii:
    - concordanta cu obiectivele mentionate mai sus;
    - cooperarea intre participanti (intreprinderi, institute de cercetare) din mai mult de o tara europeana;
    - un potential identificabil de a genera beneficii;
    - utilizarea unor tehnologii avansate;
    - preocuparea de a asigura un avans tehnologic semnificativ in privinta produsului, procesului sau serviciului care formeaza obiectul lucrarilor;
    - participanti cu o calificare tehnica si administrativa corespunzatoare;
    - o angajare financiara adecvata din partea intreprinderilor participante.

    Conditii generale

    1. EUREKA va primi sprijin corespunzator din partea guvernelor tarilor participante si a Comunitatii Europene.
    2. Constituirea unui spatiu economic european larg, omogen, dinamic si deschis spre lume este esentiala pentru succesul EUREKA.
    3. Imbunatatirea si consolidarea pietei interne a zonei Pietei Comune, ca si deplina transpunere in viata a Declaratiei de la Luxemburg a tarilor Comunitatii Europene si Asociatiei Europene a Liberului Schimb vor fi, prin urmare, in beneficiul EUREKA.
    In particular, aceasta inseamna ca EUREKA va trebui sa determine o accelerare a eforturilor in curs, orientate spre:
    - elaborarea de standarde industriale comune, inca din etapele incipiente ale realizarii produselor;
    - eliminarea obstacolelor existente in domeniul comertului, intre altele prin recunoasterea reciproca a procedurilor si certificatelor de control al calitatii;
    - deschiderea reciproca a sistemelor de aprovizionare tehnico-materiala ale productiei.
    4. Comunitatea Europeana si guvernele tarilor participante la EUREKA vor examina posibilitatea de a gasi si alte masuri de sprijin pentru EUREKA.
    5. Actiunile desfasurate in cadrul EUREKA vor fi realizate in conformitate cu principiile competitiei internationale libere.

    Transpunerea in viata si coordonarea proiectelor

    1. Proiectele
    1.1. Proiectele EUREKA vor fi pregatite printr-un intens schimb de informatii intre intreprinderi, institute si, dupa caz, beneficiarii potentiali. In acest context, instituirea unor foruri industriale in anumite sectoare ar putea ajuta la identificarea posibilelor proiecte EUREKA.
    1.2. Guvernele si Comisia Comunitatii Europene vor sprijini schimbul de informatii, astfel incat toate partile interesate sa fie informate asupra proiectelor avute in vedere.
    1.3. In cele din urma, proiectele EUREKA vor rezulta din consultari intre partile interesate. Intreprinderile si institutele care colaboreaza vor realiza proiectele in grupuri formate dupa dorinta lor.
    1.4. Participantii la un proiect EUREKA vor stabili forma de cooperare in conformitate cu cerintele specifice proiectului. Tot astfel cade in responsabilitatea partilor sa determine natura mecanismelor de administrare a proiectului si sa-i asigure, cu mijloace proprii, administrarea.
    1.5. Intreprinderile si institutele participante la un proiect EUREKA vor finanta proiectul din fondurile proprii, din fondurile obtinute de pe pietele de capital si din orice alte fonduri publice la care vor avea acces.
    1.6. Guvernele tarilor carora le apartin intreprinderile si institutele participante la un proiect convenit, ca si Comisia Comunitatii Europene, dupa caz, vor stabili compatibilitatea proiectului cu obiectivele si criteriile adoptate de EUREKA. In mod corespunzator, ele vor informa Conferinta ministrilor, prin intermediul Grupului Inaltilor Reprezentanti. Asemenea informari vor cuprinde o descriere de proiect, o analiza a conformitatii cu obiectivele si criteriile EUREKA, precum si indicatii asupra oricaror masuri suplimentare ce pot privi terte parti. Proiectele care necesita asemenea masuri suplimentare pot fi discutate de inaltii reprezentanti, la cererea oricarui membru al grupului acestora. Procedurile vor fi reactualizate in lumina experientei dobandite.
    1.7. Dupa o astfel de notificare, proiectele EUREKA vor ramane totusi deschise si altor participanti, daca partenerii la proiect vor agrea aceasta.

    2. Organizare
    2.1. Coordonatorul pentru EUREKA este Conferinta ministrilor. Membrii acesteia vor fi reprezentanti ai guvernelor tarilor participante si ai Comisiei Comunitatii Europene.
    La sfarsitul fiecarei reuniuni, Conferinta ministrilor va alege presedintele urmatoarei sedinte. Presedintele va asigura continuitatea activitatii organizatiei.
    Va ramane in responsabilitatea Conferintei ministrilor sa dezvolte in continuare substanta, structurile si telurile EUREKA si sa-i evalueze rezultatele.
    2.2. Inaltii reprezentanti ai fiecareia dintre tarile participante si ai Comisiei Comunitatii Europene se vor intalni ori de cate ori va fi necesar, ca grup de lucru, pentru a sprijini Conferinta ministrilor in exercitarea misiunilor sale si pentru a-i pregati reuniunile, intocmind si rapoarte asupra proiectelor ce urmeaza a fi aduse la cunostinta Conferintei ministrilor.
    Presedintele grupului de lucru va avea aceeasi nationalitate ca si presedintele urmatoarei reuniuni a Conferintei ministrilor.
    Tinand seama de procedurile nationale, inaltii reprezentanti vor asigura in mod corespunzator:
    - promovarea fluxului necesar de informatii in propriile tari;
    - stabilirea de contacte intre intreprinderi si institute din tarile participante la EUREKA, furnizarea informatiilor necesare si incurajarea transpunerii in practica a proiectelor;
    - identificarea si informarea celorlalti inalti reprezentanti asupra sectoarelor, tehnologiilor, produselor sau serviciilor pentru care exista un interes de cooperare declarat;
    - punerea la dispozitie celorlalti inalti reprezentanti a informatiilor cu privire la pregatirea de proiecte EUREKA;
    - discutarea cu ceilalti inalti reprezentanti a solutiilor la orice problema si consultarea reciproca asupra modurilor de functionare a proiectelor.
    Inaltii reprezentanti interesati se pot intruni in reuniuni si pentru discutarea unor proiecte specifice.
    2.3. Se va constitui un secretariat sau un grup de actiune EUREKA, de mici proportii si flexibil, subordonat Conferintei EUREKA a ministrilor, in scopul cresterii eficientei actiunilor EUREKA, precum si al asigurarii bunei lor intelegeri de catre participanti si alte parti interesate. Intre alte sarcini, secretariatul va asigura:
    - colectarea si difuzarea informatiilor, functionand astfel ca o casa de clearing;
    - sprijinirea intreprinderilor si institutelor in stabilirea de contacte cu parteneri la proiecte EUREKA;
    - sprijin in pregatirea si desfasurarea reuniunilor Conferintei ministrilor si Grupului Inaltilor Reprezentanti;
    - continuitatea in linie executiva a desfasurarii activitatii.
    Componenta Secretariatului va reflecta participarea la EUREKA atat a tarilor membre ale Comunitatii Europene, cat si a altor tari.

    Relatiile dintre EUREKA, Comunitatea Europeana si alte aranjamente de cooperare europeana existente

    1. Proiectele EUREKA nu intentioneaza sa inlocuiasca cooperarea tehnologica europeana existenta, in forme cum sunt: programele coordonate de Comunitatea Europeana, Centrul European de Cercetari Nucleare, Agentia Spatiala Europeana, alte proiecte de cooperare bilaterala sau multilaterala, ori sa influenteze dezvoltarea ulterioara a acestora.
    2. Comunitatea Europeana poate participa ca partener la EUREKA, de exemplu, prin propriile sale institutii, prin programe de cercetare si dezvoltare sau prin mijloace financiare.
    3. O conditie preliminara deosebit de importanta pentru succesul initiativei EUREKA o constituie crearea, in zona Comunitatii Europene si in tarile participante, de conditii generale, cat si a unui mediu favorabil cooperarii tehnologice.

                        MEMORANDUM DE INTELEGERE
intre membrii EUREKA asupra Secretariatului EUREKA*)

    *) Traducere.

    1. Acest memorandum de intelegere intre membrii EUREKA reglementeaza functionarea Secretariatului EUREKA.

    A. Sarcinile Secretariatului
    2. Rolul Secretariatului este de a oferi un sprijin continuu retelei EUREKA, in primul rand la nivel de lucru. In plus, pe baza experientei activitatii EUREKA in interiorul Secretariatului si a abilitatii personalului de a imbunatati initiativa, Secretariatul este in masura sa faca recomandari asupra dezvoltarii politicilor si strategiilor, dar nu poate implementa noi initiative fara un acord prealabil al Grupului Inaltilor Reprezentanti sau al Grupului Coordonatorilor Nationali de Proiecte, in concordanta cu Declaratia privind rolurile si responsabilitatile, aprobata de Grupul Inaltilor Reprezentanti la Edinburgh, in luna aprilie 1997 (sau amendata succesiv de catre grup).
    3. Sarcinile Secretariatului trebuie stabilite, in detaliu, intr-un plan anual de activitate, dezvoltat de catre Secretariat in baza consideratiilor urmatoare si aprobat in concordanta cu Declaratia privind rolurile si responsabilitatile.

    B. Dimensiunea Secretariatului
    4. In prezent, Secretariatul este alcatuit din 7 persoane detasate si 8 angajati direct. Grupul Inaltilor Reprezentanti va desemna una dintre persoanele detasate drept "sef al Secretariatului EUREKA".
    5. Daca Grupul Inaltilor Reprezentanti decide in consecinta, componenta Secretariatului poate fi marita sau redusa, pe baza experientei.

    C. Componenta Secretariatului si reglementarile conexe
    (i) Nationalitatea personalului
    6. Personalul detasat trebuie sa constituie un grup echilibrat, care sa provina din tarile membre EUREKA. Una dintre persoanele detasate trebuie sa fie din partea Comisiei Europene. Toti membrii EUREKA pot face propuneri pentru personalul detasat.
    7. Personalul angajat direct poate fi de orice nationalitate din tarile membre EUREKA si trebuie sa aiba permis legal de munca in Belgia.
    (ii) Rotatia personalului
    8. Personalul detasat va activa pe o perioada initiala de 3 ani, cu posibilitatea extinderii anuale pe alti 2 ani, perioada de serviciu variind de la caz la caz, pentru a asigura continuitatea activitatii Secretariatului.
    9. Nominalizarile initiale pentru personalul detasat si extinderile ulterioare vor fi aprobate de Grupul Inaltilor Reprezentanti. Grupul Inaltilor Reprezentanti poate, din motive clare, dupa consultari cu personalul detasat, sa incheie o nominalizare inainte de perioada stabilita initial. Fara a prejudicia reglementarea din paragraful 25, posturile personalului detasat se vor roti intre tarile membre EUREKA, in asa fel incat toate tarile membre sa aiba oportunitati egale de a ocupa un post.
    (iii) Nominalizarea personalului
    10. Toate persoanele detasate, numite in concordanta cu paragrafele 6-9, vor fi nominalizate de guvernele tarilor EUREKA implicate ori de catre Comisia Europeana, in consultare cu seful Secretariatului, astfel incat sa se asigure ca aceste nominalizari ofera Secretariatului abilitatile necesare in concordanta cu paragraful 16.
    11. Numarul posturilor in Secretariat si nationalitatea personalului care va fi numit vor fi aprobate de Grupul Inaltilor Reprezentanti. Functiile posturilor in cadrul Secretariatului vor fi aprobate de Grupul Inaltilor Reprezentanti, pe baza propunerilor sefului Secretariatului.
    (iv) Termenii si conditiile de angajare
    12. Personalul detasat din cadrul Secretariatului va respecta principiul responsabilitatii, potrivit prevederilor paragrafului 14. In functie de carierele personale si de angajament, dar nu referitor la obligatiile de serviciu in cadrul Secretariatului, persoanele detasate se vor bucura de drepturile si obligatiile convenite intre personalul angajat si cel detasat. In stabilirea termenilor detasarii, tarile membre EUREKA vor actiona in scopul de a se asigura ca termenii si conditiile serviciului sunt compatibile cu cele utilizate in alte organizatii internationale similare si, in particular, ca salariile, impreuna cu alocatiile nete pentru taxe, asigurari sociale si alte deduceri, sunt comparabile cu salariile nete ale gradatiilor echivalente in alte organizatii.
    13. Personalul angajat direct va fi numit in baza termenilor si a conditiilor stabilite de seful Secretariatului si este subiect pentru aprobarea bugetara din partea Grupului Inaltilor Reprezentanti. Asa cum este prevazut in paragraful 19 c), toate costurile personalului de sprijin vor fi suportate de guvernele tarilor membre si de catre Comisia Europeana, in concordanta cu contributia prevazuta in anexa la prezentul memorandum de intelegere. Nu este nici un motiv sa se continue angajamentele daca Secretariatul inceteaza sa functioneze in concordanta cu paragraful 25.
    14. Pe perioada serviciului sau, personalul Secretariatului se va subordona sefului Secretariatului, va lucra in conformitate cu cele prevazute in paragrafele 17 si 23 si va respecta principiul responsabilitatii, prevazut in paragraful 21, precum si principiile corespunzatoare ale confidentialitatii. Intregul personal va lucra in spiritul unei adevarate echipe EUREKA si, in particular, va activa in interesul membrilor EUREKA, in general, si independent, in mod particular, pentru tara membra EUREKA de care este numit. Despre aceasta se va mentiona clar in termenii si in conditiile de angajare de catre organizatia care il detaseaza. Aceasta organizatie va urmari ca personalul detasat sa confirme, in scris, Secretariatului acceptul lui asupra acestor obligatii.
    15. Intregul personal va fi subiect al unei evaluari anuale a activitatii desfasurate, avandu-se in vedere sarcinile prevazute in planul anual de activitate. Pentru personalul detasat, evaluarea va fi facuta de catre seful Secretariatului si va fi inaintata organizatiilor care au detasat personal. O evaluare anuala pentru seful Secretariatului va fi facuta de catre presedintele Grupului Inaltilor Reprezentanti si va fi inaintata, in mod asemanator, organizatiei care l-a detasat. Membrii Grupului Inaltilor Reprezentanti vor fi informati despre rezultatele evaluarii, pe o baza confidentiala.
    (v) Capacitatile profesionale
    16. Personalul detasat va include persoane care au experienta in afaceri, in industrie sau in sectorul public ori in colaborarea internationala in tehnologii avansate, in special referitoare la proiecte industriale. Personalul detasat va acoperi toate abilitatile si capabilitatile tehnice necesare pentru a indeplini sarcinile ce decurg din responsabilitatile descrise in paragraful 2 si detaliate in planul anual de activitate.
    (vi) Responsabilitatile sefului Secretariatului
    17. Seful Secretariatului va avea responsabilitatea generala pentru activitatile Secretariatului si se va subordona presedintelui Grupului Inaltilor Reprezentanti, respectand principiul responsabilitatii prevazut in paragraful 21.

    D. Alte probleme
    (i) Entitate legala
    18. Secretariatul va fi o entitate legala independenta, o "asociatie internationala fara scop lucrativ" (AISBL) sub jurisdictia legislatiei belgiene. Secretariatul va avea puterea sa intre in aranjamente contractuale cu furnizorii de bunuri si servicii necesare. Secretariatul va raspunde in fata legii pentru actele si omisiunile personalului sau care activeaza in functie de capacitatea profesionala.
    (ii) Finantare
    19. Cheltuielile Secretariatului se vor referi la:
    a) toate costurile referitoare la salarii, pensii, expatriere si alocatii ulterioare, acomodare, calatorii spre rezidenta privata vor fi asigurate de tarile membre EUREKA care si-au nominalizat personalul (asa cum este definit in paragraful 10);
    b) cheltuielile de oficiu, incluzand inchirieri, utilitati, echipamentul initial al oficiului, vor fi acoperite de tara unde Secretariatul isi are sediul;
    c) alte costuri vor fi acoperite de tarile membre in concordanta cu contributia prevazuta in anexa la prezentul memorandum de intelegere.
    20. Secretariatul va pregati proiecte de buget pentru fiecare an calendaristic pentru cheltuielile prevazute in paragraful 19, care vor fi prezentate spre aprobare Grupului Inaltilor Reprezentanti de catre seful Secretariatului EUREKA. Conturile anuale ale Secretariatului vor fi auditate in concordanta cu legea belgiana.
    (iii) Responsabilitati
    21. In concordanta cu sectiunea 2.3 a Declaratiei de principii de la Hanovra, Secretariatul va fi infiintat "sub responsabilitatea Conferintei EUREKA a ministrilor". Secretariatul va raspunde in fata Grupului Inaltilor Reprezentanti, intre intalnirile Conferintei ministeriale, si a presedintelui grupului, intre intalnirile grupului.
    (iv) Limbile
    22. Secretariatul va primi si va stoca informatii in oricare dintre cele cinci limbi utilizate in cadrul intalnirilor EUREKA. Secretariatul va difuza informatiile in limba in care au fost primite. Secretariatul poate difuza informatiile in celelalte limbi utilizate in cadrul intalnirilor EUREKA, la cererea si pe cheltuiala membrilor EUREKA implicati.

    E. Reguli interne de oficiu
    23. Activitatea cotidiana in Secretariat se va desfasura in conformitate cu Regulile interne de oficiu (Manualul), care va fi pregatit de seful Secretariatului in consultare cu personalul sau, aprobat de catre Presedintie si prezentat Grupului Inaltilor Reprezentanti pentru confirmare. Orice schimbari in aceste reguli trebuie, de asemenea, aprobate de Presedintie si prezentate Grupului Inaltilor Reprezentanti pentru confirmare.

    F. Sediul Secretariatului
    24. Sediul Secretariatului va fi stabilit la Bruxelles.

    G. Intrarea in vigoare a amendamentelor la memorandumul de intelegere
    25. Acest memorandum de intelegere va intra in vigoare dupa semnare. Conferinta ministrilor, in functie de recomandarea Grupului Inaltilor Reprezentanti, va analiza functionarea lui si va decide asupra continuitatii sale, daca este necesar.
    26. Termenii memorandumului de intelegere pot fi amendati de catre semnatari, pe baza consensului. Pe aceasta baza, amendamentele la termeni trebuie sa fie facute in cadrul conferintelor ministeriale de la Tampere, din 1992, si de la Londra, din 1997.
    27. Daca o tara membra doreste sa paraseasca EUREKA, ea trebuie sa-si incheie participarea in cadrul acestui memorandum de intelegere la sfarsitul anului calendaristic, anuntand acest lucru cu cel putin 3 luni inainte.

    ANEXA 1
                    IMPARTIREA COSTURILOR ADMINISTRATIVE
                         ale Secretariatului EUREKA

    Aceste costuri descrise in paragraful 19 c) al memorandumului de intelegere vor fi impartite intre membrii EUREKA pe urmatoarea baza (si pe intelegerea ca aceasta nu constituie un precedent pentru alocarea costurilor pentru alte organizatii sau proiecte):
    Islanda                0.12
    Luxemburg              0.19
    Slovenia               0.19
    Ungaria                0.43
    Cehia                  0.50
    Irlanda                0.75
    Portugalia             1.15
    Polonia                1.27
    Grecia                 1.34
    Finlanda               1.35
    Norvegia               1.71
    Danemarca              1.91
    Turcia                 2.05
    Austria                2.50
    Suedia                 2.78
    Rusia                  2.82
    Belgia                 2.90
    Elvetia                3.23
    Olanda                 4.31
    Spania                 6.41
    Franta                12.42
    Germania              12.42
    Italia                12.42
    Marea Britanie        12.42
    Comisia Europeana     12.42
                        -----------
                         100.00
    Acest tabel al impartirii cheltuielilor va fi actualizat anual de catre Grupul Inaltilor Reprezentanti inainte de Conferinta ministeriala, in concordanta cu principiile stabilite in Documentul EUREKA 1.044.
    Data elaborarii: 7 iulie 1997.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 5/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 5 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu