Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 759 din 7 octombrie 2008

privind aprobarea regulamentelor de organizare si functionare a comisiilor de experti care functioneaza pe langa Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru implementarea unor programe/subprograme nationale de sanatate din cadrul Programului national de sanatate cu scop curativ

ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 739 din 31 octombrie 2008



Având în vedere:

- Referatul de aprobare nr. DPN/834 din 6 octombrie 2008 al Direcţiei programe naţionale, aprobat de preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;

- prevederile art. 268 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă regulamentele de organizare şi funcţionare a comisiilor de experţi care funcţionează pe lângă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru implementarea unor programe/subprograme naţionale de sănătate din cadrul Programului naţional de sănătate cu scop curativ, prevăzute în anexele nr. 1-7, care fac parte integrantă din prezentul ordin.

(2) Regulamentele pot fi modificate la propunerea justificată a membrilor comisiei de experţi cu aprobarea preşedintelui CNAS.

Art. 2. - (1) Comisiile de experţi de pe lângă CNAS sunt coordonate de preşedintele CNAS.

(2)   Numirea şi revocarea persoanelor din componenţa comisiilor de experţi se fac prin ordin al preşedintelui CNAS.

(3) Activitatea comisiei de experţi este coordonată de către preşedintele acesteia, nominalizat prin ordin al preşedintelui CNÂS.

(4) Comisiile de experţi îşi desfăşoară activitatea în şedinţe organizate periodic, potrivit prevederilor din regulamentele comisiilor de experţi şi, ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui fiecărei comisii de experţi şi a preşedintelui CNAS.

(5) Comisiile de experţi întocmesc pentru fiecare şedinţă câte un proces-verbal semnat de membrii prezenţi, în care se consemnează deciziile luate şi care sunt aduse la cunoştinţa preşedintelui CNAS. La nivelul fiecărei comisii de experţi se va întocmi un registru de procese-verbale.

(6)  Şedinţele se desfăşoară numai în prezenţa preşedintelui comisiei de experţi şi a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.

(7) In situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrările comisiei de experţi, deleagă această competenţă unuia dintre membrii acesteia şi îl informează despre aceasta pe preşedintele CNAS.

(8)  Comisia de experţi poate invita la lucrările sale şi alţi specialişti din domeniul său de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordată.

Art. 3. - (1) Comisiile de experţi se întrunesc la sediul CNAS sau într-o altă locaţie, la propunerea membrilor comisiei, cu acordul preşedintelui CNAS.

(2) Persoanele din componenţa comisiilor de experţi beneficiază de o indemnizaţie lunară de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS, care se acordă proporţional cu numărul de participări efective la şedinţe.

(3) In cazul în care un membru se retrage în timpul şedinţei, acesta nu beneficiază de indemnizaţie.

(4) Cheltuielile reprezentând plata indemnizaţiei lunare de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS se suportă de la titlul „Cheltuieli de personal" din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, pe baza situaţiei privind prezenţa nominală a membrilor comisiei de experţi la şedinţele desfăşurate în fiecare lună. Membrii comisiilor de experţi vor depune la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare, până la data de 5 a lunii următoare numirii, codul IBAN al contului în care se va achita indemnizaţia, denumirea băncii la care este deschis contul şi codul numeric personal.

(5) Situaţia prezenţei membrilor comisiei de experţi, certificată prin semnătura preşedintelui acesteia şi cu avizul preşedintelui CNAS, este depusă la Direcţia financiar-contabilitate şi salarizare din cadrul Direcţiei generale economice a CNAS, lunar, până la data de 5 a lunii curente pentru luna precedentă.

(6) Cheltuielile de deplasare din şi în alte localităţi, ocazionate de participarea în comisiile de experţi, sunt suportate de CNAS, potrivit legislaţiei în vigoare.

(7)  Specialiştii invitaţi la lucrările comisiilor de experţi nu beneficiază de indemnizaţie şi de decontarea cheltuielilor de deplasare.

Art. 4. - Membrii comisiilor de experţi şi direcţiile de specialitate din cadrul CNAS vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 76/2008 privind aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a comisiilor de experţi care funcţionează pe lângă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate pentru implementarea unor subprograme naţionale de sănătate, din cadrul Programului naţional de sănătate cu scop curativ, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 143 din 26 februarie 2008.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Vasile Ciurchea

ANEXA Nr. 1

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea subprogramului de tratament şi monitorizare a persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere din cadrul Programului naţional de boli transmisibile

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru implementarea subprogramului de tratament şi monitorizare a persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi tratamentul postexpunere, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuţii:

a) elaborează împreună cu Comisia naţională de luptă anti-SIDA (CNLAS) criteriile de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, criteriile de schimbare a tratamentului, precum şi planul de monitorizare;

b) evaluează semestrial corelarea dintre modificarea schemelor terapeutice pentru medicamentele specifice şi bugetul aprobat pentru asigurarea derulării subprogramului în condiţii de eficienţă economică;

c) evaluează necesităţile şi posibilităţile de creştere a alocaţiei bugetare destinate subprogramului pe baza cererii fundamentate a CNLAS;

d) evaluează împreună cu CNLAS necesitatea implementării în cadrul subprogramului a procedeelor diagnostice şi terapeutice noi, a noilor medicamente şi a tehnologiilor costisitoare, în vederea optimizării actului medical în condiţii de eficienţă economică (încadrarea în bugetul alocat); evaluează impactul bugetar al introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi;

e)  evaluează necesarul şi costurile terapeutice la nivel naţional şi pentru fiecare judeţ pe baza informaţiilor furnizate de CNLAS (număr de pacienţi aflaţi în tratament, scheme terapeutice, pacienţi eligibili aflaţi în aşteptare etc);

f)  fundamentează decizii în vederea asigurării finanţării corespunzătoare, cu încadrarea în bugetul alocat, pe care le înaintează preşedintelui CNAS spre aprobare. Transmite deciziile aprobate de preşedintele CNAS direcţiilor de specialitate din cadrul CNAS, caselor de asigurări de sănătate şi CNLAS;

g) analizează noile scheme de tratament aprobate de CNLAS, verifică încadrarea acestora în bugetul alocat subprogramului şi informează preşedintele CNAS asupra acestor modificări, inclusiv asupra celor ce implică creşteri bugetare;

h) analizează impactul asupra bugetului subprogramului în urma introducerii în lista de medicamente ce se eliberează în cadrul subprogramului a unor medicamente noi;

i) analizează stocurile raportate la nivelul CNAS;

j) face propuneri pentru procedurile de raportare lunară în vederea monitorizării cantitativ-valorice a medicamentelor eliberate;

k) analizează lunar, trimestrial şi anual indicatorii raportaţi la nivelul CNAS;

l) colaborează cu CNLAS la fundamentarea solicitării de finanţare anuală a subprogramului pentru fiecare unitate sanitară, pe care o înaintează preşedintelui CNAS;

m) elaborează circuitul documentelor care să asigure funcţionarea adecvată a Comisiei.

2. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.

3.  Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.

ANEXA Nr. 2

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea subprogramului de tratament al bolnavilor de tuberculoză din cadrul Programului naţional de boli transmisibile

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea subprogramului de tratament al bolnavilor de tuberculoză, denumită în continuare CTB, are următoarele atribuţii:

A. Atribuţii tehnico-medicale:

a) stabileşte protocoalele de terapie ca bază de decontare a medicamentelor specifice tuberculozei (TB), practicate actualmente în ţară la TB cu germeni sensibili (conform Programului naţional de control al tuberculozei);

b)  stabileşte principiile de scheme individualizate pentru bolnavii cu TB rezistentă şi multidrogrezistentă (MDR);

c)  evaluează, la solicitare sau prin sondaje, colaborând cu managerii de judeţe ai Programului naţional de control al tuberculozei, pertinenţa schemelor terapeutice folosite în MDR-TB;

d) analizează schemele terapeutice care includ medicamente costisitoare, în vederea asigurării unui raport optim cost/eficienţă.

B. Atribuţii de evaluare a costurilor actuale şi a bugetelor viitoare:

a) evaluează necesarul de medicamente şi costurile terapeutice la nivel naţional şi pe fiecare judeţ;

b)  elaborează propuneri de bugete anuale pentru fiecare judeţ şi unitate sanitară. Metodologia de stabilire a bugetelor va avea la bază criterii istorice (valoarea medie a comenzilor pe ultimul semestru, valoarea medie a medicamentelor efectiv consumate pe ultimul semestru, valoarea stocurilor la data evaluării, date privind raportările de bolnavi, date privind raportările de bolnavi din modulul de supraveghere centralizată a Institutului de Pneumoftiziologie „Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti).

2. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul CTB.

3. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, CTB va avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui CTB sau a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

ANEXA Nr. 3

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de oncologie

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de oncologie, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuţii:

a) aprobă iniţierea şi/sau continuarea tratamentelor cu medicamente care se eliberează cu aprobarea comisiilor de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), cu respectarea protocoalelor naţionale, adaptate la cele europene. Comisia nu emite aprobări de terapie retroactive;

b)  întocmeşte dosar pentru fiecare bolnav pentru care a primit prin fax sau poştă referat de necesitate în vederea aprobării iniţierii sau continuării tratamentului;

c)  elaborează criterii de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi a planului de monitorizare;

d)  elaborează, pe bază de dovezi protocoale terapeutice şi scheme terapeutice, care vor fi utilizate în vederea decontării. Protocoalele vor avea la baza Ghidurile Societăţii Europene de Oncologie Medicala - ESMO;

e) aprobă şi modifică schemele terapeutice pentru medicamentele specifice în condiţii de eficienţă economică (buget aprobat);

f)  evaluează sistematic tehnologiile medicale în vederea susţinerii deciziilor privind proceduri diagnostice şi terapeutice, medicamente;

g)  evaluează necesarul şi costurile terapeutice la nivel naţional, pentru fiecare judeţ;

h) elaborează un raport semestrial care conţine: numărul pacienţilor intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor care termină tratamentul în următorul semestru, pe scheme terapeutice şi diagnostic;

i) informează casele de asigurări de sănătate şi direcţiile CNAS implicate în derularea programului asupra deciziilor emise în vederea asigurării finanţării;

j) elaborează circuitul documentelor care să asigure funcţionarea adecvată a Comisiei;

k) face propuneri pentru procedurile de raportare lunară, în vederea monitorizării cantitativ-valorice a medicamentelor prescrise;

l) analizează impactul asupra bugetului alocat programului în urma introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi.

2. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, după caz, întâlniri extraordinare la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.

3.  Actele oficiale ale Comisiei sunt semnate numai de membrii acesteia.

4. Comisia elaborează formularul-tip al deciziilor de aprobare pentru tratament.

5. Fiecare membru al Comisiei are drept de vot, dar nu şi de veto.

6. Circuitul documentelor:

a) casele de asigurări de sănătate au obligaţia şi responsabilitatea să transmită la CNAS referatele completate ale pacienţilor în vederea aprobării iniţierii şi/sau continuării tratamentului solicitat;

b)  referatele vor fi transmise de casele de asigurări de sănătate la CNAS prin poştă sau prin fax, în timp util, având număr de înregistrare şi antetul casei de asigurări de sănătate respective, astfel încât toţi pacienţii să fie luaţi în evidenţă atât în teritoriu, cât şi la CNAS;

c) dosarele pacienţilor, întocmite la nivelul Comisiei, pentru iniţierea tratamentului trebuie să conţină: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul curant, validat de medicul coordonator, investigaţiile care susţin diagnosticul şi evoluţia bolii;

d)  pentru dosarele incomplete întreaga responsabilitate pentru lipsa de acoperire a reţetei revine în exclusivitate medicului curant şi caselor de asigurări de sănătate în evidenţa cărora se află pacienţii.

ANEXA Nr. 4

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu insuficienţă renală cronică, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuţii:

a)  stabileşte schemele terapeutice pentru modalităţile de supleere renală;

b)  elaborează criteriile de eligibilitate pentru terapia de supleere renală;

c) stabileşte criteriile de excludere din program a bolnavilor dializaţi;

d)  analizează lunar, trimestrial şi anual indicatorii realizaţi raportaţi, la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS);

e) solicită lunar Direcţiei programe naţionale din cadrul CNAS situaţia bolnavilor hemodializaţi şi a celor dializaţi peritoneal;

f) stabileşte metodologia de derulare a programului;

g)  evaluează şi fundamentează solicitarea de finanţare a programului în vederea elaborării proiectului de ordin;

2. în vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.

3. Comisia se va întâlni semestrial cu şefii centrelor de dializă şi cu responsabilii judeţeni la sediul CNAS, în vederea analize derulării programului.

4.  Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.

ANEXA Nr. 5

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de diabet zaharat

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de diabet zaharat, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuţii:

a)  elaborează criterii de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum şi planul de monitorizare;

b) verifică prin sondaj concordanţa dintre prescripţia medicală şi diagnosticul pacientului, utilizând protocoale şi scheme terapeutice elaborate de comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice şi comisia de specialitate a Colegiului Medicilor din România;

c) evaluează necesarul şi costurile terapeutice pe fiecare tip de tratament (insulina, ADO şi mixt) pentru fiecare judeţ;

d) elaborează circuitul documentelor care să asigure funcţionarea adecvată a Comisiei;

e) face propuneri pentru procedurile de raportare lunară în vederea monitorizării cantitativ-valorice a medicamentelor prescrise;

f)  analizează impactul asupra bugetului alocat programului în urma introducerii unor medicamente noi şi/sau a unor indicaţii terapeutice noi;

g)  evaluează şi fundamentează solicitarea de finanţare a programului în vederea elaborării proiectului de ordin.

2. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare la sediul CNAS şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

3.  Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.

ANEXA Nr. 6

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea subprogramului de tratament al bolnavilor cu scleroză multiplă din cadrul Programului naţional de boli neurologice

1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea subprogramului de tratament al bolnavilor cu scleroză multiplă, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuţii:

a) stabileşte schemele terapeutice pentru prevenţia secundară a pacienţilor cu scleroză multiplă;

b) elaborează criteriile de eligibilitate pentru terapia imunomodulatoare;

c) stabileşte criteriile de excludere din program a bolnavilor cu scleroză multiplă;

d) stabileşte criterii de schimbare a tratamentului cu un alt imunomodulator;

e)  stabileşte arondarea judeţelor la unităţile sanitare prin care se derulează subprogramul, specializate în terapia imunomodulatoare a sclerozei multiple;

f)  analizează lunar, trimestrial şi anual indicatorii realizaţi, raportaţi la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate {CNAS);

g) analizează stocurile raportate la nivelul CNAS;

h) solicită coordonatorilor teritoriali situaţia bolnavilor cu scleroză multiplă;

i) realizează baza de date (Registrul bolnavilor cu scleroză multiplă în format electronic) utilizând softul pus la dispoziţie de CNAS;

j) analizează situaţia bolnavilor cu scleroză multiplă introduşi în baza de date a Comisiei de coordonatorii teritoriali (bolnavi în tratament, bolnavi în aşteptare pentru tratament, bolnavi aflaţi în studiu);

k) stabileşte metodologia de derulare a subprogramului „Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: scleroză multiplă";

l) evaluează şi fundamentează în raport cu numărul de bolnavi propunerea de fonduri pentru anul următor;

m) analizează dosarele bolnavilor cu scleroză multiplă transmise de coordonatorii teritoriali în vederea aprobării tratamentului;

n) aprobă în condiţii de eficienţă economică (buget aprobat) referatele de justificare pentru iniţierea tratamentului cu medicamentele care se eliberează cu aprobarea comisiilor de la nivelul CNAS, cuprinse la subprogramul de tratament al sclerozei multiple, transmise de coordonatorii teritoriali ai subprogramului împreună cu documentele necesare justificării propunerii de tratament. Dosarele bolnavilor cu scleroză multiplă transmise Comisiei pentru iniţierea tratamentului trebuie să cuprindă: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul coordonator teritorial, copii de pe analizele medicale care susţin diagnosticul, respectiv examen RMN recent (craniu+/-coloană), potenţiale evocate, analiza LCR, copii de pe analizele biologice recente (hemoleucogramă, probe hepatice, hormoni tiroidieni), precum şi consimţământul informat semnat (specimen de semnătură) şi datat al bolnavului. Referatul de justificare va fi conform modelului din anexa nr. 3C la Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 574/269/2008 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor de sănătate în anul 2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi se va completa cu următoarele informaţii: date de identitate ale bolnavului (adresă, telefon), informaţii privind evoluţia bolii (debut, număr pusee), boli asociate, rezultatul examenului neurologic recent şi scorul EDSS. Dosarele complete vor fi transmise la CNAS în timp util, iar referatele de justificare vor avea număr de înregistrare cu antetul casei de asigurări de sănătate respective, astfel încât toţi pacienţii să fie luaţi în evidenţă atât la casele de asigurări judeţene, cât şi la CNAS. Bolnavii cu scleroză multiplă ale căror dosare sunt transmise Comisiei pentru iniţierea tratamentului sunt bolnavii aflaţi în baza de date a Comisiei pe liste de aşteptare. Pentru dosarele incomplete întreaga responsabilitate pentru disfuncţionalităţi în asigurarea tratamentului revine în exclusivitate medicului curant şi medicului coordonator în evidenţa cărora se află bolnavii cu scleroză multiplă. Orice modificare în conduita terapeutică a bolnavilor beneficiari de program, respectiv întrerupere sau schimbare de tratament, va fi comunicată în scris Comisiei în maximum 10 zile de la modificarea acesteia de către coordonatorul teritorial;

o) poate solicita completarea dosarului unui bolnav cu documente justificative privind evoluţia bolii şi terapia administrată, boli asociate, examen psihiatric;

p) elaborează formularul-tip al deciziilor de aprobare pentru tratament;

q) transmite, prin fax, deciziile de aprobare pentru tratament caselor de asigurări de sănătate, respectiv medicului coordonator de subprogram, în termen de două zile lucrătoare de la aprobare.

2. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.

3. Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.

4. Comisia se va întâlni trimestrial cu coordonatorii teritoriali la sediul CNAS, în vederea analizei derulării subprogramului.

ANEXA Nr. 7

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Comisiei de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie si alte boli rare

I.1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare - Subcomisia de experţi pentru tratamentul specific talasemiei şi hemofiliei, denumită în continuare Comisie, are următoarele atribuţii:

a) elaborează criteriile de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor cu hemofilie şi talasemie beneficiari de tratament în cadrul programului, criteriile de schimbare a tratamentului, precum şi planul de monitorizare;

b) analizează trimestrial şi anual indicatorii realizaţi, raportaţi la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS);

c) analizează stocurile medicamentelor specifice tratamentului hemofiliei şi talasemiei, raportate la nivelul CNAS;

d) evaluează şi fundamentează solicitarea de finanţare a programului (componenta corespunzătoare tratamentului bolnavilor cu hemofilie şi talasemie) în vederea elaborării proiectului de ordin pentru anul următor;

e) aprobă în condiţii de eficienţă economică (buget aprobat) referatele de justificare pentru iniţierea şi continuarea tratamentului cu medicamentele care se eliberează cu aprobarea comisiilor de la nivelul CNAS, cuprinse în Programul naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare, transmise de coordonatorii teritoriali ai programului împreună cu documentele necesare justificării propunerii de tratament. Dosarele bolnavilor cu talasemie transmise Comisiei pentru iniţierea şi continuarea tratamentului trebuie să cuprindă: referatul de justificare, parafat şi semnat de medicul coordonator teritorial, datele de identitate ale bolnavului (inclusiv adresă şi telefon), informaţii privind evoluţia bolii, investigaţiile care susţin diagnosticul, respectiv analize biologice recente. Dosarele complete vor fi transmise la CNAS, în timp util, iar referatele de justificare vor avea număr de înregistrare cu antetul casei de asigurări de sănătate respective, astfel încât toţi pacienţii să fie luaţi în evidenţă atât în teritoriu, cât şi la CNAS. Pentru dosarele incomplete întreaga responsabilitate pentru disfuncţionalităţi în asigurarea tratamentului revine în exclusivitate medicului curant şi medicului coordonator în evidenţa cărora se află bolnavii cu talasemie. Comisia nu emite aprobări de terapie retroactive;

f) Comisia poate solicita coordonatorilor teritoriali ai programului completarea dosarului unui bolnav cu documente justificative privind evoluţia bolii şi terapia administrată, boli asociate etc;

g) transmite, prin fax, referatele aprobate caselor de asigurări de sănătate, respectiv medicului coordonator de program, în termen de două zile lucrătoare de la aprobare.

2. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.

3.  Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.

I1.1. Comisia de experţi a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru implementarea Programului naţional de hemofilie, talasemie şi alte boli rare - Subcomisia de experţi pentru tratamentul bolnavilor cu mucoviscidoza (fibroză chistică) denumită în continuare Comisie are următoarele atribuţii:

a) stabileşte schemele terapeutice pentru bolnavii cu mucoviscidoza beneficiari de program conform normelor europene cuprinse în Ghidul de management în mucoviscidoza (fibroză chistică);

b) elaborează criteriile de eligibilitate, de excludere şi de prioritizare a pacienţilor cu mucoviscidoza, beneficiari de tratament în cadrul programului, criteriile de schimbare a tratamentului, precum şi planul de monitorizare;

c) propune repartiţia numărului de bolnavi cu mucoviscidoza pe centrele regionale de mucoviscidoza şi judeţele arondate acestora, prin care se derulează programul;

d) analizează semestrial şi anual indicatorii realizaţi, raportaţi la nivel CNAS;

e) stabileşte metodologia de derulare a programului pentru bolnavii cu mucoviscidoza;

f)  evaluează şi fundamentează solicitarea de finanţare a programului (componenta corespunzătoare tratamentului bolnavilor cu mucoviscidoza) în vederea elaborării proiectului de ordin pentru anul următor.

2. In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia va avea întâlniri lunare şi, după caz, întâlniri extraordinare, la convocarea preşedintelui Comisiei sau a preşedintelui CNAS.

3.  Circuitul informaţiei şi al documentelor va fi asigurat de secretarul Comisiei.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 759/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 759 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu