Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 686 din 2 mai 2006

privind publicarea Pozitiei comune a Consiliului Uniunii Europene 2006/276/PESC instituind masurile restrictive emise impotriva anumitor persoane cu functie oficiala din Belarus

ACT EMIS DE: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 427 din 17 mai 2006



In baza art. 3 din Legea nr. 206/2005 privind punerea în aplicare a unor sancţiuni internaţionale,

în temeiul art. 4 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul afacerilor externe emite prezentul ordin.

Articol unic. - Se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Poziţiei comune a Consiliului Uniunii Europene 2006/276/PESC*) instituind măsurile restrictive emise împotriva anumitor persoane cu funcţie oficială din Belarus.

Ministrul afacerilor externe,

Mihai Răzvan Ungureanu

*) Poziţia comună este reprodusă în facsimil.

 (Acte adoptate conform Titlului V din Tratatul privind Uniunea Europeană)

POZIŢIA COMUNĂ A CONSILIULUI UNIUNII EUROPENE 2006/276/PESC

din 10 aprilie 2006 privind măsurile restrictive emise împotriva anumitor persoane cu funcţie oficială din Belarus şi de abrogare a Poziţiei Comune 2004/661/PESC

CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,

având în vedere Tratatul privind Uniunea Europeană şi în special Articolul 15,

întrucât,

(1)   In data de 24 septembrie 2004, Consiliul a adoptat Poziţia Comună 2004/661/PESC privind măsurile restrictive emise împotriva anumitor persoane cu funcţie oficială din Belarus(1) cu privire la anumite persoane cu funcţie oficială din Belarus, care au responsabilitatea iniţierii unei investigaţii independente şi a acţionării în justiţie ca urmare a acestor acuzaţii, dar care nu au procedat în acest sens şi care, conform Raportului Pourgourides, sunt consideraţi actorii principali în dispariţia a patru persoane bine-cunoscute în Belarus în perioada 1999/2000 şi în procesul de muşamalizare aferent, având în vedere aspectul evident al obstrucţionării justiţiei.

(2)    In data de 13 decembrie 2004, Consiliul a adoptat Poziţia Comună 2004/848/PESC de modificare a Poziţiei Comune 2004/661/PESC (1) pentru a extinde domeniul de aplicare al măsurilor restrictive şi asupra persoanelor direct responsabile pentru fraudarea alegerilor electorale şi a referendumul din Belarus din 17 octombrie 2004, precum şi împotriva celor care sunt răspunzători în ceea ce priveşte gravele încălcări ale drepturilor omului în represiunea demonstraţiilor paşnice din perioada ulterioară alegerilor electorale şi a referendumului din Belarus.

(3)   In data de 23 martie 2006, Consiliul European a condamnat măsurile luate în acea zi de către autorităţile din Belarus, de arestare a demonstranţilor paşnici care îşi exercitau un drept legitim de liberă asociere pentru a protesta faţă de modul în care s-au desfăşurat alegerile prezidenţiale în Belarus în 19 martie 2006. Consiliul European şi-a exprimat regretul cu privire la eşecul autorităţilor din Belarus de a se conforma angajamentelor OSCE cu privire la alegeri democratice şi consideră că alegerile prezidenţiale au fost în mod fundamental incorecte.

(1) JO L 301, 28.9.2004, p. 67. Poziţie Comună modificată ultima dată de Poziţia Comună 2005/666/PESC (JO L 247, 23.9.2005, p. 40)

1 JOL367, 14.12.2004, p. 35.

(4)    Prin urmare, Consiliul European decide ca Uniunea Europeană să adopte măsuri restrictive împotriva acelor răspunzători pentru încălcarea standardelor electorale internaţionale, inclusiv împotriva Preşedintelui Lukashenko.

(5)   Măsurile restrictive trebuie adoptate, de asemenea, împotriva conducerii din Belarus şi a persoanelor cu funcţie oficială răspunzătoare pentru încălcarea standardelor electorale internaţionale şi pentru reprimarea societăţii civile şi a opoziţiei democratice.

(6)   Măsurile restrictive impuse conform Poziţiei Comune 2004/661/PESC, precum şi măsurile restrictive suplimentare trebuie consolidate într-un singur instrument. Prin urmare, Poziţia Comună 2004/661/PESC trebuie abrogată.

(7)   Cu privire la măsurile la care se face referire în alin. 1, Uniunea Europeană îşi va revizui poziţia în lumina evenimentelor viitoare, având în vedere dorinţa autorităţilor relevante din Belarus de a investiga într-un mod complet şi transparent cazurile de dispariţie şi de a aduce persoanele responsabile în faţa justiţiei.

(8)   Măsurile restrictive împotriva persoanelor direct responsabile pentru fraudarea alegerilor electorale şi a referendumul din Belarus din 17 octombrie 2004, precum şi împotriva celor care sunt răspunzători în ceea ce priveşte gravele încălcări ale drepturilor omului în represiunea demonstraţiilor paşnice din perioada ulterioară alegerilor electorale şi a referendumului, trebuie revizuite în lumina reformelor făcute în ceea ce priveşte Codul electoral prin alinierea sa la nivelul standardelor OSCE, precum şi la nivelul altor standarde internaţionale cu privire la alegeri democratice, conform recomandărilor OSCE/ODIHR şi în lumina măsurilor concrete luate de autorităţi de respectare a drepturilor omului în ceea ce priveşte demonstraţiile paşnice.

(9)   Măsurile restrictive împotriva persoanelor responsabile pentru încălcarea standardelor electorale internaţionale în timpul alegerilor din 19 martie 2006 şi pentru reprimarea societăţii civile în contextul acestor alegeri, trebuie revizuite având în vedere operativitatea eliberării şi reabilitarea tuturor deţinuţilor politici şi, de asemenea, trebuie revizuite şi în lumina reformelor făcute în ceea ce priveşte Codul electoral prin alinierea sa la nivelul standardelor OSCE, precum şi la nivelul altor standarde internaţionale cu privire la alegeri democratice, conform recomandărilor OSCE/ODIHR şi având în vedere desfăşurarea unor alegeri viitoare şi măsurile concrete luate de autorităţi de respectare a valorilor democratice, a domniei legii, a drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, inclusiv a libertăţii de expresie şi a libertăţii presei, precum şi a libertăţii de asociere şi a asocierii politice,

ADOPTĂ PREZENTA POZIŢIE COMUNĂ:

Articolul 1

1.   Statele membre vor lua măsurile necesare pentru a preveni intrarea sau tranzitarea teritoriilor lor de către persoanele:

(a) care au responsabilitatea iniţierii unei investigaţii independente şi a acţionării în justiţie ca urmare a acestor acuzaţii, dar care nu au procedat în acest sens şi care, conform Raportului Pourgourides, sunt consideraţi actorii principali în dispariţia a patru persoane bine-cunoscute în Belarus în perioada 1999/2000 şi în procesul de muşamalizare aferent, având în vedere aspectul evident al obstrucţionării justiţiei, enumerate în Anexa I;

(b) care sunt răspunzătoare pentru fraudarea alegerilor electorale şi a referendumul din Belarus din 17 octombrie 2004, precum şi persoanele care sunt răspunzătoare în ceea ce priveşte gravele încălcări ale drepturilor omului în represiunea demonstraţiilor paşnice din perioada ulterioară alegerilor electorale şi a referendumului din Belarus, enumerate în Anexa II;

(c) care sunt răspunzătoare pentru încălcarea standardelor electorale internaţionale în cadrul alegerilor prezidenţiale din Belarus din 19 martie 2006 şi pentru reprimarea societăţii civile şi a opoziţiei democratice, enumerate în Anexa III.

2.   Paragraful 1 nu va obliga nici un stat membru să refuze intrarea propriilor cetăţeni pe teritoriul lor.

3.   Paragraful 1 se va aplica fără a aduce atingere cazurilor în care un stat membru este obligat să se supună unei prevederi din legislaţia internaţională, astfel:

(i)       ca ţară gazdă a unei organizaţii internaţionale inter-guvernamentale;

(ii)      ca ţară gazdă a unei conferinţe internaţionale, întrunită de către Naţiunile Unite sau sub auspiciile Naţiunilor Unite;

(iii)     conform unui acord multilateral care conferă privilegii şi imunitate; sau

(iv)     conform Tratatului de Conciliere din 1929 (Pactul Lateran) încheiat între statul Vatican şi Italia.

4.   Se va considera că aliniatul 3 se aplică şi atunci când un stat membru găzduieşte Organizaţia pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE).

5.   Consiliul va fi informat oficial în toate cazurile în care un stat membru acordă o excepţie conform aliniatelor 3 sau 4.

6.   Statele membre pot face excepţie de la măsurile impuse conform paragrafului 1 atunci când călătoria se justifică prin argumente cum ar fi: o nevoie umanitară urgentă sau participarea la întâlniri inter-guvemamentale, inclusiv cele promovate de către Uniunea Europeană sau găzduite de un stat membru care deţine preşedinţia OSCE, acolo unde dialogul politic este condus în aşa fel încât promovează democraţia, drepturile omului şi domnia legii în Belarus.

7.   In cazul în care un stat membru doreşte să facă o excepţie, conform paragrafului 6, acesta va înainta o notificare scrisă către Consiliu. Excepţia va fi permisă numai dacă nu există obiecţii din partea unuia sau mai multor membri ai Consiliului, înaintate în scris într-un termen de două zile lucrătoare de la primirea notificării privind excepţia propusă. In cazul în care unul sau mai mulţi membri ai Consiliului ridică obiecţii, Consiliul, hotărând cu majoritate calificată, poate lua decizii cu privire la aprobarea excepţiei propuse.

8.   In cazul în care, conform paragrafelor 3, 4, 6 şi 7, un stat membru autorizează intrarea sau tranzitul persoanelor enumerate în Anexele I, II şi III, pe teritoriul său, autorizarea se va limita la scopul pentru care aceasta este acordată şi la persoanele la care se face referire în autorizaţia respectivă.

Articolul 2

Consiliul, în baza propunerilor înaintate de către statele membre sau de către Comisie, va adopta modificarea listei prezentată în Anexele I, II şi III, în conformitate cu evenimentele politice din Belarus.

Articolul 3

Pentru a maximiza impactul măsurilor mai sus menţionate, Uniunea Europeană va încuraja statele terte să adopte măsuri restrictive similare cu cele incluse în prezenta Poziţie Comună.

Articolul 4

Această Poziţie Comună se va aplica pe o perioada de 12 luni. Va fi revizuită în mod constant. Va fi actualizată sau modificată în consecinţă, în cazul în care Consiliul consideră că obiectivele sale nu au fost îndeplinite.

Articolul 5

Poziţia Comună 2004/661/PESC este abrogată prin prezenta.

Articolul 6

Prezenta Poziţie Comună intră în vigoare la data adoptării sale.

Articolul 7

Prezenta Poziţie Comună va fi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Adoptată la Bruxelles, 10 aprilie 2006.

Pentru Consiliu

Preşedinte

U. PLASSNIK

ANEXA I

Lista persoanelor la care se face referire în Articolul 1 alin. 1 lit. a

1.  SIVAKOV, YURY (YURIJ) Leonidovich, fost ministru al turismului şi sportului din Belarus, născut la data de 5 august 1946, în regiunea Sakhalin fosta Republică Sovietică Socialistă Federativă Rusă.

2.  SHEYMAN (SHEIMAN), VICTOR Viadimirovich, secretar de stat în Consiliul de Securitate din Belarus, născut la data de 26 mai 1958, în regiunea Grodno.

3.   PAVLICHENKO (PAVLIUCHENKO), DMITRI (Dmitry) Valeriyevich, şeful Grupului de Intervenţii Speciale din cadrul Ministerului de Interne (SOBR) din Belarus, născut în 1966 în Vitebsk.

4. NAUMOV, VLADIMIR Viadimirovich, ministru de interne, născut în 1956.

ANEXA II

 Lista persoanelor la care se face referire în Articolul 1 alin. 1 lit. b

1.  Lydia Mihajlovna YERMOSHINA, Preşedintă a Comisiei Electorale Centrale din Belarus, născută la data de 29 ianuarie 1953 în Slutsk (regiunea Minsk).

2.  Yuri Nikolaevich PODOBED, Colonel-locotenent în Miliţie, Unitatea pentru Operaţiuni Speciale (OMON), Ministerul de Interne, născut la data de 5 martie 1962 în Slutsk (regiunea Minsk).

ANEXA III

Lista persoanelor la care se face referire în Articolul 1 alin. 1 lit. c

1.   LUKASHENKO Aleksandr Grigorievich (30.8.1954. Kopys, Vitebsk oblast) preşedinte

2.     NIEVYHLAS Hienadz Mikalayevich; Nevyglas Gennady Nikolaevich (11.2.1954. Parahonsk, districtul Pinsk) preşedinte al administraţiei prezidenţiale

3.   PETKEVICH Nataliya Vladimirovna (1972. Minsk) preşedinte adjunct al administraţiei prezidenţiale

4.  RUBINOV Anatoly Nikoiaevich (15.4.1939.) preşedinte adjunct responsabil de presă şi ideologie, PA

5.     PRALIASKOWSKI Alieh Vitoldavich; Proleskovskiy Oleg Vitoldovich (1.10.1963. Zagorsk-Russia, în prezent Sergijev Posad) asistent şi preşedinte al departamentului principal pentru ideologie, PA

6.  RADKOV Aleksandr Mikhailovich (1.7.1951. Votnya) ministru al educaţiei

7.   RUSAKEVICH Vladimir Vasilevich (13.9.1947. Vygonoshchi) ministru al informaţiei

8.    HALAVANAW Viktar Ryhoravich; Golovanov Viktor Grigorevich (1952. Borisov) ministrul justiţiei

9.    ZIMOWSKI Aliaksandr Lieanidavich; Zimovsky Alexander Leonidovich (10.1.1961. Possibly Ukraine) membru al Senatului; şeful Societăţii Naţionale de Radio şi Televiziune

10.    KANAPLIOW Uladzimir Mikalayevich; Konoplyev Vladimir Nikolaevich (3.1.1954. Akulintsy) Preşedinte al Camerei Deputaţilor

11.  CHARHINIETS Mikalay Ivanavich; Cherginets Nikolai Ivanovich (17.10.1937. Minsk) preşedinte al Comitetului de Afaceri Externe al Senatului

12.   KASTSIAN Siarhiey Ivanavich; Kostyan Sergey Ivanovich (15.1.1941. Usokhi, Mogilev oblast) preşedinte al Comitetului de Afaceri Externe al Camerei Deputaţilor

13.  ORDA Mikhail Siarhieyevich, Orda Mikhail Sergeyevich (28.9.1966. Dyatlovo, Grodno oblast) membru Senatului, lider al BRSM

14.   LOZOVIK Nikolay Ivanovich (1951. Nevinyany, Minsk oblast), adjunct al Comisiei Electorale Centrale din Belarus

15.   MIKLASHEVICH  Pyotr Petrovich (1954.  Kosuta,  Minsk oblast) procuror general

16.   SLIZHEVSKY Oleg Leonidovich, şeful Serviciului de Organizare Socială, Partide şi ONG, Ministerul Justiţiei

17.   KHARITON Alexandr, consultant al    Serviciului de Organizare Socială, Partide şi ONG din Ministerul Justiţiei

18.   SMYRNOV  Yevgeny  (1949.   Ryazan  oblast,   Russia),   adjunct  prim  al preşedintelui Curţii Economice

19.  REUTSKAYA Nadezhda, judecător în districtul Moscova din Minsk

20. TRUBNIKOV Nikolay, judecător în districtul Partizanskiy din Minsk

21.  KUPRIYANOV Nikolai, procuror în Minsk

22.  SUKHORENKO Stepan Nikolaevich (27.1.1957. Zdudichi, Mogilev oblast) preşedinte al KGB

23.  DEMENTEI Vasily Ivanovich, adjunct prim, KGB

24.  KOZIK Lieanid Piatrovich; Kozik Leonid Petrovich (13.7.1948. Borisov) şeful Federaţiei Sindicatelor

25.   KOLEDA Alexandr, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Brest oblast

26.  USOV, N.D., preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Gomei oblast

27.  LUCHINA Leonid, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Grodno oblast

28.   KRAVCHENKO Tayana Aleksandrovna, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Minsk

29.  KURLOVICH Vladimir, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Minsk oblast

30.  METELITSA Nikolai, preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Mogilev oblast

31.  PISCHULENOK, M.V., preşedinte al Comisiei Electorale Centrale din Vitebsk oblast


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 686/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 686 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 686/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu