ORDIN Nr. 90
din 18 mai 2009
pentru modificarea
Regulamentului de organizare si functionare a Unitatii de politici publice,
aprobat prin Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr.
484/2008
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 371 din 2 iunie 2009
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului
Administraţiei şi Internelor, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 15/2008, cu modificările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi
internelor, emite următorul ordin:
Art. I. - Regulamentul
de organizare şi funcţionare a Unităţii de politici publice, aprobat prin
Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 484/2008,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 din 23 mai 2008,
se modifică după cum urmează:
1. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
„Art. 3. -Activitatea Unităţii este coordonată de
secretarul de stat desemnat în acest sens de ministrul administraţiei şi
internelor."
2. La articolul 7 alineatul (1), litera e) se
abrogă.
3. La articolul 13, alineatul (3) va avea următorul
cuprins:
„(3) In condiţiile actelor normative în vigoare,
directorul poate delega atribuţii din competenţa sa directorului adjunct,
şefilor de serviciu sau altor persoane din subordine."
4. Articolul 15 va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - Directorul adjunct răspunde de activitatea
structurilor organizatorice care se află în coordonarea sa, potrivit fişei
postului, prevăzută în anexa nr. 4."
5. Titlul capitolului V va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL V
Atribuţiile fiecărei structuri organizatorice din
cadrul Unităţii"
6. La articolul 16 alineatul (1), partea
introductivă va avea următorul cuprins:
„Art. 16. - (1) Structurile organizatorice din cadrul
Unităţii au următoarele atribuţii comune:".
7. La articolul 17, literele a), c) şi f) vor avea
următorul cuprins:
,,a) creşterea eficienţei activităţilor de elaborare,
monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate la
nivelul ministerului şi al autorităţilor administraţiei publice locale, prin
asigurarea de consultanţă în acest domeniu;
........................................................................................................................................................................ .......................................
c) fundamentarea variantelor de soluţionare prezentate
în propunerile de politici publice elaborate la nivelul ministerului, în
vederea creşterii eficienţei actului decizional, precum şi acordarea de
consultanţă autorităţilor administraţiei publice locale în acest domeniu;
........................................................................................................................................................................ .......................................
f) elaborarea şi implementarea procedurilor de
monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate la
nivelul ministerului şi acordarea de consultanţă autorităţilor administraţiei
publice locale în acest domeniu."
8. La articolul 18, literele a), h), şi k) vor avea
următorul cuprins:
,,a) implementează la nivelul ministerului sistemul
standard de metode şi proceduri de formulare a propunerilor de politici
publice, sprijină şi asigură consultanţă de specialitate autorităţilor
administraţiei publice locale pentru implementarea sistemului standard de
metode şi proceduri de formulare a propunerilor de politici publice;
........................................................................................................................................................................ .......................................
h) propune, după caz, organizarea unor întâlniri
periodice cu personalul de conducere de la nivelul aparatului central,
inspectoratelor generale şi al altor structuri similare, în vederea informării
lor asupra priorităţilor din propunerile de politici publice, precum şi cu
reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale, în scopul
identificării problematicii apărute în procesul de elaborare a propunerilor de
politici publice;
........................................................................................................................................................................ .......................................
k) constituie şi dezvoltă o bază de date informatizată
necesară formulării, implementării şi monitorizării propunerilor de politici
publice atât la nivelul ministerului, cât şi pentru sprijinirea autorităţilor
administraţiei publice locale în acest domeniu;".
9. La capitolul V, secţiunea a 5-a se abrogă.
10. La articolul 26, litera i) va avea următorul
cuprins:
,,i) asigură predarea-primirea zilnică a corespondenţei
cu informaţii clasificate sau neclasificate, înregistrarea acesteia în
registrele de evidenţă şi repartizarea pe servicii şi compartimente;".
11. Anexele nr. 1-3 se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3
la prezentul ordin.
Art. II. -Anexele nr.
1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
ANEXA Nr. 1*) (Anexa nr. 1 la regulament)
ORGANIGRAMA
Unităţii de politici publice
*) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la regulament)
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
UNITATEA DE POLITICI PUBLICE
FIŞA POSTULUI
A. Identificarea postului
1. Compartimentul: Unitatea de politici publice
2. Denumirea şi codul postului: director/consilier
gradul IA (director)
3. Poziţia postului în statul de organizare: 1
4. Punctajul postului (pentru personalul contractual):
minim = 4,3; maxim = 5,00; mediu = 4,65
5. Relaţii cu alte posturi:
a) ierarhice:
• se subordonează nemijlocit secretarului de stat
pentru reforma în administraţia publică;
• este şef direct al întregului personal din cadrul
Unităţii de politici publice;
• coordonează şi îndrumă nemijlocit activităţile
serviciilor şi compartimentelor Unităţii, după cum urmează:
1. Serviciul implementare şi monitorizare proceduri
de elaborare a propunerilor de politici publice:
a) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare
a propunerilor de politici publice în domeniul ordine şi siguranţă publică;
b) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare
a propunerilor de politici publice pentru administraţia publică;
c) coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de
politici publice la nivelul administraţiei publice locale;
2. Compartimentul informatică, documente clasificate,
secretariat şi administrativ;
b) funcţionale:
• colaborează cu şefii unităţilor din aparatul
central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, inspectoratelor generale
şi instituţiile de învăţământ;
• colaborează cu şefii structurilor similare din
Ministerul Apărării Naţionale, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul Român
de Informaţii, Serviciul de Protecţie şi Pază, Direcţia de politici publice a
Secretariatului General al Guvernului;
• reprezintă Unitatea, pe linia de muncă specifică, în
raport cu celelalte instituţii;
c) de cooperare:
• cu autorităţile administraţiei publice centrale de
specialitate, pe linia planificării strategice, precum şi a elaborării şi
implementării politicilor publice în domeniile ordine, siguranţă publică şi
administraţie publică;
• cu autorităţile administraţiei publice centrale de
specialitate, autorităţile administraţiei publice locale pentru îndeplinirea
atribuţiilor în comun;
d) de control:
• coordonează controlul activităţilor de implementare
a măsurilor stabilite prin strategiile, politicile publice şi planurile de
acţiune pentru implementarea acestora de către structurile Ministerului Administraţiei
şi Internelor, permanent şi în cadrul echipelor de control, la ordin;
• coordonează activităţile de control, precum şi pe
cele de sprijin şi îndrumare, executate la structurile Ministerului
Administraţiei şi Internelor, pe liniile de responsabilitate ale Unităţii.
6. Definirea sumară a atribuţiilor postului:
realizează împreună cu şefii serviciilor managementul Unităţii, conform
prevederilor actelor normative în vigoare şi ale regulamentului de organizare
şi funcţionare aprobat de ministrul administraţiei şi internelor.
B. Cerinţele postului
1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer
de poliţie/personal contractual
2. Gradul profesional necesar ocupantului postului:
minimum inspector de poliţie/gradul IA
3. Pregătirea necesară ocupantului postului:
3.1. pregătire de bază: studii superioare de lungă
durată militare sau civile, cu diplomă de licenţă;
3.2. pregătire de specialitate: studii universitare de
masterat sau studii postuniversitare, în domeniul management ori administraţie
publică;
3.3. cunoştinţe: cultură generală, cunoştinţe generale
cu privire la sistemul de formulare şi implementare a strategiilor şi
politicilor publice la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea
atribuţiilor: poate elabora şi are acces la informaţii clasificate din clasa
secretelor de stat şi informaţii clasificate NATO;
3.5. limbi străine: citit/scris/vorbit: o limbă de
circulaţie internaţională - bine.
4. Experienţă:
4.1. în muncă: cel puţin 5 ani;
4.2. în specialitate: cel puţin 5 ani;
4.3. managerială: cel puţin 5 ani;
4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului:
6 luni.
5. Aptitudini şi abilităţi necesare:
• aptitudini de conducere (organizatorice,
decizionale, de coordonare şi control), spirit de observaţie, de negociere, de
cooperare: dezvoltare foarte bună;
• poate să lucreze sub presiunea timpului;
• posedă cultură de specialitate şi generală;
• are gândire analitică şi conceptuală bună;
• disponibilitate pentru dialog şi negocieri;
• poate să desfăşoare activităţi în condiţii de
supervizare redusă;
• utilizarea tehnicii informatice şi a aplicaţiilor MS
Office: dezvoltarea foarte bună.
6. Atitudini necesare/comportament solicitat:
• conduită morală foarte bună;
• spirit de iniţiativă: dezvoltare foarte bună;
• capacitate de lucru în echipă: dezvoltare foarte
bună;
• imaginaţie, prevedere, flexibilitate, claritatea
ideilor;
• pasiune, receptivitate faţă de nou, perspicacitate,
stabilitate emoţională;
• flexibilitate în gândire: dezvoltare foarte bună;
• perseverenţă: dezvoltare foarte bună;
• exigenţă: dezvoltarea foarte bună;
• spirit de autodepăşire de sine şi de perfecţionare:
dezvoltare foarte bună;
• spirit de autodisciplină: dezvoltare foarte bună;
• capacitate de organizare: dezvoltare foarte bună;
• supleţe intelectuală şi comportamentală: dezvoltare
foarte bună;
• fermitate, perseverenţă, independenţă şi
stabilitate: dezvoltare foarte bună.
7. Parametri privind starea sănătăţii somatice: apt
medical pentru funcţia de conducere
8. Trăsături psihice şi de personalitate: apt
psihologic pentru funcţia de conducere.
C. Condiţii specifice de muncă
1. Locul de muncă: sediul central al Ministerului
Administraţiei şi Internelor
2. Deplasări curente: conform planurilor, programelor
şi ordinelor ministrului administraţiei şi internelor
3. Condiţii de muncă: expunere la radiaţii
electromagnetice; încadrarea condiţiilor corespunzătoare locului de muncă şi
activităţilor se face potrivit dispoziţiilor actelor normative în vigoare.
4. Riscuri implicate de post: stres, afectarea stării
fizice generale din cauza radiaţiilor electromagnetice
5. Compensări:
• indemnizaţie de conducere;
• sporuri şi alte compensări acordate conform
dispoziţiilor actelor normative în vigoare.
D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi
responsabilităţilor postului
1. Sarcini şi îndatoriri:
a) munca de fiecare zi:
• coordonează şi conduce, prin şefii serviciilor,
principalele activităţi planificate; asigură soluţionarea lucrărilor Unităţii
în termenele prevăzute de actele normative în vigoare;
b) săptămânal:
• desfăşoară şedinţe de conducere cu şefii serviciilor;
• urmăreşte îndeplinirea obiectivelor şi activităţilor
planificate;
c) lunar:
• verifică şi aprobă Graficul cu principalele
activităţi ale Unităţii;
d) trimestrial:
• aprobă planurile de activitate ale serviciilor;
• participă la bilanţurile acestora;
e) anual:
• prezintă spre aprobare Planul cu principalele
activităţi ale Unităţii;
• pregăteşte şi susţine raportul de evaluare al
Unităţii;
• coordonează activitatea de evaluare anuală a
personalului Unităţii;
f) ocazional:
• prezintă rapoarte şi informări pe probleme de
specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Administraţiei şi Internelor;
• coordonează, la ordin, elaborarea unor studii şi
cercetări de specialitate în vederea descoperirii eventualelor
disfuncţionalităţi în implementarea strategiilor şi politicilor publice la
nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
• participă la controalele de fond şi tematice
desfăşurate la inspectorate generale (similare), precum şi la întocmirea
documentelor organizatorice, a concluziilor şi a măsurilor ce se impun, pe
probleme specifice Unităţii;
• coordonează elaborarea informării privind stadiul
de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al
Ministerului Administraţiei şi Internelor - pentru prezentarea în şedinţele de
conducere ale ministerului;
• coordonează secretariatele tehnice ale consiliilor
interministeriale prezidate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
2. Atribuţiile postului:
• coordonează implementarea, la nivelul ministerului,
a sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a strategiilor şi
politicilor publice;
• coordonează monitorizarea şi evaluarea, la nivelul
ministerului, a activităţii secretariatelor tehnice ale comisiilor şi
grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a strategiilor
şi politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune, prezentând
conducerii ministerului propuneri de îmbunătăţire a activităţii;
• propune, după caz, organizarea unor întâlniri
periodice cu şefii structurilor aparatului central al ministerului şi al
inspectoratelor generale (similare), în vederea informării lor asupra
obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatelor aşteptate, precum
şi a termenelor de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune
pentru implementarea strategiilor aprobate;
• coordonează şi organizează şedinţe de informare şi
dezbatere, precum şi seminarii cu specialiştii din cadrul ministerului,
implicaţi în procesul de formulare şi implementare a strategiilor şi
politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune pentru implementarea
acestora;
• coordonează elaborarea, monitorizarea şi actualizarea
Planului strategic al ministerului şi a celorlalte documente de politici
publice care reglementează activităţile din competenţa ministerului;
• coordonează elaborarea materialului integrator de
evaluare anuală a activităţilor Ministerului Administraţiei şi Internelor,
precum şi a sintezei ce se prezintă anual Consiliului Suprem de Apărare a
Ţării;
• coordonează elaborarea şi monitorizarea Calendarului
de aplicare a măsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de
guvernare în domeniile de competenţă ale Ministerului Administraţiei şi
Internelor şi informarea periodică a Comisiei Naţionale de Prognoză;
• coordonează elaborarea şi monitorizarea
îndeplinirii Planului anual de lucru al Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
• coordonează elaborarea informării privind stadiul
de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al
Ministerului Administraţiei şi Internelor - pentru prezentarea în şedinţele
Colegiului ministerului;
• coordonează activităţile pentru implementarea
componentei de programare bugetară a Planului strategic;
• coordonează activitatea de elaborare a procedurilor
şi metodologiilor pentru stabilirea necesarului de resurse financiare corelate
cu obiectivele stabilite în Planul strategic;
• coordonează activitatea de elaborare a procedurilor
pentru evaluarea, din punct de vedere a resurselor financiare, a eficienţei
variantelor de soluţionare din propunerile de politici publice.
3. Responsabilităţi:
3.1. responsabilităţi de planificare:
• răspunde din punct de vedere tehnic de elaborarea
Planului strategic al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
• coordonează activităţile de elaborare şi prezintă
spre aprobare Planul strategic, Planul de lucru anual cu principalele
activităţi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Planul de lucru anual
al Unităţii şi alte documente de politici publice;
3.2. responsabilităţi de raportare:
• prezintă rapoarte şi informări pe probleme de
specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Administraţiei şi Internelor;
3.3. atribuţii de lucru cu publicul:
• reprezintă Unitatea în relaţiile cu publicul;
• acordă audienţă persoanelor solicitante;
3.4. luarea deciziilor:
• exercită autoritatea de şef al întregului personal şi
ia decizii potrivit competenţelor în toate problemele specifice Unităţii;
3.5. accesul la informaţii:
• are acces la toate documentele ce reprezintă domenii
din competenţa Unităţii în raporturile cu Consiliul Suprem de Apărare a Ţării
şi asigură transmiterea la termen a documentelor.
E. Standarde de performanţă asociate postului
1. indicatori cantitativi: verificarea şi avizarea în
termen a tuturor lucrărilor realizate la nivelul serviciilor (compartimentelor)
subordonate;
2. indicatori calitativi: asigură realizarea eficientă
şi la termen a obiectivelor, acţiunilor, măsurilor stabilite şi a lucrărilor,
conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor şi dispoziţiilor
conducerii ministerului;
3. timp: în termenele stabilite de actele normative
specifice, precum şi de dispoziţiile şefilor ierarhici;
4. utilizarea resurselor: antrenează personalul în
activităţi de concepţie, analiză şi sinteză, precum şi în luarea deciziilor;
dezvoltă spiritul inovativ al subordonaţilor; stimulează la personalul din
subordine loialitatea faţă de instituţie şi integritatea morală în toate
acţiunile pe care acesta le întreprinde;
5. mod de realizare: individual şi în echipă; conduce
prin exemplul personal; îndrumă, dezvoltă şi antrenează subordonaţii; deleagă
din atribuţii personalului cu funcţii de conducere aflat în subordine.