Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 85 din 23 martie 2007

privind aprobarea Instructiunilor pentru organizarea si desfasurarea activitatii de control oficial in unitatile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare  si comercializare a produselor si subproduselor de origine nonanimala

ACT EMIS DE: AUTORITATEA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 239 din 6 aprilie 2007



Văzand Referatul de aprobare nr. 35.473 din 2 martie 2007 al Direcţiei generale siguranţa alimentelor,

avand în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

ţinand cont de prevederile Regulamentului Parlamentului European şi Consiliului nr. 882/2004 privind controalele oficiale efectuate pentru asigurarea conformităţii cu legislaţia în domeniul alimentelor şi furajelor, sănătăţii şi bunăstării animale,

în temeiul prevederilor art. 3 alin. (3) şi ale art. 4 alin. (3) din Hotărarea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor de origine nonanimală, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 100/2006 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii personalului de specialitate, angajat al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine nonanimală, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 390 din 5 mai 2006, cu modificările ulterioare.

Art. 5. - (1) Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Prezentul ordin se aplică pană la data de 31 decembrie 2007.

p. Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

Laszlo Csutak Nagy

ANEXA

INSTRUCŢIUNI

pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare,depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor de origine nonanimală

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentele instrucţiuni stabilesc cadrul organizatoric în care inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor îşi desfăşoară activitatea de control oficial în unităţile care prelucrează, procesează, depozitează, valorifică şi comercializează produse şi subproduse de origine nonanimală.

Art. 2. - In sensul prezentelor instrucţiuni, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)   control oficial - orice formă de control pe care îl efectuază autoritatea competentă ori Comisia Europeană împreună cu statele membre ale Uniunii Europene, pentru verificarea conformităţii cu legislaţia în domeniul alimentelor;

b)   inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor - personal de specialitate angajat al Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor în condiţiile legii, cu atribuţii de control oficial conform fişei postului;

c)   unităţi - unităţile care prelucrează, procesează, depozitează, transportă, valorifică şi comercializează produse şi subproduse de origine nonanimală;

d)  unităţi integrate - unităţile care desfăşoară mai multe activităţi sectoriale (cod CAEN) integrate în aceeaşi locaţie;

e)   agent economic din industria alimentară - orice persoană fizică sau juridică ce prelucrează, procesează, depozitează, transportă, valorifică şi comercializează produse şi subproduse de origine nonanimală;

f)   cheltuieli - valoarea operaţiunilor efectuate în cadrul activităţii de control oficial pentru siguranţa alimentelor, stabilite în baza prevederilor legale;

g)  plata aferentă activităţii de control oficial - cuantumul rezultat prin înmulţirea timpului aferent pentru efectuarea controlului oficial cu tariful stabilit pe oră;

h) documente justificative - reprezintă actele oficiale în baza cărora direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte formalităţile de plată şi sunt reprezentate de procese-verbale de constatare, fişe de control, însoţite, dacă este cazul, de procese-verbale de prelevare probe, procese-verbale de reţinere oficială, procese-verbale de confiscare, cerere de analiză, precum şi de alte documente care cuprind acţiunile întreprinse ca urmare a desfăşurării activităţii de control oficial în unităţile care prelucrează, procesează, depozitează, transportă, valorifică şi comercializează produse şi subproduse de origine nonanimală, inclusiv buletine de analiză ca urmare a determinărilor de către laboratoare specializate.

Art. 3. - Tariful aferent activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor de origine nonanimală se calculează de către inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, prin aplicarea tarifului prevăzut în anexa nr. 2 la timpul stabilit potrivit anexei nr. 1.

CAPITOLUL II

SECŢIUNEA I

Obligaţiile inspectorilor Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor

Art. 4. - Inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor trebuie să deţină baza de date corespunzătoare şi să identifice unităţile care prelucrează, procesează, depozitează, valorifică şi comercializează produse şi subproduse de origine nonanimală, arondate în vederea asigurării activităţii de control oficial pentru siguranţa alimentelor.

Art. 5. - Activitatea de control oficial la unităţile care prelucrează, procesează, depozitează, valorifică şi comercializează produse şi subproduse de origine nonanimală se realizează de către inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, în conformitate cu prevederile fişei postului, ale procedurii prevăzute în anexa nr. 3, precum şi ale altor dispoziţii şi instrucţiuni primite de la autoritatea centrală.

Art. 6. - Ca urmare a controlului oficial realizat în unităţile care prelucrează, procesează, depozitează, valorifică şi comercializează produse şi subproduse de origine nonanimală, inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor elaborează documente justificative privind controalele oficiale pe care le-au efectuat.

Art. 7. - Inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor au obligaţia să păstreze confidenţialitatea activităţii de control oficial desfăşurate în unităţi care prelucrează, procesează, depozitează, valorifică şi comercializează produse şi subproduse de origine nonanimală, în raport cu alte persoane fizice sau juridice, pentru a nu afecta concurenţa de piaţă, potrivit prevederilor legale în vigoare.

SECŢIUNEA a II-a

Obligaţiile direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti

Art. 8. - In cel mult 5 zile lucrătoare de la efectuarea controlului oficial, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, trimit agenţilor economici din industria alimentară documentele de plată pentru activitatea desfăşurată, precum şi o copie a documentelor justificative privind controlul oficial efectuat.

Art. 9. - (1) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, încasează tariful aferent activităţii de control oficial.

(2)  Tariful aferent activităţii de control oficial stabilit pe baza documentelor justificative este virat de unităţi în contul direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi suma rezultată este evidenţiată distinct în contabilitate, constituind pentru acestea fonduri extrabugetare care se utilizează conform legii, pentru acoperirea costurilor controalelor oficiale.

(3)   Costurile aferente analizelor de laborator efectuate potrivit Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor pentru anul 2007, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 299/2006, se suportă din bugetul alocat Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.

SECŢIUNEA a III-a

Obligaţiile agenţilor economici din industria alimentară

Art. 10. - (1) Agenţii economici din industria alimentară virează în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, suma corespunzătoare cheltuielilor calculate pentru activitatea de control oficial desfăşurată de inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data primirii documentelor de plată.

(2) Incadrarea în categoriile de producţie prevăzute în anexa nr. 1 se face prin declaraţia pe propria răspundere prevăzută în anexa nr. 4, depusă la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.

Art. 11. - Agenţii economici din industria alimentară sunt obligaţi să asigure trasabilitatea produselor de la materiile prime la produsul finit.

Art. 12. - Agenţii economici din industria alimentară sunt obligaţi să deţină proceduri interne de retragere a produselor alimentare neconforme.

Art. 13. - Agenţii economici din industria alimentară asigură condiţii optime pentru ca inspectorii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor să îşi poată desfăşura şi exercita activitatea de control oficial în  conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 14. - (1) In cazul în care agenţii economici din industria alimentară îşi desfăşoară activitatea în mai multe judeţe prin unităţi fără personalitate juridică şi cu acelaşi cod CAEN, plata aferentă controlului oficial se face de către entitatea juridică, conform categoriei de încadrare din anexa nr. 1.

(2)   Dacă unitatea de prelucrare, procesare, depozitare sau valorificare a produselor şi subproduselor de origine nonanimală deţine puncte de lucru, fără personalitate juridică distinctă, în mai multe judeţe, dar a căror activitate se încadrează în aceeaşi clasă CAEN, şi dacă suma calculată pentru controlul oficial depăşeşte valoarea de 2.000 euro/lună, suma care trebuie plătită pentru fiecare punct de lucru se calculează luandu-se în considerare ponderea fiecărui punct de lucru în activitatea totală, astfel încat per total unitate să nu depăşească valoarea maximă de 2.000 euro/lună.

(3)    Plata se va face proporţional cu activitatea desfăşurată în fiecare judeţ, consemnată în declaraţia pe propria răspundere prevăzută în anexa nr. 4.

(4)   Agentul economic din industria alimentară care desfăşoară mai multe activităţi sectoriale (cod CAEN) integrate în aceeaşi locaţie va fi tarifat o singură dată pentru categoria cu tariful cel mai mare.

(5)   Pentru unităţile aflate în primul an de activitate, sumele pentru activitatea specifică de control oficial se calculează în baza documentului justificativ întocmit conform producţiei curente din luna precedentă.

Art. 15. - Neplata în termenul prevăzut la art. 10 a sumelor calculate pentru activitatea de control oficial atrage perceperea unor penalităţi de 0,25% la suma de plată restantă, pentru fiecare zi de întarziere, de la data la care obligaţia de plată a sumei a devenit scadentă pană la achitarea integrală a sumei, inclusiv ziua plăţii.

Art. 16. - Neplata sumelor restante calculate pentru activitatea de control oficial atrage acţionarea în instanţă a agentului economic din industria alimentară pentru obligarea la plata sumelor datorate.

Art. 17. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.

ANEXA Nr. 1 la instrucţiuni

TIMPUL

pentru controlul oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor de origine nonanimală

Tip unitate (agent economic)

Categorie

Producţie

Timp pentru controlul oficial

(h)

Unităţi de fabricare a painii, produselor de panificaţie si patiserie

A

<1 800 (t/an)

1

B

1 800-4 500 (t/an)

2,5

C

4 500-9 000 (t/an)

4

D

>9 000 (t/an)

6

Unităţi de morărit

A

<1 800 (t/an)

1

B

1 800-4 500 (t/an)

1,5

C

4 500-9 000 (t/an)

2

D

>9 000 (t/an)

3

Unităţi de fabricare a băuturilor răcoritoare

A

<20 000 (t/an)

1,5

B

20 000-50 000 (t/an)

3

C

50 000-100 000 (t/an)

4

D

>100 000 (t/an)

4

Unităţi de fabricare a vinurilor**)

A

<7 000 (hl/an)

3

B

7 000-10 000 (hl/an)

4

C

10 000-15 000 (hl/an)

6

D

>15 000 (hl/an)

8

Unităţi de fabricare a uleiurilor, grăsimilor fine si rafinate, margarinei si a produselor comestibile similare

A

<12 500 (t/an)

1,5

B

12 500-25 000 (t/an)

2

C

25 000-50 000 (t/an)

3

D

>50 000 (t/an)

4

Unităţi de fabricare a produselor din cacao, ciocolatei si a produselor zaharoase

A

<1 000 (t/an)

3

B

1 000-5 000 (t/an)

4

C

5 000-10 000 (t/an)

6

D

>10 000 (t/an)

8

Unităţi de fabricare a berii

A

3 000-400 000 (hl/an)

3

B

400 000-800 000 (hl/an)

4

C

800 000-1 600 000 (hl/an)

6

D

>1 600 000 (hl/an)

8

Unităţi de fabricare a maltului

A

<4 000 (t/an)

3

B

4 000-11 000 (t/an)

4

C

11 000-16 000 (t/an)

6

D

> 16 000 (t/an)

8

Unităţi de prelucrare si conservare a fructelor si legumelor*)

A

<200 (t/an)

2

B

200-500 (t/an)

4

C

500-750 (t/an)

6

D

>750 (t/an)

8

Depozite seminţe de consum***)

A

<50 000 (t/an)

2

B

50 000-150 000 (t/an)

4

C

150 000-300 000 (t/an)

6

D

>300 000 (t/an)

8

Unităţi de producere a apelor minerale (carbogazoasă si plată) îmbuteliate la sursă

A

<20 000 (t/an)

1

B

20 000-50 000 (t/an)

2

C

50 000-100 000 (t/an)

3

D

>100 000 (t/an)

3

*) Pentru astfel de unităţi controlul oficial constă într-un control preoperaţional în lunile fără activitate şi într-un control pe lună în lunile cu activitate.

 **) Pentru astfel de unităţi se efectuează un control preoperaţional şi un control în perioada de vinificaţie.

***) Pentru astfel de unităţi se efectuează un control oficial preoperaţional şi două controale în perioada de constituire a stocurilor.

Pentru restul unităţilor controlul oficial se efectuează lunar.

Tip unitate (agent economic)

Timp pentru controlul oficial (h)

Miniberării (capacitate de producţie <3.000 hl/an)

1

Unităţi de prelucrare a cartofilor si conservare a produselor din cartofi

4

Unităţi de fabricare a macaroanelor, ţăiţeilor, cuşcuş-ului şi a altor produse făinoase similare

2

Unităţi de prelucrare a ceaiului si a cafelei

4

Unităţi de fabricare a condimentelor

3

Unităţi de fabricare a altor produse alimentare

6

Unităţi de fabricare a cidrului si a vinului din fructe*)

6

Unităţi de fabricare a altor băuturi obţinute prin fermentare*)

6

Supermarket/hipermarket

8

Unităţi de îmbuteliere si ambalare a produselor de origine nonanimală

2

Unităţi de fabricare a sucurilor de fructe si legume*)

8

Unităţi de fabricare a amidonului si a produselor din amidon

5

Unităţi de fabricare a biscuiţilor, pişcoturilor si a altor produse similare

2

Unităţi de fabricare a zahărului*)

8

Depozite de produse alimentare de origine nonanimală

4

Depozite de comercializare angro

6

*) Pentru astfel de unităţi controlul oficial constă într-un control preoperaţional în lunile fără activitate şi într-un control pe lună în lunile cu activitate.

Pentru restul unităţilor controlul oficial se efectuează lunar.

ANEXA nr. 2  la instrucţiuni

TARIFELE

pentru cheltuielile de personal care desfăşoară activitatea de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor de origine nonanimală

Nr. crt.

Etapele aferente realizării unui control oficial în domeniul alimentar

Cheltuieli pentru

salariu/persoană/h

(lei)

Cheltuieli necesare

perfecţionării/persoană/h

(lei)

Total cheltuieli/h (lei)

1.

Pregătirea controlului, studierea facilităţilor şi documentaţiei deţinute de agenţii economici din industria alimentară, astfel încat personalul să fie capabil să îşi îndeplinească atribuţiile în mod adecvat

15,6

0,6

16,2

2.

Realizarea controlului

15,6

0,6

16,2

3.

Analiza activităţii de control şi stabilirea concluziilor

15,6

0,6

16,2

TOTAL:

46,8

1,8

48,6

ANEXA Nr. 3 la instrucţiuni

PROCEDURA

privind efectuarea controlului oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine nonanimală

I. Generalităţi

Controalele oficiale se efectuează fără o avertizare prealabilă.

Controalele oficiale se efectuează pentru toate etapele de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor de origine nonanimală sau selectiv, pentru una ori mai multe dintre etapele menţionate anterior, pentru care se consideră a fi cel mai necesar să fie supuse activităţii de inspecţie şi control.

Controalele oficiale se efectuează pentru produsele alimentare provenind din schimbul intracomunitar şi importul din ţări terţe, precum şi pentru cele destinate exportului.

Inspectorul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti este însoţit  de către un reprezentant al societăţii sau de o persoană abilitată care să răspundă întrebărilor inspectorului şi care să fie prezentă pe tot parcursul inspecţiei şi controlului.

II. Scop

Controalele oficiale se realizează pentru a se verifica conformitatea cu reguli ce au drept scop:

a)   prevenirea, eliminarea sau reducerea riscurilor pană la niveluri acceptabile pentru sănătatea publică, fie direct, fie prin intermediul condiţiilor de mediu;

b)   garantarea de practici corecte în ceea ce priveşte comerţul cu alimente şi protejarea intereselor consumatorilor.

Controalele oficiale asigură suportul informativ pentru realizarea evaluării riscului în domeniul siguranţei alimentelor.

III.   Definiţii

In înţelesul prezentei proceduri, următorii termeni se definesc astfel:

a)   verificare - controlul, prin examinarea şi prin luarea în considerare a evidenţelor, sub raportul îndeplinirii cerinţelor specificate;

b)   inspecţie - examinarea oricărui aspect privind alimentele, pentru a se verifica faptul că astfel de aspecte sunt conforme cu cerinţele legislaţiei în domeniul alimentelor;

c)   monitorizare - realizarea de observaţii sau măsuri planificate secvenţial, cu scopul de a obţine o evaluare generală a nivelului de conformitate cu legislaţia în domeniul alimentelor;

d)  supraveghere - o examinare, cu caracter preventiv, a activităţii uneia sau mai multor întreprinderi cu activitate în domeniul alimentar, a agenţilor economici cu activitate în domeniul alimentar ori a activităţilor acestora;

e)   neconformitate - neconcordanţa cu legislaţia în domeniul alimentelor;

f)   prelevare de probe pentru analiză - recoltarea de probe de alimente sau de orice alte substanţe reprezentative pentru producerea, prelucrarea şi distribuţia alimentelor, cu scopul de a se verifica prin analiză conformitatea cu legislaţia în domeniul alimentelor;

g)   reţinere oficială - procedura prin care Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor dispune ca alimentele să nu fie deplasate ori falsificate pană la luarea unei decizii cu privire la destinaţia acestora. Aceasta include depozitarea de către agenţii economici din industria alimentară, în conformitate cu instrucţiunile Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor;

h) trasabilitate - posibilitatea identificării şi urmăririi, pe parcursul tuturor etapelor de producţie, procesare şi distribuţie, a unui aliment, a hranei pentru animale, a unui animal destinat pentru producţia de alimente sau a unei substanţe care urmează ori care poate fi încorporată într-un aliment sau în hrana pentru animale;

i) producţia - totalitatea produselor obţinute din prelucrarea, procesarea, depozitarea, transportul, valorificarea şi comercializarea produselor de origine nonanimală.

IV.  Etapele controlului oficial

Controalele oficiale se efectuează utilizandu-se una sau mai multe dintre metodele de control, cum ar fi: inspecţia, monitorizarea, supravegherea, verificarea, prelevarea de probe şi analiza.

A. Inspecţia

In cadrul activităţii de inspecţie se verifică următoarele:

1.  Condiţiile generale de funcţionare a unităţii:

a)  profilul unităţii;

b)  amplasarea unităţii;

c)  construcţia;

d)  împrejmuirea unităţii;

e)  căile de acces în unitate;

f)  platforma de gunoi menajer.

2.   Depozitele de materii prime, materiale auxiliare, produse finite, ambalaje, etichete:

a)  igiena spaţiilor de depozitare;

b)   sistemul de ventilare (funcţionalitate şi eficienţă) şi modul de înregistrare şi control al temperaturii şi umidităţii;

c)   capacitatea depozitelor şi dotarea acestora pentru asigurarea condiţiilor optime de păstrare, cu respectarea condiţiilor de compatibilitate;

d)  modul de depozitare a materiilor prime şi de rulare a stocurilor;

e)  salubritatea ambalajelor;

f)    prelevarea de probe pentru determinarea de contaminanţi şi reziduuri de pesticide în conformitate cu legislaţia în vigoare;

g)    documentele de însoţire a produselor finite (declaraţie/certificate de conformitate) şi documentele care să ateste condiţiile privind siguranţa alimentară;

h) modul de ambalare a produselor finite;

i)  modul de depozitare şi  marcare a substanţelor chimice cu risc potenţial de contaminare.

3.  Spaţiile de producţie:

a)   proiectare, amplasare, construcţie şi dimensionare;

b)  existenţa vestiarelor corespunzătoare;

c)  aprovizionare cu apă potabilă, caldă şi rece;

d)  spaţii separate pentru spălarea materiei prime, unde este căzui;

e)   sistem adecvat de colectare a reziduurilor lichide, solide;

f)  sursă de agent termic;

g)  instalaţii, utilaje şi echipamente de lucru.

4.  Amenajarea fluxului tehnologic:

a)  asigurarea circuitelor funcţionale pentru desfăşurarea fluxului tehnologic fără intersectări între fazele salubre şi cele insalubre;

b)  controlul întreţinerii şi dotării cu dispozitive şi utilaje de lucru specifice profilului (cernătoare, separatoare, magneţi, site, tăvăluguri etc);

c)  sistemul de ventilaţie;

d)  aparatura de măsură şi control;

e)   procedurile operaţionale standard de sanitatie (SSOP);

f)    implementarea şi funcţionarea sistemului de management al siguranţei alimentelor bazat pe principiile HACCP;

g)  verificarea sistemului de alimentare cu apă rece şi caldă, controlul potabilităţii apei.

5.    Spaţiile destinate depozitării detergenţilor şi dezinfectanţilor

6.   Spaţiile destinate curăţării instalaţiilor, utilajelor şi echipamentelor de lucru

7.  Anexele (vestiare, grupuri sanitare etc.)

8.   Mijloacele de transport, spaţiul necesar spălării şi dezinfectiei mijloacelor de transport, condiţiile de transport şi modul cum se face recepţia materiei prime şi a materiilor auxiliare

9.  Laboratoarele proprii:

a)  asigurarea spaţiului/compartimentare;

b)  analize conform metodelor standardizate;

c)  asigurarea aparaturii şi a reactivilor;

d)  calificarea şi competenţa personalului;

e)  întreţinerea aparaturii, verificare, calibrare;

f)  evidenţa şi monitorizarea parametrilor controlaţi.

10.  Evacuarea deşeurilor:

a)   sistemul de precolectare şi colectare a deşeurilor;

b)   existenţa spaţiului pentru depozitarea recipientelor pentru colectarea deşeurilor (ghene) şi racordarea acestora la reţeaua centrală de apă-canal;

c)  existenţa contractului cu o firmă de salubrizare.

11.   Aplicarea ghidurilor de bune practici sau aplicarea normelor pentru siguranţa alimentelor

12.  Aplicarea programelor preliminare

13.  Stabilirea punctelor critice de control

14.  Monitorizarea punctelor critice de control.

B. Prelevare de probe şi analiză

Se vor realiza:

a)  prelevarea de teste de sanitatie;

b)   recoltarea de alte probe, ori de cate ori există suspiciuni sau atunci cand sunt depistate neconformităţi, pentru produsele alimentare de origine nonanimală (contaminanţi, reziduuri de pesticide etc.) pentru care sunt prevăzute limite maxime admise în legislaţia din domeniul alimentelor; prelevarea se realizează de către inspectori ai Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, conform metodelor prevăzute de lege, iar în cazul în care acestea nu sunt prevăzute, conform procedurilor emise de autoritatea centrală;

c)  întocmirea procesului-verbal de prelevare de probe şi a cererii de analiză;

d)   trimiterea către laboratoare specializate a probelor prelevate, însoţite de documentele de mai sus.

Lotul din care s-au prelevat probe este reţinut şi conservat calitativ pană la obţinerea buletinului de analize, dar nu mai mult de 30 de zile.

C.  Inspecţia stării de igienă a personalului

Se verifică:

a)   echipamentul de protecţie al personalului (halat, bonetă, mănuşi, şorţuri, încălţăminte de protecţie etc);

b)  igiena personală.

D.  Controlul documentelor

Se verifică existenţa:

a)  programelor de igienizare a unităţii;

b)   documentelor pentru monitorizarea şi controlul punctelor critice (PC) si a punctelor critice de control (PCC);

c)  programelor pentru instruirea personalului în domeniul siguranţei alimentelor;

d)  documentelor care să ateste provenienţa produselor depozitate;

e)   documentelor pentru înregistrarea temperaturii, după caz;

f)   programului acţiunilor de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare (DDD) şi eficienţa acestora;

g)  buletinelor de analiză pentru materiile prime;

h) buletinelor de analiză pentru produsele finite;

i) buletinelor de analiză pentru apă potabilă;

j) buletinelor de analiză pentru teste de sanitaţie;

k) dosarului cu autorizaţii şi avize;

l) documentelor care să ateste trasabilitatea produselor;

m) controlului potabilităţii apei.

E. Examinarea sistemelor de verificare

Se controlează documentele care să ateste verificarea aparatelor de măsură şi control (AMC-urile), buletinele metrologice, monitorizarea şi înregistrarea parametrilor tehnologici.

V.  Documente elaborate la finalizarea controlului oficial

După realizarea activităţii de supraveghere, inspecţie şi control, inspectorul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor completează fişa de control, procesul-verbal de constatare, precum şi celelalte documente necesare aplicării de măsuri în caz de neconform itate.

VI.  Măsuri, sancţiuni

In funcţie de situaţia existentă la faţa locului şi de rezultatele analizelor de laborator, se aplică măsurile corespunzătoare, în conformitate cu Hotărarea Guvernului privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor nr. 984/2005, cu modificările ulterioare, şi cu Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 301/2006 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedurile de înregistrare a activităţilor de vanzare directă de produse primare, a activităţilor de vanzare cu amănuntul şi a activităţilor de fabricare a alimentelor, cu modificările ulterioare.

Astfel, pot fi dispuse:

a)  aplicarea de sancţiuni;

b)  confiscarea în vederea distrugerii produselor improprii consumului uman;

c)  reţinerea oficială;

d)  propunere de suspendare, închiderea unităţii.

In situaţia în care, în urma activităţilor de supraveghere, inspecţie şi control, se constată că agenţii economici din industria alimentară încalcă în mod flagrant alte prevederi legale legate de producţia, depozitarea, transportul sau comercializarea alimentelor şi furajelor care nu ţin de legislaţia privind siguranţa alimentelor şi furajelor, autoritatea va notifica autorităţile de competenţa cărora ţine săvarşirea respectivelor fapte.

ANEXA Nr. 4 la instrucţiuni

AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR

Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor ................................................................................

DECLARAŢIE   PE   PROPRIA   RĂSPUNDERE

Nr................... din .......................

Pentru unitatea denumită: ..............................................................., adresa unităţii: .................................... proprietar ........................................., din localitatea ..................................., str................................ nr........................, sectorul ....,codul ........................., judeţul ....................., telefon ..................., e-mail ....................., pentru obiectivul ...............................,în care se desfăşoară următoarele activităţi:

1............................... (cod CAEN .......................... );

2............................... (cod CAEN .......................... );

3............................... (cod CAEN .......................... ).

Declar pe propria răspundere că în cadrul activităţilor mai sus menţionate producţia realizată, conform prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru Siguranţa Alimentelor nr. ..., este următoarea:

1.............................. (cod CAEN ........................... );

2.............................. (cod CAEN ........................... );

3.............................. (cod CAEN ........................... ).

Reprezentantul legal al unităţii,

................................................................

(semnătura, ştampila oficială a unităţii)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 85/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 85 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu