Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 46 din 28 august 2007

privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile si a contributiei nationale in bugetul institutiilor implicate in gestionarea si utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritoriala europeana"

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 603 din 31 august 2007



Avand în vedere prevederile următoarelor regulamente:

a) Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului Consiliului nr. 1.260/1999;

b)  Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul european de dezvoltare regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999;

c) Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 privind regulile de implementare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului european şi al Consiliului privind Fondul european de dezvoltare regională;

d) Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.085/2006 privind Instrumentul de Asistenţă pentru Preaderare;

e)  Regulamentul (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului european şi al Consiliului privind Instrumentul European de Vecinătate şi Parteneriat;

f)  Regulamentul (CE) nr. 951/2007 privind regulile de implementare pentru programele de cooperare transfrontalieră finanţate prin Regulamentul (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Instrumentul European de Vecinătate şi Parteneriat;

g)  Regulamentul (CE) nr. 718/2007 pentru implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.085/2006 privind Instrumentul de Asistenţă pentru Preaderare;

h) Regulamentul Consiliului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene;

i) Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene;

j) Regulamentul (CE, Euratom) nr. 478/2007 al Comisiei de modificare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene,

în temeiul art. 108 din Constituţia Romaniei, republicată, şi al art. 1 pct. I.1 din Legea nr. 266/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul Romaniei adoptă prezenta ordonanţă.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezenta ordonanţă stabileşte cadrul financiar general pentru gestionarea asistenţei financiare nerambursabile alocate Romaniei în calitate de stat membru al Uniunii Europene, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe, în vederea asigurării unui management financiar eficient al fondurilor aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană".

(2) In sensul prezentei ordonanţe, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:

a) obiectivul „Cooperare teritorială europeană" - obiectivul Politicii de Coeziune a Uniunii Europene care vizează dezvoltarea de activităţi economice şi sociale transfrontaliere prin iniţiative locale şi regionale realizate în comun, consolidarea cooperării transnaţionale prin acţiuni menite să favorizeze dezvoltarea teritorială integrată, inclusiv cooperarea bilaterală dintre regiunile maritime, şi stimularea cooperării interregionale, prin realizarea de activităţi de conectare în reţea şi prin schimburi de experienţă între autorităţile regionale şi locale, între state membre şi/sau state nemembre ale Uniunii Europene;

b) Fondul european pentru dezvoltare regională, denumit în continuare FEDR- fondul structural care sprijină regiunile mai puţin dezvoltate, prin finanţarea de investiţii în sectorul productiv, infrastructură, educaţie, sănătate, dezvoltare locală şi întreprinderi  mici  şi  mijlocii  şi  altele asemenea,  conform Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 si Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006;

c)  Instrumentul de asistenţă pentru preaderare, denumit în continuare IPA - instrumentul care asigură ajutor financiar specific adresat ţărilor candidate şi ţărilor potenţial canditate şi asistenţă limitată pentru noile state membre, în vederea susţinerii eforturilor lor de a consolida reformele politice, economice şi instituţionale;

d)   Instrumentul european de vecinătate şi parteneriat, denumit în continuare ENPI - instrumentul financiar care sprijină implementarea Politicii Europene de Vecinătate prin finanţarea de programe comune care reunesc regiuni ale statelor membre şi ale ţărilor terţe (state din afara Uniunii Europene pentru care nu există deocamdată perspectiva aderării) cărora li se adresează Politica Europeană de Vecinătate;

e)   program operaţional - documentul de programare elaborat de Romania împreună cu autorităţile naţionale din statele partenere şi adoptat de Comisia Europeană, prin care este stabilită o strategie de dezvoltare printr-un set de priorităţi coerente pentru care se face apel la un fond sau, în cazul obiectivului „Cooperare teritorială europeană", la FEDR;

f) program operaţional comun - documentul de programare elaborat în comun de Romania şi statele partenere din afara graniţelor Uniunii Europene şi adoptat de Comisia Europeană, prin care este stabilită o strategie comună de dezvoltare printr-un set de priorităţi coerente pentru care se face apel la un fond corespunzător ENPI;

g) program de cooperare - documentul de programare elaborat în comun de Romania şi statele în curs de aderare sau potenţial candidate participante la program şi adoptat de Comisia Europeană, prin care este stabilită o strategie de implementare, printr-un set de priorităţi coerente, a asistenţei acordate de Uniunea Europeană statelor în curs de aderare şi celor potenţial candidate pe baza IPA.

In ansamblul lor, programele operaţionale, programele operaţionale comune şi programele de cooperare vor fi denumite programe;

h) Autoritate de certificare şi plată - structura organizatorică din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, denumit în continuare MEF, responsabilă de certificarea sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeană şi pentru primirea fondurilor transferate Romaniei din FEDR şi IPA, precum şi asigurarea transferului acestora către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor;

i) Autoritate de management - structura organizatorică din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, care asigură gestionarea asistenţei financiare nerambursabile a Uniunii Europene din FEDR şi IPA, precum şi a cofinanţării de la bugetul de stat aferente acestor fonduri. Pentru programele operaţionale pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate naţională, Autoritatea de management este structura organizatorică din statul membru alături de care Romania participă în program;

j) Autoritate comună de management - structura organizatorică din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, desemnată de comun acord de către statele participante la un program operaţional comun, care asigură gestionarea asistenţei financiare nerambursabile a Uniunii Europene din ENPI şi a contribuţiei naţionale aferente acestui fond. Pentru programele operaţionale comune pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate naţională, Autoritatea comună de management este structura organizatorică din statul membru alături de care Romania participă în program;

k) Autoritate naţională - structura organizatorică ce reprezintă statul partener în relaţiile cu celălalt stat/celelalte state participante la un program, fiind responsabilă de coordonarea contribuţiei statului respectiv la elaborarea şi implementarea programului;

l) Secretariatul tehnic comun - structura organizatorică desemnată de către Autoritatea de management/Autoritatea comună de management, în urma consultării cu statul/statele partenere în program care, în baza atribuţiilor delegate de către aceasta, sprijină activitatea Autorităţii de management/Autorităţii comune de management şi a Comitetului de monitorizare;

m) unitate de plată - structura organizatorică din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor avand responsabilitatea transferării către liderul de proiect/beneficiar sau parteneri a fondurilor externe nerambursabile şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat;

n) lider de proiect- pentru programele finanţate din FEDR şi IPA, liderul de proiect reprezintă persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la program, care semnează un contract de finanţare nerambursabilă cu Autoritatea de management/Autoritatea comună de management şi îşi asumă pe deplin, faţă de aceasta, responsabilitatea legală privind gestionarea financiară şi implementarea proiectului;

o) beneficiar - pentru programele finanţate din ENPI reprezintă persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la program, care semnează un contract de finanţare nerambursabilă cu Autoritatea comună de management  şi   îşi   asumă   pe   deplin,   faţă   de   aceasta, responsabilitatea legală privind gestionarea financiară şi implementarea proiectului;

p) partener - persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la program, care participă alături de liderul de proiect/beneficiar la iniţierea şi implementarea proiectului;

r) plată în avans - sumele transferate către liderul de proiect/beneficiar sau parteneri, în stadiul iniţial de implementare a proiectelor, pentru a asigura resursele financiare necesare începerii derulării proiectelor.

In cazul programelor pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor este Autoritatea de management/Autoritatea comună de management, plata în avans este realizată din fondurile externe nerambursabile, pe baza contractului încheiat între Autoritatea de management/ Autoritatea comună de management şi liderul de proiect/ beneficiar.

In cazul programelor pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor este Autoritatea naţională, plata în avans este realizată din sumele prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pe baza contractului încheiat între Autoritatea naţională şi liderul de proiect/beneficiar sau parteneri din Romania;

s) cofinanţare publică - sumele alocate în bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea privind finanţele publice nr. 500/2002, cu modificările ulterioare, şi la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv în bugetele organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean, după caz, pentru finanţarea cheltuielilor eligibile aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor;

ş) cofinanţare privată - orice contribuţie la finanţarea cheltuielilor eligibile, alta decat cea prevăzută la lit. s), aferentă proiectelor finanţate în cadrul programelor aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană";

t) cheltuieli eligibile - cheltuielile realizate de către liderul de proiect/beneficiar sau parteneri, aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană", care pot fi finanţate atat din asistenţa financiară nerambursabilă, cat şi din bugetul de stat şi/sau contribuţia proprie a liderului de proiect/beneficiarului sau partenerilor;

ţ) cheltuieli neeligibile - cheltuielile inerente realizării proiectelor finanţate din fondurile aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană" în cadrul programelor operaţionale/programelor operaţionale comune/programelor de cooperare, care nu pot fi finanţate din fondurile aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană", conform reglementărilor comunitare şi naţionale;

u) contribuţia naţională - totalul sumelor cheltuite în implementarea programelor derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană", fiind formată din cofinanţarea publică şi contribuţia proprie a liderului de proiect/beneficiarului sau partenerilor din Romania;

v) plată directă - transferul sumelor primite de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în calitate de autoritate comună de management, de la Comisia Europeană, reprezentand fonduri externe nerambursabile, către beneficiari, în cazul programelor finanţate din ENPI, precum şi transferul cofinanţării de la bugetul de stat către liderul de proiect/beneficiar sau parteneri din Romania, în cazul tuturor programelor aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană";

w) plată indirectă - transferul sumelor, reprezentand fonduri externe nerambursabile, de la Autoritatea de certificare şi plată către liderul de proiect, prin intermediul unităţii de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pentru programele finanţate din FEDR şi IPA;

x) debite faţă de bugetul Uniunii Europene - sumele datorate bugetului Uniunii Europene ca urmare a nerespectării prevederilor legale comunitare şi naţionale sau a altor documente încheiate ori convenite între Comisia Europeană şi Guvernul Romaniei, precum şi între Comisia Europeană şi statele participante la programe.

CAPITOLUL II

Fondurile externe nerambursabile de la Uniunea Europeană, aferente obiectivului „Cooperare teritorială europeană"

Art. 2. - Programele derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană" în perioada de programare financiară 2007-2013 sunt finanţate din FEDR, ENPI şi IPA.

Art. 3. - (1) FEDR finanţează următoarele programe:

a)   Programul operaţional de cooperare transfrontaliera Romania-Bulgaria 2007-2013;

b)   Programul operaţional de cooperare transfrontaliera Ungaria-Romania 2007-2013;

c)   Programul de cooperare transnaţională „Sud-Estul Europei";

d) Programul de cooperare interregională INTERREG IVC;

e) Programul de cooperare interregională URBACT II;

f) Programul de cooperare interregională INTERACT II;

g) Programul de cooperare interregională ESPON 2013.

(2)   Sumele aferente FEDR stabilite pentru Programul operaţional de cooperare transfrontaliera Romania-Bulgaria 2007-2013, pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate de management, au caracter previzional şi se reflectă în anexa la bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, respectiv în anexa la bugetul unităţilor administrativ-teritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din Romania, în calitate de lider de proiect/beneficiar sau partener.

(3) Autoritatea de certificare şi plată din cadrul MEF transferă sumele prevăzute la art. 3 alin. (2), prin plată indirectă, către liderul de proiect, prin intermediul unităţii de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în conturi deschise de aceştia la instituţii financiar-bancare sau Trezoreria Statului. Plata sumelor prevăzute la alin. (2) se face în euro.

(4)  Pentru celelalte programe operaţionale prevăzute la alin. (1) lit. b)-g), pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate naţională, sumele provenite din FEDR sunt transferate liderului de proiect din Romania de către Autoritatea de certificare/ Autoritatea de management/Secretariatul tehnic comun din cadrul statului partener, conform procedurilor de implementare agreate la nivelul programelor, într-un cont în euro deschis de acesta la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului.

(5)  Liderul de proiect asigură gestionarea fondurilor primite conform alin. (3) şi (4) şi realizează repartizarea sumelor către ceilalţi parteneri de proiect conform contractului de parteneriat încheiat cu aceştia.

(6)  Sumele provenite din FEDR şi transferate conform alin. (4) şi (5) se reflectă în anexa la bugetul unităţilor administrativ-teritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din Romania, în cazul în care acestea au calitatea de lider de proiect sau partener.

Art. 4. - (1) IPA finanţează Programul de cooperare transfrontaliera Romania-Serbia 2007-2013.

(2) Sumele aferente IPA, stabilite pentru Programul de cooperare transfrontaliera Romania-Serbia 2007-2013, pentru   care   Ministerul   Dezvoltării,   Lucrărilor   Publice   şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate de management, au caracter previzional şi se reflectă în anexa la bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, respectiv în anexa la bugetul unităţilor administrativ-teritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din Romania, în calitate de lider de proiect/beneficiar sau partener.

(3) Autoritatea de certificare şi plată din cadrul MEF transferă sumele prevăzute la alin. (2), prin plată indirectă, către liderul de proiect, prin intermediul unităţii de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în conturi în euro deschise de acesta la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului. Plata sumelor prevăzute la alin. (2) se face în euro.

(4)  Liderul de proiect asigură gestionarea fondurilor primite conform alin. (3) şi realizează repartizarea sumelor către ceilalţi parteneri conform contractului de parteneriat încheiat cu aceştia.

Art. 5. - (1) ENPI finanţează următoarele programe operaţionale comune:

a)   Programul operaţional comuna Romania-Ucraina- Moldova;

b)  Programul operaţional comun de cooperare în Bazinul Mării Negre;

c)   Programul operaţional comun Ungaria-Slovacia- Romania-Ucraina.

(2)   Sumele aferente ENPI, stabilite pentru programele operaţionale comune prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b), pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate comună de management, se transferă de la Comisia Europeană către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor în conturi în euro deschise la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului.

(3)  Sumele prevăzute la alin. (2) au caracter previzional şi se reflectă în anexa la bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, respectiv în anexa la bugetul unităţilor administrativ-teritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din Romania, în calitate de lider de proiect/beneficiar sau partener.

(4)  Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor transferă sumele prevăzute la alin. (2), prin plată directă, către beneficiar, într-un cont deschis de acesta la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului. Plata sumelor prevăzute la alin. (2) se face în euro.

(5) Pentru programul operaţional comun prevăzut la alin. (1) lit. c), pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate naţională, sumele provenite din ENPI sunt transferate beneficiarului din Romania de către Autoritatea comună de management din cadrul statului partener, conform procedurilor de implementare agreate la nivelul programului.

(6)   Beneficiarul asigură gestionarea fondurilor primite conform alin. (4) şi (5) şi realizează repartizarea sumelor către ceilalţi parteneri conform contractului de parteneriat încheiat cu aceştia.

(7) Sumele provenite din ENPI şi transferate conform alin. (5) şi (6) se reflectă în anexa la bugetul unităţilor administrativ-teritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din Romania, în cazul în care acestea au calitatea de beneficiar sau partener.

CAPITOLUL III

Contribuţia naţională

Art. 6. - Sumele aferente contribuţiei naţionale pentru programele derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană" se cuprind astfel:

1. în bugetul MEF -Acţiuni generale se cuprind:

a) sumele necesare continuării finanţării proiectelor pentru programele derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană", în cazul indisponibilităţii temporare a fondurilor externe nerambursabile, cu excepţia programelor finanţate din ENPI;

b)    sumele necesare finanţării cheltuielilor aferente transferului de fonduri externe nerambursabile din conturile Autorităţii de certificare şi plată din cadrul MEF în conturile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu excepţia programelor finanţate din ENPI;

2.  în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor se cuprind:

a) sumele necesare continuării finanţării proiectelor, în cazul indisponibilităţii temporare a fondurilor comunitare pentru programele finanţate din ENPI;

b)    Sumele necesare finanţării cheltuielilor aferente transferului de fonduri externe nerambursabile şi a cofinanţării din conturile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor în conturile liderului de proiect/beneficiarului sau ale partenerilor;

c) sumele necesare cofinanţării axelor prioritare/priorităţilor din cadrul tuturor programelor;

d) sumele necesare finanţării cheltuielilor neeligibile, în cazul în care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor are calitatea de beneficiar de asistenţă tehnică;

e)  sumele necesare pentru acoperirea plăţilor în avans pentru programele finanţate din FEDR şi ENPI, pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor este autoritate naţională;

f) sumele aferente achitării unor debite datorate bugetului Uniunii Europene pentru nereguli, inclusiv a majorărilor de întarziere ca urmare a nerecuperării acestora la timp de la liderii de proiect/beneficiari sau parteneri;

3. în bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, respectiv ale organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din Romania, în calitate de lider de proiect/beneficiar sau partener, pentru sumele necesare asigurării cofinanţării locale, finanţării cheltuielilor neeligibile aferente implementării proiectelor proprii.

Art. 7. - (1) In cadrul programelor finanţate din FEDR şi IPA, sumele alocate de la bugetul de stat, reprezentand cofinanţarea, se acordă pentru proiectele la care liderul de proiect sau partenerii sunt instituţii publice ori organizaţii neguvernamentale din Romania şi reprezintă maximum 13% din cheltuielile eligibile ale acestora stabilite în contractul de cofinanţare încheiat cu Autoritatea de management/Autoritatea naţională.

(2) Pentru programele finanţate din ENPI prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a)-c), sumele alocate de la bugetul de stat, reprezentand cofinanţarea, se acordă pentru proiectele la care beneficiarul sau partenerii sunt instituţii publice ori organizaţii neguvernamentale din Romania şi reprezintă maximum 8% din fondurile externe nerambursabile de care beneficiază aceştia.

(3)  Sumele alocate de la bugetul de stat, prevăzute la alin. (1), sunt acordate în funcţie de program.

Art. 8. - Sumele aferente cofinanţării axelor prioritare/ priorităţilor, cu excepţia axei prioritare/priorităţii de asistenţă tehnică, se transferă de cate unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor către liderul de proiect/beneficiar sau către partenerul din Romania prin plăţi în moneda naţională.

Art. 9. - (1) Pentru programele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b)-e), pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate naţională, sumele alocate în bugetul de stat, aferente cofinanţării axei prioritare de asistenţă tehnică, sunt transferate Autorităţii de certificare/ Autorităţii de management/Secretariatului tehnic comun din statul partener, prin plăţi în euro, de către unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Locuinţelor.

(2) Pentru programele ESPON 2013, INTERACT II şi URBACT II, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor transferă Autorităţii de management/Autorităţii de certificare/Secretariatului tehnic comun din statul partener sumele alocate în bugetul de stat, aferente cofinanţării pentru toate axele prioritare ale programului, prin plăţi în euro, de către unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.

Art. 10. - Pentru Programul de cooperare transfrontalieră Romania - Bulgaria 2007-2013, pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor are responsabilitate de autoritate de management, Autoritatea naţională din Bulgaria transferă cofinanţarea publică pentru axa prioritară de asistenţă tehnică într-un cont în euro al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.

Art. 11. - Alocarea în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor a sumelor prevăzute la art. 6 pct. 2 lit. f), pentru plata debitelor faţă de bugetul Uniunii Europene, inclusiv a majorărilor de întarziere ca urmare a nerecuperării la timp de la liderul de proiect/beneficiar sau parteneri, se realizează potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002, cu modificările ulterioare. Sumele alocate în acest scop nu pot fi realocate pentru alte destinaţii.

Art. 12. - Propunerile de credite bugetare prevăzute la art. 6 pct. 3 se stabilesc pe baza proiectelor aprobate şi/sau a estimării cuantumului proiectelor ce urmează a se aproba conform tabelelor financiare cuprinse în programele de cooperare teritorială aprobate.

CAPITOLUL IV

Plata în avans

Art. 13. - In cazul programelor pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor este Autoritatea de management/Autoritatea comună de management, plata în avans se acordă liderului de proiect/beneficiar din fondurile externe nerambursabile cuprinse în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.

Art. 14. - In cazul programelor pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor este Autoritatea naţională, plata în avans se acordă, în limita valorii contractului de cofinanţare încheiat cu liderul de proiect/beneficiarul sau cu partenerii din Romania, din sumele cuprinse în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.

Art. 15. - (1) Sumele reprezentand plăţi în avans din fonduri externe nerambursabile şi/sau din sumele de la bugetul de stat, acordate unui lider de proiect/beneficiar sau partener, se vor deduce din cererile ulterioare de rambursare/plată pană la finalizarea proiectului.

(2) Condiţiile de acordare şi de recuperare a sumelor prevăzute la alin. (1) se stabilesc în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 16. - Sumele prevăzute la art. 6 pct. 2 lit. f), care se recuperează în cursul aceluiaşi an bugetar în care au fost plătite, reîntregesc plăţile de casă şi creditele bugetare aferente bugetului din care au fost acordate, iar cele recuperate în anii următori se fac venit la bugetul de stat.

Art. 17. - Disponibilităţile din fondurile aferente fondurilor externe nerambursabile şi din fondurile publice destinate cofinanţării/plăţii în avans, rămase în conturile Autorităţii de certificare şi plată, ale Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi/sau ale unităţilor administrativ-teritoriale şi ale organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local ori judeţean la sfarşitul anului bugetar, se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.

Art. 18. - (1) Autoritatea de management/Autoritatea comună de management este responsabilă de recuperarea sumelor plătite necuvenit ca urmare a unor nereguli sau neutilizării conform destinaţiei stabilite prin contract a fondurilor externe nerambursabile, a plăţii în avans şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat proiectelor finanţate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană".

(2) Autoritatea naţională este responsabilă de recuperarea sumelor plătite necuvenit ca urmare a unor nereguli sau neutilizării conform destinaţiei stabilite prin contract a fondurilor externe nerambursabile, a plăţii în avans şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat liderilor de proiect/beneficiarilor sau partenerilor din Romania.

Art. 19. - Creditele bugetare aprobate potrivit art. 12 şi neutilizate ca urmare a neaprobării proiectelor se redistribuie, la propunerea ordonatorilor sau conducătorilor organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local ori judeţean, după caz, formulate în condiţiile legii, pe bază de justificări temeinic fundamentate.

Art. 20. - (1) Liderul de proiect/beneficiarul sau partenerii unui proiect finanţat din fonduri externe nerambursabile au obligaţia îndosarierii şi păstrării în bune condiţii a tuturor documentelor aferente proiectului, conform prevederilor legale în vigoare.

(2) Liderul de proiect/beneficiarul sau partenerii au obligaţia de a asigura accesul autorităţilor naţionale cu atribuţii de control şi audit, precum şi al serviciilor Comisiei Europene şi al Curţii Europene de Conturi, în limitele competenţelor care le revin, la toate documentele aferente proiectului finanţat.

(3) In exercitarea atribuţiilor de control, reprezentanţii serviciului specializat al Comisiei Europene - Oficiul European pentru Lupta Antifraudă - OLAF, precum şi reprezentanţii Departamentului pentru Luptă Antifraudă - DLAF procedează la efectuarea de controale la faţa locului, la luarea de declaraţii, solicită toate documentele şi informaţiile necesare, liderul de proiect/beneficiarul sau partenerii avand obligaţia de a permite accesul necondiţionat în sedii sau alte spaţii folosite în scopul realizării proiectului, cu respectarea legislaţiei romane în materie în vigoare.

(4)  In cazul nerespectării prevederilor alin. (1), liderul de proiect/beneficiarul sau partenerii sunt obligaţi să restituie întreaga sumă primită, aferentă proiectului, reprezentand asistenţă financiară nerambursabilă din fonduri externe şi cofinantarea aferentă alocată de la bugetul de stat, inclusiv dobanzile/penalizările aferente.

Art. 21. -In termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al ministrului economiei şi finanţelor se aprobă normele metodologice de aplicare.

Art. 22. - Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Laszlo Borbely

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

Departamentul pentru Afaceri Europene,

Adrian Ciocănea,

secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 46/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 46 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu