Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.832 din 04.08.2017

privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare al cluburilor sportive - unităţi aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului
ACT EMIS DE: Ministerul Tineretului si Sportului
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 714 din 04 septembrie 2017



SmartCity1

Având în vedere:Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul tineretului şi sportului emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al cluburilor sportive - unităţi aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Cluburile sportive - unităţi aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului îşi întocmesc propriul regulament de organizare şi funcţionare pe baza regulamentului-cadru prevăzut la art. 1, pe care îl vor înainta spre aprobare conducerii Ministerului Tineretului şi Sportului. Articolul 3Regulamentul de organizare şi funcţionare al cluburilor sportive - unităţi aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului se aprobă prin ordin al ministrului tineretului şi sportului. Articolul 4Direcţiile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului şi cluburile sportive - unităţi aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 5La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului tineretului şi sportului nr. 576/2015*) privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare al cluburilor sportive - unităţi aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului îşi încetează aplicabilitatea. *) Ordinul ministrului tineretului şi sportului nr. 576/2015 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 6Prezentul ordin va fi distribuit prin Direcţia generală sport, astfel: • Cabinetului ministrului tineretului şi sportului; • Cabinetului secretarului de stat; • subsecretarului de stat; • secretarului general; • Direcţiei generale sport; • Direcţiei dezvoltarea sportului de performanţă; • cluburilor sportive - unităţi aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului. Articolul 7 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul tineretului şi sportului,Marius-Alexandru DuncaANEXĂREGULAMENT-CADRU de organizare şi funcţionare al cluburilor sportive - unităţi aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Cluburile sportive, denumite în continuare cluburi, sunt persoane juridice, înfiinţate ca instituţii publice în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului. Articolul 2Cluburile îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu cele ale prezentului regulament. Articolul 3Cluburile se organizează şi funcţionează după un regulament de organizare şi funcţionare propriu, aprobat prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, şi beneficiază de drepturile conferite de lege. Articolul 4Regulamentul de organizare şi funcţionare propriu va cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente: a)denumirea; b)sediul; c)patrimoniul; d)însemnele şi culorile; e)obiectul de activitate, cu nominalizarea expresă a secţiilor pe ramură de sport; f)cerinţele şi procedura de dobândire şi de pierdere a calităţii de membru; drepturile şi îndatoririle membrilor; g)organele de conducere, administrare şi control şi atribuţiile lor; h)regimul de disciplină pentru membrii clubului: recompense şi sancţiuni, condiţiile de acordare a acestora. Articolul 5Schimbarea denumirii cluburilor se face numai prin hotărâre a Guvernului. Articolul 6Cluburile sunt finanţate din subvenţii de la bugetul de stat, venituri proprii ale instituţiei şi venituri proprii ale Ministerului Tineretului şi Sportului. Capitolul IIScopul şi obiectul de activitate Articolul 7Scopul prezentului regulament îl constituie organizarea, conducerea şi dezvoltarea activităţii sportive proprii, fără discriminări politice, rasiale, religioase etc. Articolul 8În obiectul de activitate al prezentului regulament sunt prevăzute următoarele: a)selecţia, pregătirea, performanţa, precum şi participarea la competiţii interne şi internaţionale; b)promovarea spiritului de fair-play, combaterea şi prevenirea violenţei şi dopajului în activitatea proprie; c)promovarea uneia sau mai multor ramuri de sport/discipline sportive; d)administrarea bazei materiale sportive proprii; e)organizarea de competiţii sportive în conformitate cu statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale la care sunt afiliate; f)activităţi de transport rutier, respectiv efectuarea de transport cu mijloace proprii (microbuz, autobuz etc.) pentru persoane şi/sau mărfuri, pe plan intern şi/sau internaţional în interes propriu şi/sau pentru alte structuri sportive; g)alte activităţi în vederea realizării scopului şi obiectului de activitate, în condiţiile legii. Articolul 9Cluburile promovează, cu prioritate, disciplinele, ramurile şi probele sportive cuprinse în programul jocurilor olimpice. Capitolul III Structura organizatorică şi funcţionarea cluburilor Articolul 10În concordanţă cu statul de funcţii aprobat de Ministerul Tineretului şi Sportului, în structura organizatorică a cluburilor sportive pot funcţiona, în concordanţă cu volumul activităţii, următoarele compartimente: a)Compartimentul sport - responsabil cu activitatea secţiilor pe ramură de sport; b)Compartimentul financiar-contabilitate-resurse umane; c)Compartimentul achiziţii publice-investiţii-patrimoniu-administrativ-secretariat şi relaţii publice; d)Compartimentul juridic. Articolul 11Compartimentele funcţionale enumerate la art. 10 sunt în directa subordonare a directorului. Articolul 12Structura organizatorică a cluburilor este prevăzută în anexa la regulamentul de organizare şi funcţionare propriu. Articolul 13Cluburile au obligaţia de a se afilia federaţiilor sportive naţionale corespunzătoare secţiilor pe ramură de sport proprii şi, după caz, asociaţiilor judeţene pe ramură de sport, respectiv ale municipiului Bucureşti. Articolul 14Cluburile vor respecta prevederile specifice din normele, statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale şi, după caz, ale ligilor profesioniste din ramura de sport respectivă. Articolul 15Înfiinţarea unei secţii pe ramură de sport se poate face numai prin ordin al ministrului, astfel: a)la solicitarea cluburilor, cu avizul direcţiei judeţene pentru sport şi tineret sau a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea acestea; b)la propunerea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului; c)la propunerea direcţiei judeţene pentru sport şi tineret, respectiv a Direcţiei pentru Sport şi Tineret a Municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea clubul; d)la propunerea federaţiilor sportive naţionale pe ramură de sport. Articolul 16Desfiinţarea unei secţii pe ramură de sport se poate face numai prin ordin al ministrului, astfel: a)la solicitarea cluburilor, cu avizul conform al direcţiei pentru sport şi tineret judeţene sau a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea acestea; b)la propunerea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului; c)la propunerea direcţiei pentru sport şi tineret judeţene sau a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea clubul; d)la propunerea federaţiilor sportive naţionale pe ramură de sport; e)în cazul cluburilor care pierd calitatea de membru al federaţiilor sportive naţionale la care au fost afiliate. Articolul 17În cazul desfiinţării unei secţii pe ramură de sport, cluburile au obligaţia de a întreprinde demersurile necesare pentru radierea din evidenţele Registrului sportiv şi ale federaţiilor sportive naţionale, conform procedurii stabilite prin statutul acestora, respectiv ale asociaţiilor judeţene sau a municipiului Bucureşti pe ramură de sport la care s-au afiliat. Articolul 18Principalele atribuţii ale Compartimentului sport sunt următoarele: a)prin personalul de specialitate, organizează activitatea Cabinetului metodic şi sprijină perfecţionarea profesională a antrenorilor din cadrul clubului; b)sprijină logistic şi organizatoric activitatea secţiilor pe ramură de sport; c)urmăreşte şi sprijină participarea sportivilor la competiţiile naţionale şi internaţionale; d)participă la elaborarea calendarului sportiv competiţional al clubului şi urmăreşte derularea acestuia; e)organizează acţiunile din calendarul sportiv propriu; f)îndrumă şi controlează, din punct de vedere tehnico-metodic şi de specialitate, activitatea secţiilor pe ramură de sport; g)colaborează cu direcţia pentru sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti în scopul organizării şi dezvoltării cabinetelor de medicină sportivă, în vederea asigurării condiţiilor optime pentru desfăşurarea controalelor medicale specifice sportivilor de performanţă; h)colaborează cu consiliile locale, instituţiile publice cu atribuţii în sport, structurile sportive şi operatorii economici în derularea programelor sportive proprii; i)iniţiază măsurile necesare pentru prevenirea violenţei la manifestările sportive, precum şi a dopajului în sport; j)organizează şi actualizează permanent baza de date a activităţii secţiilor pe ramură de sport şi urmăreşte evaluarea şi raportarea indicatorilor prevăzuţi în programele sportive proprii; k)colaborează cu inspectoratele şcolare, unităţile de învăţământ şi cu instituţiile de învăţământ superior pentru formarea educaţională a sportivilor şi perfecţionarea pregătirii profesionale a antrenorilor clubului. Articolul 19Principalele atribuţii ale Compartimentului financiar-contabilitate - resurse umane sunt: a)în domeniul financiar-contabil:

(i) organizează activitatea de execuţie a bugetului şi ţine evidenţa angajamentelor legale, a plăţilor efectuate şi întocmeşte situaţiile privind raportarea acestora;
(ii) organizează activitatea de elaborare a bugetului clubului şi asigură transmiterea acestuia Ministerului Tineretului şi Sportului la termenele stabilite;
(iii) elaborează şi transmite Ministerului Tineretului şi Sportului repartizarea pe trimestre a bugetului aprobat la nivelul clubului;
(iv) organizează activitatea de control financiar preventiv propriu;
(v) întocmeşte şi transmite Ministerului Tineretului şi Sportului solicitarea lunară de fonduri de la bugetul de stat;
(vi) urmăreşte îndeplinirea planului de venituri proprii şi prezintă periodic rapoarte directorului;
(vii) avizează propunerile de modificare a bugetului de venituri şi cheltuieli al clubului;
(viii) organizează evidenţa contabilă a clubului;
(ix) întocmeşte şi supune spre aprobare proiecte de decizii şi instrucţiuni referitoare la domeniul de activitate al compartimentului, precum şi alte documente care se referă la fondurile publice şi/sau patrimoniul clubului;
(x) organizează circuitul intern al documentelor financiar-contabile;
(xi) organizează şi participă la activitatea de inventariere anuală a patrimoniului clubului;
(xii) colaborează cu compartimentele de specialitate din cadrul direcţiei pentru sport şi tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Ministerul Tineretului şi Sportului, primăria şi alte organe ale administraţiei publice locale pentru realizarea atribuţiilor ce revin Compartimentului financiar-contabil;
(xiii) întocmeşte şi transmite lunar rapoartele financiare la Ministerului Tineretului şi Sportului, la termenele stabilite;
(xiv) ţine evidenţa bunurilor imobile aparţinând domeniului public, aflate în administrarea clubului, şi comunică Ministerului Tineretului şi Sportului, la termenele stabilite, modificările intervenite;
(xv) întocmeşte lunar balanţele de verificare, analizează situaţia financiară a clubului şi face propuneri de rentabilizare a activităţii acesteia;
(xvi) întocmeşte trimestrial bilanţul financiar, iar după aprobare îl transmite Ministerului Tineretului şi Sportului;
(xvii) furnizează informaţii cu privire la situaţia patrimonială a clubului, atunci când i se solicită;
(xviii) întocmeşte şi urmăreşte avizarea, respectiv aprobarea documentelor privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor materiale şi servicii ale clubului;
(xix) întocmeşte orice alte situaţii financiar-contabile prevăzute de actele normative în vigoare sau la solicitarea conducerii Ministerului Tineretului şi Sportului, precum şi la solicitarea altor instituţii centrale şi locale;
(xx) ţine evidenţa documentelor intrate în cadrul compartimentului, precum şi a celor elaborate de acesta;
(xxi) selectează, grupează în dosare şi transmite spre păstrare arhivei clubului documentele financiar-contabile;

b)în domeniul resurselor umane:

(i) întocmeşte şi avizează proiectele de decizie ale directorului pentru aspectele care vizează domeniul său de activitate;
(ii) elaborează, anual sau ori de câte ori se impune, statul de funcţii şi de personal al clubului, îl actualizează atunci când intervin modificări în structura organizatorică, de personal şi îl supune spre aprobare conducerii Ministerului Tineretului şi Sportului, în condiţiile legii;
(iii) răspunde de sistemul de salarizare la nivelul clubului şi asigură, în baza dispoziţiilor legale, managementul resurselor umane;
(iv) colaborează la întocmirea regulamentelor elaborate de către club;
(v) stabileşte necesarul lunar de fonduri la titlul „Cheltuieli de personal" şi totodată transmite Compartimentului financiar-contabil propuneri privind modificarea bugetului pentru domeniul resurselor umane;
(vi) întocmeşte lunar statele de plată şi declaraţiile privind obligaţiile de plată către bugetul de stat: contribuţiile pentru asigurări sociale de stat, şomaj, sănătate, impozit pe salariu şi asigură transmiterea acestora către organele abilitate, în termenele prevăzute de lege;
(vii) avizează documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor de personal, exclusiv cheltuielile de deplasare;
(viii) avizează notele de fundamentare, precum şi documentele de angajare a cheltuielilor privind perfecţionarea profesională a personalului din cadrul clubului;
(ix) întocmeşte documentele privind acordarea premiilor pentru personalul din cadrul clubului, în colaborare cu celelalte compartimente;
(x) întocmeşte şi actualizează evidenţa fişelor fiscale şi le transmite, în termenul legal stabilit, atât organelor fiscale, cât şi salariaţilor din cadrul clubului;
(xi) gestionează fişele de post pentru personalul din cadrul clubului;
(xii) organizează, după aprobarea Ministerului Tineretului şi Sportului, concursurile pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante şi temporar vacante şi gestionează aceste posturi;
(xiii) întocmeşte şi elaborează, în colaborare cu compartimentele de specialitate, bibliografia şi tematica, documentele privind procedura prealabilă organizării concursurilor, precum şi pe cele privind finalizarea acestora şi participă în comisiile de concurs şi a celor de soluţionare a contestaţiilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante;
(xiv) transmite către toate compartimentele clubului criteriile pe baza cărora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale, monitorizează procesul de evaluare a personalului din aparatul propriu, primeşte şi păstrează rapoartele de evaluare;
(xv) întocmeşte programarea concediilor de odihnă pentru salariaţii clubului şi ţine evidenţa acestora;
(xvi) întocmeşte documentele de încadrare, respectiv de numire, transfer, detaşare, suspendare sau încetare a raporturilor de muncă/serviciu pentru personalul din cadrul clubului, inclusiv stabilirea drepturilor salariale, potrivit prevederilor legale în vigoare;
(xvii) întocmeşte documentele privind reîncadrările, indexările salariale, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
(xviii) întocmeşte, actualizează şi ţine evidenţa dosarelor de personal;
(xix) verifică şi ţine evidenţa pontajelor lunare primite de la compartimentele clubului;
(xx) întocmeşte documentaţia în vederea cercetării abaterilor disciplinare şi asigură secretariatul comisiilor constituite în acest scop, în baza referatelor compartimentelor respective, temeinic justificate, punând la dispoziţie toate informaţiile în acest sens;
(xxi) întocmeşte raportările solicitate de către Ministerul Finanţelor Publice, Institutul Naţional de Statistică şi de alte organe ale administraţiei publice, privind numărul de personal şi drepturile salariale;
(xxii) întocmeşte Registrul general de evidenţă a salariaţilor, operează în acesta înregistrările prevăzute de lege şi asigură depunerea la sediul inspectoratului teritorial de muncă potrivit actelor normative în domeniu;
(xxiii) întocmeşte dosarele de pensionare pentru personalul din cadrul clubului;
(xxiv) întocmeşte şi eliberează, la cerere, documente specifice activităţii de resurse umane, cu respectarea prevederilor legale;
(xxv) acordă consiliere de specialitate la solicitarea compartimentelor din cadrul clubului;
(xxvi) completează şi ţine evidenţa legitimaţiilor de serviciu pentru personalul clubului;
(xxvii) îndeplineşte alte sarcini ce i se repartizează, în limita prevederilor legale în vigoare;
(xxviii) răspunde de sistemul de salarizare la nivelul clubului.

Articolul 20Principalele atribuţii ale Compartimentului achiziţii publice - investiţii - patrimoniu - administrativ - secretariat şi relaţii publice: a)în domeniul achiziţii publice:

(i) elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale instituţiei, Programul anual al achiziţiilor publice;
(ii) elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire sau, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs;
(iii) informează Ministerul Finanţelor Publice (Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice), conform legislaţiei în vigoare, ori de câte ori urmează să deruleze proceduri de licitaţii deschise sau restrânse;
(iv) aplică şi finalizează procedurile pentru achiziţii publice prevăzute în programul anual al achiziţiilor publice din cadrul clubului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
(v) se ocupă de efectuarea achiziţiilor directe, conform legislaţiei în vigoare şi în baza notelor de fundamentare şi a referatelor de oportunitate a achiziţiilor, aprobate de conducătorul clubului;
(vi) constituie, ţine evidenţa şi păstrează dosarele de achiziţie publică încheiate la nivelul clubului;
(vii) elaborează raportul anual privind contractele de achiziţii publice atribuite şi îl transmite prin intermediul S.E.A.P., în termenul prevăzut de lege, către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice;
(viii) persoana/persoanele desemnată/desemnate cu atribuţii pe linia achiziţiilor publice face/fac parte, în calitate de preşedinte sau membru, din comisiile de evaluare privind procedurile de achiziţii publice în baza dispoziţiei emise de către conducerea clubului;
(ix) formulează punctul de vedere al autorităţii contractante la eventualele contestaţii ale operatorilor economici depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
(x) păstrează confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele cu care intră în contact;

b)în domeniul investiţii:

(i) elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale instituţiei, Programul anual al achiziţiilor publice;
(ii) întocmeşte listele de investiţii pentru activele fixe, conform bugetului aprobat;
(iii) participă, în calitate de membru al comisiei de recepţie, la recepţia materialelor şi la recepţia parţială sau la terminarea lucrărilor de investiţii care se execută la nivelul clubului;
(iv) respectă prevederile legale pe linia investiţiilor publice;
(v) participă, în calitate de membru al comisiei de recepţie, la recepţia maşinilor/utilajelor/echipamentelor de natura mijloacelor fixe;

c)în domeniul administrativ:

(i) fundamentează şi prezintă propuneri privind cheltuielile materiale şi servicii la nivelul clubului, pentru a fi incluse în proiectul de buget;
(ii) organizează şi asigură condiţii corespunzătoare pentru folosirea, păstrarea, respectiv depozitarea bunurilor materiale aflate în gestiune;
(iii) transmite documentele justificative la compartimentul financiar-contabil în termen util pentru efectuarea plăţii la data scadentă;
(iv) asigură recuperarea cheltuielilor pentru utilităţi consumate de terţi utilizatori ai patrimoniului aflat în administrarea clubului;
(v) asigură curăţenia şi igienizarea bazelor sportive şi a celorlalte spaţii administrate;
(vi) răspunde de întocmirea şi prelucrarea foilor de parcurs pentru mijloacele de transport proprii;
(vii) prezintă propuneri privind eventualele reparaţii la clădiri, înlocuirea unor instalaţii, precum şi pentru folosirea eficientă a dotărilor şi a altor bunuri din patrimoniul administrat de club;
(viii) întocmeşte referatul de necesitate pentru achiziţionarea materialelor şi consumabilelor necesare desfăşurării activităţii specifice;

d)în domeniul secretariat şi relaţii publice:

(i) asigură secretariatul clubului privind corespondenţa, evidenţa deciziilor emise de director, multiplică şi repartizează documentele;
(ii) efectuează înregistrarea documentelor primite şi asigură respectarea circuitului stabilit prin decizia directorului;
(iii) organizează, gestionează şi păstrează arhiva clubului;
(iv) execută redactarea sau multiplicarea documentelor şi organizează expedierea acestora potrivit destinaţiilor;
(v) întocmeşte referatul de necesitate pentru achiziţionarea materialelor şi consumabilelor necesare desfăşurării activităţii specifice;
(vi) organizează, în conformitate cu prevederile legale, liberul acces la informaţiile de interes public şi soluţionarea petiţiilor;
(vii) transmite în termen legal răspunsuri către petenţi şi răspunde de confidenţialitatea datelor.

Articolul 21Principalele atribuţii ale Compartimentului juridic sunt următoarele: a)avizează legalitatea măsurilor ce urmează a fi luate în desfăşurarea activităţii şi care angajează juridic clubul; b)colaborează la întocmirea proiectelor de contracte, avizează juridic contractele la care se angajează instituţia; c)acordă consiliere juridică compartimentelor din cadrul instituţiei, în interesul desfăşurării activităţii profesionale specifice, cu respectarea dispoziţiilor legale; d)întocmeşte şi avizează, din punctul de vedere al legalităţii, deciziile şi instrucţiunile privind măsurile dispuse de către director; e)urmăreşte apariţia actelor normative cu aplicare în aria de activitate a clubului şi îi înştiinţează pe cei implicaţi legat de atribuţiile ce le revin din acestea, precum şi de modul în care instanţele judecătoreşti, organele administraţiei de stat şi alte organe interpretează sau aplică aceste acte normative; f)implementează în cadrul clubului prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare; g)reprezintă şi susţine interesele clubului, în baza delegaţiei date de conducerea acestuia, în faţa instanţelor judecătoreşti, a organelor de urmărire penală şi cercetare penală, precum şi a notarilor publici şi în raporturile cu celelalte autorităţi publice; h)formulează acţiuni, întâmpinări, apeluri, recursuri, răspunsuri la interogatorii, cereri de revizuire etc.; i)formulează plângeri penale în numele şi pentru susţinerea intereselor legale ale clubului; j)ţine evidenţa dosarelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti şi a termenelor de judecată; k)elaborează şi prezintă conducerii clubului, ori de câte ori apreciază că este necesar, propuneri de soluţionare pe cale amiabilă a litigiilor aflate pe rol; l)analizează plângerile prealabile, în colaborare cu compartimentele de specialitate la al căror domeniu de activitate fac referire, şi redactează răspunsurile la acestea; m)urmăreşte ducerea la îndeplinire a măsurilor ce se impun cu privire la punerea în aplicare a sentinţelor judecătoreşti executorii; n)informează periodic conducerea cu privire la situaţia litigiilor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti în care clubul este parte; o)participă la comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor din cadrul clubului, precum şi în cadrul comisiilor de disciplină; p)îndeplineşte alte sarcini ce i se repartizează, în limita prevederilor legale în vigoare. Capitolul IVConducerea cluburilor Articolul 22Cluburile sportive sunt conduse de un director, ajutat, după caz, de un director adjunct. Aceştia îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului regulament şi a prevederilor legale în vigoare. Articolul 23Directorul răspunde, potrivit legii, de buna organizare şi funcţionare a activităţii clubului. Articolul 24Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului, precum şi a directorilor adjuncţi se fac prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, în condiţiile legii. Articolul 25Directorul şi, după caz, directorul adjunct îndeplinesc atribuţiile stabilite prin fişa postului aprobată de către ministrul tineretului şi sportului. Articolul 26Directorul îndeplineşte obligaţiile prevăzute în fişa postului şi are, în principal, următoarele atribuţii: a)organizează şi conduce activitatea clubului şi răspunde de îndeplinirea obiectivelor stabilite; b)aprobă regulamentul de ordine interioară al clubului şi asigură respectarea acestuia de către personalul salariat; c)reprezintă, personal sau prin delegat, clubul în relaţiile cu organismele sportive interne şi/sau internaţionale, cu celelalte instituţii publice sau private, organe jurisdicţionale, organizaţii sau operatori economici, precum şi cu persoanele fizice şi juridice române şi străine; d)elaborează programele de dezvoltare pe termen mediu şi scurt ale clubului, în concordanţă cu Strategia generală de dezvoltare a activităţii sportive; e)negociază şi semnează contracte şi alte acte juridice de angajare a clubului; f)coordonează şi controlează activitatea desfăşurată în cadrul secţiilor pe ramură de sport ce aparţin clubului, precum şi cea a antrenorilor, în vederea realizării scopului şi obiectului de activitate ale clubului; g)asigură aplicarea şi respectarea dispoziţiilor legale în vigoare; h)în calitate de ordonator terţiar de credite, îndeplineşte toate atribuţiile ce îi revin conform dispoziţiilor legale în vigoare şi răspunde potrivit legislaţiei în vigoare; i)stabileşte şi deleagă atribuţii pe trepte ierarhice şi funcţii, potrivit prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare propriu şi structurii organizatorice; j)răspunde, potrivit reglementărilor legale în vigoare, de încadrarea personalului salariat din subordine; k)monitorizează îndeplinirea sarcinilor de serviciu de către personalul din subordine, precum şi aplicarea măsurilor pe care le dispune; l)aplică, în condiţiile legii, sancţiuni disciplinare salariaţilor, în cazul săvârşirii de abateri disciplinare, şi dispune măsurile ce se impun; m)analizează, periodic, împreună cu antrenorii, stadiul îndeplinirii obiectivelor stabilite, precum şi rezultatele realizate de sportivii legitimaţi la club; n)aprobă planurile de pregătire prezentate de antrenorii clubului; o)aprobă calendarul competiţional intern şi internaţional al clubului şi urmăreşte derularea acestuia; p)urmăreşte pregătirea şi participarea sportivilor la competiţiile prevăzute în calendarul competiţional intern şi internaţional al clubului, precum şi organizarea competiţiilor proprii şi acţiunilor de selecţie; q)participă la principalele competiţii interne şi internaţionale ale clubului; r)stabileşte pentru fiecare antrenor, prin fişa postului, numărul de grupe de sportivi pe niveluri valorice şi numărul minim de sportivi legitimaţi sau nelegitimaţi cuprinşi în pregătire; s)asigură constituirea şi actualizarea permanentă a fondului documentar şi a băncii de date ale clubului, respectiv:

(i) actele normative în vigoare privind activitatea sportivă;
(ii) regulamentul de organizare şi funcţionare propriu;
(iii) regulamentul de ordine interioară;
(iv) ordinele ministrului repartizate clubului;
(v) statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale la care clubul este afiliat;
(vi) programele de dezvoltare pe termen mediu şi scurt ale clubului;
(vii) evidenţa sportivilor legitimaţi şi clasificaţi pe ramură de sport;
(viii) rezultatele obţinute de sportivi în competiţiile interne şi internaţionale oficiale;

t)dispune măsuri pentru promovarea spiritului de fair-play, pentru combaterea şi prevenirea violenţei şi a dopajului; u)asigură şi răspunde de integritatea, întreţinerea şi funcţionarea în condiţii optime a bazei materiale sportive din patrimoniul clubului; v)orice alte atribuţii, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe. Articolul 27Directorul răspunde, potrivit legii, de buna organizare şi funcţionare a activităţii clubului. Articolul 28În exercitarea atribuţiilor sale, directorul emite decizii şi dispoziţii scrise. Articolul 29Directorul clubului este ordonator terţiar de credite. Articolul 30La nivelul cluburilor sportive funcţionează Consiliul consultativ al clubului, alcătuit din reprezentanţi ai clubului şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale. Articolul 31Componenţa, organizarea şi funcţionarea Consiliului clubului se stabilesc prin decizie scrisă a directorului. Articolul 32Din Consiliul clubului face parte, în mod obligatoriu, directorul executiv al direcţiei judeţene pentru sport şi tineret sau a municipiului Bucureşti în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea clubul. Capitolul V Baza materială folosită pentru activitatea sportivă Articolul 33Cluburile administrează baza materială pentru activitatea sportivă, aflată în patrimoniu, în vederea realizării scopului şi obiectului de activitate. Articolul 34Baza materială a cluburilor cuprinde totalitatea terenurilor şi clădirilor, precum şi amenajările şi instalaţiile care sunt destinate organizării şi desfăşurării activităţii de educaţie fizică şi sport. Articolul 35Patrimoniul cluburilor se inventariază, anual, pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie. Articolul 36Cluburile administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunurile aflate în patrimoniu, în condiţiile legii. Articolul 37Cluburile care deţin bazele sportive nautice au dreptul de folosinţă gratuită şi prioritară a luciului de apă pentru activitatea de pregătire şi competiţională. Articolul 38Bunurile se evidenţiază distinct în patrimoniul cluburilor. Articolul 39Cluburile nu pot schimba destinaţia sau desfiinţa baze sportive aparţinând domeniului public sau privat al statului şi aflate în administrarea lor fără aprobarea Ministerului Tineretului şi Sportului şi a ordonatorului principal de credite şi fără garanţia construirii altor baze sportive similare. Capitolul VI Finanţarea activităţii cluburilor sportive Articolul 40Veniturile indiferent de sursă şi cheltuielile de orice natură ale cluburilor sunt cuprinse în bugetul anual propriu. Articolul 41Administrarea bugetului anual de venituri şi cheltuieli al fiecărui club se face în condiţiile prevăzute de normele privind finanţele publice, pentru alocaţiile de la bugetul de stat acordate de Ministerul Tineretului şi Sportului, pentru alocaţiile de la bugetele locale, precum şi pentru veniturile proprii ale clubului. Articolul 42Bugetul anual al unui club cuprinde la partea de venituri: a)venituri proprii ale instituţiei; b)venituri proprii acordate de Ministerul Tineretului şi Sportului; c)alocaţii de la bugetul de stat acordate de Ministerul Tineretului şi Sportului; d)alte surse, în condiţiile legii. Articolul 43Bugetul anual al cluburilor sportive se aprobă de către Ministerul Tineretului şi Sportului. Articolul 44Veniturile obţinute din activităţi se gestionează şi se utilizează la nivelul cluburilor, în vederea realizării scopului şi obiectului de activitate, fără vărsăminte la bugetul de stat şi fără afectarea alocaţiilor de la bugetul de stat. Articolul 45Sursele de finanţare ale cluburilor sportive provin din: a)venituri proprii acordate din bugetul Ministerului Tineretului şi Sportului; b)alocaţii de la bugetul de stat acordate de către Ministerul Tineretului şi Sportului; c)alocaţii de la bugetul local; d)venituri din activităţi economice realizate în legătură directă cu scopul şi obiectul de activitate ale acestora; e)sume obţinute din transferurile sportivilor; f)cotizaţii şi contribuţii băneşti sau în natură ale simpatizanţilor; g)donaţii şi sume sau bunuri primite prin sponsorizări; h)venituri obţinute din reclamă şi publicitate; i)venituri provenite din impozite pe spectacole; j)venituri obţinute din valorificarea bunurilor aflate în patrimoniul acestora; k)indemnizaţii obţinute din participarea la competiţiile şi demonstraţiile sportive; l)alte venituri, în condiţiile legii. Capitolul VII Dispoziţii finale Articolul 46Ministerul Tineretului şi Sportului exercită supravegherea şi controlul asupra cluburilor. Articolul 47Cluburile sportive sunt supuse înregistrării în Registrul sportiv. Articolul 48Ca urmare a înregistrării în Registrul sportiv, cluburile primesc număr de identificare şi certificat de identitate sportivă. Articolul 49Cluburile deţin exclusivitatea: a)dreptului de folosinţă asupra siglei/emblemei proprii; b)dreptului asupra imaginii de grup sau individuale, statice şi în mişcare a sportivilor proprii în echipamentul de concurs şi de reprezentare, când participă la competiţii în numele clubului; c)drepturilor de reclamă, publicitate şi de televiziune la competiţiile pe care le organizează sau la care participă, după caz. Articolul 50Prezentul regulament-cadru intră în vigoare la data aprobării de către ministrul tineretului şi sportului. Articolul 51Fiecare club îşi întocmeşte propriul regulament de organizare şi funcţionare pe baza prezentului regulament-cadru, care va fi aprobat prin ordin al ministrului tineretului şi sportului. Articolul 52Salariaţii clubului sunt obligaţi să cunoască şi să respecte prevederile prezentului regulament şi ale fişelor de post pe care le ocupă. Articolul 53În caz de nerespectare a prevederilor prezentului regulament, celor care se dovedesc a fi vinovaţi li se vor aplica măsurile corespunzătoare, în conformitate cu prevederile legale. Articolul 54Organigrama clubului este parte componentă a regulamentului de organizare şi funcţionare propriu.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 832/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 832 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 832/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu