Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 727 din 29 septembrie 2003

pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedurile nationale pentru autorizarea si supravegherea produselor medicinale de uz veterinar

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 787 din  7 noiembrie 2003


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 31 alin. (1) din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974, republicata,
    in baza Hotararii Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului,
    vazand Referatul de aprobare nr. 156.429 din 12 septembrie 2003, intocmit de Agentia Nationala Sanitara Veterinara,

    ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Norma sanitara veterinara privind procedurile nationale pentru autorizarea si supravegherea produselor medicinale de uz veterinar, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Institutele centrale de profil si directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Agentia Nationala Sanitara Veterinara va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 4
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice alta dispozitie contrara.
    Art. 5
    Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

             Ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului,
                                Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                           NORMA SANITARA VETERINARA
privind procedurile nationale pentru autorizarea si supravegherea produselor medicinale de uz veterinar

    TITLUL I
    Definitii si scop

    Art. 1
    Prezenta norma sanitara veterinara are drept scop stabilirea procedurilor nationale pentru autorizarea si supravegherea produselor medicinale de uz veterinar.
    Art. 2
    (1) Definitiile stabilite de Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare, precum si de Norma sanitara veterinara privind armonizarea legilor Romaniei cu ale statelor membre ale Uniunii Europene in legatura cu produsele medicinale de uz veterinar se vor aplica in scopul prezentei norme sanitare veterinare.
    (2) Persoana juridica sau fizica responsabila de comercializarea produselor medicinale veterinare la care se refera prezenta norma sanitara veterinara trebuie sa fie autorizata de autoritatea veterinara centrala a Romaniei.
    Art. 3
    (1) Un produs medicinal veterinar mentionat in partea A din anexa la prezenta norma sanitara veterinara poate fi comercializat in Romania numai daca a fost acordata pentru aceasta de catre autoritatea veterinara centrala a Romaniei, o autorizatie de comercializare, in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    (2) Persoana juridica sau fizica responsabila de comercializarea unui produs medicinal veterinar mentionat in partea B din anexa la prezenta norma sanitara veterinara trebuie sa solicite autoritatii veterinare centrale a Romaniei acordarea autorizatiei de comercializare a unui produs medicinal veterinar, in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    Art. 4
    (1) Pentru a obtine autorizatia in conformitate cu prevederile art. 3, persoana juridica sau fizica responsabila de comercializarea unui produs medicinal veterinar trebuie sa trimita o cerere autoritatii veterinare centrale a Romaniei, iar dupa analizarea acesteia, va fi transmisa Comisiei pentru autorizarea, testarea, inregistrarea si supravegherea produselor farmaceutice veterinare si a altor produse de uz veterinar.
    (2) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va stabili modelul de autorizatie, va emite si va aproba autorizatiile de comercializare pentru produse medicinale de uz veterinar, in conformitate cu prevederile titlului II.

    TITLUL II
    Autorizarea si supravegherea produselor medicinale de uz veterinar

    CAP. 1
    Expedierea si examinarea solicitarilor pentru aprobarea si reinnoirea autorizatiei

    Art. 5
    (1) Comisia pentru autorizarea, testarea, inregistrarea si supravegherea produselor farmaceutice veterinare si a altor produse de uz veterinar, aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 324/2001, redefinita prin prezenta norma sanitara veterinara drept Comitetul pentru Produse Medicinale Veterinare, denumit in continuare Comitet, stabilit prin art. 1 alin. (18) din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare, care este responsabil pentru formularea opiniei asupra oricarui aspect privind acceptarea dosarelor transmise in conformitate cu procedura centralizata, acordarea, modificarea, suspendarea sau anularea autorizatiei de comercializare a unui produs medicinal veterinar, acordata in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    (2) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va stabili componenta si competentele Comitetului inainte de publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei norme sanitare veterinare.
    Art. 6
    (1) Cererea pentru autorizarea unui produs medicinal veterinar trebuie sa fie insotita de informatiile si documentele la care se refera Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare.
    (2) In cazul unui produs medicinal de uz veterinar ce contine sau consta in organisme modificate genetic, in conformitate cu art. 2 alin. (1) si (2) din Norma sanitara veterinara privind eliberarea deliberata in mediu a organismelor modificate genetic, cererea trebuie, de asemenea, insotita de:
    a) o copie a oricarui accept scris al autoritatii veterinare centrale a Romaniei privind eliberarea deliberata in mediu a organismelor modificate genetic in scopuri de cercetare si dezvoltare, in conformitate cu cele precizate in partea B din Norma sanitara veterinara privind eliberarea deliberata in mediu a organismelor modificate genetic;
    b) dosarul tehnic complet care furnizeaza informatiile cerute in conformitate cu cele prevazute la anexele nr. 2 si 3 la Norma sanitara veterinara privind eliberarea deliberata in mediu a organismelor modificate genetic si evaluarea riscului de mediu rezultat din aceste informatii, precum si rezultatele oricaror investigatii realizate in scopul cercetarii.
    (3) Art. 11 - 18 din Norma sanitara veterinara privind eliberarea deliberata in mediu a organismelor modificate genetic nu se aplica produselor medicinale veterinare ce contin sau care constau din organisme modificate genetic.
    (4) Cererea trebuie insotita, de asemenea, de dovada achitarii taxei la autoritatea veterinara centrala a Romaniei din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
    (5) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei se va asigura ca Comitetul isi va exprima opinia in termen de 210 zile de la primirea unei cereri valabile.
    (6) In cazul unui produs medicinal veterinar ce contine sau consta din organisme modificate genetic, opinia Comitetului trebuie sa respecte cerintele de siguranta a mediului stabilite de Norma sanitara veterinara privind eliberarea deliberata in mediu a organismelor modificate genetic, pentru a se asigura ca sunt luate toate masurile corespunzatoare in vederea evitarii efectelor adverse privind sanatatea publica si mediul ce pot aparea la eliberarea deliberata in mediu sau comercializarea acestor produse. Pe durata procesului de evaluare a solicitarii pentru autorizatii de comercializare a produselor medicinale veterinare ce contin sau care constau din organisme modificate genetic, autoritatea veterinara centrala a Romaniei se va consulta cu Comitetul in aceasta privinta.
    (7) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, in colaborare cu Comitetul si partile interesate, va stabili un ghid detaliat al modului in care urmeaza a fi prezentate solicitarile de autorizare.
    Art. 7
    Pentru a-si pregati opinia, Comitetul trebuie:
    a) sa verifice daca informatiile si documentele transmise in conformitate cu prevederile art. 6 sunt conforme cu Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare si sa examineze daca sunt indeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei de comercializare, specificate in prezenta norma sanitara veterinara;
    b) sa solicite laboratorului de stat de referinta sau unui laborator desemnat in acest scop sa testeze produsul medicinal veterinar, materiile prime si, daca este necesar, produsele intermediare si alte materiale constituente, pentru a se asigura ca sunt respectate metodele de control folosite de fabricant si descrise in solicitare;
    c) sa solicite laboratorului de stat de referinta sau unui laborator desemnat in acest scop sa verifice, utilizand probe furnizate de solicitant, daca metoda analitica de detectare propusa de acesta este in conformitate cu prevederile art. 1 alin. (9) din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare si este adecvata utilizarii pentru controale de rutina, pentru a se decela prezenta nivelurilor de reziduuri ce depasesc limita maxima de reziduuri acceptata de tara noastra, in conformitate cu Norma sanitara veterinara ce stabileste o procedura nationala pentru determinarea limitelor maxime de reziduuri ale produselor medicamentoase veterinare in alimentele de origine animala;
    d) in cazul in care se considera necesar, sa ceara solicitantului sa completeze informatiile ce insotesc solicitarea, intr-o limita de timp determinata. Atunci cand Comitetul isi exprima opinia, limita de timp stabilita la art. 6 alin. (5) trebuie sa fie prelungita pana cand vor fi furnizate informatiile necesare. De asemenea, aceasta limita de timp trebuie prelungita pentru perioada de timp ce-i permite solicitantului sa-si pregateasca motivarile verbale si scrise.
    Art. 8
    (1) Dupa primirea unei solicitari scrise din partea Comitetului, Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si Medicamentelor de Uz Veterinar trebuie sa trimita acestuia informatiile care stabilesc faptul ca fabricantul produsului medicinal veterinar sau importatorul din tari terte este capabil sa fabrice produsul medicinal veterinar in cauza si/sau sa efectueze testele de control necesare, in conformitate cu informatiile si documentele prevazute la art. 6.
    (2) In cazul in care se considera necesar, pentru a completa examinarea unei solicitari, Comitetul poate cere solicitantului sa accepte o inspectie specifica a locului de fabricare a produsului medicinal veterinar in cauza. Inspectia trebuie efectuata in limita de timp la care se refera art. 6 si va fi efectuata de catre inspectori care detin calificarea corespunzatoare si care, daca este necesar, pot fi insotiti de un raportor sau de un expert desemnat de Comitet.
    Art. 9
    (1) In cazul in care opinia Comitetului este aceea ca:
    a) solicitarea nu indeplineste criteriile de autorizare mentionate de prezenta norma sanitara veterinara;
    b) sumarul caracteristicilor produsului propus de catre solicitant, in conformitate cu prevederile art. 6, trebuie sa fie modificat;
    c) etichetarea sau prospectul produsului nu este in conformitate cu Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produsele medicinale veterinare;
    d) autorizatia trebuie sa fie acordata cu respectarea conditiilor prevazute la art. 13 alin. (2), Comitetul trebuie sa informeze despre aceasta solicitantul. Intr-un interval de 15 zile de la primirea opiniei, solicitantul poate trimite o nota scrisa autoritatii veterinare centrale a Romaniei, prin care sa notifice ca doreste sa faca apel. In acest caz, el va trimite motivari detaliate pentru apelul sau catre autoritatea veterinara centrala a Romaniei, in termen de 60 de zile de la primirea opiniei Comitetului. In termen de 60 de zile de la primirea motivarilor pentru apel, autoritatea veterinara centrala a Romaniei va solicita Comitetului sa delibereze daca opinia sa trebuie sa fie revizuita si motivele privind concluziile la care s-a ajuns la apelul care trebuie anexat la raportul de evaluare la care se refera alin. (2).
    (2) In termen de 30 de zile, Comitetul va trimite opinia finala autoritatii veterinare centrale a Romaniei si solicitantului, impreuna cu raportul ce descrie evaluarea produsului medicinal veterinar de catre Comitet si motivatia concluziilor sale.
    (3) In cazul unei opinii favorabile, pentru acordarea autorizatiei de comercializare a unui produs medicinal veterinar in cauza, trebuie sa fie anexate la opinie urmatoarele documente:
    a) sumarul caracteristicilor produsului la care se refera art. 1 alin. (9) din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare. Atunci cand este necesar, acesta va reflecta diferentele dintre conditiile veterinare existente in statele membre ale Uniunii Europene, tari terte si Romania;
    b) in cazul unui produs medicinal veterinar destinat administrarii la animalele de interes economic, o prezentare a nivelului maxim al reziduurilor care este acceptat de Romania in conformitate cu Norma sanitara veterinara ce stabileste o procedura nationala pentru determinarea limitelor maxime de reziduuri ale produselor medicinale veterinare in alimentele de origine animala, stabilind o procedura comunitara pentru stabilirea limitelor maxime de reziduuri ale produselor medicinale de uz veterinar in alimentele de origine animala;
    c) detalii ale tuturor conditiilor sau restrictiilor care trebuie sa fie impuse la distributia sau utilizarea produsului medicinal veterinar in cauza, incluzand conditiile in baza carora produsul medicinal veterinar poate fi disponibil utilizatorilor, in conformitate cu Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare;
    d) textul etichetei si prospectul produsului, propuse de catre solicitant, prezentate in conformitate cu prevederile Normei sanitare veterinare privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare;
    e) raportul de evaluare.
    Art. 10
    (1) In termen de 30 de zile de la primirea opiniei Comitetului, autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa pregateasca un proiect al deciziei care urmeaza sa fie luata in privinta solicitarii. In cazul unui proiect de decizie care are in vedere acordarea autorizatiei de comercializare, trebuie sa fie anexate documentele la care se face referire in art. 9 alin. (3) lit. a) - d). In cazul in care, in mod exceptional, proiectul de decizie nu este in conformitate cu opinia Comitetului, autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie, de asemenea, sa anexeze o explicatie detaliata privind motivele diferentelor de opinie. Proiectul deciziei va fi trimis solicitantului.
    (2) Decizia finala privind solicitarea trebuie adoptata in conformitate cu procedura nationala stabilita de autoritatea veterinara centrala a Romaniei.
    (3) Regulile de procedura trebuie sa fie modificate pentru a se tine cont de responsabilitatile incredintate Comitetului in conformitate cu prezenta norma sanitara veterinara. Aceste modificari vor implica urmatoarele:
    a) facand exceptie cazurile la care se refera alin. (1), opinia Comitetului trebuie obtinuta in scris;
    b) autoritatea veterinara centrala a Romaniei are permisiunea ca in cel putin 28 de zile sa trimita Comitetului observatii scrise cu privire la proiectul de decizie;
    c) autoritatea veterinara centrala a Romaniei este imputernicita sa solicite ca proiectul de decizie sa fie discutat de Comitet, dand detalii asupra motivelor sale. In cazul in care observatiile scrise ale autoritatii veterinare centrale a Romaniei impun noi intrebari, importante, de natura stiintifica si tehnica, ce nu au fost adresate Comitetului, presedintele poate suspenda procedura si va trimite solicitarea inapoi autoritatii veterinare centrale a Romaniei pentru consideratii ulterioare;
    d) autoritatea veterinara centrala a Romaniei va adopta procedurile necesare pentru aplicarea prevederilor mentionate la lit. c).
    (4) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate informa, la cerere, toate persoanele interesate de decizia finala.
    Art. 11
    (1) Fara a se aduce atingere altor prevederi ale legislatiei nationale, autorizatia prevazuta la art. 3 poate fi refuzata daca, dupa verificarea informatiilor si documentelor trimise in conformitate cu prevederile art. 5, se dovedeste ca:
    a) produsul medicinal de uz veterinar este daunator in conditiile de utilizare stabilite la momentul solicitarii autorizatiei, ca nu are efect terapeutic sau solicitantul nu a prezentat dovezi suficiente referitoare la efectul asupra speciilor de animale care urmeaza a fi tratate sau compozitia calitativa si cantitativa nu este cea declarata;
    b) perioada de asteptare recomandata de solicitant nu este suficienta pentru a se asigura ca alimentele obtinute de la animalele tratate nu contin reziduuri ce pot constitui un pericol pentru consumator sau aceasta perioada este insuficient demonstrata;
    c) produsul medicinal de uz veterinar este oferit spre vanzare pentru o utilizare interzisa de alte prevederi nationale.
    (2) Autorizarea va fi de asemenea refuzata daca specificatiile si documentele prezentate de solicitant in conformitate cu prevederile art. 5 sunt incorecte sau daca eticheta si prospectul propuse de solicitant nu sunt in conformitate cu prevederile Normei sanitare veterinare privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare.
    Art. 12
    (1) Fara a se aduce atingere prevederilor art. 4 din Norma sanitara veterinara care extinde scopul Normei sanitare veterinare privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare, autorizatia de comercializare care a fost acordata in conformitate cu procedura stabilita de prezenta norma sanitara veterinara este valida pe tot teritoriul Romaniei. Produsele medicinale veterinare autorizate trebuie sa fie inscrise in Registrul national al produselor medicinale de uz veterinar si sa primeasca un numar care trebuie sa apara inscriptionat pe ambalaj.
    (2) Refuzul acordarii unei autorizatii de comercializare constituie o interdictie a comercializarii produsului medicinal veterinar in cauza pe intreg teritoriul Romaniei.
    (3) Numarul si data autorizatiei de comercializare vor fi inscrise in Registrul national al produselor medicinale de uz veterinar.
    (4) La solicitarea unei persoane fizice sau juridice, Comitetul trebuie sa faca disponibile rapoartele de evaluare asupra produselor medicinale veterinare si motivele de interzicere sau favorabile acordarii autorizatiei de comercializare a acestora, dupa eliminarea tuturor informatiilor de natura comerciala confidentiala.
    Art. 13
    (1) Autorizatia este valabila 5 ani si trebuie sa fie reinnoita la perioade de 5 ani, la solicitarea detinatorului, cu cel putin 3 luni inainte de data expirarii acesteia si dupa studierea de catre Comitet a unui dosar care contine informatii la zi privind farmacovigilenta.
    (2) In situatii exceptionale si in urma consultarilor cu solicitantul, autorizatia poate fi acordata cu indeplinirea unor conditii specifice care urmeaza sa fie revizuite anual de catre Comitet.
    (3) Produsele medicinale veterinare care au fost autorizate de catre autoritatea veterinara centrala a Romaniei in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare beneficiaza de o perioada de protectie de 10 ani, la care se refera art. 1 alin. (9) din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare.
    Art. 14
    Acordarea autorizatiei de comercializare nu trebuie sa diminueze responsabilitatea civila si penala a producatorului in Romania sau, atunci cand este cazul, a persoanei responsabile pentru comercializarea produselor medicinale veterinare.

    CAP. 2
    Supraveghere si sanctiuni

    Art. 15
    (1) In scopul respectarii procesului de fabricatie si a metodelor de control, persoana responsabila autorizata pentru comercializarea unui produs medicinal de uz veterinar trebuie sa tina cont de progresul stiintific si tehnic si sa faca modificari, in cazul in care acestea se impun, pentru a se asigura ca produsul este fabricat si controlat prin metode stiintifice general acceptate.
    (2) Dupa emiterea autorizatiei in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare, persoana responsabila de comercializarea produsului medicinal veterinar, in conformitate cu metodele de productie si control prevazute la art. 4 alin. (2) pct. 4 si 7 din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare, trebuie sa tina cont de progresul stiintific si tehnic si trebuie sa efectueze modificari pentru a permite ca produsul medicinal sa fie fabricat si controlat prin intermediul unor metode stiintifice general acceptate. Persoana responsabila de comercializarea produselor medicinale de uz veterinar trebuie sa supuna aprobarii autoritatii veterinare centrale a Romaniei aceste modificari, in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    (3) Persoana responsabila de comercializarea produselor medicinale veterinare trebuie sa informeze imediat Comitetul si autoritatea veterinara centrala a Romaniei despre orice informatie noua care poate face necesara modificarea specificatiilor si documentelor la care se face referire la art. 5 si 8 sau in rezumatul aprobat al caracteristicilor produsului. In mod special, persoana mentionata anterior trebuie sa informeze Comitetul si autoritatea veterinara centrala a Romaniei asupra oricarei interdictii sau restrictii impuse de autoritatile competente ale oricarei tari in care produsele medicinale sunt comercializate sau asupra oricarei noi informatii care ar putea influenta evaluarea beneficiilor si riscurilor referitoare la produsul medicinal veterinar in cauza.
    (4) In cazul in care persoana responsabila de comercializarea produsului medicinal veterinar propune efectuarea unei modificari a informatiilor si specificatiilor la care se face referire la art. 5 si 8, aceasta trebuie sa trimita o solicitare in acest sens Comitetului.
    (5) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, in colaborare cu Comitetul, trebuie sa adopte masuri adecvate pentru examinarea variatiilor referitoare la termenele de valabilitate a unei autorizatii de comercializare. Aceste masuri trebuie sa includa un sistem de notificare sau proceduri administrative privind variatiile minore si definirea precisa a conceptului de "variatie minora". Aceste masuri trebuie sa fie adoptate de autoritatea veterinara centrala a Romaniei sub forma unui regulament de implementare, in conformitate cu procedura nationala stabilita de autoritatea veterinara centrala a Romaniei.
    Art. 16
    (1) In cazul produselor medicinale veterinare fabricate in Romania, autoritatea de supraveghere este autoritatea veterinara centrala a Romaniei care a propus acordarea autorizatiei de fabricatie, in conformitate cu prevederile art. 42 lit. j) din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare.
    (2) In cazul produselor medicinale veterinare importate din statele membre ale Uniunii Europene sau tari terte in care au fost efectuate controale de catre autoritatea de supraveghere, autoritatea de stat este Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si Medicamentelor de Uz Veterinar, in conformitate cu prevederile art. 53 alin. (2) din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare, atunci cand nu au fost stabilite aranjamente intre Romania si tara exportatoare, pentru a se asigura ca aceste controale sunt efectuate in tara exportatoare si ca fabricantul aplica standardele bunei practici de fabricatie cel putin echivalente cu cele stabilite in Romania.
    Art. 17
    (1) Autoritatea de supraveghere trebuie sa aiba responsabilitatea verificarii, in numele autoritatii veterinare centrale a Romaniei, ca persoana responsabila pentru comercializarea produsului medicinal veterinar, fabricantul sau importatorul din statele membre ale Uniunii Europene, tari terte sa indeplineasca cerintele stabilite la cap. V din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare si responsabilitatea pentru exercitarea supravegherii acestor persoane, in conformitate cu norma sanitara veterinara mentionata anterior.
    (2) In cazul in care autoritatea veterinara centrala a Romaniei este informata despre diferente majore de opinie intre Romania, statele membre ale Uniunii Europene sau tari terte privind indeplinirea conditiilor stabilite anterior in prezentul articol de catre persoana responsabila de comercializarea unui produs medicinal veterinar, fabricantul sau importatorul stabilit in Romania, autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate, dupa consultarea cu autoritatile competente ale tarilor implicate, sa solicite autoritatii de supraveghere un inspector care sa efectueze o noua inspectie a persoanelor sus-mentionate. Inspectorul in cauza poate fi insotit de un inspector dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau dintr-o tara terta care nu este parte a disputei, de un raportor sau de un expert numit de Comitet.
    (3) In baza aranjamentelor ce pot fi convenite intre Romania, statele membre ale Uniunii Europene si tari terte, in conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2), autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate solicita unui fabricant stabilit intr-o tara terta sa se supuna unei inspectii. Inspectia trebuie sa fie efectuata de inspectori calificati care pot, daca este necesar, sa fie insotiti de un raportor sau un expert numit de Comitet. Raportul inspectorilor trebuie sa fie pus la dispozitie autoritatii veterinare centrale a statului membru al Uniunii Europene sau tarii terte in cauza, celei a Romaniei si Comitetului.
    Art. 18
    (1) In cazul in care autoritatea de supraveghere din Romania este de parere ca fabricantul sau importatorul din tara terta nu mai indeplineste conditiile stabilite la cap. V din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare, aceasta trebuie sa informeze autoritatea veterinara centrala a Romaniei despre acest fapt, prezentand in detaliu motivele si indicand masurile pe care aceasta le propune. Se va proceda asemanator in cazul in care autoritatea veterinara centrala a Romaniei considera ca una dintre masurile mentionate la cap. VI din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produsele medicinale veterinare trebuie sa fie aplicata in privinta produsului medicinal veterinar in cauza sau atunci cand Comitetul a emis un aviz in acest sens, in conformitate cu prevederile art. 20.
    (2) In cazul in care autoritatea veterinara centrala a Romaniei a invocat timpul limita stabilit in prevederile nationale elaborate de autoritatea veterinara centrala a Romaniei, acesta va fi redus la 15 zile calendaristice.
    (3) In cazul in care este necesara o actiune urgenta pentru a proteja mediul, sanatatea publica sau sanatatea animalelor, autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate suspenda utilizarea pe teritoriul Romaniei a produsului medicinal veterinar care a fost autorizat in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    (4) In cazul in care autoritatea veterinara centrala a Romaniei a aplicat masuri de suspendare, aceasta poate mentine aceste masuri pana cand va fi luata o decizie definitiva.

    CAP. 3
    Farmacovigilenta

    Art. 19
    In sensul prezentului capitol, trebuie sa se aplice definitiile mentionate la titlul I art. 1 din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare.
    Art. 20
    (1) Comitetul actioneaza in stransa cooperare cu sistemul national de farmacovigilenta stabilit in conformitate cu prevederile Normei sanitare veterinare privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare si trebuie sa primeasca toate informatiile relevante privind reactiile adverse suspecte pentru produsele medicinale veterinare care au fost autorizate de autoritatea veterinara centrala a Romaniei in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare. In cazul in care Comitetul considera necesar, formuleaza opinii cu privire la masurile ce se impun pentru a se asigura folosirea efectiva si sigura a acestor produse medicinale veterinare. Aceste masuri trebuie sa fie adoptate in conformitate cu procedura stabilita la art. 18.
    (2) Persoana responsabila de comercializarea unui produs medicinal veterinar si autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa se asigure ca toate informatiile relevante privind reactiile adverse suspecte pentru produsele medicinale veterinare autorizate in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare sunt aduse la cunostinta Comitetului, in conformitate cu procedurile stabilite in prezenta norma sanitara veterinara.
    Art. 21
    Persoana responsabila de comercializarea unui produs medicinal veterinar autorizat de autoritatea veterinara centrala a Romaniei in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare trebuie sa aiba in permanenta la dispozitie o persoana calificata corespunzator, responsabila in materie de farmacovigilenta. Persoana calificata trebuie sa fie raspunzatoare de urmatoarele:
    a) stabilirea si mentinerea unui sistem care sa asigure ca informatiile privind toate reactiile adverse suspecte ce sunt raportate personalului companiei si reprezentantilor ei sunt colectate, evaluate si analizate in asa fel incat sa fie accesate intr-un singur punct in Romania;
    b) pregatirea rapoartelor pentru autoritatea veterinara centrala a Romaniei si pentru Comitet, la care se refera art. 22, in conformitate cu cerintele prezentei norme sanitare veterinare;
    c) asigurarea ca toate solicitarile din partea autoritatilor competente, pentru furnizarea de informatii suplimentare necesare pentru evaluarea beneficiilor si riscurilor unui produs medicinal veterinar, primesc un raspuns complet si rapid, incluzand informatiile legate de volumul vanzarilor sau prescriptiile pentru produsul medicinal veterinar in cauza.
    Art. 22
    (1) Persoana responsabila de comercializarea produsului medicinal veterinar trebuie sa asigure ca toate reactiile adverse severe suspecte, aparute in Romania, in cazul unui produs medicinal veterinar autorizat in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare, si care ii sunt aduse la cunostinta sunt inregistrate si raportate imediat, nu mai tarziu de 15 zile de la primirea informatiilor. Persoana responsabila de comercializarea produsului medicinal veterinar trebuie sa se asigure ca toate reactiile adverse severe neasteptate, suspecte, care apar pe teritoriul Romaniei, sunt raportate imediat Comitetului, nu mai tarziu de 15 zile de la primirea informatiilor. Procedura de raportare a unor reactii adverse neasteptate suspecte, care nu sunt importante si care apar in Romania, trebuie sa fie adaptata in conformitate cu prevederile nationale elaborate de autoritatea veterinara centrala a Romaniei.
    (2) Persoana responsabila de comercializarea unui produs medicinal veterinar are obligatia de a tine inregistrari detaliate ale tuturor reactiilor adverse suspecte care ii sunt raportate si care apar in Romania sau in afara acesteia. In afara de cazul in care alte cerinte au fost mentionate ca o conditie a acordarii autorizatiei de comercializare de catre autoritatea veterinara centrala a Romaniei, aceste inregistrari trebuie sa fie transmise Comitetului, imediat, la cererea acestuia sau cel putin la fiecare 6 luni, in primii 2 ani de la primirea autorizatiei si o data pe an pentru urmatorii 3 ani. Dupa aceea inregistrarile trebuie transmise la un interval de 5 ani, impreuna cu cererea de reinnoire a autorizatiei sau imediat dupa cerere. Aceste inregistrari trebuie sa fie insotite de o evaluare stiintifica.
    Art. 23
    Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa se asigure ca toate reactiile adverse severe care apar la utilizarea unui produs medicinal veterinar autorizat in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare si care i-au fost aduse la cunostinta sunt inregistrate si transmise imediat Comitetului si persoanei responsabile de comercializarea produsului medicinal, dar nu mai tarziu de 15 zile de la primirea informatiilor.
    Art. 24
    Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, in colaborare cu Comitetul si cu partile interesate, trebuie sa intocmeasca un ghid referitor la colectarea, verificarea si prezentarea rapoartelor privind reactiile adverse.
    Art. 25
    In scopul adaptarii la progresul stiintific si tehnic, se pot aduce modificari prevederilor prezentului capitol, in conformitate cu prevederile legislatiei nationale elaborate de autoritatea veterinara centrala a Romaniei.

    TITLUL III
    Dispozitii finale

    Art. 26
    Toate deciziile de a acorda, refuza, modifica, suspenda, retrage sau de a anula o autorizatie de comercializare, ce sunt luate in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare, trebuie sa indice, in detaliu, motivele pe care se bazeaza. Aceste decizii trebuie sa fie notificate partii in cauza.
    Art. 27
    (1) O autorizatie de comercializare a unui produs medicinal veterinar care face obiectul prezentei norme sanitare veterinare nu poate fi refuzata, modificata, suspendata, retrasa sau anulata, cu exceptia motivelor stabilite de prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    (2) O autorizatie de comercializare a unui produs medicinal veterinar care face obiectul prezentei norme sanitare veterinare nu poate fi acordata, refuzata, modificata, suspendata, retrasa sau anulata decat in conformitate cu procedurile stabilite de prezenta norma sanitara veterinara.
    Art. 28
    (1) Fara a se aduce atingere prevederilor art. 27, autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa stabileasca sanctiunile care vor fi aplicate pentru incalcarea prevederilor prezentei norme sanitare veterinare. Sanctiunile trebuie sa fie in masura sa asigure conformitatea cu aceste masuri.
    (2) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa informeze imediat Comisia Europeana cu privire la instituirea oricarei proceduri ca urmare a nerespectarii prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.
    Art. 29
    (1) In cadrul prezentei norme sanitare veterinare aditivii la care se refera Norma sanitara veterinara cu privire la aditivii de furaje nu trebuie sa fie considerati ca produse medicinale veterinare in cazul in care sunt destinati pentru a fi administrati animalelor.
    (2) Intr-o perioada de un an de la intrarea in vigoare a prezentei norme sanitare veterinare, autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa elaboreze un raport cu privire la nivelul armonizarii prevederilor prezentei norme sanitare veterinare si ale Normei sanitare veterinare privind conditiile pentru prepararea, comercializarea si utilizarea furajelor medicamentate pe teritoriul Romaniei, daca este echivalent cu cel prevazut de Norma sanitara veterinara cu privire la aditivii din furaje, raport insotit, daca este necesar, de propuneri pentru a se modifica statutul coccidiostaticelor si al altor substante medicinale veterinare stabilite de aceeasi norma sanitara veterinara.
    Art. 30
    In termen de 3 ani de la intrarea in vigoare a prezentei norme sanitare veterinare, autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa publice un raport general cu privire la experienta castigata ca rezultat al functionarii procedurilor stabilite de prezenta norma sanitara veterinara, precum si de cap. III din Norma sanitara veterinara privind transpunerea Codului comunitar referitor la produse medicinale veterinare si de Norma sanitara veterinara privind producerea, prelucrarea, depozitarea, transportul, comercializarea si utilizarea produselor farmaceutice veterinare si a altor produse de uz veterinar.
    Art. 31
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, prin Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, poate adopta acte normative sau prevederi administrative suplimentare, necesare aplicarii prevederilor prezentei norme sanitare veterinare, pentru a se asigura implementarea si conformitatea cu prevederile acesteia.
    (2) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, prin Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, va lua masurile necesare si va sanctiona, potrivit legii, orice incalcare a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.
    (3) Atunci cand autoritatea veterinara centrala a Romaniei adopta cele mentionate la alineatele precedente, trebuie sa se faca o referire expresa la prezenta norma sanitara veterinara.

    ANEXA 1
    la norma sanitara veterinara

    PARTEA A
    1. Produse medicinale veterinare obtinute prin unul dintre urmatoarele procedee biotehnologice:
    a) tehnica ADN-ului recombinat;
    b) expresia controlata de gene ce codifica proteine biologic active la procariote si eucariote, incluzand celulele transformate de mamifere;
    c) metoda hibridoamelor si a anticorpilor monoclonali.
    2. Produse medicinale de uz veterinar, incluzand cele ce nu deriva din procedee de biotehnologie, destinate initial pentru a fi folosite ca promotori de crestere la animalele tratate sau pentru a creste productivitatea animalelor tratate

    PARTEA B
    1. Produse medicinale veterinare obtinute prin alte procedee de biotehnologie, care, in opinia Comitetului, constituie o inovatie semnificativa
    2. Produse medicinale veterinare administrate prin intermediul unor noi sisteme de livrare, care, in opinia Comitetului, constituie o inovatie semnificativa
    3. Produse medicinale veterinare prezentate pentru o indicatie complet noua, care, in opinia Comitetului, prezinta un interes terapeutic semnificativ
    4. Produse medicinale veterinare bazate pe radioizotopi, care, in opinia Comitetului, prezinta un interes terapeutic semnificativ
    5. Produse medicinale veterinare noi, derivate din sange uman sau plasma umana
    6. Produse medicinale veterinare a caror fabricare necesita procedee care, in opinia Comitetului, demonstreaza un progres tehnic semnificativ, cum ar fi electroforeza bidimensionala in microgravitatie
    7. Produse medicinale veterinare destinate pentru administrare la om, continand o substanta activa noua, care la data intrarii in vigoare a prezentei norme sanitare veterinare nu au fost autorizate de autoritatea veterinara centrala a Romaniei pentru folosirea intr un produs medicinal destinat pentru uz uman
    8. Produse medicinale de uz veterinar, continand o substanta activa noua care la data intrarii in vigoare a prezentei norme sanitare veterinare nu a fost autorizata de autoritatea veterinara centrala a Romaniei pentru utilizarea la animale



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 727/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 727 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu