Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.744 din 23.09.2011

pentru stabilirea condiţiilor care pot fi asociate tarifelor de aeroport şi a criteriilor care pot fi aplicate la diferenţierea tarifelor de aeroport
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 708 din 07 octombrie 2011



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 4 lit. v) şi ale art. 31 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 455/2011 privind tarifele de aeroport, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin: Articolul 1(1) Prezentul ordin se aplică tuturor aeroporturilor civile din România deschise utilizării publice, precum şi următoarelor tarife de aeroport:a)tariful de aterizare; b)tariful de iluminare; c)tariful de staţionare; d)tariful de servicii pentru pasageri; e)tariful de dezvoltare; f)tariful de tranzit; g)tariful de transfer; h)tariful de securitate aeroportuară. (2) Prezentul ordin nu se aplică în cazul tarifelor percepute pentru furnizarea serviciilor de navigaţie aeriană de rută şi terminală în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.794/2006 al Comisiei din 6 decembrie 2006 de stabilire a unei scheme comune de tarifare pentru serviciile de navigaţie aeriană, al tarifelor percepute pentru furnizarea serviciilor de handling la sol, prevăzute în anexa la Reglementarea aeronautică civilă română privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturi - RACR-APSH, ediţia 03/2007, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 101/2007, sau al tarifelor percepute pentru finanţarea asistenţei acordate pasagerilor cu handicap ori pasagerilor cu mobilitate redusă, prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1.107/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu handicap şi ale persoanelor cu mobilitate redusă pe durata călătoriei pe calea aerului.(3) Decizia aplicării tarifelor de aeroport prevăzute la alin. (1) aparţine administratorului aeroportului.(4) În cazul în care administratorul unui aeroport intenţionează să aplice şi alte tarife de aeroport decât cele prevăzute la alin. (1) şi (2), acesta informează Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în vederea stabilirii şi aprobării prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii a condiţiilor ce pot fi asociate respectivelor tarife. Articolul 2În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)tranzit înseamnă continuarea de către pasager a călătoriei cu un zbor având acelaşi indicativ ca zborul de sosire; b)transfer înseamnă continuarea de către pasager a călătoriei cu un zbor având un indicativ diferit de cel al zborului de sosire, fără a depăşi 24 de ore între zborul de sosire şi cel de plecare de pe respectivul aeroport; c)pasager înseamnă orice persoană care se îmbarcă sau debarcă dintr-o aeronavă, alta decât un membru al echipajului de zbor sau un membru al unei echipe de inspecţie/control aflat în exercitarea atribuţiilor de serviciu; d)termenii de aeroport, administrator al aeroportului, utilizator al aeroportului şi tarif de aeroport sunt definiţi conform art. 4 lit. a)-d) din Hotărârea Guvernului nr. 455/2011 privind tarifele de aeroport. Articolul 3(1) Cu excepţia cazurilor în care decide aplicarea criteriilor prevăzute la alin. (2), administratorul unui aeroport nu poate aplica tarife de aeroport diferite pentru acelaşi tip de servicii prestate utilizatorilor aeroportului sau pentru utilizarea de către aceştia a aceleiaşi infrastructuri/facilităţi aeroportuare.(2) Criteriile în baza cărora administratorul aeroportului poate aplica tarife de aeroport diferite pentru acelaşi tip de servicii prestate utilizatorilor aeroportului sau pentru utilizarea de către aceştia a aceleiaşi infrastructuri/facilităţi aeroportuare sunt:a)încurajarea efectuării zborurilor la/de la aeroportul în cauză cu aeronave cu emisii scăzute de zgomot sau noxe; b)descurajarea operării pe durata nopţii, în cazul aeroporturilor situate în vecinătatea aglomeraţiilor urbane; c)descurajarea operării în afara orelor normale de funcţionare a aeroportului. (3) Administratorul unui aeroport care decide aplicarea unor tarife diferite pentru acelaşi tip de servicii prestate utilizatorilor aeroportului sau pentru utilizarea de către aceştia a aceleiaşi infrastructuri/facilităţi aeroportuare, în baza criteriilor prevăzute la alin. (2), publică respectivele tarife în Publicaţia de informare aeronautică AIP - România, împreună cu perioada şi, după caz, condiţiile de aplicare a acestora. Articolul 4(1) În vederea aplicării tarifelor de aeroport în mod nediscriminatoriu şi fără denaturarea concurenţei între utilizatorii aeroportului, administratorul unui aeroport poate asocia tarifelor de aeroport numai condiţiile prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Condiţiile menţionate la alin. (1) se completează cu prevederile art. 31 alin. (2)-(4) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Tarifele de aeroport împreună cu condiţiile asociate se publică prin grija administratorului aeroportului în Publicaţia de informare aeronautică AIP - România şi se aplică la 6 luni de la publicare.(4) Administratorul unui aeroport poate aplica, în mod nediscriminatoriu şi cu respectarea legislaţiei privind concurenţa şi ajutorul de stat, inclusiv a Orientărilor comunitare privind finanţarea aeroporturilor şi ajutorul la înfiinţare pentru companiile aeriene cu plecare de pe aeroporturi regionale, un sistem de stimulente pentru:a)operarea pe noi destinaţii; b)operarea cu aeronave cu greutatea sub 2 tone. Articolul 5(1) Administratorul unui aeroport care nu beneficiază de compensaţii pentru ducerea la îndeplinire a unei obligaţii de serviciu public are dreptul de a asocia tarifelor de aeroport condiţii suplimentare celor prevăzute la art. 4 alin. (1).(2) Atunci când decide să asocieze condiţii suplimentare tarifelor de aeroport, administratorul aeroportului prevăzut la alin. (1) se asigură că respectivele condiţii nu denaturează concurenţa între utilizatorii aeroportului şi se aplică în mod nediscriminatoriu şi transparent. Articolul 6Publicarea în sistemele informatice utilizate pentru vânzarea documentelor de transport a tarifelor de aeroport se face cu respectarea denumirilor, a valorilor acestora şi a condiţiilor de aplicare prevăzute în Publicaţia de informare aeronautică AIP - România. Articolul 7(1) În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, administratorii aeroporturilor vor lua măsurile necesare pentru adaptarea tarifelor de aeroport şi a condiţiilor asociate în conformitate cu prevederile prezentului ordin şi pentru publicarea acestora în Publicaţia de informare aeronautică AIP - România.(2) Administratorii aeroporturilor care au încheiate contracte de operare cu utilizatorii aeroportului vor aplica prevederile prezentului ordin de la data expirării acestor contracte, dar nu mai târziu de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu ANEXĂCONDIŢIILE care pot fi asociate tarifelor de aeroport 1. Condiţii asociate tarifului de aterizare a)Tariful se calculează pe greutatea maximă la decolare certificată a aeronavei. b)Fracţiunile de tonă mai mici de 500 kg se neglijează, iar cele mai mari de 500 kg se consideră o tonă; aeronavele cu masa maximă la decolare mai mică de 500 kg vor fi tarifate pentru o tonă. c)Tariful se percepe pentru o aterizare şi o decolare şi dă dreptul la:utilizarea facilităţilor şi a instalaţiilor aeroportului, cu excepţia balizajului luminos;utilizarea suprafeţelor şi a facilităţilor terminalelor, cu excepţia celor tarifate separat;staţionarea aeronavei, dar nu mai mult de două ore după aterizare. d)Tariful include, după caz, şi costurile aeroportului cu obiectivele de investiţii şi lucrările de întreţinere aferente suprafeţelor de mişcare pentru aeronave. e)În scopul încurajării creşterii frecvenţei de operare, administratorul aeroportului poate aplica reduceri de maximum 50% la tariful de aterizare, în funcţie de numărul de mişcări, în trepte de maximum 5%.2. Condiţii asociate tarifului de iluminare a)Tariful se calculează pe greutatea maximă la decolare certificată a aeronavei. b)Fracţiunile de tonă mai mici de 500 kg se neglijează, iar cele mai mari de 500 kg se consideră o tonă; aeronavele cu masa maximă la decolare mai mică de 500 kg vor fi tarifate pentru o tonă. c)Tariful se percepe pentru fiecare aterizare şi pentru fiecare decolare efectuate cu utilizarea instalaţiei de balizaj luminos şi/sau a dispozitivelor de iluminare ale aeroportului.3. Condiţii asociate tarifului de staţionare a)Tariful se calculează pe greutatea maximă la decolare certificată a aeronavei şi pe intervalul de staţionare. b)Fracţiunile de tonă mai mici de 500 kg se neglijează, iar cele mai mari de 500 kg se consideră o tonă; aeronavele cu masa maximă la decolare mai mică de 500 kg vor fi tarifate pentru o tonă. c)Tariful se percepe pentru fiecare oră sau fracţiune de oră de staţionare a aeronavei pe aeroport, cu excepţia primelor două ore după aterizare. Fracţiunea de oră se stabileşte la 15 minute.4. Condiţii asociate tarifului de servicii pentru pasageri a)Tariful se percepe pentru fiecare pasager care se îmbarcă pe aeroport, având punctul de plecare în aeroportul respectiv. b)Tariful nu se aplică pasagerilor în tranzit, în transfer şi copiilor mai mici de 2 ani.5. Condiţii asociate tarifului de dezvoltare a)Tariful se percepe pentru fiecare pasager care se îmbarcă pe aeroport, având punctul de plecare în aeroportul respectiv, şi se publică împreună cu perioada de aplicare. b)Tariful se percepe pe perioada derulării obiectivelor de investiţii pentru finanţarea cărora este aplicat. c)Tariful se stabileşte în mod transparent, cu informarea utilizatorilor aeroportului cu privire la obiectivele de investiţii care se finanţează din respectivul tarif şi durata de aplicare a tarifului. d)Tariful nu se aplică pasagerilor în tranzit, în transfer şi copiilor mai mici de 2 ani.6. Condiţii asociate tarifului de tranzit a)Tariful se percepe pentru fiecare pasager aflat în tranzit care debarcă din aeronavă. b)Tariful nu se aplică copiilor mai mici de 2 ani.7. Condiţii asociate tarifului de transfer a)Tariful se percepe pentru fiecare pasager care se îmbarcă pe aeroport, aflat în transfer pe respectivul aeroport. b)Tariful nu se aplică copiilor mai mici de 2 ani. c)Tariful include, după caz, şi costurile aeroportului cu obiectivele de investiţii aferente operaţiunilor de transfer, cu respectarea cerinţelor prevăzute la pct. 5 lit. b) şi c), precum şi costurile cu securitatea aeroportuară aferente pasagerilor în transfer.8. Condiţii asociate tarifului de securitate aeroportuară a)Condiţiile asociate tarifului de securitate sunt cele prevăzute în Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.190/2005 privind utilizarea tarifului de securitate aeroportuară, cu modificările ulterioare. b)Tariful nu se aplică pasagerilor în tranzit, în transfer şi copiilor mai mici de 2 ani.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 744/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 744 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 744/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu