ORDIN
Nr. 97 din 18 mai 2004
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii,
padurilor, apelor si mediului nr. 978/2003 privind Regulamentul de atestare a
persoanelor fizice si juridice care elaboreaza studii de evaluare a impactului
asupra mediului si bilanturi de mediu
ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 504 din 4 iunie 2004

In temeiul dispozitiilor art. 12 din Legea protectiei mediului nr.
137/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza Hotararii Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea si
functionarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor,
avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 918/2002, Hotararii
Guvernului nr. 573/2002, Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului
nr. 860/2002, Ordinului ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului
nr. 184/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului
ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 818/2003,
ministrul mediului si gospodaririi apelor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Anexa la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului
nr. 978/2003 privind Regulamentul de atestare a persoanelor fizice si juridice
care elaboreaza studii de evaluare a impactului asupra mediului si bilanturi de
mediu, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 3 din 5
ianuarie 2004, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prezentul regulament stabileste procedura pentru atestarea
persoanelor juridice si a persoanelor fizice, denumite in continuare parti, in
vederea efectuarii studiilor de evaluare a impactului asupra mediului, a
evaluarilor de mediu pentru planuri si programe, denumite in continuare EIM,
precum si a bilanturilor de mediu si a rapoartelor de amplasament, denumite in
continuare BM, in conformitate cu prevederile LPM si ale legislatiei
subsecvente."
2. La articolul 5, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Responsabilitatea pentru realizarea BM/EIM si a corectitudinii
interpretarii informatiilor prezentate in acestea revine persoanei fizice
atestate la cel mai inalt nivel de competenta si/sau persoanei juridice
atestate."
3. La articolul 7, in alineatele (1) si (2) se inlocuieste expresia
"auditori asociati" cu expresia "auditori asistenti",
respectiv expresia "evaluatori asociati" cu expresia "evaluatori
asistenti".
4. La articolul 8, alineatele (1), (2), (3) si (4) vor avea urmatorul
cuprins:
"Art. 8
(1) Persoana fizica solicitanta a certificatului de atestare pentru BM sau
EIM trebuie sa indeplineasca conditiile minime de vechime si experienta
inscrise in anexa nr. 2.1 si va fi repartizata initial pe unul dintre cele 3
niveluri mentionate la art. 7 pe baza calificarilor sale tehnice si
profesionale, a apartenentei la organisme profesionale, a instruirii in domenii
legate de BM/EIM si a experientei personale legate de BM/EIM inscrise in
sectiunile A - G ale formularului de inscriere prezentat in anexa nr. 1/C.
Calificarile si experienta profesionala vor fi punctate dupa sistemul descris
in anexa nr. 2.2, iar punctajul adunat de la toate cele 4 elemente va defini
nivelul initial de competenta la care persoana fizica urmeaza a fi atestata
dupa sustinerea interviului.
(2) Evaluarea initiala a persoanelor fizice pe un anumit nivel conform
alin. (1) si anexei nr. 2.2 va fi confirmata sau modificata in urma sustinerii
interviului in CA. Interviul are caracter obligatoriu.
(3) Structura si continutul interviului se stabilesc de CA si se aplica
tuturor persoanelor fizice care solicita atestarea pentru BM/EIM. Interviul va
avea grad de dificultate diferit pentru fiecare dintre cele 3 niveluri de
atestare. In urma acestuia, CA stabileste daca persoana fizica poate fi
atestata si la ce nivel de competenta.
(4) In urma evaluarii documentatiei prezentate si a interviului, CA
stabileste domeniile de expertiza pentru care se acorda atestarea."
5. La articolul 8, alineatul (5) se abroga.
6. La articolul 9, alineatele (1) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Persoana fizica transmite ST al CA formularul de inscriere completat si
semnat, insotit de urmatoarele documente:
a) formularul de cerere prezentat in anexa nr. 1/A, semnat;
b) formularele prevazute in anexa nr. 1/C, cu toate sectiunile semnate,
completate corespunzator si in totalitate (sectiunile A, B, C, D, F si G);
c) copii ale tuturor certificatelor/diplomelor de studii mentionate in
formularul completat;
d) copii ale certificatelor sau ale altor documente care atesta apartenenta
la organizatii tehnice ori profesionale;
e) copii ale certificatelor sau ale altor documente ale cursurilor de
instruire mentionate in formularul de cerere, precum si durata acestora;
f) documente care sa dovedeasca finalizarea BM/EIM si aprecieri ale APM
privind calitatea acestora;
g) CV;
h) dovada achitarii tarifului de evaluare initiala.
...........................................................................
(4) Daca punctajul calculat este suficient pentru un anumit nivel de
competenta, CA, prin ST, precalifica solicitantul pentru sustinerea interviului.
ST stabileste o data pentru prezentarea la interviu in CA. Daca solicitantul nu
se prezinta la data convenita, ST stabileste o noua programare. In cazul in
care solicitantul nu a realizat punctajul necesar pentru sustinerea
interviului, procedura trebuie reluata de la inceput. CA, prin ST, evalueaza
documentatia si introduce punctajul in baza de date privind atestarea."
7. La articolul 9, alineatul (5) se abroga.
8. La articolul 9, alineatul (6) devine alineatul (5) si va avea urmatorul
cuprins:
"(5) Daca persoana fizica nu a reusit sa realizeze punctajul necesar
atestarii, CA, prin ST, o va instiinta in scris in acest sens si ii va solicita
sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta
suplimentara in domenii conexe BM/EIM."
9. La articolul 11, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
(1) Cand un certificat de atestare a implinit 23 de luni (cu o luna inainte
de expirare), persoana fizica sau juridica atestata are obligatia de a solicita
reinnoirea. In acest scop, completeaza formularul de cerere si sectiunile
corespunzatoare prevazute in anexa nr. 1/C prin inscrierea modificarilor
intervenite fata de situatia prezentata la atestare, in ceea ce priveste
statutul sau profesional si experienta acumulata in perioada de valabilitate a
certificatului de atestare existent, si il transmite ST al CA."
10. La articolul 12, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) La fiecare 6 ani (calculati de la data initiala a atestarii lor),
presupunand ca atestarea a continuat fara intrerupere, reinnoirea atestatului
persoanei fizice se realizeaza in conditiile prevazute la cap. 2.3 si in urma
sustinerii unei noi evaluari conform art. 8."
11. La articolul 14, alineatele (1), (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
(1) Domeniile specifice de expertiza care pot fi utilizate sunt prezentate
in anexa nr. 4 si corespund anexelor nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr.
918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra
mediului si pentru aprobarea listei proiectelor publice sau private supuse
acestei proceduri si anexei nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
34/2002 privind prevenirea, reducerea si controlul integrat al poluarii.
...........................................................................
(4) In cazul in care experienta solicitantului se limiteaza numai la
anumite componente de mediu cuprinse in EIM/BM, si anume:
- terenuri contaminate, inclusiv sol si subsol;
- poluarea aerului si domenii conexe;
- poluarea apei si tratarea/evacuarea apei uzate;
- gestionarea deseurilor solide si domenii conexe;
- materiale periculoase si domenii conexe;
- sanatatea muncii si domenii conexe;
- prevenirea si controlul integrat al poluarii;
- alte domenii specifice considerate relevante in circumstante specifice,
CA poate restrange atestarea la componentele de mediu pentru care solicitantul
a facut dovada experientei.
(5) Domeniile si componentele de mediu se inscriu in certificatul de
atestare si in baza de date privind atestarea."
12. La articolul 15, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) Persoana juridica se atesta pe un singur nivel de expertiza, respectiv
auditor principal in BM si/sau evaluator principal in EIM."
13. La articolul 16, alineatele (1), (2), (4), (5) si (6) vor avea
urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Atestarea persoanelor juridice pentru elaborarea BM/EIM implica luarea
in considerare a calificarilor profesionale ale colectivului de lucru, a
instruirii membrilor acestuia, a apartenentei persoanei juridice si/sau a
membrilor colectivului la organisme profesionale si a experientei persoanei
juridice si a membrilor in BM/EIM si/sau in domenii conexe acestora. Aceste elemente
se puncteaza de catre ST al CA conform sistemului de punctaj prezentat in anexa
nr. 2.2. Daca punctajul calculat este indeplinit, CA, prin ST, precalifica
persoana juridica pentru interviu.
(2) Persoana juridica transmite ST al CA formularul de inscriere completat
si semnat, insotit de urmatoarele documente:
a) formularul de cerere prezentat in anexa nr. 1/B, semnat, cu toate
sectiunile completate corespunzator si in totalitate (anexa nr. 1/C, sectiunile
A, B, C, D, F si G);
b) copii ale tuturor certificatelor/diplomelor de studii mentionate in
formularul completat;
c) copii ale certificatelor sau ale altor documente care atesta apartenenta
la organizatii profesionale;
d) copii ale certificatelor sau ale altor documente ale cursurilor de
instruire mentionate in formularul de cerere, precum si durata acestora;
e) documente care sa dovedeasca finalizarea BM/EIM si aprecieri ale APM
privind calitatea acestora;
f) acte doveditoare privind statutul de angajat permanent pentru membrii
colectivului de lucru al persoanei juridice;
g) CV-uri ale personalului aferent activitatii de elaborare a EIM si BM;
h) dovada achitarii tarifului de evaluare initiala.
...........................................................................
(4) Persoana juridica va desemna din cadrul colectivului de lucru
reprezentanti pentru sustinerea interviului.
(5) Procedura de sustinere a interviului este identica cu cea pentru
persoanele fizice, descrisa la art. 9.
(6) Daca persoana juridica nu a reusit sa realizeze punctajul necesar
atestarii, CA, prin ST, o va instiinta in scris in acest sens si ii va solicita
sa revina cu cererea la o data ulterioara, dupa ce va fi acumulat experienta
suplimentara in domenii conexe BM/EIM."
14. La articolul 17, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) Domeniile pentru care se atesta persoanele juridice se stabilesc de CA
proportional cu pregatirea si numarul de specialisti prezentati de persoana
juridica in formularul de cerere.
(2) Persoana juridica trebuie sa aiba in colectivul de lucru specialisti cu
calificarea si experienta corespunzatoare domeniilor solicitate."
15. Dupa alineatul (2) al articolului 17 se introduc alineatele (3) si (4)
cu urmatorul cuprins:
"(3) Solicitarea altor domenii, prin extinderea atestarii initiale, se
face cu respectarea prevederilor alin. (2) si implica o noua solicitare de
atestare. Documentatia va cuprinde formularul de cerere, semnat, cu toate
sectiunile completate corespunzator domeniului solicitat (anexa nr. 1/C,
sectiunile A, B, C, D, F si G). Punctajul minim necesar pentru fiecare domeniu
solicitat va corespunde punctajului minim pentru atestarea persoanei juridice
prevazut in anexa nr. 2.3. Procedura de atestare este identica cu cea
mentionata la art. 16.
(4) CA stabileste in urma evaluarii documentatiei prezentate si a
sustinerii interviului acordarea noilor domenii, respectiv extinderea
atestarii. Valabilitatea certificatului de atestare emis initial ramane neschimbata
in cazul extinderii atestarii."
16. La articolul 21, alineatele (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
"(4) CA avizeaza si prezinta conducerii ACPM spre aprobare:
- raportul anual intocmit de ST cu privire la activitatea desfasurata si la
rezultatele obtinute. Dupa caz, raportul anual poate include propuneri de
revizuire a prezentului ordin;
- bugetul anual.
(5) CA selectioneaza expertii consultanti care sprijina CA in procesul de
atestare."
17. La articolul 21, alineatul (6) se abroga.
18. La articolul 26 alineatul (9), se inlocuieste sintagma "ministrul
agriculturii, padurilor, apelor si mediului" cu sintagma "ministrul
mediului si gospodaririi apelor".
19. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 29
Modelul certificatului de atestare este prezentat in anexa nr. 6."
20. Dupa articolul 29 se introduce articolul 30 cu urmatorul cuprins:
"Art. 30
Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentul regulament."
Art. 2
Anexele la Regulamentul de atestare a persoanelor fizice si juridice care
elaboreaza studii de evaluare a impactului asupra mediului si bilanturi de
mediu, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii, padurilor, apelor si
mediului nr. 978/2003, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Anexa nr. 1/A se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
2. Anexa nr. 1/B se inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
3. Dupa anexa nr. 1/B se introduce anexa nr. 1/C avand continutul prevazut
in anexa nr. 3 la prezentul ordin.
4. Anexa nr. 2.1 se inlocuieste cu anexa nr. 4 la prezentul ordin.
5. Anexa nr. 2.2 se inlocuieste cu anexa nr. 5 la prezentul ordin.
6. Anexa nr. 2.3 se inlocuieste cu anexa nr. 6 la prezentul ordin.
7. Anexa nr. 5 se inlocuieste cu anexa nr. 7 la prezentul ordin.
8. Dupa anexa nr. 5 se introduce anexa nr. 6 al carei continut este
prevazut in anexa nr. 8 la prezentul ordin.
Art. 3
Anexele nr. 1 - 8*) fac parte integranta din prezentul ordin.
------------
*) Anexele nr. 1 - 8 sunt reproduse in facsimil.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Speranta Maria Ianculescu
ANEXA 1
(Anexa nr. 1/A
la regulament)
FORMULAR DE CERERE PENTRU ATESTARE/REINNOIRE ATESTARE
PERSOANA FIZICA
______________________________________________________________________________
| Detalii personale | Locul de munca
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Titlul (D-l, D-na, D-ra, Dr. etc) | Ocupatia/Functia
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Numele | Numele societatii
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Prenumele | |
|________________________________________|_____________________________________|
| Data nasterii |
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Adresa personala | Adresa locului de munca
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Str., nr., bloc, sc., et., ap. | Str., nr., bloc, sc., et., ap.
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Oras | Oras
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Judet | Judet
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Cod postal | Cod postal
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Telefon | Telefon
|
|________________________________________|_____________________________________|
| Fax | Fax
|
|________________________________________|_____________________________________|
| E-mail | E-mail
|
|________________________________________|_____________________________________|
| |
|
|________________________________________|_____________________________________|
______________________________________________________________________________
| Bifati (V) | Nivelul de | Atestare |Reinnoire | Domenii de
|
| | competenta | initiala | | expertiza
|
| | solicitat | | | solicitate
|
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru BM Auditor asistent | | | |
|
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru BM Expert auditor | | | |
|
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru BM Expert auditor | | | |
|
| principal | | | |
|
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru EIM Evaluator asistent| | | |
|
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru EIM Expert evaluator | | | |
|
| de mediu | | | |
|
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
| Pentru EIM Expert evaluator | | | |
|
| principal | | | |
|
|______________________________|____________|__________|__________|____________|
ANEXA 2
(Anexa nr. 1/B
la regulament)
FORMULAR DE CERERE PENTRU ATESTARE/REINNOIRE ATESTARE/EXTINDERE ATESTARE
AUDITOR/EVALUATOR PRINCIPAL
PERSOANA JURIDICA
______________________________________________________________________________
| Societatea/Institutul | Persoana de contact
|
|____________________________________|_________________________________________|
| | Nume
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Localitatea | Ocupatia/Functia
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Adresa | Compartimentul/serviciul
|
| (Str., nr., bloc, sc., et., ap.) |
|
|____________________________________|_________________________________________|
| | Telefon
|
|____________________________________|_________________________________________|
| | Fax |
|____________________________________|_________________________________________|
| Judet | E-mail
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Nr. inregistrare registrul | Colectivul de lucru - Numar total de
|
| comertului | membri
|
|____________________________________| 1. (Nume si prenume)
|
| Telefon | 2.
|
|____________________________________| 3.
|
| Fax | ......
|
|____________________________________| * In cazul solicitarii extinderii,
|
| Cod fiscal | persoana juridica atestata initial va
|
| | nominaliza specialistii nou intrati in
|
| | colectivul de lucru
|
|____________________________________|_________________________________________|
Domeniile de expertiza solicitate ________________________________________
(se completeaza cu domeniile cuprinse in anexa nr. 4)
ANEXA 3
(Anexa nr. 1/C
la regulament)
PERSOANA FIZICA SAU MEMBRII COLECTIVULUI DE LUCRU AL PERSOANEI JURIDICE
______________________________________________________________________________
| Sectiunea A: Calificari profesionale (incepand de la pregatirea
|
| universitara de baza)
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
|Nr. |Data |Data |Curs Zi/|Denumire |Institutia|Titlul |Descrierea
|
|crt.|inceperii|absolvirii|Seral/FF| | |obtinut |domeniilor
|
| | | | | | | |de studiu
|
| | | | | | |
|(specializare|
| | | | | | | |conform
|
| | | | | | | |certificat/
|
| | | | | | | |diploma
|
|____|_________|__________|________|_________|__________|________|_____________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|____|_________|__________|________|_________|__________|________|_____________|
NOTA:
In cazul persoanei fizice sectiunea se completeaza si se semneaza de catre
aceasta.
In cazul persoanei juridice sectiunea se completeaza pentru fiecare membru
al colectivului de lucru.
Fiecare pagina se numeroteaza si va purta stampila societatii/institutiei
solicitante si semnatura autorizata.
- Atasati copii dupa certificatele de absolvire.
PERSOANA FIZICA/PERSOANA JURIDICA SI/SAU MEMBRII COLECTIVULUI DE LUCRU AL
PERSOANEI JURIDICE
______________________________________________________________________________
| Sectiunea B: Apartenenta atestata la organisme profesionale
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
|Nr. | Organizatia | Prescurtare | Nivelul | Data | Modul de
|
|crt.| profesionala | oficiala | apartenentei | obtinerii | obtinere a
|
| | | | | nivelului | apartenentei
|
| | | | | curent | (nr.
certificat)|
|____|______________|_____________|______________|___________|_________________|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | | |
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
|____|______________|_____________|______________|___________|_________________|
NOTA:
In cazul persoanei fizice sectiunea se completeaza si se semneaza de catre
aceasta.
In cazul persoanei juridice sectiunea se completeaza cu informatiile
privind apartenenta la organisme profesionale a persoanei juridice.
Fiecare pagina se numeroteaza si va purta stampila societatii/institutiei
solicitante si semnatura autorizata.
Se vor considera la punctaj:
Apartenenta la organisme profesionale direct relevante in termeni de
contributie generala sau de specialitate pentru executarea BM sau EIM.
Atestatele profesionale relevante pentru executarea BM/EIM (auditor de
mediu, expert autorizat, verificator de proiect etc.).
Participare in calitate de lector la instruiri organizate in domeniul
protectiei mediului.
PERSOANA FIZICA sau MEMBRII COLECTIVULUI DE LUCRU AL PERSOANEI JURIDICE
______________________________________________________________________________
| Sectiunea C: Cursuri de instruire relevante pentru realizarea bilanturilor
|
| de mediu/studiilor de evaluare a impactului asupra mediului |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| ACPM (Instruiri aprobate) |
|______________________________________________________________________________|
|Nr. |Organizator|Data |Data |Titlul |Domenii |Detalii contact
|
|crt.| |inceperii|terminarii|cursului/ |acoperite |pentru
verificare|
| | | | |detalii ale| |(nume, adresa,
|
| | | | |calificarii| |tel., fax si
|
| | | | |la locul de| |e-mail)
|
| | | | |munca | |
|
|____|___________|_________|__________|___________|__________|_________________|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | | |
| | | | | | |
|
|____|___________|_________|__________|___________|__________|_________________|
______________________________________________________________________________
| Alte instruiri - Cursuri sau calificari la locul de munca
|
|______________________________________________________________________________|
|Nr. |Organizator|Data |Data |Titlul |Domenii |Detalii contact
|
|crt.| |inceperii|terminarii|cursului/ |acoperite |pentru
verificare|
| | | | |detalii ale| |(nume, adresa,
|
| | | | |calificarii| |tel., fax si
|
| | | | |la locul de| |e-mail)
|
| | | | |munca | |
|
|____|___________|_________|__________|___________|__________|_________________|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | | |
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
|____|___________|_________|__________|___________|__________|_________________|
NOTA:
In cazul persoanei fizice sectiunea se completeaza si se semneaza de catre
aceasta.
In cazul persoanei juridice sectiunea se completeaza pentru fiecare membru
al colectivului de lucru.
Fiecare pagina se numeroteaza si va purta stampila societatii/institutiei
solicitante si semnatura autorizata.
Atunci cand au fost finalizate cursuri de instruire multipla de natura
diferita, se vor acorda puncte pentru fiecare dintre acestea. In cazul
finalizarii mai multor cursuri de instruire care contin elemente ce se suprapun
sau cu subiect similar, se vor acorda puncte numai pentru unul dintre asemenea
cursuri.
PERSOANA FIZICA/PERSOANA JURIDICA SI MEMBRII COLECTIVULUI DE LUCRU AL
PERSOANEI JURIDICE
______________________________________________________________________________
| Sectiunea D: Experienta relevanta
|
|______________________________________________________________________________|
Semnificatia coloanei R din tabelul de mai jos este urmatoarea:
R - Responsabilitate*)
______________________________________________________________________________
|Nr. |Perioada |Titlul | R |Nr. membrii |Tipurile |Persoana de
|Punctaj|
|crt.| |lucrarii | |ai |de lucrari, |contact pentru|
|
| | |elaborate| |colectivului|sector |verificarea |
|
| | | | |elaborator |industrial |informatiilor |
|
| | | | |al lucrarii |(conform |furnizate in |
|
| | | | | |anexei nr. 3 |prezenta |
|
| | | | | |si nr. 4) |sectiune |
|
|____|_________|_________|___|____________|_____________|______________|_______|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|____|_________|_________|___|____________|_____________|______________|_______|
*) In cazul persoanei fizice se defineste rolul acesteia in elaborarea
lucrarii (coordonator, executant sau colaborator);
In cazul persoanei juridice se nominalizeaza persoana responsabila a
lucrarii.
Cand solicitantul prezinta un caz pentru alocarea de puncte pentru
experienta care nu deriva direct din executarea BM sau EIM, (nu sunt inscrise
in anexa nr. 3) trebuie furnizate detalii ale activitatii respective, astfel
incat CA sa-i poata evalua relevanta.
NOTA:
In cazul persoanei fizice sectiunea se completeaza si se semneaza de catre
aceasta.
In cazul persoanei juridice sectiunea se completeaza cu date privind
experienta relevanta a persoanei juridice solicitante si a membrilor
colectivului de lucru al acesteia.
Fiecare pagina se numeroteaza si va purta stampila societatii/institutiei
solicitante si semnatura autorizata.
COLOANA PRIVIND "PUNCTAJUL" NU SE COMPLETEAZA DE SOLICITANT.
PERSOANA FIZICA sau PERSOANA JURIDICA solicitanta A REINNOIRII atestarii
______________________________________________________________________________
| Sectiunea E: Experienta relevanta
|
|______________________________________________________________________________|
Se vor inscrie toate lucrarile de EIM/BM elaborate in baza certificatului
de atestare de persoana fizica sau persoana atestata
______________________________________________________________________________
|Nr. |Perioada |Titlul |Responsabilitate|Nr. membrii |Nr. actului de
|Punctaj|
|crt.| |lucrarii | *) |ai |reglementare |
|
| | |elaborate| |colectivului|emis sau |
|
| | | | |elaborator |procesul-verbal|
|
| | | | |al lucrarii |de predare a |
|
| | | | | |lucrarii la |
|
| | | | | |beneficiar |
|
|____|_________|_________|________________|____________|_______________|_______|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | | |
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
| | | | | | |
|
|____|_________|_________|________________|____________|_______________|_______|
*) coordonator, executant sau colaborator.
COLOANA PRIVIND "PUNCTAJUL" NU SE COMPLETEAZA DE SOLICITANT.
______________________________________________________________________________
| Sectiunea F: Declaratie
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Alte informatii in sprijinul solicitarii
|
|______________________________________________________________________________|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|______________________________________________________________________________|
Declaratie
Subsemnatul (persoana fizica sau reprezentantul persoanei juridice)
............................ declar pe propria raspundere ca toate informatiile
continute in acest formular sunt corecte si furnizate in deplina cunostinta a
lor.
______________________________________________________________________________
| |
| Semnatura: Data:
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Sectiunea G: Rezumat
|
|______________________________________________________________________________|
Descrieti, in cel mult 100 de cuvinte (50 de cuvinte pentru nivelul de
competenta, auditor asistent/evaluator asistent) experienta dv. relevanta in
domeniul elaborarii studiilor de evaluare a impactului asupra mediului si
bilanturilor de mediu, responsabilitati si experienta anterioara.
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Transmiteti formularele completate la adresa:
______________________________________________________________________________
| |
| MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
|
| Comisia de atestare a persoanelor fizice si juridice
|
| care elaboreaza EIM si BM
|
| Secretariat Tehnic
|
| Bulevardul Libertatii nr. 12,
|
| Sector 5, BUCURESTI |
|______________________________________________________________________________|
ANEXA 4
(Anexa nr. 2.1
la regulament)
PERSOANE FIZICE
Cerinte minime pe fiecare nivel de competenta
______________________________________________________________________________
| Nivel | Instruire de specialitate |Experienta
profesionala|
|___________________|__________________________________|_______________________|
| 1 | 2 | 3
|
|___________________|__________________________________|_______________________|
|Pentru BM |- Pregatire universitara de |Fara cerinta
|
|Auditor asistent | specialitate sau pregatire |
|
|Pentru EIM | universitara si activitate de |
|
|Evaluator asistent | minim 5 ani in domeniul |
|
| | protectiei mediului |
|
|___________________|__________________________________|_______________________|
|Pentru BM |- Pregatire universitara de |2 ani experienta de
|
|Expert auditor | specialitate/pregatire |munca in domenii
|
|Pentru EIM | universitara si activitate de |relevante pentru
|
|Expert evaluator | minim 5 ani in domeniul |realizarea
bilanturilor|
|de mediu | protectiei mediului |de mediu/studiilor EIM
|
| |- Participarea la cel putin 2 zile|
|
| | de instruire de specialitate |
|
| | organizata |
|
|___________________|__________________________________|_______________________|
|Pentru BM |- Pregatire universitara de |2 ani experienta de
|
|Expert auditor | specialitate/pregatire |munca in domenii
|
|principal | universitara si activitate de |relevante pentru
|
|Pentru EIM | minim 5 ani in domeniul |realizarea
bilanturilor|
|Expert evaluator | protectiei mediului |de mediu/studiilor EIM
|
|principal |- Participarea la cel putin 5 zile|2 ani experienta de
|
| | de instruire de specialitate |munca cu efectuarea
|
| | organizata in ultimii 2 ani |BM/EIM
|
|___________________|__________________________________|_______________________|
PERSOANE JURIDICE
Conditii si cerinte minime
Pentru nivel de competenta persoana juridica auditor principal in
BM/persoana juridica evaluator principal in EIM
1. Persoana juridica solicitanta a atestarii trebuie sa aiba ca obiect de
activitate cuprins in Statut, activitati prevazute in Nomenclatorul
"Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala" (CAEN) la
sectiunea prestari servicii, grupa servicii de arhitectura, inginerie si
consultanta tehnica sau activitati de testari si analize tehnice.
2. Persoana juridica trebuie sa aiba in colectivul de lucru, ca angajati
permanenti specialisti cu calificarea si experienta corespunzatoare domeniilor
solicitate.
ANEXA 5
(Anexa nr. 2.2
la regulament)
SISTEMUL DE PUNCTAJ PENTRU PERSOANELE FIZICE SI JURIDICE CARE FAC CERERE
PENTRU ATESTAREA CA EXPERTI IN BILANTURI DE MEDIU SAU EVALUATORI DE IMPACT
ASUPRA MEDIULUI IN DOMENIILE SOLICITATE
________________________________________________________________________________
Auditori in Evaluatori de
bilanturi de mediu impact asupra
Aspect mediului
__________________
__________________
Persoane Persoane Persoane
Persoane
fizice juridice fizice
juridice
________________________________________________________________________________
Calificari profesionale:
Diploma universitara relevanta 15 15 15 15
Masterat relevant in stiinte 5 5 5 5
Atestate profesionale 10 10 10 10
Doctorat relevant in domeniul protectiei
mediului sau in domenii colaterale 30 30 30 30
Titluri universitare (lector,
conferentiar, profesor)
Lector 10 - 10 -
Conferentiar 15 - 15 -
Profesor 20 - 20 -
Apartenenta la organisme profesionale:
Membru 5 5 5 5
Membru onorific 7 7 7 7
In functii de conducere 10 10 10 10
Participarea la cursuri de instruire:
Cursuri de 1 - 4 zile 3 3 3 3
Cursuri de 5 - 7 zile 5 5 5 5
Cursuri de 8 - 14 zile 7 7 7 7
Cursuri mai mari de 15 zile 10 10 10 10
Experienta in EIM sau BM:
Alte studii in domenii legate de
activitatea de protectie a mediului
conform anexei nr. 3 8 8 8 8
Evaluare risc 20 20 - -
Elaborare a unor componente ale EIM - - 10 10
Elaborare EIM inclusiv pentru planuri
si programe - - 20 20
Elaborare a unor componente ale BM 10 10 - -
Elaborare BM nivel I 15 15 - -
Elaborare BM nivel II 20 20 - -
Elaborare BM nivel I si nivel II
pentru acelasi obiectiv 30 30 - -
Elaborare raport de amplasament 10 10 - -
________________________________________________________________________________
ANEXA 6
(Anexa nr. 2.3
la regulament)
PUNCTAJUL MINIM NECESAR PENTRU ATESTARE
PERSOANE FIZICE
______________________________________________________________________________
| Punctaj necesar pentru atestare | Punctaj minim
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Auditor asistent | 50
|
| Pentru EIM Evaluator asistent |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Expert auditor | 100
|
| Pentru EIM Expert evaluator de mediu |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Expert auditor principal | 300
|
| Pentru EIM Expert evaluator principal | |
|______________________________________________________________|_______________|
PERSOANE JURIDICE
______________________________________________________________________________
| Punctaj necesar pentru atestare | Punctaj general
|
|
|_______________________________________|
| | Sub 10 | 11 - 20 | 21 - 50 | Peste 50
|
| | membri | membri | membri | de
membri|
|______________________________________|________|_________|_________|__________|
| Pentru BM Nivel auditor principal | 800 | 1400 | 1800 | 2000
|
| Pentru EIM Nivel evaluator principal | | | |
|
|______________________________________|________|_________|_________|__________|
| Punctaj minim necesar pentru |
|
| domeniu nou | 300
|
|______________________________________|_______________________________________|
PUNCTAJUL MINIM NECESAR PENTRU REINNOIRE ATESTARE
(se considera numai activitatea efectuata in baza certificatului de
atestare sau a reinnoirii acestuia)
PERSOANE FIZICE
______________________________________________________________________________
| Punctaj necesar pentru reinnoire atestare | Punctaj minim
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Auditor asistent | 50
|
| Pentru EIM Evaluator asistent |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Expert auditor | 100
|
| Pentru EIM Expert evaluator de mediu |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Pentru BM Expert auditor principal | 150
|
| Pentru EIM Expert evaluator principal |
|
|______________________________________________________________|_______________|
PERSOANE JURIDICE
______________________________________________________________________________
| Punctaj necesar pentru reinnoire | Punctaj general
|
| atestare
|_______________________________________|
| | Sub 10 | 11 - 20 | 21 - 50 | Peste 50
|
| | membri | membri | membri | de
membri|
|______________________________________|________|_________|_________|__________|
| Pentru BM nivel Auditor principal | 400 | 700 | 800 | 1200
|
| Pentru EIM nivel Evaluator principal | | | |
|
|______________________________________|________|_________|_________|__________|
ANEXA 7
(Anexa nr. 5
la regulament)
TARIFE PENTRU ATESTAREA PERSOANELOR FIZICE SI JURIDICE
in vederea efectuarii studiilor de evaluare a impactului asupra mediului si a
bilanturilor de mediu
PERSOANE JURIDICE
______________________________________________________________________________
| Nivelul | Scopul | Tipul | Cuantumul in lei al tarifelor care
|
| de | lucrarii | lucrarii | se incaseaza*)
|
| atestare| sau al | sau al
|________________________________________|
| | serviciului | serviciului | Persoana juridica
|
| | care se | care se | (in functie de numarul specialistilor
|
| | presteaza | presteaza | colectivului de lucru)
|
| | | |________________________________________|
| | | |Sub | 11 - 20 | 21 - 50 | Peste 50
|
| | | |10 membri| membri | membri | membri
|
|_________|_____________|_____________|_________|_________|_________|__________|
|EVALUATOR|Atestare |Verificarea
|3.000.000|5.000.000|8.000.000|10.000.000|
|PRINCIPAL|pentru |si inscrierea| | | |
|
|IN EIM/ |efectuarea |dosarelor | | | |
|
|AUDITOR |studiilor de |pentru | | | |
|
|PRINCIPAL|evaluare a |atestare | | | |
|
|IN BM |impactului |Analiza | | | |
|
| |asupra |documentatiei| | | |
|
| |mediului si a|care se | | | |
|
| |bilanturilor |depune pentru| | | |
|
| |de mediu |atestare, | | | |
|
| | |verificarea | | | |
|
| | |surselor de | | | |
|
| | |referinta si | | | |
|
| | |evaluarea | | | |
|
| | |initiala | | | |
|
| | |_____________|_________|_________|_________|__________|
| | |Sustinere |2.000.000|4.000.000|4.000.000|
4.000.000|
| | |interviu | | | |
|
| |_____________|_____________|_________|_________|_________|__________|
| |Reinnoirea |Analiza
|3.000.000|5.000.000|8.000.000|10.000.000|
| |certifica- |documentatiei| | | |
|
| |tului de |pentru | | | |
|
| |atestare |reinnoire | | | |
|
|
|_____________|_____________|_________|_________|_________|__________|
| |Extindere |Analiza | |
| |atestare |documentatiei|
|
| | |pentru | 2.000.000 pentru fiecare domeniu nou
|
| | |extindere + | |
| | |sustinere |
|
| | |interviu |
|
|_________|_____________|_____________|________________________________________|
PERSOANE FIZICE
______________________________________________________________________________
| Nivelul | Scopul lucrarii sau | Tipul lucrarii sau |Cuantumul in lei
|
| de | al serviciului care | al serviciului care |al tarifelor
care|
| atestare | se presteaza | se presteaza |se incaseaza*)
|
|___________|________________________|_______________________|_________________|
|EVALUATOR/ |Atestarea sau promovarea|Verificarea si | 1.000.000
|
|AUDITOR DE |pe un nivel superior de |inscrierea dosarelor |
|
|MEDIU |competenta a persoanelor|pentru atestare |
|
|ASISTENT |fizice pentru efectuarea|Analiza documentatiei |
|
| |studiilor de evaluare a |care se depune pentru |
|
| |impactului asupra |atestare, verificarea |
|
| |mediului si a |surselor de referinta |
|
| |bilanturilor de mediu |si evaluarea initiala |
|
| |
|_______________________|_________________|
| | |Sustinere interviu | 1.000.000
|
| |________________________|_______________________|_________________|
| |Reinnoirea |Analiza documentatiei | 2.000.000
|
| |certificatului de |pentru reinnoire |
|
| |atestare | | |
|___________|________________________|_______________________|_________________|
|EXPERT |Atestarea sau promovarea|Verificarea si | 2.000.000
|
|EVALUATOR/ |pe un nivel superior de |inscrierea dosarelor |
|
|AUDITOR DE |competenta a persoanelor|pentru atestare |
|
|MEDIU |fizice pentru efectuarea|Analiza documentatiei |
|
| |studiilor de evaluare a |care se depune pentru |
|
| |impactului asupra |atestare, verificarea |
|
| |mediului si a |surselor de referinta |
|
| |bilanturilor de mediu |si evaluarea initiala |
|
| | |_______________________|_________________|
| | |Sustinere interviu | 1.000.000
|
|
|________________________|_______________________|_________________|
| |Reinnoirea |Analiza documentatiei | 3.000.000
|
| |certificatului de |pentru reinnoire |
|
| |atestare | |
|
|___________|________________________|_______________________|_________________|
|EXPERT |Atestarea persoanelor |Verificarea si | 2.000.000
|
|EVALUATOR/ |fizice pentru efectuarea|inscrierea dosarelor |
|
|AUDITOR DE |studiilor de evaluare a |pentru atestare | |
|MEDIU |impactului asupra |Analiza documentatiei |
|
|PRINCIPAL |mediului si a |care se depune pentru |
|
| |bilanturilor de mediu |atestare, verificarea | |
| | |surselor de referinta |
|
| | |si evaluarea initiala |
|
| |
|_______________________|_________________|
| | |Sustinere interviu | 2.000.000
|
|
|________________________|_______________________|_________________|
| |Reinnoirea |Analiza documentatiei | 4.000.000
|
| |certificatului de |pentru reinnoire |
|
| |atestare | |
|
|___________|________________________|_______________________|_________________|
*) 1. Tariful pentru verificarea, inscrierea, analiza
dosarelor/documentatiei pentru atestare se achita la depunerea dosarelor pentru
atestare, in contul special deschis la ACPM.
2. Tariful pentru sustinerea interviului se achita de catre solicitant la
eliberarea certificatului de atestare.
3. Tariful pentru analiza documentatiei pentru reinnoire/extindere sau
promovare pe un nivel superior de competenta se achita la depunerea
documentatiei.
ANEXA 8
(Anexa nr. 6
la regulament)
- Model -
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
COMISIA DE ATESTARE A PERSOANELOR FIZICE SI JURIDICE
CARE ELABOREAZA STUDII DE EVALUARE A IMPACTULUI ASUPRA
MEDIULUI SI BILANTURI DE MEDIU
CERTIFICAT DE ATESTARE
pentru elaborarea studiilor de evaluare
a impactului asupra mediului/pentru efectuarea bilanturilor de mediu
(Emiterea celor doua tipuri de Certificate se face distinct)
Cod numeric: (se va inscrie numarul de cod atribuit
solicitantului, in baza de date privind atestarea)
In conformitate cu prevederile Legii protectiei mediului nr. 137/1995,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Ordinului
Ministrului Mediului si Gospodaririi Apelor nr. ...../....... 2004 pentru
aprobarea Regulamentului de atestare pentru elaborarea studiilor de evaluare
asupra mediului si asupra bilanturilor de mediu.
Se atesta (se va inscrie numele persoanei fizice/persoanei juridice)
cu domiciliul in: (Se inscriu coordonatele persoanei fizice)
cu sediul in: (Se inscriu coordonatele persoanei juridice)
Codul fiscal nr. ..................., inregistrata in Registrul comertului
la nr. ......... ca (se va inscrie nivelul de atestare pentru persoana fizica
si persoana juridica) pentru efectuarea studiilor de evaluare a impactului
asupra mediului/bilanturilor de mediu in urmatoarele domenii si/sau a
componentelor de mediu acordate de Comisia de Atestare conform
procesului-verbal nr. ... din data de ..........:
___________________
| |
|___________________|
Emis la data de : Valabil pana la data de:
cu respectarea conditiilor
inscrise
pe verso
PRESEDINTE COMISIE DE ATESTARE
- verso - Certificat de Atestare
- Prezentul Certificat de Atestare poate fi utilizat numai de titular.
- Cu o luna inainte de expirarea termenului de valabilitate, titularul are
obligatia de a solicita reinnoirea Certificatului de Atestare.
- Prezentul Certificat de Atestare este valabil pentru persoanele juridice
numai in conditiile existentei personalului declarat in formularul de cerere de
atestare pe intreaga perioada a valabilitatii lui. In situatia in care intervin
modificari in lista colectivului de lucru, in termen de 30 de zile persoana
juridica anunta Secretariatul tehnic al Comisiei de Atestare pentru o noua
evaluare. In caz contrar Certificatul de Atestare isi pierde valabilitatea.
(Prezenta conditie se inscrie numai pe Certificatele de Atestare emise pentru
persoana juridica).
Responsabilitatea pentru corectitudinea celor inscrise in bilantul de
mediu revine in exclusivitate elaboratorului.
Prezentul isi pierde valabilitatea in conditiile prevazute de actele
normative in vigoare.