ORDIN Nr. 676
din 14 aprilie 2009
privind aprobarea Procedurii
de implementare a Programului pentru organizarea Targului Intreprinderilor Mici
si Mijlocii - TIMM 2009
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 253 din 16 aprilie 2009
Având în vedere:
- prevederile anexei nr. 3/21/27 la Legea bugetului de
stat pe anul 2009 nr. 18/2009, cu modificările şi completările ulterioare, ale
art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării
întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art. 4 lit. B pct. 1 din Hotărârea
Guvernului nr. 4/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Intreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu
modificările ulterioare;
- prevederile art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi
reglementarea unor măsuri financiare,
în temeiul art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 4/2009, cu modificările ulterioare,
ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii,
comerţului şi mediului de afaceri emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de implementare a
Programului pentru organizarea Târgului Intreprinderilor Mici şi Mijlocii -
TIMM 2009, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se deleagă Agenţiei pentru Implementarea
Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii atribuţiile
legate de implementarea şi evaluarea procedurii Programului pentru organizarea
Târgului Intreprinderilor Mici şi Mijlocii-TIMM 2009.
Art. 3. - Procedura de achiziţionare a serviciilor de
organizare a Târgului Intreprinderilor Mici şi Mijlocii - TIMM 2009, cod CPV
79950000-8 - Servicii de organizare de expoziţii, de târguri şi de congrese, în
condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind
atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, şi de Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru
aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea
contractelor de achiziţie
publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi
completările ulterioare, şi a celor prevăzute în documentaţia pentru elaborarea
ofertei de achiziţie se face în conformitate cu Normele procedurale interne
privind achiziţionarea serviciilor care intră sub incidenţa prevederilor art.
16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006.
Art. 4. - Caietul de sarcini
pentru elaborarea şi prezentarea ofertei tehnice şi financiare în vederea
organizării Târgului Intreprinderilor Mici şi Mijlocii -TIMM 2009 se aprobă
prin ordin al ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi
mediului de afaceri.
Art. 5. - Comisia de evaluare
şi selecţie a ofertelor se aprobă prin ordin al ministrului întreprinderilor
mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
Ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului
şi mediului de afaceri,
Constantin Niţă
ANEXA
PROCEDURA DE IMPLEMENTARE
a Programului pentru organizarea Târgului
Intreprinderilor Mici şi Mijlocii - TIMM 2009
1. Obiectivul Programului
Obiectivul Programului pentru organizarea Târgului
Intreprinderilor Mici şi Mijlocii - TIMM 2009, denumit în continuare Program, îl constituie promovarea
spiritului antreprenorial, stimularea dezvoltării afacerilor şi ocupării forţei
de muncă în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM), facilitarea contactelor dintre
potenţialii întreprinzători/IMM-uri şi operatorii economici/instituţiile
publice sau private care oferă servicii pentru sectorul IMM, în scopul
creşterii numărului întreprinzătorilor de succes şi al îmbunătăţirii
performanţelor economice şi tehnice ale IMM-urilor, stimularea şi susţinerea
IMM-urilor inovative, promovarea produselor şi serviciilor româneşti.
Programul urmăreşte:
- dezvoltarea contactelor de
afaceri şi stabilirea unor legături parteneriale între IMM-uri, bănci, fonduri
de garantare şi firme de consultanţă;
- dezvoltarea capacităţii şi a spiritului
antreprenorial prin organizarea de ateliere de lucru în cadrul evenimentului cu
experţi de la Comisia Europeană;
- dezvoltarea abilităţilor
inovative şi consolidarea unui mediu economic competitiv;
- creşterea numărului de noi
locuri de muncă şi a beneficiilor aduse economiei naţionale.
Programul este parte integrantă a Săptămânii Europene a
IMM-urilor 2009, care va avea loc în perioada 6-14 mai 2009. Evenimentul este
complemetar celor 22 de evenimente care se desfăşoară în România în cadrul
Săptămânii Europene a IMM-urilor 2009.
Săptămâna Europeană a IMM-urilor 2009 este o campanie
de promovare a antreprenoriatului în Europa şi de informare a antreprenorilor
despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, naţional şi local.
Acest eveniment pune la dispoziţia IMM-urilor o gamă largă de informaţii,
sfaturi, ajutor şi idei în scopul dezvoltării activităţilor lor.
Săptămâna Europeană a IMM-urilor 2009 încurajează şi
ajută IMM-urile să-şi atingă potenţialul maxim. Evenimentul va inspira
întreprinzătorii potenţiali să ia iniţiativa şi să facă ceea ce este necesar
pentru a-şi atinge obiectivele.
Săptămâna Europeană a IMM-urilor 2009 este coordonată
de Direcţia Generală Intreprinderi şi Industrie a Comisiei Europene, dar cele
mai multe dintre evenimentele din cadrul Săptămânii Europene a IMM-urilor 2009
sunt organizate de către organizaţiile de întreprinderi, organismele abilitate să
acorde sprijin, autorităţile locale şi regionale şi alte entităţi din ţările
participante. Săptămâna Europeană a IMM-urilor 2009 este una dintre măsurile
luate pentru implementarea legii europene pentru întreprinderi mici (Small
Business Act), prima politică-cadru exhaustivă pentru IMM-uri din Uniunea
Europeană (UE) şi
statele sale membre. Săptămâna IMM-urilor urmăreşte să:
- informeze: să difuzeze informaţii în legătură cu
asistenţa oferită de UE şi autorităţile naţionale întreprinderilor mici şi
mijlocii;
- ofere asistenţă: să creeze un parteneriat EU-IMM-uri,
subliniind pe de o parte faptul că Europa este mai puternică dacă există
IMM-uri competitive, iar pe de altă parte faptul că UE este gata să le susţină
şi să le ofere consiliere;
- inspire: să motiveze
IMM-urile existente să-şi lărgească orizonturile şi să-şi dezvolte şi să-şi
extindă activitatea;
- împărtăşească: să difuzeze
idei şi să împărtăşească experienţa în domeniul antreprenoriatului cu alţi
antreprenori;
- încurajeze: să încerce să
convingă tinerii că antreprenoriatul este o opţiune profesională atractivă.
2. Descrierea Programului
2.1. Programul constă în:
- organizarea la Bucureşti a celei de-a VII-a ediţii
naţionale a Târgului Intreprinderilor Mici şi Mijlocii - TIMM 2009, în perioada
6-10 mai;
- coordonarea organizării a 21 de evenimente în România
complementare târgului, conform listei de evenimente a Săptămânii Europene a
IMM-urilor 2009 în România, publicată pe:
http://ec.europa.eu/enterprise/policies/entrepreneurship/ sme-week/events/romania/index_ro.htm
2.2. Acţiunile legate de
organizarea şi desfăşurarea Programului se realizează de către Agenţia pentru
Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
direct şi/sau pe bază de contracte încheiate cu persoane fizice şi juridice de
drept public sau privat, în condiţiile legii, în colaborare cu Consiliul
Naţional al Intreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, oficiile
teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, Camera de Comerţ
şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, agenţiile de dezvoltare
regională, instituţiile administraţiei publice locale, precum şi cu camerele de
comerţ şi industrie teritoriale.
2.3. Acţiunile desfăşurate în cadrul Programului sunt:
- organizarea unei expoziţii
structurate în două secţiuni concomitente: prima, dedicată instituţiilor şi
operatorilor economici care furnizează produse şi servicii de asistenţă pentru
IMM-uri, iar cea de-a doua, dedicată promovării produselor şi serviciilor
realizate de către întreprinderile mici şi mijlocii;
- organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de
lucru şi prezentări în scopul creşterii numărului întreprinzătorilor de succes
şi a competenţelor antreprenoriale, îmbunătăţirii performanţelor economice şi
tehnice ale IMM-urilor, stimulării întreprinderilor inovative, precum şi
promovării produselor şi serviciilor româneşti;
- diseminarea de materiale
informative referitoare la iniţierea şi dezvoltarea afacerilor;
- elaborarea website-ului: www.timm.ro
2.4. In vederea desfăşurării evenimentului, Agenţia
pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi
Mijlocii va coopera cu instituţiile publice şi/sau organizaţiile reprezentative
ale întreprinderilor mici şi mijlocii.
2.5. Din bugetul alocat desfăşurării activităţilor
specifice Programului se pot suporta următoarele: editare de broşuri, editare
de materiale de promovare şi prezentare, editare/multiplicare de materiale de
curs, închiriere de spaţii, transmitere de invitaţii, onorarii traineri,
cheltuieli de protocol, precum şi alte cheltuieli necesare organizării
manifestărilor.
3. Bugetul Programului
3.1. Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2009
este de 1.450 mii lei.
3.2. Structura bugetului
aferent organizării şi desfăşurării evenimentului prevăzut la pct. 2.1 se
aprobă prin decizie a preşedintelui
Agenţiei pentru Implementarea
Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii.
3.3. Execuţia bugetului
prevăzut la pct. 3.1 se aprobă prin decizie a preşedintelui Agenţiei pentru
Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii.
3.4. In vederea desfăşurării în bune condiţii a
Programului se pot atrage fonduri provenite din donaţii şi sponsorizări ale
persoanelor fizice şi ale persoanelor juridice din ţară şi din străinătate, în
condiţiile legii.