Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 97 din 18 mai 2004

pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 978/2003 privind Regulamentul de atestare a persoanelor fizice si juridice care elaboreaza studii de evaluare a impactului asupra mediului si bilanturi de mediu

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 504 din  4 iunie 2004


SmartCity3


    In temeiul dispozitiilor art. 12 din Legea protectiei mediului nr. 137/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor,
    avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 918/2002, Hotararii Guvernului nr. 573/2002, Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 860/2002, Ordinului ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr. 184/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 818/2003,

    ministrul mediului si gospodaririi apelor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Anexa la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 978/2003 privind Regulamentul de atestare a persoanelor fizice si juridice care elaboreaza studii de evaluare a impactului asupra mediului si bilanturi de mediu, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 3 din 5 ianuarie 2004, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. La articolul 1, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Prezentul regulament stabileste procedura pentru atestarea persoanelor juridice si a persoanelor fizice, denumite in continuare parti, in vederea efectuarii studiilor de evaluare a impactului asupra mediului, a evaluarilor de mediu pentru planuri si programe, denumite in continuare EIM, precum si a bilanturilor de mediu si a rapoartelor de amplasament, denumite in continuare BM, in conformitate cu prevederile LPM si ale legislatiei subsecvente."
    2. La articolul 5, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Responsabilitatea pentru realizarea BM/EIM si a corectitudinii interpretarii informatiilor prezentate in acestea revine persoanei fizice atestate la cel mai inalt nivel de competenta si/sau persoanei juridice atestate."
    3. La articolul 7, in alineatele (1) si (2) se inlocuieste expresia "auditori asociati" cu expresia "auditori asistenti", respectiv expresia "evaluatori asociati" cu expresia "evaluatori asistenti".
    4. La articolul 8, alineatele (1), (2), (3) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Persoana fizica solicitanta a certificatului de atestare pentru BM sau EIM trebuie sa indeplineasca conditiile minime de vechime si experienta inscrise in anexa nr. 2.1 si va fi repartizata initial pe unul dintre cele 3 niveluri mentionate la art. 7 pe baza calificarilor sale tehnice si profesionale, a apartenentei la organisme profesionale, a instruirii in domenii legate de BM/EIM si a experientei personale legate de BM/EIM inscrise in sectiunile A - G ale formularului de inscriere prezentat in anexa nr. 1/C. Calificarile si experienta profesionala vor fi punctate dupa sistemul descris in anexa nr. 2.2, iar punctajul adunat de la toate cele 4 elemente va defini nivelul initial de competenta la care persoana fizica urmeaza a fi atestata dupa sustinerea interviului.
    (2) Evaluarea initiala a persoanelor fizice pe un anumit nivel conform alin. (1) si anexei nr. 2.2 va fi confirmata sau modificata in urma sustinerii interviului in CA. Interviul are caracter obligatoriu.
    (3) Structura si continutul interviului se stabilesc de CA si se aplica tuturor persoanelor fizice care solicita atestarea pentru BM/EIM. Interviul va avea grad de dificultate diferit pentru fiecare dintre cele 3 niveluri de atestare. In urma acestuia, CA stabileste daca persoana fizica poate fi atestata si la ce nivel de competenta.
    (4) In urma evaluarii documentatiei prezentate si a interviului, CA stabileste domeniile de expertiza pentru care se acorda atestarea."
    5. La articolul 8, alineatul (5) se abroga.
    6. La articolul 9, alineatele (1) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) Persoana fizica transmite ST al CA formularul de inscriere completat si semnat, insotit de urmatoarele documente:
    a) formularul de cerere prezentat in anexa nr. 1/A, semnat;
    b) formularele prevazute in anexa nr. 1/C, cu toate sectiunile semnate, completate corespunzator si in totalitate (sectiunile A, B, C, D, F si G);
    c) copii ale tuturor certificatelor/diplomelor de studii mentionate in formularul completat;
    d) copii ale certificatelor sau ale altor documente care atesta apartenenta la organizatii tehnice ori profesionale;
    e) copii ale certificatelor sau ale altor documente ale cursurilor de instruire mentionate in formularul de cerere, precum si durata acestora;
    f) documente care sa dovedeasca finalizarea BM/EIM si aprecieri ale APM privind calitatea acestora;
    g) CV;
    h) dovada achitarii tarifului de evaluare initiala.
    ...........................................................................
    (4) Daca punctajul calculat este suficient pentru un anumit nivel de competenta, CA, prin ST, precalifica solicitantul pentru sustinerea interviului. ST stabileste o data pentru prezentarea la interviu in CA. Daca solicitantul nu se prezinta la data convenita, ST stabileste o noua programare. In cazul in care solicitantul nu a realizat punctajul necesar pentru sustinerea interviului, procedura trebuie reluata de la inceput. CA, prin ST, evalueaza documentatia si introduce punctajul in baza de date privind atestarea."
    7. La articolul 9, alineatul (5) se abroga.
    8. La articolul 9, alineatul (6) devine alineatul (5) si va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Daca persoana fizica nu a reusit sa realizeze punctajul necesar atestarii, CA, prin ST, o va instiinta in scris in acest sens si ii va solicita sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in domenii conexe BM/EIM."
    9. La articolul 11, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Cand un certificat de atestare a implinit 23 de luni (cu o luna inainte de expirare), persoana fizica sau juridica atestata are obligatia de a solicita reinnoirea. In acest scop, completeaza formularul de cerere si sectiunile corespunzatoare prevazute in anexa nr. 1/C prin inscrierea modificarilor intervenite fata de situatia prezentata la atestare, in ceea ce priveste statutul sau profesional si experienta acumulata in perioada de valabilitate a certificatului de atestare existent, si il transmite ST al CA."
    10. La articolul 12, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) La fiecare 6 ani (calculati de la data initiala a atestarii lor), presupunand ca atestarea a continuat fara intrerupere, reinnoirea atestatului persoanei fizice se realizeaza in conditiile prevazute la cap. 2.3 si in urma sustinerii unei noi evaluari conform art. 8."
    11. La articolul 14, alineatele (1), (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) Domeniile specifice de expertiza care pot fi utilizate sunt prezentate in anexa nr. 4 si corespund anexelor nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului si pentru aprobarea listei proiectelor publice sau private supuse acestei proceduri si anexei nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2002 privind prevenirea, reducerea si controlul integrat al poluarii.
    ...........................................................................
    (4) In cazul in care experienta solicitantului se limiteaza numai la anumite componente de mediu cuprinse in EIM/BM, si anume:
    - terenuri contaminate, inclusiv sol si subsol;
    - poluarea aerului si domenii conexe;
    - poluarea apei si tratarea/evacuarea apei uzate;
    - gestionarea deseurilor solide si domenii conexe;
    - materiale periculoase si domenii conexe;
    - sanatatea muncii si domenii conexe;
    - prevenirea si controlul integrat al poluarii;
    - alte domenii specifice considerate relevante in circumstante specifice,
CA poate restrange atestarea la componentele de mediu pentru care solicitantul a facut dovada experientei.
    (5) Domeniile si componentele de mediu se inscriu in certificatul de atestare si in baza de date privind atestarea."
    12. La articolul 15, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    (1) Persoana juridica se atesta pe un singur nivel de expertiza, respectiv auditor principal in BM si/sau evaluator principal in EIM."
    13. La articolul 16, alineatele (1), (2), (4), (5) si (6) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Atestarea persoanelor juridice pentru elaborarea BM/EIM implica luarea in considerare a calificarilor profesionale ale colectivului de lucru, a instruirii membrilor acestuia, a apartenentei persoanei juridice si/sau a membrilor colectivului la organisme profesionale si a experientei persoanei juridice si a membrilor in BM/EIM si/sau in domenii conexe acestora. Aceste elemente se puncteaza de catre ST al CA conform sistemului de punctaj prezentat in anexa nr. 2.2. Daca punctajul calculat este indeplinit, CA, prin ST, precalifica persoana juridica pentru interviu.
    (2) Persoana juridica transmite ST al CA formularul de inscriere completat si semnat, insotit de urmatoarele documente:
    a) formularul de cerere prezentat in anexa nr. 1/B, semnat, cu toate sectiunile completate corespunzator si in totalitate (anexa nr. 1/C, sectiunile A, B, C, D, F si G);
    b) copii ale tuturor certificatelor/diplomelor de studii mentionate in formularul completat;
    c) copii ale certificatelor sau ale altor documente care atesta apartenenta la organizatii profesionale;
    d) copii ale certificatelor sau ale altor documente ale cursurilor de instruire mentionate in formularul de cerere, precum si durata acestora;
    e) documente care sa dovedeasca finalizarea BM/EIM si aprecieri ale APM privind calitatea acestora;
    f) acte doveditoare privind statutul de angajat permanent pentru membrii colectivului de lucru al persoanei juridice;
    g) CV-uri ale personalului aferent activitatii de elaborare a EIM si BM;
    h) dovada achitarii tarifului de evaluare initiala.
    ...........................................................................
    (4) Persoana juridica va desemna din cadrul colectivului de lucru reprezentanti pentru sustinerea interviului.
    (5) Procedura de sustinere a interviului este identica cu cea pentru persoanele fizice, descrisa la art. 9.
    (6) Daca persoana juridica nu a reusit sa realizeze punctajul necesar atestarii, CA, prin ST, o va instiinta in scris in acest sens si ii va solicita sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta suplimentara in domenii conexe BM/EIM."
    14. La articolul 17, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Domeniile pentru care se atesta persoanele juridice se stabilesc de CA proportional cu pregatirea si numarul de specialisti prezentati de persoana juridica in formularul de cerere.
    (2) Persoana juridica trebuie sa aiba in colectivul de lucru specialisti cu calificarea si experienta corespunzatoare domeniilor solicitate."
    15. Dupa alineatul (2) al articolului 17 se introduc alineatele (3) si (4) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Solicitarea altor domenii, prin extinderea atestarii initiale, se face cu respectarea prevederilor alin. (2) si implica o noua solicitare de atestare. Documentatia va cuprinde formularul de cerere, semnat, cu toate sectiunile completate corespunzator domeniului solicitat (anexa nr. 1/C, sectiunile A, B, C, D, F si G). Punctajul minim necesar pentru fiecare domeniu solicitat va corespunde punctajului minim pentru atestarea persoanei juridice prevazut in anexa nr. 2.3. Procedura de atestare este identica cu cea mentionata la art. 16.
    (4) CA stabileste in urma evaluarii documentatiei prezentate si a sustinerii interviului acordarea noilor domenii, respectiv extinderea atestarii. Valabilitatea certificatului de atestare emis initial ramane neschimbata in cazul extinderii atestarii."
    16. La articolul 21, alineatele (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    "(4) CA avizeaza si prezinta conducerii ACPM spre aprobare:
    - raportul anual intocmit de ST cu privire la activitatea desfasurata si la rezultatele obtinute. Dupa caz, raportul anual poate include propuneri de revizuire a prezentului ordin;
    - bugetul anual.
    (5) CA selectioneaza expertii consultanti care sprijina CA in procesul de atestare."
    17. La articolul 21, alineatul (6) se abroga.
    18. La articolul 26 alineatul (9), se inlocuieste sintagma "ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului" cu sintagma "ministrul mediului si gospodaririi apelor".
    19. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    Modelul certificatului de atestare este prezentat in anexa nr. 6."
    20. Dupa articolul 29 se introduce articolul 30 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentul regulament."
    Art. 2
    Anexele la Regulamentul de atestare a persoanelor fizice si juridice care elaboreaza studii de evaluare a impactului asupra mediului si bilanturi de mediu, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 978/2003, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Anexa nr. 1/A se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    2. Anexa nr. 1/B se inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    3. Dupa anexa nr. 1/B se introduce anexa nr. 1/C avand continutul prevazut in anexa nr. 3 la prezentul ordin.
    4. Anexa nr. 2.1 se inlocuieste cu anexa nr. 4 la prezentul ordin.
    5. Anexa nr. 2.2 se inlocuieste cu anexa nr. 5 la prezentul ordin.
    6. Anexa nr. 2.3 se inlocuieste cu anexa nr. 6 la prezentul ordin.
    7. Anexa nr. 5 se inlocuieste cu anexa nr. 7 la prezentul ordin.
    8. Dupa anexa nr. 5 se introduce anexa nr. 6 al carei continut este prevazut in anexa nr. 8 la prezentul ordin.
    Art. 3
    Anexele nr. 1 - 8*) fac parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 8 sunt reproduse in facsimil.

    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                   Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
                           Speranta Maria Ianculescu

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1/A
    la regulament)

             FORMULAR DE CERERE PENTRU ATESTARE/REINNOIRE ATESTARE
                              PERSOANA FIZICA

 ______________________________________________________________________________
| Detalii personale                      | Locul de munca                      |
|________________________________________|_____________________________________|
| Titlul (D-l, D-na, D-ra, Dr. etc)      | Ocupatia/Functia                    |
|________________________________________|_____________________________________|
| Numele                                 | Numele societatii                   |
|________________________________________|_____________________________________|
| Prenumele                              |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Data nasterii                          |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
| Adresa personala                       | Adresa locului de munca             |
|________________________________________|_____________________________________|
| Str., nr., bloc, sc., et., ap.         | Str., nr., bloc, sc., et., ap.      |
|________________________________________|_____________________________________|
| Oras                                   | Oras                                |
|________________________________________|_____________________________________|
| Judet                                  | Judet                               |
|________________________________________|_____________________________________|
| Cod postal                             | Cod postal                          |
|________________________________________|_____________________________________|
| Telefon                                | Telefon                             |
|________________________________________|_____________________________________|
| Fax                                    | Fax                                 |
|________________________________________|_____________________________________|
| E-mail                                 | E-mail                              |
|________________________________________|_____________________________________|
|                                        |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|

 ______________________________________________________________________________
|         Bifati (V)           | Nivelul de | Atestare |Reinnoire | Domenii de |
|                              | competenta | initiala |          | expertiza  |
|                              | solicitat  |          |          | solicitate |
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru BM Auditor asistent   |            |          |          |            |
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru BM Expert auditor     |            |          |          |            |
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru BM Expert auditor     |            |          |          |            |
| principal                    |            |          |          |            |
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru EIM Evaluator asistent|            |          |          |            |
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru EIM Expert evaluator  |            |          |          |            |
| de mediu                     |            |          |          |            |
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru EIM Expert evaluator  |            |          |          |            |
| principal                    |            |          |          |            |
|______________________________|____________|__________|__________|____________|

    ANEXA 2
    (Anexa nr. 1/B
    la regulament)

    FORMULAR DE CERERE PENTRU ATESTARE/REINNOIRE ATESTARE/EXTINDERE ATESTARE
                          AUDITOR/EVALUATOR PRINCIPAL
                               PERSOANA JURIDICA

 ______________________________________________________________________________
| Societatea/Institutul              | Persoana de contact                     |
|____________________________________|_________________________________________|
|                                    | Nume                                    |
|____________________________________|_________________________________________|
| Localitatea                        | Ocupatia/Functia                        |
|____________________________________|_________________________________________|
| Adresa                             | Compartimentul/serviciul                |
| (Str., nr., bloc, sc., et., ap.)   |                                         |
|____________________________________|_________________________________________|
|                                    | Telefon                                 |
|____________________________________|_________________________________________|
|                                    | Fax                                     |
|____________________________________|_________________________________________|
| Judet                              | E-mail                                  |
|____________________________________|_________________________________________|
| Nr. inregistrare registrul         | Colectivul de lucru - Numar total de    |
| comertului                         | membri                                  |
|____________________________________| 1. (Nume si prenume)                    |
| Telefon                            | 2.                                      |
|____________________________________| 3.                                      |
| Fax                                | ......                                  |
|____________________________________| * In cazul solicitarii extinderii,      |
| Cod fiscal                         | persoana juridica atestata initial va   |
|                                    | nominaliza specialistii nou intrati in  |
|                                    | colectivul de lucru                     |
|____________________________________|_________________________________________|

    Domeniile de expertiza solicitate ________________________________________
    (se completeaza cu domeniile cuprinse in anexa nr. 4)

    ANEXA 3
    (Anexa nr. 1/C
    la regulament)

    PERSOANA FIZICA SAU MEMBRII COLECTIVULUI DE LUCRU AL PERSOANEI JURIDICE

 ______________________________________________________________________________
|   Sectiunea A: Calificari profesionale (incepand de la pregatirea            |
| universitara de baza)                                                        |
|______________________________________________________________________________|

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Data     |Data      |Curs Zi/|Denumire |Institutia|Titlul  |Descrierea   |
|crt.|inceperii|absolvirii|Seral/FF|         |          |obtinut |domeniilor   |
|    |         |          |        |         |          |        |de studiu    |
|    |         |          |        |         |          |        |(specializare|
|    |         |          |        |         |          |        |conform      |
|    |         |          |        |         |          |        |certificat/  |
|    |         |          |        |         |          |        |diploma      |
|____|_________|__________|________|_________|__________|________|_____________|
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|    |         |          |        |         |          |        |             |
|____|_________|__________|________|_________|__________|________|_____________|

    NOTA:
    In cazul persoanei fizice sectiunea se completeaza si se semneaza de catre aceasta.
    In cazul persoanei juridice sectiunea se completeaza pentru fiecare membru al colectivului de lucru.
    Fiecare pagina se numeroteaza si va purta stampila societatii/institutiei solicitante si semnatura autorizata.
    - Atasati copii dupa certificatele de absolvire.

    PERSOANA FIZICA/PERSOANA JURIDICA SI/SAU MEMBRII COLECTIVULUI DE LUCRU AL PERSOANEI JURIDICE

 ______________________________________________________________________________
|   Sectiunea B: Apartenenta atestata la organisme profesionale                |
|______________________________________________________________________________|

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Organizatia  | Prescurtare | Nivelul      | Data      | Modul de        |
|crt.| profesionala | oficiala    | apartenentei | obtinerii | obtinere a      |
|    |              |             |              | nivelului | apartenentei    |
|    |              |             |              | curent    | (nr. certificat)|
|____|______________|_____________|______________|___________|_________________|
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|    |              |             |              |           |                 |
|____|______________|_____________|______________|___________|_________________|

    NOTA:
    In cazul persoanei fizice sectiunea se completeaza si se semneaza de catre aceasta.
    In cazul persoanei juridice sectiunea se completeaza cu informatiile privind apartenenta la organisme profesionale a persoanei juridice.
    Fiecare pagina se numeroteaza si va purta stampila societatii/institutiei solicitante si semnatura autorizata.

    Se vor considera la punctaj:
    Apartenenta la organisme profesionale direct relevante in termeni de contributie generala sau de specialitate pentru executarea BM sau EIM.
    Atestatele profesionale relevante pentru executarea BM/EIM (auditor de mediu, expert autorizat, verificator de proiect etc.).
    Participare in calitate de lector la instruiri organizate in domeniul protectiei mediului.

    PERSOANA FIZICA sau MEMBRII COLECTIVULUI DE LUCRU AL PERSOANEI JURIDICE

 ______________________________________________________________________________
|   Sectiunea C: Cursuri de instruire relevante pentru realizarea bilanturilor |
| de mediu/studiilor de evaluare a impactului asupra mediului                  |
|______________________________________________________________________________|

 ______________________________________________________________________________
| ACPM (Instruiri aprobate)                                                    |
|______________________________________________________________________________|
|Nr. |Organizator|Data     |Data      |Titlul     |Domenii   |Detalii contact  |
|crt.|           |inceperii|terminarii|cursului/  |acoperite |pentru verificare|
|    |           |         |          |detalii ale|          |(nume, adresa,   |
|    |           |         |          |calificarii|          |tel., fax si     |
|    |           |         |          |la locul de|          |e-mail)          |
|    |           |         |          |munca      |          |                 |
|____|___________|_________|__________|___________|__________|_________________|
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|____|___________|_________|__________|___________|__________|_________________|

 ______________________________________________________________________________
| Alte instruiri - Cursuri sau calificari la locul de munca                    |
|______________________________________________________________________________|
|Nr. |Organizator|Data     |Data      |Titlul     |Domenii   |Detalii contact  |
|crt.|           |inceperii|terminarii|cursului/  |acoperite |pentru verificare|
|    |           |         |          |detalii ale|          |(nume, adresa,   |
|    |           |         |          |calificarii|          |tel., fax si     |
|    |           |         |          |la locul de|          |e-mail)          |
|    |           |         |          |munca      |          |                 |
|____|___________|_________|__________|___________|__________|_________________|
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|    |           |         |          |           |          |                 |
|____|___________|_________|__________|___________|__________|_________________|

    NOTA:
    In cazul persoanei fizice sectiunea se completeaza si se semneaza de catre aceasta.
    In cazul persoanei juridice sectiunea se completeaza pentru fiecare membru al colectivului de lucru.
    Fiecare pagina se numeroteaza si va purta stampila societatii/institutiei solicitante si semnatura autorizata.

    Atunci cand au fost finalizate cursuri de instruire multipla de natura diferita, se vor acorda puncte pentru fiecare dintre acestea. In cazul finalizarii mai multor cursuri de instruire care contin elemente ce se suprapun sau cu subiect similar, se vor acorda puncte numai pentru unul dintre asemenea cursuri.

    PERSOANA FIZICA/PERSOANA JURIDICA SI MEMBRII COLECTIVULUI DE LUCRU AL PERSOANEI JURIDICE

 ______________________________________________________________________________
|   Sectiunea D: Experienta relevanta                                          |
|______________________________________________________________________________|

    Semnificatia coloanei R din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    R - Responsabilitate*)
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Perioada |Titlul   | R |Nr. membrii |Tipurile     |Persoana de   |Punctaj|
|crt.|         |lucrarii |   |ai          |de lucrari,  |contact pentru|       |
|    |         |elaborate|   |colectivului|sector       |verificarea   |       |
|    |         |         |   |elaborator  |industrial   |informatiilor |       |
|    |         |         |   |al lucrarii |(conform     |furnizate in  |       |
|    |         |         |   |            |anexei nr. 3 |prezenta      |       |
|    |         |         |   |            |si nr. 4)    |sectiune      |       |
|____|_________|_________|___|____________|_____________|______________|_______|
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|    |         |         |   |            |             |              |       |
|____|_________|_________|___|____________|_____________|______________|_______|
    *) In cazul persoanei fizice se defineste rolul acesteia in elaborarea lucrarii (coordonator, executant sau colaborator);
    In cazul persoanei juridice se nominalizeaza persoana responsabila a lucrarii.

    Cand solicitantul prezinta un caz pentru alocarea de puncte pentru experienta care nu deriva direct din executarea BM sau EIM, (nu sunt inscrise in anexa nr. 3) trebuie furnizate detalii ale activitatii respective, astfel incat CA sa-i poata evalua relevanta.

    NOTA:
    In cazul persoanei fizice sectiunea se completeaza si se semneaza de catre aceasta.
    In cazul persoanei juridice sectiunea se completeaza cu date privind experienta relevanta a persoanei juridice solicitante si a membrilor colectivului de lucru al acesteia.
    Fiecare pagina se numeroteaza si va purta stampila societatii/institutiei solicitante si semnatura autorizata.

    COLOANA PRIVIND "PUNCTAJUL" NU SE COMPLETEAZA DE SOLICITANT.

    PERSOANA FIZICA sau PERSOANA JURIDICA solicitanta A REINNOIRII atestarii

 ______________________________________________________________________________
|   Sectiunea E: Experienta relevanta                                          |
|______________________________________________________________________________|

    Se vor inscrie toate lucrarile de EIM/BM elaborate in baza certificatului de atestare de persoana fizica sau persoana atestata

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Perioada |Titlul   |Responsabilitate|Nr. membrii |Nr. actului de |Punctaj|
|crt.|         |lucrarii |      *)        |ai          |reglementare   |       |
|    |         |elaborate|                |colectivului|emis sau       |       |
|    |         |         |                |elaborator  |procesul-verbal|       |
|    |         |         |                |al lucrarii |de predare a   |       |
|    |         |         |                |            |lucrarii la    |       |
|    |         |         |                |            |beneficiar     |       |
|____|_________|_________|________________|____________|_______________|_______|
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|    |         |         |                |            |               |       |
|____|_________|_________|________________|____________|_______________|_______|
    *) coordonator, executant sau colaborator.

    COLOANA PRIVIND "PUNCTAJUL" NU SE COMPLETEAZA DE SOLICITANT.

 ______________________________________________________________________________
|   Sectiunea F: Declaratie                                                    |
|______________________________________________________________________________|

 ______________________________________________________________________________
| Alte informatii in sprijinul solicitarii                                     |
|______________________________________________________________________________|
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                                              |
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Declaratie
    Subsemnatul (persoana fizica sau reprezentantul persoanei juridice) ............................ declar pe propria raspundere ca toate informatiile continute in acest formular sunt corecte si furnizate in deplina cunostinta a lor.

 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|        Semnatura:                              Data:                         |
|______________________________________________________________________________|

 ______________________________________________________________________________
|   Sectiunea G: Rezumat                                                       |
|______________________________________________________________________________|

    Descrieti, in cel mult 100 de cuvinte (50 de cuvinte pentru nivelul de competenta, auditor asistent/evaluator asistent) experienta dv. relevanta in domeniul elaborarii studiilor de evaluare a impactului asupra mediului si bilanturilor de mediu, responsabilitati si experienta anterioara.
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    Transmiteti formularele completate la adresa:
 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|                 MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR                   |
|            Comisia de atestare a persoanelor fizice si juridice              |
|                        care elaboreaza EIM si BM                             |
|                           Secretariat Tehnic                                 |
|                        Bulevardul Libertatii nr. 12,                         |
|                            Sector 5, BUCURESTI                               |
|______________________________________________________________________________|

    ANEXA 4
    (Anexa nr. 2.1
    la regulament)

                              PERSOANE FIZICE

    Cerinte minime pe fiecare nivel de competenta

 ______________________________________________________________________________
|       Nivel       |     Instruire de specialitate    |Experienta profesionala|
|___________________|__________________________________|_______________________|
|        1          |                2                 |           3           |
|___________________|__________________________________|_______________________|
|Pentru BM          |- Pregatire universitara de       |Fara cerinta           |
|Auditor asistent   |  specialitate sau pregatire      |                       |
|Pentru EIM         |  universitara si activitate de   |                       |
|Evaluator asistent |  minim 5 ani in domeniul         |                       |
|                   |  protectiei mediului             |                       |
|___________________|__________________________________|_______________________|
|Pentru BM          |- Pregatire universitara de       |2 ani experienta de    |
|Expert auditor     |  specialitate/pregatire          |munca in domenii       |
|Pentru EIM         |  universitara si activitate de   |relevante pentru       |
|Expert evaluator   |  minim 5 ani in domeniul         |realizarea bilanturilor|
|de mediu           |  protectiei mediului             |de mediu/studiilor EIM |
|                   |- Participarea la cel putin 2 zile|                       |
|                   |  de instruire de specialitate    |                       |
|                   |  organizata                      |                       |
|___________________|__________________________________|_______________________|
|Pentru BM          |- Pregatire universitara de       |2 ani experienta de    |
|Expert auditor     |  specialitate/pregatire          |munca in domenii       |
|principal          |  universitara si activitate de   |relevante pentru       |
|Pentru EIM         |  minim 5 ani in domeniul         |realizarea bilanturilor|
|Expert evaluator   |  protectiei mediului             |de mediu/studiilor EIM |
|principal          |- Participarea la cel putin 5 zile|2 ani experienta de    |
|                   |  de instruire de specialitate    |munca cu efectuarea    |
|                   |  organizata in ultimii 2 ani     |BM/EIM                 |
|___________________|__________________________________|_______________________|

                               PERSOANE JURIDICE

    Conditii si cerinte minime
    Pentru nivel de competenta persoana juridica auditor principal in BM/persoana juridica evaluator principal in EIM

    1. Persoana juridica solicitanta a atestarii trebuie sa aiba ca obiect de activitate cuprins in Statut, activitati prevazute in Nomenclatorul "Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala" (CAEN) la sectiunea prestari servicii, grupa servicii de arhitectura, inginerie si consultanta tehnica sau activitati de testari si analize tehnice.
    2. Persoana juridica trebuie sa aiba in colectivul de lucru, ca angajati permanenti specialisti cu calificarea si experienta corespunzatoare domeniilor solicitate.

    ANEXA 5
    (Anexa nr. 2.2
    la regulament)

    SISTEMUL DE PUNCTAJ PENTRU PERSOANELE FIZICE SI JURIDICE CARE FAC CERERE PENTRU ATESTAREA CA EXPERTI IN BILANTURI DE MEDIU SAU EVALUATORI DE IMPACT ASUPRA MEDIULUI IN DOMENIILE SOLICITATE

________________________________________________________________________________
                                          Auditori in         Evaluatori de
                                          bilanturi de mediu  impact asupra
                 Aspect                                       mediului
                                          __________________  __________________
                                          Persoane  Persoane  Persoane  Persoane
                                          fizice    juridice  fizice    juridice
________________________________________________________________________________
Calificari profesionale:
Diploma universitara relevanta               15        15        15        15
Masterat relevant in stiinte                  5         5         5         5
Atestate profesionale                        10        10        10        10
Doctorat relevant in domeniul protectiei
mediului sau in domenii colaterale           30        30        30        30

Titluri universitare (lector,
conferentiar, profesor)
Lector                                       10         -        10         -
Conferentiar                                 15         -        15         -
Profesor                                     20         -        20         -

Apartenenta la organisme profesionale:
Membru                                        5         5         5         5
Membru onorific                               7         7         7         7
In functii de conducere                      10        10        10        10

Participarea la cursuri de instruire:
Cursuri de 1 - 4 zile                         3         3         3         3
Cursuri de 5 - 7 zile                         5         5         5         5
Cursuri de 8 - 14 zile                        7         7         7         7
Cursuri mai mari de 15 zile                  10        10        10        10

Experienta in EIM sau BM:
Alte studii in domenii legate de
activitatea de protectie a mediului
conform anexei nr. 3                          8         8         8         8
Evaluare risc                                20        20         -         -
Elaborare a unor componente ale EIM           -         -        10        10
Elaborare EIM inclusiv pentru planuri
si programe                                   -         -        20        20
Elaborare a unor componente ale BM           10        10         -         -
Elaborare BM nivel I                         15        15         -         -
Elaborare BM nivel II                        20        20         -         -
Elaborare BM nivel I si nivel II
pentru acelasi obiectiv                      30        30         -         -
Elaborare raport de amplasament              10        10         -         -
________________________________________________________________________________

    ANEXA 6
    (Anexa nr. 2.3
    la regulament)

    PUNCTAJUL MINIM NECESAR PENTRU ATESTARE
    PERSOANE FIZICE

 ______________________________________________________________________________
| Punctaj necesar pentru atestare                              | Punctaj minim |
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Auditor asistent                                   |      50       |
| Pentru EIM Evaluator asistent                                |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Expert auditor                                     |     100       |
| Pentru EIM Expert evaluator de mediu                         |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Expert auditor principal                           |     300       |
| Pentru EIM Expert evaluator principal                        |               |
|______________________________________________________________|_______________|

    PERSOANE JURIDICE

 ______________________________________________________________________________
| Punctaj necesar pentru atestare      |           Punctaj general             |
|                                      |_______________________________________|
|                                      | Sub 10 | 11 - 20 | 21 - 50 | Peste 50 |
|                                      | membri | membri  | membri  | de membri|
|______________________________________|________|_________|_________|__________|
| Pentru BM Nivel auditor principal    |   800  |   1400  |   1800  |   2000   |
| Pentru EIM Nivel evaluator principal |        |         |         |          |
|______________________________________|________|_________|_________|__________|
| Punctaj minim necesar pentru         |                                       |
| domeniu nou                          |                 300                   |
|______________________________________|_______________________________________|

    PUNCTAJUL MINIM NECESAR PENTRU REINNOIRE ATESTARE
    (se considera numai activitatea efectuata in baza certificatului de atestare sau a reinnoirii acestuia)

    PERSOANE FIZICE

 ______________________________________________________________________________
| Punctaj necesar pentru reinnoire atestare                    | Punctaj minim |
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Auditor asistent                                   |      50       |
| Pentru EIM Evaluator asistent                                |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Expert auditor                                     |     100       |
| Pentru EIM Expert evaluator de mediu                         |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Expert auditor principal                           |     150       |
| Pentru EIM Expert evaluator principal                        |               |
|______________________________________________________________|_______________|

    PERSOANE JURIDICE

 ______________________________________________________________________________
| Punctaj necesar pentru reinnoire     |           Punctaj general             |
| atestare                             |_______________________________________|
|                                      | Sub 10 | 11 - 20 | 21 - 50 | Peste 50 |
|                                      | membri | membri  | membri  | de membri|
|______________________________________|________|_________|_________|__________|
| Pentru BM nivel Auditor principal    |   400  |   700   |   800   |   1200   |
| Pentru EIM nivel Evaluator principal |        |         |         |          |
|______________________________________|________|_________|_________|__________|

    ANEXA 7
    (Anexa nr. 5
    la regulament)

               TARIFE PENTRU ATESTAREA PERSOANELOR FIZICE SI JURIDICE
in vederea efectuarii studiilor de evaluare a impactului asupra mediului si a bilanturilor de mediu

    PERSOANE JURIDICE

 ______________________________________________________________________________
| Nivelul | Scopul      | Tipul       |   Cuantumul in lei al tarifelor care   |
| de      | lucrarii    | lucrarii    |              se incaseaza*)            |
| atestare| sau al      | sau al      |________________________________________|
|         | serviciului | serviciului |          Persoana juridica             |
|         | care se     | care se     | (in functie de numarul specialistilor  |
|         | presteaza   | presteaza   |         colectivului de lucru)         |
|         |             |             |________________________________________|
|         |             |             |Sub      | 11 - 20 | 21 - 50 | Peste 50 |
|         |             |             |10 membri|  membri |  membri | membri   |
|_________|_____________|_____________|_________|_________|_________|__________|
|EVALUATOR|Atestare     |Verificarea  |3.000.000|5.000.000|8.000.000|10.000.000|
|PRINCIPAL|pentru       |si inscrierea|         |         |         |          |
|IN EIM/  |efectuarea   |dosarelor    |         |         |         |          |
|AUDITOR  |studiilor de |pentru       |         |         |         |          |
|PRINCIPAL|evaluare a   |atestare     |         |         |         |          |
|IN BM    |impactului   |Analiza      |         |         |         |          |
|         |asupra       |documentatiei|         |         |         |          |
|         |mediului si a|care se      |         |         |         |          |
|         |bilanturilor |depune pentru|         |         |         |          |
|         |de mediu     |atestare,    |         |         |         |          |
|         |             |verificarea  |         |         |         |          |
|         |             |surselor de  |         |         |         |          |
|         |             |referinta si |         |         |         |          |
|         |             |evaluarea    |         |         |         |          |
|         |             |initiala     |         |         |         |          |
|         |             |_____________|_________|_________|_________|__________|
|         |             |Sustinere    |2.000.000|4.000.000|4.000.000| 4.000.000|
|         |             |interviu     |         |         |         |          |
|         |_____________|_____________|_________|_________|_________|__________|
|         |Reinnoirea   |Analiza      |3.000.000|5.000.000|8.000.000|10.000.000|
|         |certifica-   |documentatiei|         |         |         |          |
|         |tului de     |pentru       |         |         |         |          |
|         |atestare     |reinnoire    |         |         |         |          |
|         |_____________|_____________|_________|_________|_________|__________|
|         |Extindere    |Analiza      |                                        |
|         |atestare     |documentatiei|                                        |
|         |             |pentru       |  2.000.000 pentru fiecare domeniu nou  |
|         |             |extindere +  |                                        |
|         |             |sustinere    |                                        |
|         |             |interviu     |                                        |
|_________|_____________|_____________|________________________________________|

    PERSOANE FIZICE

 ______________________________________________________________________________
| Nivelul   | Scopul lucrarii sau    | Tipul lucrarii sau    |Cuantumul in lei |
| de        | al serviciului care    | al serviciului care   |al tarifelor care|
| atestare  | se presteaza           | se presteaza          |se incaseaza*)   |
|___________|________________________|_______________________|_________________|
|EVALUATOR/ |Atestarea sau promovarea|Verificarea si         |     1.000.000   |
|AUDITOR DE |pe un nivel superior de |inscrierea dosarelor   |                 |
|MEDIU      |competenta a persoanelor|pentru atestare        |                 |
|ASISTENT   |fizice pentru efectuarea|Analiza documentatiei  |                 |
|           |studiilor de evaluare a |care se depune pentru  |                 |
|           |impactului asupra       |atestare, verificarea  |                 |
|           |mediului si a           |surselor de referinta  |                 |
|           |bilanturilor de mediu   |si evaluarea initiala  |                 |
|           |                        |_______________________|_________________|
|           |                        |Sustinere interviu     |     1.000.000   |
|           |________________________|_______________________|_________________|
|           |Reinnoirea              |Analiza documentatiei  |     2.000.000   |
|           |certificatului de       |pentru reinnoire       |                 |
|           |atestare                |                       |                 |
|___________|________________________|_______________________|_________________|
|EXPERT     |Atestarea sau promovarea|Verificarea si         |     2.000.000   |
|EVALUATOR/ |pe un nivel superior de |inscrierea dosarelor   |                 |
|AUDITOR DE |competenta a persoanelor|pentru atestare        |                 |
|MEDIU      |fizice pentru efectuarea|Analiza documentatiei  |                 |
|           |studiilor de evaluare a |care se depune pentru  |                 |
|           |impactului asupra       |atestare, verificarea  |                 |
|           |mediului si a           |surselor de referinta  |                 |
|           |bilanturilor de mediu   |si evaluarea initiala  |                 |
|           |                        |_______________________|_________________|
|           |                        |Sustinere interviu     |     1.000.000   |
|           |________________________|_______________________|_________________|
|           |Reinnoirea              |Analiza documentatiei  |     3.000.000   |
|           |certificatului de       |pentru reinnoire       |                 |
|           |atestare                |                       |                 |
|___________|________________________|_______________________|_________________|
|EXPERT     |Atestarea persoanelor   |Verificarea si         |     2.000.000   |
|EVALUATOR/ |fizice pentru efectuarea|inscrierea dosarelor   |                 |
|AUDITOR DE |studiilor de evaluare a |pentru atestare        |                 |
|MEDIU      |impactului asupra       |Analiza documentatiei  |                 |
|PRINCIPAL  |mediului si a           |care se depune pentru  |                 |
|           |bilanturilor de mediu   |atestare, verificarea  |                 |
|           |                        |surselor de referinta  |                 |
|           |                        |si evaluarea initiala  |                 |
|           |                        |_______________________|_________________|
|           |                        |Sustinere interviu     |     2.000.000   |
|           |________________________|_______________________|_________________|
|           |Reinnoirea              |Analiza documentatiei  |     4.000.000   |
|           |certificatului de       |pentru reinnoire       |                 |
|           |atestare                |                       |                 |
|___________|________________________|_______________________|_________________|
    *) 1. Tariful pentru verificarea, inscrierea, analiza dosarelor/documentatiei pentru atestare se achita la depunerea dosarelor pentru atestare, in contul special deschis la ACPM.
    2. Tariful pentru sustinerea interviului se achita de catre solicitant la eliberarea certificatului de atestare.
    3. Tariful pentru analiza documentatiei pentru reinnoire/extindere sau promovare pe un nivel superior de competenta se achita la depunerea documentatiei.

    ANEXA 8
    (Anexa nr. 6
    la regulament)

                                   - Model -
                  MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR

             COMISIA DE ATESTARE A PERSOANELOR FIZICE SI JURIDICE
            CARE ELABOREAZA STUDII DE EVALUARE A IMPACTULUI ASUPRA
                      MEDIULUI SI BILANTURI DE MEDIU

                         CERTIFICAT DE ATESTARE
                 pentru elaborarea studiilor de evaluare
      a impactului asupra mediului/pentru efectuarea bilanturilor de mediu
          (Emiterea celor doua tipuri de Certificate se face distinct)

                 Cod numeric: (se va inscrie numarul de cod atribuit
                 solicitantului, in baza de date privind atestarea)

    In conformitate cu prevederile Legii protectiei mediului nr. 137/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Ordinului Ministrului Mediului si Gospodaririi Apelor nr. ...../....... 2004 pentru aprobarea Regulamentului de atestare pentru elaborarea studiilor de evaluare asupra mediului si asupra bilanturilor de mediu.

    Se atesta (se va inscrie numele persoanei fizice/persoanei juridice)

    cu domiciliul in: (Se inscriu coordonatele persoanei fizice)
    cu sediul in: (Se inscriu coordonatele persoanei juridice)
    Codul fiscal nr. ..................., inregistrata in Registrul comertului la nr. ......... ca (se va inscrie nivelul de atestare pentru persoana fizica si persoana juridica) pentru efectuarea studiilor de evaluare a impactului asupra mediului/bilanturilor de mediu in urmatoarele domenii si/sau a componentelor de mediu acordate de Comisia de Atestare conform procesului-verbal nr. ... din data de ..........:
                               ___________________
                              |                   |
                              |___________________|

    Emis la data de :                        Valabil pana la data de:
                                             cu respectarea conditiilor inscrise
                                             pe verso

                         PRESEDINTE COMISIE DE ATESTARE

    - verso - Certificat de Atestare

    - Prezentul Certificat de Atestare poate fi utilizat numai de titular.
    - Cu o luna inainte de expirarea termenului de valabilitate, titularul are obligatia de a solicita reinnoirea Certificatului de Atestare.
    - Prezentul Certificat de Atestare este valabil pentru persoanele juridice numai in conditiile existentei personalului declarat in formularul de cerere de atestare pe intreaga perioada a valabilitatii lui. In situatia in care intervin modificari in lista colectivului de lucru, in termen de 30 de zile persoana juridica anunta Secretariatul tehnic al Comisiei de Atestare pentru o noua evaluare. In caz contrar Certificatul de Atestare isi pierde valabilitatea. (Prezenta conditie se inscrie numai pe Certificatele de Atestare emise pentru persoana juridica).
      Responsabilitatea pentru corectitudinea celor inscrise in bilantul de mediu revine in exclusivitate elaboratorului.
      Prezentul isi pierde valabilitatea in conditiile prevazute de actele normative in vigoare.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 97/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 97 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu