E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Ordonanţa 72 2001 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 119 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 72 2001 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 119 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 72 2001 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 119 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 72 2001 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 119 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 72 2001 modifica articolul 26 din actul Ordonanţa 119 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 72 2001 modifica articolul 32 din actul Ordonanţa 119 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 72 2001 modifica articolul 33 din actul Ordonanţa 119 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 72 2001 modifica articolul 34 din actul Ordonanţa 119 1999
Articolul 1 din actul Ordonanţa 72 2001 modifica Ordonanţa 119 1999
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 72 din 30 august 2001

pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern si controlul financiar preventiv

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 540 din  1 septembrie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. II.2. din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern si controlul financiar preventiv, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 430 din 31 august 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Titlul ordonantei va avea urmatorul cuprins:
    "Ordonanta privind auditul public intern si controlul financiar preventiv"
    2. In cuprinsul ordonantei denumirea Ministerul Finantelor se va inlocui cu denumirea Ministerul Finantelor Publice, sintagma ministrul finantelor cu sintagma ministrul finantelor publice, iar expresia audit intern cu expresia audit public intern.
    3. Litera o) a articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
    "o) inspectie: verificare efectuata la fata locului, in scopul constatarii unor eventuale abateri de la legalitate si al luarii de masuri pentru protejarea fondurilor publice si a patrimoniului public si pentru repararea prejudiciului produs, dupa caz;"
    4. Alineatul (3) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Compartimentul de audit public intern trebuie sa exercite urmatoarele atributii:
    a) certificarea anuala a bilantului contabil si a contului de executie bugetara;
    b) examinarea legalitatii, regularitatii si conformitatii operatiunilor, identificand erorile, risipa, gestiunea defectuoasa si fraudele, si, pe aceasta baza, propunerea de masuri si solutii pentru recuperarea pagubelor si sanctionarea celor vinovati, dupa caz;
    c) examinarea sistemului contabil si a fiabilitatii acestuia, ca principal instrument de cunoastere, gestiune si control patrimonial si al rezultatelor obtinute;
    d) examinarea regularitatii sistemelor de fundamentare a deciziilor, de planificare, programare, organizare, coordonare, urmarire si control al indeplinirii deciziilor;
    e) evaluarea economicitatii, eficacitatii si eficientei cu care sistemele de conducere si executie din cadrul institutiei publice si la nivelul unui program/proiect utilizeaza resursele financiare, umane sau materiale pentru indeplinirea obiectivelor si obtinerea rezultatelor stabilite;
    f) identificarea slabiciunilor sistemelor de conducere si de control, precum si a riscurilor asociate unor astfel de sisteme, unor programe/proiecte sau unor operatiuni si propunerea de masuri pentru corectarea acestora si pentru diminuarea riscurilor, dupa caz."
    5. La articolul 7 se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
    "(4) Compartimentul de audit public intern este obligat sa auditeze, fara a se limita numai la acestea, urmatoarele activitati si operatiuni:
    a) deschiderea si repartizarea creditelor bugetare;
    b) angajamentele bugetare si legale din care deriva direct sau indirect obligatii de plata, inclusiv din fondurile comunitare;
    c) vanzarea, gajarea, concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale;
    d) concesionarea sau inchirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale;
    e) platile din fonduri publice, inclusiv din fonduri de la Comunitatea Europeana;
    f) constituirea veniturilor publice in legatura cu autorizarea si stabilirea titlurilor de creanta, precum si facilitatile acordate la incasarea titlurilor de creanta."
    6. Dupa alineatul (6) al articolului 8 se introduce alineatul (6^1) cu urmatorul cuprins:
    "(6^1) In situatiile in care s-a constatat savarsirea unor fapte calificate de lege ca fiind contraventii se va intocmi proces-verbal de constatare si de sanctionare a contraventiilor."
    7. Alineatul (1) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    (1) Institutiile publice, prin conducatorii acestora, au obligatia de a organiza controlul financiar preventiv propriu si evidenta angajamentelor in cadrul compartimentului contabil."
    8. Dupa alineatul (2) al articolului 26 se introduce alineatul (2^1) cu urmatorul cuprins:
    (2^1) Ministerul Finantelor Publice va declansa inspectia in toate institutiile publice atunci cand este sesizat de seful structurii de audit public intern al acestora in legatura cu efectuarea de operatiuni nelegale care au viza de control financiar preventiv delegat, situatie rezultata in urma efectuarii unei misiuni de audit public intern."
    9. Alineatul (7) al articolului 26 va avea urmatorul cuprins:
    "(7) In cazul in care in urma inspectiei efectuate se constata abateri de la legalitate, care au produs pagube pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public, se va intocmi proces-verbal de inspectie. Impotriva procesului-verbal de inspectie se poate formula contestatie in termen de 15 zile lucratoare de la data comunicarii acestuia. Contestatia se va depune la structura care a efectuat inspectia. Contestatiile vor fi solutionate prin decizie motivata, in termen de 30 de zile lucratoare de la data inregistrarii. Decizia este definitiva. Daca prin solutionare contestatia a fost respinsa, procesul-verbal de inspectie devine titlu executoriu si va fi transmis spre executare organului fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul contestatorul. Impotriva deciziei se poate formula actiune in termen de 15 zile lucratoare de la comunicarea acesteia, conform Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare, la curtea de apel in a carei raza teritoriala isi are domiciliul reclamantul."
    10. Alineatul (8) al articolului 26 se abroga.
    11. Dupa alineatul (8) al articolului 26 se introduce alineatul (9) cu urmatorul cuprins:
    "(9) De asemenea, in situatiile in care s-a constatat savarsirea unor fapte calificate de lege ca fiind contraventii se va intocmi proces-verbal de contraventie."
    12. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    Contraventii
    Constituie contraventii si se sanctioneaza urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni:
    a) incalcarea obligatiei de a avea la nivelul institutiei publice structuri organizatorice functionale de audit public intern, conform cerintelor art. 6;
    b) neorganizarea structurii functionale de audit public intern, in termen de 90 de zile de la data infiintarii institutiei publice, potrivit prevederilor art. 6 alin. (1);
    c) aprobarea bilantului contabil si a contului de executie bugetara fara certificare si raport de certificare;
    d) neelaborarea planului de audit conform prevederilor art. 8 alin. (1), (2) si (3);
    e) refuzul de a prezenta auditorilor si persoanelor cu atributii de inspectie documentele solicitate cu ocazia efectuarii misiunilor de audit si a inspectiilor, conform prevederilor art. 8 alin. (5) si ale art. 26 alin. (5);
    f) neindeplinirea obligatiei, de catre conducatorul institutiei, de a organiza controlul financiar preventiv propriu si evidenta angajamentelor conform prevederilor art. 13 alin. (1);
    g) nerespectarea obligatiei privind stabilirea proiectelor de operatiuni supuse controlului financiar preventiv, precum si omisiunea de evidentiere a angajamentelor conform art. 13 alin. (2) si (3);
    h) prezentarea spre aprobare ordonatorului de credite a proiectelor de operatiuni fara viza de control financiar preventiv;
    i) depasirea termenului prevazut la art. 18 alin. (2) - (4);
    j) nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (5);
    k) emiterea unui refuz de viza fara motivare conform art. 24 alin. (2);
    l) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (5);
    m) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (4);
    n) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (7)."
    13. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    Contraventiile prevazute la art. 32 lit. a), b), c), e), f), g) si k) se sanctioneaza cu amenda de la 30.000.000 lei la 50.000.000 lei, iar cele prevazute la lit. d), i), j), l), m) si n), cu amenda de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei".
    14. Titlul articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Constatarea contraventiilor, stabilirea si aplicarea amenzilor, cai de atac, actualizarea nivelului amenzilor."
    15. Alineatul (1) al articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    (1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se vor face de catre:
    a) auditorii din cadrul structurilor de audit public intern ale Ministerului Finantelor Publice, pentru contraventiile prevazute la art. 32 lit. a), b), c), d), e), g), i), j), k), l) si n);
    b) auditorii din cadrul structurilor de audit public intern ale fiecarei institutii publice, pe criteriul de competenta a acestora, pentru contraventiile prevazute la art. 32 lit. a), c), d), e), g), l), m) si n);
    c) persoanele cu atributii de inspectie din cadrul Ministerului Finantelor Publice, pentru contraventiile prevazute la art. 32 lit. e), l) si m);
    d) controlorii financiari din cadrul Corpului Controlorilor Delegati, pentru contraventiile prevazute la art. 32 lit. f) si m)."
    16. Alineatul (4) al articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Impotriva proceselor-verbale de constatare a contraventiilor si de aplicare a sanctiunilor, intocmite conform competentelor stabilite potrivit alin. (1), se poate face plangere in termen de 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii acestuia. Plangerea insotita de copia de pe procesul-verbal de constatare a contraventiei se depune la organul din care face parte agentul constatator, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor. Plangerea impreuna cu dosarul cauzei se trimit de indata judecatoriei in a carei circumscriptie a fost savarsita contraventia."
    Art. 2
    Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege de catre Parlament, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 72/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 72 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu