ORDIN Nr. 893
din 28 august 2009
pentru publicarea acceptarii
amendamentelor la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972
pentru prevenirea abordajelor pe mare, adoptate de Organizatia Maritima
Internationala prin Rezolutia Adunarii A.1004(25) din 29 noiembrie 2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 609 din 4 septembrie 2009
In temeiul prevederilor art. 12 lit. j) şi z) din
Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 din Ordonanţa Guvernului
nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2
pct. 18, art. 4 pct. 2, 12, 17 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi
Infrastructurii, cu modificările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se publică amendamentele la Convenţia
referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea
abordajelor pe mare, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin
Rezoluţia Adunării A.1004(25) din 29 noiembrie 2007, amendamente care intră în
vigoare pentru România la data de 1 decembrie 2009, prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea Navală Română va lua măsurile
necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor cuprinse în anexa la
prezentul ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Marin Anton,
secretar de stat
ANEXA
REZOLUŢIA A.1 004(25)
(adoptată la 29 noiembrie 2007)
Adoptarea amendamentelor la Regulamentul
internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare
Adunarea,
amintind art. VI din Convenţia referitoare la
Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare
(denumită în continuare Convenţia) privind amendamentele la Regulament,
luând în considerare amendamentele la Regulamentul
internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, adoptate de
Comitetul Securităţii Maritime la cea de-a 82-a sesiune a sa şi comunicate
tuturor părţilor contractante în conformitate cu paragraful 2 al art. VI din
Convenţie, precum şi recomandările Comitetului Securităţii Maritime privind
intrarea în vigoare a acestor amendamente:
1. adoptă, în conformitate cu paragraful 3 al art. VI
din Convenţie, amendamentele prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta rezoluţie;
2. decide, în conformitate cu paragraful 4 al art. VI
din Convenţie, că amendamentele vor intra în vigoare la 1 decembrie 2009, în
afară de cazul în care până la 1 iunie 2008 mai mult de o treime din părţile
contractante la Convenţie au notificat obiecţiile lor cu privire la
amendamente;
3. solicită secretarului general, în conformitate cu
paragraful 3 al art. VI din Convenţie, să comunice aceste amendamente tuturor
părţilor contractante la Convenţie, în vederea acceptării;
4. invită părţile contractante la Convenţie să
transmită obiecţiile lor la amendamente nu mai târziu de 1 iunie 2008, dată
după care se consideră că amendamentele au fost acceptate să intre în vigoare
aşa cum s-a prevăzut în prezenta rezoluţie, conform prevederilor paragrafului 4
al art. VI din Convenţie.
ANEXA la Rezoluţia A. 1004(25)
AMENDAMENTE
la Regulamentul internaţional din 1972 pentru
prevenirea abordajelor pe mare, aşa cum a fost amendat
Anexa IV
Semnale de pericol
1. Semnalele următoare, utilizate sau arătate împreună
sau separat, indică un pericol şi necesitatea de ajutor:
a) o lovitură de tun sau alte semnale explozive trase
la intervale de cea un minut;
b) un sunet continuu produs de un aparat oarecare
pentru semnale de ceaţă;
c) rachete sau bombe proiectând stele roşii, lansate
una câte una la intervale scurte;
d) un semnal emis prin radiotelegrafie sau prin oricare
alt sistem de semnalizare compus din grupul
...-... (SOS) din Codul Morse;
e) un semnal radiotelefonic constând din cuvântul
pronunţat „MAYDAY";
f) semnal de pericol N.C. din codul internaţional de
semnale de pericol;
g) un semnal constând dintr-un pavilion pătrat având
deasupra sau dedesubt o bulă sau un obiect asemănător;
h) flăcări pe navă (din cele ce pot fi produse prin
arderea unui butoiaş de ulei etc);
i) o rachetă-paraşută luminoasă sau o faclă de mână
care produce o lumină roşie;
j) un semnal fumigen care produce un fum portocaliu;
k) mişcări lente şi repetate de sus în jos ale braţelor
întinse lateral;
l) o alarmă de pericol emisă prin apel numeric selectiv
(DSC) pe:
(i) canalul 70 VHF; sau
(ii) MF/HF pe frecvenţele 2187,5 kHz, 8414,5 kHz,
4207,5 kHz, 6312 kHz, 12577 kHz sau 16804,5 kHz;
m) o alarmă de pericol emisă de la navă la uscat
printr-o staţie Inmarsat a navei sau un alt furnizor de servicii mobile prin
satelit al navei;
n) semnale transmise prin radiobalize pentru localizarea
sinistrelor;
o) semnalele aprobate transmise prin instalaţii de
radiocomunicaţie, inclusiv transponderele radar pentru ambarcaţiunile de
salvare.
2. Este interzisă utilizarea oricăruia dintre semnalele
de mai sus, în afară de cazul când se indică pericol şi necesitatea acordării
de ajutor, precum şi utilizarea altor semnale care ar putea fi confundate cu
unul dintre semnalele de mai sus.
3. Este necesar să se acorde atenţie capitolelor
corespunzătoare din Codul internaţional de semnale, Manualul internaţional
pentru căutare şi salvare pentru nave şi aeronave, vol. III, precum şi
următoarelor semnale:
a) o bucată de pânză de culoare portocalie cu un pătrat
şi un cerc de culoare neagră sau cu un alt simbol asemănător (pentru reperare
aeriană);
b) colorant.