Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 924 din 17 februarie 2011

pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a echivalentei valorice a terenurilor si de calcul al obligatiilor banesti pentru scoaterea definitiva sau ocuparea temporara a terenurilor din fondul forestier national

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 149 din 1 martie 2011



Având în vedere Referatul de aprobare nr. 226.199 din 17 ianuarie 2011 al Direcţiei politici şi strategii în silvicultură,

în temeiul prevederilor art. 43 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul mediului şi pădurilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor băneşti pentru scoaterea definitivă sau ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţiile de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspund de silvicultură, inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare şi administratorii fondului forestier naţional vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 25/2009 pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor băneşti pentru scoaterea definitivă sau ocupare temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 100 din 19 februarie 2009.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi pădurilor,

Laszlo Borbely

ANEXA

METODOLOGIA

de stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor băneşti pentru scoaterea definitivă sau ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta metodologie reglementează modul de stabilire a echivalenţei valorice a terenurilor şi de calcul al obligaţiilor băneşti care revin titularilor aprobărilor de scoatere definitivă sau de ocupare temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, în conformitate cu prevederile Legii nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL II

Scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul forestier naţional, fără compensare echivalentă ca suprafaţă şi bonitate a acestora

SECŢIUNEA A

Taxa pentru scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul forestier naţional

Art. 2. - (1) Calculul taxei pentru scoaterea definitivă a terenurilor din fondul forestier naţional se realizează conform formulei:

Tx = S x VEXP x PML x Tp,

în care:

S = suprafaţa terenului scos definitiv din fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;

Vexp - volumul masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilităţii, exprimat în m3/ha, ale cărei valori sunt prevăzute în anexa nr. 1 şi stabilit în funcţie de specia principală de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale şi de bonitatea acestora;

PML - preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale;

Tp - taxa procentuală forestieră, a cărei valoare este cea prevăzută în anexa nr. 2 la Legea nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, exprimată în procente.

(2)  In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional care au, conform prevederilor amenajamentelor silvice, categoria de folosinţă „pădure" sau „clasă de regenerare", specia principală de bază se stabileşte corespunzător condiţiilor staţionale.

(3)  In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional încadrate ca neproductive, se va considera ca specie principală de bază, în funcţie de etajul fitoclimaticîn care este localizat terenul, una dintre următoarele specii la clasa a V-a de producţie:

a) mesteacăn - în etajul forestier montan (FM1-FM3, FD4);

b) carpen -în etajul forestier deluros (FD1-FD3);

c) plop alb - în etajul forestier de câmpie si silvostepă (CF, SS).

Volumul acestor specii la vârsta exploatabilitătii tehnice se înmulţeşte cu un coeficient de corecţie de 0,4.

(4) In cazul scoaterii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional care au, conform prevederilor amenajamentelor silvice, altă categorie de folosinţă decât „pădure", „clasă de regenerare" sau „neproductiv", specia principală de bază şi clasa de producţie se stabilesc pe baza condiţiilor staţionale aferente arboretului care este limitrof cu terenul care se scoate definitiv din fondul forestier naţional pe lungimea cea mai mare.

SECŢIUNEA B

Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier naţional

Art. 3. - (1) Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier proprietate publică se determină cu ajutorul formulei:

VT = S x Cr x n x PML x N,

în care:

VT = valoarea terenului, exprimată în lei;

S = suprafaţa terenului care se scoate definitiv din fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;

Cr- creşterea medie anuală la exploatabilitate, exprimată în m3/ha, aferentă speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale şi bonităţii acestora, conform anexei nr. 4. In cazul terenurilor din fondul forestier naţional care au altă categorie de folosinţă decât „pădure", „clasă de regenerare" sau „neproductiv", specia principală de bază şi clasa de producţie a acesteia vor fi stabilite conform prevederilor art. 2;

PML - preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale;

n - numărul de ani necesari de la înfiinţarea unui arboret şi până la recoltarea primelor produse secundare care pot fi valorificate. Acest indicator are următoarele valori:

- 10 ani pentru speciile repede crescătoare: sălcii şi plopi;

- 30 de ani pentru speciile de cvercinee;

- 20 de ani pentru celelalte specii;

N- coeficientul rezultat prin însumarea notelor prevăzute în anexa nr. 3, atribuite terenului forestier în cauză.

(2) Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier proprietate privată se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA C

Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice

Art. 4. - (1) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate publică se determină cu ajutorul formulei:

DVML = S x PML x (VEXP-VA) x N1,

în care:

Dvml - contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice, exprimată în lei;

S = suprafaţa terenului care se scoate definitiv din fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;

PML - preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut în anexa nr. 2, aferent speciei principale majoritare din compoziţia arboretului existent;

Vexp - volumul masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilitătii tehnice, exprimat în m3/ha, conform anexei nr. 1, pentru specia principală majoritară din compoziţia arboretului existent şi clasa de producţie corespunzătoare acesteia;

VA - volumul actual al masei lemnoase, exprimat în m3/ha, egal cu volumul preluat din amenajamentul silvic, la care se adaugă creşterea corespunzătoare numărului de ani scurşi de la data amenajării şi din care se scade volumul extras în aceeaşi perioadă;

N1 - coeficientul egal cu nota acordată pentru criteriul prevăzut la nr. crt. 1 din anexa nr. 3 (tipul funcţional al arboretului existent pe terenul scos definitiv din fondul forestier naţional).

(2)  Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate privată se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

(3) Pentru arboretele care au depăşit vârsta exploatabilitătii tehnice nu se calculează contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice.

SECŢIUNEA D

Contravaloarea obiectivelor dezafectate ca urmare a scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier naţional

Art. 5. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.

(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate privată, contravaloarea obiectivelor dezafectate se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

CAPITOLUL III

Scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul forestier naţional, cu compensarea echivalentă ca suprafaţă şi bonitate a acestora

SECŢIUNEA A

Taxa pentru scoaterea definitivă a unor terenuri din fondul forestier naţional

Art. 6. - Calculul taxei pentru scoaterea definitivă a terenurilor din fondul forestier naţional se realizează conform formulei:

Tx = S x VEXP x PML,

în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la art. 2.

SECŢIUNEA B

Contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier naţional şi a celui care se preia în compensare echivalentă ca suprafaţă şi bonitate

Art. 7. - (1) Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional pentru realizarea obiectivelor prevăzute la art. 36. alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte respectând următoarele:

a) atât contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional (VT), cât şi contravaloarea terenurilor care se preiau în compensare (VTC) se determină cu ajutorul următoarei formule:

VT (VTC) = S x Cr x n x PML x N,

în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la art. 3 alin. (1);

b)  calculul contravalorii celor două categorii de terenuri se face în scopul stabilirii şi asigurării echivalenţei acestora;

c)  stabilirea speciei principale de bază şi a clasei de producţie a acesteia pentru terenurile care se preiau în compensare se face pe bază de studii pedostaţionale.

(2) Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional pentru realizarea obiectivelor prevăzute la art. 37 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte respectând următoarele:

a)  contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional (VT) şi contravaloarea terenurilor preluate în compensare (VTc) se determină cu ajutorul următoarei formule:

VT (VTC) = S x Cr x n x PML x N,

în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la art. 3 alin. (1);

b) relaţia dintre contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional (VT) şi contravaloarea terenurilor preluate în compensare în fondul forestier naţional (VTc) este următoarea:

VTC = 5 x VT;

c) suprafaţa terenului oferit în compensare trebuie să fie de cel puţin 3 ori mai mare decât suprafaţa terenului care face obiectul scoaterii definitive din fondul forestier naţional;

d)  stabilirea speciei principale de bază şi a clasei de producţie a acesteia pentru terenurile care se preiau în compensare se face pe bază de studii pedostaţionale.

SECŢIUNEA C

Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitaţii tehnice

Art. 8. - (1) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitaţii tehnice de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate publică se determină cu ajutorul formulei:

DVML = S x PML x (VEXP - VA) x N1 ,

în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la art. 4 alin. (1).

(2)  Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitaţii tehnice de pe terenurile care fac obiectul scoaterii definitive din fondul forestier proprietate privată se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

(3) Pentru arboretele care au depăşit vârsta exploatabilitaţii tehnice nu se calculează contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitaţii tehnice.

SECŢIUNEA D

Cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la închiderea stării de masiv pe terenurile preluate în compensare

Art. 9. - (1) Cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la închiderea stării de masiv pe terenurile preluate în compensare se stabilesc în baza devizului întocmit de unitatea care a realizat studiul pedostaţional.

(2) Devizul de împădurire şi întreţinere a culturilor forestiere până la închiderea stării de masiv este însuşit de proprietar, precum şi de ocolul silvic care va asigura serviciile silvice sau administrarea terenului oferit în compensare.

SECŢIUNEA E

Contravaloarea obiectivelor care se dezafectează ca urmare a scoaterii definitive a terenului din fondul forestier naţional

Art. 10. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.

(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate privată, contravaloarea obiectivelor dezafectate se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

CAPITOLUL IV

Ocuparea temporară a unor terenuri din fondul forestier naţional, cu defrişarea vegetaţiei forestiere

SECŢIUNEA A

Garanţia pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional

Art. 11. - Garanţia pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se calculează conform formulei:

Tx = S x VEXP x PML,

în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la art. 2.

SECŢIUNEA B

Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional

Art. 12. - (1) Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier proprietate publică se calculează conform formulei:

CHA = S x Cr x PML x (1 + N),

în care:

CHA - chiria anuală, exprimată în lei;

S = suprafaţa terenului care se ocupă temporar în fondul forestier naţional, exprimată în hectare, cu 4 zecimale;

Cr- creşterea medie anuală la exploatabilitate, exprimată în m3/ha, aferentă speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor stationale şi bonităţii acestora, ale cărei valori sunt prevăzute în anexa nr. 4. In cazul terenurilor din fondul forestier naţional care au altă categorie de folosinţă decât „pădure", „clasă de regenerare" sau „neproductiv", specia principală de bază şi clasa de producţie a acesteia vor fi stabilite conform prevederilor art. 2;

PML - preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimat în lei/m3, corectat cu coeficientul prevăzut în anexa nr. 2, aferent speciei principale de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale;

N- coeficientul rezultat prin însumarea notelor prevăzute în anexa nr. 3, atribuite terenului în cauză.

(2) Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier proprietate publică se încasează anterior predării terenurilor.

(3) Plata chiriei în cazul terenurilor ocupate temporar se face conform prevederilor art. 39 alin. (3) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) In cazul ocupării temporare a unor terenuri din fondul forestier proprietate publică pe o perioadă mai mică de un an, chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, calculată conform formulei prevăzute la alin. (1), se diminuează proporţional cu fracţiunea din an.

(5)   Pentru terenurile proprietate privată, chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul ocupării temporare, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA C

Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice

Art. 13. - (1) Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice se calculează conform art. 4 alin. (1).

(2)  Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice de pe terenurile din fondul forestier proprietate privată care fac obiectul ocupării temporare se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul ocupării temporare, în condiţiile legii.

(3)  Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilitătii tehnice nu se calculează pentru arboretele care au depăşit vârsta exploatabilitătii tehnice.

SECŢIUNEA D

Cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv

Art. 14. - (1) Cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv se stabilesc în baza devizului întocmit de ocolul silvic care asigură serviciile silvice sau administrarea terenului forestier care face obiectul ocupării temporare.

(2) Pentru terenurile ocupate temporar situate în fondul forestier proprietate privată, devizul cu cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv trebuie să fie însuşit de către proprietar şi de către ocolul silvic care asigură serviciile silvice sau administrarea terenului.

SECŢIUNEA E

Valoarea obiectivelor care se dezafectează ca urmare a ocupării temporare a terenurilor din fondul forestier naţional

Art. 15. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.

(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate privată, contravaloarea obiectivelor care se dezafectează se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul ocupării temporare, în condiţiile legii.

CAPITOLUL V

Ocuparea temporară a unor terenuri din fondul forestier naţional, fără defrişarea vegetaţiei forestiere

SECŢIUNEA A

Garanţia pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional

Art. 16. - Garanţia pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se calculează conform formulei:

Tx = S x VEXP x PML,

în care semnificaţia termenilor este cea prevăzută la art. 2.

SECŢIUNEA B

Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional

Art. 17. - (1) Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se calculează conform formulei:

CHA = S x Cr x PMLx(1 + N),

în care termenii au semnificaţia precizată la art. 12 alin. (1).

(2) Chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se încasează anterior predării terenurilor.

(3) Plata chiriei în cazul terenurilor ocupate temporar se face conform prevederilor art. 39 alin. (3) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) In cazul ocupării temporare a unor terenuri din fondul forestier naţional pe o perioadă mai mică de un an, chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional, calculată conform formulei prevăzute la alin. (1), se diminuează proporţional cu fracţiunea din an.

(5)   Pentru terenurile proprietate privată, chiria pentru ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul scoaterii, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA C

Valoarea obiectivelor care se dezafectează ca urmare a ocupării terenurilor din fondul forestier naţional

Art. 18. - (1) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate publică, valoarea de înlocuire a obiectivelor care se dezafectează se stabileşte în condiţiile legii.

(2) Pentru obiectivele existente în fondul forestier proprietate privată, contravaloarea obiectivelor care se dezafectează se stabileşte prin înţelegere între proprietarii de terenuri şi beneficiarul ocupării temporare, în condiţiile legii.

CAPITOLUL VI

Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în vederea obţinerii aprobărilor pentru scoaterea definitivă, ocuparea temporară a unor terenuri din fondul forestier naţional şi pentru restituirea garanţiilor în cazul ocupărilor temporare

SECŢIUNEA A

Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în vederea obţinerii aprobărilor pentru scoaterea definitivă sau ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional

Art. 19. - (1) Documentaţiile necesare emiterii aprobărilor de scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier naţional, pentru suprafeţele de până la 1,0 ha, pentru care competenţa de aprobare a fost delegată conducătorilor subunităţilor teritoriale de specialitate ale autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, conţin:

1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitivă şi/sau de ocupare temporară a terenului din fondul forestier naţional, adresată subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură în raza căreia se află terenul;

2. memoriu tehnico-justificativ privind necesitatea scoaterii definitive sau a ocupării temporare a terenului din fondul forestier naţional, întocmit de către beneficiar, care să conţină justificarea modului de utilizare a suprafeţei solicitate, precum şi prezentarea detaliilor tehnice referitoare la obiectiv;

3. memoriu justificativ întocmit de către direcţia silvică, în cazul terenurilor proprietate publică a statului, care va conţine obligatoriu:

a) încadrarea obiectivului la excepţiile pentru care se permite reducerea suprafeţei fondului forestier naţional;

b) justificarea acceptării amplasamentului de către direcţia silvică;

4. plan de încadrare în zonă;

5. plan de detaliu al amplasamentului obiectivului;

6. copie a hărţii amenajistice pe care este materializat amplasamentul obiectivului, vizată de ocolul silvic care asigură administrarea/prestarea de servicii silvice;

7. fişa tehnică de transmitere-defrişare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 11. In cazul scoaterii definitive de terenuri din fondul forestier naţional cu compensare, se vor întocmi fişe tehnice şi pentru terenurile oferite în compensare, al căror model este prevăzut în anexa nr. 12;

8. studiu pedostaţional pentru terenurile oferite în compensare, în cazul solicitărilor de scoatere definitivă cu compensare, întocmit de unităţi atestate pentru efectuarea de lucrări de îmbunătăţiri funciare în domeniul forestier;

9. ridicarea topografică a suprafeţei solicitate pentru scoaterea definitivă/ocuparea temporară din fondul forestier naţional, întocmită de persoane fizice sau juridice atestate să efectueze lucrări topografice, însuşită de ocolul silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice, după caz; aceasta va cuprinde şi limitele unităţilor amenajistice;

10. documente, în copie, prin care se face dovada proprietăţii asupra terenului solicitat pentru scoaterea definitivă/ocuparea temporară din fondul forestier naţional. Pentru dovada proprietăţii asupra terenurilor proprietate publică a statului se prezintă copii ale descrierii parcelare, preluate din amenajamentul silvic în vigoare, vizate de către ocolul silvic;

11.  extras de carte funciară pentru terenul care se oferă în compensare sau extras de carte funciară pentru întreaga proprietate pe care o deţine beneficiarul, pe care să fie materializat de către persoane fizice sau juridice atestate să efectueze lucrări topografice perimetrul suprafeţei oferite în compensare;

12. avizul favorabil emis de Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, în cazul terenurilor proprietate publică a statului;

13. avizul favorabil al ocolului silvic care asigură administrarea sau prestarea de servicii silvice pentru terenurile solicitate;

14. confirmarea ocolului silvic care asigură administrarea/ serviciile silvice, în cazul solicitărilor de ocupare temporară, că beneficiarul îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 39 alin. (6) şi (7) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare;

15. acordul proprietarului pentru terenurile forestiere, altele decât cele din proprietatea publică a statului, în care să se precizeze inclusiv că terenul nu este în litigiu sau că se încadrează în prevederile art. 37 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare;

16. acordul de mediu sau punctul de vedere al autorităţii de mediu, după caz. In cazul schimbării destinaţiei terenului ca urmare a scoaterii definitive din fondul forestier naţional, urmată de defrişarea vegetaţiei forestiere, se aplică legislaţia specifică privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului. Aceste acte trebuie să menţioneze denumirea obiectivului, amplasamentul şi suprafaţa, iar în cazul în care realizarea obiectivului implică defrişarea, se vor menţiona inclusiv amplasamentul şi suprafaţa care se defrişează;

17. copie de pe documentul de plată a taxei de scoatere definitivă sau a garanţiei pentru folosirea temporară. In documentul de plată a taxei de scoatere definitivă sau a garanţiei pentru folosirea temporară trebuie să fie precizat obiectivul pentru care s-a făcut plata.

(2) Documentaţiile necesare emiterii aprobărilor de scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier naţional, pentru care competenţa de aprobare este a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură sau a Guvernului, conţin documentele prevăzute la alin. (1), la care se adaugă:

1. solicitarea beneficiarului de scoatere definitivă şi/sau de ocupare temporară a terenului din fondul forestier naţional, adresată autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;

2. avizul conducătorului subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

SECŢIUNEA B

Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în vederea obţinerii aprobărilor pentru prelungirea ocupării temporare de terenuri din fondul forestier naţional

Art. 20. - (1) Documentaţiile care se întocmesc în vederea obţinerii aprobărilor pentru prelungirea ocupării temporare de terenuri din fondul forestier naţional conţin documentele prevăzute la art. 19, mai puţin actele administrative emise de autorităţile competente pentru protecţia mediului.

(2)  Documentaţia care se întocmeşte în vederea obţinerii aprobării pentru prelungirea ocupării temporare de terenuri din fondul forestier naţional va conţine copii de pe aprobările iniţiale şi fişa tehnică de transmitere defrişare care a stat la baza emiterii aprobării de ocupare temporară iniţială a terenului forestier.

(3)  La întocmirea fişelor tehnice de transmitere-defrişare, specia principală de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale şi bonităţii acestora, precum şi clasa de producţie a speciei principale de bază se preiau din fişele tehnice care au stat la baza emiterii aprobării iniţiale. In funcţie de aceste date tehnice se va proceda la recalcularea garanţiei şi chiriei, conform legislaţiei în vigoare.

(4)   Documentaţiile prevăzute la alin. (1) se depun la autoritatea competentă să aprobe prelungirea ocupării temporare a terenului forestier, cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului anterior de ocupare temporară.

SECŢIUNEA C

Conţinutul documentaţiilor care se întocmesc în vederea recuperării garanţiilor depuse în fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie forestieră

Art. 21. - Documentaţiile necesare recuperării garanţiilor depuse în fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie forestieră conţin:

1. solicitarea de restituire a garanţiei, formulată de beneficiarul ocupării temporare, cu precizarea numărului de cont şi a băncii unde se doreşte restituirea sumei;

2. copia aprobării de ocupare temporară;

3. copia documentului cu care a fost achitată garanţia;

4. procesul-verbal de reprimire în circuitul silvic a terenului forestier verificat şi vizat de subunităţile teritoriale silvice ale autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;

5. avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare pentru restituirea garanţiei şi a dobânzilor aferente.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 22. - Beneficiarii scoaterilor definitive sau ocupărilor temporare de terenuri din fondul forestier naţional pot fi persoane fizice sau juridice.

Art. 23. - (1) Compensarea în cazul scoaterilor definitive de terenuri din fondul forestier naţional se face doar cu terenuri care sunt în proprietatea beneficiarului.

(2)  Compensarea parţială cu terenuri în cazul scoaterilor definitive de terenuri din fondul forestier naţional este interzisă.

(3)  Plata taxei pentru scoaterea definitivă de terenuri din fondul forestier naţional, a contravalorii terenurilor, contravalorii pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice, a garanţiei pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional, a chiriei pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional, a cheltuielilor de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv, a cheltuielilor de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv şi a valorii obiectivelor care se dezafectează se face de către beneficiarul scoaterii definitive/ocupării temporare a terenurilor din fondul forestier naţional.

Art. 24. - (1) Categoria de folosinţă pentru terenurile din fondul forestier naţional care fac obiectul scoaterii definitive sau ocupării temporare este cea stabilită prin amenajamentele silvice în vigoare.

(2) In cazul în care nu există amenajament silvic în vigoare, datele utilizate la întocmirea fişelor tehnice de transmitere-defrişare şi la calculul obligaţiilor băneşti, precum şi categoria de folosinţă se preiau din descrierea parcelară a unităţilor amenajistice aferente terenurilor care fac obiectul scoaterii definitive sau ocupării temporare.

(3)  Fişele de descriere parcelară prevăzute la alin. (2) se întocmesc de către unităţi specializate, atestate de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, pentru efectuarea de lucrări de amenajarea pădurilor şi vor fi vizate de către conducătorul structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

Art. 25. - Calculul contravalorii terenului scos definitiv din fondul forestier naţional şi a celui care se preia în compensare echivalentă ca suprafaţă şi bonitate prevăzut la art. 3 alin. (1) nu poate fi utilizat la evaluări în vederea exproprierii pentru cauză de utilitate publică.

Art. 26. - Intocmirea studiilor pedostaţionale se face de către unităţi atestate pentru efectuarea de lucrări de îmbunătăţiri funciare în domeniul forestier, cu obligaţia stabilirii, prin aceste studii, a tipului de staţiune, a tipului natural fundamental de pădure, a speciei principale de bază corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure, a productivităţii, a soluţiilor de împădurire şi a devizului cu cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv.

Art. 27. - (1) In cazul în care terenul care este oferit în compensare are suprafaţa mai mare de 100 m2, acesta nu poate să fie sau să aibă componente sub formă de fâşie/fâşii mai îngustă/înguste de 10 m.

(2)   Prin terenuri limitrofe fondului forestier naţional se înţelege terenurile care au o latură comună cu terenurile care fac parte din fondul forestier naţional. Limitrofe pot fi considerate şi terenurile care sunt despărţite de fondul forestier naţional de un drum de pământ sau canale de irigaţie/drenaj care au lăţimea de maximum 6 m.

(3) Terenurile oferite în compensare trebuie să fie apte a fi împădurite pentru speciile principale de bază.

(4) Terenurile neproductive, terenurile degradate, precum şi cele situate în zonele de stepă, alpină şi subalpină nu fac obiectul preluării în compensare a terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional.

(5) Cheltuielile privind instalarea vegetaţiei pe terenul oferit în compensare se achită de către beneficiarul scoaterii anticipat predării terenului care se oferă în compensare.

Art. 28. - Fişele tehnice care se întocmesc pentru terenurile care fac obiectul scoaterii definitive, respectiv al ocupării temporare trebuie să respecte următoarele reguli:

a) pentru calculul obligaţiilor băneşti, în cazul terenurilor care se scot definitiv din fondul forestier naţional sau în cazul terenurilor care se ocupă temporar, la stabilirea speciei principale de bază se alege provenienţa sămânţă, exceptând calculul pierderii de creştere datorate exploatării masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice, situaţie în care se va ţine cont de provenienţa speciei principale majoritare din compoziţia arboretului existent;

b) stabilirea clasei de producţie pentru terenurile din fondul forestier naţional care urmează să fie scoase definitiv/ocupate temporar, în vederea stabilirii obligaţiilor băneşti reprezentate de taxa pentru scoaterea definitivă a terenurilor din fondul forestier naţional, contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional, garanţia pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional şi chiria pentru ocuparea de terenuri din fondul forestier naţional, se face după cum urmează: clasa de producţie I pentru staţiuni de bonitate superioară, clasa de producţie III pentru staţiuni de bonitate mijlocie şi clasa de producţie IV pentru staţiuni de bonitate inferioară;

c)  în cazul terenurilor oferite în compensare, clasa de producţie pentru specia principală de bază corespunzătoare condiţiilor staţionale se preia din studiul pedostaţional întocmit pentru terenul respectiv.

Art. 29. -In cazul aprobărilor de ocupare temporară emise pentru obiective care urmează să rămână în fondul forestier naţional şi după perioada aprobată, reprimirea terenurilor în circuitul silvic se poate face în următoarele condiţii:

a) terenurile să fie apte pentru a fi împădurite;

b)  să nu fie restricţii cu privire la soluţiile de împădurire a terenurilor respective ca urmare a existenţei obiectivelor respective în fondul forestier naţional şi după perioada aprobată.

Art. 30. - Emiterea avizelor şi deciziilor de către inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare şi a avizelor de către Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva pentru scoaterea definitivă sau ocuparea temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se face conform modelelor prevăzute în anexele nr. 5-10.

Art. 31. - Instituţiile care au competenţa de aprobare pot cere completarea documentaţiilor prevăzute la art. 19-21 cu alte acte/ documente/avize/ acorduri/ permise/ licenţe, pentru clarificări, în funcţie de specificul obiectivului. Aprobarea se va emite prin corelare cu perioada de valabilitate a actelor/documentelor/ avizelor/ acordurilor/ permiselor/licenţelor.

Art. 32. - In cazul în care realizarea unui obiectiv implică atât scoaterea definitivă, cât şi ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional, se emite un singur aviz/o singură decizie, care să conţină elementele atât pentru scoaterea definitivă, cât şi pentru ocuparea temporară.

Art. 33. - (1) Emiterea aprobărilor de scoatere definitivă, respectiv de ocupare temporară a terenurilor din fondul forestier naţional se face cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, referitoare la consultarea publică.

(2) Consultarea publică cu privire la scoaterea definitivă, respectiv la ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional se face conform prevederilor legale în vigoare de către structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

Art. 34. - (1) Autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură are obligaţia, în cazul în care documentaţia este incompletă, de a transmite un răspuns solicitantului scoaterii definitive/ocupării temporare de terenuri din fondul forestier naţional, în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii documentaţiei la această autoritate.

(2) Schema procedurii de scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier este prevăzută în anexa nr. 13.

Art. 35. - Anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezenta metodologie, după cum urmează:

- anexa nr. 1 -Volumul masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilităţii pe clase de producţie pentru principalele specii forestiere;

- anexa nr. 2 - Defalcarea pe specii şi pe grupe de specii a coeficientului de corecţie a preţului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior;

-  anexa nr. 3 - Criterii în baza cărora se determină coeficienţii N şi N1, utilizaţi la calculul contravalorii terenurilor (VT, VTc), al chiriei (CHA) şi, respectiv, al contravalorii pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii (DVML);

- anexa nr. 4 - Creşterea medie anuală la exploatabilitate a arboretului total pentru principalele specii forestiere;

- anexa nr. 5 -Aviz al conducătorului structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură pentru scoaterea definitivă de terenuri din fondul forestier naţional;

- anexa nr. 6 -Aviz al conducătorului structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional;

- anexa nr. 7 - Decizie a conducătorului structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură pentru scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de....;

- anexa nr. 8 - Decizie a conducătorului structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură pentru ocuparea temporară de terenuri din fondul forestier naţional....;

-  anexa nr. 9 - Aviz al Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva pentru scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de ....;

- anexa nr. 10 -Aviz al Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva pentru ocuparea temporară a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţă de ....;

-  anexa nr. 11 - Fişa tehnică de transmitere-defrişare pentru scoaterea definitivă/ocupare temporară a terenului din fondul forestier naţional;

-  anexa nr. 12 - Fişa tehnică de transmitere-defrişare pentru terenul care se oferă în compensare în fondul forestier naţional;

- anexa nr. 13 - Schema procedurii de scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier naţional.

ANEXA Nr. 1

la metodologie

VOLUMUL

masei lemnoase ajunse la vârsta exploatabilităţii pe clase de producţie pentru principalele specii forestiere

- m3/ha -

Nr. crt.

SPECIA

CLASELE DE PRODUCŢIE

I

II

III

IV

V

1.

Molid

1.039

859

668

507

350

2.

Brad

986

838

672

508

386

3.

Pin silvestru

695

531

360

209

96

4.

Pin negru

553

427

283

190

93

5.

Larice

953

796

602

395

252

6.

Fag din sămânţă

813

652

492

355

259

7.

Mesteacăn

352

294

195

141

94

8.

Gorun din sămânţă

768

600

453

335

232

9.

Gorun din lăstari

533

448

343

238

164

10.

Stejar din sămânţă

875

733

584

447

346

11.

Stejar din lăstari

565

462

375

283

201

12.

Cer din sămânţă

516

405

321

255

183

13.

Gârniţă din sămânţă

498

418

332

250

193

14.

Stejar brumăriu

334

292

208

113

81

15.

Stejar pufos

261

188

141

99

65

16.

Carpen din sămânţă

334

291

217

145

108

17.

Tei din sămânţă

518

449

356

256

163

18.

Salcâm din plantaţii

495

331

192

116

48

19.

Salcâm din lăstari

333

224

128

63

34

20.

Plop alb şi negru

529

405

272

155

92

21.

Salcie din reniş (şi plantaţie)

534

391

295

172

107

22.

Salcie din lăstari

360

289

209

153

73

23.

Salcie din sulinari

360

289

209

153

73

24.

Anin

483

415

325

233

163

25.

Plop selecţionat

629

407

310

207

114

NOTĂ:

Volumele sunt stabilite conform „Biometriei arborilor şi arboretelor din România", ediţia 1972, la vârstele exploatabilităţii, prevăzute în normele tehnice pentru amenajarea pădurilor. Aceste volume vor putea fi revizuite în cazul modificării vârstei exploatabilităţii şi a tabelelor de producţie pentru arboreturi.

ANEXA Nr. 2

la metodologie

DEFALCAREA

pe specii şi pe grupe de specii a coeficientului de corecţie a preţului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior

Nr. crt.

Specia sau grupa de specii

Coeficientul care se aplică preţului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior

1.

Răşinoase

1,20

2.

Fag

1,30

3.

Cvercinee, frasin

1,70

4.

Diverse specii tari

1,10

5.

Diverse specii moi

1,00

NOTĂ:

Indicatorul PML pentru speciile sau grupele de specii înscrise în coloana 1 se determină prin înmulţirea coeficientului din coloana 2 cu preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior prevăzut la art. 123 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare.

ANEXA Nr. 3

la metodologie

CRITERII

în baza cărora se determină coeficienţii N şi N1, utilizaţi la calculul contravalorii terenurilor (VT, VTc), al chiriei (CHA) şi, respectiv, al contravalorii pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii (DVML)

Nr. crt.

Criterii

Nota acordată

0

1

2

3

1.

Categorii de arborete sau terenuri   de împădurit pe tipuri funcţionale

Arboretele la care sunt interzise orice fel de intervenţii pentru extragerea de masă lemnoasă sau de alte produse nelemnoase, parcuri naţionale, rezervaţii naturale şi ştiinţifice, monumente ale naturii, precum şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional TI

15

Arboretele la care nu este permisă sau nu este posibilă decât executarea tăierilor de igienă sau a lucrărilor speciale de conservare, precum şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional TM

10

Arboretele la care sunt permise tratamente intensive, cum sunt cele de codru grădinărit sau cvasigrădinărit, precum şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional Tm

5

Arboretele la care sunt permise tratamente cu perioada de regenerare normală sau mai mare, dar cu restricţii în executarea tăierilor, precum şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipul funcţional Tiv

3

Arboretele cu funcţii de producţie şi de protecţie la care nu sunt restricţii privind tratamentele, precum şi terenuri destinate împăduririi, încadrate la tipurile funcţionale Tv şi TVI

2

Terenurile fără vegetaţie forestieră

1

2.

Amplasarea

terenului

faţă

de localităţi

2.A. Teren în intravilan şi până la 2 km de la limita perimetrului construibil:

- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice sau turistice

150

- municipii reşedinţă de judeţ, peste 100.000 de locuitori

120

- municipii reşedinţă de judeţ, sub 100.000 de locuitori

90

- municipii

60

- oraşe

40

- sate reşedinţă de comună

20

- sate

10

0

1

2

3

2.B. Intre 2 şi 10 km de la limita perimetrului construibil:

- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice sau turistice

80

- municipii reşedinţă de judeţ, peste 100.000 de locuitori

60

- municipii reşedinţă de judeţ, sub 100.000 de locuitori

40

- municipii

30

- oraşe

20

- sate reşedinţă de comună

10

- sate

5

2.C. Peste 10 km de la limita perimetrului construibil:

- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice sau turistice

40

- municipii reşedinţă de judeţ, peste 100.000 de locuitori

30

- municipii reşedinţă de judeţ, sub 100.000 de locuitori

20

- municipii

10

- oraşe

5

- sate reşedinţă de comună

3

- sate

1

3.

Amplasarea terenului faţă de reţelele de transport

3.A. Transport rutier (terenul este amplasat la o distanţă de cel mult 2 km faţă de calea de transport):

- autostrăzi şi drumuri naţionale europene

40

- alte drumuri naţionale, străzi din intravilanul municipiilor

30

- drumuri judeţene, străzi din intravilanul oraşelor

20

- drumuri comunale, străzi din intravilanul comunelor, străzi din intravilanul satelor

10

- drumuri forestiere, industriale şi alte asemenea

5

3.B. Transport feroviar (în cazul în care terenul se află la o distanţă de cel mult 5 km faţă de staţie)

5

3.C. Transport fluvial (în cazul în care terenul se află la o distanţă de cel mult 5 km faţă de port)

5

3.D. Transport maritim (în cazul în care terenul se află la o distanţă de cel mult 5 km faţă de port)

5

4.

Alte utilităţi

Reţele de apă-canal până la 500 m

5

Reţele de distribuţie a energiei electrice până la 500 m

5

Reţele de distribuţie a gazelor naturale până la 1.000 m

5

5.

Ponderea

suprafeţei

fondului

forestier

naţional

în cadrul

judeţului

Până la 16%

50

16,1-20%

40

20,1-30%

30

30,1-40%

20

Peste 40%

10

NOTE:

1. Coeficientul N se determină ca suma a notelor acordate pentru îndeplinirea tuturor criteriilor menţionate.

2. Coeficientul N1 reprezintă nota acordată numai pentru îndeplinirea criteriilor cuprinse la nr. crt. 1 „Categorii de arborete sau terenuri de împădurit pe tipuri funcţionale".

3.  Pentru criteriul „Amplasarea terenului faţă de localităţi", în cazul în care diferenţa dintre distanţa faţă de localitatea cea mai apropiată şi distanţa faţă de o localitate încadrată la o categorie de importanţă mai mare aflată în apropiere este mai mică de 10 km, se ia în considerare distanţa faţă de localitatea de cea mai mare categorie.

4. In cazul scoaterii definitive a terenurilor necesare realizării obiectivelor de interes naţional, declarate de utilitate publică, aferente staţiunilor turistice care organizează Festivalul Olimpic pentru Tineretul European - ediţia 2013, ai căror beneficiari sunt unităţile administrativ-teritoriale, coeficienţii aferenţi criteriului „Amplasarea terenului faţă de localităţi" se diminuează cu 80%.

5. In cazul criteriului „Amplasarea terenului faţă de reţelele de transport", se cumulează, în funcţie de situaţie, valorile notelor de la pct. 3.A,3.B,3.C şi 3.D.

6. In cazul pct. 3. A se alege doar criteriul îndeplinit de obiectiv cu punctajul cel mai mare.

7.  Pentru stabilirea criteriilor se iau în considerare distanţele cele mai scurte, în proiecţie orizontală.

ANEXA Nr. 4

la metodologie

CREŞTEREA MEDIE ANUALĂ

la exploatabilitate a arboretului total pentru principalele specii forestiere*)

- m3/an/ha -

Nr. crt.

Specia principală

Clasa de producţie

I

II

III

IV

V

0

1

2

3

4

5

6

1.

Molid

13,8

12,2

10,5

8,1

5,7

2.

Brad

12,7

10,8

9,4

7,8

5,9

3.

Pin silvestru

12,1

9,4

7,4

5,2

3,0

4.

Pin negru

10,9

8,6

6,6

4,6

2,8

5.

Fag

11,0

9,1

7,6

6,0

4,4

6.

Mesteacăn

9,4

7,9

6,4

4,8

3,2

7.

Gorun din sămânţă

7,5

7,0

5,5

4,7

3,3

8.

Gorun din lăstari

8,6

7,2

5,7

4,4

3,1

9.

Stejar din sămânţă

10,6

8,8

7,6

6,2

4,7

10.

Stejar din lăstari

9,2

7,5

5,9

4,9

3,9

11.

Tei

12,7

10,8

9,1

7,2

5,2

12.

Cer

8,8

7,8

6,3

4,9

3,9

13.

Gârniţă

6,8

5,9

5,2

4,4

3,5

14.

Carpen

10,2

8,8

7,5

5,9

4,6

15.

Salcâm (plantaţii)

18,7

14,7

10,3

6,4

3,3

16.

Salcâm (lăstari)

16,5

13,2

9,3

5,7

3,1

17.

Plop alb şi negru

19,5

15,0

11,6

7,8

4,8

18.

Salcie din sămânţă

27,5

23,9

19,2

14,2

9,5

19.

Salcie din sulinari

20,8

18,9

16,5

12,4

8,2

20.

Plop selecţionat

30,1

23,7

18,0

13,0

8,2

21.

Larice**)

10,5

8,9

7,5

5,7

3,6

*) Conform „Biometriei arborilor şi arboretelordin România", ediţia 1972.

**) Arboret principal.

ANEXA Nr. 5

la metodologie

Antetul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice

centrale care răspunde de silvicultură.....................

(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)

Nr........../...............

AVIZ

Nr.........../.......................

pentru scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea........, de către..........., pentru realizarea obiectivului............., beneficiar.........

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.............., având în vedere documentaţia înaintată de.................., înregistrată cu nr......................., în baza prevederilor:

- ........(se trec prevederile legale în baza cărora a fost emis avizul),

a Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr............., emis de către.......................................,

a Avizului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva nr......./................,

a verificărilor în teren efectuate de domnul.................., în data de..........., pentru care..................(s-a depus/urmează să fie depusă) în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică taxa pentru scoaterea definitivă a terenului din fondul forestier naţional, în valoare de.............................,

eliberează următorul

AVIZ

1. Se avizează:

a)  scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de.........., aflat în proprietatea....................., administrat de.........................şi localizat în U.P......., u.a............, pentru realizarea obiectivului......................................;

b)  defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală de............, conform Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr.................., emis de......................., astfel: u.a........=.......ha, u.a........=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare;

c)  introducerea în circuitul silvic în compensare echivalentă a terenului în suprafaţă de............., proprietate a................, localizat în.......................................(tarla, parcelă), conform.....................................Terenul oferit în compensare este limitrof fondului forestier naţional: O.S..........., U.P..........., u.a.............

2.  Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului, a respectării prevederilor din actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului şi serveşte numai pentru obţinerea aprobării pentru scoaterea definitivă a terenului în suprafaţă de..................din fondul forestier naţional.

3.   Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură .......................va comunica administratorului terenului şi solicitantului prezentul aviz, precum şi actele necesare pe care trebuie să le conţină documentaţia care va fi înaintată spre aprobare autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

Viza Compartimentului juridic

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

ANEXA Nr. 6

la metodologie

Antetul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice

centrale care răspunde de silvicultură.....................

(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)

Nr........../...............

AVIZ

Nr.........../.......................

pentru ocuparea temporară a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea........, pentru realizarea obiectivului........

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură..........., având în vedere documentaţia înaintată de................, înregistrată cu nr....................., în baza prevederilor:

-..............(se trec prevederile legale în baza cărora a fost emis avizul),

a Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr............., emis de către.......................................,

a Avizului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva nr........../..............,

a verificărilor în teren efectuate de domnul.................., în data de..........., pentru care..................(s-a depus/urmează să fie depusă) în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică garanţia pentru ocuparea temporară a terenului din fondul forestier naţional, în valoare de..............,

eliberează următorul

AVIZ

1. Se avizează:

a) ocuparea temporară, de la data prezentului aviz până la data de...........(se menţionează data până la care este valabil avizul sau perioada de valabilitate a avizului, fără a fi precizate datele calendaristice, după caz), a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţă de......................., aflat în proprietatea ................................., administrat de..................................şi localizat în U.P......, u.a..........., pentru realizarea obiectivului.......................................;

b)  defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală de............, conform Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr........ emis de............, astfel: u.a.......=.......ha, u.a.......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare.

2.  Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectării prevederilor din actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului şi serveşte numai pentru obţinerea aprobării pentru ocuparea temporară a terenului în suprafaţă de..................din fondul forestier naţional.

3.   Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură .......................va comunica administratorului terenului şi solicitantului prezentul aviz, precum şi actele necesare pe care trebuie să le conţină documentaţia care va fi înaintată spre aprobare autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

Viza Compartimentului juridic

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

ANEXA Nr. 7

la metodologie

Antetul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice

centrale care răspunde de silvicultură.....................

(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)

Nr........../...............

DECIZIE

Nr.........../.......................

pentru scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea............, de către..........., pentru realizarea obiectivului................., beneficiar...............

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură........., având în vedere documentaţia înaintată de......................, înregistrată cu nr..................., în baza prevederilor:

-.........(se trec prevederile legale în baza cărora a fost emisă decizia),

a Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr................., emis de către...................................,

a Avizului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva nr........./................,

a verificărilor în teren efectuate de domnul.................., în data de..........., pentru care s-a depus în Fondul de ameliorare

a fondului funciar cu destinaţie silvică taxa de scoatere definitivă a terenului din fondul forestier naţional, în valoare de.................., cu..........................(documentul de plată),

emite următoarea

DECIZIE

1. Se aprobă:

a) scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de......., aflat în proprietatea..............................., administrat de............................şi localizat în U.P........u.a..........., pentru realizarea obiectivului....................................................;

b)  defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală de............, conform Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr.........., emis de..........., astfel: u.a........=.......ha, u.a.........=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare;

c)   introducerea în circuitul silvic în compensare echivalentă a terenului în suprafaţă de ............., proprietate a ............................, localizat în........................................ (tarla, parcelă), conform......................................

Terenul oferit în compensare este limitrof fondului forestier naţional: O.S..........., U.P..........., u.a..............

2.  Predarea terenului se va face numai după achitarea tuturor obligaţiilor băneşti prevăzute de lege, pe bază de proces-verbal de predare-primire.

3.  Prezenta decizie este valabilă cu condiţia menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectării prevederilor din actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului pentru scoaterea definitivă a terenului în suprafaţă de ..................din fondul forestier naţional.

4.   Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură .......................va comunica prezenta decizie administratorului terenului şi solicitantului.

Viza Compartimentului juridic

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

ANEXA Nr. 8

la metodologie

Antetul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii

publice centrale care răspunde de silvicultură.....................

(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)

Nr............/..................

DECIZIE

Nr.........../........................

pentru ocuparea temporară a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea............, pentru realizarea obiectivului..............

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură........., având în vedere documentaţia înaintată de........................şi înregistrată cu nr.............................., analizată şi avizată conform Adresei nr..................................., în baza prevederilor:

-............(se trec prevederile legale în baza cărora a fost emisă decizia),

a Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr.............., emis de către......................................,

a Avizului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva nr......./..............,

a verificărilor în teren efectuate de domnul............................., în data de...................., pentru care s-a depus în Fondul de ameliorarea fondului funciar cu destinaţie silvică garanţia pentru ocuparea temporară a terenului din fondul forestier naţional, în valoare de.................., cu...........................(documentul de plată),

emite următoarea

DECIZIE

1. Se aprobă:

a) ocuparea temporară, până la data de...........(se menţionează data până la care este valabilă decizia), a terenului din fondul forestier naţional, în suprafaţă de ......................., aflat în proprietatea ................................., administrat de .................................. şi localizat în U.P......, u.a..........., pentru realizarea obiectivului.......................................;

b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală de............, conform Actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr.........emis de............, astfel: u.a.......=.......ha, u.a.......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare.

2. Prezenta decizie este valabilă cu condiţia menţinerii soluţiei de amplasare a obiectivului şi a respectării prevederilor din actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

3. Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.................... va comunica prezenta decizie administratorului terenului şi solicitantului.

4. In cazul în care este necesară prelungirea termenului de ocupare temporară, beneficiarul va depune documentaţia completă, cu minimum 30 de zile înainte de expirarea termenului, la instituţia competentă să aprobe ocuparea temporară a terenului.

Viza Compartimentului juridic

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

ANEXA Nr. 9

la metodologie

Antetul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva

(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)

Nr............./.......................

AVIZ

Nr.........../.......................

pentru scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea............, de către.........., pentru realizarea obiectivului..............., beneficiar............

Directorul general al Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva, având în vedere documentaţia înaintată de......................, înregistrată cu nr.................., în baza prevederilor:

- etc. (se trec prevederile legale în baza cărora a fost emis acordul), având în vedere:

- Actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului...../.........., emis de....................................;

- etc. (se menţionează actele care au stat la baza emiterii avizului), eliberează următorul

AVIZ

1.  Pentru:

a) scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului în suprafaţă de......., aflat în proprietatea..............................., administrat de................................şi localizat în U.P......u.a..........., pentru realizarea obiectivului ....................................................;

b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală de............, astfel: u.a.......=.......ha, u.a.......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare;

c) introducerea în circuitul silvic în compensare echivalentă a terenului în suprafaţă de..........., proprietate a........................, localizat în........................................(tarla, parcelă), conform......................................

d)  compensarea cu un teren limitrof fondului forestier naţional: O.S..........., U.P..........., u.a............;

e)  precomptarea masei lemnoase rezultate din defrişarea vegetaţiei forestiere de pe terenul prevăzut la lit. b), conform prevederilor legale în vigoare;

f)  încadrarea în prevederile art. 37 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare; terenul prevăzut la lit. a) nu este în litigiu.

2.  Predarea terenurilor prevăzute la pct. 1 lit. a) şi c) se va face pe bază de procese-verbale de predare-primire între părţi, încheiate prin împuterniciţii acestora, numai după îndeplinirea integrală şi cumulativă a următoarelor condiţii:

a) obţinerea aprobării de la instituţia competentă, conform art. 40 din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare;

b) achitarea tuturor obligaţiilor băneşti prevăzute de lege pentru ocuparea de terenuri forestiere în alte scopuri decât cele silvice. 3............(numele beneficiarului) este obligat să respecte limitele perimetrului delimitat şi să nu producă prejudicii vegetaţiei forestiere şi terenurilor limitrofe acestuia, încălcarea acestor prevederi fiind supusă sancţiunilor prevăzute de lege.

Director general,

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

ANEXA Nr. 10

la metodologie

Antetul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva

(denumire, adresă, telefon, fax, e-mail etc.)

Nr............./.......................

AVIZ

Nr.........../.......................

pentru ocuparea temporară a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţă de..........., aflat în proprietatea.............., pentru realizarea obiectivului....................

Directorul general al Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva, având în vedere documentaţia înaintată de................, înregistrată cu nr....................., în baza prevederilor:

- etc. (se trec prevederile legale în baza cărora a fost emis avizul), având în vedere:

- Actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nr...../......, emis de.............................;

- etc. (se menţionează actele care au stat la baza emiterii avizului), eliberează următorul

AVIZ

1. Pentru:

a) ocuparea temporară, până la data de......................(se menţionează data până la care este valabil avizul sau perioada de valabilitate a avizului, fără a fi precizate datele calendaristice, după caz), a terenului din fondul forestier naţional în suprafaţă de..................., aflat în proprietatea......................, administrat de...............................şi localizat în U.P ..... u.a.........., pentru realizarea obiectivului.......................................;

b) defrişarea vegetaţiei forestiere pe suprafaţa totală de............, astfel: u.a.......=.......ha, u.a......=.......ha etc. Masa lemnoasă va fi exploatată potrivit prevederilor legale în vigoare;

c)  precomptarea masei lemnoase rezultate din defrişarea vegetaţiei forestiere de pe terenul prevăzut la lit. b) conform prevederilor legale în vigoare.

2.  Prezentul aviz este valabil cu condiţia menţinerii soluţiei de proiectare din documentaţia anexată.

3.  Predarea terenului prevăzut la pct. 1 lit. a) către.........(numele beneficiarului) se va face pe bază de proces-verbal de predare-primire între părţi, încheiat prin împuterniciţii acestora, numai după îndeplinirea integrală şi cumulativă a următoarelor condiţii:

a) obţinerea aprobării de la instituţia competentă, conform art. 40 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare;

b) achitarea tuturor obligaţiilor băneşti prevăzute de lege pentru ocuparea temporară de terenuri forestiere în alte scopuri decât cele silvice.

4............. (numele beneficiarului) este obligat să respecte limitele perimetrului delimitat şi să nu producă prejudicii vegetaţiei forestiere şi terenurilor limitrofe acestuia, încălcarea acestor prevederi fiind supusă sancţiunilor prevăzute de lege.

5. La expirarea termenului aprobat, beneficiarul este obligat să predea...... (numele direcţiei silvice) terenul prevăzut la pct. 1 lit. a), în condiţii care îl fac apt pentru a fi împădurit.

Director general,

.....................................................

(numele, prenumele si semnătura)

ANEXA Nr. 11

la metodologie

Antetul instituţiei

Nr............./................

Aprobat.

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,

...........................................................

FIŞA TEHNI DE TRANSMITERE-DEFRIŞARE

pentru scoaterea definitivă/ocuparea temporară a terenului în suprafaţă de......, în scopul realizării obiectivului........................

I. Descrierea terenurilor

Nr. crt.

Descrierea terenurilor

TOTAL

1.

Unitatea de producţie

2.

Unitatea amenajistică

3.

Suprafaţa totală u.a. (ha)

Nr. crt.

Descrierea terenurilor

TOTAL

4.

Suprafaţa solicitată (ha)

5.

Tipul de pădure/G.E. (cod)

6.

Caracterul actual - tipul de pădure

7.

Categoria funcţională

8.

Compoziţia arboretului

9.

Vârsta medie a arboretului

10.

Clasa de producţie

11.

Consistenţa

12.

Volumul la hectar (m3)

13.

Volumul aferent suprafeţei solicitate (m3)

14.

Suprafaţa de defrişat (ha)

15.

Volumul de defrişat (m3)

II. Obligaţii băneşti:

1. Taxa/Garanţia:                                                                  .........lei

pe care titularul aprobării trebuie să o depună în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică

Plata taxei/garanţiei se face către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, având codul fiscal ......., la Trezoreria Operativă a Municipiului Bucureşti, în contul............

2. Contravaloarea terenurilor/Chiria anuală:  

........lei, plus TVA..............lei

3.  Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de vârsta exploatabilităţii tehnice:                                                          

........lei, plus TVA..............lei

4. Contravaloarea obiectivelor dezafectate:  

........lei, plus TVA..............lei

5. Cheltuielile de instalare/reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv:

........lei, plus TVA..............lei

III. Condiţii de ocupare a terenurilor

..........................................................................................................

..........................................................................................................

Ocolul silvic...........nu va întreprinde nicio acţiune legată de transmiterea terenului solicitat înainte ca beneficiarul să obţină aprobarea şi să achite integral toate obligaţiile băneşti care îi revin potrivit legii.

Prezenta fişă tehnică a fost întocmită la data de............de către domnul ................

Intocmit.

.....................................................

(semnătura)

Şef ocol/Director/Administrator,

.....................................................

Pentru terenurile administrate de Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, fişa tehnică a fost verificată la data de........... de către domnul................, din cadrul Direcţiei Silvice..................

Verificat.

.....................................................

Hotărârea de aprobare a comitetului director Nr............din data de............

Director,

.....................................................

Fişa tehnică a fost verificată scriptic şi pe teren de domnul......................., conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură .................................................

Verificat.

.....................................................

(semnătura)

NOTĂ:

Fişa tehnică de transmitere-defrişare va avea ataşat calculul detaliat al obligaţiilor băneşti.

ANEXA Nr. 12

la metodologie

Antetul instituţiei

Nr............./................

Aprobat.

Conducătorul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,

..................................................

FIŞA TEHNICA DE TRANSMITERE-DEFRIŞARE

pentru terenul care se oferă în compensare în fondul forestier naţional în suprafaţă de.........., în scopul realizării obiectivului........................

I. Descrierea terenurilor

Nr. crt.

Descrierea terenurilor

TOTAL

1.

Destinaţia actuală a terenului

2.

Extras CF nr.....

3.

O.S./Unitatea de producţie limitrofă

4.

Unitatea amenajistică limitrofă

5.

Suprafaţa oferită în compensare (ha)

6

*) Specia principală de bază

7.

*) Clasa de producţie

*) Datele se preiau din studiul pedostaţional.

II. Contravaloarea terenului oferit în compensare:   ........lei, plus TVA..............lei

III. Condiţii cu privire la terenul care se oferă în compensare:

1.  Devizul cu cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv a fost înregistrat la Ocolul Silvic............ (numele ocolului silvic care va prelua în administrare/va asigura serviciile silvice) la nr...........în data de.................

2.  Ocolul Silvic..........., care va prelua în administrare/va asigura serviciile silvice, nu va întreprinde nicio acţiune legată de transmiterea terenului solicitat înainte ca beneficiarul să obţină aprobarea şi să achite integral toate obligaţiile băneşti care îi revin potrivit legii.

Şef ocol,

.....................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Prezenta fişă tehnică a fost întocmită la data de............de către domnul.................

Intocmit.

.....................................................

(semnătura)

Fişa tehnică a fost verificată scriptic şi pe teren de domnul......................., din cadrul subunităţii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură....................

Verificat.

.....................................................

(semnătura)

NOTĂ:

Fişa tehnică de transmitere-defrişare va avea ataşat calculul detaliat al obligaţiilor băneşti.

ANEXA Nr. 13*)

la metodologie

SCHEMA

procedurii de scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier naţional

*) Anexa nr. 13 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 924/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 924 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu