Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.785 din 11.05.2011

pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Cadastru Si Publicitate Imobiliara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 407 din 09 iunie 2011




Având în vedere prevederile art. 4 lit. a) şi c) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 3 alin. (8) şi al art. 581 alin. (1) din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, republicată, cu modificările ulterioare,directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin. Articolul I Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.048 din 29 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins: REGULAMENT privind conţinutul, modul de întocmire şi recepţie a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară 2. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 11 Definiţii: a)planul cadastral de carte funciară este un document tehnic, întocmit în sistemul de coordonate stereografic 1970, care conţine limitele imobilelor şi ale construcţiilor permanente înscrise în cartea funciară, numărul cadastral şi se realizează pentru fiecare unitate administrativ-teritorială; b)extrasul de plan cadastral de carte funciară este secţiunea din planul cadastral de carte funciară, cu reprezentarea imobilului şi a imobilelor vecine cu acesta, dimensiunile tuturor laturilor imobilului şi menţiunea datei ultimei actualizări a bazei de date grafice cu privire la imobilul în cauză.Extrasul de plan cadastral de carte funciară se va elibera în format analogic sau digital, având ca suport ortofotoplanul, pe care se vor reprezenta prin suprapunere imobilul în cauză, precum şi cele vecine, dacă acestea există în baza de date. Extrasul de plan cadastral de carte funciară se eliberează din oficiu, ca anexă la extrasele de carte funciară pentru imobilele gestionate de sistemul informatic integrat de cadastru şi carte funciară; c)procesul-verbal de vecinătate este actul de constatare, încheiat între proprietarii imobilelor învecinate, întocmit de o persoană autorizată, prin care se exprimă acordul cu privire la identificarea corectă a limitelor comune recunoscute de către aceştia, în cazul în care există limite fizice; d)persoana autorizată să execute lucrări de cadastru este persoana care realizează o activitate de interes public, împuternicită să constate situaţia existentă la teren; e)documentaţia cadastrală constituie actul de constatare a situaţiei reale din teren, potrivit art. 258 alin. (8) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare; f)planul parcelar este reprezentarea grafică a unei tarlale care conţine limitele tuturor imobilelor din tarla şi detaliile stabile din teren ce o definesc; planul parcelar se integrează în planul cadastral după recepţia şi atribuirea numerelor cadastrale de către oficiul teritorial; g)tarlaua este diviziunea cadastrală tehnică a unităţii administrativ-teritoriale delimitată prin detalii fixe, identificabile în teren, care nu suferă modificări în timp, cum ar fi căi de comunicaţie, ape, diguri etc.; h)repoziţionarea este operaţiunea de modificare a coordonatelor imobilului poziţionat greşit în planul cadastral, prin rotaţie, translaţie, modificarea geometriei anterior recepţionate şi/sau modificarea suprafeţei imobilului; 3. La articolul 10, alineatele (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(2) În cazul în care documentaţia este incompletă, se întocmeşte referatul de completare cu toate datele, documentele sau informaţiile care lipsesc ori care necesită refacere/modificare, împreună cu motivaţiile corespunzătoare, conform anexei nr. 7. Nu pot fi folosite ca motivaţii: documente, date şi informaţii care nu au fost furnizate la cererea persoanei autorizate de oficiul teritorial. Referatul de completare se înaintează compartimentului de registratură din cadrul biroului teritorial, în vederea transmiterii către persoana autorizată, pentru completare, în termenul specificat în referat, cu adresa de înaintare, conform anexei nr. 8. ........ ................ ................ ................ ................ ........ ..........(4) Dacă documentaţia nu a fost recepţionată din cauza nerespectării prevederilor cu privire la convocarea pentru lămuriri sau depăşirii termenului de 5 zile lucrătoare, calculat de la data comunicării, stabilit prin referatul de completare, ori documentaţia a fost întocmită incorect, persoana care a verificat documentaţia completează nota de respingere din referatul de completare şi o transmite împreună cu documentaţia asistentului-registrator în vederea întocmirii încheierii de respingere. Referatul de completare menţionează datele, documentele sau informaţiile cu care se completează documentaţia şi este comun pentru cadastru şi publicitate imobiliară. Referatul se emite o singură dată pentru o documentaţie de recepţie sau de recepţie şi înscriere în cartea funciară. 4. La articolul 10, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins: (41) Prin documentaţie întocmită incorect se înţelege: a)integrarea incorectă a imobilului în sistemul reţelei geodezice de referinţă şi ridicarea punctelor de detaliu pe bază de măsurători greşite; b)calcule efectuate greşit; c)neconcordanţe între detaliile topografice conţinute în planul de amplasament şi delimitare şi cele existente pe teren; d)serviciul incorect solicitat, raportat la situaţia imobilului, astfel cum rezultă din evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară; e)neconcordanţa între datele imobilului înscrise în actul de proprietate: vecinătăţi, identificare cadastrală, adresa poştală şi cele ale imobilului din planul de amplasament şi delimitare; f)conţinutul documentaţiei cadastrale este diferit de situaţia juridică a imobilului; g)neconcordanţe între datele analogice din documentaţia cadastrală şi datele digitale; h)documentaţie întocmită fără executarea măsurătorilor la teren; i)tipul documentaţiei nu corespunde categoriei de lucrări în care persoana executantă este autorizată sau există alte incompatibilităţi ale persoanei autorizate. 5. La articolul 17 alineatul (1), litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins: k)documentele prevăzute de art. 55 alin. (1) şi (11) din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 6. La articolul 17, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Documentaţia se întocmeşte pe suport analogic şi pe suport digital, în formate standardizate care să permită tipizarea - conform modelelor din anexele prezentate - şi în formate care permit accesul şi transferul de date. Persoana autorizată care execută documentaţia cadastrală va prelua următoarele informaţii despre construcţie: anul construirii, materialele din care este realizată construcţia, dacă deţine certificat de performanţă energetică a clădirii şi dacă aceasta este dotată cu lift. Aceste date vor fi menţionate în anexa nr. 11 «Plan de amplasament şi delimitare a imobilului», la pct. B «Date referitoare la construcţii», coloana «Menţiuni», iar în fişierul .cp la «Construcţii - Introducere/editare clădiri - Menţiuni 7. La articolul 24, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Răspunderea pentru corectitudinea întocmirii documentaţiei şi corespondenţa acesteia cu realitatea din teren, precum şi pentru identificarea şi materializarea limitelor imobilului în concordanţă cu actele doveditoare ale dreptului de proprietate puse la dispoziţie de proprietar revine persoanei autorizate. Persoana autorizată este obligată să execute măsurătorile la teren şi să completeze toate rubricile anexelor prevăzute de prezentul regulament. 8. La articolul 24, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4) Şeful serviciului cadastru coordonează, verifică şi controlează activitatea desfăşurată de consilierii de specialitate din cadrul oficiului teritorial. Referatele de completare şi respingere vor fi semnate de către consilierul de cadastru şi de către şeful serviciului cadastru. 9. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 25(1) Dacă suprafaţa din măsurători este diferită de suprafaţa înscrisă în cartea funciară, suprafaţa din documentaţia cadastrală precedentă pentru care nu s-a deschis carte funciară sau de suprafaţa din actele de proprietate, atunci se va proceda astfel:a)dacă suprafaţa din măsurători este mai mică, atunci suprafaţa din măsurători se înscrie în cartea funciară în baza documentaţiei cadastrale şi a declaraţiei proprietarului, conform anexei nr. 5; b)dacă suprafaţa din măsurători este mai mare cu un procent de până la 2% inclusiv, atunci suprafaţa din măsurători se înscrie în cartea funciară în baza documentaţiei cadastrale şi a declaraţiei proprietarului/proprietarilor, conform anexei nr. 5; c)dacă suprafaţa din măsurători este mai mare cu un procent cuprins între 2-5% inclusiv, atunci suprafaţa din măsurători se înscrie în cartea funciară în baza documentaţiei cadastrale, cu condiţia prezentării declaraţiei proprietarului/ proprietarilor, conform anexei nr. 5 şi a procesului-verbal de vecinătate care conţine acordul proprietarilor tuturor imobilelor învecinate, întocmit conform anexei nr. 18. În această situaţie oficiul teritorial verifică la teren corectitudinea întocmirii documentaţiei, verificare consemnată într-o notă de constatare semnată de către consilierul de cadastru şi contrasemnată de către şeful serviciului cadastru. d)dacă suprafaţa din măsurători este mai mare cu un procent de peste 5%, documentaţia se respinge. (2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în cazul terenurilor situate în extravilan, retrocedate conform Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru aceste terenuri, la prima înscriere în cartea funciară, dacă suprafaţa din măsurători este mai mică decât suprafaţa din titlul de proprietate, aceasta se poate înscrie în cartea funciară în baza documentaţiei cadastrale şi a declaraţiei proprietarului, conform anexei nr. 5.(3) Convocarea părţilor se face după cum urmează:a)proprietarii vecini vor fi convocaţi de către persoana autorizată prin scrisoare recomandată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 19, cu confirmare de primire şi prin afişare la domiciliul/sediul proprietarului vecin, la locul situării imobilului, la sediul primăriei sau prin publicare într-un ziar local, cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru identificarea limitelor; b)în cazul în care procesul-verbal de vecinătate nu se semnează de toţi proprietarii imobilelor învecinate, documentaţia cadastrală se respinge; c)în cazul în care una sau mai multe vecinătăţi ale parcelei sunt drumuri clasificate, căi ferate, ape, procesul-verbal de vecinătate trebuie semnat şi ştampilat de reprezentantul instituţiei care le are în administrare. 10. La articolul 27 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)dacă în urma verificărilor la teren se constată că este o suprapunere virtuală, repoziţionarea imobilului cu sau fără construcţii ori investiţii se soluţionează astfel:din oficiu, de către consilierul de cadastru, fără acordul proprietarului, în situaţia în care operaţiunea de repoziţionare presupune rotaţia, translaţia, modificarea geometriei sau modificarea suprafeţei cu un procent de până la +/- 2% inclusiv din suprafaţa imobilului existent în baza de date. Aceste prevederi se aplică în cazul în care imobilul este împrejmuit şi/sau există plan parcelar recepţionat. Procedura este iniţiată în baza referatului de constatare întocmit de consilierul de cadastru şi aprobat de şeful serviciului cadastru. Fişierul .cp este întocmit de consilierul de cadastru; cu acordul scris al proprietarului, în situaţia în care operaţiunea de repoziţionare presupune modificarea geometriei şi diminuarea suprafeţei cu un procent de peste 2%. Acordul proprietarului se va da în faţa persoanei autorizate sau la oficiul teritorial, în faţa persoanelor desemnate. Fişierul .cp va fi realizat de persoana autorizată care a întocmit documentaţia greşită. În caz de refuz, persoana autorizată va fi sancţionată, conform prezentului regulament, iar fişierul va fi întocmit de către consilierul de cadastru. Dacă proprietarul refuză să îşi exprime acordul, în baza referatului întocmit de consilier şi aprobat de şeful serviciului cadastru, se efectuează din oficiu în cartea funciară a imobilului următoarea notare: «Imobil înregistrat în planul cadastral fără formă şi localizare corectă». Consilierul de cadastru face aceeaşi menţiune pe planul de amplasament şi delimitare din arhiva oficiului teritorial. Referatul de constatare descrie suprapunerea virtuală, se înregistrează în registrul general de intrare şi are anexate extrase din planul cadastral de carte funciară, cu situaţia anterioară şi cea ulterioară îndreptării erorii de poziţionare. În baza referatului se notează din oficiu în cartea funciară repoziţionarea imobilului. Încheierea de carte funciară, extrasul de carte funciară de informare şi extrasul din planul cadastral de carte funciară se comunică tuturor persoanelor interesate, potrivit menţiunilor din cartea funciară. 11. La articolul 27, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) În cazul în care suprapunerea este reală, aceasta se va soluţiona pe cale amiabilă prin documentaţii cadastrale sau de către instanţele de judecată şi nu face obiectul prezentei reglementări. Dacă proprietarii refuză să îşi exprime acordul cu privire la modificarea atributelor imobilelor, oficiul teritorial va nota din oficiu suprapunerea în cărţile funciare, în baza încheierii de carte funciară, a referatului întocmit de consilierul de cadastru şi aprobat de şeful serviciului cadastru. 12. La articolul 27, după alineatul (2) se introduc două noi alineate , alineatele (21) şi (22), cu următorul cuprins: (21) În situaţia în care proprietarul imobilului doreşte să dispună de dreptul său de proprietate pentru zona de imobil neafectată de suprapunere, în baza declaraţiei titularului dreptului, exprimată în formă autentică, se vor întocmi documentaţii cadastrale separate, pentru fiecare lot, afectat de suprapunere, respectiv fără suprapunere. Pentru lotul fără suprapunere se acordă număr cadastral şi se înscrie în cartea funciară, iar pentru lotul afectat de suprapunere se va întocmi nota de respingere. (22) Radierea notării suprapunerii sau a menţiunii «Imobil înregistrat în planul cadastral fără formă şi localizare corectă» se face numai în baza referatului emis de serviciul de cadastru, în sensul că imobilele nu se mai suprapun în baza de date cadastrale sau imobilul a fost localizat corect prin repoziţionare, ca urmare a refacerii documentaţiilor cadastrale. 13. La articolul 27, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:(3) Persoanele autorizate au obligaţia să se prezinte la oficiul teritorial la data şi ora convocării. Persoanele autorizate care, din motive obiective, nu pot fi prezente la data convocării la oficiul teritorial vor comunica în scris, motivat, imposibilitatea de prezentare cu cel puţin două zile înainte de data stabilită pentru întâlnire. 14. Articolul 271 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 271 (1) Înscrierea în evidenţele de cadastru şi publicitate imobiliară a terenurilor din domeniul public al statului, amplasate în incintele unor imobile proprietate a persoanelor fizice/juridice deja înscrise în cartea funciară, se face în baza unei documentaţii cadastrale de dezmembrare a imobilului înscris în cartea funciară. Documentaţia cadastrală se va întocmi conform prevederilor art. 15 şi nu va conţine actul autentic de dezmembrare şi certificatul fiscal.(2) Conţinutul documentaţiilor cadastrale aferente imobilelor aflate în administrarea sau în proprietatea instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională este stabilit prin protocol de colaborare. 15. După articolul 271 se introduce un nou articol, articolul 272, cu următorul cuprins: Articolul 272 (1) Pentru neefectuarea măsurătorilor la teren, persoana autorizată este sancţionată cu suspendarea autorizaţiei pe 3 luni.(2) Neprezentarea nemotivată a persoanei autorizate la convocarea oficiului teritorial este sancţionată cu suspendarea autorizaţiei pe 3 luni.(3) Refuzul persoanei autorizate de a întocmi fişierul .cp la operaţiunea de repoziţionare care presupune modificarea geometriei şi modificarea suprafeţei se sancţionează cu suspendarea autorizaţiei pe 3 luni.(4) Persoana autorizată este sancţionată cu suspendarea autorizaţiei pe termen de o lună dacă se constată că în documentaţia supusă recepţiei nu au fost completate toate rubricile anexelor prevăzute de prezentul regulament.(5) Persoanei autorizate, sancţionată de două ori cu suspendarea autorizaţiei, i se retrage certificatul de autorizare dacă, în decurs de 12 luni de la data aplicării primei sancţiuni disciplinare, săvârşeşte o nouă abatere pentru care este prevăzută sancţiunea suspendării. Certificatul de autorizare se retrage în condiţiile Regulamentului privind autorizarea sau recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice române, ale unui alt stat membru al Uniunii Europene sau ale unui stat care aparţine Spaţiului Economic European în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010.(6) Neîndeplinirea demersurilor referitoare la sancţionarea persoanei autorizate de către cei desemnaţi atrage cercetarea disciplinară a acestora.(7) Sancţiunile aplicate se aduc la cunoştinţa publicului prin afişare la sediul oficiului teritorial şi pe pagina de internet.(8) Prin derogare de la prevederile art. 52 din regulamentul aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010, pe durata suspendării dreptului de executare a lucrărilor de specialitate persoanele autorizate pot depune completări sau pot reface documentaţiile întocmite incorect, în termen de maximum 5 zile de la data comunicării sancţiunii, pentru cererile de recepţie şi înscriere înregistrate anterior datei comunicării sancţiunii. 16. La articolul 28, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4) Dacă în baza unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile se dispune anularea tuturor actelor care au stat la baza înscrierilor în cartea funciară a imobilului, numărul cadastral atribuit imobilului se anulează, la cerere sau din oficiu, prin încheiere, iar cartea funciară se sistează. 17. După articolul 28 se introduce un nou articol, articolul 281, care va avea următorul cuprins: Articolul 281 Documentaţiile cadastrale întocmite conform prevederilor prezentului regulament vor conţine informaţiile generale obligatorii, conform anexei nr. 24, inclusiv fotografii ale imobilului cu elemente relevante pentru identificarea acestuia şi data efectuării. 18. După anexa nr. 23 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 24 , care va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1. 19. Anexa nr. 7 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2. 20. Anexele nr. 10 şi 23 se modifică şi se înlocuiesc cu anexa nr. 3. 21. Anexa nr. 17 se abrogă. 22. În cuprinsul întregului ordin, sintagma „inspector de cadastru“ se înlocuieşte cu sintagma „consilier de cadastru“, iar sintagma „inginer-şef“ se înlocuieşte cu sintagma „şef serviciu cadastru“. Articolul II Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul III Prezentul ordin intră în vigoare în 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul IV Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 1.048 din 29 decembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezentul ordin, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare. Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Mihai Busuioc ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 24 la regulament) Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară/Biroul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ........ ............ Nr. de înregistrare ........ ................ Ziua .... Luna ..... Anul ........ ......... DOCUMENTAŢIE CADASTRALĂ • Adresa imobilului:
Unitatea administrativ teritorială:
Localitatea/Sectorul Tipul arterei Denumirea arterei Nr. poştal
Bloc Scară Etaj Apartament Tarla Parcelă

• Tipul imobilului:  teren  teren cu construcţie  condominiu  unitate individuală • Proprietari: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... (numele, prenumele şi CNP) • Persoana autorizată: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Autorizaţie: seria ............ nr. ........ ........ ........... Număr de ordine al documentaţiei din registrul de evidenţă a lucrărilor: ........ ................ ................ ................ .......... • Serviciul achitat cu chitanţa nr. ........ ......../data ................/suma ........ ......../cod serviciu ........ ................ ............. • Număr de pagini documentaţie: ........ ................ ................ .............. ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 7 la regulament) Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ........ .......... Biroul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ........ .......... Dosar nr. ........ .............. REFERAT Nr. ........... data ........ ........ ........ La cererea nr. ........ ............/data de înregistrare a cererii ............. Domnului/Doamnei ........ ................ ................ ................ ............. Domiciliul/Adresa ........ ................ ................ ................ ................ Analizând cererea dumneavoastră în vederea recepţiei documentaţiei cadastrale aferente imobilului situat în:

Unitatea administrativ-teritorială:
Localitatea/Sectorul Tipul arterei Denumirea arterei Nr. poştal
Bloc Scară Etaj Apartament Tarla Parcelă

pentru înscrierea în cartea funciară este necesar ca, în maximum 5 zile de la data comunicării: I. Cadastru I A. Nota de completare Vă rugăm să prezentaţi următoarele: ........ ................ .............. I B. Nota de respingere a recepţiei documentaţiei cadastrale Documentaţia cadastrală a fost respinsă din următoarele motive: ........ ................ ................ ................ ................ .............*). *) Se va completa în cazul neprezentării documentelor solicitate în nota de completare sau când a fost depăşit termenul-limită stabilit prin referatul de completare. Consilier, ........ ............. Şeful serviciului cadastru, ........ ........ ........ II. Publicitate imobiliară II A. Nota de completare Vă rugăm să prezentaţi următoarele: ........ ................ ................ .......... II B. Nota de respingere a cererii adresate oficiului/biroului teritorial Se completează dacă există piedici în ceea ce priveşte efectuarea înscrierii în cartea funciară: ........ ................ ................ ................ ................ .............. Asistent-registrator, ........ ........ ............ ANEXA Nr. 3 (Anexele nr. 10 şi 23 la regulament) MEMORIU TEHNIC 1. Adresa imobilului 2. Beneficiarul lucrării: numele şi prenumele sau denumirea, adresa ori sediul 3. Persoana fizică/juridică autorizată: numele şi prenumele sau denumirea, numărul autorizaţiei 4. Numărul lucrării în registrul propriu 5. Obiectul lucrării: scurtă prezentare, cu datele de localizare şi identificare a imobilului care face obiectul lucrării. În cazul imobilelor, terenuri cu construcţii, se va face o scurtă descriere generală a construcţiei. 6. Scopul lucrării: scurtă prezentare a scopului în care se execută documentaţia cadastrală (plan parcelar, prima înscriere, actualizare, dezmembrare, comasare, apartamentare etc.) 7. Amplasamentul imobilului: prezentarea locului unde este amplasat terenul, cu elemente de reperaj 8. Operaţiuni topo-cadastrale efectuate: prezentarea succintă a lucrărilor topografice şi cadastrale efectuate în cadrul lucrării: metodele şi aparatura folosite la măsurători, sistemul de coordonate, punctele geodezice de sprijin vechi şi noi folosite, starea punctelor geodezice vechi, măsurători* efectuate în reţeaua de îndesire şi ridicare şi pentru ridicarea detaliilor topografice, clasice şi GPS (format digital/analogic)*, calculul suprafeţelor (format digital/analogic)*, descrierile topografice ale punctelor noi din reţeaua de îndesire şi ridicare (format digital/analogic)*, inventar de coordonate (format digital/analogic)* şi alte descrieri necesare, în funcţie de specificul lucrării etc. 9. Situaţia juridică a imobilului (precizări din extrasul de carte funciară, unde e cazul, aspecte deosebite cu privire la proprietate şi la sarcini sau prezentarea actului de proprietate deţinut de proprietar, situaţia titlurilor de proprietate etc.) Data întocmirii .......... Persoana fizică/juridică autorizată ........ ................ ................ ........ (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) *) Se vor prezenta în format analogic (ca anexe) sau în format digital, în funcţie de tipul de documentaţie.



COMENTARII la Ordinul 785/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 785 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu