Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 940 din 22 noiembrie 2010

privind publicarea acceptarii amendamentelor la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin anexa nr. 2 la Rezolutia MSC.269(85) a Comitetului securitatii maritime din 4 decembrie 2008

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 806 din 2 decembrie 2010



In temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:

Art. 1. - Se publică amendamentele la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin anexa nr. 2 la Rezoluţia MSC.269(85) a Comitetului securităţii maritime din 4 decembrie 2008, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Anca Daniela Boagiu

ANEXĂ

REZOLUŢIA MSC.269(85)

(adoptată la 4 decembrie 2008)

Adoptarea amendamentelor la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată

Comitetul securităţii maritime,

amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,

amintind şi art. Vlll(b) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţia) referitor la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenţie, cu excepţia prevederilor cap. I al acesteia,

luând în considerare, la cea de-a optzeci şi cincea sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. Vlll(b)(i) al acesteia,

1. adoptă, în conformitate cu art. Vlll(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al căror text este prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta rezoluţie;

2. stabileşte că, în conformitate cu art. Vlll(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie:

a) amendamentele din anexa nr. 1 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010; şi

b) amendamentele din anexa nr. 2 se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2010, în afară de cazul în care înainte de aceste date mai mult de o treime dintre guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;

3. invită guvernele contractante la Convenţie să noteze că, în conformitate cu art. Vlll(b)(vii)(2) din Convenţie:

a) amendamentele din anexa nr. 1 vor intra în vigoare la 1 iulie 2010; şi

b) amendamentele din anexa nr. 2 vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2011, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;

4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. Vlll(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor prevăzute în anexele nr. 1 şi 2;

5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexelor nr. 1 şi 2 tuturor membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.

ANEXA Nr. 2

la Rezoluţia MSC. 269(85)

AMENDAMENTE

la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată

CAPITOLUL II-2

Construcţie - protecţia contra incendiului, detectarea şi stingerea incendiului

PARTEA A

Generalităţi

Regula 1 -Aplicare

1. După paragraful 2.3 existent se adaugă un nou paragraf, paragraful 2.4:

„2.4 Următoarele nave, cu încăperi de marfă pentru transportul mărfurilor periculoase ambalate, trebuie să respecte prevederile regulii 19.3, cu excepţia cazului în care se transportă mărfuri periculoase din clasele 6.2 şi 7 şi mărfuri periculoase în cantităţile limitate* şi cantităţile exceptate** în conformitate cu tabelele 19.1 şi 19.3, nu mai târziu de data primei inspecţii de reînnoire efectuate la 1 ianuarie 2011 sau după această dată:

.1 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 şi navele de pasageri construite la 1 septembrie 1984 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2011; şi

.2 navele de marfă cu un tonaj brut mai mic de 500 construite la 1 februarie 1992 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2011, şi fără a aduce atingere acestor prevederi:

.3 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 şi navele de pasageri construite la 1 septembrie 1984 sau după această dată, dar înainte de 1 iulie 1986, nu trebuie să respecte prevederile regulii 19.3.3 cu condiţia ca acestea să respecte prevederile regulii 54.2.3, aşa cum s-au adoptat prin Rezoluţia MSC. 1 (XLV);

.4 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 şi navele de pasageri construite la 1 iulie 1986 sau după această dată, dar înainte de 1 februarie 1992, nu trebuie să respecte prevederile regulii 19.3.3, cu condiţia ca acestea să respecte prevederile regulii 54.2.3, aşa cum s-au adoptat prin Rezoluţia MSC.6(48);

.5 navele de marfă cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 şi navele de pasageri construite la 1 septembrie 1984 sau după această dată, dar înainte de 1 iulie 1998, nu trebuie să respecte prevederile regulilor 19.3.10.1 şi 19.3.10.2; şi

.6 navele de marfă cu un tonaj brut mai mic de 500 construite la 1 februarie 1992 sau după această dată, dar înainte de 1 iulie 1998, nu trebuie să respecte prevederile regulii 19.3.10.1 şi 19.3.10.2."

PARTEA E

Cerinţe funcţionale

Regula 16 - Operaţiuni

2. In paragraful 2.1, referirea la „Codul de reguli practice pentru transportul în siguranţă al mărfurilor solide în vrac" se înlocuieşte cu referirea la „Codul maritim internaţional pentru mărfuri solide în vrac (Codul IMSBC)".

PARTEA G

Cerinţe speciale

Regula 19 - Transportul mărfurilor periculoase

3. Nota 1 de la tabelul 19.1 se înlocuieşte după cum urmează:

„1 Nu se aplică containerelor închise care transportă mărfuri solide din clasele 4 şi 5.1. Pentru mărfurile din clasele 2, 3, 6.1 şi 8 care sunt transportate în containere închise, viteza ventilaţiei poate fi redusă până la cel puţin două schimburi de aer pe oră. Pentru lichidele din clasele 4 şi 5.1 care sunt transportate în containere închise, viteza ventilaţiei poate fi redusă până la cel puţin două schimburi de aer pe oră. In sensul acestei prevederi, prin tanc portabil se înţelege un container închis."

4. La nota 10 de la tabelul 19.2, cuvintele „Codul de reguli practice pentru transportul în siguranţă al mărfurilor solide în vrac, adoptat prin Rezoluţia A.434(XI)" se înlocuiesc cu cuvintele „Codul maritim internaţional pentru mărfuri solide în vrac (Codul IMSBC)".

* Se face referire la cap. 3.4 din Codul IMDG.

** Se face referire la cap. 3.5 din Codul IMDG.

5. Tabelul 19.3 existent se înlocuieşte după cum urmează:

Tabelul*) 19.3 -Aplicarea cerinţelor pentru diferite clase de mărfuri periculoase exceptând mărfurile periculoase solide în vrac

*) Tabelul este reprodus în facsimil.

11 Această prevedere se aplică dacă „încăperile ventilate mecanic" sunt cerute de Codul IMDG.

12 Mărfurile din această clasă trebuie să fie stivuite la o distanţă de 3 m pe orizontală faţă de delimitările încăperii de maşini, pentru toate cazurile.

13 Se face referire la Codul IMDG.

14 După caz, pentru mărfurile ce urmează a fi transportate.

15 FP înseamnă punctul de aprindere.

16 Conform prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea mărfurilor periculoase din clasa 5.2 sub punte sau în spaţiile ro-ro închise.

17 Se aplică numai mărfurilor periculoase care degajă vapori inflamabili şi care sunt incluse în Codul IMDG.

18 Se aplică numai mărfurilor periculoase cu un punct de aprindere mai mic de 23°C incluse în Codul IMDG.

19 Se aplică numai mărfurilor periculoase din categoria 6.1 cu un risc secundar.

20 Conform prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea sub punte sau în spaţiile ro-ro închise a mărfurilor din clasa 2.3 care au risc secundar din clasa 2.1.

21 Conform prevederilor Codului IMDG, se interzice stivuirea sub punte sau în spaţiile ro-ro închise a lichidelor din clasa 4.3 cu un punct de aprindere mai mic de 23°C.

6. In paragraful 2.1, după cuvintele „cu excepţia cazului în care se transportă mărfuri periculoase în cantităţi limitate" se adaugă următoarele cuvinte: „şi cantităţile exceptate"*.

* Se face referire la cap. 3.5 din Codul IMDG.

7. In paragraful 3.4, titlul existent se înlocuieşte după cum urmează: „3.4 Instalaţia de ventilaţie".

8. Următorul text se adaugă la sfârşitul primei fraze din paragraful 3.6.1:

„şi trebuie să fie selectate ţinând seama de pericolele asociate substanţelor chimice ce urmează a fi transportate, precum şi de standardele elaborate de Organizaţie conform categoriei din care fac parte şi stării lor fizice"*.

* Pentru mărfurile solide în vrac, îmbrăcămintea de protecţie trebuie să respecte prevederile pentru echipament specificate în programele corespunzătoare din Codul IMSBC pentru anumite substanţe. Pentru mărfurile ambalate, îmbrăcămintea de protecţie trebuie să respecte prevederile pentru echipament specificate în procedurile de urgenţă (MmS) din Suplimentul la Codul IMDG pentru anumite substanţe."

9. La sfârşitul paragrafului 4 se adaugă cuvintele „şi cantităţile exceptate".

CAPITOLUL VI

Transportul de mărfuri

PARTEA A

Prevederi generale

10. După regula 1 existentă se adaugă următoarele noi reguli, regulile 1-1 şi 1-2:

„Regula 1-1

Definiţii

In sensul acestui capitol, în afara de cazul în care se prevede în mod expres altfel, se aplică următoarele definiţii:

1. Codul IMSBC înseamnă Codul maritim internaţional pentru mărfuri solide în vrac (Codul ISMBC) adoptat de Comitetul securităţii maritime al Organizaţiei prin Rezoluţia MSC.268(85), aşa cum poate fi amendat de Organizaţie, cu condiţia ca aceste amendamente să fie adoptate, puse în vigoare şi să aibă efect în conformitate cu prevederile art. VIII din prezenta Convenţie privind procedurile de amendare aplicabile, cu excepţia prevederilor cap. 1 al acesteia.

2. Marfa solidă în vrac înseamnă orice marfă, alta decât lichidele sau gazele, care se compune dintr-o combinaţie de particule, granule sau orice alte bucăţi mai mari de materie, în general cu o compoziţie uniformă, care se încarcă direct în spaţiile de marfă ale unei nave fără vreo altă formă intermediară de ambalare.

Regula 1-2

Cerinţele pentru transportul mărfurilor solide în vrac, altele decât cerealele Transportul mărfurilor solide în vrac, altele decât cerealele, trebuie să respecte prevederile corespunzătoare din Codul IMSBC."

Regula 2 - Informaţii asupra mărfii

11. Alineatul .2 existent din paragraful 2 se înlocuieşte după cum urmează:

„.2 în cazul mărfii solide în vrac, informaţiile prevăzute la secţiunea 4 din Codul IMSBC."

12. Paragraful 2.3 existent se elimină.

Regula 3 - Echipamentul de detectare gaze şi analiză a oxigenului

13. In paragraful 1, cuvântul „solide" se introduce în prima frază, după cuvintele „Atunci când transportul unei încărcături...".

PARTEA B

Prevederi speciale pentru mărfurile în vrac, altele decât cerealele

14. Titlul părţii B se înlocuieşte după cum urmează:

„Prevederi speciale pentru mărfurile solide în vrac"

Regula 6 - Condiţii de acceptare a mărfii pentru transport

15. In paragraful 1 existent, cuvântul „solide" se introduce în prima frază, după cuvintele „Inainte de încărcarea unei mărfi".

16. Paragrafele 2 şi 3 existente se elimină.

Regula 7 - Incărcarea, descărcarea şi arimarea mărfurilor în vrac

17. In titlul regulii se introduce cuvântul „solide" după cuvântul „mărfurilor".

18. Paragrafele 4 şi 5 existente se elimină şi paragrafele ulterioare se renumerotează în mod corespunzător.

CAPITOLUL VII

Transportul mărfurilor periculoase

PARTEA A-1

Transportul mărfurilor solide periculoase în vrac

Regula 7-1 -Aplicare

19. In paragraful 3 din regulă, cuvintele „detaliate privind transportul în siguranţă al mărfurilor periculoase solide în vrac care trebuie să includă instrucţiunile" se elimină.

20. După regula 7-4 se introduce o nouă regulă, regula 7-5:

„Regula 7-5

Cerinţe pentru transportul mărfurilor solide periculoase în vrac

Transportul mărfurilor solide periculoase în vrac trebuie să respecte prevederile corespunzătoare din Codul IMSBC, aşa cum s-au definit în regula VI/1-1.1."


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 940/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 940 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 940/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu