ORDIN Nr. 921
din 27 iulie 2006
pentru stabilirea
atributiilor comitetului director din cadrul spitalului public
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 673 din 4 august 2006
Având în vedere prevederile art. 183 alin. (3) din
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii,
în temeiul Hotărârii Guvernului
nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii
Publice,
văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale
organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare nr. E.N. 2.517
din 27 iulie 2006,
ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Comitetul director al spitalului public are
următoarele atribuţii:
1. elaborează planul de dezvoltare al spitalului pe
perioada mandatului, în baza propunerilor scrise ale consiliului medical;
2. elaborează, pe baza propunerilor consiliului
medical, planul anual de furnizare de servicii medicale al spitalului;
3. propune managerului, în vederea aprobării:
a) numărul de personal, pe categorii şi locuri de
muncă, în funcţie de reglementările în vigoare;
b) organizarea concursurilor pentru posturile vacante,
în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
4. elaborează regulamentul de organizare şi
funcţionare, regulamentul intern şi organigrama spitalului, în urma consultării
cu sindicatele, conform legii;
5. propune spre aprobare managerului şi urmăreşte
implementarea de măsuri organizatorice privind îmbunătăţirea calităţii actului
medical, a condiţiilor de cazare, igienă şi alimentaţie, precum şi de măsuri de
prevenire a infecţiilor nosocomiale, conform normelor aprobate prin ordin al
ministrului sănătăţii publice;
6. elaborează proiectul bugetului de venituri şi
cheltuieli al spitalului, pe baza centralizării de către compartimentul
economico-financiar a propunerilor fundamentate ale conducătorilor
secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, pe care îl supune
aprobării managerului;
7. urmăreşte realizarea indicatorilor privind
execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii şi compartimente,
asigurând sprijin şefilor de secţii şi compartimente pentru încadrarea în
bugetul alocat;
8. analizează propunerea consiliului medical privind
utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului;
9. asigură monitorizarea şi raportarea indicatorilor
specifici activităţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date
privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintă
managerului, conform metodologiei stabilite;
10. analizează, la propunerea consiliului medical,
măsurile pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea activităţii spitalului, în
concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea
tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practică medicale;
11. elaborează planul de acţiune pentru situaţii
speciale şi asistenţa medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste,
conflicte sociale şi alte situaţii de criză;
12. la propunerea consiliului medical, întocmeşte,
fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului planul anual de achiziţii
publice, lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale
care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii,
şi răspunde de realizarea acestora;
13. analizează, trimestrial sau ori de câte ori este
nevoie, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune
managerului măsuri de îmbunătăţire a activităţii spitalului;
14. întocmeşte informări lunare, trimestriale şi
anuale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le
analizează cu consiliul medical şi le prezintă autorităţii de sănătate publică
judeţene sau a municipiului Bucureşti, precum şi Ministerului Sănătăţii
Publice, respectiv ministerelor cu reţea sanitară proprie, la solicitarea
acestora;
15. negociază, prin manager, directorul medical şi
directorul financiar-contabil, contractele de furnizare de servicii medicale cu
casele de asigurări de sănătate;
16. se întruneşte lunar sau ori de câte ori este
nevoie, la solicitarea majorităţii membrilor săi ori a managerului spitalului
public, şi ia decizii în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor
săi, cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi;
17. face propuneri privind structura organizatorică,
reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii spitalului;
18. negociază cu şeful de secţie/laborator şi propune
spre aprobare managerului indicatorii specifici de performanţă ai
managementului secţiei/laboratorului/ serviciului, care vor fi prevăzuţi ca
anexă la contractul de administrare al secţiei/laboratorului;
19. răspunde în faţa managerului pentru îndeplinirea
atribuţiilor care îi revin;
20. analizează activitatea membrilor săi pe baza
rapoartelor de evaluare şi elaborează raportul anual de activitate al spitalului.
Art. 2. - Directorul medical are următoarele atribuţii
specifice:
1. în calitate de preşedinte al consiliului medical,
coordonează şi răspunde de elaborarea la termen a propunerilor privind planul
de dezvoltare al spitalului, planul anual de servicii medicale, bugetul de
venituri şi cheltuieli;
2. monitorizează calitatea serviciilor medicale
acordate la nivelul spitalului, inclusiv prin evaluarea satisfacţiei
pacienţilor, şi elaborează, împreună cu şefii de secţii, propuneri de
îmbunătăţire a activităţii medicale;
3. aprobă protocoale de practică medicală la nivelul
spitalului şi monitorizează procesul de implementare a protocoalelor şi
ghidurilor de practică medicală la nivelul întregului spital;
4. răspunde de coordonarea şi corelarea activităţilor
medicale desfăşurate la nivelul secţiilor pentru asigurarea tratamentului
adecvat pentru pacienţii internaţi;
5. coordonează implementarea programelor de sănătate
la nivelul spitalului;
6. întocmeşte planul de formare şi perfecţionare a
personalului medical, la propunerea şefilor de secţii şi laboratoare;
7. avizează utilizarea bazei de date medicale a
spitalului pentru activităţi de cercetare medicală, în condiţiile legii;
8. asigură respectarea normelor de etică profesională
şi deontologie medicală la nivelul spitalului, colaborând cu Colegiul Medicilor
din România;
9. răspunde de acreditarea personalului medical al
spitalului şi de acreditarea activităţilor medicale desfăşurate în spital, în
conformitate cu legislaţia în vigoare;
10. analizează şi ia decizii
în situaţia existenţei unor cazuri medicale deosebite (de exemplu, cazuri
foarte complicate, care necesită o durată de spitalizare mult prelungită, morţi
subite etc);
11. participă, alături de manager, la organizarea
asistenţei medicale în caz de dezastre, epidemii şi în alte situaţii speciale;
12. stabileşte coordonatele principale privind
consumul de medicamente şi materiale sanitare la nivelul spitalului, în vederea
unei utilizări judicioase a fondurilor spitalului, prevenirii polipragmaziei şi
a rezistenţei la medicamente;
13. supervizează respectarea prevederilor în vigoare
referitoare la documentaţia medicală a pacienţilor trataţi, asigurarea
confidenţialităţii datelor medicale, constituirea arhivei spitalului.
Art. 3. - Direcţiile de
specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, autorităţile de
sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, ministerele şi
instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi spitalele publice vor duce la
îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României,Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu