Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 901 din  4 august 2005

privind aprobarea Strategiei de reforma a sistemului achizitiilor publice, precum si a planului de actiune pentru implementarea acesteia in perioada 2005 - 2007

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 758 din 19 august 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Strategia de reforma a sistemului achizitiilor publice, precum si planul de actiune pentru implementarea acesteia in perioada 2005 - 2007, prevazute in anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

                       Ministrul integrarii europene,
                       Ene Dinga

                       Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                       Gheorghe Dobre

                       p. Ministrul comunicatiilor
                       si tehnologiei informatiei,
                       Florin Bejan,
                       secretar de stat

    ANEXA 1

                              STRATEGIA
de reforma a sistemului achizitiilor publice in perioada 2005 - 2007

    A. Consideratii generale

    I. Premise
    Realizarea unui sistem al achizitiilor publice eficient si credibil reprezinta unul dintre elementele fundamentale ale procesului de integrare in Uniunea Europeana, cu impact asupra tuturor celorlalte arii de interes ale acquis-ului comunitar aferent "Pietei interne". In acest context intensificarea eforturilor pentru elaborarea unei legislatii complet armonizate cu noua legislatie europeana si pentru asigurarea unei capacitati de implementare corespunzatoare devine extrem de importanta in perioada imediat urmatoare.
    Reforma sistemului achizitiilor publice implica restructurare institutionala, reformarea mentalitatilor care stau la baza sistemului actual, precum si eforturi financiare care trebuie asumate. Realizarea procesului de reforma este o prioritate a Guvernului, care se angajeaza sa furnizeze resursele necesare.
    Prezenta strategie vizeaza problemele sistemice in domeniul achizitiilor publice, asa cum au fost relevate in mai multe rapoarte de evaluare. Principalele puncte slabe ale sistemului achizitiilor publice, semnalate in perioada 2001 - 2004, se pot sintetiza dupa cum urmeaza:
    - suprapuneri legislative si distributie neclara a competentelor institutiilor publice care sunt implicate in gestionarea sistemului achizitiilor publice, ceea ce a determinat o disolutie a autoritatii si, implicit, a responsabilitatilor;
    - derogari ad-hoc de la prevederile legislatiei privind achizitiile publice, in cazul atribuirii unor contracte de mare anvergura;
    - personal insuficient la nivelul structurii institutionale cu rol de reglementare si monitorizare;
    - capacitate adesea redusa a autoritatilor contractante de a aplica procedurile de atribuire a contractelor de achizitie publica in mod corect si eficient;
    - sistem neadecvat de control intern ex-ante;
    - lipsa unei abordari coerente a procesului de instruire a personalului autoritatilor contractante;
    - mecanism ineficient de colectare a informatiilor privind modul de functionare a sistemului achizitiilor publice;
    - sistem relativ lent si neperformant de solutionare a contestatiilor.
    Prezenta strategie are in vedere remedierea, in intervalul de timp 2005 - 2007, a aspectelor negative constatate, asigurandu-se astfel calitatea si eficienta modului de functionare a sistemului achizitiilor publice in Romania, in concordanta cu cerintele si standardele impuse la nivelul Uniunii Europene.

    II. Principii fundamentale
    Fiecare actiune cuprinsa in prezenta strategie se subsumeaza urmatoarelor principii, a caror respectare este esentiala pentru perfectionarea unui sistem al achizitiilor publice viabil si functional:
    - asigurarea deplinei compatibilitati legislative si institutionale cu acquis-ul comunitar si cu sistemele similare europene;
    - adoptarea celor mai bune practici europene legate de functionarea sistemului achizitiilor publice;
    - crearea premiselor de crestere a eficientei, transparentei si competitivitatii achizitiilor in sectorul public.

    B. Directii de actiune

    Prezenta strategie este orientata pe urmatoarele directii de actiune:
    I. perfectionarea cadrului legislativ;
    II. intarirea capacitatii de implementare a legislatiei.
    Prevederile prezentei strategii sunt completate cu cele ale planului de actiune in care sunt detaliate masurile pentru atingerea obiectivelor stabilite, termenele de realizare, institutiile responsabile, resursele financiare necesare, precum si indicatorii de evaluare a realizarii acestor masuri.

    I. Perfectionarea cadrului legislativ
    Perfectionarea cadrului legislativ in domeniul achizitiilor publice se impune, in primul rand, ca urmare a necesitatii de transpunere in legislatia nationala a prevederilor noului pachet legislativ european - Directiva 18/2004/CE privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de lucrari, de furnizare si de servicii, Directiva 17/2004/CE privind coordonarea procedurilor de achizitie aplicate de entitatile care opereaza in sectoarele apa, energie, transport si servicii postale, publicate in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. L 134 din 30 aprilie 2004.
    Ca abordare strategica de ansamblu, modalitatea de transpunere a recentelor prevederi legislative europene se va realiza prin elaborarea si adoptarea unei noi legi privind atribuirea contractelor de achizitie publica, care va reglementa atat achizitiile din sectorul "clasic" (Directiva 18/2004/CE), cat si achizitiile din sectorul "utilitati" (Directiva 17/2004/CE). Prevederile corespunzatoare directivelor de "remedii" urmeaza sa fie, de asemenea, incluse in obiectul de reglementare al viitoarei legi.
    Noua legislatie urmeaza sa integreze intr-o viziune unitara atat sistemul "traditional" al achizitiilor publice, cat si sistemul "achizitiilor electronice", evitandu-se in acest mod suprapuneri legislative care creeaza dificultati de interpretare. De asemenea, in corpul noii legislatii vor fi incluse si reglementari referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari/servicii sau alte forme de parteneriat public-privat.
    Normele de aplicare a legislatiei-cadru se vor constitui intr-un document similar, intr-o oarecare masura, cu ghidurile utilizate pentru atribuirea contractelor de achizitie publica in cadrul procedurilor aferente instrumentelor financiare PHARE, ISPA si SAPARD.
    Este constientizat deja faptul ca de reusita procesului de transpunere a acquis-ului comunitar depinde in mod fundamental accesarea sumelor nerambursabile de care Romania va beneficia prin intermediul fondurilor structurale/de coeziune incepand cu anul 2007.
    Intrarea in vigoare a noii legislatii in materie de achizitii publice va trebui sa se realizeze cu cel putin 6 luni inainte de data aderarii, pentru a se asigura o perioada de adaptare suficienta a utilizatorilor finali la noile prevederi legislative.

    II. Intarirea capacitatii de implementare a legislatiei
    Elaborarea unei legislatii pe deplin aliniate la acquis-ul comunitar nu reprezinta decat o prima conditie pentru a considera sistemul achizitiilor publice din Romania ca fiind corespunzator din punct de vedere al cerintelor europene.
    Intarirea capacitatii de implementare a legislatiei la nivelul tuturor autoritatilor contractante - central si local -, precum si la nivelul structurii institutionale cu rol de reglementare si monitorizare reprezinta cea de-a doua directie de actiune avuta in vedere in cadrul planului de actiune.
    Autoritatile contractante vor suporta impactul procesului de implementare a legislatiei in domeniul achizitiilor publice.
    Principalele modalitati de asigurare a intaririi capacitatii de implementare la nivelul autoritatilor contractante se pot sintetiza astfel:
    - alocarea adecvata a resurselor umane si materiale la nivelul compartimentelor de achizitii din cadrul fiecarei autoritati contractante;
    - accesul facil la consultanta metodologica;
    - utilizarea de instrumente de instruire si materiale de referinta (buletine informative, ghiduri);
    - participarea la programe de instruire periodica a personalului implicat in activitatea de achizitii publice.
    Dezvoltarea institutionala la nivel central reprezinta un factor important in procesul de intarire a capacitatii de implementare, cu implicatii directe inclusiv asupra autoritatilor contractante. Aceasta dezvoltare trebuie sa porneasca de la premisa asigurarii, la un standard corespunzator, a urmatoarelor functii:
    a) functia de reglementare legislativa;
    b) functia de reprezentare in cadrul comisiilor si grupurilor de lucru organizate la nivelul Comisiei Europene;
    c) functia de monitorizare, analiza si evaluare a modului de functionare a sistemului achizitiilor publice;
    d) functia de consultanta metodologica;
    e) functia de elaborare si implementare a programelor de instruire continua, inclusiv elaborarea de ghiduri, manuale, suporturi de curs specifice pentru domeniul achizitiilor publice.
    Separat de aceste functii urmeaza sa fie optimizate mecanismele de asigurare a controlului ex-ante si ex-post.
    La nivel central, o prima problema care trebuie clarificata o reprezinta stabilirea institutiei care sa reprezinte autoritatea in materie de achizitii publice si care sa dispuna de independenta necesara indeplinirii unei misiuni cu grad de "sensibilitate" ridicat.
    In acest scop, masurile propuse in planul de actiune pleaca de la premisa dezvoltarii unei noi structuri organizationale care sa dispuna de resursele necesare indeplinirii functiilor sus-mentionate. In acest scop, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2005 a fost infiintata Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP), ca institutie publica independenta, cu personalitate juridica, organ de specialitate al administratiei publice centrale, aflata in directa coordonare a primului-ministru.
    Obiectivele generale ale Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice sunt:
    a) asigurarea unui cadru legislativ coerent si armonizat cu acquis-ul comunitar in domeniul achizitiilor publice;
    b) indeplinirea obligatiilor corelative derivate din aplicarea prevederilor directivelor Uniunii Europene in materie de achizitii publice;
    c) asigurarea unui canal de comunicare permanent cu structurile din cadrul Comisiei Europene, cu institutiile publice corespondente din statele membre si cu organisme de interes public national;
    d) asigurarea unui cadru de aplicare conforma a legislatiei in domeniul achizitiilor publice;
    e) dezvoltarea capacitatii de implementare la nivelul autoritatilor contractante.
    Sistemul actual de rezolvare a contestatiilor este perceput ca avand o eficienta redusa, ceea ce impune identificarea unor solutii noi pentru perfectionarea sa. Pentru rezolvarea acestei probleme se propune infiintarea de complete specializate pentru solutionarea rapida a litigiilor privind aplicarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica.

    C. Metode de evaluare a indeplinirii obiectivelor prezentei strategii

    In scopul monitorizarii implementarii masurilor prevazute in prezenta strategie se instituie o comisie de monitorizare alcatuita din reprezentanti, la nivel de secretar de stat, ai Ministerului Integrarii Europene, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Justitiei, Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si ai Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor. La lucrarile Comisiei de monitorizare pot fi invitati reprezentanti ai societatii civile.
    Comisia de monitorizare se intruneste trimestrial sau ori de cate ori este nevoie. Comisia de monitorizare analizeaza stadiul implementarii obiectivelor prezentei strategii si propune masuri de remediere a eventualelor deficiente. Comisia de monitorizare poate propune revizuirea prezentei strategii, in masura in care aceasta trebuie adaptata constant situatiei reale a sistemului judiciar si angajamentelor asumate de Romania in contextul pregatirii pentru aderare la Uniunea Europeana.
    In sprijinul Comisiei de monitorizare se instituie un grup tehnic de lucru, cuprinzand reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Justitiei, Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Consiliului Concurentei, Ministerului Integrarii Europene si ai Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor. Grupul tehnic de lucru pregateste lucrarile Comisiei de monitorizare si se intruneste lunar sau ori de cate ori este nevoie. Grupul tehnic de lucru elaboreaza un raport lunar privind indeplinirea obiectivelor prezentei strategii in conformitate cu termenele prevazute in planul de actiune, pe care il inainteaza factorilor de decizie ai Ministerului Integrarii Europene si ai Ministerului Finantelor Publice. Inainte de intrunirea Comisiei de monitorizare, Grupul tehnic de lucru pregateste un raport trimestrial privind indeplinirea obiectivelor prezentei strategii in conformitate cu termenele prevazute in planul de actiune, pe care il inainteaza membrilor Comisiei de monitorizare cu cel putin 5 zile inainte de reuniune. Coordonarea activitatii Grupului tehnic de lucru revine reprezentantului nominalizat al Ministerului Integrarii Europene, care va decide modalitatea de indeplinire eficienta a acestei coordonari.
    Monitorizarea prin mecanismele si masurile propuse mai sus se completeaza cu concluziile monitorizarii de catre Comisia Europeana a angajamentelor asumate de Romania in contextul incheierii negocierilor de aderare, relevante pentru domeniul achizitiilor publice. In acest scop Guvernul Romaniei se angajeaza sa raporteze semestrial Comisiei Europene stadiul implementarii prezentei strategii.

    ANEXA 2*)

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

    Planul de actiune pentru implementarea Strategiei de reforma a sistemului achizitiilor publice

 ______________________________________________________________________________
|                     I. PERFECTIONAREA CADRULUI LEGISLATIV                    |
|______________________________________________________________________________|
|     |                           Obiectiv                                     |
|     |________________________________________________________________________|
|     |                           Masura                                       |
|     |________________________________________________________________________|
|     | Termen de   |  Resurse*1)  | Responsabil | Indicatori de evaluare      |
|     | realizare   |              |             |                             |
|_____|_____________|______________|_____________|_____________________________|
|  I.1| Armonizarea completa a legislatiei nationale cu prevederile noului     |
|     | acquis comunitar (Dir. 17/2004/CE si Dir. 18/2004/CE)                  |
|     |________________________________________________________________________|
|     | I.1.1 Examinarea analitica a prevederilor legislative primare din      |
|     | diferite sectoare                                                      |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Octombrie     |Buget ANRMAP |ANRMAP       | Identificarea in vederea    |
|     |2005          |             |MIE          | abrogarii prin noua         |
|     |              |             |             | legislatie a prevederilor   |
|     |              |             |             | contrare acquis-ului        |
|     |              |             |             | comunitar in materia        |
|     |              |             |             | achizitiilor publice        |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.1.2 Examinarea analitica a prevederilor legislative secundare din    |
|     | diferite sectoare                                                      |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Decembrie     |Buget ANRMAP |ANRMAP       | Identificarea in vederea    |
|     |2005          |             |MIE          | abrogarii prin noua         |
|     |              |             |             | legislatie a prevederilor   |
|     |              |             |             | contrare acquis-ului        |
|     |              |             |             | comunitar in materia        |
|     |              |             |             | achizitiilor publice        |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.1.3 Elaborarea primei variante de lucru a noii Legi privind          |
|     | atribuirea contractelor de achizitie publica. Legea va include in      |
|     | obiectul de reglementare si atribuirea contractelor de concesiune de   |
|     | lucrari/servicii sau alte forme de parteneriat public-privat, precum si|
|     | achizitiile electronice.                                               |
|     |________________________________________________________________________|
|     |August 2005   |Buget MFP    |MFP          | Varianta de lucru finalizata|
|     |              |2005         |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.1.4 Consultari cu privire la textul propus cu serviciile tehnice ale |
|     | Comisiei Europene si preluarea observatiilor/comentariilor primite     |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Septembrie -  |Buget MFP    |MFP          | Proiect de act normativ     |
|     |Octombrie     |2005 +       |ANRMAP       | supus dezbaterii publice    |
|     |2005          |Buget ANRMAP |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.1.5 Consultari cu privire la textul propus cu factorii interesati, si|
|     | preluarea observatiilor/comentariilor primite                          |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Septembrie -  |Buget MFP    |ANRMAP       | Proiect de act normativ     |
|     |Noiembrie     |2005 +       |             | supus dezbaterii publice    |
|     |2005          |Buget ANRMAP |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.1.6 Adoptarea Legii privind atribuirea contractelor de achizitie     |
|     | publica. Legea va include in obiectul de reglementare si atribuirea    |
|     | contractelor de concesiune de lucrari/servicii sau alte forme de       |
|     | parteneriat public-privat, precum si achizitiile electronice.          |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Ianuarie      |             |Parlamentul  | Act normativ publicat in    |
|     |2006          |             |Romaniei     | Monitorul Oficial al        |
|     |              |             |             | Romaniei                    |
|_____|______________|_____________|_____________|_____________________________|
|  I.2| Elaborarea si adoptarea legislatiei secundare pentru atribuirea        |
|     | contractelor de achizitie publica, concesiune de lucrari/servicii si   |
|     | achizitii electronice                                                  |
|     |________________________________________________________________________|
|     | I.2.1 Finalizarea proiectului de hotarare a Guvernului privind         |
|     | parteneriatul public privat.                                           |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Iulie 2005    |Buget MFP    |Guvernul     | Act normativ publicat in    |
|     |              |             |Romaniei     | Monitorul Oficial al        |
|     |              |             |             | Romaniei                    |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.2.2 Elaborarea primei variante de lucru a normelor de aplicare pentru|
|     | noua Lege privind atribuirea contractelor de achizitie publica         |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Octombrie     |Buget ANRMAP |ANRMAP       | Varianta de lucru finalizata|
|     |2005          |             |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.2.3 Consultari cu privire la textul propus cu serviciile tehnice ale |
|     | Comisiei Europene si preluarea observatiilor/comentariilor primite     |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Ianuarie -    |Buget ANRMAP |ANRMAP       | Proiect de act normativ     |
|     |Februarie     |2006 -       |             | supus dezbaterii publice    |
|     |2006          |Componenta   |             |                             |
|     |              |program      |             |                             |
|     |              |Phare2004*2) |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.2.4 Consultari cu privire la textul propus cu factorii interesati,   |
|     | preluarea observatiilor/comentariilor primite                          |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Ianuarie -    |Buget ANRMAP |ANRMAP       |                             |
|     |Februarie     |2006         |             |                             |
|     |2006          |             |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.2.5 Adoptarea actului normativ pentru aprobarea normelor de aplicare |
|     | a Legii privind atribuirea contractelor de achizitie publica           |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Martie 2006   |             |Guvernul     | Act normativ publicat in    |
|     |              |             |Romaniei     | Monitorul Oficial al        |
|     |              |             |             | Romaniei                    |
|_____|______________|_____________|_____________|_____________________________|
|  I.3| Elaborarea si adoptarea instrumentelor de lucru pentru atribuirea      |
|     | contractelor de achizitie publica, concesiune de lucrari/servicii si   |
|     | achizitii electronice                                                  |
|     |________________________________________________________________________|
|     | I.3.1 Elaborarea primei variante a instrumentelor de lucru pentru      |
|     | atribuirea contractelor de achizitie publica, concesiune de            |
|     | lucrari/servicii si achizitii electronice                              |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Februarie     |Bugete       |ANRMAP,      | Varianta de lucru finalizata|
|     |2006          |ANRMAP,      |MFP, MTCT    |                             |
|     |              |MFP,         |MCTI, IGCTI, |                             |
|     |              |MTCT,        |             |                             |
|     |              |MCTI,        |             |                             |
|     |              |IGCTI        |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.3.2 Consultari cu privire la textul propus cu serviciile tehnice ale |
|     | Comisiei Europene si preluarea observatiilor/comentariilor primite     |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Aprilie -     |Bugete       |ANRMAP       | Proiect de act normativ     |
|     |Mai 2006      |ANRMAP       |MCTI, IGCTI, | supus dezbaterii            |
|     |              |MCTI,        |             |                             |
|     |              |IGCTI        |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | I.3.3 Adoptarea actului normativ pentru aprobarea instrumentelor de    |
|     | lucru pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, concesiune  |
|     | de lucrari/servicii si achizitii electronice                           |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Iunie 2006    |             |Guvernul     | Act normativ publicat in    |
|     |              |             |Romaniei     | Monitorul Oficial al        |
|     |              |             |             | Romaniei                    |
|_____|______________|_____________|_____________|_____________________________|
|            II. INTARIREA CAPACITATII DE IMPLEMENTARE A LEGISLATIEI           |
|______________________________________________________________________________|
| II.1| Dezvoltarea capacitatii administrative la nivelul structurii           |
|     | institutionale de reglementare si monitorizare                         |
|     |________________________________________________________________________|
|     | II.1.1 Infiintarea Autoritatii Nationale de Reglementare si            |
|     | Monitorizare a Achizitiilor Publice, in directa coordonare a           |
|     | Primului-ministru, cu o schema de personal cuprinzand un numar         |
|     | corespunzator de posturi.                                              |
|     | ANRMAP va indeplini functiile de reglementare, monitorizare,           |
|     | consultanta metodologica si training in materie de achizitii publice,  |
|     | inclusiv domeniul PPP si concesiunea de servicii.                      |
|     | ANRMAP va avea rol de "policy-maker", reprezentand unica autoritate in |
|     | domeniu                                                                |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Iulie -       |Buget MFP -  |MFP - MTCT   | Hotarare a Guvernului pentru|
|     |Octombrie     |MTCT 2005    |             | crearea ANRMAP si           |
|     |2005          |             |             | suplimentarea cu posturi    |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.1.2 Recrutare si selectie personal pentru ocuparea posturilor       |
|     | vacante ANRMAP                                                         |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Iulie 2005 -  |Buget MFP si |MFP          | 125 Posturi ocupate         |
|     |Aprilie 2006  |ANRMAP 2005, |ANRMAP       |                             |
|     |              |2006         |             |                             |
|_____|______________|_____________|_____________|_____________________________|
| II.2| Dezvoltarea capacitatii de implementare la nivelul autoritatilor       |
|     | contractante                                                           |
|     |________________________________________________________________________|
|     | II.2.1 Asigurarea accesului autoritatilor contractante la un punct de  |
|     | "help-desk"                                                            |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Decembrie     |Buget ANRMAP |ANRMAP       | Birou "help-desk" constituit|
|     |2005          |             |             | in cadrul ANRMAP            |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.2.2 Dezvoltarea paginii web-site pentru achizitii publice prin      |
|     | crearea optiunii de acces "Frecvent Answers and Questions" (FAQ)       |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Decembrie     |Buget ANRMAP |ANRMAP       | Acces FAQ asigurat          |
|     |2005          |             |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.2.3 Prevederi privind crearea la nivelul fiecarei autoritati        |
|     | contractante a unui compartiment specializat in atribuirea contractelor|
|     | de achizitie publica                                                   |
|     |________________________________________________________________________|
|     |August 2006   |Bugetele     |Autoritatile | Activitate efectiva a       |
|     |              |autoritatilor|contractante,| compartimentelor            |
|     |              |contractante |ANRMAP       | nominalizate                |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.2.4 Crearea la nivelul ANRMAP a unui compartiment de control ex-ante|
|     | cu rol explicit de verificare a procedurilor aplicate pentru atribuirea|
|     | contractelor de achizitie publica                                      |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Aprilie 2006  |Buget ANRMAP |ANRMAP       | Compartiment control ex-ante|
|     |              |             |             | infiintat                   |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.2.5 Prevederi privind crearea la nivel judetean a unui compartiment |
|     | de control ex-ante cu rol explicit de verificare a procedurilor        |
|     | aplicate pentru atribuirea contractelor de achizitie publica           |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Aprilie 2006  |             |MFP          |                             |
|     |in functie de |             |ANRMAP       |                             |
|     |modificarea   |             |             |                             |
|     |legislatiei   |             |             |                             |
|     |privind       |             |             |                             |
|     |administratia |             |             |                             |
|     |publica       |             |             |                             |
|     |locala        |             |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.2.6 Implementarea unui program specific de instruire pentru         |
|     | personalul ANRMAP                                                      |
|     |________________________________________________________________________|
|     |August 2005 - |Program      |ANRMAP       | 5 seminarii organizate 60 de|
|     |Iulie 2006    |SIGMA,       |             | persoane instruite          |
|     |              |TAIEX -      |             |                             |
|     |              |Componenta   |             |                             |
|     |              |program      |             |                             |
|     |              |Phare 2004*2)|             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.2.7 Implementarea unui program specific de instruire pentru         |
|     | autoritatile contractante care intra in categoria "principali          |
|     | achizitori"                                                            |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Iulie 2006 -  |Componenta   |ANRMAP       | 20 - 25 seminarii organizate|
|     |Septembrie    |program Phare|             | 500 persoane instruite      |
|     |2007          |2004*2)      |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.2.8 Elaborarea si difuzarea de instrumente de instruire si materiale|
|     | de referinta (buletine informative, ghiduri)                           |
|     |________________________________________________________________________|
|     |August 2007   |Componenta   |ANRMAP       | 2500 ghiduri distribuite    |
|     |              |program Phare|             | autoritatilor contractante  |
|     |              |2004*2)      |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.2.9 Participarea ca lectori la cursuri organizate de Institutul     |
|     | National de Administratie                                              |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Continuu      |Bugetul      |ANRMAP       | 30 cursuri pana la sfarsitul|
|     |              |autoritatilor|             | anului 2005                 |
|     |              |contractante |             |                             |
|_____|______________|_____________|_____________|_____________________________|
| II.3| Eficientizarea sistemului de colectare a datelor necesare monitorizarii|
|     |________________________________________________________________________|
|     | II.3.1 Intrarea in functiune a sistemului de monitorizare a modului de |
|     | atribuire a contractelor de achizitie publica                          |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Iulie 2005    |Nu necesita  |MFP          | Date statistice relevante   |
|     |              |fonduri      |             |                             |
|     |              |suplimentare |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.3.2 Up-gradarea sistemului on-line de monitorizare a contractelor de|
|     | achizitie publica                                                      |
|     |________________________________________________________________________|
|     | Continuu     |             |ANRMAP       | Date statistice relevante   |
|_____|______________|_____________|_____________|_____________________________|
| II.4| Eficientizarea sistemului de solutionare a contestatiilor              |
|     |________________________________________________________________________|
|     | II.4.1 Analiza posibilitatii de introducere a unei cai alternative de  |
|     | solutionare a litigiilor, inclusiv prin introducerea unei proceduri    |
|     | rapide de solutionare a contestatiilor                                 |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Decembrie     |Buget MJ -   |MJ + ANRMAP  | Identificarea unei solutii  |
|     |2005          |ANRMAP       |             | fiabile                     |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.4.2 Infiintarea de complete specializate pentru solutionarea        |
|     | litigiilor privind aplicarea procedurilor de atribuire a contractelor  |
|     | de achizitie publica                                                   |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Septembrie    |Buget MJ     |MJ           | Numar de complete           |
|     |2006 - Iunie  |             |             | specializate                |
|     |2007          |             |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.4.3 Implementarea unui program specific de instruire pentru         |
|     | judecatori, in colaborare cu Institutul National al Magistraturii      |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Iunie 2006    |Componenta   |ANRMAP Inst. | 10 seminarii organizate     |
|     |              |program Phare|Nat. Magistr.| 100 - 150 persoane instruite|
|     |              |2004*2)      |             |                             |
|     |______________|_____________|_____________|_____________________________|
|     | II.4.4 Elaborarea si difuzarea de instrumente de instruire si materiale|
|     | de referinta (buletine informative, ghiduri) privind functionarea      |
|     | sistemului de "remedii", cazuri practice preluate din jurisprudenta    |
|     | Curtii Europene de Justitie, comentarii                                |
|     |________________________________________________________________________|
|     |Iulie 2006 -  |Componenta   |ANRMAP       | 700 ghiduri distribuite     |
|     |Septembrie    |program Phare|             |                             |
|     |2007          |2004*2)      |             |                             |
|_____|______________|_____________|_____________|_____________________________|
    *1) Resursele aferente realizarii masurilor cu termen 2005, 2006, 2007, care nu sunt asigurate din surse extrabugetare, sunt sau vor fi incluse in bugetul de stat pentru anii respectivi.
    *2) Bugetul programului Phare este de 2.000.000 EUR, program care va fi derulat de catre ANRMAP.

    LISTA ABREVIERI
    MFP     Ministerul Finantelor Publice
    MIE     Ministerul Integrarii Europene
    MJ      Ministerul Justitiei
    MCTI    Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor
    IGCTI   Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiilor
    MTCT    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
    ANRMAP  Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 901/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 901 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 901/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu