ORDIN
Nr. 871 din 7 noiembrie 2002
privind declararea nominala obligatorie si evidenta bolnavilor de cancer
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 944 din 23 decembrie 2002
Avand in vedere prevederile:
- Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica;
- Legii asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- Legii nr. 146/1999 privind organizarea, functionarea si finantarea
spitalelor, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legii nr. 74/1995 privind exercitarea profesiunii de medic, infiintarea,
organizarea si functionarea Colegiului Medicilor din Romania, republicata;
- Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea
datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date,
vazand Referatul de aprobare al Directiei generale asistenta medicala si
programe nr. DB. 12.250 din 7 noiembrie 2002,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul sanatatii si familiei emite urmatorul ordin:
Art. 1
(1) Se aproba reorganizarea activitatii de declarare nominala, raportare si
evidenta a bolnavilor de cancer si reactualizarea registrelor institutionale
(la nivelul unitatilor sanitare competente), teritoriale (la nivelul judetelor
sau al municipiului Bucuresti), precum si a registrului national (la nivelul
Centrului de Calcul, Statistica Sanitara si Documentare Medicala Bucuresti) de
evidenta a bolnavilor de cancer, conform anexelor nr. 1, 2 si 3.
(2) Activitatea de declarare, raportare, evidenta, precum si datele continute
in registrele mai sus mentionate sunt confidentiale, conform legislatiei in
vigoare.
Art. 2
(1) In cabinetele medicale ale medicilor de familie se va tine registrul de
evidenta speciala a bolnavilor, care va contine scrisorile medicale referitoare
la bolnavii de cancer, cu indicatiile privind controlul periodic de
specialitate si asistenta la domiciliu.
(2) Medicii de familie sunt obligati sa comunice lunar la cabinetul de
oncologie judetean sau al municipiului Bucuresti toate datele referitoare la
situatia bolnavilor de cancer.
(3) Toate unitatile sanitare care depisteaza bolnavi de cancer au obligatia
sa comunice cazurile la cabinetul de oncologie judetean/al municipiului
Bucuresti, conform reglementarilor legale in vigoare.
Art. 3
(1) Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti vor
desemna unul dintre cabinetele de oncologie existente, cu atributii de cabinet
judetean/al municipiului Bucuresti, cabinet oncologic care va functiona in
resedinta de judet prioritar in cadrul spitalelor judetene. Celelalte cabinete
de profil din judetul respectiv/din municipiul Bucuresti au obligatia sa
transmita toate informatiile privind bolnavii de cancer cabinetului oncologic
judetean/al municipiului Bucuresti.
(2) Directiile de sanatate publica vor nominaliza un medic de specialitatea
oncologie medicala drept medic coordonator al registrului judetean/al
municipiului Bucuresti, desemnat dintre medicii de specialitatea oncologie
medicala existenti; activitatea acestuia este necesara aplicarii Programului
National de Preventie si Control al Patologiei Oncologice.
(3) Cabinetul de oncologie judetean/al municipiului Bucuresti va avea
incadrat, pe langa personalul medical, un registrator medical, un analist
programator ajutor (cu studii medii) si un analist programator (cu studii
superioare) care au in atributii actualizarea permanenta a acestui registru.
Art. 4
(1) Diagnosticul de cancer, indicatia terapeutica si aplicarea
tratamentelor specifice pentru fiecare bolnav se stabilesc si se efectueaza
numai de catre comisiile de diagnostic si indicatie terapeutica (respectandu-se
criteriile de alcatuire a comisiilor prevazute in anexa nr. 2) din cadrul
unitatilor sanitare care au competenta in acest scop, conform legislatiei in
vigoare.
(2) Bolnavii de cancer diagnosticati de catre comisiile de diagnostic si
indicatie terapeutica vor fi luati in tratament imediat de catre unitatile
sanitare nominalizate, tratamentul cancerului constituind o prioritate.
(3) Asistenta religioasa si psihologica va fi asigurata de unitatea
sanitara in care este internat pacientul cu afectiune oncologica.
Art. 5
Controlul, asistenta si indrumarea metodologica se vor efectua de catre
institutele oncologice din Bucuresti si Cluj-Napoca in colaborare cu
specialistii de profil din centrele universitare traditionale, potrivit
competentelor teritoriale stabilite.
Art. 6
Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7
Directia generala asistenta medicala si programe din cadrul Ministerului
Sanatatii si Familiei, Centrul de Calcul, Statistica Sanitara si Documentare
Medicala Bucuresti, institutele oncologice din Bucuresti si Cluj-Napoca,
directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti vor aduce
la indeplinire dispozitiile prezentului ordin.
Art. 8
Ministerele cu retea sanitara proprie vor aplica prevederile prezentului
ordin in ceea ce priveste declararea si raportarea bolnavilor de cancer, avand
obligatia sa raporteze cazurile cabinetului medical oncologic judetean/al
municipiului Bucuresti.
Art. 9
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si se va aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2003, data la care se abroga
Ordinul ministrului sanatatii nr. 219/1980 privind declararea nominala a
bolnavilor de cancer.
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
ANEXA 1
REGISTRELE DE CANCER:
DECLARAREA SI EVIDENTA BOLNAVILOR DE CANCER
Reactualizarea registrelor de cancer
In Romania, prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 219/1980 s-a introdus
declararea nominala obligatorie a bolnavilor de cancer, confirmati ca atare,
constituindu-se registrul national de cancer.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2003 se reactualizeaza registrele de
evidenta a bolnavilor de cancer, institutionale si teritoriale cu suport
populational, precum si registrul national de cancer.
Unitatile care au competenta pentru stabilirea diagnosticului si
tratamentului bolnavilor de cancer si care au in evidenta peste 500 de cazuri
noi pe an vor organiza registrul institutional al bolnavilor de cancer (ce va
functiona la biroul de internari) si vor comunica datele cabinetului oncologic
judetean (prin fisa statistica a bolnavului de cancer ONC.1).
Celelalte unitati de diagnostic si tratament al cancerului vor fi
controlate pe baza registrelor la biroul de internari sau a registrelor de
consultatii din ambulatorii, din punct de vedere al raportarii cazurilor noi
prin fisa statistica a bolnavului de cancer ONC.1.
Imputernicitii si tertii au acces la informatii pe baza de contracte, cu
posibilitate de autofinantare a registrelor in regim de cost inregistrare.
A. Sarcinile unitatilor sanitare
Unitatile sanitare cu competenta pentru stabilirea diagnosticului si a
tratamentului complex sunt obligate sa declare toti bolnavii de cancer
depistati.
Celelalte unitati sanitare au obligatia de a indruma bolnavii suspecti de
cancer prin bilet de trimitere (tip MSF) sau bilet de internare (tip MSF), dupa
caz, pentru precizarea diagnosticului si stabilirea conduitei terapeutice,
catre unitatile sanitare acreditate, respectand drepturile de adresabilitate
ale pacientilor.
Diagnosticul
In cadrul fiecarei unitati sanitare nominalizate se organizeaza si
functioneaza o comisie de diagnostic si indicatie terapeutica, care confirma
diagnosticul de cancer si hotaraste conduita terapeutica, precum si unitatea
sanitara unde se va aplica, pentru fiecare bolnav.
Componenta, atributiile si modul de inregistrare a activitatii acestei
comisii sunt prevazute in anexa nr. 2 la ordin.
Declararea
Registrul de evidenta a bolnavilor de cancer trebuie sa fie populational.
Pentru a asigura o acoperire maxima a populatiei desemnate cancerele trebuie sa
fie raportate, impreuna cu informatiile despre cazurile obtinute, de toate
spitalele sau alte unitati care desfasoara activitati de screening, diagnostic
sau servicii terapeutice, cabinete private si alte servicii medicale de
ingrijire, diagnostic si tratament, cu exceptia cazurilor raportate la o
internare anterioara la un spital sau alt serviciu medical de screening,
diagnostic sau tratament de catre acest serviciu.
Participarea tuturor spitalelor din aria de acoperire a registrului de
evidenta a bolnavilor de cancer, care ar putea diagnostica sau trata cazurile
de cancer, este esentiala pentru a asigura un grad inalt de completare a
raportarii.
Declararea bolnavului de cancer se face de catre medicul de specialitate
(de profil) caruia i-a fost incredintat bolnavul pentru ingrijire - dupa
confirmarea diagnosticului si precizarea indicatiei terapeutice - in termen de
maximum o luna de la internare sau de la stabilirea diagnosticului, prin fisa
statistica a bolnavului de cancer ONC.1 (tip MSF), denumita in continuare fisa
statistica ONC.1, ce se expediaza oficial cabinetului de oncologie judetean/al
municipiului Bucuresti, indiferent de domiciliul bolnavului. Este obligatorie consemnarea
datelor examenului histopatologic in fisa statistica ONC.1 din buletinul de
analize medicale - laboratorul anatomopatologic (tip MSF).
In cazurile de cancer declarate o data cu decesul, cabinetul de oncologie
judetean/al municipiului Bucuresti va verifica lunar certificatele de deces din
teritoriul supravegheat si va inregistra ca si cazuri noi (completand fise
statistice ONC.1) acele decese care nu figurau in evidenta cabinetului
oncologic.
Laboratoarele de anatomie patologica vor raporta cazurile de cancer
descoperite cu ocazia autopsiei la cabinetul de oncologie judetean/al
municipiului Bucuresti, prin buletin examen morfologic (tip MSF).
Toate cazurile de cancer trebuie sa fie raportate anual registrului
national de cancer.
Comunicarea (instiintarea)
Medicul care ingrijeste bolnavul de cancer va comunica obligatoriu
medicului de familie, prin scrisoare medicala (pentru bolnavul ambulatoriu) sau
bilet de iesire din spital (tip MSF) (pentru bolnavul internat), in mod
oficial, datele despre bolnav ce vor fi incluse in registrul de evidenta
speciala a bolnavului (tip MSF) de la nivelul cabinetului medicului de familie.
Controlul medical periodic
Supravegherea activa a starii de sanatate si tratamentul bolnavilor in
continuare se asigura, pe baza de programare la consultatie medicala periodica,
la cabinetul de oncologie judetean/al municipiului Bucuresti care ii are in
evidenta, fie la nivelul cabinetului de oncologie medicala, fie prin indrumarea
acestora catre servicii sau sectii de specialitate din unitatile sanitare
nominalizate; mobilizarea se face cu sprijinul medicului de familie.
Examinarile medicale periodice efectuate in diverse unitati sanitare de
specialitate, reinternarile in spital pentru cancer si tratamentele aplicate in
ambulatoriu se vor comunica oficial, de fiecare data, pe baza scrisorilor
medicale sau a biletelor de iesire din spital, cabinetului de oncologie
judetean/al municipiului Bucuresti care are bolnavul in evidenta.
Evidenta
Medicul de familie, la primirea documentului medical de confirmare a
cazului nou de boala, il inscrie in fisa de consultatii medicale adulti/copii
(tip MSF), precum si in registrul de evidenta speciala a bolnavului (tip MSF).
Bolnavul de cancer se tine in evidenta activa, se urmareste si i se aplica
tratamentele recomandate de unitatea sanitara care l-a depistat si ingrijit sau
care ii efectueaza controlul medical periodic de specialitate, pana la
scoaterea sa din evidenta (prin transfer in alta localitate ori deces).
Trimestrial medicul de familie inainteaza cabinetului de oncologie
judetean/al municipiului Bucuresti o adresa-tabel privind bolnavii de cancer
(tip MSF), cu modificarile survenite in situatia bolnavilor din evidenta -
schimbari de domiciliu, decese -, precum si cu bolnavii de cancer
nou-inregistrati, pe baza comunicarilor oficiale primite de la unitatile
sanitare acreditate.
Scoaterea din evidenta prin deces
La eliberarea certificatului medical constatator al decesului pentru
bolnavul de cancer, medicul de familie va inscrie in rubrica corespunzatoare
diagnosticul "cancer", tinand seama de registrul de evidenta speciala
a bolnavilor si/sau de ultimele documente medicale ale decedatului, prezentate
de apartinatori.
In situatia in care decesul bolnavului de cancer in evidenta (sau cunoscut
ca atare) a survenit dintr-o alta cauza decat boala canceroasa (boala acuta,
accident, otravire etc.), medicul va mentiona in certificatul medical
constatator al decesului cauza propriu-zisa care a produs decesul, specificand
la pct. II "Alte stari morbide importante" boala canceroasa inscrisa
in registrul de evidenta a bolnavilor, in foaia de observatie clinica sau in
protocolul de necropsie, dupa caz.
NOTA:
In cazul in care la un decedat, in orice spital, printr-o alta cauza decat
cancerul, examenul necropsic pune in evidenta si leziuni canceroase
nediagnosticate ca atare in timpul vietii, medicul care a ingrijit bolnavul va
intocmi o fisa statistica ONC.1.
B. Sarcinile cabinetului de oncologie judetean/al municipiului Bucuresti
Sarcinile cabinetului de oncologie judetean/al municipiului Bucuresti,
rezultate din atributiile prevazute in anexa nr. 3 la ordin, in ceea ce
priveste registrul teritorial judetean de cancer cu suport populational
(declararea si evidenta bolnavilor de cancer), sunt urmatoarele:
1. Verifica corectitudinea completarii fiselor statistice ONC.1 primite de
la unitatile sanitare nominalizate si le codifica, predandu-le lunar, pana la
data de 10 a lunii urmatoare, serviciului de statistica si informatica din
cadrul directiilor de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti.
2. Inscrie in registrul de evidenta speciala a bolnavului (tip MSF) toti
bolnavii de cancer declarati de unitatile sanitare nominalizate, in ordine
cronologica, numarul curent din registru fiind atribuit fiselor de declarare si
de evidenta ale bolnavului.
3. Completeaza fisa de evidenta a bolnavului de cancer ONC.2 (tip MSF),
denumita in continuare fisa de evidenta ONC.2, pentru toti bolnavii de cancer
declarati de unitatile sanitare nominalizate, pe baza datelor necesare extrase
din fisa statistica ONC.1.
Inregistreaza in fisa evolutia starii de sanatate si tratamentele aplicate
bolnavului pentru urmarirea atat a activitatii proprii, cat si a comunicarilor
primite de la unitatile sanitare care efectueaza controlul medical periodic sau
reinterneaza si trateaza bolnavul.
Fisa de evidenta ONC.2 se pastreaza in fisierul propriu, pe localitati si
cabinete medicale de familie rurale/urbane de domiciliu, pe ani si in ordine
cronologica.
4. Completeaza si codifica suporturile de informatii prevazute la pct. 1 si
3, potrivit precizarilor metodologice.
5. Consulta periodic (trimestrial) registrele institutionale si registrele
de internari si iesiri din spital ale unitatilor sanitare nominalizate, precum
si registrele de activitate ale cabinetelor de radiologie si ale laboratoarelor
de anatomie patologica pentru depistarea cazurilor de cancer nedeclarate de
unitatile sanitare in drept.
6. Confrunta evidenta proprie a bolnavilor de cancer cu cea a cabinetelor
medicale de familie rurale/urbane de domiciliu al bolnavilor, in cadrul
activitatii de indrumare si control in teren, precum si cu prilejul sedintelor
de analiza a planului de prevenire si combatere a cancerului.
7. Transmite trimestrial cabinetelor medicilor de familie rurale/urbane in
a caror raza isi au domiciliul bolnavii o adresa-tabel privind bolnavii de
cancer (tip MSF) cu bolnavii de cancer nou-luati in evidenta, precum si cu
modificarile survenite in situatia bolnavilor cunoscuti, pentru a se putea
completa corespunzator si tine la zi registrele de evidenta speciala a
bolnavilor.
8. Verifica lunar in cadrul comisiei de verificare a buletinelor statistice
de deces, la nivelul directiei judetene de statistica, buletinele deceselor
survenite pe teritoriul judetului, semnand si parafand pe verso buletinele in
care diagnosticul de cancer este cauza principala sau asociata de deces.
9. Confrunta diagnosticul din buletinele in care cancerul apare printre
cauzele de deces cu registrul de evidenta speciala a bolnavilor, consemnand
scoaterea din evidenta a bolnavilor decedati.
10. Opereaza in fisa de evidenta ONC.2 scoaterea din evidenta a cazurilor
de deces, pe care le declara pe fisa statistica ONC.1, procedand ca la pct. 1.
11. Declara pe fisa statistica ONC.1, procedand ca la pct. 1, urmatoarele
modificari survenite in situatia bolnavilor de cancer din evidenta:
- bolnavul prezinta o a doua localizare primitiva;
- bolnavul si-a schimbat domiciliul stabil in alt judet (ori bolnavul cu
domiciliul flotant s-a intors in judetul de domiciliu stabil).
12. De asemenea, declara pe fisa statistica ONC.1, procedand ca la pct. 1,
cazurile de deces prin cancer care nu se aflau in evidenta sa ori cand
diagnosticul s-a pus la deces.
13. Transmite oficial, in termen de 30 de zile de la aflare, fisa
statistica ONC.1 si fisa de evidenta ONC.2 ale bolnavului de cancer care isi
schimba domiciliul stabil in alt judet/municipiul Bucuresti cabinetului de
oncologie judetean/al municipiului Bucuresti in cauza si inregistreaza in
propria evidenta bolnavul de cancer care isi stabileste domiciliul pe
teritoriul judetului/municipiului Bucuresti.
14. Declara lunar cazurile din afara judetului cabinetului de oncologie
judetean (registrul teritorial) din judetul de domiciliu al bolnavului.
C. Sarcinile serviciului de statistica si informatica din cadrul
directiilor de sanatate publica judetene/a municipiului Bucuresti
La primirea fiselor statistice ONC.1 de la cabinetul de oncologie
judetean/de sector, verifica numerotarea si corectitudinea codificarii
acestora, dupa care actualizeaza registrul teritorial de cancer si transmite la
Centrul de Calcul, Statistica Sanitara si Documentare Medicala Bucuresti
fisierul de cancer actualizat pana la data de 31 martie pentru anul precedent.
D. Masuri tranzitorii si finale
La intrarea in vigoare a prezentului ordin, serviciul de statistica si
informatica judetean din cadrul directiei de sanatate publica judeteana
transmite cabinetului oncologic judetean lista bolnavilor de cancer in viata
existenti in registrul teritorial de cancer.
Cabinetul de oncologie judetean, la primirea listei cu bolnavii existenti
in registrul teritorial de cancer, investigheaza concordanta dintre registrul
de evidenta speciala a bolnavului de la nivelul cabinetului si lista primita de
la registrul teritorial, neconcordantele rezolvandu-se ca la lit. B pct. 1;
fisele statistice ONC.1 intocmite in urma verificarii sunt expediate la nivelul
serviciului de statistica si informatica din cadrul directiei de sanatate
publica judetene, avand termen de predare 60 de zile de la primirea listei.
Serviciul de statistica si informatica din cadrul directiei de sanatate
publica judetene are sarcina de a reactualiza registrul teritorial de cancer si
de a transmite fisierul teritorial de cancer la Centrul de Calcul, Statistica
Sanitara si Documentare Medicala Bucuresti.
Cabinetul de oncologie judetean/de sector procedeaza dupa cum urmeaza cu
documentele medicale ale bolnavilor de cancer care au domiciliul stabil pe
teritoriul altui judet/sector:
- transmite oficial, imediat de la primire, fisa statistica ONC.1
(codificata) cabinetului de oncologie judetean/de sector in raza caruia isi are
domiciliul bolnavul de cancer care a stationat pe teritoriul sau numai timpul
necesar precizarii diagnosticului si al efectuarii tratamentului prescris
intr-o unitate sanitara nominalizata (bolnavul intorcandu-se in judetul de
domiciliu);
- codifica si preda fisele statistice ONC.1, potrivit lit. B, ale
bolnavilor de cancer cu domiciliul flotant (cu sedere prelungita) pe teritoriul
sau, inregistrandu-i in evidentele active si urmarindu-i pe intreaga perioada
de sedere. La intoarcerea acestora in teritoriile de domiciliu stabil,
procedeaza ca la lit. B pct. 13 si lit. C.
Medicii din unitatile sanitare nominalizate raspund de corecta declarare si
comunicare a bolnavilor de cancer pe care ii au in ingrijire.
Unitatile sanitare nominalizate, subordonate altor ministere cu retea
sanitara proprie, se vor conforma intocmai prezentelor instructiuni tehnice si
metodologice privind declararea nominala obligatorie si evidenta bolnavilor de
cancer. Aceste prevederi se aplica si unitatilor acreditate din sectorul
privat.
Anexa la declararea si evidenta bolnavilor de cancer
_ _
1. Judetul ........................ 1. |_|_|
2. Localitatea ......................
_ _ _ _ _ _ _
3. Unitatea sanitara .................. 3. |_|_|_|_|_|_|_|
_ _
4. Sectia (cabinetul) .......................... 4. |_|_|
FISA STATISTICA A BOLNAVULUI DE CANCER ONC.1 Nr. ....... din .............
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
| | | |_________________________________
| | |______________________ |
____________| |_____________ | |
| | | |
5. Sexul: M/F 6. Data nasterii: anul ....... luna .......... ziua
..........
_
7. Natura comunicarii: ............................................. 7. |_|
8. Numele .............. I.t*) .............. Prenumele ...................
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
8. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
9. Domiciliul stabil: Jud./sect. ........... Loc. (denumirea)
..............
_ _ _ _ _ _ _ _
9. |_|_|_|_|_|_|_|_| Str. ................................. Nr. ...........
Bl. ........... Sc. ........ Et. ........ Ap. ........ Tel. ...............
10. Domiciliul actual (flotant): Jud./sect. ...............................
_ _ _ _ _ _ _ _
Loc. (denumirea) .............. 10. |_|_|_|_|_|_|_|_| Str. ................
Nr. ...... Bl. ....... Sc. .... Et. ..... Ap. ........ Tel. ...............
11. Ocupatia (anterior imbolnavirii) ......................................
_ _
Locul de munca .................................................. 11. |_|_|
_ _ _ _
12. Diagnosticul clinic ..................................... 12. |_|_|_|_|
_ _ _ _ _
13. Diagnosticul histopatologic ........................... 13. |_|_|_|_|_|
14. Stadiul clinic: 1) STADIUL 0
2) Stadiul I (A Sau B)
3) Stadiul II (A sau B) T N M
4) Stadiul III (A sau B) _ _ _ _
5) Stadiul IV (A sau B) 14. |_|_|_|_|
T = ................. N = ........................ M = ....................
------------
*) Initiala tatalui
22.26; A5; t2
_ _ _
15. Metode de diagnosticare: ............................... 15. |_|_|_|
16. Data stabilirii diagnosticului: anul ................. luna ...........
_ _ _ _ _ _ _ _
ziua ............. 16. |_|_|_|_|_|_|_|_|
_ _ _ _ _ _
17. Data scoaterii din evidenta: anul ....... luna ...... 17. |_|_|_|_|_|_|
_ _ _ _
18. Cauzele decesului: 18. |_|_|_|_|
_ _ _ _
E |_|_|_|_|
I. Propriu-zise: a) .......................................................
b) .......................................................
c) .......................................................
d) .......................................................
II. Alte stari morbide importante: ........................................
Data completarii: Semnatura si parafa medicului:
anul ..... luna ..... ziua ....... ..............................
19. Comisia de indicatie terapeutica Nr. ............ din .................
_ _ _ _ _ _
Unitatea sanitara ....................................... 19. |_|_|_|_|_|_|
_ _ _ _
20. Diagnosticul comisiei: .................................. 20. |_|_|_|_|
_ _ _
21. Chirurgie |_| Radioterapie |_| Chimioterapie |_|
_ _ _
Hormonoterapie |_| Imunoterapie |_| Simptomatice |_|
_ _ _ _
Tip combinatie (acronime) |_|_|_| Nr. secvente |_|
................................
Semnatura si parafa membrilor comisiei: ................................
................................
_ _ _ _
Anul completarii ................ |_|_|_|_|
Anexa la declararea si evidenta bolnavilor de cancer
Judetul ..................... Nr. ..............
Localitatea ................. ONC.2
Unitatea sanitara ....................
FISA DE EVIDENTA A BOLNAVULUI DE CANCER
CNP DATA LUARII IN EVIDENTA
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| anul ..... luna ...... ziua .......
I. IDENTITATE
Numele .................. Prenumele .............................. Sexul
M/F
Data nasterii: anul ............... luna ............. ziua ...............
Domiciliul: judetul ........... localitatea ........... str. ..............
nr. ............. bl. ......... sc. ........... et. ........... ap. ...........
Ocupatia ................................. Locul de munca .................
judetul .................. localitatea .................. .Daca bolnavul a fost
expus la noxe cancerigene: da/nu. Cabinet medic de familie ....................
II. DIAGNOSTIC (localizare primara)
...........................................................................
Tipul histologic ..........................................................
Stadiul evolutiv ..........................................................
Diagnostic confirmat prin (metode) ........................................
Data stabilirii diagnosticului: ...........................................
Cine a stabilit diagnosticul (unitatea sanitara, sectia, cabinetul): ......
...........................................................................
Judetul .............. localitatea ................
schimbari de:
__________________________________________
| domiciliu: | loc de munca: |
|____________________|_____________________|
|____________________|_____________________|
|____________________|_____________________|
|____________________|_____________________|
|____________________|_____________________|
22.25; A4; t2
III. ANAMNEZA
1. Riscuri cancerigene ....................................................
a) familiale ..............................................................
...............................................................................
b) personale ..............................................................
...............................................................................
c) expunere profesionala la noxe cancerigene (denumirea noxelor, durata si
perioada de expunere, locul de munca): ........................................
...............................................................................
...............................................................................
d) alti factori de risc ...................................................
2. Data debutului observata de bolnav, simptome si semne de debut: ........
...........................................................................
3. Examene medicale ale bolnavului de la debut la data stabilirii
diagnosticului de cancer:
- Consultarii
___________________________________________________________________________
| Localitatea | Unitatea | Cabinetul | Data consultatiei | Diagnostic |
| | sanitara | (specialitatea) | (an, luna, zi) | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
| | | | | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
| | | | | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
| | | | | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
- Internari in unitati sanitare
___________________________________________________________________________
| Localitatea | Unitatea | Cabinetul | Data consultatiei | Diagnostic |
| | sanitara | (specialitatea) | (an, luna, zi) | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
| | | | | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
| | | | | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
| | | | | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
- Examene radiologice
___________________________________________________________________________
| Localitatea | Unitatea | Cabinetul | Data consultatiei | Diagnostic |
| | sanitara | (specialitatea) | (an, luna, zi) | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
| | | | | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
| | | | | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
| | | | | |
|_____________|__________|_________________|___________________|____________|
- Alte examene sau analize medicale:
...........................................................................
4. Masuri luate de medicul oncolog (fata de punctele 1 - 3): ..............
...........................................................................
...........................................................................
IV. CONSULTATII LA CABINETUL DE ONCOLOGIE
______________________________________________________________________________
| Data consultatiei:| Simptome | Rezultatele | Diagnostic | Tratament prescris
|
| anul, luna, ziua | si semne | examenelor | evolutiv | (nr. zile
|
| | clinice | paraclinice | | concediu medical)
|
|___________________|__________|_____________|____________|____________________|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | | |
| | | | |
|
|___________________|__________|_____________|____________|____________________|
V. TRATAMENTE ONCOLOGICE (inainte si dupa completarea cap. I, II si III)
1. Interventii chirurgicale cu scop oncologic (denumirea interventiei,
data, unitatea sanitara in care s-a efectuat si rezultatul examenului
histologic al piesei operatorii):
...........................................................
...............................................................................
2. Radioterapia antitumorala (perioada si unitatea sanitara in care s-a
efectuat, metoda, numar campuri, numar sedinte, doza totala pentru fiecare
perioada):
...............................................................................
3. Citostatice administrate (perioada si unitatea sanitara in care s-au
administrat, doza zilnica si doza totala administrata): .......................
...............................................................................
___________________________________________________________________________
VI. SCOATEREA DIN EVIDENTA
1. Mutat din teritoriu in: judetul .............. localitatea .............
str. ....................... nr. ..... bl. ...... sc. ..... et. ...... ap. ....
Data: anul ........... luna ............... ziua ...........
Medic de familie ................ Tel. ............ Adresa: ...............
2. Vindecat: anul ........... luna ................ ziua ............
3. Decedat: anul ....... luna .......... ziua .......... Locul: ...........
Cauzele de deces: a) ...................................................
b) ...................................................
c) ...................................................
Durata supravietuirii - in luni implinite de la data stabilirii
diagnosticului ................................................................
Semnatura si parafa medicului,
..............................
Anexa la declararea si evidenta bolnavilor de cancer
Judetul ......................
Unitatea sanitara ..................
REGISTRU DE ACTIVITATE
A COMISIEI PENTRU DIAGNOSTIC
SI INDICATIE TERAPEUTICA
PENTRU CANCER - ONC.3
27.12; A4
Anul ........
______________________________________________________________________________
| | Data | | | |
|
| |examinarii| | Sexul | |
|
| | medicale | Bolnavul | M/F | Medicul care
|Diagnosticul|
|Nr. |__________| - adresa - |________| prezinta cazul | la
|
|crt.|luna|ziua | | Anul | |prezentarea
|
| | | | |nasterii| | cazului
|
|____|____|_____|____________________|________|___________________|____________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
|
|____|____|_____|____________________|________|___________________|____________|
| | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | | |
|
| |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|| |Nume ..............|
|
| | | | |
|
| | | |Nume ...............| |Prenume ...........|
|
| | | |Prenume ............| |Functia ...........|
|
| | | |Judet/sect. ........| |Specialitatea .....| |
| | | |Loc. ...............| |Unitatea sanitara |
|
| | | |Str. ...............| |...................|Nr. f.o.
...|
| | | |........... Nr. ....| | |Nr. fisa
|
| | | | | | |cons. med.
|
| | | | | |
|............|
|____|____|_____|____________________|________|___________________|____________|
| | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | | |
|
| |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|| |Nume ..............|
|
| | | | |
|
| | | |Nume ...............| |Prenume ...........|
|
| | | |Prenume ............| |Functia ...........|
|
| | | |Judet/sect. ........| |Specialitatea .....|
|
| | | |Loc. ...............| |Unitatea sanitara |
|
| | | |Str. ...............| |...................|Nr. f.o.
...|
| | | |........... Nr. ....| | |Nr. fisa
|
| | | | | | |cons. med.
|
| | | | | |
|............|
|____|____|_____|____________________|________|___________________|____________|
| | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | | | |
| |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|| |Nume ..............|
|
| | | | |
|
| | | |Nume ...............| |Prenume ...........|
|
| | | |Prenume ............| |Functia ...........|
|
| | | |Judet/sect. ........| |Specialitatea .....|
|
| | | |Loc. ...............| |Unitatea sanitara |
|
| | | |Str. ...............| |...................|Nr. f.o.
...|
| | | |........... Nr. ....| | |Nr. fisa
|
| | | | | | |cons. med.
|
| | | | | |
|............|
|____|____|_____|____________________|________|___________________|____________|
| | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | | |
|
| |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|| |Nume ..............|
|
| | | | |
|
| | | |Nume ...............| |Prenume ...........|
|
| | | |Prenume ............| |Functia ...........|
|
| | | |Judet/sect. ........| |Specialitatea .....|
|
| | | |Loc. ...............| |Unitatea sanitara |
|
| | | |Str. ...............| |...................|Nr. f.o.
...|
| | | |........... Nr. ....| | |Nr. fisa
|
| | | | | | |cons. med.
|
| | | | | |
|............|
|____|____|_____|____________________|________|___________________|____________|
______________________________________________________________________________
| Diagnostic | Indicatie terapeutica | Unitati | Semnatura si |
|
| 1 - clinic, | 1 - radioterapie, | sanitare | parafa |
|
|2 - histo-patologic|2 - chimio-imunoterapie,| desemnate | membrilor |Nr
|
| | 3 - cura chirurgicala | pentru | comisiei
|crt|
| | Doze, cantitati, | efectuarea |1 = responsabil|
|
| | proceduri |tratamentului| 2 - 5 = membri|
|
|___________________|________________________|_____________|_______________|___|
| 8 | 9 | 10 | 11 |
12|
|___________________|________________________|_____________|_______________|___|
| 1. | 1. | | |
|
| | | | 1. .......... |
|
| | | | |
|
| |________________________| | |
|
| | 2. | | 2. .......... |
|
|___________________| | | |
|
| 2. | | | 3. .......... |
|
| |________________________| | |
|
| | 3. | | 4. .......... |
|
| | | | |
|
| | | | 5. .......... |
|
|___________________|________________________|_____________|_______________|___|
| 1. | 1. | | |
|
| | | | 1. .......... |
|
| | | | |
|
| |________________________| | |
|
| | 2. | | 2. .......... |
|
|___________________| | | |
|
| 2. | | | 3. .......... |
|
| |________________________| | |
|
| | 3. | | 4. .......... |
|
| | | | |
|
| | | | 5. .......... |
|
|___________________|________________________|_____________|_______________|___|
| 1. | 1. | | |
|
| | | | 1. .......... |
|
| | | | | |
| |________________________| | |
|
| | 2. | | 2. .......... |
|
|___________________| | | |
|
| 2. | | | 3. .......... |
|
| |________________________| | |
|
| | 3. | | 4. .......... |
|
| | | | |
|
| | | | 5. .......... |
|
|___________________|________________________|_____________|_______________|___|
| 1. | 1. | | |
|
| | | | 1. .......... |
|
| | | | |
|
| |________________________| | |
|
| | 2. | | 2. .......... |
|
|___________________| | | |
|
| 2. | | | 3. .......... |
|
| |________________________| | |
|
| | 3. | | 4. .......... |
|
| | | | |
|
| | | | 5. .......... |
|
|___________________|________________________|_____________|_______________|___|
Anexa la declararea si evidenta bolnavilor de cancer
Judetul ............... Nr. ..........
Cabinet medical ................. anul ........ luna ...... ziua .......
Cabinetul oncologic judetean
Adresa tabel privind bolnavii de cancer
Va inaintam tabelul cu modificarile survenite in situatia bolnavilor de
cancer din evidenta, precum si cu bolnavii nou inregistrati, in cursul trim.
....... 20 .......
______________________________________________________________________________
| | | | | | Specificatie
|
| | | | | |
|
| | Numele si prenumele | | | |- data
schimbarii|
|Nr. | bolnavului | | | |de domiciliu
|
|crt.| Localitatea, str. nr., | Sex | Anul | Diagnosticul |(intrat-iesit)
|
| | sector, CNP | M/F |nasterii| clinic si |- deces*)
|
| | | | |histopatologic|- bolnav nou
|
| | | | | |inregistrat
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | |
|
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | |
|
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | |
|
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | |
|
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | | |
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
*) Se va inscrie diagnosticul complet conform certificatului medical
constatator al mortii.
11.1; A5; t2
______________________________________________________________________________
| | | | | | Specificatie
|
| | | | | | |
| | Numele si prenumele | | | |- data
schimbarii|
|Nr. | bolnavului | | | |de domiciliu
|
|crt.| Localitatea, str. nr., | Sex | Anul | Diagnosticul |(intrat-iesit)
|
| | sector, CNP | M/F |nasterii| clinic si |- deces*)
|
| | | | |histopatologic|- bolnav nou
|
| | | | | |inregistrat
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | |
|
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | |
|
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | |
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | |
|
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | |
|
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
| | | | | |
|
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | |
|
| CNP|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | |
|
|____|_________________________|_____|________|______________|_________________|
Semnatura si parafa medicului,
..............................
Anexa la declararea si evidenta bolnavilor de cancer
REGISTRU DE EXAMENE
HISTOPATOLOGICE
27.28; A4; t2
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr. de inregistrare
B - Nr. fisei de consultatii sau a F.O. si cabinetul sau sectia care
trimite piesa
______________________________________________________________________________
| | | | | | | | |
|
| A|Ziua| Numele si prenumele |Sex|Varsta|Profesia| B| Piesa |
|
| | | | | | | | trimisa
|Fixare|
| | | | | | | | si | in:
|
| | | | | | | |locul de |
|
| | | | | | | |recoltare|
|
|__|____|______________________________|___|______|________|__|_________|______|
| 1| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7| 8 | 9
|
|__|____|______________________________|___|______|________|__|_________|______|
| | | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | |
|
| | |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
|__|____|______________________________|___|______|________|__|_________|______|
| | | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | |
|
| | |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
|__|____|______________________________|___|______|________|__|_________|______|
| | | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | |
|
| | |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
|__|____|______________________________|___|______|________|__|_________|______|
| | | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | |
|
| | |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
|__|____|______________________________|___|______|________|__|_________|______|
| | | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | |
|
| | |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
|__|____|______________________________|___|______|________|__|_________|______|
| | | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | |
|
| | |CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
|__|____|______________________________|___|______|________|__|_________|______|
Semnificatia coloanei A din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Diagnosticul histopatologic
______________________________________________________________________________
| Diagnostic| | | | | | |
|
| clinic | Data | Metoda de| | | Data | Nr. | Mentiuni
|
| prezumptiv| punerii| includere| Coloratii| A | trimiterii |borcan,| speciale
|
| | in | | | |rezultatului| raft, |
|
| Date | lucru | | | | | lame |
|
| clinice | | | | | |oprite |
|
|___________|________|__________|__________|___|____________|_______|__________|
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14| 15 | 16 | 17
|
|___________|________|__________|__________|___|____________|_______|__________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|___________|________|__________|__________|___|____________|_______|__________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|___________|________|__________|__________|___|____________|_______|__________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|___________|________|__________|__________|___|____________|_______|__________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|___________|________|__________|__________|___|____________|_______|__________|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|___________|________|__________|__________|___|____________|_______|__________|
| | | | | | | | |
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
| | | | | | | |
|
|___________|________|__________|__________|___|____________|_______|__________|
Anexa la Declararea si evidenta bolnavilor de cancer
Judetul ........ Anul .... luna .... ziua .... - continuare -
Localitatea ..... Codul numeric personal ............................
Unitatea _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ............................
sanitara ......... |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ............................
............................
BULETIN DE ANALIZE MEDICALE Nr. ......... ............................
LABORATORUL DE ANATOMIE PATOLOGICA ............................
............................
Numele ............. Prenumele ................ ............................
Sexul: M/F; Varsta .... ani; Domiciliul: ............................
judetul .............. loc. ................... ............................
str. ...................... nr. ............... ............................
Trimis de (unitate/sectie, medic): ............................
............................................... ............................
............................................... ............................
Produsul biologic/examenul solicitat: ............................
............................................... ............................
............................................... ............................
............................................... ............................
............................................... ............................
............................
REZULTATUL ANATOMO-PATOLOGIC ............................
COD MORFOLOGIC ................ ............................
............................
............................................... ............................
............................................... ............................
............................................... ............................
............................................... ............................
............................................... ............................
............................................... ............................
............................................... ............................
Lucrat de: Semnatura si
15.17; A5; t2 parafa
medicului,
.......... ................
Anexa la declararea si evidenta bolnavilor de cancer
REGISTRU DE EVIDENTA SPECIALA
A BOLNAVULUI
27.23; A4; t2
Luat in evidenta pentru (boala): ..........................................
______________________________________________________________________________
| | | | | Data programarii/ |
|
| | | | | prezentarii la control |
|
|Nr. | Anul, | Numele si | |________________________| Data si
|
|crt.| luna, | prenumele | |anul|anul|anul|anul|anul| motivul
|
| | ziua | Localitatea,
|Diagnosticul|luna|luna|luna|luna|luna|scoaterii|
| |luarii in| str. nr. | |ziua|ziua|ziua|ziua|ziua| din
|
| |evidenta |Locul de munca | | | | | | |evidenta
|
|____|_________|_______________|____________|____|____|____|____|____|_________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
|
|____|_________|_______________|____________|____|____|____|____|____|_________|
|Nr. Fisa/carnet de | | | | | | |
|
|sanatate ................ |____________|____|____|____|____|____|
|
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | | |
|
|CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | |
|
| | | |____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | | | |
|
| | | |____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | | | |
|
|____|_________|_______________|____________|____|____|____|____|____|_________|
|Nr. Fisa/carnet de | | | | | | |
|
|sanatate ................ |____________|____|____|____|____|____|
|
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | | | |
|CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | |
|
| | | |____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | | | |
|
| | | |____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | | | |
|
|____|_________|_______________|____________|____|____|____|____|____|_________|
|Nr. Fisa/carnet de | | | | | | |
|
|sanatate ................ |____________|____|____|____|____|____|
|
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | | |
|
|CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | |
|
| | | |____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | | | |
|
| | | |____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | | | |
|
|____|_________|_______________|____________|____|____|____|____|____|_________|
|Nr. Fisa/carnet de | | | | | | |
|
|sanatate ................ |____________|____|____|____|____|____| |
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _| | | | | | |
|
|CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | |
|
| | | |____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | | | |
|
| | | |____________|____|____|____|____|____|
|
| | | | | | | | | |
|
|____|_________|_______________|____________|____|____|____|____|____|_________|
Anexa la declararea si evidenta bolnavilor de cancer
Judetul .......... anul .... luna ...... ziua ... OBSERVATII:
Localitatea ........
Unitatea sanitara ..........
Codul numeric personal
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
BILET DE TRIMITERE
catre: ..................................
Numele ............... Prenumele ..................
Sexul M/F, varsta ................ ani. Domiciliul:
judetul: ................. localitatea ............
str. ............................ nr. .............
Diagnostic prezumtiv ..............................
...................................................
Motivul trimiterii ................................
...................................................
Investigatii si tratamente ........................
...................................................
...................................................
...................................................
...................................................
Semnatura si parafa
Semnatura si parafa medicului, medicului,
.............................. .....................
L.S.
14.1; A5; t2
Anexa la declararea si evidenta bolnavilor de cancer
Judetul .......... anul .... luna ...... ziua ... Continuare:
Localitatea ........
Unitatea sanitara ..........
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
BILET DE IESIRE DIN SPITAL
Numele ................. Prenumele .................
Sexul M/F in varsta de ...... ani, cu domiciliul in:
judetul ................. localitatea ..............
str. ............................. nr. .............
Cabinetul medical: .................................
A fost internat in sectia ..........................
Cu diagnosticul: ...................................
....................................................
ESTE/NU ESTE purtator de germeni. Felul: ...........
..................... Tipul: .......................
REZUMATUL FOII DE OBSERVATIE
(Epicriza, indicatii)
Semnatura si parafa
medicului,
.....................
14.3; A5; t2
Anexa la Declararea si evidenta bolnavilor de cancer
Judetul ................. Nr. .............
Localitatea ............... anul .... luna ...... ziua .......
Unitatea sanitara .................
Catre,
Directia sanitara a judetului ......................
CERTIFICAT MEDICAL PENTRU ELIBERAREA STUPEFIANTELOR
Pe baza consultatiei date de noi, certificam ca: ..........................
(numele si prenumele)
in varsta de ...... ani, sexul M/F domiciliat in: judetul
...................... loc. .................. str. ................. nr.
............... cu B.I./C.I.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
seria .... nr. ............ CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| este suferind de:
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
si are nevoie de tratament prelungit cu produsul
...............................
in doza zilnica de ........................ pentru perioada de 10 - 15 zile.
(in cifre si litere)
Va rugam a desemna farmacia de unde se va ridica produsul prescris.
Medic director, Medic de specialitate,
.................. ........................
L.S.
17.6; A5; t2
Anexa la declararea si evidenta bolnavilor de cancer
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
C.N.P. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
CERTIFICAT MEDICAL |Judetul .................. Data inregistrarii:
CONSTATATOR AL |Comuna/orasul Anul .... Luna .... ziua ....
DECESULUI NR. .......|(municipiul) ..............
|Unitatea sanitara ........
| CERTIFICAT MEDICAL CONSTATATOR AL DECESULUI NR. ....
|
Data inregistrarii: |Numele .................. Prenumele .....................
an ... luna ... zi ..|Sexul: M/F
Decedatul: |Data nasterii: anul ........... luna ................
Numele ..............|ziua .........
Prenumele ...........|Data decesului: anul .......... luna ................
Sexul: M/F |ziua ......... ora ......
Data nasterii: an ...|Starea civila .............. Nationalitatea .............
luna ....... zi .....|Religia .................................................
Starea civila .......|Nivelul de instruire .........................
Activitatea
Nationalitatea ......|economica ...............................................
Religia .............|Domiciliul legal: judetul ............... comuna/orasul
Nivelul de instruire |(municipiul) ............................................
.....................|Satul (str.) ..................... Nr. ..................
Activitatea economica|Domiciliul de resedinta: judetul ........................
.....................|comuna/orasul (municipiul) ..............................
Domiciliul legal: |Satul (str.) ..................... Nr. ..................
judetul .............|Locul decesului .........................................
comuna/orasul |Cine a certificat decesul (specialitatea medicului)
(municipiul) ........|.........................................................
Satul (str.) ........|
Nr. .................|
|
CAUZELE DECESULUI | CAUZELE DECESULUI
|
I. Boala sau | I. Boala sau afectiunea morbida care a provocat decesul
afectiunea morbida | a) Cauza directa (imediata) a) ...............
care a provocat | Boala sau starea morbida care ..................
decesul | a provocat direct decesul ..................
a) Cauza directa |
(imediata) ..........|
b) Cauze antecedente | b) Cauze antecedente b) ...............
.....................| Stari morbide intermediare care ..................
| au dus la starea inscrisa mai sus ..................
| (pct. "a")
..................
Starea morbida | c - d) Starea morbida initiala c) ...............
initiala | Boala sau bolile initiale care au ..................
c) ................. | declansat starile inscrise la ..................
.................... | pct. "b" si "a" si care
constituie d) ...............
d) ................. | cauza/cauzele determinante (c) ..................
.................... | II. Alte stari morbide importante
II. Alte stari | Stari morbide care au contribuit la ..................
morbide importante | deces dar fara legatura cu boala sau ..................
.................... | starea morbida care l-a provocat ..................
|
Semnatura si parafa | Semnatura si parafa medicului,
medicului, | ................................
................... |
17.4; A4; t1
ANEXA 2
ORGANIZAREA, ATRIBUTIILE SI SARCINILE
comisiei de diagnostic si indicatie terapeutica din cadrul centrelor de
tratament acreditate
In activitatea de prevenire si control al cancerului, in scopul asigurarii
controlului calitatii diagnosticului si tratamentului complex individualizat
prognostic al bolii canceroase, Directia generala asistenta medicala si
programe din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, directiile de sanatate
publica judetene, a municipiului Bucuresti si ministerele cu retele sanitare
proprii vor acredita centrele de tratament din subordinea lor. Din comisii de
acreditare si control vor face parte si specialisti din institutele oncologice
coordonatoare ale intregului proces. Totodata, in fiecare dintre aceste centre
acreditate se va stabili de catre comisiile de acreditare si control cate o
comisie de diagnostic si indicatie terapeutica, pe baza urmatoarelor criterii
organizatorice, tehnice si de functionare:
Acreditarea centrelor de tratament
Avand in vedere ca in ultimul timp in Romania se inregistreaza anual circa
42.000 decese prin cancer si aproximativ 57.000 (2000 - 2001) cazuri noi,
numarul total de bolnavi fiind in jur de 260.000 - date estimative -, se impune
stabilirea unui numar suficient de unitati sanitare competente in a asigura
diagnosticul de certitudine si efectuarea tratamentului complex.
In procesul de acreditare se tine seama de:
- incidenta bolii la populatia din teritoriu;
- competentele profesionale medicale, incadrarea cu personal sanitar
superior de specialitate si supraspecialitate, dotarea cu aparatura si
instalatii a acestor unitati sanitare (existenta obligatorie a laboratorului de
anatomie patologica, capabil de diagnostic prognostic standard), resursele
globale de diagnostic precoce, pozitiv si stadial necesare depistarii si
urmaririi in timp a cazurilor si resursele globale de tratament multimodal,
dublate de o experienta consistenta privind numarul de cazuri tratate din
fiecare localizare, al caror tratament va fi evaluat-acreditat.
Vor fi acreditate pentru inceput centrele universitare traditionale,
efectuandu-se in paralel evaluari ale spitalelor judetene, in vederea
completarii resurselor umane si materiale pana la minimul necesar acreditarii.
Lista centrelor de tratament interjudetene incluse in procesul de
acreditare prioritar in anul 2003:
1. Bihor
2. Brasov
3. Sibiu
4. Arad
5. Constanta
6. Maramures.
Centrele vor avea acreditari individualizate pe localizari si tipuri de
terapii, in functie de epidemiologia teritoriala a bolii si de resursele
particulare constatate la fata locului.
Procesul de acreditare-reacreditare-control este continuu; el consta in
evaluarea permanenta de noi centre pana la acreditarea de sectii din spitale
judetene si chiar orasenesti, acolo unde incidenta bolii si dotarile o
justifica; centrele acreditate vor fi reacreditate la fiecare 5 ani.
Fiecare centru acreditat va fi controlat cel putin o data la 2 ani la fata
locului si va raporta anual indicatorii solicitati de catre institute.
Reteaua sanitara din judetele Romaniei va fi informata sistematic, prin
intermediul directiilor de sanatate publica, asupra centrelor de tratament
acreditate, pe tipuri de tumori si tratamente, si va indruma cazurile pentru
confirmare de diagnostic si tratament numai spre acestea, respectand dreptul
bolnavilor de a alege centrul de tratament si medicul curant. Se va restructura
astfel reteaua de diagnostic si tratament in cancer.
Criteriile de acreditare
Metodologia de acreditare va fi elaborata de catre institutele oncologice
cu avizul comisiei de specialitate a Ministerului Sanatatii si Familiei pentru
urmatoarele:
- sectii de tratament chirurgical oncologic;
- sectii supraspecializate de chirurgie si ginecologie oncologica - sectii
din institutele oncologice si din centrele universitare conduse de medici
primari cu supraspecializare atestata, care pot trata chirurgical, in urma
acreditarii, orice tip de tumora solida. Sunt acreditate prin acest ordin sectiile
cu profil chirurgical din institutele oncologice si Clinica de Chirurgie
Oncologica Timisoara;
- sectii chirurgicale universitare - vor fi acreditate cu prioritate
sectiile cu supraspecialisti atestati pentru chirurgie si ginecologie; vor fi
supraspecializati chirurgi si ginecologi din toate centrele nominalizate, cel
putin un specialist/centru/supraspecialitate in nomenclator. Aceste sectii vor
primi acreditari pe localizari (chirurgie de organ);
- sectii chirurgicale din spitale judetene/orasenesti - vor fi acreditate
cu atributii limitate in diagnosticul si tratamentul tumorilor specificate
individual, in functie de resursele umane si materiale specifice.
Organizarea (componenta) comisiilor de diagnostic si indicatie terapeutica
In fiecare dintre centrele de tratament acreditate se numeste prin decizie
cate o comisie de diagnostic si indicatie terapeutica, a carei componenta se
stabileste in raport cu profilul unitatii sanitare, astfel:
- medic oncolog medical - responsabil de comisie;
- medic radioterapie;
- un medic de specialitate anatomie patologica;
- medicul de specialitate care prezinta bolnavul (primar sau principal de
specialitate), care activeaza intr-un centru de tratament acreditat,
acestia constituind modulul fix al comisiei.
In institute si centre universitare supraspecializate comisiile au aceeasi
structura, dar pot fi organizate pe localizari, in care specialistii desemnati
au preocupari recunoscute (doctorate, activitate stiintifica recunoscuta);
responsabilii de comisii sunt specialistii sau supraspecialistii cu ponderea
cea mai mare in diagnostic si tratament, in functie de localizare.
Medicul cabinetului de oncologie judetean/de sector face parte de drept din
comisia de diagnostic si indicatie terapeutica a spitalului judetean/de sector
caruia ii este subordonat centrul de diagnostic.
Medicul cabinetului de oncologie poate participa, la solicitare sau din
proprie initiativa, la lucrarile comisiilor din alte unitati sanitare
nominalizate, existente in teritoriul sau de activitate.
Comisiile de acreditare si control al centrelor de tratament organizate de
directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, precum si
conducerile institutelor vor nominaliza prin decizie componenta modulului fix
al comisiilor de diagnostic si indicatie terapeutica, stabilindu-se in acelasi
timp programul de lucru al comisiilor si ritmicitatea in raport cu aprecierea
masei de bolnavi existenti in teritoriu, intrunirea comisiei fiind cel putin saptamanala.
Medicii directori ai unitatilor sanitare in care sunt nominalizate centre
de tratament raspund de asigurarea functionarii organizatorice si tehnice a
comisiilor de diagnostic si indicatie terapeutica din cadrul unitatilor pe care
le conduc.
Modul de lucru al comisiei de diagnostic si indicatie terapeutica
Comisia de diagnostic si indicatie terapeutica se intruneste conform
planului de lucru programat, precum si ori de cate ori se considera necesar, in
functie de numarul bolnavilor ce urmeaza a fi examinati medical.
Modul de lucru al comisiei de diagnostic si indicatie terapeutica il
constituie cercetarea documentelor medicale cu ultimele rezultate ale
examinarilor clinice si paraclinice (imagistic, biologic si buletin
anatomo-patologic complet) ale acestora si, la nevoie, examinarea clinica a
bolnavilor, pe baza carora sa se poata confirma diagnosticul de cancer si sa se
stabileasca tratamentul complex ce urmeaza a se aplica.
Bolnavul este prezentat colectivului de catre medicul care l-a examinat
(ambulatoriu sau spitalizat), cu toata documentatia medicala necesara
confirmarii diagnosticului si stabilirii planului terapeutic.
In anumite situatii si in functie de specialitatea medicala careia ii
apartine bolnavul, la lucrarile comisiei va putea participa si un medic primar
de alta specialitate decat cele ale membrilor colectivului
(obstetrica-ginecologie, pediatrie, O.R.L., urologie, oftalmologie si, ori de
cate ori este necesar, medicul specialist in imagistica), pentru asigurarea
motivatiei stiintifice de profil asupra diagnosticului si masurilor terapeutice
prescrise.
Consemnarea activitatii comisiei de diagnostic si indicatie terapeutica
Bolnavii examinati medical de comisia de diagnostic si indicatie
terapeutica sunt inregistrati, in ordinea cronologica a prezentarii, in
registrul de activitate a comisiei de diagnostic si indicatie terapeutica
ONC.3, consemnandu-se diagnosticul complet (localizare, stadializare conform
Clasificatiei internationale tip histologic), precum si indicatia terapeutica
in unitatea sanitara in care se va aplica, sub semnatura si parafa membrilor
comisiei.
Diagnosticul si indicatiile de tratament radio-, chimio-, chirurgical se
vor inscrie in foaia de observatie clinica sau in fisa de consultatii a
bolnavului, dupa caz, mentionandu-se si unitatea sanitara in care se va aplica
tratamentul (total sau partial).
Orice modificare in conduita terapeutica se va putea face numai cu avizul
comisiei de diagnostic si indicatie terapeutica.
In situatia in care comisia de diagnostic si indicatie terapeutica decide
ca anumite procedee terapeutice sa fie aplicate in alt centru de tratament
acreditat, la cererea sau cu consimtamantul bolnavului, acesta, la randul lui,
va supune bolnavul spre examinare comisiei proprii de diagnostic si indicatie
terapeutica, in vederea stabilirii actului terapeutic.
Registrul de activitate a comisiei de diagnostic si indicatie terapeutica
se pastreaza la medicul primar responsabil al comisiei.
NOTA:
1. Directiile de sanatate publica din centrele nominalizate vor organiza,
sub indrumarea institutelor oncologice, comisiile de acreditare si control pana
la finele anului 2002.
2. Celelalte directii de sanatate publica si directiile medicale ale
ministerelor cu retea sanitara proprie vor organiza comisii de
evaluare-acreditare-control la cererea institutelor oncologice.
ANEXA 3
ATRIBUTIILE SI SARCINILE
cabinetului de oncologie judetean/al municipiului Bucuresti
In activitatea de prevenire si combatere a cancerului, cabinetul de
oncologie judetean/al municipiului Bucuresti are, in principal, urmatoarele
atributii si sarcini:
1. organizeaza, coordoneaza si urmareste actiunile permanente de depistare
precoce a cancerului;
2. initializeaza, coordoneaza si urmareste respectarea masurilor de
profilaxie primara si secundara in teritoriu;
3. intocmeste si pastreaza evidenta starii de sanatate a bolnavilor de
cancer din teritoriu, urmarind prezentarea acestora la unitatile sanitare
nominalizate pentru efectuarea tratamentului de specialitate;
4. asigura tratamentul medical specific (radio-, chimio- sau imuno-terapie)
ambulatoriu, precum si tratamentul de sustinere simptomatic al afectiunilor
asociate;
5. colaboreaza la intocmirea planurilor de recuperare si urmareste
reinsertia socioprofesionala a bolnavilor. Recomanda pensionarea temporara sau
definitiva a bolnavilor nerecuperabili, cu mentiunea inscrierii in registrul
teritorial de cancer;
6. preia si asigura asistenta medicala a bolnavilor incurabili prin
tratamente paliative, simptomatice, in ambulatoriu sau la domiciliul acestora;
7. efectueaza supravegherea periodica activa si sistematica
postterapeutica, pana la scoaterea din evidenta cu ocazia decesului sau a
emigrarii din teritoriul supravegheat, a tuturor bolnavilor aflati in evidenta
si existenti in teritoriu, indiferent de unitatea sanitara unde acestia au fost
tratati. Transferul bolnavilor prin migratia in alt teritoriu se face cu
mentionarea registrului teritorial (cabinetul de oncologie judetean) in care
migreaza. Datele bolnavului si fisa statistica ONC.1 vor fi trimise noului
registru;
8. asigura, controleaza si indruma actiunea de declarare obligatorie a
bolnavilor de cancer de catre unitatile sanitare nominalizate din teritoriu;
9. tine la zi si urmareste dinamica morbiditatii si mortalitatii prin
cancer din teritoriu, conform sistemului informational sanitar in prevenirea si
combaterea cancerului;
10. face schimb de informatii privind bolnavii de cancer din teritoriu cu
spitalele, cu unitatile sanitare din judet, cu medicii de familie care acorda
asistenta medicala bolnavului, cu cabinetele de oncologie din alte judete
pentru bolnavii de cancer extrateritoriali, cu unitatile medicale din cadrul
ministerelor cu retea sanitara proprie, precum si cu cele din sectorul privat;
11. participa de drept la lucrarile comisiei de diagnostic si indicatie
terapeutica din unitatea sanitara nominalizata din a carei structura face parte
cabinetul de oncologie in care functioneaza. In celelalte unitati sanitare
nominalizate, aflate in teritoriul sau de activitate, participa la lucrarile
comisiilor de diagnostic si indicatie terapeutica, la solicitarea acestora sau
din proprie initiativa;
12. asigura investigarea completa a bolnavilor depistati in cadrul
cabinetului sau trimisi de alte unitati sanitare pentru precizare de
diagnostic, supunandu-i spre examinare medicala comisiei de diagnostic si
indicatie terapeutica din unitatea sanitara nominalizata;
13. prezinta comisiei de diagnostic si indicatie terapeutica, spre
examinare medicala, cazurile din evidenta proprie la care au survenit
modificari importante in starea lor de sanatate - recidiva, noi localizari,
metastaze -, pentru a se stabili prin consult conduita terapeutica;
14. colaboreaza cu inspectia sanitara din cadrul directiei sanitare
judetene/a municipiului Bucuresti la identificarea cauzelor si factorilor de
mediu care reprezinta riscuri de imbolnavire prin cancer, participand la
anchete epidemiologice in unitati sau zone, care sa conduca la impunerea unor
masuri de remediere;
15. initiaza si participa la actiuni de educatie sanitara, adresate
populatiei sau unor grupe expuse la risc de imbolnavire, in scopul mobilizarii
acestora la actiuni organizate pentru depistarea in masa a cancerului sau
pentru prezentarea la medic in timp util.