ORDIN Nr. 665
din 28 iunie 2006
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei de atestare in
domeniul meteorologiei
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 585 din 6 iulie 2006
In conformitate cu prevederile art. 4 din Legea nr. 139/2000 privind activitatea de meteorologie, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) din anexa la
Hotărârea Guvernului nr. 1.229/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind emiterea atestărilor şi avizelor prevăzute de Legea nr. 139/2000
privind activitatea de meteorologie, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi modalităţile de încasare şi virare la bugetul de stat a
taxelor percepute pentru eliberarea acestora,
în baza art. 5 alin. (8) din Hotărârea
Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului
şi Gospodăririi Apelor, cu modificările şi completările ulterioare,
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
funcţionarea Comisiei de atestare în domeniul meteorologiei, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Administraţia Naţională de Meteorologie şi
Comisia de atestare în domeniul meteorologiei vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
ANEXĂ
REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de
atestare în domeniul meteorologiei
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Art. 1. - (1) Prezentul regulament stabileşte
organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare în domeniul meteorologiei,
precum şi modalităţile şi tehnicile de atestare, condiţiile privind eliberarea
atestatelor de competenţă, condiţiile de valabilitate a atestatelor de
competenţă pentru persoane fizice şi/sau juridice care vor desfăşura activităţi
în sfera meteorologiei, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Recunoaşterea oficială a atestării persoanelor
fizice şi juridice abilitate să desfăşoare activităţi meteorologice se face pe
baza atestatelor de competenţă eliberate de Comisia de atestare în domeniul
meteorologiei, denumită în continuare CAM, structură de specialitate ce se înfiinţează şi funcţionează în
cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor.
(3) CAM este alcătuită din maximum 7 membri, reprezentanţi
ai autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, ai Administraţiei
Naţionale de Meteorologie şi experţi în domeniul meteorologiei sau cadre
didactice universitare, cu încadrare minimă de conferenţiar universitar şi
având titlul de doctor în specialitate.
(4) Componenţa nominală a CAM se aprobă prin ordin al
conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, la
propunerea Administraţiei Naţionale de Meteorologie.
(5) Preşedintele CAM este secretarul de stat din cadrul
autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului responsabil de
coordonarea Administraţiei Naţionale de Meteorologie. Vicepreşedintele CAM este
directorul general al Administraţiei Naţionale de Meteorologie.
Art. 2. - Obiectivele principale urmărite prin
atestarea de specialişti ce vor desfăşura activităţi în domeniul meteorologiei
sunt:
a) creşterea gradului de informare a cetăţenilor în
ceea ce priveşte utilitatea informaţiilor şi prognozelor meteorologice;
b) folosirea judicioasă a informaţiilor meteorologice
disponibile;
c) asigurarea respectării prevederilor legale în
diverse activităţi economice ce necesită asistenţă meteorologică.
CAPITOLUL II
Termeni utilizaţi
Art. 3. - Pentru aplicarea
prezentului regulament, termenii şi expresiile folosite au următoarele
semnificaţii:
a) atestare - certificarea
solicitanţilor, persoane fizice şi/sau juridice, pentru efectuarea de
activităţi meteorologice, conform prezentului regulament;
b) atestat de competenţă -
un certificat valabil o perioadă limitată de timp
şi care se acordă ca dovadă a atestării conform prezentului regulament;
c) atestat de competenţă
provizoriu - un certificat valabil o perioadă
limitată de timp, care se acordă ca dovadă a atestării pentru elaborarea de
prognoze meteorologice, la prima solicitare;
d) CAM - Comisia de
atestare în domeniul meteorologiei - Comisia de atestare a persoanelor fizice
şi/sau juridice în vederea efectuării de activităţi meteorologice;
e) ST - Secretariatul tehnic al CAM.
CAPITOLUL III
Domenii de atestare şi valabilitate
Art. 4. - (1) Atestarea se referă la evaluarea şi
recunoaşterea capacităţii tehnice şi a experienţei profesionale în vederea
desfăşurării de activităţi în unul sau mai multe dintre următoarele domenii:
a) efectuarea de observaţii şi măsurători
meteorologice;
b) elaborarea de prognoze meteorologice;
c) elaborarea de studii meteorologice sau
climatologice.
(2) Atestarea profesională a persoanelor fizice şi
juridice ce vor desfăşura activităţi în domeniul meteorologiei nu acoperă decât
domeniul/domeniile strict specificate în atestatul de competenţă eliberat.
(3) Atestatele de competenţă ce vizează activităţile
prevăzute la alin. (1) lit. a) şi c) au un termen de
valabilitate de 12 luni de la data emiterii lor.
(4) Reînnoirea valabilităţii atestatului de
competenţă se poate solicita la expirarea perioadei pentru care a fost acordată
atestarea.
(5) Pentru activităţile prevăzute la alin. (1) lit.
b) se eliberează iniţial un atestat de competenţă provizoriu, fără posibilitate
de prelungire, care este valabil maximum 18 luni de la data emiterii. Atestarea
de competenţă definitivă poate fi solicitată cu o lună înainte de expirarea
perioadei pentru care a fost
acordată atestarea provizorie, urmând a fi aplicate în mod similar prevederile
alin. (3) şi (4).
(6) Pe perioada de valabilitate a atestatului de
competenţă, persoanele fizice sau juridice atestate pot solicita consultanţă de
specialitate personalului Administraţiei Naţionale de Meteorologie.
Art. 5. - Persoanele fizice sau juridice care
desfăşoară una sau mai multe activităţi dintre cele prevăzute la art. 4 alin.
(1) au obligaţia de a solicita şi de a obţine atestat de competenţă conform
prezentului regulament.
Art. 6. - (1) Metodologia folosită de titularii
atestatelor de competenţă pentru efectuarea de observaţii şi măsurători
meteorologice, elaborarea de prognoze meteorologice şi studii meteorologice sau
climatologice trebuie să respecte prevederile legale
din domeniul meteorologiei.
(2) Responsabilitatea pentru corectitudinea şi
calitatea activităţilor desfăşurate în domeniul meteorologiei revine în
exclusivitate elaboratorului.
Art. 7. - (1) Atestatul de competenţă sau orice drept
acordat de acesta nu poate fi cedat sau transferat
altei persoane.
(2) Titularii atestatelor de competenţă nu pot
subcontracta executarea unora dintre sarcinile ce le revin ca urmare a
obţinerii atestării, cu referire expresă la activităţile ştiinţifice.
CAPITOLUL IV
Atribuţiile CAM
Art. 8. - CAM coordonează şi răspunde de corectitudinea
desfăşurării procesului de atestare şi are următoarele atribuţii:
a) analizează documentele ce însoţesc cererile de
atestare;
b) analizează studiile de evaluare întocmite de către
ST şi documentele din dosarul tehnic, verificând respectarea cerinţelor prevăzute
prin prezentul regulament;
c) modifică şi/sau validează recomandările ST privind
atestarea persoanelor fizice sau juridice care solicită atestarea;
d) aprobă rapoartele finale de
evaluare;
e) aprobă eliberarea atestatelor de competenţă;
f) aprobă suspendarea şi anularea atestatelor de
competenţă.
Art. 9. - (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale,
CAM are un ST asigurat de Administraţia Naţională de Meteorologie prin
Inspecţia Meteorologică Naţională din cadrul acesteia.
(2) ST are următoarele sarcini:
a) primeşte şi asigură înregistrarea dosarelor depuse
în scopul obţinerii atestărilor de competenţă;
b) verifică dosarele şi existenţa tuturor
documentelor solicitate prin prezentul regulament;
c) asigură întocmirea corespondenţei şi transmiterea
acesteia;
d) propune data de desfăşurare a şedinţei CAM,
întocmeşte ordinea de zi şi transmite invitaţiile la şedinţele CAM;
e) întocmeşte studiul de evaluare aferent fiecărei
solicitări, cu propunerea către CAM de acordare/ respingere/reînnoire/suspendare/anulare,
după caz, a atestării în domeniul/domeniile solicitat/solicitate, în termen de
maximum 10 zile de la data înregistrării solicitărilor;
f) întocmeşte rapoartele finale de evaluare ale CAM;
g) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor CAM şi
asigură semnarea sa de către toţi membrii prezenţi;
h) prezintă preşedintelui CAM spre semnare atestatul de
competenţă şi informează solicitanţii asupra rezultatelor obţinute;
i) eliberează atestatele de
competenţă, în termen de maximum 3 zile de la data adoptării deciziei de
atestare;
j) înregistrează şi ţine evidenţa atestatelor emise;
k) păstrează şi arhivează toate dosarele şi documentele
referitoare la atestare pentru o perioadă de minimum 3
ani;
l) pune la dispoziţie autorităţii
publice centrale pentru protecţia mediului sau organelor de control
împuternicite de aceasta, la cerere, dosarele de atestare ale persoanelor
fizice şi/sau juridice atestate;
m) îndeplineşte şi alte sarcini
stabilite de CAM.
CAPITOLUL V
Modul de funcţionare a CAM
Art. 10. - (1) Şedinţele CAM sunt conduse de
preşedinte.
(2) In situaţia în care preşedintele CAM se află în
imposibilitatea de a-şi exercita funcţia, vicepreşedintele CAM preia
atribuţiile acestuia.
Art. 11. - La propunerea ST, preşedintele CAM aprobă
ziua, ora şi locul desfăşurării, precum şi ordinea de zi a şedinţei CAM.
Art. 12. - (1) Deciziile în cadrul CAM se adoptă prin
vot cu majoritate simplă, în prezenţa obligatorie a 5 dintre membrii săi.
(2) Dezbaterile şi deciziile CAM se consemnează într-un
proces-verbal, care va fi semnat de fiecare membru al CAM.
CAPITOLUL VI
Criterii şi procedura de atestare
Art. 13. - (1) Inscrierea în vederea obţinerii
atestării se face pe baza cererii de solicitare a atestării şi a dosarului
tehnic complet, care se depun la ST al CAM.
(2) Documentele din dosarul de atestare trebuie să
fie lizibile şi nu se admit documente transmise prin fax. In cazul în care sunt
necesare copii de pe actele doveditoare, acestea vor fi
copii xerox; dosarul tehnic va avea filele numerotate.
(3) Membrii CAM şi ai ST sunt obligaţi să păstreze
confidenţialitatea datelor din dosarele tehnice ale solicitanţilor, a tuturor
documentelor de lucru, în toate etapele de desfăşurare a procesului de atestare.
Art. 14. - Analizarea fiecărui dosar de către CAM se va
face prin luarea în considerare a realizărilor şi posibilităţilor
tehnico-ştiinţifice ale solicitantului, a calificărilor profesionale ale
colectivului de lucru, a instruirii membrilor acestuia, a apartenenţei
persoanei juridice şi/sau a membrilor colectivului de lucru la organisme profesionale şi a
experienţei acestora în domeniul meteorologiei.
Art. 15. - Atestarea persoanelor juridice se poate face
doar dacă cel puţin unul dintre membrii colectivului de lucru are calificare şi
experienţă corespunzătoare domeniului sau domeniilor solicitate spre atestare.
Art. 16. - In urma analizării dosarelor tehnice şi pe
baza studiului de evaluare întocmit în acest sens de către ST, conform
prevederilor art. 9 alin. (2) lit. e), CAM aprobă raportul final de evaluare şi
decide acordarea/ respingerea/reînnoirea/suspendarea/anularea atestatului de
competenţă; în cazul în care CAM decide neacordarea atestatului de competenţă,
documentele nu vor fi returnate solicitantului.
Art. 17. - Procesul de atestare nu poate depăşi două
luni şi se finalizează fie cu emiterea atestatului de competenţă, fie cu
respingerea motivată a solicitării.
Art. 18. - (1) Dosarul tehnic necesar pentru elaborarea studiului de evaluare şi pentru obţinerea atestatului de competenţă
pentru efectuarea de măsurători meteorologice trebuie să cuprindă următoarele
documente:
a) prezentarea scopului efectuării de măsurători
meteorologice;
b) precizarea dacă rezultatul activităţii supuse
atestării va fi utilizat numai de către solicitant sau urmează a fi difuzat
public; în acest din urmă caz se va menţiona şi mijlocul tehnic de difuzare;
c) documentaţia tehnică a senzorilor utilizaţi, care
trebuie să conţină în mod obligatoriu domeniul şi precizia de măsurare, precum
şi certificarea acestor senzori de către o autoritate recunoscută pe plan
internaţional sau naţional, pentru efectuarea de măsurători meteorologice. In
lipsa acestei certificări, solicitantul este obligat să pună la dispoziţie
Administraţiei Naţionale de Meteorologie aceşti senzori în vederea
certificării;
d) planul de amplasare a senzorilor şi
caracteristicile adăpostului meteorologic utilizat, dacă este cazul. In vederea
verificării reprezentativităţii solicitantul va asigura
accesul comisiei de specialitate în amplasamentul propus;
e) copie de pe certificatul de înmatriculare la
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau actul juridic de constituire al
persoanei juridice, după caz;
f) dovada achitării taxei
iniţiale pentru solicitarea atestării.
(2) In termen de maximum 30 de zile de la primirea
dosarului tehnic, ST va expertiza documentaţia, va inspecta amplasamentul şi va
elabora studiul de evaluare.
(3) Dosarul tehnic necesar pentru elaborarea studiului de evaluare şi pentru obţinerea atestatului de
competenţă pentru efectuarea de observaţii meteorologice trebuie să cuprindă,
pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), dovada că solicitantul beneficiază
de personal calificat; în acest sens se va depune lista cuprinzând personalul
de specialitate angajat, însoţită de curriculum vitae al fiecărui angajat
(copii legalizate de pe diploma/diplomele ce atestă calificarea, copii
legalizate de pe documentele ce atestă apartenenţa la organizaţii profesionale,
copii de pe certificatele obţinute la cursuri de instruire în domeniul
meteorologiei).
Art. 19. - (1) Dosarul tehnic necesar pentru obţinerea
atestatului de competenţă pentru elaborarea de prognoze meteorologice trebuie
să cuprindă următoarele documente:
a) dovada că solicitantul dispune de date
meteorologice din surse autorizate şi de personal calificat pentru a desfăşura
activitatea de prognoză;
b) dovada că solicitantul beneficiază de personal
calificat; în acest sens se va depune lista cuprinzând personalul de
specialitate angajat, însoţită de curriculum vitae al fiecărei persoane (copii
legalizate de pe diploma/diplomele ce atestă calificarea în meteorologie, copii
legalizate de pe documentele ce atestă apartenenţa la organizaţii profesionale,
copii de pe certificatele obţinute la cursuri de instruire în meteorologie),
dacă este cazul;
c) descrierea metodelor, modelelor sau metodologiilor
de prognoză, care trebuie să fie bazate pe principii ştiinţifice;
d) copie de pe certificatul de înmatriculare la
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau actul juridic de constituire al
persoanei juridice, după caz;
e) dovada achitării taxei iniţiale pentru solicitarea
atestării.
(2) In termen de 30 de zile de
la primirea dosarului tehnic, ST va elabora un studiu de evaluare preliminar
însoţit de un buletin de evaluare preliminar a gradului de realizare a
prognozelor, care se vor înainta CAM.
Art. 20. - Reînnoirea valabilităţii unui atestat de
competenţă sau eliberarea unui atestat de competenţă definitiv pentru
elaborarea de prognoze meteorologice se face pe baza cererii de solicitare a
atestării şi a dosarului tehnic compus din:
a) memoriu de activitate privind activitatea din
perioada atestată;
b) atestatul de competenţă
deţinut anterior, în copie;
c) eventualele modificări survenite în obiectul de
activitate, structura de personal sau de altă natură;
d) dovada achitării taxei iniţiale pentru solicitarea
de atestări de competenţă.
Art. 21. - (1) Dosarul tehnic
necesar pentru obţinerea atestatului de competenţă pentru elaborarea de studii
meteorologice sau climatologice trebuie să cuprindă următoarele documente:
a) dovada că solicitantul dispune de date
meteorologice din surse autorizate, cu o repartiţie spaţială corespunzătoare
fiecărui nivel: naţional, regional, local;
b) şiruri de valori pe cel puţin 30 de ani
consecutivi;
c) personal calificat în meteorologie sau
climatologie pentru interpretarea ştiinţifică a datelor folosite; în acest sens
se va prezenta lista cuprinzând personalul de specialitate angajat, însoţită de
curriculum vitae al fiecărui angajat (copii legalizate de pe diploma/diplomele
ce atestă calificarea în meteorologie sau climatologie, copii legalizate de pe
documentele care atestă apartenenţa la organizaţii profesionale, copii de pe
certificatele obţinute la cursuri de instruire în meteorologie sau
climatologie), dacă este cazul;
d) descrierea metodelor şi metodologiilor ştiinţifice
de prelucrare climatologică, recunoscute pe plan naţional şi internaţional;
e) copie de pe certificatul de înmatriculare la
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau actul juridic de constituire al
persoanei juridice, după caz;
f) dovada achitării taxei iniţiale pentru solicitarea
atestării.
(2) In termen de maximum 30 de zile de la primirea
dosarului tehnic, ST va expertiza documentaţia şi va elabora studiul de
evaluare.
Art. 22. - (1) Dosarele tehnice incomplete nu intră în
procedura de atestare şi se restituie solicitanţilor în vederea completării
acestora.
(2) Dacă informaţiile solicitate nu se primesc în
termen de cel mult o lună de la data notificării, dosarul tehnic este respins.
In acest caz solicitantul nu mai poate să facă referiri ulterioare la acesta
sau să pretindă utilizarea unor părţi din el ori să solicite restituirea
sumelor achitate în vederea atestării.
Art. 23. - CAM analizează dosarul tehnic al
solicitantului în prezenţa acestuia/a reprezentantului împuternicit al acestuia
şi decide admiterea sau respingerea cererii de atestare pentru
domeniul/domeniile de competenţă solicitat/solicitate.
Art. 24. - Taxele de atestare sunt cele prevăzute în
anexa nr. 2 pct. 1 lit. a) -c) din Legea nr. 139/2000 privind activitatea de
meteorologie, cu modificările şi completările ulterioare, şi în anexa nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 1.229/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind emiterea atestărilor şi avizelor prevăzute de Legea nr. 139/2000
privind activitatea de meteorologie, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi modalităţile de încasare şi virare la bugetul de stat a
taxelor percepute pentru eliberarea acestora şi vor reflecta costurile totale
ale activităţii de atestare desfăşurate.
CAPITOLUL VII
Valabilitatea atestatului de competenţă
Art. 25. - Pe durata atestării,
persoanele fizice şi juridice atestate sunt supravegheate de Administraţia
Naţională de Meteorologie prin Inspecţia Meteorologică Naţională, în vederea
îndeplinirii în mod permanent a cerinţelor şi condiţiilor care au stat la baza
acordării atestatului de competenţă.
Art. 26. - (1) Atestatul de competenţă se eliberează
solicitanţilor de către ST al CAM.
(2) Atestatele de competenţă se eliberează în original.
O copie de pe fiecare atestat de competenţă eliberat se păstrează la
Administraţia Naţională de Meteorologie.
Art. 27. - ST al CAM va înregistra atestatele de
competenţă emise pentru fiecare categorie de competenţă, precum şi orice
modificări ale acestora în registre de eliberare a certificatelor de
competenţă.
Art. 28. - Atestatul de competenţă
îşi pierde valabilitatea în următoarele cazuri:
a) la împlinirea termenului pentru care a fost emis;
b) prin renunţare la atestare, comunicată în scris şi
transmisă ST al CAM;
c) în cazul în care activitatea a fost abandonată sau
înstrăinată;
d) când atestatul de competenţă
a fost retras sau suspendat temporar de două ori în interval de un an.
Art. 29. - Atestatul de competenţă poate fi suspendat
în următoarele situaţii:
a) un nivel slab de realizare a activităţilor atestate
sau în cazul în care au fost emise concluzii eronate ce pot conduce la
raţionamente false;
b) pentru nerespectarea art. 6 şi 7;
c) pentru nerespectarea limitelor şi a condiţiilor de
atestare pe perioada de valabilitate a atestatului emis;
d) când se constată de către Inspecţia Meteorologică
Naţională săvârşirea de către persoanele fizice sau juridice atestate a unor
abateri grave de la legislaţia în vigoare.
Art. 30. - (1) La propunerea ST, CAM poate dispune
suspendarea atestatului de competenţă pe o perioadă de cel mult 6 luni. In
această situaţie CAM are obligaţia de a reanaliza atestatul de competenţă şi
poate dispune fie suspendarea sa, fie anularea atestatului de competenţă
respectiv.
(2) Pe durata suspendării atestatului de competenţă,
persoana fizică sau juridică nu mai poate îndeplini activităţile pentru care a
fost atestată şi are obligaţia să depună la ST al CAM originalul atestatului de
competenţă.
Art. 31. - (1) Impotriva deciziei CAM de suspendare sau
anulare a atestatului de competenţă se poate face contestaţie. Contestaţia se
formulează în scris, cu precizarea clară a motivelor pe care se întemeiază
contestaţia.
(2) Contestaţia se depune la ST al CAM, în termen de
15 zile de la data comunicării deciziei de suspendare/anulare a atestatului de
competenţă.
(3) Soluţionarea contestaţiei
se face de către o comisie pentru contestaţii numită prin ordin al
conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, care va
soluţiona în termen de maximum 15 zile contestaţia şi va comunica decizia sa
finală, care poate fi atacată conform prevederilor legale în vigoare.
(4) In cazul în care se consideră întemeiată
contestaţia, se dispune anularea suspendării, respectiv revocarea deciziei de
anulare a atestatului de competenţă.
(5) Concluziile asupra contestaţiei se comunică contestatorului în scris.
(6) Cheltuielile generate de rezolvarea contestaţiei
vor fi suportate de către persoana care a făcut contestaţia.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii finale
Art. 32. - Modelul cererii de atestare este prevăzut în
anexa nr. 1.
Art. 33. - Modelul procesului-verbal pentru atestarea
tehnico-profesională este prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 34. - Modelul atestatului de competenţă este
prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 35. - Anexele nr. 1 -3 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
CERERE DE ATESTARE
Persoana/Unitatea
......................................................................................,
cod numeric personal ............................, codul fiscal
nr.............................................,
înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului la
nr......................., cu domiciliul/sediul în ......................................,
str........................ nr. ..., judeţul/sectorul ......................, telefon/fax ................, solicit
evaluarea în vederea eliberării/prelungirii valabilităţii atestatului de
competenţă pentru .............................. de către Comisia de atestare în domeniul meteorologiei din cadrul
Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor.
Anexez la prezenta cerere de atestare dosarul tehnic
aferent, întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului privind
organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare în domeniul meteorologiei,
aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 665/2006.
Data ..........................................
..............................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
L.S.
ANEXA Nr. 2 la regulament
PROCES-VERBAL
pentru atestarea
tehnico-profesională a
...............................................................................
din data de............................
Comisia de atestare în domeniul meteorologiei, numită
prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr............, având
următoarea componenţă:
1........................................................................................................................... preşedinte;
2.................................................................................................................... vicepreşedinte;
3..............................................................................................................................
membru;
4..............................................................................................................................
membru;
5..............................................................................................................................
membru;
6..............................................................................................................................
membru;
7...............................................................................................................................
secretar,
a supus examinării dosarul
tehnic al persoanei fizice/juridice înscrise pentru atestarea de
competenţă/prelungirea valabilităţii atestării de competenţă în domeniul
...........................................................................................................................................................................................................................
La solicitarea
..................................................., depusă la Administraţia
Naţională de Meteorologie, examinarea din data de ................................ s-a desfăşurat în
................................................ şi a constat în analizarea şi
evaluarea următoarelor
documente:
................................................................................................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................ ..........................................................................................................................................
Persoana fizică/juridică solicitantă ................................................................................................................................................ a obţinut următoarele
rezultate:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele solicitantului
|
Propunere
|
Rezultat Dosar tehnic
|
Alte probe
|
Rezultat final
|
Observaţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
In urma rezultatelor obţinute
................................................................................................
se declară Atestat/Neatestat de către Comisia de atestare în
domeniul meteorologiei, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind
organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare în domeniul meteorologiei,
aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 665/2006.
Data ........................... Comisia de
atestare în domeniul meteorologiei,
…………………………………………
ANEXA Nr. 3 la regulament
MINISTERUL
MEDIULUI Şl GOSPODĂRIRII APELOR
Comisia
de atestare în domeniul meteorologiei
ATESTAT DE COMPETENŢĂ
Nr...................../data
emiterii ......................
In aplicarea prevederilor Legii
nr. 139/2000 privind activitatea de meteorologie, cu
modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr.
1.229/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind emiterea
atestărilor şi avizelor prevăzute de Legea nr.
139/2000 privind activitatea de meteorologie, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi modalităţile de încasare
şi virare la bugetul de stat a taxelor percepute pentru eliberarea acestora
şi ale Ordinului ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 665/2006 pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Comisiei
de atestare în domeniul meteorologiei, Comisia de atestare în domeniul
meteorologiei
ATESTĂ
..........................................................................................................................................................
(persoana
fizică/juridică)
cod numeric personal
......................................................., codul fiscal
nr............................, înregistrată la
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului la nr........................................,
cu domiciliul/sediul în localitatea
................................................,
str................................... nr........., bl......, sc.........,
ap. ..., judeţul/sectorul
.........................., pentru efectuarea de ....................,în baza
cererii şi dosarului
nr...............................
Emis la data de
.........................................
Valabil până la data de
............................
Cu respectarea condiţiilor înscrise pe verso.
Preşedintele Comisiei de
atestare în domeniul meteorologiei,
.......................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
-
verso -
Prezentul atestat poate fi
utilizat numai de titular.
Cu 30 de
zile înainte de expirare, titularul poate solicita prelungirea valabilităţii
atestatului de competenţă.
Responsabilitatea pentru
corectitudinea şi calitatea activităţilor desfăşurate în domeniul meteorologiei revine în exclusivitate elaboratorului.
Prezentul
atestat de competenţă îşi pierde valabilitatea în condiţiile prevăzute la
art. 28 din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de
atestare în domeniul meteorologiei.
|